Nog geen basisplaats bij Ajax: 'Krijg dingen niet voorgeschoteld, moet knokken'

    Nog geen basisplaats bij Ajax: 'Krijg dingen niet voorgeschoteld, moet knokken'

    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:45

    Zakaria Labyad heeft het in zijn eerste maanden bij Ajax goed naar zijn zin, maar hij heeft nog geen basisplaats veroverd. De 25-jarige aanvaller werkt hard om trainer Erik ten Hag te overtuigen.

    "Je komt natuurlijk in een nieuw team, in een nieuw systeem. Zo heb ik in de laatste anderhalf jaar eigenlijk niet gespeeld", zegt Labyad tegen AT5. "Ik heb de tijd gekregen om mijn teamgenoten beter te leren kennen en mijn plek te vinden. Dat is tot nu toe gelukt. Ik doe mijn best om de trainer elke dag te overtuigen. Geen enkele speler krijgt dingen zomaar voorgeschoteld. Ik ben gewoon een van de spelers die moet knokken voor zijn plek."

    Ook tegen Standard Luik zat hij dinsdag op de bank. De Marokkaan noemt het 2-2 gelijkspel 'bizar', nadat Ajax halverwege met 0-2 voorstond in België. Toch zat hij zich niet te verbijten. "Natuurlijk wil ik graag spelen, maar ik kan in mijn eentje niet de wereld verbeteren. Ik ben geen Messi."

    Labyad benadrukt dat hij het naar zijn zin heeft bij Ajax. "Leuke ploeggenoten, leuke staf en een grote club. Ik heb niets te klagen. We willen kampioen worden, maar daarvoor is nog een heel lange weg te gaan. We kijken naar de eerstvolgende wedstrijd en dat is tegen Heracles. Die rollen we op", besluit hij desgevraagd.

    Poll

    Gaat Labyad slagen bij Ajax?

    (6618 stemmen)

    Plaats een reactie

    Patrickj3 +2968
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:51
    Ben nog niet kapot van hem,leuk voor op de bank.
    Vind ik leuk
    Trojan.22 +1381
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:20
    Alle haantjes willen de trainer overtuigen, maar ze zijn stuk voor stuk primair overtuigd van zichzelf. Het is aan Ten Hag om spelers in te laten zien dat ze, in het belang van het team en het resultaat, maar beter op de bank of zelfs de tribune kunnen plaatsnemen. Er zal charisma en overredingskracht nodig zijn om de spelers tevreden, en de kikkers in de kruiwagen, te houden. We zullen spoedig zien of Ten Hag over de benodigde, en tot dusverre goed verborgen, competenties beschikt.
    Vind ik leuk
    QPK1985 +410
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:12
    Als goeie resultaten uitblijven schotelt media ons negativiteit voor. Dan worden er vragen gesteld aan ontevreden mensen en komt er onrust. Zo werkt het altijd. Vaak wordt vergeten dat spelers heel jong zijn en soms dingen doen waar ze niet goed over nagedacht hebben of dingen zeggen die ze niet menen. We moeten daar gewoon veel minder waarde aan gaan hechten.
    Vind ik leuk
    PRICE +25449
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:02
    Invaller Labyad
    Vind ik leuk
    Snapje? +2699
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:52
    Zo is dat!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:52
    Een lekkere dönerschotel, mmm.
    Vind ik leuk
    davidben +4113
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:56
    Döner is Turks.
    Hij is een Afrikaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:57
    Dat is niet zo relevant joh, het gaat erom dat het voorgeschoteld wordt.
    Vind ik leuk
    davidben +4113
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:06
    Willekeurige keuze om döner te zeggen dus ipv Goulash. 🙈
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:07
    Ja zeker willekeurig, een minuut later had ik misschien wel shoarmaschotel getypt.
    Vind ik leuk
    davidben +4113
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:18
    📭
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1824
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:29
    Kapsalonnetje?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7482
    zaterdag 11 augustus 2018 om 08:46
    Vrijdagavond shoarma of Kabab schoteltje na het zuipen met veel knoflook en hete saus, waarom die andere idioot dit nu gelijk trekt met zijn afkomst en je dan de les gaat lezen dat het een Marokkaan en geen Turk pfffff
    Vind ik leuk
    davidben +4113
    zaterdag 11 augustus 2018 om 10:36
    Je moet mensen geen idioot noemen, wanneer je dit soort zinnen plaatst.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1824
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:28
    Köftes dan met pommes
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 21:30]
    Vind ik leuk
    Niels92 +17026
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:59
    Smakelijk eten :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:52
    Die rollen we op. Hij wil Heracles even motiveren
    Vind ik leuk
    Chucky +465
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:52
    ...:)
    Vind ik leuk
    Tim020 +69
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:53
    Gaat hij ook niet krijgen als iedereen blijft.
    Vind ik leuk
    Miltman +18
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:53
    Komt snel aan de bak als neres zo blijft presteren. 90 minuten niet gezien tegen standard.. overigens was hele linkerkant open huis. Tagliafico ook een schim van zichzelf in die wedstrijd
    Vind ik leuk
    Tim020 +69
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:54
    Neres moet ook gewoon op rechts spelen... is hij veel beter.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:54
    Ajax is uit in Europese wedstrijden vaak niet goed. Komt wel goed thuis, publiek erachter en een veel beter spelend Ajax.
    Vind ik leuk
    Miltman +18
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:59
    Ach het kan altijd erger.. als ik even kijk naar gisteren. Dat was 90 minuten ergeren.
    Vind ik leuk
    DrDeef +1339
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:28
    Mijn club kan gewoon aangifte van mishandeling doen tegen die spelers van Trencin, zo hard zijn ze afgestraft. Die zijn gisteren helemaal de verdoemenis in gespeeld. Trieste bende.
    Vind ik leuk
    VanGoal +529
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:59
    Neres op rechts is veeeeeel beter
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23866
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:09
    Toch was de assist van Neres bij de goal van Tadic. Geen toeval overigens. Neres is heel effectief. Precies daarom valt hij ook op in het buitenland.
    Vind ik leuk
    Miltman +18
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:12
    Klopt, toen stond hij ook op rechts. Was op dat moment even gewisseld. Maarja ten hag is een eigenwijze vent. Die zet hem zo elke wedstrijd op links. Haal je hem mooi uit ze spel
    Vind ik leuk
    mcmodd +21355
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:06
    Het hangt af van je hele voorhoede, welke spelers staan er nog meer.
    Vind ik leuk
    Superajaxied +1942
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:53
    Spelers van Utrecht komen tekort voor de TOP, over het algemeen.
    Vind ik leuk
    Stack5 +2507
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:56
    Labyad is 25 en heeft 2 jaar bij ons gespeeld. Ik snap dat het bij jullie zo werkt, maar wij beschouwen hem niet per se als een "speler van utrecht"
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 19:56]
    Vind ik leuk
    stock3 +707
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:54
    Jan Wouters, Robbie de Wit!!
    Vind ik leuk
    mcmodd +21355
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:07
    Is dit een antwoord op een ongestelde vraag? Libresse is beter!
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1824
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:31
    Met vleugeltjes?
    Vind ik leuk
    mcmodd +21355
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:23
    Ja dat weet ik niet hoor.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2283
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:53
    Straks wordt Ten Hag ontslagen en zit Ajax nog jaren aan deze jongen vast
    Vind ik leuk
    Superajaxied +1942
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:54
    Trainers van Utrecht ook...
    Vind ik leuk
    Stack5 +2507
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:22
    Leg deze nog ff uit als je wilt...
    Vind ik leuk
    Superajaxied +1942
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:24
    Nee, daarvoor is hij te simpel, echt!
    Vind ik leuk
    Stack5 +2507
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:25
    Ik snap niet waarom trainers van utrecht nog jaren aan labyad vast zitten
    Hij is nu echt van jullie
    Vind ik leuk
    Superajaxied +1942
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:27
    Nee, ik ging door op mijn post daar boven, over spelers van Utrecht.
    Vind ik leuk
    Stack5 +2507
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:30
    Ah dan wordt t duidelijker ja. Nou ja. Veel plezier met die miskopen dan
    Vind ik leuk
    Superajaxied +1942
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:33
    Komt goed.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21355
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:10
    Zeg Superajaxied (over Ajacied hebben we het dus even niet), ben je soms een beetje bang voor FC Utrecht aan het worden?
    Vind ik leuk
    Superajaxied +1942
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:21
    Tuurlijk! Iedereen loopt het toch dun door de broek van FCU?
    Vind ik leuk
    mcmodd +21355
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:22
    Ja, maar die heb je niet van een ander.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:18
    Ja dat is het leven. Hij zal niet de enige zijn
    Vind ik leuk
    ElStylisto +430
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:55
    Het is een aardige speler. Dat hij nu even op de bank moet zitten zegt genoeg over de breedte van de Ajaxselectie. Die hebben de beste selectie dit jaar. Helaas
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12539
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:55
    ''die rollen we op''

    Hou liever je mond joh!
    Vind ik leuk
    13 +10503
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:19
    Als spelers naar Ajax gaan, lijken ze binnen no time dat soort taal uit te gaan slaan, wat door velen als arrogant en irritant wordt ervaren, maar door Amsterdammers schijnbaar als leuke
    Amsterdamse bluf.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2250
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:56
    matige aankoop niet goed genoeg voor top van nl
    Vind ik leuk
    Sacredfury +395
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:56
    Ik begin toch serieus te denken dat deze jonge meer in dat koppie heeft dan een paar jaar geleden toen hij asociaal bij PSV vertrok. In ieder geval laat hij nu zien een juiste houding te hebben, hopelijk blijft die houding als het tegenzit of als het juist meezit. Van mij krijgt hij in ieder geval het voordeel van de twijfel en wens ik em veel succes.
    Vind ik leuk
    Foebele +51156
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:56
    heb nog niet veel van hem gezien, maar ik denk dat hij voorlopig toch als invaller ingezet gaat worden. Mocht Ziyech vertrekken dan komt er ruimte links voorin.

    Ik was geen voorstander van zijn komst, maar hij is er dus dan geven we hem logischerwijs het voordeel van de twijfel. Hij is ook een beetje naar de achtergrond verdwenen door de transfers van Tadic en Blind, alles gaat over die gasten.
    Vind ik leuk
    Nbl +168
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:57
    Komt goed als hij maar op de bank blijft pure aankoop van Th komt gewoon te kort .
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:57
    Helemaal mee eens Tadic zeker ook de wedstrijd tegen Luik je zag het aankomen
    Ajax moet vechten tot de laatste minuut
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:58
    Wat voegt dit interview toe?
    Geen analyse, geen visie, VI-niveautje.
    Vind ik leuk
    RK. +1
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:59
    " Die rollen we op!" Leuk, houden we van in Amsterdam, maar laat het dan ook gewoon zien. Denk dat hij start in plaats van Tadic, met oog op Standard.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:01
    Wanneer iedereen fit is speel je ook niet
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:03
    Ik voorzie een stunt van Heracles.
    Gelijk/winst?
    Ik kijk er niet van op.
    We waren natuurlijk liever tegen een zwakke broeder als Feyenoord gestart, maar je kunt niet alles hebben.
    Ik denk 0-1, 1-2.
    Vind ik leuk
    Sacredfury +395
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:10
    Dat geloof ik niet, ik denk dat ze wel 2x nadenken voordat ze dit een 2e jaar achter elkaar laten gebeuren. Maar vooruit we zullen het morgen zien. Ik durf in ieder geval niet net als Feyenoord te zeggen;”gelukkig treffen we Heracles(de graafschap) zaterdag” maar ik verwacht wel drie punten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:04
    Beter geen restaurantjes voor hem. hard trainen, geen ontspanning en in de leer bij Tadic😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:19
    Wat is slagen?? Ik denk dat ie is geslaagd als ie regelmatig invalt en zo nu en dan in de basis zal starten. Meer zit er voor hem niet in maar ik denk dat hij op deze manier wel heel bruikbaar kan en zal zijn.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 20:20]
    Vind ik leuk
    Hast57 +100
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:14
    Hij gaat heus wel spelen het is een vriendje van ten Hag. Hij heeft bijna op z,n knieën gelegen bij Overmars om hem te halen. Die laat hij echt niet op de bank zitten. Maar komt kwaliteit te kort.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +8386
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:35
    Misschien moet je een keer langs soufie gaan ratje ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:40
    Miskoop van het jaar
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1626
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:40
    Nee dat is Bande vrees ik
    Vind ik leuk
    ajaxjj3187 +999
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:08
    Benieuwd naar ten hag, ziet zelfs na standaard ajax de ligt en blind als het centrale duo en de jong als middenvelder. Jammer van die 17 miljoen (?) voor blind als CV! Veel waardevoller als 6.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1626
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:40
    Juist Blind speelde zijn beste wedstrijden als Nr6 als Cv vind ik hem niks
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1626
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:39
    Labyad is een 100% nr 10 en geen Aanvaller
    Vind ik leuk
    stratumseind +146920
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:49
    Dit word /is de luis in de pels als hij bankzitter blijft
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11980
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:10
    Ik zal het goede voorbeeld geven en niets over “word” zeggen”. Ik heb dus niets gezegd....
    Vind ik leuk
    stratumseind +146920
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:00
    doe dat vaker en je zal zien dat je er een heel ander mens van worT
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11980
    zaterdag 11 augustus 2018 om 08:31
    Ben je gek, dat heb ik helemaal niet nodig
    Vind ik leuk
    stratumseind +146920
    zaterdag 11 augustus 2018 om 10:17
    jij denkt voor jezelf misschien niet ,maar wij forumleden zouden er allemaal enorm bij gebaat zijn dat je die augurken eindelijk eens links zou laten liggen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 11 augustus 2018 om 10:17]
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11980
    zaterdag 11 augustus 2018 om 11:17
    In dit kader zouden “wij forumleden” enorm gebaat zijn bij zelfkennis (inclusief azijn) aan jouw kant.
    Vind ik leuk
    Jozef +34388
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:37
    Ach, dat was bij jullie misschien zo. Wij hebben geen pels.
    Vind ik leuk
    stratumseind +146920
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:01
    kom nie over een paar maanden bij me aanzetten van........


    ik ben niet zo n type van "ik heb het je nog zo gezegd" ..... of ....toch wel eigenlijk
    Vind ik leuk
    Jozef +34388
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:08
    't ging me meer over de anatomie. Wij mensen hebben geen pels.
    Vind ik leuk
    stratumseind +146920
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:13
    ana wie ??

    doe mij Anna Kournikova dan maar....
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1415
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:23
    Haha hij moet knokken haha
    Sterkte ermee 😂 gewoon ‘Rini’ bellen het brein is een ferrari .. 👍🏻
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 22:24]
    Vind ik leuk
    Strijp +10202
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:26
    Bij PSV was hij basisspeler, vervolgens gaat hij voor het geld en 5 jaar later moet hij knokken om bij Ajax basis speler te worden. Wanneer dat lukt zit hij weer op hetzelfde niveau in mijn ogen. Dan zie je wat geld zijn cariere gebracht heeft.
    Vind ik leuk
    Boomwortel +314
    zaterdag 11 augustus 2018 om 01:48
    Deze jongen gaat hoe dan ook voor problemen zorgen. De vraag is niet of, maar wanneer. Een maandje op de bank en het kuiken piept heel anders.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Nog geen basisplaats bij Ajax: 'Krijg dingen niet voorgeschoteld, moet knokken'