Sensatie Groeneveld schittert met twee identieke goals: Ik ga het vaker doen

    Sensatie Groeneveld schittert met twee identieke goals: "Ik ga het vaker doen"

    Gepubliceerd: vrijdag 10 augustus 2018 om 23:48vr 10-08-2018 om 23:48

    Arnaut Groeneveld gaf vrijdagavond een passend vervolg aan zijn wittebroodsweken bij Club Brugge. De van NEC overgekomen aanvaller was tegen KV Kortrijk succesvol met twee identieke doelpunten binnen tien minuten.

    Groeneveld, die in België door het leven gaat als Arnaut Danjuma, passeerde directe tegenstander Petar Golubovic twee keer achter elkaar binnendoor om de bal vervolgens in de verre hoek te schieten. "Het is een kwaliteit van mij. Naar binnen komen en de verste hoek opzoeken", gaf de geboren Nigeriaan aan na de wedstrijd. "Ik denk dat ik het wel vaker ga doen. Op training oefen ik er vaak op en ik ben blij dat het in de wedstrijd een keer tot uiting komt", klinkt het tegenover Het Laatste Nieuws.

    De Jong Oranje-international heeft zich snel aangepast bij zijn nieuwe club. "Ik denk dat we een goed trainingskamp achter de rug hebben. Door de staf werd ik ook goed opgevangen. Ik had dan ook weinig tijd nodig om eraan te wennen. Ik ben niet voor niets naar hier gekomen. Ik wil bewijzen wat ik kan en prijzen pakken met de ploeg", laat hij weten.

    Plaats een reactie

    Tim020 +69
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:50
    Mooi om te zien dat het daar goed gaat.
    Vind ik leuk
    Yuri +3647
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:54
    Beide doelpunten leken mij houdbaar??
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27538
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:55
    Van de Jupiler naar de eerste klasse in Belgie. Flinke stap. Hij gaat hem goed af vooralsnog. Of overschatten wij de Belgische eerste klasse?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:57
    Nederlanders staan bekend om alles te dramatiseren..
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:07
    Praat voor jezelf aub.
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:12
    Het is algemeen bekend dat we kritisch zijn en dramatiseren. Jij voelt je aangesproken dus je valt vast in die categorie.
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:50
    Wat een gelul zeg. Nogmaals spreek lekker voor jezelf. Ik distantieer me juist van dat gegeneraliseer. Alsof jou mening feit is.. triest.

    En opeens kritisch erbij halen, een volmacht van onkunde.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 11 augustus 2018 om 00:51]
    Vind ik leuk
    Maxxx +82
    zaterdag 11 augustus 2018 om 01:14
    Hij zegt: "Nederlanders staan bekend om alles te dramatiseren." Dat is dus iets anders dan: Volgens mij dramatiseert iedereen hier altijd." Nu zegt hij gewoom iets waar Nederlanders als stereotype om bekend staan. Dus je had best normaal op hem kunnen reageren.
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 04:32
    Ik reageer normaal? Ik ben een Nederlander en ik voel mij aangesproken. Dat hij vervolgens bijdehand gaat zeggen "dat het dan over mij gaat" terwijl ik normaal reageer is triest. Hij heeft het trouwens over "we" en daarnaast.. waarom moet ik akkoord gaan met een stereotype? Als het stereotype "Surinamers komen vaak laat" wordt gezegd dan het het racisme is, en nu niet?
    Daarnaast heeft hij het opeens over 'kritisch' terwijl het daarvoor over dramatiseren gaat. Oftewel hij lult onzin en daar reageer ik op.
    Dat je hier zo op reageert vertelt al dat je niet alles hebt gelezen, zonde.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 11 augustus 2018 om 04:33]
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:30
    Absoluut. Hebben we al echt veels te vaak gedaan. Elke speler die iets met nederland of zn competitie te maken heeft en een bal goed kan raken is een sensatie.
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6707
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:08
    Wij overschatten de eerste klasse in Belgie. Standard kon niet eens van Ajax winnen ;)
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27538
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:12
    LOL
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1333
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:27
    Het is niet de eerste speler die deze overstap zo makkelijk maakt. Wat ik me kan herinneren heeft Stef Peeters van MVV deze stap enkele jaren geleden ook gemaakt. Speelt inmiddels zelfs in de Ligue 1.
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 08:28
    Misschien hebben de clubs hier liggen slapen en hem over het hoofd gezien, Club Brugge is geen verkeerd team, daar walsen Ajax en Psv niet zomaar overheen.
    Vind ik leuk
    Maan88 +4536
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:55
    Hoop dat het weer een Nederlands groeibriljante wordt! Jammer dat PSV hem niet terug (kon?) halen!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27538
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:07
    Of AZ. Had een aardige opvolger geweest van Jahanbhaksh.
    Vind ik leuk
    Maan88 +4536
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:10
    Ja voor elke NL club was hij een goede speler geweest maar qua stijl had hij wel bij PSV, Utrecht en AZ gepast denk ik idd
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27538
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:11
    Zeker. Liever Groeneveld dan Tannane..
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:33
    Laten we niet te snel Groeneveld gaan hypen.. Deze gast heeft nog niet veel laten zien, hopelijk geeft hij dit een vervolg. Tanane heeft bij Heracles op hoger niveau al meer laten zien, met fantastische doelpunten die deze goaltjes in het niets doen vallen. In de Ligue 1 begon hij ook leuk maar is het later helaas minder gegaan.. Een vreemde uitspraak dus om Groeneveld boven Tanane in te schatten.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10688
    zaterdag 11 augustus 2018 om 08:00
    Amen. We zijn pas twee weken onderweg. Als ie dit een heel seizoen volhoudt, oke.

    Boetius begon vorig jaar ook aardig...
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27538
    zaterdag 11 augustus 2018 om 08:36
    Tannane heeft na zijn beginperiode in de Ligue 1 weinig meer laten zien vorig jaar bij Las Palmas niet gescoord behalve een blauw oog op de training ;-) Dat is alweer 2 jaar terug. Groeneveld speelt nu 3 aardige wedstrijden op rij en is goed begonnen. Maar ik laat me graag verrassen!
    Vind ik leuk
    Truth +3006
    zaterdag 11 augustus 2018 om 09:48
    Heracles hoger niveau dan Club 😳😳😳😳😳
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31498
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:57
    Leuk voor die gozer!
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3545
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:57
    Dat die gozer niet door de Nederlandse top is opgepakt. Feyenoord had hem zeer goed kunnen gebruiken...
    Vind ik leuk
    Koeroe +12536
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:07
    Maar echt.. gemiste kans. Als er ergens een plek is waar wij veel scouten is t nl wel..
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:35
    Lol de Nederlandse top nog wel?? Laten we eerst even kijken of hij dit een vervolg kan geven..
    Vind ik leuk
    COYG +6851
    zaterdag 11 augustus 2018 om 08:37
    Je weet toch dat je Totti's voornaam verkeerd hebt gespeld heh?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 11 augustus 2018 om 08:37]
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 09:47
    Ik heet Frans vandaar
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10688
    zaterdag 11 augustus 2018 om 08:00
    Nou... Vergeet niet dat Boetius vorig jaar ook een aardig begin had. Ik moet nog zien of ie dit volhoudt. Gun het 'm overigens van harte.
    Vind ik leuk
    NvC +5225
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:00
    Wat een topper! 👌
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:03
    Ach ja wat moet je er van zeggen, Ruud Vormer blinkt ook uit in Belgie. Blijft natuurlijk een zaad competitie om te volgen. 4 leuke clubs rest is rommel.
    Vind ik leuk
    Truth +3006
    zaterdag 11 augustus 2018 om 09:46
    Alsof jullie MM competitie zoveel voorstelt met topploegen zoals nec , nac , pec ...werd feyenoord niet even belachelijk gemaakt door die wereldploeg trencin uit de slovaakse topcompetitie ??
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 09:51
    Klopt hoor ook Nederland is ook niet best. Maar vergelijk even de stadions en voorzieningen. Belgie toch nog veel oude meuk. Van de 10 spelers slaan gemiddeld 7 de eredivisie nog altijd hoger aan. Maar als jij Belgie leuk vind om te volgen mijn zegen heb je 👍🏻
    Vind ik leuk
    Truth +3006
    zaterdag 11 augustus 2018 om 11:13
    Ik ben belg en volg vele competities maar ik vond dat ik dit even moest rechtzetten omwille van je uitspraak rommel !
    Wat stadions betreft geef ik je groot gelijk het is een schande maar dat komt door die klotepolitiekers die elk hun stempel willen drukken en dan zwijg ik nog over de tientallen organisaties die zich voor elke scheet willen moeien ...armtierig land eigenlijk ! Maar op voetbalvlak schat ik ons evenhoog in 😜
    Vind ik leuk
    |Ajax| +1269
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:05
    Leuk voor oranje!
    Vind ik leuk
    AZistheclub +2422
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:06
    Blijf het jammer vinden dat AZ hem niet heeft opgepikt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:28
    Natuurlijk... op zn nederlands. Een jongen speelt 1 goede pot en hij is dé nieuwe (insert topspeler)
    Zag je met Odegaard, Zinchenko, Dolberg, Zivkovic. Laat ie t nou ff écht bewijzen.
    Vind ik leuk
    Pvm9 +874
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:33
    Die tweede... Komop zeg...
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 03:58
    Daarom zitten de Belgische talenten bij topclubs omdat hun competitie niks voor stelt, en onze baby's blijven eeuwig schattige voetballers
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 07:46
    10 jaar geleden stelden de Rode Duivels werkelijk niets voor hoor.Toen moesten ze het in de competitie doen met Dosunmu als topscorer Haha. Ze hebben nu toevallig een goede lichting.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 11 augustus 2018 om 08:04]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10688
    zaterdag 11 augustus 2018 om 08:02
    Precies. Welke spelers staan bij België klaar, die beter zijn dan de Nederlandse, om er huidige lichting op te volgen? Valt volgens mij nog best tegen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 06:08
    Leuk dat jeugdige enthousiasme, dan zal hij straks wel weer ontevreden op de bank zitten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 07:44
    Tegen KV Kortrijk ( niveau NEC) nog wel. Die hebben ook een super verdediging.
    Vind ik leuk
    Truth +3006
    zaterdag 11 augustus 2018 om 09:41
    Dikke aanwinst ...heb hem gesproken op training en hij is zeer tevreden bij mijn Club ...ik zei we gaan nog veel plezier aan jou beleven en de supporters gaan je hier op handen dragen maar zeker blijven geloven in je kunnen en blijven die acties maken daar houden we van ....hij zei dank je leuk om dit te horen !!
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +550
    zaterdag 11 augustus 2018 om 11:57
    Deze hadden we moeten kopen gvd
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws