Verbazing in België: 'Ze vonden hem in de Nederlandse top niet goed genoeg'

Verbazing in België: 'Ze vonden hem in de Nederlandse top niet goed genoeg'

Gepubliceerd: dinsdag 14 augustus 2018 om 15:24di 14-08-2018 om 15:24

Arnaut 'Danjuma' Groeneveld staat er goed op in België. Met twee doelpunten had hij afgelopen weekend een groot aandeel in de 3-0 zege van Club Brugge op KV Kortrijk. In praatprogramma Extra Time krijgt de aanvaller de complimenten.

"Danjuma doet het zoals Limbombe en Izquierdo ook deden: vanaf links naar binnen gaan en dan met rechts de verste hoek zoeken. Goed gescout van Club Brugge", aldus Marc Degryse, oud-spits van onder meer PSV, bij Extra Time.

Groeneveld kwam deze zomer over van NEC, net als Anthony Limbombe twee jaar geleden. In Nijmegen kon Groeneveld uitstekende statistieken overleggen. "Hij scoorde elf keer en gaf zestien assists vorig seizoen", zocht commentator Filip Joos uit. "Toch vonden ze hem bij de Nederlandse topclubs blijkbaar niet goed genoeg."

Groeneveld startte op heden in elke wedstrijd van Club Brugge in de basis. In drie competitieduels was de jeugdinternational van Oranje goed voor twee doelpunten en een handvol assists.

Plaats een reactie

dinsdag 14 augustus 2018 om 15:28
Bij zowel PSV als bij Ajax was hij een bankzitter geweest, voor Feyenoord was het wellicht wel een versterking geweest.
Vind ik leuk
Objectief +3504
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:30
De keuze tussen Boëtius en Groeneveld is geen moeilijke als je dat bedoelt.
Vind ik leuk
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:33
Het ding is, dat men vooraf ook niet had kunnen zeggen dat Groeneveld zo goed zou spelen. Was gewoon een speler met potentie uit de Jupiler League..
Vind ik leuk
Mionel Lessi +2953
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:36
Vond ik niet, je zag dat die man kwaliteiten had. Ik vind het jammer dat Feyenoord of AZ niet heeft toegeslagen.
Vind ik leuk
pos +10045
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:40
AZ wilde hem ook graag hebben begreep ik. Hij heeft echter gewoon gekozen voor Brugge.
Denk dat hij niet wilde concurreren met Dos Santos.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27680
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:58
Of dat of hij vindt het leuker om CL te spelen bij een topclub dan een kans krijgen bij AZ
Vind ik leuk
Il Gordo +21327
dinsdag 14 augustus 2018 om 16:07
Laten we nu eerst die Groeneveld maar eens over een heel seizoen beoordelen.
Vind ik leuk
Bertjes +1625
woensdag 15 augustus 2018 om 10:12
Ik heb hem vorig seizoen een jaar mogen aanschouwen als NEC supporter. Ik denk serieus dat hij best een grote speler gaat worden. Hij wordt door velen vergeleken met Limbombe, maar ik vind Groeneveld cq. Danjuma beter. Veel meer overzicht, fysiek sterker, enorm goed schot, passeerbeweging en een uitstekende topsportmentaliteit. Het enige waar ik Limbombe beter in vind is zijn snelheid.

Het is eigenlijk een (veel) mindere versie van Ronaldo in mijn ogen, zo'n uitstraling heeft hij ook wel een beetje. Ik ben daar persoonlijk niet zo'n fan van, maar hij heeft wel die mentaliteit die bij vrijwel alle Nederlandse talenten ontbreekt. Mij zou het niets verbazen als hij binnen no time het Nederlands Elftal haalt, al zou hij dan wel rap overtuigd moeten worden voor hij voor Nigeria kiest (het is wel een beetje zo'n geloofskwibus als Depay). Wel verbazingwekkend dat we hem een paar jaar geleden bij PSV hebben kunnen wegkapen..
Vind ik leuk
Il Gordo +21327
woensdag 15 augustus 2018 om 11:27
Ah, eindelijk een onderbouwd verhaal. Dank! Hoop alleen al voor het Nederlands elftal dat ie echt doorbreekt. En zo ja, dan hebben ze in NL echt een zitten slapen (of niet genoeg lef gehad) ;)
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 augustus 2018 om 11:28]
Vind ik leuk
Jorchie +533
dinsdag 14 augustus 2018 om 16:45
Met de kennis die je nu hebt, heb je misschien gelijk. Maar als je Larson en Boëtius hebt dan ga je voor aanvang van de competitie niet nóg een linker vleugelaanvaller halen.
Vind ik leuk
Arvin +7856
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:31
Ajax is wel op zoek naar een spits nu. Groeneveld zou een goedkope en goede optie zijn geweest. Club Brugge was er gewoon vroeg bij en heeft goed gehandeld.
Vind ik leuk
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:32
Groeneveld is een buitenspeler, denk dat Ajax op zoek moet naar een echte spits.
Vind ik leuk
Arvin +7856
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:42
Ook wel weer waar idd, al speelde hij bij Nec toch ook wel eens in de spits? Toch denk ik dat hij in de Nederlandse top niet misstaan had.
Vind ik leuk
Koeien +4223
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:55
Ik denk juist dat een speler als Huntelaar goed zal renderen als Ajax echte traditionele buitenspelers heeft. Met Tadic heb je die, maar van Kluivert en Younes kreeg je niet zulke voorzetten.

Ik verwacht dan ook dat die er meer gaat inmikken dan vorig seizoen.
Vind ik leuk
Mionel Lessi +2953
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:36
Dat mag ik wel hopen, slechter dan Boëtius en of Larsson kan toch niet.
Vind ik leuk
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:38
Idd deze jongen moet gewoon in een ploeg waar hij zijn wedstrijdjes kan spelen.
Gezien de concurentie op links bij zowel Ajax als Psv zou deze speler zijn wedtrijdjes waarschijnlijk in jong psv/ajax gaan spelen
Daarnaast verast hij wel positief in belgie wat je van te voren toch ook niet echt met zekerheid zou kunnen zeggen
Vind ik leuk
Vaag +3027
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:44
Het treurige is dat je in dit geval nog gelijkt hebt ook. Bij Feyenoord komen zowel Boëtius als Larsson nog geen lantaarnpaal voorbij..
Vind ik leuk
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:28
Het is dat ze bij Feyenoord al een topper als Boëtius hebben rondlopen, anders hadden ze hem wel gehaald.
Vind ik leuk
Stom +731
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:31
Dank je. Ik betrapte mezelf er op dat ik een klein lachje niet kon onderdrukken nadat ik dit las! :-)
Vind ik leuk
Il Gordo +21327
dinsdag 14 augustus 2018 om 16:08
Dan had men het weer bord-op-schoot scouting genoemd van Van Geel. Want de transfers moeten tegenwoordig tropisch en verrassend zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:29
Danjuma is idd nog niet klaar voor een NLDse topclub. Zeker Ajax en PSV zijn te hoog voor hem gegrepen anders hadden ze hem wel gehaald.
Vind ik leuk
Summit +942
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:39
Zodra Ajax vanavond wint klopt dat misschien, anders moeten we onze meerdere gaan erkennen in de belgische clubs, doen het sowieso al een tijdje beter in Europa dan wij.
Vind ik leuk
dinsdag 14 augustus 2018 om 17:55
Ik denk dat Ajax echt beter is dan de Belgische topclubs.
Vind ik leuk
Summit +942
dinsdag 14 augustus 2018 om 19:18
We gaan het zien vanavond, Ajax moet winnen
Vind ik leuk
robertus +2498
dinsdag 14 augustus 2018 om 16:08
PSV wou hem ook terug halen, echter koos hij anders.
Vind ik leuk
Barry Engels +32342
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:30
Marc Degryse.... for what it's worth....
Vind ik leuk
045Brunssum +1159
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:30
Alles wat van nec komt wordt niet serieus genomen in Nederland.
Dat snap ik wel als je voorgaand seizoen bekijkt
Vind ik leuk
Barry Engels +32342
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:32
Limburgers hebben het ook moeilijk om in de rest van Nederland serieus genomen te worden. En dat geldt al veel langer dan 1 seizoen...
Vind ik leuk
045Brunssum +1159
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:57
Klopt maar dat heeft dan weer niets met voetbal te maken.
Vind ik leuk
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:33
Schöne kwam ook van NEC.
Vind ik leuk
Shinji 79 +41
dinsdag 14 augustus 2018 om 16:38
Alireza ook... Er hebben bij NEC echt wel een paar leuke spelers rond gelopen hoor. Limbombe, Santos...
Vind ik leuk
Mari +13689
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:35
Na vanavond kunnen we een beter oordeel vellen over de spelers die in België voetballen.
Vormer is in België een ster.
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:46
Misschien weten ze daar de talenten beter te gebruiken dan hier, en moeten ze zich bij ons aanpassen aan de speelstijl. De verwachtingen hier zijn ook altijd hoger, waardoor er veel meer druk is op de speler...
Vind ik leuk
Kuip +10304
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:37
Uitstekende speler. Feyenoord had hem moeten halen. PSV heeft Bergwijn en Ajax heeft Tadic, die Marokkaan van Utrecht en Bande.
Maar ja, Feyenoord slaagt er altijd in de verkeerde spelers te halen. Ook weigeren ze Kuwas van Heracles te kopen. Die gaat, net als Groeneveld, binnenkort ook naar het buitenland. En dan komen ze er ook pas achter dat ie best wel goed is.
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:47
Elke club kan toch wel de potentie van deze jongen zien, lijkt me. Ook bij Jong Oranje heeft ie het goed gedaan...
Vind ik leuk
Il Gordo +21327
dinsdag 14 augustus 2018 om 16:12
Wel meer spelers doen het goed bij Jong Oranje. Is geen reden om er dan meteen twee miljoen voor neer te leggen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:48
Slaat nergens op dat ze Kuwas zouden moeten halen. Kuwas is minder dan Larsson, Bilal en Boetius toen hun naar Feyenoord gingen en toch redden hun het nu niet. Kuwas kan die druk nog helemaal niet aan. Kan beter eerst naar een subtopper.
Vind ik leuk
Il Gordo +21327
dinsdag 14 augustus 2018 om 16:11
Tsja, beetje kort door de bocht. Nu weten we het allemaal opeens, wie Feyenoord had moeten halen. Maar drie maanden terug had nog niemand die naam gekoppeld aan Feyenoord. Lekker makkelijk. En hadden ze het weer bord-op-schoot scouting genoemd van Annet van Geel.


En daarnaast: laat Groeneveld het maar over een heel seizoen laten zien.
Vind ik leuk
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:46
Ik vond hem helemaal niet zo geweldig net als Limbombe. Hetzelfde geld ook bijv voor Vormer en Denswil. Spelers die het niet redden in de ED doen het over het algemeen prima in België, dat is dan best raar dat ze toch boven ons staan in de UEFA-ranglijst.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27680
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:59
Bredere subtop, een geluks uitschieters jaar en een minder arrogante instelling/ minder aanvallende speelwijzes
Vind ik leuk
dinsdag 14 augustus 2018 om 16:00
Vond anders Standard heel aanvallend spelen. Sterker nog waren dominanter als Ajax.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27680
dinsdag 14 augustus 2018 om 16:01
Maar over het algemeen zijn ze niet zo naief
Vind ik leuk
dinsdag 14 augustus 2018 om 16:18
Ik geloof nogsteeds heilig dat aanvallend voetbal (maar dan wel hoe Cruijff het bedoelde) de beste manier is om te winnen. Als jij de bal hebt kan de tegenstander niet scoren.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27680
dinsdag 14 augustus 2018 om 16:44
Daarvoor moet je wel de betere selectie hebben
Vind ik leuk
Come on Utreg +30207
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:50
Eigenlijk moeten we in december de balans opmaken.. en niet na 3 wedstrijden. Hij is wel goed begonnen in Brugge.
Vind ik leuk
Il Gordo +21327
dinsdag 14 augustus 2018 om 16:12
Exact.
Vind ik leuk
Paul1982 +12411
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:51
Vind het ook jammer dat een club als AZ het niet heeft geprobeerd als opvolger van Jahanbakhsh
Vind ik leuk
Come on Utreg +30207
dinsdag 14 augustus 2018 om 16:36
Huiberts zit liever op het geld dan dat hij het uitgeeft.. Zonde!
Vind ik leuk
michelhx +4698
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:58
Gek hè, hij acteerde in de Jupiler League, dus was het lastig inschatten hoe hij het zou doen in de eredivisie. Wat dat betreft was een stap naar de subtop Eredivisie logischer geweest, maar goed gezien van Brugge. Alhoewel het maar de vraag is hoe hij straks omgaat met de toegenomen druk. Tegenstanders zullen hem nu beter in de gaten houden. Sana begon destijds ook verrassend goed bij Ajax, we weten allemaal hoe dat geëindigd is.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
dinsdag 14 augustus 2018 om 16:05
Dat is wel leuk om het zo te zeggen maar dan moet je hem ook nodig hebben bij zowel Ajax als PSV is hij niet nodig en Feyenoord had wel gekunt maar misschien niet op lijstje Van Geel aangezien hij niet in de ED speelde
Vind ik leuk
Robby G +1547
dinsdag 14 augustus 2018 om 16:09
Soms moet het ook meezitten en pakt het goed uit voor zo n speler..
Vind ik leuk
Gyrosregime +2768
dinsdag 14 augustus 2018 om 16:31
Ach.. misschien kan hij het niveau van België aan, maar de Nederlandse clubs hebben nou eenmaal hogere eisen.. Vormer maakte nou ook niet bepaald een verpletterende indruk bij feyenoord..
Vind ik leuk
RtdDub +13291
dinsdag 14 augustus 2018 om 16:55
Is het die Belgen ontgaan dat die gast helemaal niet naar de top in Nederland wilde?
Vind ik leuk
Het Brein +4971
dinsdag 14 augustus 2018 om 18:09
Denswil, Vormer en Kums ook niet! Allemaal topspelers in België:)
Vind ik leuk
dinsdag 14 augustus 2018 om 18:12
Een handvol assists. Kleine handjes zeker?
Vind ik leuk
RtdDub +13291
dinsdag 14 augustus 2018 om 19:58
Hij mist een paar vingers.
Vind ik leuk
dinsdag 14 augustus 2018 om 20:30
De commercie in Nederland bemoeit zich te veel met het aanstellen van spelers in Nederland.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws