Van de Beek terug in basis tegen Heracles: 'Maar zullen per wedstrijd bekijken'

    Van de Beek terug in basis tegen Heracles: 'Maar zullen per wedstrijd bekijken'

    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:07

    Donny van de Beek start zaterdagavond in de basis bij de competitieopening van Ajax tegen Heracles Almelo. Dat onthulde Ajax-trainer Erik ten Hag vrijdag tijdens de persconferentie voorafgaande aan dat duel.

    Van de Beek zat de afgelopen twee wedstrijden op de bank, maar de komende wedstrijden heeft Ten Hag de middenvelder weer nodig. "Hij gaat morgen spelen. Woensdag is hij ook basisspeler en die zaterdag erna ook. Maar uiteindelijk kunnen er maar elf spelen en we zullen per wedstrijd gaan bekijken, ook tactisch, welke speler we nodig hebben. Dat heeft wel ook te maken met rolacceptatie", stelt Ten Hag.

    Volgens Ten Hag is het belangrijk dat zijn spelers beseffen dat ze met elkaar iets willen winnen. "Ondertussen is er natuurlijk ook interne concurrentie. En dat is ook weer goed voor de speler. Want je kunt niet geen kwaliteit brengen op trainingen of in wedstrijden. Je kunt niet ontsnappen want er ligt een eis op: je moet presteren."

    Poll

    Hoort Van de Beek altijd in de basis te beginnen?

    (4555 stemmen)

    Plaats een reactie

    vossing +1072
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:13
    Die jongen verdient het gewoon om in de basis te beginnen
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:23
    Ben ik met je eens, alleen hij moet ook niet zo snel op z’n teentjes getrapt zijn wanneer hij eens gepasseerd wordt.
    Vind ik leuk
    slechtekont +3980
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:53
    Inderdaad, hij speelde ook gewoon niet geweldig, dan krijgt een ander is de kans.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:48
    Zo is dat. In de eerste wedstrijd tegen Sturm Graz speelde hij slordig en ver onder zijn niveau. Een coach heeft het volste recht om dan een waarschuwingsschot te lossen. Geen ruimte geven voor Primadonna-gedrag, zeker niet bij Ajax. Direct de kop indrukken, anders zoeken de heren het hele seizoen de publiciteit. Met alle gevolgen van dien.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 18:49]
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:00
    Dan moet schone maar ff zitten. Fantastisch mens en voetballer maar wordt wel wat traag.
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 09:36
    Schöne is inderdaad nog langzamer dan vroeger. Echter, je wilt voor iedere tegenstander de best passende opstelling. Dat is iets anders dan de beste individuele spelers. Dáárom zei Ten Hagen dat hij meer basisspelers wil. Dan kan hij variëren. Het elftal zal eraan moeten wennen dat er meer dan 11 'onnetwiste' basisspelers zijn die toch niet iedere wedstrijd in de basis staan.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11309
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:25
    Daarom speelt hij morgen denk ik ook, aangezien Ten Hag geen spelers op zal stellen waarvan hij vind dat ze het niet verdienen ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:26
    Zolang we maar kampioen worden!
    Vind ik leuk
    Superajaxied +1942
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:57
    Dus Ziyech banken?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:07
    Nee jij?
    Vind ik leuk
    Superajaxied +1942
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:12
    Ten Hag is goed bezig!
    Vind ik leuk
    stratumseind +146830
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:13
    Goh wat een verrassing , onder het mom hoe hou ik ze tevreden.
    Bizar want opa schone kan echt niet meer.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 15:13]
    Vind ik leuk
    Niels92 +16870
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:16
    Ik heb een verzoek ingediend bij Ajax, ze zijn op zoek naar een extra Ajax watcher, ik heb je account op VP doorgegeven, en medegedeeld dat jij wel eens de perfecte collega kan zijn :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +146830
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:17
    kunnen die wel tegen een kritische noot dan want ik ben alles behalve een struisvogel
    Vind ik leuk
    Niels92 +16870
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:18
    Ja hoor :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +146830
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:20
    dan zou ik een ideale wake up call kunnen zijn inderdaad
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:50
    Zit je eindelijk bij je favoriete clubbie
    Vind ik leuk
    stratumseind +146830
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:54
    ik bedank voor deze job , ik ben meer van het prijzen winnen
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:51
    Afzwaaien voor je goed en wel bent begonnen? Hmm...
    Vind ik leuk
    stratumseind +146830
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:52
    het ligt aan de omgeving...
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:07
    Die kun je ook beïnvloeden. De wereld heeft kwartslagdenkers nodig ;-)
    Vind ik leuk
    stratumseind +146830
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:09
    weet je hoeveel dat er daar al geprobeerd hebben? Als je anders denkt word je gelijk geliquideerd ....
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:12
    Dan moet je wel raak schieten.
    Wat dat betreft zijn de straten van Amsterdam de laatste jaren wel iets gevaarlijker dan die van Eindhoven. Als je Oss maar buiten de statistiek houdt....
    Vind ik leuk
    stratumseind +146830
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:00
    osse messentrekkers toch, van vruuger uit
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:41
    Mooie act in de bestuurskamer: welke kritische noten zullen we vandaag 's kraken, en wie gaat als eerste voor de schijf staan?
    Vind ik leuk
    stratumseind +146830
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:07
    allemaal tegelijkertijd bespaard me een hoop inspanning
    Vind ik leuk
    Yuri +3731
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:30
    Whaahahaa
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +48
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:51
    Nou als ze toch mensen zoeken, ik heb niks beters te doen
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:22
    Wij houden Schöne er af en toe nog in om het nog een beetje spannend t houden. Als we elke wedstrijd met de beste 11 beginnen is er voor de rest ook niet veel meer aan ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +146830
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:23
    klopt ik ben ook geen voorstander om achter die platte kar van ons te lopen in de wintermaanden....
    Vind ik leuk
    inimini +2158
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:42
    Je bedoelt met carnaval? Dat is toch altijd in de wintermaanden. Daar ontkom je niet aan.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5353
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:19
    komt dat ff mooi uit want Ajax is met de kerst al niet meer in te halen!!!
    Vind ik leuk
    stratumseind +146830
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:21
    hahahaha heerlijk
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4202
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:25
    Tegen het rechterrijtje en PSV kan Schöne nog prima mee, dat liet ie vorig jaar december wel zien.

    Verder is ie een bankzitter inderdaad.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 15:25]
    Vind ik leuk
    stratumseind +146830
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:33
    op 15 april jl ging het al iets minder met schone......
    Vind ik leuk
    Leedz +5558
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:45
    Ben het zo waar een keer met je eens
    Vind ik leuk
    stratumseind +146830
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:47
    ik ben niet verbaasd....
    Vind ik leuk
    langeGek +374
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:06
    Echt bizar dat hij nu ineens 3 wedstrijden achter elkaar in de basis staat. Rare uitspraak. Ten Hag moet gewoon schijt hebben aan de buitenwacht en intern gejank. De trainer bepaalt.
    Vind ik leuk
    2cents +50821
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:10
    Kritiek op Schöne kan ik prima begrijpen, maar iedereen tevreden houden is gewoon een primaire taak van Paulus en dat lukt nu eenmaal niet met slechts een aai over de bol bij spelers die al lang op een bepaald niveau gepresteerd hebben en ook international zijn. Zeker niet als de concurrentie niet duidelijk beter is (en mogelijk zelfs slechter).
    Vind ik leuk
    wilheimus +1456
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:13
    Dan ga ik er wel vanuit dat Schøne er naast staat en niet Frenkie de Jong..
    Vind ik leuk
    Leedz +5558
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:47
    HA.. ik mag het toch wel hopen ja, al hoewel Frenkie afgelopen dinsdag ook niet goed was is Schone Europees gewoon klaar
    Vind ik leuk
    wilheimus +1456
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:56
    Ja precies, maar je weet het niet met Ten Hag..
    Vind ik leuk
    Leedz +5558
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:28
    Klopt, hij houdt van het onlogische waar het voor iedereen vrij logisch is
    Vind ik leuk
    |Ajax| +1122
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:15
    Hij hoort gewoon elke week in de basis.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:15
    Morgen, woensdag en volgende week basisspeler. Niet te hopen voor ten Hag dat vd beek dan rood pakt of paar eigen goals maakt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:31
    Nog meer te hopen dat Ten Hag weet dat Ajax dinsdag speelt ipv woensdag
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:34
    Tja er staat toch echt woensdag.. misschien speelt jong dan, want op basis van leeftijd zal die nog mee mogen doen dan.
    Vind ik leuk
    Nbl +167
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:16
    Laat t nou maar eens zien dan van de beek niet gelijk huilen als je een keertje naast staat komen nog genoeg wedstrijden aan gewoon knallen speel je je vanzelf in de basis 👍
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:18
    Logisch .. Al moeten die talenten eens een keer leren om niet elke keer zo te huilen, staan ze er 2 wedstrijdjes niet in, moeten ze meteen hun onvrede uiten. Gewoon lekker je best blijven doen, kwaliteiten laten zien en dan kom je er vanzelf weer.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +62
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:18
    Ik schrok al......maar gelukkig gaat het niet over van Beek!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:24
    Van Beek kan beter stoppen
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +62
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:29
    Klopt en anders naar de zandbak
    Vind ik leuk
    Sanuk +2921
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:22
    Sterk opgelost door tenhagje, wat een persoonlijkheid :-))
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 15:23]
    Vind ik leuk
    ruite083 +81
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:41
    Ja en dan had ie ook nog een uitsmijter rouleer acceptatie. Wat een lul.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23836
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:24
    Schone op de bank zetten maar. Hij kan het niet altijd meer belopen en qua handelingssnelheid komt hij ook tekort.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11322
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:33
    Klopt, zo komen we defensief steeds in de problemen..
    Schone kan je een kwartier voor tijd inzetten, voor de standaard-situaties.. Verder kan hij gewoon echt niet meer mee, geen schande ook..
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23836
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:39
    Zeker niet. Hij heedt een mooie loopbaan en is international. Alleen gaan de jaren tellen.
    Vind ik leuk
    Utca030 +9589
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:25
    Jij bent de baas ten hag, ontevreden voetballers gelijk verbannen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23836
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:40
    Alleen een groot talent verbannen is niet zo slim.. Hij kiest voor routine maar de routine in de persoon van Schone kan het niet allemaal meer belopen.
    Vind ik leuk
    Utca030 +9589
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:08
    Ze zouden zich van bewust moeten zijn, dat je bevoorrecht bent als profvoetballer als je goed genoeg ben kunnen ze niet om je heen.routine of niet.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23836
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:40
    Eens. Van de Beek steekt ook niet in de beste vorm na zijn blessure. Schone zal op termijn een slot op de deur worden voor de laatste 15-20 minute.
    Vind ik leuk
    Weer psv +538
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:25
    Wat een zwakke trainer de oren laten hangen naar mr Van de beek die overschat word net als de rest van dat clubje
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 15:33]
    Vind ik leuk
    base +2035
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:31
    Gerjan bedoel je ?
    Anders ben je een nog grotere droeftoeter dan ik al dacht als je niet eens een naam kan overnemen uit een artikel.
    Dat je liever stookt dan voetbal kijkt was al duidelijk.
    Vind ik leuk
    Weer psv +538
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:32
    Je weet wel wat ik bedoel droefneusje
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:19
    Donny is gewoon de ontbrekende schakel van het middenveld en dat ziet Ten Hag nu ook goed.
    Vind ik leuk
    rober2704 +732
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:28
    Ziezo denkt Van de Beek, beetje dreigen met te vertrekken als ik geen basisplaats krijg en zie daar mijn kabouter trainer gaan overstag en geeft mij een drie strippen basisplaatskaart voor de eerst komende wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1248
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:29
    Hij is woensdag basisspeler maar wat gaat er woensdag gebeuren dan?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11322
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:31
    Hij hoort gewoon in de basis, heeft het tot nu toe heel goed gedaan..
    Vind ik leuk
    13 +10498
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:34
    Je kunt niet geen kwaliteit brengen... Ten Hag blijft vernieuwend met zijn taalgebruik.
    Vind ik leuk
    035 +4375
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:15
    Toch kan het in dit geval vlgs mij.
    Vind ik leuk
    13 +10498
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:23
    Het kan, maar klinkt voor geen meter 😁
    Vind ik leuk
    Jajem +385
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:45
    Reactie van Donny na zijn reserverol was inderdaad overdreven. Donny moet gewoon laten zien dat hij beter is dan, bijvoorbeeld, Schone. Bovendien kampt hij al maanden met een blessure, dus is het helemaal niet vreemd om hem een wat langere voorbereiding zonder wedstrijden te gunnen. In tegenstelling tot voorgaande seizoenen hebben we die mogelijkheid, dus Donny moet gewoon hard werken en dan komt hij zeker aan spelen toe. Met Donny, Van de Jong en Ziyech hebben we een heerlijk voetballend middenveld. In potentie kan Donny daarin meer betekenen dan bijvoorbeeld Schone.

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 15:45]
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6220
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:46
    Die Ten Shag is geen tactisch meester, dat is onderhand wel duidelijk geworden.
    Vind ik leuk
    pim4ever +964
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:00
    Haha, nu blij?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:02
    Tijd dat Ten Hag in gaat zien dat Schöne het tempo niet meer aan kan en gewoon Donny een vaste basisplek geeft.
    Vind ik leuk
    Storm015 +41
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:10
    Erik de tuinkabouter moet eind deze maand al gaan uitzien naar een andere rood witte paddestoel, dit heet sjoemelen en trachten ontevreden spelers tevreden te stellen.Vergis ik me of viel "leider" Tadic ruim door de mand vorige week in en tegen Luik. Verkeerde wissels op de verkeerde momentent en tactisch veel te laat reageren met doorschuiven, rechtsachter een ramp. Kortom tuinkabouter Erik met het punthoofd je bakt er nog niet veel van, wel veel gepraat, maar je kent het spreekwoord: praatjes vullen geen gaatjes maar met lullen moet je ze vullen en die zijn er genoeg bij de warmste clup van NL
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 16:12]
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:13
    Wat een super zwakke trainer
    Vind ik leuk
    Friend +35
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:00
    In mijn ogen moet v d Beek altijd spelen , Schöne is passé maar dat zal niemand verbazen 😄
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +444
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:30
    Ben ik niet met je eens schone heeft kwaliteiten die van de beek niet heeft ligt er aan wat de wedstrijd vraagt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:25
    Van de Beek heeft nog niet meegemaakt hoe het is om er naast te staan , dat zal hij echt moeten leren maar hij komt er echt wel !
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 17:25]
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:51
    Het is logisch dat Ten Hag ook een opstelling B heeft, om zo andere spelers rust te geven, en zo blijft iedereen fit. Van de Beek gaat scoren en ook zo bijdraagt aan het kampioenschap!
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +444
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:29
    Prima keuze van ten hag hou je jongens hongerig en scherp presteren anders banken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:40
    Te zien aan de uitslag van de Poll moet Van de Beek een basisplaats bij Ajax krijgen tenzij hij een off-day heeft. Ajax en Ten Hag hebben een probleemsituatie gecreerd door steeds spelers die bijna op dezelfde plek kunnen spelen, te kopen. In plaats van een oudere speler als Schone met respect uit te wuiven en een nieuwe jonge ploeg samen te stellen kopen ze maar links en rechts spelers als o.a. Labyad. We zullen het zien. Koop liever een 2e topkeeper.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van de Beek terug in basis tegen Heracles: 'Maar zullen per wedstrijd bekijken'