Huntelaar evenaart Swart: 'Weet niet of hij heeft zitten juichen of vloeken'

    Huntelaar evenaart Swart: 'Weet niet of hij heeft zitten juichen of vloeken'

    donderdag 16 augustus 2018 om 11:21

    Klaas-Jan Huntelaar was in Europees verband dit seizoen al goed voor vier goals in evenveel wedstrijden. Mocht de spits dat vast kunnen houden, zal hij snel stijgen in de ranglijst met Europese topschutters van Ajax.

    Met zijn goal tegen Standard Luik evenaarde Huntelaar clubicoon Sjaak Swart. Net als Swart heeft Huntelaar nu achttien goals gemaakt voor Ajax in Europees verband. "Of Sjaak heeft zitten juichen of zitten vloeken bij de 1-0, weet ik niet. Dat moet je aan hem vragen", aldus een lachende Huntelaar tegenover De Telegraaf. "Maar ik denk dat hij blij was."

    Huntelaar moet nu alleen nog Johan Cruijff (25 goals) en Jari Litmanen (26 goals) voor zich dulden. De spits stelt echter dat hij nu niet geforceerd naar doelpunten gaat zoeken. "Het belangrijkste is dat we ten koste van Dinamo Kiev naar de Champions League gaan. Als je je te veel op goals focust, lukt het ook weleens niet. Ik moet ontspannen blijven, hard werken en bij de kansen die komen alles geven."

    Poll

    Gaat Ajax zich plaatsen voor de groepsfase van de Champions League?

    (13654 stemmen)

    Plaats een reactie

    Gerro +6153
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:24
    Sjaak hoopt dat Klaas Jan degradeert
    Vind ik leuk
    Mo +11328
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:26
    Wow die hadden we nog niet eerder gehoord, origineel man!
    Vind ik leuk
    Gerro +6153
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:28
    Dacht maak hem ff voor die pisveeers het weer doen. Zelfspot jongen
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:40
    Tipje, niet meer doen....
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 12:00
    Lekker volwassen dit...
    Vind ik leuk
    buddha +8443
    donderdag 16 augustus 2018 om 13:44
    net zo origineel als dat wzaw……..komt hier ook wel eens voorbij. wel eens gezien ?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3651
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:02
    Tss, dat had Van Gaal inderdaad nooit mogen zeggen.. Truus had hem nog zo gewaarschuwd!
    Vind ik leuk
    Mo +11328
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:31
    Vaak zat gezien maar daar doe ik niet aan mee
    Vind ik leuk
    psv.040 +353
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:25
    mooi voor hem
    Vind ik leuk
    Gerro +6153
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:25
    Dit is een Swarte bladzijde voor Sjakie memories
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:26
    Heerlijk om ons aller Ajax zo blij te zien. Sommigen maken er speciaal een account voor aan haha.
    Vind ik leuk
    Muscles +718
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:29
    The Hunt is nu bijzonder op dreef en krijgt goede aanvoer. Ook zijn looplijnen zijn geraffineerd, zie bij de tweede goal tegen Luik waarbij hij ruimte creëerde voor de Ligt
    Vind ik leuk
    The Genius +3035
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:35
    The Hunter?
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:32
    Een beetje spits had al veel meer ballen in het netje gelegd.
    Huntelaar is duidelijk te oud aan het worden op dit niveau.

    Hij mist veel te veel kansen en het is te hopen dat dolberg snel fit is ,anders wordt het europees weer een zeperd.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:34
    Begrijpelijk dat er natuurlijk bij Feyenoord betere spitsen lopen 😂😂
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:39
    Zeg ik dat?.

    Nee ,maar van persie is altijd verkozen boven huntelaar in oranje en dat was natuurlijk niet voor niks.
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +3390
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:42
    Ja, 8 jaar geleden. Zo'n wedstrijd die Huntelaar gisteren speelde, zo goed heb ik van Persie nog niet zien spelen bij Feyenoord.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:43
    Ik zeg niet dat Huntelaar beter is, maar jij maakt nu vergelijkingen wat niet klopt. Jij geen Blind en de Ligt schuld van uitschakeling.
    Ik kan ook zeggen dat PSV'ers en Ajacieden belangrijker waren. Keeper was top. Wesley Sneijder legt de ballen panklaar neer en Daley Blind trouwens ook. Robben knalde de ballen erin alsof het niks was.
    Feyenoord spelers zijn goed voor 1 ding en dat is water dragen.
    Vind ik leuk
    Gearry +146
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:44
    Persoonlijk snap ik niet waarom niet vaker met Huntelaar in de spits is gespeeld in Oranje, liep op een gegeven moment bijna 1 op 1 daar. Had toch vast wel een werkend systeem gevonden moeten kunnen worden waar ze beide in het elftal stonden.
    Vind ik leuk
    Marco S +4296
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:35
    wie speelde er tegen trencin in de spits?
    Vind ik leuk
    JustH +14867
    donderdag 16 augustus 2018 om 12:00
    4 uit 4, laat hem maar lekker staan.
    Maar blijf maar lekker hakken.
    Vind ik leuk
    Groen +1062
    donderdag 16 augustus 2018 om 12:59
    Dat ja.
    Vind ik leuk
    Wong Ho +184
    donderdag 16 augustus 2018 om 12:19
    Dat gaat wel komen,met wat meer wedstrijden en wat meer ritme gaan die goals er zeker komen
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:13
    Europees staat ie nu op 4 uit 4..... Dus zo slecht doet ie het echt niet....
    Vind ik leuk
    Jahike +185
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:32
    Alleen speelde Sjakie nooit voorrondes in Europa. Die staat dus op punten nog dik voor op Klaas-Jan
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:37
    Vroeger was Ajax de top van europa,dus de prestatie van Huntelaar is minstens zo knap 👍
    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 11:37]
    Vind ik leuk
    Jahike +185
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:43
    Dat is waar. Maar tegenwoordig worden er door poulefases ook veel meer wedstrijden gespeeld. Dus misschien kan iemand even uitzoeken hoeveel wedstrijden beide spelers in Europees verband voor Ajax hebben gespeeld.

    Edit: Sjakie speelde bijna een keer zoveel Europese wedstrijden. Conclusie: Sjakie heeft er relatief maar weinig gemaakt ;-)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 12:31]
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 12:01
    👍
    Vind ik leuk
    Marco S +4296
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:33
    Op naar de 24 dit seizoen..
    Vind ik leuk
    Hsp810 +8
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:36
    Huntelaar is lekker bezig voorlopig, tuurlijk mist hij nog genoeg kansen... maar op de belangrijke momenten in Europa staat hij er voorlopig. Hopelijk blijven ze er het hele seizoen geregeld invliegen en hebben we weer eens een echte topscorer bij Ajax.
    Vind ik leuk
    Wong Ho +184
    donderdag 16 augustus 2018 om 12:24
    zo is dat ! Klaas is On Track, en het gaat alleen nog maar beter met hem worden!,sowieso een hele boel spelers missen kansen,als die er allemaal in waren gegaan tegen Standard hadden we met 9-2 kunnen winnen
    Vind ik leuk
    Nbl +544
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:37
    Toch knap 1 op 1 in Europa lopen en iedereen maar roepen hij heeft t niet meer is te oud haha denk niet dat Sjaak hier mee zal zitten .
    Vind ik leuk
    3-5-2 +841
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:39
    Ben wel fan van Huntelaar maar toch hoop ik dat hij max. 25 gaat maken zodat Jari op 1 blijft... wat een geweldenaar was dat....
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2048
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:41
    Dat zie ik hem wel halen.
    Als hij voldoende aanvoer krijgt dan lepelt hij ze er wel in. Of dat nu CL of EL wordt.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 12:08
    Hoorde hem zeggen hoop dat ie gepasseerd wordt🤣🤣🤣
    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 12:11]
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 12:12
    De heer S. Swart is inmiddels gedegradeerd :-)
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2049
    donderdag 16 augustus 2018 om 12:30
    Sjakie zal wel gezegd hebben hoop dat Huntelaar degradeert
    Vind ik leuk
    Pretjoodje +256
    donderdag 16 augustus 2018 om 12:52
    Ik zie de volgende uitspraak van Sjaak Swart al voor me: Ik hoop dat Klaas Jan naar de bank degradeert
    Vind ik leuk
    Cookee +10011
    donderdag 16 augustus 2018 om 13:04
    Hoe moet ik weten of Ajax zich gaat plaatsen, ken ik de kracht van komende tegenstanders? Dat er iemand klikt op deze poll getuigt niet van intelligentie.

    Sjaak is vast blij.
    Maar vergeet niet dat Sjaak de goals maakte in een tijd dat het NL-voetbal nog iets voorstelde.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 13:11
    Litmanen. Wat een speler was dat zeg.
    Vind ik leuk
    Ajakkus +114
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:15
    Lekker bezig, heren!
    Vind ik leuk
    Ajax 410 +101
    donderdag 16 augustus 2018 om 18:34
    Laat ze maar lullen als Ajax dit vast houd scoort the Hunter er nog wel 10 15 wat heb ik genoten eindelijk Ajax zoals het hoort
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Huntelaar evenaart Swart: 'Weet niet of hij heeft zitten juichen of vloeken'