'De Ligt durft zijn mening uit te spreken en wordt per wedstrijd beter'

    'De Ligt durft zijn mening uit te spreken en wordt per wedstrijd beter'

    donderdag 16 augustus 2018 om 08:59

    Matthijs de Ligt gaat er alles aan doen om zich met Ajax te kwalificeren voor de Champions League. De Amsterdammers ontdeden zich, met de negentienjarige stopper als aanvoerder, van Standard Luik en moeten nu af zien te rekenen met Dynamo Kiev.

    Tijdens het seizoen 2010/2011 speelde Ajax ook tegen de Oekraïners in de laatste voorronde van de Champions League. De Ligt zat als jonge jongen in de Johan Cruijff Arena en zag hoe de Amsterdammers het tweeluik naar zich toe wisten te trekken. "Ik heb de Champions League-hymne als supporter vaak gehoord, maar wil nu een keer op het veld staan als het gedraaid wordt", vertelt de gedecideerde aanvoerder aan De Volkskrant.

    Hoewel hij pas net zijn negentiende verjaardag heeft gevierd, is De Ligt nu al de onbetwiste aanvoerder van Ajax. "Ze luisteren gelukkig naar me", vertelt hij lachend over zijn medespelers. "De trainer (Erik ten Hag, red.) heeft mij aanvoerder gemaakt omdat ik in het veld een voorbeeldspeler moet zijn. Dat vind ik mooi om na te streven."

    "Een heel sterke persoonlijkheid"
    Ten Hag geniet van de ontwikkeling die De Ligt doormaakt. "Voor zijn leeftijd heeft hij een heel sterke persoonlijkheid", stelt de trainer vast. "Hij staat voor zijn mening en durft die uit te spreken. Ik zie hem per wedstrijd beter worden sinds hij de band draagt."

    Lees ook: 'Blonde Ramos' van Ajax oogst complimenten: 'Mirakel dat hij nog bij Ajax speelt'

    Plaats een reactie

    danny1974 +1857
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:02
    Paulus en een mening pfff kranten moeten vol?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 09:03]
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:03
    Wordt nog vele maten groter en belangrijker dan van Dijk!
    Vind ik leuk
    RedNas +3523
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:11
    Dat zien zelfs Marianne Weber, Gorden en Danny1974

    Alhoewel ik die laatste eigenlijk nog nooit iets zinnigs heb horen zeggen.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8237
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:24
    Hahaha ja die danny1974 praat echt alleen maar onzin
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42703
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:28
    Volle gas vooruit is zijn kleine zusje
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:48
    Dat is Erik Ten Hag
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12765
    donderdag 16 augustus 2018 om 12:07
    Volgens mij heeft ‘Volle gas vooruit’ heel veel broertjes en zusjes hier op VP.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31355
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:31
    Het was geen best jaar.... 1974.....
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:13
    Ja brengt vast 200 miljoen op ,is gelijk vaste waarde bij barca en ajax wint de cl.

    Nou iedereen weer wakker, valt het toch allemaal weer tegen pfffffff.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8237
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:31
    Hij is in ieder geval beter en meer waard dan alle verdedigers van feyenoord bij elkaar. Wat een bras hebben jullie achterin staan
    Vind ik leuk
    xaja32 +187
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:35
    word vanavond weer lachen met baco arie daar achterin
    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 10:36]
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3645
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:08
    Ik heb vernomen dat lachen om homevideo's vervangen wordt door lachen om Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +432
    donderdag 16 augustus 2018 om 13:59
    Dat klopt! Ondanks dat heeft Feyenoord de afgelopen jaren meer prijzen gepakt dan Ajax. Lekker belangrijk dan 1 zo'n speler!

    On: Moet toegeven, de Ligt word wel een topper, maar daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn om dat te zien!
    Vind ik leuk
    Adje80 +8237
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:03
    Meest poedelprijzen moet je wel zeggen. Zou niet willen ruilen met de resultaten
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +432
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:15
    Kan de beker en een kampioenschap niet als een poedelprijs bestempelen. We zullen eraan denken t.z.t. ;) misschien eerder dan je denkt!
    Vind ik leuk
    Adje80 +8237
    donderdag 16 augustus 2018 om 16:04
    Beker is een poedelprijs voor psv en ajax ja...voor feyenoord een hoofdprijs
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +432
    donderdag 16 augustus 2018 om 16:09
    Zozo vandaar dan dat enthousiasme als ze weer eens uitgeschakeld worden. En ik vind het fijn om te zien dat ik het mogelijk heb gemaakt dat psv en ajax in deze hand in hand staan. Stiekem toch voor feyenoord?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 16:10]
    Vind ik leuk
    Padason +956
    vrijdag 17 augustus 2018 om 04:45
    No jopi na Europese uitschakeling zal ik toch heel snel mijn mond houden.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +432
    vrijdag 17 augustus 2018 om 07:57
    Stel je eerst eens voor....? En uitgeschakeld was Feyenoord vorige week al!
    Vind ik leuk
    Padason +956
    zaterdag 18 augustus 2018 om 03:45
    Ik moet mij eerst voorstellen omdat ik je Jopi noem? Dat is toch echt je account naam, had je er maar Mr. Jopi van moeten maken.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +432
    zaterdag 18 augustus 2018 om 17:49
    😂😘
    Vind ik leuk
    Sigma +2423
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:15
    Alleen maar goed toch....heeft straks het Nederlandse elftal ook profijt van....
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42703
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:30
    Qua karakter, normen en waarden, is de Ligt nu al een voorbeeld en ligtjaren vooruit . Ik wil meer van dit soort spelers zien in Nederland.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:40
    Jij ziet het volgens Straat, kan hij er niets van...….
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42703
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:45
    Kan jij lezen? Of is dit bewust zuigen?
    Ik ben een fan van de ligt. Hopelijk mag dat als PSV-er.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 09:48]
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:02
    Kun jij lezen?
    Ik zeg: Jij ziet het...…(de kwaliteiten van de Ligt)…..
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42703
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:20
    Zet dan een punt achter de 1e drie woorden.
    Ik las het als " je ziet het, zoals stratum het ziet en dat hij er niets van kan".
    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 10:49]
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:45
    Sorry, zal er op letten,.
    Vind ik leuk
    woensdag 29 augustus 2018 om 10:21
    En die Blind kon er volgens jou toch niets van?
    Tsjonge, jonge, jonge...…
    Jij bent ziende blind...….
    Vind ik leuk
    Nummertien +4561
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:57
    Volgens stratum zou hij het nooit gaan redden en kwam hij op alle vlakken tekort hahaha stratum reageerd alleen maar door zijn anti Ajax bril
    Vind ik leuk
    035 +5081
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:05
    Natuurlijk mag dat. Top.
    Vind ik leuk
    Arie Haan +1334
    donderdag 16 augustus 2018 om 13:54
    Ik ben trots op je jaja! :-) hopelijk twee ploegen CL dit jaar! Hoe mooi zou dat zijn..
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:25
    Laat hem nou maar eerst eens 4 jaar in een topcompetitie presteren voordat je hem groter maakt dan Van Dijk. De beste spitsen waar hij dit jaar tegen speelt zijn Jorgenson en De Jong waar Van Dijk tegen Aguero, Lukaku, Aubamayang etc speelt.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:04
    Hij is nu al meer waard dan de hele Feyenoord selectie bijelkaar.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:44
    Gelukkig heb ik het ook niet over de waarde van hem maar of het een topspeler is ja of nee. Van Dijk is ook meer waar dan de hele selectie van Feyenoord bij elkaar. Altijd mooi om te zien dat de spelers van Ajax omhoog worden geschreven maar toch al 4 jaar geen enkele prijs hebben gewonnen, best schandalig als je de omzet van Ajax en derest van de competitie gaat vergelijken.
    Vind ik leuk
    Te ligt +236
    donderdag 16 augustus 2018 om 13:13
    Maar echt ..
    Vind ik leuk
    Neus +265
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:05
    Ben zo benieuwd wat zijn vervolgstap zal zijn. Dit kan dan echt een wereldtopper worden.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:08
    de ligt is zeker van grote klasse ,denk dat hij meteen de stap naar de top kan maken ,ik sta er niet van te kijken ,als ze er 60 a 70 miljoen voor krijgen
    Vind ik leuk
    Neus +265
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:12
    Een groot geldbedrag zullen ze echter alleen deze periode nog ontvangen. Mocht hij nog een jaar blijven en niet tussentijds verlengen, dan zakt de prijs uiteraard. Maar 30 á 40 vind ik ook prima hoor :)
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:23
    Daar gaatAjax hem écht niet voor laten gaan, het is geen vlooienmarkt in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Neus +265
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:26
    Volgend jaar niet?
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:33
    Zelfs dan denk ik dat de bedragen nog steeds een stuk hoger liggdn beste neus, zeker wanneer hij zijn huidige ontwikkeling doortrekt.
    Vind ik leuk
    Neus +265
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:45
    Zou zomaar kunnen, maar ik denk dat zijn afkoopsom lager zal uitvallen omdat we dan weer een contractjaar verder zijn. Maar goed, laten we eerst maar afwachten of hij dit seizoen nog blijft.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:53
    Zo is het maar net, maar hoop doet leven:))
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +432
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:17
    Maar goed dat Kluivert dan weg is, ongeneeslijke spring in't veld!
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:44
    Geweldige beschrijving haha.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:45
    Het ligt aan dit jaar natuurlijk. Als Ajax in de CL superieur presenteert dan kunnen er hele gekke bedragen geboden worden.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1621
    donderdag 16 augustus 2018 om 13:40
    De witte sanchez noemen ze hem al.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4250
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:23
    Nooit een keer
    De Ligt is een Vd traagste spelers in de eredivisie. Wordt er regelmatig uitgelopen. Hij gaat het niet redden in een serieuze competitie en wordt enorm gehyped hier. Hij is goed in duels maar elke vorm van realiteit ontbreekt hier weer.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 09:23]
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:38
    Bij jou ja, je kijkt zeker alleen dames-hockey......
    Vind ik leuk
    Pimman +2931
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:09
    Die Martinus gaat straks naar Specsavers ..komt goed ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:49
    Even langs Hans Anders. En loop daarna even binnen bij een psychiater. Vraag aan hem of hij hersencel 1, 2 en 3 voor je kan ontwarren. Succes!
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +461
    donderdag 16 augustus 2018 om 12:19
    en jij bent de traagste van begrip op dit forum. Weleens van Bergomi gehoord? Werd wereldkampioen in 1982 met Italie, was net 18. Kon niet sprinten en een pas over 5 meter ging niet, maar schakelde wel zijn man uit. de Ligt is een klasse beter, sneller en technischer.
    Vind ik leuk
    Bullet +2991
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:37
    Er is maar 1 club waar de Ligt heen moet gaan, en dat is de best georganiseerde club en mooiste club van Europa: Bayern!
    Vind ik leuk
    Neus +265
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:47
    Zou niet slecht zijn.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1621
    donderdag 16 augustus 2018 om 13:42
    Wel grappig, bayern kopieerde Ajax en nu kopieert Ajax bayern weer qua (financieel) beleid. En zo is de bal weer rond..
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:07
    De Ligt heeft nu al een sterkere persoonlijkheid dan Ten Hag, al is dat ook niet zo moeilijk natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Mari +7616
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:08
    Wat duurt het lang voor het 31 augustus is.
    Vind ik leuk
    Neus +265
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:13
    Haha Echt he, ben blij als het voorbij is en dat de selectie rond is!
    Vind ik leuk
    HanV +3995
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:16
    O, het is maar een verkooppraatje?
    Vind ik leuk
    Blitsbal +395
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:15
    Blablabla vp hou toch op met dat gehyp
    Vind ik leuk
    Sigma +2423
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:18
    IN dit geval is het terecht....hij heeft zich stormachtig ontwikkeld...en pas 19 jaar...hij speelt niet meer als een talent...maar als een vedette....
    Vind ik leuk
    Bullet +2991
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:35
    Doen ze op het PSV forum ook met de 'de beste lichting ooit'
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:21
    De Ligt is keihard op weg naar de absolute wereldtop en niemand of niks lijkt hem te kunnen stuiten.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:36
    Beetje inhouden hoor.
    Het LIJKT erop dat hij op weg is naar de (wereld)top.
    Maar er is nog zo'n lange weg te gaan.
    Hij is in Nederland een wereldtopper, maar zou hij het ook tegen sterkere tegenstanders het kunnen laten zien?
    Voor Nederland hoop ik van wel.
    Echter tot nu toe heeft hij het nog maar sporadisch laten zien.
    EN hij heeft ook laten zien hoe het juist niet moet.
    Maar nogmaals, ik hoop dat het een wereldtopper wordt.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:41
    In deze nog steeds droeve tijden van het Nederlandse voetbal, moet je juist de positiviteit iets aandikken en van de daken schreeuwen, bij deze dus beste Lucky:))
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:45
    Het positieve is juist dat De Ligt zich al in Nederland onderscheiden heeft.
    Dus een grote in wording.
    Maar als je te positief, zeg maar chauvonistisch, bent, kan het alleen maar tegenvallen als hij niet verder zou komen dan europese top ipv absolute wereldtop.
    Vind ik leuk
    Johan_D +3463
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:30
    Als hij zich zo door blijft ontwikkelen dan is er geen houden meer aan vrees ik.

    Net 19 jaar geworden en nu al een persoonlijkheid.

    En je kan er gif op innemen dat er nog paniek kan ontstaan bij de grote clubs in Europa zeker net voor het sluiten van de markt.

    De verdediging van Real bijvoorbeeld zag er gisteren verder van solide uit , daar werdt door Atletico meerdere malen flink doorheen gesneden.

    Zou me niks verbazen dat er nog een megabod op hem wordt uitgebracht.

    Het is aan Ajax en de Ligt om hierin de juiste keuzes te maken.

    Wordt vervolgd ...
    Vind ik leuk
    Pimman +2931
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:31
    Straks minimaal 85 miljoen waard de prijs van Virgil van Dijk! De Ligt is minimaal zo goed en nog een stuk jonger..wat een beest die gozer!
    Vind ik leuk
    Bullet +2991
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:33
    19! Eigenlijk echt knap wat hij nu al presteert. Ik las gisteren en vandaag eea over Piroe van PSV. Dat schijnt een enorm talent te zijn, echter ook al 19. Het scheelt zo ontzettend veel of je gewoon die kans krijgt of niet. Zelfs Obispo die nog beter is dan de Ligt, moet de kans krijgen, want goed genoeg is oud genoeg. Ajax heeft risico's genomen deze jongen vroeg te brengen en wordt daar nu voor beloond. Dat Ajax geen titels heeft gepakt de laatste 4 seizoenen ligt natuurlijk niet alleen aan het brengen van de jeugd. Misschien wel teveel tegelijkertijd..
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:38
    19 zegt veel maar niet alles.
    De Ligt heeft zijn postuur en fysiek mee.
    Frenkie de Jong wordt door Ajacieden gezien als het grootste talent die ze hebben.
    Hij is al 21...........................
    Vind ik leuk
    Pimman +2931
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:02
    Niet door alle Ajacieden hoor ..de meeste zien De Ligt als grootste talent. Frenkie wórdt alleen meer in nieuws gebracht door Barcelona.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:22
    Ik zeg ook niet door alle Ajacieden ;)
    Maar zelfs door vele analisten ook.
    Maar het was meer bedoeld als tegen reactie dat leeftijd wel veel maar niet alles zegt.
    Seedorf was bv al met 16 een beest en groot talent terwijl Davids iets ouder was maar zij beiden ong hetzelfde gepresteerd hebben met als clash de CL finale dat ze tegenover elkaar stonden.
    Vind ik leuk
    Bullet +2991
    donderdag 16 augustus 2018 om 12:40
    Volgens mij is Seedorf nogal wat succesvoller geweest.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 13:07
    Kan zijn, maar zal niet veel schelen.
    Hebben beiden bij de absolute top gezeten, maar ik gaf dit voorbeeld aan dat leefdtijd niet alles zegt.
    Ander voorbeeld.
    Van Basten was ouder dan Seedorf toen hij debuteerde maar is wel succesvoller geweest.
    Vind ik leuk
    alffie +1915
    donderdag 16 augustus 2018 om 16:01
    Seedorf heeft veruit de meeste prijzen gewonnen met de meest verschillende clubs
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 20:37
    Maar van Basten is europees kampioen geweest met landen teams en Seedorf niet.
    Ook is van Basten speler van het jaar in Europa geweest en Seedorf ook niet.
    Vind ik leuk
    Pimman +2931
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:00
    Klopt Bullet téveel jeugd tegelijkertijd. Vandaar nu de omslag met gekochte routine erbij. Die mix zou succesvol moeten zijn. Van fouten moet je leren..
    Vind ik leuk
    Sigma +2423
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:39
    Helemaal waar wat jij zegt....ik vind het ook jammer dat clubs hun talent(en) niet durven te brengen....
    Vind ik leuk
    Muscles +715
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:02
    Die wedstrijd in 2010 was bloedstollend. Ik was erbij en duurde lang om in te slapen. De Ligt is een geboren leider en gaat Piqué opvolgen
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:15
    Je ziet gewoon hoe goed hij is en dat hij nog veel beter gaat worden, één van de beste verdedigers ter wereld. Matthijs staat er al op zo'n jonge leeftijd. Ronaldo laat zien dat Real madrid stuk minder is zonder hem, Matthijs liet zien dat Ronaldo echt wel te verdedigen is en Ronaldo werd gek van hem. Als Ajaxied ben ik ben blij dat de Ligt het rood wit draagt
    Vind ik leuk
    Hsp810 +8
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:34
    Hopelijk blijft hij dit seizoen nog, heerlijk om zo'n gepassioneerde speler in het team te hebben, blijft er altijd in geloven. Die gaat met gemak een topclub & het NL elftal leiden de komende jaren.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +3258
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:36
    Mooie “ajaxied” ben jij hoor !
    Vind ik leuk
    Robby G +1269
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:22
    De Ligt, 3 wk,s...4 Ek,s....mooie toekomst...geweldenaar...nieuwe Japie
    Vind ik leuk
    QPK1985 +552
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:15
    De Ligt is z'n leeftijd op alle vlakken ver vooruit. Wereldklasse verdediger in wording. De tijden dat we bij Oranje problemen hadden centraal achterin zijn voorbij. Met De Ligt - Van Dijk staat daar een geweldig blok.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +656
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:40
    Mooi....de ligt wordt beter....bergwijn wordt beter....depay wordt goed....nu nog een paar anderen wat aansluiten....dan is er hoop voor oranje.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'De Ligt durft zijn mening uit te spreken en wordt per wedstrijd beter'