'Liverpool troeft United, City en Chelsea af en gaat aan de haal met Ajax-talent'

    'Liverpool troeft United, City en Chelsea af en gaat aan de haal met Ajax-talent'

    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:37

    Ki-Jana Hoever gaat Ajax verruilen voor Liverpool, meldt The Liverpool Echo vrijdagochtend. The Reds hebben volgens het plaatselijke medium de strijd om de zestienjarige verdediger gewonnen van Manchester City, Manchester United en Chelsea.

    Eerder deze week meldde Ajax Showtime dat de jeugdinternational had besloten om zijn heil buiten Amsterdam te zoeken. Hoever heeft de afgelopen tijd al meegetraind met het Onder 18-team van Liverpool. Ook heeft hij een persoonlijk onderhoud gehad met manager Jürgen Klopp, die de back ervan overtuigd heeft om voor Liverpool te kiezen.

    De verliezend Champions League-finalist hoeft alleen maar een bescheiden opleidingsvergoeding te betalen aan Ajax, dat 'devastated' is over het vertrek van de talentvolle Hoever. Volgens The Liverpool Echo hoopt de verdediger in de voetsporen van Trent Alexander-Arnold te treden. De door Liverpool opgeleide back kreeg zijn kans in het eerste elftal en heeft op negentienjarige leeftijd al een Champions League-finale en een WK op zijn naam staan.

    Plaats een reactie

    Ale +4737
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:40
    Waarom kiezen alleeen de donkere spelers hun heil in het buitenland? Vraag me echt af waar dat aan ligt, blijkbaar doen we dan iets verkeerds...
    Vind ik leuk
    2cents +56608
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:44
    Dat heeft voor een groot deel met hun sociale achtergrond te maken. Wat doen de ouders voor de kost? Wat verdienen ze? Hoeveel geduld kun je met die achtergrond opbrengen alvorens je gaat cashen op je talent.

    Blijkbaar, en dat zegt denk ik wel iets over onze samenleving, hebben donkere jongens iets vaker een sociale achtergrond waarin deze stap zo gauw mogelijk wordt gezet.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10421
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:47
    Puntje is wel dat er in absolute zin natuurlijk meer blanke jongeren zijn met een zwakke sociaal-economische achtergrond.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11856
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:49
    Ook als je het bekijkt in percentage's?
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10754
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:50
    Nope.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10421
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:52
    Nee, zoals ik zeg in absolute zin. Maar als sociaal-economische achtergrond vooral bepalend zou zijn zou de door Ale waargenomen discrepantie minder logisch zijn. Er zijn immers meer blanke dan zwarte voetballertjes met een zwakke sociaal-economische achtergrond (puur getalsmatig).
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 11:54]
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11856
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:55
    Ja, maar kijk eens rond bij de jeugdelftallen bij Feyenoord en Ajax. Daar lopen heel veel donkere spelers rond.

    Maar ik hoop dat de Nederlandse clubs iets verzinnen waardoor ook dit soort spelers hier blijven spelen.
    Vind ik leuk
    2cents +56608
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:04
    Daar werken ze hard aan maar is uiteindelijk niet mogelijk bij alle talenten. Kijk maar eens hoeveel jongens wél hebben gekozen voor een Ajax contract uit deze leeftijdscategorie.

    Ik weet trouwens niet of hem een contract was aangeboden. Hij was namelijk al lang bezig met een stap naar het buitenland.
    Vind ik leuk
    RebelVox +7999
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:24
    Je houd ze allen vast wanneer je vlaggenschip het eerste elftal weer internationaal prjjzen gaat pakken De club krijgt dan meer aanzien en dat trekt als een magneet de betere voetballers aan en eigen jeugd wil dan ook blijven om het eerste te halen aanzien en prijzen
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:11
    Dat is dan puur getalsmatig, want qua percentage is dat niet zo...Als er b.v. 150.000 donkere jonge spelers rond lopen in Nederland en 1.000.000 jonge blanke spelers. Dan zouden daarvan zo'n 100.000 donkere jonge spelers met 'n sociaal zwakke economische achtergrond zijn en 250.000 blanke jonge spelers met die zelfde achtergrond. Dat is getalsmatig meer maar in percentage niet. Dat is dan 67% (afgerond naar boven) tegen over 25%
    Vind ik leuk
    The Iceman +10421
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:14
    2/3 is wel heeeeeeeeel erg veel en niet op feiten gebaseerd. In totaal leeft 3,3% van de Nederlandse huishoudens in langdurige armoede.

    https://nos.nl/artikel/2212328-langdurige-armoede-neemt-toe-in-nederland.html
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:47
    En van die 3.3% is grotendeels niet blank en dat is dus qua percentage weer meer en dan hebben we het niet eens over de groep die net boven die armoede grens zit. En ja die 67% is idd niet gebaseerd op feiten maar wat ik wil aangeven is, dat het in percentages wel verschild. En dat het niet dicht bij elkaar ligt 😉
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 13:49]
    Vind ik leuk
    The Iceman +10421
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:50
    Die 3,3% is grotendeels (als in: de meerderheid) niet blank? Voor die stelling zou een bron ter onderbouwing wel nuttig zijn ;-)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 13:51]
    Vind ik leuk
    2cents +56608
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:51
    In en rond Amsterdam? Dat waag ik te betwijfelen, maar zou kunnen.

    Onder de voetballers in de opleiding bij de topclub denk ik dat die verhoudingen sowieso andersom liggen.
    Vind ik leuk
    Galacticos +1829
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:52
    Ook met voetbal talent? Ben bang van niet maar dat mijn inschatting kijkend naar de spelers die rond lopen in de bvo's.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10421
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:53
    Maar ken jij de sociaal-economische achtergrond van die jongens?
    Vind ik leuk
    Galacticos +1829
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:57
    Heb zelf in een aantal bvos gespeeld en heb familieleden die er spelen dus daar maak ik de inschatting uit. Ken natuurlijk niet de achtergrond van alle voetballertjes.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10421
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:09
    Nee snap ik, maar soms gaan we er iets te makkelijk vanuit dat donkere spelers een zwakke sociaal-economische achtergrond hebben. Dat was ook vooral mijn punt.
    Vind ik leuk
    2cents +56608
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:31
    Gaan we er iets te makkelijk vanuit? Of kijken we gewoon naar de achtergronden van de betreffende jochies en vergelijken die met degenen die de verleiding wel hebben weerstaan?
    Vind ik leuk
    The Iceman +10421
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:37
    We gaan er makkelijk vanuit. Net zoals bij deze speler. Voor hetzelfde geld is zijn vader miljonair. Van der Vaart, Theo Janssen, Nicky Hofs en Andy van der Meyde hadden het ook verre van breed in hun jeugd, maar vertrokken aanmerkelijk later naar het buitenland. Denk dat het meer een generatiedingetje is. Mensen zijn minder gebonden aan hun woonplaats dan vroeger.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 12:39]
    Vind ik leuk
    2cents +56608
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:45
    Ik zie niet direct in wat je (oude) voorbeelden hierin bijdragen. Wanneer is dit verkeer van 16 jarigen op gang gekomen? Ik kan mij totaal niet herinneren dat dit in hun jeugd al op deze manier speelde.

    Daarbij kijk ik gewoon naar de jeugd van Ajax en zie daarin echt wel overeenkomsten bij de betreffende jongens. Ik neem het ze ook bepaald niet kwalijk. Daarbij zijn er ook uitzonderingen.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10421
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:48
    Dit speelde al bij Van der Vaart. Die werd toen hij de leeftijd van een A jeugdspeler had benaderd door Liverpool. 16 is idd wel heel jong, maar daar zullen ook voorbeelden van zijn. Als ik meer tijd heb zal ik ff zoeken.

    Edit: Alvast eentje. Tim Krul ging in 2005 op z’n 17e al naar Newcastle.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 12:54]
    Vind ik leuk
    2cents +56608
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:56
    Maar wat is je punt dan precies? Op basis van de jongens die ik ken van Ajax die deze stap maken in relatie tot degenen die het niet doen zie ik er wel een verschil in.

    Denk jij dan dat het puur toeval is? Of een duidelijke andere reden heeft?
    Vind ik leuk
    The Iceman +10421
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:59
    Ik heb de verklaring niet, maar een overwegend sociaal-economische verklaring heeft iig veel zwakke plekken en verklaart dus maar een deel van de variantie.
    Vind ik leuk
    2cents +56608
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:01
    Een deel ja, goed gezegd.

    Best een behoorlijk deel ook, maar niemand beweert dat het voor alle gevallen gold.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10421
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:07
    Je weet niet hoe behoorlijk dat deel is, terwijl het de enige factor is die je noemde. Daarbij is het verband tussen etniciteit en sociaal-economische achtergrond niet zo sterk dat je sociaal-economische achtergrond als proxy voor etniciteit kan gebruiken om een eventueel hogere mate van ‘vroeg vertrek naar het buitenland’ te verklaren.
    Vind ik leuk
    2cents +56608
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:10
    Ik vind het prima hoor, hoewel het bij Ajax wel zo lijkt te zijn, en wacht wel op een gedegen onderzoek. 😘
    Vind ik leuk
    2cents +56608
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:59
    Hoewel Tim Krul 8 jaar jonger is dan Van Der Meijde, die overigens wel met zijn moeder verhuisde om bij Ajax te gaan voetballen, was Krul destijds echt nog een uitzondering volgens mij.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10421
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:09
    Ajax haalde toen al jeugdspelers uit het buitenland. Het verkeer van jeugdspelers was al op gang gekomen, alleen dat Nederlandse jeugdspelers vertrokken was idd een zeldzaamheid. De jeugdopleidingen in Engeland stonden ook niet goed bekend tov de Nederlandse.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10754
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:49
    Dat zou goed kunnen. Of vallen ze eerder op door sneller lichamelijk volwassen te zijn. Ook een mogelijkheid, de blanke jongens moeten misschien vaker eerst school afmaken, zou ook nog kunnen.
    Vind ik leuk
    Angelo.v.g +107
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:14
    Dat is een feit wat je als laatste benoemd. Rond die leeftijden krijgen de nederlanders 9 van de 10 keer te horen: school gaat eerst. Als dat zo door blijft gaan hebben we straks niemand meer
    Vind ik leuk
    030uhf +30
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:52
    Wat een redenering ! Eerst hun school afmaken ! Ik kan je melden dat men in de bvo jeugdopleiding zowel hier als straks in Liverpool de verplichting hebben om hun school goed af te ronden dit zit verwerkt in de opleiding bij de clubs , ziet men dat een kind de training en school niet goed kan combineren , dan zal hier op ingespeeld worden lukt dit dan nog niet zal het kind de bvo opleiding dienen te verlaten !
    Vind ik leuk
    Bill +775
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:57
    Als kleurling in europa heb je natuurlijk diep in je hart toch het gevoel dat je niet helemaal op je plek zit. Je zit toch een beetje in de “vreemdelingenmodus”. De stap om dan te verkassen naar weer een vreemd land is gewoon kleiner. Zo simpel is het.
    Vind ik leuk
    Leedz +7037
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:03
    Als kleurling zegt ie....

    Kon je echt geen andere woordkeuze verzinnen? of zeg je andersom ook "Als kleurloze"
    Vind ik leuk
    Bill +775
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:05
    Wat is daar verkeerd aan dan?
    Vind ik leuk
    Leedz +7037
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:07
    In hokjes plaatsen van mensen en onderscheid maken

    een kleurling kan iedereen zijn omdat wij allen een kleur hebben...

    maar denk dat dit een nutteloze discussie is dus denk wat je wilt denken, vond het gewoon niet gepast maar dat zal aan mij liggen
    Vind ik leuk
    Bill +775
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:46
    Ligt niet persé aan jou. Het is lastig niet beïnvloed te raken tegenwoordig. Probeer zuiver te analyseren wat ik schreef. Ieder mens heeft kenmerken. Het benoemen daarvan heeft niets met hokjes plaatsen te maken. Heb jij rood haar? Ik zou kunnen zeggen; die man daar met dat rode haar kan goed voetballen. Plaats ik dan in hokjes? Juist die personen in onze maatschappij die dat in hun hoofd halen zijn onbewust gevoelig om misplaats onderscheid te maken. Het komt continue bij ze op. Dat wringt waardoor ze doorslaan en een obsessie ontwikkelen voor het “zoeken” naar “fouten” bij anderen die ze onbewust zelf maken.
    Vind ik leuk
    Cappie +7373
    vrijdag 17 augustus 2018 om 14:05
    Ja, dan plaats je hem in een hokje. Maar mensen moeten eens ophouden met het erg vinden van in een hokje geplaatst te worden.
    Zolang jij niet zegt dat alle mensen met rood haar goed kunnen voetballen is er niet zoveel aan de hand.
    Het generaliseren gebeurd niet door het in hokjes plaatsen. Aan een hokje een bepaald kenmerk hangen, dan wel.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2977
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:08
    Hoe wil jij het dan noemen? mensen met een kleurtje is het toch.
    Vind ik leuk
    Leedz +7037
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:04
    Dan is iedereen toch een kleurling, want we hebben alle een kleurtje
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10911
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:15
    We hebben nog steeds niet gehoord hoe we t dan noemen!
    Vind ik leuk
    Leedz +7037
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:23
    Als je perse een benaming wilt dan zeg je in dit geval...

    Persoon/Speler/Man etc. met buitenlandse roots

    Dan ben je minder met in hokjes plaatsen bezig en dan laat je het vrij open om voor de ander in te vullen
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10911
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:28
    Maar een Congolees en een Zweed zijn allebei mensen van buitenlandse afkomst, dus daar komen we nog niet verder mee.Niks mis met de benaming blank, licht gekleurd, donker gekleurd.We moeten eens ophouden met dat moeilijke gedoe.Er is niks raars aan om deze termen te gebruiken.
    Vind ik leuk
    Leedz +7037
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:31
    Ok
    Vind ik leuk
    Donnygo +2977
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:19
    Wat moet hij dan zeggen zwarte of bruine mensen ?

    Zijn we ook want we worden toch als een kleur omschreven ik ben namelijk een witte man. Zo ver ik weet is dat een 'kleur'.
    Vind ik leuk
    Leedz +7037
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:25
    Nu sla je de plank helemaal mis en spreek je jezelf tegen

    Check het hoofdbericht en daarna jouw reacties en kijk dan wat je nu zegt
    Vind ik leuk
    Donnygo +2977
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:31
    Wit is een kleur en geen kleur net als zwart. Voor de witte/blanke mensen hebben zij een kleurtje (anders dan de onze ) toch?

    Dus is zijn benaming toch gewoon correct maar zie dat jij met het berichtje hier boven wel lekker extreem PC wil zijn.

    Vind ik leuk
    Leedz +7037
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:32

    Ok
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10754
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:08
    Blank zou ook kunnen.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2599
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:23
    Ja, waarom niet?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:27
    Offtopic. York > Leeds ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:13
    kleurling is een normaal woord hoor.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2599
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:52
    Ten eerste vind ik dat het aantal jongeren die voor het buitenland kiezen best wel meevallen.

    Kijk maar naar Ajax, er zijn op zeker meer jongens die vanuit het buitenland voor Ajax kiezen dan andersom.

    Ten tweede worden spelers zwaar gehyped zodra ze naar het buitenland vertrekken. Dat Liverpool een speler van Ajax binnenhaalt, betekent absoluut niet dat hij Ajax' grootste talent of meest intelligente speler is.

    Ten derde zijn er ook genoeg voorbeelden te noemen van 'witte' spelers die op jonge leeftijd een overstap naar het buitenland maken. Achtergrond, of noem het culturele verschillen zullen heus wel invloed hebben, maar je ziet juist dat met name jonge talenten met een Surinaamse achtergrond vroeg een overstap maken en daarbij zijn de achtergrond en culturele verschillen toch echt minimaal.

    Ik denk dat gekleurde jongens vaak wat bewegelijker zijn dan de bleekscherten en daardoor wat meer opvallen. Dat ze bewegelijker zijn zag je bij Ajax tegen luik bijvoorbeeld, maar zeker ook bij Senegal tegen Duitsland bijvoorbeeld. Of ze dan ook inderdaad betere voetbal spelers worden valt af te wachten.

    Ik denk dat niiemand iets essentieel verkeerds doet. Ik denk dat het aan de speler is om te besluiten wat hij denkt dat het beste voor hem is. Er zijn genoeg voorbeelden te noemen van gekleurde jongens die juist liever in Nederland blijven om hun carriere gestalte te geven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:19
    Is gewoon als 'kleurling' lichamelijk volwassener zijn.
    waar men van sommige landen zoals Senegal niet vreemd mag opkijken als er met de leeftijd is gesjoemeld.
    Vind ik leuk
    2cents +56608
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:41
    Persoonlijk gesproken met Klopp, dat gaat dus wel goedkomen daar in Liverpool met deze Hoever....
    Vind ik leuk
    Donnygo +2977
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:09
    Misschien ligt het eraan hoe goed die hoever zuigt en wat het bereik van het snoer is ;)
    Vind ik leuk
    Arbee +2230
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:42
    Ik kijk er naar uit om deze jongen na een stuk of twaalf uitleenbeurten in het seizoen 2023/24 weer in de Eredivisie te zien bij Willem II of NAC
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +704
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:43
    Het afbreukrisico voor Liverpool is in deze miniem! Dus slim gedaan!
    Vind ik leuk
    Jahike +220
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:46
    Hoe dom!
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7420
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:51
    Want? Hij moet in NL blijven? Het land dat inmiddels door alle europese landen voorbij gestreefd is? Zou de opleiding in het buitenland misschien beter kunnen zijn?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 11:52]
    Vind ik leuk
    Jahike +220
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:57
    Voor z'n ontwikkeling zou dat misschien wel beter zijn. Hoeveel kans denk je dat ie bij Liverpool krijgt? Veel voorbeelden van spelers die al zo jong zijn vertrokken en zijn geslaagd kan ik niet opnoemen.

    Nederland is steeds mee een opleidingsland geworden, vandaar ook dat de Nederlandse clubs steeds minder presteren. Eerst groot worden in Nederland en dan naar een buitenlandse topclub. Maar nooit voor je 23e. Maar goed, ik vecht tegen windmolens op dat gebied vrees ik. Blijft jammer!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 12:04]
    Vind ik leuk
    TheMariner +3451
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:17
    In het stukje lees ik toch echt het voorbeeld van Trend-Alexander die op zn 19e een CL f inale en een WK op zn naam heeft. Dus als deze jongen ambitieus is (en goed genoeg) dan krijgt hij bij Liverpool echt de kans wel. In Nederland blijven betekent trainen op een manier waarmee je je in Europa amper staande kunt houden. Blind, Clasie, broertjes deJong, Klaassen, Jansen....etc. Allemaal hebben ze gemerkt dat de overstap naar buitenland te groot was. Je kan dus ook eerder aanhaken bij een buitenlandse club en zo eerder op niveau trainen. En Klopp is dan misschien de juiste trainer daarvoor.
    Vind ik leuk
    Jahike +220
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:21
    Maar Trent-Alexander is geboren en getogen in Liverpool en speelt daar ook. Dat is in dit geval natuurlijk niet vergelijkbaar met een 16 jarige Nederlandse jongen die naar het buitenland vertrekt.

    We zullen zien waar hij over een jaar of 3 staat....
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 12:22]
    Vind ik leuk
    Neutraal +647
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:23
    Kloppen is over drie jaar waarschijnlijk al weg.. Daar sta je dan met je persoonlijke gesprek.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7420
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:38
    Precies dat, TheMariner. Jij verwoort het beter dan ik, maar dat is ook mijn gedachte
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 12:39]
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:26
    Of trainen onder ons bekende Pepijn....
    neem dan als speler maar een paar pijnstillers mee voor de opkomende koppijn..
    en oordopjes natuurlijk :D
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12701
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:48
    Tja, geld, huis, auto en werk voor de ouders waarschijnlijk..
    Kan die mensen ook geen ongelijk geven..
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:50
    En Chelsea vurhuurt hem waarschijnli
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:50
    En Chelsea vurhuurt hem waarschijnlijk aan Vitesse
    Vind ik leuk
    La Luz +594
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:04
    Huh?
    Vind ik leuk
    Donnygo +2977
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:11
    Hoe kan Chelsea hem verhuren wanneer hij bij Liverpool zit.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12374
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:15
    De hand van Poetin reikt ver..
    Vind ik leuk
    Robby G +1285
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:51
    Blijft irritant dat dit kan...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30034
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:04
    We hebben hem zelf ook voor een paar tientjes opgepikt bij AZ
    Vind ik leuk
    2cents +56608
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:37
    Volgens mij speelt hij al sinds de F-jes bij Ajax. Ik denk dat er ergens talenten door elkaar zijn gehaald door journalisten.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30034
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:51
    Donkere spelers door elkaar halen is ook een talent van veel mensen
    Vind ik leuk
    Blindsy +12374
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:17
    Dat zijn alle clubs waar Ajax hun pareltjes weghaalt, vast met je eens...
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3886
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:55
    Die zien we over 2/3 jaar terug bij RKC Waalwijk...
    Vind ik leuk
    Muscles +815
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:55
    De vergetelheid ten top. Weer een ongeduldige geldjager die zijn potentiële talent te grabbel gooit
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3134
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:59
    Bye bye, tot over 2 jaar
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:24
    Beter deze niet halen wanneer hij het niet red, net als Malen. Anders denken alle jeugdspelers probeer het gewoon en wanneer het niet lukt kan ik altijd nog naar een topclub in Nl
    Vind ik leuk
    stratumseind +171216
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:05
    Forza Sports Group?
    Vind ik leuk
    SimonSays +6223
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:10
    Allemaal leuk en aardig, maar hoever is hij eigenlijk?
    Vind ik leuk
    Angelo.v.g +107
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:10
    En iedereen op die leeftijd die bij een top ploeg speelt is een talent
    Vind ik leuk
    Blindsy +12374
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:14
    'Kloppiekloppie is gekomen heeft m'n Hoever weggehaald. Maar ik zal er niet om treuren gauw n ander weer gehaald..'

    Marc Overmars, net voordat hij z'n mannetjes weer bij AZ of Excelsior naar binnen laat sluipen.. 😉
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 12:14]
    Vind ik leuk
    onbemind +256
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:16
    Prima gedaan van deze speler, jammer voor Ajax.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:29
    Liverpool hmmm hoever is dat
    Vind ik leuk
    Dani82 +1927
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:43
    Ja en hoever zou hij het weer gaan schoppen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:46
    Gaan de jonge gasten nou echt voor het geld naar Engeland
    of denken ze dat ze echt `n kans krijgen?
    Ik hoor nooit dat er een doorbreekt.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10911
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:19
    Zucht......hoeveel voorbeelden wil je nog hebben?Of weet je van je zelf dat je toch niet t eerste van Ajax haalt?
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 15:13
    Ajax is blind.....heeft de vak kundigheid niet in huis....om te letten...wat hij heeft in zijn eigen keuken/magazijn.....dat vindt ik slechte boek houding
    Vind ik leuk
    myrthewit +1631
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:04
    Zo devastated is Ajax niet hoor! Hij is wel een talent, maar Ajax ziet veel meer in Gravenberch die wel heeft getekend....
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 19:32
    Alleen door deze bovenstaande discussie ga je als donkere jongen eerder je heil elders zoeken. Zwart wit kijkers!
    Vind ik leuk
    jave +1549
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:42
    Gaan we nooit niets meer van horen niet..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws