Flemming kijkt uit naar Eredivisie-debuut: 'Kon bij Ajax stap niet maken'

    Flemming kijkt uit naar Eredivisie-debuut: 'Kon bij Ajax stap niet maken'

    Gepubliceerd: vrijdag 10 augustus 2018 om 14:35vr 10-08-2018 om 14:35

    PEC Zwolle begint de Eredivisie vrijdagavond zonder Ryan Thomas, maar met Zian Flemming. De ex-Ajacied kroonde zich tot topscorer van de voorbereiding en kijkt na 25 wedstrijden op het een na hoogste niveau uit naar zijn debuut in de Eredivisie.

    "Voor mijn gevoel was ik echt toe aan de stap naar de Eredivisie. Nee, dat kon niet bij Ajax. Het was nog wel een optie om te vechten voor mijn kans, maar ik kreeg steeds meer het gevoel dat een andere weg beter voor me zou zijn", aldus de aanvallende middenvelder in gesprek met ELF Voetbal. "Ik had tussen Jong Ajax en Ajax 1 gehangen, maar dan kun je naar mijn mening beter basisspeler zijn bij PEC."

    Volgens Flemming zijn er grote verschillen tussen Ajax en PEC. "Ajax is niet voor niets een van de grootste clubs van Europa, zeker qua jeugdopleiding. Bij PEC is het allemaal wat losser, zonder dat iedereen doet waar hij zin in heeft. Bij Ajax is alles net wat strakker geregeld." Flemming acht de kans groot dat hij vrijdagavond aan de aftrap verschijnt: "Ik krijg steeds meer zin in de openingswedstrijd tegen sc Heerenveen. Ik heb veel gespeeld in de voorbereiding, dus de kans is zeker aanwezig dat ik in de basisopstelling sta."

    Plaats een reactie

    ruud wubbers +17498
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:45
    Ben in de voorbereiding aangenaam verrast door Flemming, hopelijk kan hij die lijn doorzetten in echte wedstrijden!
    Vind ik leuk
    Florian87 +11308
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:46
    Succes met Flemming, leuke speler!
    Vind ik leuk
    Youri99 +9788
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:47
    Is ook zeker een goede speler, in de jeugd stak hij er regelmatig bovenuit. Heeft 2 jaar terug zware knieblessure gehad en ik denk dat de ontwikkeling daar wellicht een beetje gestokt is.
    Met zijn basistechniek en enorme fysiek zie ik hem wel slagen bij PEC, succes ermee.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:48
    EDIT VP: reactie verwijderd
    Vind ik leuk
    Youri99 +9788
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:48
    Geen idee waar je het over hebt maar hier heb je een like, gewoon omdat het anders zo zielig word.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17498
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:52
    Van mij geen like, Romeinse goden en zeker Apollo wil je niet kwaad maken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:55
    Zoek op apollo youtuber
    Vind ik leuk
    Youri99 +9788
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:56
    Nee dat doe ik niet, waarom zou ik mij druk maken om een youtuber?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:58
    Blijkbaar snapt hij niet dat er luie bierdrinkend hier zitten. Die moeten direct kunnen klikken, niet zoeken.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17498
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:57
    Ik ben daar veels te oud voor, daar houden kleine kinderen zich maar mee bezig.
    Vind ik leuk
    Tossa +2344
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:46
    Als dit jouw bijdrage is op VP, mag je van mij oprotten.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24374
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:54
    Ik heb je gerapporteerd, mijn like kreeg je per ongeluk. Houd hiermee op, het is totaal off topic en de tekst is niet sympathiek bovendien.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17498
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:42
    En het heeft nog gewerkt ook! Gaat VP dan eindelijk echt optreden tegen trollen?
    Vind ik leuk
    mcmodd +24374
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:55
    Hopelijk. Dat kan niemand maken hier. We moeten dit massaal aan de kaart blijven stellen. Die enkelvoudige opmerkingen die off topic zijn, worden dan maar gewoon door die trollen of line gedaan, in zichzelf mompelend.
    Vind ik leuk
    Tossa +2344
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:51
    We gaan het zien vanavond! Heb er zin in! Flemming liet leuke dingen zien in de voorbereiding.
    Ik hoop wel dat:
    1; Pec nog spelers haalt. Selectie is bu veel te smal en met het geld voor Thomas, moet er dingen mogelijk zijn.
    B; Dat Thomas nog wel afscheid komt nemen. Is het niet vanavond, dan een andere keer.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17498
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:55
    Thomas is 25 augustus al weer in Zwolle te bewonderen, dus dat afscheid komt wel goed.
    Er is bij het uitdelen van de rugnummers al plaats over gehouden voor een verdediger en een aanvaller, denk dat deze nu snel gepresenteerd gaan worden.

    Ik ben ook benieuwd waar Peinke is, die er stellig van overtuigd was dat nietsnut Nijkamp Thomas gratis zou laten vertrekken volgend jaar.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 15:06]
    Vind ik leuk
    HanV +4667
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:34
    Volgens mij zit hij onder een andere naam op pec.nu, en daar is hij blij. Het is natuurlijk ook mooi dat Thomas verkocht is en niet zoals Saymak en Mokhtar zo wegloopt, ook al waren ze alle drie voor bijna niks gekomen, het is toch noodzakelijk om ze op tijd te verkopen als ze niet willen verlengen. Benieuwd of er spoedig een nummer 3 en een nummer 10 bijkomt.
    Vind ik leuk
    Tossa +2344
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:49
    Peinke, moest ik ook al aan denken. Onze optimist. Wie weet komt ie nog?! Een heel enkele keer deelt hij een compliment uit. Dat zou zo maar vandaag kunnen zijn. Aan de andere kant: dan is ie wel zo door zijn voorraad van 3 per jaar heen.
    Vind ik leuk
    Pec Man +804
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:58
    Ze waren al bezig om nog 2 spelers aan te trekken, ook al zou Thomas niet worden verkocht. Met het bedrag wat nu van Thomas binnenkomt, kan ook weer kwaliteit worden binnen gehaald.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17498
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:25
    Net even gekeken, we hebben nog maar 5 middenvelders nu, dus daar komt ook nog iemand bij.
    Vind ik leuk
    Pec Man +804
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:44
    Dat kan dan nu mooi met met wat Thomas heeft opgeleverd. En inderdaad een dubbele bezetting op het middenveld is zeker een vereiste.
    Vind ik leuk
    |Ajax| +1266
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:10
    Goede stap voor zian!
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +703
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:46
    Klopt want psv werd kampioen
    Vind ik leuk
    Muscles +971
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:48
    Goede speler, verstandige keuze en wie weet hoe hij zich ontwikkelt.
    Vind ik leuk
    Bartho +240
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:11
    Over een paar jaar is Flemming een (sub) topper. Bij Ajax zijn er te veel spelers op zijn Positie die het in zich hebben om een topper te worden. Goede keuze en wellicht later alsnog basis bij Ajax ..
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +479
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:00
    Ontzettend zonde dat Ajax hem heeft laten gaan. Heeft mooie dingen laten zien afgelopen seizoen. Snap op geen enkele manier dat er niemand bij ajax is die inziet dat er voor bepaalde posities teveel concurrentie is. Dan moet je toch her contract verlengen en zo n jongen op huurbasis bij pec zwolle stallen. Het zelfde geldt voor Dani de wit. Klaar voor de eredivisie maar al veelsteveel mensen voor de nummer 10 positie. Stal die nou samen met cassiera bij groningen en het liefst johnsen er ook bij. Die jongens hebben weinig aan nog een seizoen in de jupiler leaque. Ze hebben weerstand nodig.
    Vind ik leuk
    Pec Man +804
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:15
    Inderdaad een goede speler die zich goed zal gaan ontwikkelen. Maar ja je weet dat Ajax geen tijd heeft om spelers te laten ontwikkelen, omdat Ajax nu resultaat wil en niet over een bepaalde tijd. Tja dan kost het meer geld om een speler te halen die er meteen moet gaan staan.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +479
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:16
    Ja dat is zeker waar maar stal ze dan ergens op huurbasis. Ik gun het jullie van harte hoor, Flemming heeft ontzettend veel potentie , hij zou zomaar dit seizoen al een van de uitblinkers kunnen worden. Maar van ajax' kant vind ik het dramatisch beleid. Pec zou er goed aan doen om ook bijv Bakker eens te bekijken. Linksback met veel potentie en voorlopig moet hij bij Ajax Blind, tagliafico en sinkgraven voor zich dulden. Want laatst genoemde is volgens mij bijna weer fit en zal wss zijn plek bij Jong Ajax inpikken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws