Van de Beek terug in basis tegen Heracles: 'Maar zullen per wedstrijd bekijken'

    Van de Beek terug in basis tegen Heracles: 'Maar zullen per wedstrijd bekijken'

    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:07

    Donny van de Beek start zaterdagavond in de basis bij de competitieopening van Ajax tegen Heracles Almelo. Dat onthulde Ajax-trainer Erik ten Hag vrijdag tijdens de persconferentie voorafgaande aan dat duel.

    Van de Beek zat de afgelopen twee wedstrijden op de bank, maar de komende wedstrijden heeft Ten Hag de middenvelder weer nodig. "Hij gaat morgen spelen. Woensdag is hij ook basisspeler en die zaterdag erna ook. Maar uiteindelijk kunnen er maar elf spelen en we zullen per wedstrijd gaan bekijken, ook tactisch, welke speler we nodig hebben. Dat heeft wel ook te maken met rolacceptatie", stelt Ten Hag.

    Volgens Ten Hag is het belangrijk dat zijn spelers beseffen dat ze met elkaar iets willen winnen. "Ondertussen is er natuurlijk ook interne concurrentie. En dat is ook weer goed voor de speler. Want je kunt niet geen kwaliteit brengen op trainingen of in wedstrijden. Je kunt niet ontsnappen want er ligt een eis op: je moet presteren."

    Poll

    Hoort Van de Beek altijd in de basis te beginnen?

    (4558 stemmen)

    Plaats een reactie

    stratumseind +164799
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:13
    Goh wat een verrassing , onder het mom hoe hou ik ze tevreden.
    Bizar want opa schone kan echt niet meer.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 15:13]
    Vind ik leuk
    Niels92 +24339
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:16
    Ik heb een verzoek ingediend bij Ajax, ze zijn op zoek naar een extra Ajax watcher, ik heb je account op VP doorgegeven, en medegedeeld dat jij wel eens de perfecte collega kan zijn :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +164799
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:17
    kunnen die wel tegen een kritische noot dan want ik ben alles behalve een struisvogel
    Vind ik leuk
    Niels92 +24339
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:18
    Ja hoor :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +164799
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:20
    dan zou ik een ideale wake up call kunnen zijn inderdaad
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:50
    Zit je eindelijk bij je favoriete clubbie
    Vind ik leuk
    stratumseind +164799
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:54
    ik bedank voor deze job , ik ben meer van het prijzen winnen
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:51
    Afzwaaien voor je goed en wel bent begonnen? Hmm...
    Vind ik leuk
    stratumseind +164799
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:52
    het ligt aan de omgeving...
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:07
    Die kun je ook beïnvloeden. De wereld heeft kwartslagdenkers nodig ;-)
    Vind ik leuk
    stratumseind +164799
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:09
    weet je hoeveel dat er daar al geprobeerd hebben? Als je anders denkt word je gelijk geliquideerd ....
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:12
    Dan moet je wel raak schieten.
    Wat dat betreft zijn de straten van Amsterdam de laatste jaren wel iets gevaarlijker dan die van Eindhoven. Als je Oss maar buiten de statistiek houdt....
    Vind ik leuk
    stratumseind +164799
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:00
    osse messentrekkers toch, van vruuger uit
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:41
    Mooie act in de bestuurskamer: welke kritische noten zullen we vandaag 's kraken, en wie gaat als eerste voor de schijf staan?
    Vind ik leuk
    stratumseind +164799
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:07
    allemaal tegelijkertijd bespaard me een hoop inspanning
    Vind ik leuk
    Yuri +3688
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:30
    Whaahahaa
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +94
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:51
    Nou als ze toch mensen zoeken, ik heb niks beters te doen
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:22
    Wij houden Schöne er af en toe nog in om het nog een beetje spannend t houden. Als we elke wedstrijd met de beste 11 beginnen is er voor de rest ook niet veel meer aan ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +164799
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:23
    klopt ik ben ook geen voorstander om achter die platte kar van ons te lopen in de wintermaanden....
    Vind ik leuk
    El Cazador +6058
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:19
    komt dat ff mooi uit want Ajax is met de kerst al niet meer in te halen!!!
    Vind ik leuk
    stratumseind +164799
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:21
    hahahaha heerlijk
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:25
    Tegen het rechterrijtje en PSV kan Schöne nog prima mee, dat liet ie vorig jaar december wel zien.

    Verder is ie een bankzitter inderdaad.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 15:25]
    Vind ik leuk
    stratumseind +164799
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:33
    op 15 april jl ging het al iets minder met schone......
    Vind ik leuk
    Leedz +6835
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:45
    Ben het zo waar een keer met je eens
    Vind ik leuk
    stratumseind +164799
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:47
    ik ben niet verbaasd....
    Vind ik leuk
    langeGek +744
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:06
    Echt bizar dat hij nu ineens 3 wedstrijden achter elkaar in de basis staat. Rare uitspraak. Ten Hag moet gewoon schijt hebben aan de buitenwacht en intern gejank. De trainer bepaalt.
    Vind ik leuk
    2cents +54945
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:10
    Kritiek op Schöne kan ik prima begrijpen, maar iedereen tevreden houden is gewoon een primaire taak van Paulus en dat lukt nu eenmaal niet met slechts een aai over de bol bij spelers die al lang op een bepaald niveau gepresteerd hebben en ook international zijn. Zeker niet als de concurrentie niet duidelijk beter is (en mogelijk zelfs slechter).
    Vind ik leuk
    wilheimus +1472
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:13
    Dan ga ik er wel vanuit dat Schøne er naast staat en niet Frenkie de Jong..
    Vind ik leuk
    Leedz +6835
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:47
    HA.. ik mag het toch wel hopen ja, al hoewel Frenkie afgelopen dinsdag ook niet goed was is Schone Europees gewoon klaar
    Vind ik leuk
    wilheimus +1472
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:56
    Ja precies, maar je weet het niet met Ten Hag..
    Vind ik leuk
    Leedz +6835
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:28
    Klopt, hij houdt van het onlogische waar het voor iedereen vrij logisch is
    Vind ik leuk
    |Ajax| +1264
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:15
    Hij hoort gewoon elke week in de basis.
    Vind ik leuk
    Nbl +538
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:16
    Laat t nou maar eens zien dan van de beek niet gelijk huilen als je een keertje naast staat komen nog genoeg wedstrijden aan gewoon knallen speel je je vanzelf in de basis 👍
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:18
    Logisch .. Al moeten die talenten eens een keer leren om niet elke keer zo te huilen, staan ze er 2 wedstrijdjes niet in, moeten ze meteen hun onvrede uiten. Gewoon lekker je best blijven doen, kwaliteiten laten zien en dan kom je er vanzelf weer.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +616
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:18
    Ik schrok al......maar gelukkig gaat het niet over van Beek!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:24
    Van Beek kan beter stoppen
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +616
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:29
    Klopt en anders naar de zandbak
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:22
    Sterk opgelost door tenhagje, wat een persoonlijkheid :-))
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 15:23]
    Vind ik leuk
    ruite083 +136
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:41
    Ja en dan had ie ook nog een uitsmijter rouleer acceptatie. Wat een lul.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26183
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:24
    Schone op de bank zetten maar. Hij kan het niet altijd meer belopen en qua handelingssnelheid komt hij ook tekort.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12702
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:33
    Klopt, zo komen we defensief steeds in de problemen..
    Schone kan je een kwartier voor tijd inzetten, voor de standaard-situaties.. Verder kan hij gewoon echt niet meer mee, geen schande ook..
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26183
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:39
    Zeker niet. Hij heedt een mooie loopbaan en is international. Alleen gaan de jaren tellen.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13255
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:25
    Jij bent de baas ten hag, ontevreden voetballers gelijk verbannen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26183
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:40
    Alleen een groot talent verbannen is niet zo slim.. Hij kiest voor routine maar de routine in de persoon van Schone kan het niet allemaal meer belopen.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13255
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:08
    Ze zouden zich van bewust moeten zijn, dat je bevoorrecht bent als profvoetballer als je goed genoeg ben kunnen ze niet om je heen.routine of niet.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26183
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:40
    Eens. Van de Beek steekt ook niet in de beste vorm na zijn blessure. Schone zal op termijn een slot op de deur worden voor de laatste 15-20 minute.
    Vind ik leuk
    Weer psv +530
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:25
    Wat een zwakke trainer de oren laten hangen naar mr Van de beek die overschat word net als de rest van dat clubje
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 15:33]
    Vind ik leuk
    base +2190
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:31
    Gerjan bedoel je ?
    Anders ben je een nog grotere droeftoeter dan ik al dacht als je niet eens een naam kan overnemen uit een artikel.
    Dat je liever stookt dan voetbal kijkt was al duidelijk.
    Vind ik leuk
    Weer psv +530
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:32
    Je weet wel wat ik bedoel droefneusje
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:19
    Donny is gewoon de ontbrekende schakel van het middenveld en dat ziet Ten Hag nu ook goed.
    Vind ik leuk
    rober2704 +805
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:28
    Ziezo denkt Van de Beek, beetje dreigen met te vertrekken als ik geen basisplaats krijg en zie daar mijn kabouter trainer gaan overstag en geeft mij een drie strippen basisplaatskaart voor de eerst komende wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1288
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:29
    Hij is woensdag basisspeler maar wat gaat er woensdag gebeuren dan?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12702
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:31
    Hij hoort gewoon in de basis, heeft het tot nu toe heel goed gedaan..
    Vind ik leuk
    13 +13068
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:34
    Je kunt niet geen kwaliteit brengen... Ten Hag blijft vernieuwend met zijn taalgebruik.
    Vind ik leuk
    035 +5529
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:15
    Toch kan het in dit geval vlgs mij.
    Vind ik leuk
    13 +13068
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:23
    Het kan, maar klinkt voor geen meter 😁
    Vind ik leuk
    Jajem +462
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:45
    Reactie van Donny na zijn reserverol was inderdaad overdreven. Donny moet gewoon laten zien dat hij beter is dan, bijvoorbeeld, Schone. Bovendien kampt hij al maanden met een blessure, dus is het helemaal niet vreemd om hem een wat langere voorbereiding zonder wedstrijden te gunnen. In tegenstelling tot voorgaande seizoenen hebben we die mogelijkheid, dus Donny moet gewoon hard werken en dan komt hij zeker aan spelen toe. Met Donny, Van de Jong en Ziyech hebben we een heerlijk voetballend middenveld. In potentie kan Donny daarin meer betekenen dan bijvoorbeeld Schone.

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 15:45]
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6544
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:46
    Die Ten Shag is geen tactisch meester, dat is onderhand wel duidelijk geworden.
    Vind ik leuk
    pim4ever +1033
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:00
    Haha, nu blij?
    Vind ik leuk
    Pretjoodje +624
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:02
    Tijd dat Ten Hag in gaat zien dat Schöne het tempo niet meer aan kan en gewoon Donny een vaste basisplek geeft.
    Vind ik leuk
    Storm015 +239
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:10
    Erik de tuinkabouter moet eind deze maand al gaan uitzien naar een andere rood witte paddestoel, dit heet sjoemelen en trachten ontevreden spelers tevreden te stellen.Vergis ik me of viel "leider" Tadic ruim door de mand vorige week in en tegen Luik. Verkeerde wissels op de verkeerde momentent en tactisch veel te laat reageren met doorschuiven, rechtsachter een ramp. Kortom tuinkabouter Erik met het punthoofd je bakt er nog niet veel van, wel veel gepraat, maar je kent het spreekwoord: praatjes vullen geen gaatjes maar met lullen moet je ze vullen en die zijn er genoeg bij de warmste clup van NL
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 16:12]
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:13
    Wat een super zwakke trainer
    Vind ik leuk
    Friend +102
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:00
    In mijn ogen moet v d Beek altijd spelen , Schöne is passé maar dat zal niemand verbazen 😄
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +463
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:30
    Ben ik niet met je eens schone heeft kwaliteiten die van de beek niet heeft ligt er aan wat de wedstrijd vraagt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:25
    Van de Beek heeft nog niet meegemaakt hoe het is om er naast te staan , dat zal hij echt moeten leren maar hij komt er echt wel !
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 17:25]
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:51
    Het is logisch dat Ten Hag ook een opstelling B heeft, om zo andere spelers rust te geven, en zo blijft iedereen fit. Van de Beek gaat scoren en ook zo bijdraagt aan het kampioenschap!
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +463
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:29
    Prima keuze van ten hag hou je jongens hongerig en scherp presteren anders banken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van de Beek terug in basis tegen Heracles: 'Maar zullen per wedstrijd bekijken'