'Mourinho en Man United op ramkoers: club doet geen moeite voor aankopen'

    'Mourinho en Man United op ramkoers: club doet geen moeite voor aankopen'

    Gepubliceerd: vrijdag 10 augustus 2018 om 10:46vr 10-08-2018 om 10:46

    Het bestuur van Manchester United heeft geen enkele moeite gedaan om enkele transferdoelwitten van manager José Mourinho binnen te halen. Dat schrijft The Guardian vrijdag in een vernietigend stuk.

    De Engelse transferdeadline verstreek donderdag om 18.00 uur, waardoor de transferteller van Manchester United bleef steken op drie aankopen: Lee Grant, Diego Dalot en Fred. Mourinho had dolgraag meer spelers gehaald, maar kreeg géén medewerking van de clubleiding.

    Het heeft volgens The Guardian alles te maken met grote verschillen van inzicht op Old Trafford. Mourinho wil veel geld uitgeven aan directe versterkingen, maar vice-voorzitter Ed Woodward - ook verantwoordelijk voor het aan- en verkoopbeleid - ging daar niet in mee. Hij deed volgens The Guardian niet eens moeite om de wensen van Mourinho in te willigen.

    Tot grote irritatie van Mourinho, concludeerde United dat de gewenste spelers in de meeste gevallen verdedigers waren die niet beter waren dan het huidige materiaal. Leicester City-stopper Harry Maguire is daar een voorbeeld van. De Engelse grootmacht had bovendien geen trek in transfersommen van over de tachtig miljoen euro.

    Ook de situatie van Anthony Martial is een 'serious issue' tussen Mourinho en Woodward. De Portugese manager heeft het gehad met de Franse aanvaller, maar Woodward ziet nog wel toekomst. Die discussie past in het grotere plaatje: Mourinho hecht volgens de United-leiding alleen waarde aan snel succes en is bereid (te) grote risico's te nemen.

    Plaats een reactie

    Yuri +3661
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:51
    Die haalt de kerst niet
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7816
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:52
    Heerlijk!
    Zou toch mooi zijn als Mourinho met kerst op straat staat.
    Walgelijke kerel.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10870
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:52
    Mourinho eruit flikkeren daar kan geen transfer tegen op.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:53
    Ja, want al je wil bouwen aan een elftal voor de toekomst heb je precies de juiste trainer in huis.
    Mourinho staat daar namelijk al jaren om bekend.
    De tering. Zoveel geld, zo weinig verstand in dat bestuur daar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:01
    Genoeg geld gehad oprotten moettie
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:27
    Want anders?
    Verleng je je man Utd seizoenskaart niet?
    Of koop je dan de 2018\19 editie van het Man Utd dekbed niet?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:53
    Zo, daar gaat ie al.... Zou hij zijn record oprotpremie verbeteren? Ik denk dat ManU er wel een miljoentje of 30 voor over heeft als hij oprot!! En dan van Gaal weer aanstellen...... :-)
    Vind ik leuk
    rinirat +2900
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:53
    Die man heeft al voor 600 miljoen pond gekocht in 2 jaar en nog steeds geen elftal .Alleen maar verdedigers en negatieve tactiek.
    Tja dan is de trainer een miskoop,die kan er niks van.
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +549
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:54
    Alsof hij amper geld heeft gehad voor het samenstellen van zijn selectie.

    Vind ik leuk
    AllAdIn +19136
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:55
    Wat is die Mourinho ook een crybaby, echt niet normaal..
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1621
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:55
    Tsja je weet hoe Mourinho te werk gaat.
    Zoals in het artikel staat hij wil SNEL succes hebben en dan verder kijken....

    Waarom stel je die vent dan uberhaupt aan?
    Had je net zo goed V Gaal kunnen laten zitten en op je gemak kunnen zoeken naar een geschikte opvolger.
    Vind ik leuk
    Truth +3006
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:50
    Het voetbal onder van gaal was ook om van te janken
    Vind ik leuk
    Strijp +14015
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:58
    Mourinho moet weg daar. Maakt Man United kapot.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:00
    Manchester is al klaar met Mourinho. Nog een of twee wedstrijdjes verliezen, en dan gooit Mourinho de handdoek in de ring...
    Vind ik leuk
    rolo8679 +1173
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:03
    Dat is de manier van werken van Mourinho. Kopen voor snel succes. Niet de manier van ManU. Dus nog steeds enigszins onbegrijpelijk dat hij aan het roer staat daar.
    Vind ik leuk
    NvC +5116
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:03
    Ja wat willen ze nou bij United? Je weet toch dat Mourinho een succes trainer is die met negatief voetbal alles doet om te winnen. Had je een trainer gewild die de club op termijn weer rendabel en duurzaam zou maken dan had je van Gaal moeten houden.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3383
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:03
    Had men kunnen weten bij zijn aanstelling. Had van Gaal laten zitten en dan had je kunnen bouwen aan een toekomst bestendig team, met juiste combinatie ervaring en talenten.
    Vind ik leuk
    DrDeef +2178
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:05
    Na regen komt zonneschijn, de paus is katholiek en in z'n derde seizoen forceert Mourinho een ontslag. Gewoon wat zekerheden in dit leven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:10
    D'er is 'n tiet van kom'n en 'n tiet van haen.
    En de tiet van haen is nu ekom'n....
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11844
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:14
    Ga eens gewoon spelers beter maken i.p.v. janken om nieuwe spelers.
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +219
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:20
    Een toptrainer moet moet met slecht matriaal ook kunnen presteren!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:29
    Pfff schandalig deze rotzooi...Woodward komt er nu pas achter dat Mourinho van de korte termijn is....Daar waar je in principe de perfecte trainer had die united voor de langere termijn kon voorzien van een solide fundament...het doet me pijn om te zeggen, maar Manchester United is zo erg afgegleden door toedoen van zowel Mourinho als Woodward...In niets meer herkenbaar als de ooit zo prachtige club met goeie aankopen, jeugdspelers en aanvallend & attractief voetbal
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:30
    Mourinho is blijkbaar alles van afgelopen jaren vergeten.Pogba ,ibra en consorten.hoop dat ze hem daar snel weer buiten kegelen en iemand halen met rust en liefde voor voetbal en niet anti voetbal.na Sit Alex alleen maar clowns als coaches gehad daar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:31
    Spelers willen niet met hem werken zeker???? Of misschien wil Manunited van hem af.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33841
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:44
    Ze moeten even de moeite nemen om hem te ontslaan.
    Vind ik leuk
    frank1971 +2300
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:59
    Mourinho wou veel geld uitgeven, maar iemand anders moet het betalen. Nou heeft hij tenminste weer een excuus als hij geen prijzen pakt.
    Vind ik leuk
    AVF-81 +81
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:50
    Beter dat Mourinho zijn zin niet heeft gekregen.. zie hem als United het niet goed doet tot aan de kerst wel verkassen hopelijk want een speler als Martial is de toekomst vd club samen met Rashford en met deze coach hebben dat soort spelers weinig kans om door te groeien en hun potentie waar te maken. #GGMU
    #MourinhoOut!!
    Vind ik leuk
    Lesseh +157
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:02
    Van mij hoeft het lang duren dat José Mourinho de laan uit wordt gestuurd, maakt alle spelers kapot met zijn anti voetbal niet om aan te zien hadden wat mij betreft beter door kunnen gaan met Louis van Gaal. WEG MET DIE MAN.
    Vind ik leuk
    GAEfan +163
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:06
    Als United slim is, gooien ze die Mourinho eruit met zijn anti-voetbal. Er zijn zat trainers die meer voetbal uit die selectie halen. Meneertje kan alleen maar prestere n door geld uit te geven. Het zelfde geld overigens voor zijn collega bij Man City.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:41
    Hahaha 😂😂😂

    Geweldig vind ik dit.
    Nu krijgt hij eens te horen dat zijn gewenste spelers.
    Te duur zijn, of dat de spelers zelf niet onder hem willen spelen.
    Je begrijpt natuurlijk dat meneer mourinho heel veel gaat klagen waarom hij geen aansluiting vind op de top.

    Mourinho denkt alleen aan zijn eigen succes voor 1 a 2 seizoenen.
    Maar niet voor lange termijn.
    Voorbeeld martial geweldige speler.
    Waarom hem weg doen en kapitaal vernietigen.
    Alleen maar omdat de topcoach mourinho hem niet aan de praat krijgt.
    Man U heeft veel geld uitgegeven aan toekomstige aanvallende spelers.
    Maar die komen bijna niet in de plannen voor van de coach.
    En ze moeten ontzettend veel werk verrichten met verdedigen. En terug sprinten naar de eigen helft en weer terug op de counter.
    Andere top teams spelen juist op de aanval.
    Dan is het toch logisch dat ze weg willen.
    Of al überhaupt willen spelen onder deze coach.


    Na mijn mening natuurlijk 😎
    Vind ik leuk
    Truth +3006
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:47
    Gooi de jos buiten want ik geloof niet meer in die vent ...hij moet spelers beter maken een systeem hanteren , kunnen anticperen tijdens de wedstrijden dan pas ben je een goeie trainer en wat doet de jos ...klagen en zagen ....en niet te vergeten net zoals de buren met geld smijten !!
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +703
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:59
    Blanc is nog beschikbaar en heeft een Man U verleden. Ik zeg doorpakken!
    Vind ik leuk
    Nbl +630
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:46
    Tja haha volgens mij werkt hij daar niet meer zo lang niemand wil daar spelen onder hem en dat begrijp ik wel
    Vind ik leuk
    Luka123 +101
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:25
    Ben het wel met Woodward eens. Hij heeft gwn gelijk, want Man Utd heeft gwn hele goede jeugd. Spelers zoals Rashford, TFM en Martial die gwn niet de kans krijgen zich te bewijzen. Snap de leiding van Man Utd ook wel hebben de afgelopen seizoenen zoveel geld uitgegeven aan versterkingen en wat is ervan gekomen een 2de plaats en een Europa league titel. Dus gwn tegen Mourinho zeggen probeer het maar eens met ons eigen materiaal i.p.v. veel te dure en onnodige aankopen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws