FC Twente deelt meteen tik uit aan Sparta; Roda wint van titelhouder Jong Ajax

    FC Twente deelt meteen tik uit aan Sparta; Roda wint van titelhouder Jong Ajax

    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:02

    FC Twente heeft bij de start van de Keuken Kampioen Divisie meteen een tik uitgedeeld aan directe concurrent Sparta. De Tukkers waren in eigen huis met 2-1 te sterk voor de Rotterdammers. Roda JC versloeg titelhouder Jong Ajax: 2-1.

    Twente - Sparta
    Twente begon goed aan de wedstrijd tegen de Rotterdammers. De thuisploeg kwam al na negen minuten op voorsprong door een prachtige goal van Ulrich Bapoh, die knap wegdraaide bij zijn directe tegenstander en raak schoot in de verre hoek. Sparta kwam terug via Lars Veldwijk, maar dat trainer Henk Fraser al halverwege de eerste helft een (tactische) wissel doorvoerde was veelzeggend.

    Dat de thuisploeg na de aantrekkelijke eerste helft de kleedkamer met een voorsprong opzocht, was te danken aan een discutabele beslissing van Jochem Kamphuis. De arbiter zag Bradley Martis als dader voor een struikelpartij van Tom Boere en legde de bal op de stip, terwijl er weinig aan de hand leek. De spits haalde zelf de trekker over. Sparta kon na rust nauwelijks een vuist maken, al raakte Veldwijk in de slotfase nog de paal.

    Roda JC - Jong Ajax
    Roda begon net als Twente met een zege na de degradatie uit de Eredivisie. Jong Ajax, met onder meer Kaj Sierhuis, Perr Schuurs en Noa Lang, begon nog goed. Toch was het Roda dat na twintig minuten op voorsprong kwam. Mario Engels schoof de bal na een goede Roda-aanval beheerst langs Ajax-doelman Dominik Kotarski. De Amsterdammers jaagden op de gelijkmaker en kregen via Jurgen Ekkelenkamp loon naar werken. 

    Lang kon Jong Ajax daar niet van genieten, want Roda herstelde zijn voorsprong razendsnel. Engels maakte zijn tweede van de avond na matig verdedigen van de bezoekers en werd daarmee de grote man bij Roda.

    NEC - SC Cambuur
    NEC, dat eveneens titelaspiraties heeft, begon het seizoen met een domper. De Nijmegenaren gaven een 2-0 voorsprong uit handen. Anass Achahbar en Sven Braken leken voor een comfortabele voorsprong te zorgen. NEC had het overwicht, maar in de slotfase ging het helemaal mis. Kevin van Kippersluis en Emmanuel Mbende zorgden diep in de slotfase voor een gelijkspel: 2-2.

    Overige uitslagen:
    Jong PSV - FC Eindhoven: 2-1
    Go Ahead Eagles - Jong FC Utrecht 5-0
    MVV Maastricht - TOP Oss 0-2
    RKC Waalwijk - Telstar 1-0
    FC Dordrecht - Helmond Sport 0-0
    FC Volendam - FC Den Bosch 1-2

    Plaats een reactie

    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:11
    Jammer dat Schuurs niet bij Fortuna is gebleven.
    Vind ik leuk
    Niels92 +24865
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:11
    Jammer voor jong Ajax, maar wat geweldig om te zien de Grolsch Veste met ruim 27.000 supporters, duidelijk is wel dat Twente een ongelooflijk trouw publiek heeft, chapeau :)
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5561
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:13
    Daar wèl.
    Vind ik leuk
    Niels92 +24865
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:15
    Och jeetje hebben we Tjoep Cola weer
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5561
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:18
    Geintje jochie, is satire.
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3117
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:20
    Het was alleen wel even wennen aan alle namen bij Twente.
    Hopelijk is dit een voorbode van een heel mooi en spannend seizoen in eerste divisie.
    Vind ik leuk
    Niels92 +24865
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:22
    Ik hoop ze volgend seizoen weer te mogen begroeten in de eredivisie :)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:26
    Wel knap dat ze meteen een andere titelkandidaat verslaan. Ze kennen elkaar allemaal net. En communicatie lijkt me ook lastig voor ze.
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3117
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:09
    Ja idd. Ik zat een beetje te zappen tussen de 3 wedstrijden maar zag bij Twente af en toe leuke dingen voorbij komen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:16
    Hij haalde ooit Huntelaar, Mertens en Chadli naar AGOVV. Dus ik ben benieuwd wat dit wordt.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2715
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:25
    Die scheids is ook supporter van Twente geloof ik.
    Die pingel was weer lachwekkend.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:30
    Ik vond het ook geen penalty maar zo gaat het nou eenmaal in het voetbal, soms heb je de scheids mee en soms heb je hem tegen. Ik hoop dat Sparta samen met twente over een jaar weer in de eredivisie speelt!
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1117
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:43
    Wees blij dat hij Vriends heeft gespaard. Die had 3x geel moeten hebben... en die 2e linksback kwam ook goed weg. Had ook 2x geel moeten hebben omdat hij Aitor niet kon houden.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 23:17]
    Vind ik leuk
    jaccofct +921
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:01
    Clubliefde kent geen divisie.
    Vind ik leuk
    Terg +69
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:33
    En een 12e man in het veld. Het is officieel. Kijk maar: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jochem_Kamphuis
    Vind ik leuk
    frankn27 +5561
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:49
    13 tegen 11 dan
    Vind ik leuk
    HanV +4283
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:09
    Toch valt 27200 tegen met dat gepraat over een bijna uitverkocht huis.
    Vind ik leuk
    buenosje +869
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:27
    Serieus? Er zijn ook mensen op vakantie, snap dat jij altijd thuis zit met je uitkering.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:03
    Toeschouwers aantal eredivisie
    Feyenoord 45000
    Groningen 16.500 (gefingeerd)
    VVV 8000
    NAC 18710
    Fortuna 11135
    Heracles 10414
    Fc Utrecht 18036
    Emmen 8085
    Heerenveen 16080

    TWENTE 27200
    Lach ons maar uit, wie het laatst lacht.

    Lullig is het wel voor de KKD clubs dat ze nu in de thuiswedstrijden geld kunnen verdienen aan de Twente supporters, echter stellen ze maar 200 kaarten beschikbaar, terwijl er 1000 tot 1500 mee willen op dit moment. Wij mogen ook niets meer terug doen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 20:24]
    Vind ik leuk
    frankn27 +5561
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:48
    Thanks leuk te lezen na alle ellende. En dat in vakantietijd :) trots
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5339
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:11
    Hele mooie pot....zonde van die penalty.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1872
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:15
    Penal was idd discutabel maar daarvoor had Twente al een panal moeten hebben voor hands misschien 1 en 1 is twee
    Vind ik leuk
    Spartan +6727
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:15
    Schandalig die penalty. De voorkeur van de KNVB is wel duidelijk.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1872
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:28
    Niet meteen huilen jullie gaan nog wel punten pakken en zeker mee doen om .... daarvoor had Twente al een penalty moeten hebben voor hands of had je die over het hoofd gezien net Ls de scheids
    Vind ik leuk
    Spartan +6727
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:41
    Discutabel? Uhhh ok, minkukel.


    Zie functie...
    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jochem_Kamphuis
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 22:44]
    Vind ik leuk
    frankn27 +5561
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:50
    Was jij niet diegene die zei 0-4 ofzo?
    Vind ik leuk
    Spartan +6727
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:26
    Nee, maar obv het spelbeeld (als er een neutrale scheids had gestaan) had het wel in de buurt gekomen.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5561
    zondag 19 augustus 2018 om 07:36
    Haha lekker realistisch...gelijkspel was terecht geweest
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:43
    Met Gudde en Smit aan het roer?
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:45
    Gefeliciteerd met de 1e jankreactie hier..het kan ook nooit leuk blijven he?
    Vind ik leuk
    Spartan +6727
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:53
    Waar heb jij het over?
    Vind ik leuk
    rjc71 +1424
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:12
    Goed begin van Roda, niet verwacht, ..toch gehoopt!!
    Forza Roda !
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 22:13]
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5581
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:20
    Idd mooi begin! En dat zonder spits. Had alleen gehoopt dat t stadion nog wat beter gevuld was
    Vind ik leuk
    rjc71 +1424
    zaterdag 18 augustus 2018 om 10:25
    Inderdaad.. hopelijk komt dat nog ..
    Vind ik leuk
    frankn27 +5561
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:51
    Proficiat roda
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5561
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:12
    Heel mooi begin van de KK divisie. PSV gewonnen en Roda ook een mooie overwinning.
    Vind ik leuk
    Foden +4572
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:12
    Wie wil er nou kampioen zijn in keukens
    Vind ik leuk
    Counterattack +11339
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:13
    Leuk begin. En TOP Oss doet het beter dan FC Oss. :-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:13
    Man man man... Waarom moet t nou altijd op deze manier en kan twente niet eens op eigen kracht winnen. Mooie comeback van Jong PSV trouwens en Jong FC Utrecht doet waar t goed in is.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:47
    Overwinning deed mij niet zoveel.
    Ik geniet wel enorm van dat zure, verongelijkte gedrag van jou. Een stampvoetende kleuter.

    Laat mij raden: je hebt gewoon een sterk rechtvaardigheidsgevoel? Onrecht, daar kan Dimitri niet tegen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:09
    Logisch dat t je niet zoveel deed, jij support Top Oss. En ik ben gewoon voorstander vsn de terugkomst van sparta. Als deze dan vervolgens door een veels te makkelijke pingel verliest van de club die ik het meest haat dan baal ik daarvan ja.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:22
    Ik ben natuurlijk twentefan, maar er gaat wel vaker wat langs je heen.
    ‘ die ik het meest haat’.......
    Tsjongejonge
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:48
    Dat weet je nog niet ze hebben het voordeel van de twijfel omdat het al een tijdje 2-1 stond :-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:11
    Kan dr uiteindelijk niks meer aan veranderen, geniet van de 3 punten zou k maar eens zeggen. Als PSV onterecht wint zal k t erkennen maar laat t me verder ook koud hoe we gewonnen hebben.
    Vind ik leuk
    Fussball +143
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:14
    Je kunt de titel beter veranderen in: KNVB helpt Twente een handje tegen Sparta.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1872
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:16
    HahahHh kansloze reactie stumper
    Vind ik leuk
    Fussball +143
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:20
    Elke blinde heeft kunnen zien dat het geen pingel was. Conclusie: je bent een handje geholpen met je frauderende ploegje. Alle geluk van de wereld gehad vandaag.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1872
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:22
    Is ook zo met je elf likes stakker
    Vind ik leuk
    Fussball +143
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:25
    Haha, jij bent van de likes generatie. Hoe meer likes je hebt gehad hoe beter je bent? Kan je lekker rukken op je aantal likes STAKKER!
    Vind ik leuk
    munkikiii +1872
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:27
    Precies het geeft aan dat ik toch soms wel wat zinnigs zeg dat heb ik van jou nog niet gelezen
    Vind ik leuk
    Fussball +143
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:29
    Misschien dat ik over het algemeen wel wat beters te doen heb dan het internetgangstertje uit te hangen? Of was dat nog niet in je opgekomen?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 22:29]
    Vind ik leuk
    Molshoop +112
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:25
    Dit heeft iedere ploeg wel eens. En het kan een goedmakertje zijn geweest voor die handsbal die niet werd gezien. Penal was onterecht maar verlaag je nou niet tot dit soort Calimero gejank.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 22:26]
    Vind ik leuk
    munkikiii +1872
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:30
    Ben het met je eens en ik ( als Twente supporter ) vond Sparta de 2de helft gewoon beter en daarom durf ik ook rustig te stellen dat die mee gaan doen om ... En dik punten gaan pakken
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:36
    Als we geholpen zouden zijn, zouden we wel 2 pingel hebben gehad.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11339
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:39
    Ik geloof niet dat een ploeg fraudeerde vandaag, terwijl het bijvoegelijke naamwoord in de tegenwoordige tijd dat suggereert
    Een blinde heeft als eigenschap dat hij niet kan zien.
    Dus Fussball zit er een beetje naast om 22.20hr. :-)
    Vind ik leuk
    Fussball +143
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:44
    Kan je nagaan hoe duidelijk het was dat het geen penalty was als zelfs iemand die stekeblind het had kunnen zien.
    Jij gelooft niet dat Twente vandaag de dag niet fraudeert?
    Jij moet je lekker gaan rukken met je dikke Van Dale op schoot!
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:50
    Hoe weet jij dat ik zit te rukken met de dikke Van Dale? Ben jij mijn overbuurvrouw?
    Vind ik leuk
    Counterattack +11339
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:53
    Fussball heeft niet het niveau om inhoudelijk te reageren. Ik hoop dat je een prettiger overbuurvrouw hebt Slayerized, anders verhuizen of fussball raus. :-)
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:57
    Mijn overbuuv weegt 900 kilo (s’morgens).
    Vind ik leuk
    Fussball +143
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:00
    Ik kan er niks aan doen dat jij de uitdrukking 'een blinde had het nog kunnen zien' niet kent. Daarnaast heeft het er alle schijn van dat er vast nog wel wat lijken in de kast bij komen in Enschede. Of ken je die uitdrukking ook niet? Wijsneus.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11339
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:01
    Ik zie al 2 posts van je waar je over rukken begint
    Uiteraard ken ik je uitdrukkingen, zeker als lijken uit de kast komen. Zombie time. Relax man weekend :-)
    Ik heb de post maar aangepast want alleen een smiley voor je is ook zo sneu.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 23:06]
    Vind ik leuk
    Fussball +143
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:03
    Bedankt voor deze inhoudelijke reactie! :-)
    Vind ik leuk
    munkikiii +1872
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:32
    Maak je niet druk om die dikke van Dale daar staan kunstjes in die wij wel kunnen maar fussball niet
    Vind ik leuk
    Counterattack +11339
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:02
    Mijn vrouw is niet dik en is niet genaamd van Dale. :-)
    Ik heb het niet eens gezien fussball, maar ik geloof je op je duitse woord.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1872
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:31
    Daar staan iig dingen in die ik wel kan en jij nooit zou kunnen pannenkoek
    Vind ik leuk
    Fussball +143
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:38
    Als het de dikke Van Dale betreft zullen er ongetwijfeld dingen in staan die jij wel kan en ik nooit zou kunnen. Denk alleen niet dat het de dingen zijn waar een mens trots op is.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11339
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:37
    Is VAR alleen in eredivisie?
    Als in Keukenkampioen divisie geen VAR dan is dit gewoon de oprechte interpretatie van arbiter. Het hoort zo te zijn dat deze neutraal is, en gelukkig nog een mens die digitaal moet beslissen (wel - geen strafschop) voor een analoge situatie (niet voor niets wordt de term 100% strafschop gebezigd).
    Supporters met voorkeur zullen dit anders ervaren. No era penal??
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:48
    Smit en Gudde hebben een openlijke hekel aan fc Twente
    Vind ik leuk
    QPK1985 +671
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:15
    Lekkerrr hoor eerste drie punten zijn binnen!!! BAM!!! FC TWENTE OLE OLE OKE 🙈😎👍
    Vind ik leuk
    Kuip +7458
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:16
    De KK-League lijkt van een hoger niveau dan de eredivisie. Wat een heerlijke wedstrijd tussen Twente en Sparta. In een gigantisch tempo dat je in de eredivisie niet ziet.
    Ondanks de nederlaag speelde Sparta een fantastische wedstrijd. Dit elftal is klassen beter dan het elftal van vorig seizoen. Drenthe speelde geweldig. Zo’n speler had Feyenoord nodig. Er zit power en energie in de ploeg. Het gaat dit seizoen superspannend worden in de KK-League. Veel spannender en leuker dan de eredivisie in ieder geval. Wel heerlijk voor Twente dat ze goed gestart zijn. Gefeliciteerd.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1872
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:25
    Ja joh hemel drenthe ff op Drente speelde leuk voordat hij 2 seizoenen niks heeft gedaan
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5749
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:01
    Drenthe liet
    fantastische dingen zien.
    En inderdaad wonderbaarlijk fit. Bestreek de hele linke flank.
    Begin 30 , echt geweldig zet van fraser.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 08:37]
    Vind ik leuk
    ElMauronee +102
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:55
    Drenthe mag idd blij zijn, meer omdat hij geen rode kaart kreeg. Verdiendr die wel.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1872
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:28
    Is misschien ook wel gewoon de inzet wat hij wilde tonen enzo soms over de schreef maar ik houdt er wel van en als je hem zag op tv met zijn dikke pens en kop zag id er nu goed fit uit
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:55
    Als Spartaan sluit ik me hier volledig bij aan. Penalty was een cadeautje en de wedstrijd an sich was eredivisie waardig! Proficiat Twente en voor Sparta komen de punten vanzelf.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:57
    Sorry Robbierob
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:50
    Geeft niets mede voetballiefhebber. Kom naar Sparta - FC Twente en dan schudden we elkaar de hand!
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:01
    Is dat niet de laatste wedstrijd?

    Gestolen overwinning. Positiespel Sparta was beter, Mn tweede helft.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:08
    Vrijdag 8 februari 2019 om 20.00 uur.
    Gestolen of niet ... die 3 punten zitten in de tas!
    Vind ik leuk
    munkikiii +1872
    zaterdag 18 augustus 2018 om 00:14
    Mooie reactie !!! Eerste helft Twente maar op basis van de tweede helft had Sparta zeker een punt verdient denk alleen aan dervisoglu op de paal!! Ik vond Sparta ook gevaarlijker worden met hem erbij !!! Maak je niet druk jullie gaan ook punten pakken !! Op een mooie competitie
    Vind ik leuk
    QPK1985 +671
    zaterdag 18 augustus 2018 om 01:37
    KK-League klinkt een stuk aantrekkelijker die houden we erin😎👍
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9071
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:18
    Zoals verwacht Per Schuurs in de KKD en fortuna is de eredivisie, wen er maar aan Schuurs
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:31
    Haha. Geen geduld hè.
    Vind ik leuk
    QPK1985 +671
    zaterdag 18 augustus 2018 om 01:46
    Dat is dan toch ook wat hè!?! Nadeel van tekenen in de winterstop...🤨 Dikke pech, hij zal wel balen😁
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5360
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:18
    Sparta had geen penalty tegen moeten krijgen en verdiende een gelijkspel.
    Dat gezegd hebbende, Ik sta ervan te kijken dat Twente als ploeg in de stijgers deze topper nu al in 3 punten kon omzetten, wellicht is directe promotie toch mogelijk.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1728
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:21
    Wederom keihard genaaid door de KNVB/scheidsrechter. Maakt niet uit of je videoref hebt of niet want vorig seizoen nota bene in de play offs werden er ook belachelijke beslissingen genomen. Sparta heeft ook het geluk dan niet mee dat die bal van Dervisoglu erin gaat anders pak je een meer dan verdiend punt. Laat iedereen ons maar uitlachen nu, wij gaan echt wel meedoen om de bovenste plaatsten.
    Vind ik leuk
    Brinkster +416
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:28
    Vorig seizoen heb ik mijn ongenoegen regelmatig geuit dat Twente zoveel discutabele beslissingen tegen heeft gekregen en daardoor minder punten kreeg. Dan valt iedereen over je heen dat je niet zo moet janken...dusszz
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1728
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:44
    Ohja tuurlijk ik moet niet janken haha! Ik heb met Sparta al meerdere malen deze ellende meegemaakt in de eerste divisie. Is niet de eerste keer dat dit gebeurd. Jij gaat dit met de parels uit de KNVB academie nog meerdere malen meemaken, het is echt pure ellende. Uit jouw ervaring klinkt ook dat je dit mee hebt gemaakt, dus dan weet je hoe wij als Sparta ons nu voelen namelijk bestolen.Feit blijft dat het een onterechte penalty is. En buiten dat juich niet te vroeg zou ik zeggen. Enige nederigheid en bescheidenheid zou meer passend zijn. Twente hoort in de Eredivisie hoor maar je moet uitkijken voor de valkuilen. Dat weet ik als Sparta supporter maar al te goed, opeens zit je er jaren lang in.
    Vind ik leuk
    Brinkster +416
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:51
    Oh maar dat ben ik ook wel met je eens. De KNVB en Twente zijn ook nooit een goede combi geweest..Ik snap precies van je bedoelt. Dat nederig zijn en bescheiden mag je wat mij betreft weg laten. Dat zijn tukkers over het algemeen wel. De publieke opinie wil blijkbaar een soort van geste om na het betalen van compensaties, puntenaftrek en boetes ons nog even een jaar of tien op knietjes te zetten en van achteren te nemen. Sorry ik sla een rondje over.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1728
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:55
    Ik denk dat de publieke opinie over Twente juist zo negatief is door Twente zelf. De supporters die zich verstoten voelen en door niemand gewaardeerd terwijl de meeste mensen echt wel weten dat de supporters er niks aan kunnen doen wat Twente is overkomen. Met de nederigheid bedoel ik daarin ook van behandel iedere tegenstander als serieuze tegenstander maar dat moet thuis in Enschede geen probleem zijn. Ik vind het alleen wel jammer dat er nu zoveel exoten bij Twente lopen maar misschien dat er nog wat Nederlandse spelers bijkomen.
    Vind ik leuk
    Brinkster +416
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:03
    Tja het is ook meer het handelen van de club (bestuurder) waar de supporter op wordt aangekeken. Ik herken mijzelf alleen niet als arrogant. Zal nooit zeggen dat we wel even winnen. Zelfs niet in ons kampioensjaar waarin overwinningen vaak in het laatste kwartier over de streep werden getrokken. Die exoten is jammer dat zeker maar noodzaak voor de korte termijn. We hebben niet veel geld om spelers aan te trekken en een scouting die compleet op de kont ligt. Is inmiddels weer opgestart maar dat duurt even voordat je daarvan vruchten plukt. Gelukkig hebben we wel een paar jongens uit de streek rondlopen.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1728
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:26
    Ja precies ik snap het. In ieder geval no hard feelings en succes verder nog komend seizoen. Hopelijk keren we beiden weer terug naar de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Brinkster +416
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:39
    Daar teken ik zeker voor! Jullie ook succes met Sparta (voor mij zeker wel de club uit Rotterdam!!)
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    zaterdag 18 augustus 2018 om 00:01
    Sparta is m.i. een mooie club. Mooi tenue, goede jeugdopleiding , nette club ook. Veel grote spelers voortgebracht.

    Succes dus gewenst vanuit Twente
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1728
    zaterdag 18 augustus 2018 om 07:56
    Dankje!
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 10:21
    Dat gaat gebeuren. Sparta speelde best wel goed zeker in de 2e helft. Twente moet nog wat meer op elkaar ingespeeld raken. De laatste 20 minuten zaten ze er een beetje door heen. Hoop rcht dst ze allebei promoveren
    Vind ik leuk
    QPK1985 +671
    zaterdag 18 augustus 2018 om 01:57
    Het maakt niet uit waar we vandaan komen, het gaat erom waar we naartoe gaan. Zolang iemand alles geeft en het team vooropstelt, mogen ze uit alle hoeken van de wereld komen. Vorig jaar dacht ik: leuk, veel eigen jeugd, maar kijk waar het ons gebracht heeft... Goeie resultaten met hopelijk mooi voetbal is wat ik wil!😎👍
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1728
    zaterdag 18 augustus 2018 om 07:57
    Ik snap het hoor, meestal zie je dat het juist averechts werkt als je veel exoten haalt maar als alles samenvalt dan is het prima.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5749
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:05
    Sparta had absoluut een punt verdiend. Ik heb genoten van drenthe !


    Vind ik leuk
    QPK1985 +671
    zaterdag 18 augustus 2018 om 01:49
    Het maakt niet uit waar we vandaan komen, het gaat erom waar we naartoe gaan. 😎👍
    Vind ik leuk
    QPK1985 +671
    zaterdag 18 augustus 2018 om 01:48
    Amen
    Vind ik leuk
    munkikiii +1872
    zaterdag 18 augustus 2018 om 00:16
    De KNVB UEFA FIFA noem ze maar op allemaal corrupte bende die elkaar de hand boven het hoofd houdt
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:09
    Gekkie
    Vind ik leuk
    jaccofct +921
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:04
    Ik heb vandaag een tegenstander gezien die zeker mee gaat draaien in de top 3, heb het idee dat geen van beide ploegen nog is ingespeeld op elkaar. Twente 1e, Sparta tweede + promoveren via de nacompetitie.... liek mie wel wat.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1728
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:26
    Teken ik ook voor hoor! Alleen play offs en Sparta is niet een hele gelukkige combi haha. Maar zou mooi zijn als we beiden terugkeren.
    Vind ik leuk
    jaccofct +921
    zaterdag 18 augustus 2018 om 07:52
    Zeker weten, heb sinds een jaar of tien warme gevoelens bij jullie club sinds ik met mijn vader en broer in jullie business skybox zat. Leuk stadion met een geweldige sfeer, hoort zeer zeker thuis in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:22
    Goed begin jongs!
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:24
    Gelijkspel was meer verdiend geweest bij sparta. En die pingel voor twente was gewoon lachertje. Als je daar al een pingel voor geeft
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:39
    En niet voor de handsbal eerder in de wedstrijd. Beetje selectieve verontwaardiging zo hè?
    Vind ik leuk
    jaccofct +921
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:05
    Neemt niet weg dat Sparta hier wel een gelijkspel had verdiend. We begonnen boven verwachting en eindigde niet erg sterk. Ricardinho en Brama hebben indruk gemaakt vandaag!
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:34
    Ja hoor. Ben ik met je eens Jacco.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 10:02
    Bedoel je die bal die duidelijk op het lichaam van een sparta speler kwam in de 16 of heb ik iets gemist? Boere fopt de scheids met een slechte schwalbe en uiteindelijk wint de gelukkigste ploeg. Denk dat 2-2 een mooie weergave was van de verhoudingen op het veld.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:08
    Nee, ik bedoel de handsbal.
    Klopt 2-2 zou verdiend zijn geweest voor Sparta.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 17:27
    Dan heb ik die gemist denk ik... Als het een pingel was kun je die wegstrepen tegen de belachelijke pingel die Twente cadeau kreeg. Was wel een leuke pot om naar te kijken trouwens.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 19:30
    Ja, vond ik ook. Ik was blij met wat ik gezien heb. Zitten een paar leuke voetballers tussen.
    Vind ik leuk
    fcfc +357
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:27
    Die analyse van jong ajax is niet helemaal wat ik heb gezien. De eerste 20 minuten begonnen nog goed. Nou nee. Daar is geen bal 3 keer naar dezelfde kleur gespeeld. Perr Schuurs had ik wat meer van verwacht. Waarom Noah lang speelt en niet che nunnely is voor mij ook een raadsel. Zal ten Hag zich ook bemoeien met deze opstelling?
    Normaal zie je bij jong 2 a 3 spelers die bij ajax1 kunnen aansluiten, maar deze wedstrijd echt niemand.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:35
    En Sierhuis speelde 77 minuten mee. En wat nu ... als Huntelaar zaterdag na 10 minuten geblesseerd raakt?
    Vind ik leuk
    fcfc +357
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:40
    Die oplossing zie ik ook nog niet. Nu is het pech met Dolberg, maar ik durf niet te zeggen wat ten Hag gaat verzinnen. Dat kan niemand.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:41
    Misschien Siem de Jong dan reservespits. Raar.
    Vind ik leuk
    fcfc +357
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:07
    Siem zal het dan wel zijn inderdaad. Zit ik niet op te wachten.

    Liever brobbey doorschuiven dan. Die is sinds zijn 14e al fysiek klaar voor het eerste. Wat hoop ik hard dat deze jongen zich sterk blijft ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    QPK1985 +671
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:49
    Siem in de spits!!🤪
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:50
    Je gaat het haast denken.
    Vind ik leuk
    robertus +1930
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:37
    Uitslag is wel een beetje zuur. Totaal onnodig. Maar prima lesje voor nu. Omszelf mooi in de underdog positie gemanoeuvreerd en rustig het seizoen doorlopen. Doelstelling, 1e vijf, nog helemaal in eigen hand, dus niks aan de hand.
    Vind ik leuk
    Mari +8616
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:52
    Een trainer die zo snel al een wissel doorvoert, weet het zelf ook niet.
    Niet goed voorbereid denk ik.
    In ieder geval gaat Frezer door waar hij gebleven was: verliezen
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1728
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:57
    De speler die gewisseld werd was geblesseerd. Domme opmerking dus.
    Vind ik leuk
    Mari +8616
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:41
    Ik hoop het voor jou.
    We zullen zien
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:00
    Een trainer die snel een tactische wissel doorvoert getuigt juist van inzicht. De tegenstander was op een andere manier aan het voetballen dan werd aangenomen. Dan moet je ingrijpen en dat deed Fräser.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5749
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:06
    En met succes.
    Want twente was beter, maar fraser kantelde de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9071
    zaterdag 18 augustus 2018 om 10:08
    Proficiat met de eerste punten
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 10:26
    Staatsen je bent niet alleen goed in cijfertjes maar hebt ook nog verstand van het spelletje. STAATSEN FOR PRESIDENT. Minimaal een wekelijkse column in de Tubantia
    Vind ik leuk
    Mari +8616
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:46
    Ik zou mijn huiswerk beter doen, dan ben ik voorbereid.
    Ik zou de tegenstander zich laten aanpassen, door zelf iets tactisch te bedenken. Hij die zich aanpast heeft nooit meer zijn sterkste hand. Je wordt nooit sterker hierdoor, anders had je het in eerste instantie al gedaan.
    Nu is het zo: we gaan het veld op jongens. Als de trainer van de tegenpartij iets bedacht heeft zal ik reageren. Wat dacht je van #
    1. met het bestaande team (je sterkste team toch? iets aanpassen)
    2. zelf iets bedenken voor de wedstrijd om de trainer van de tegenpartij te verrassen. Of is dat te moeilijk misschien
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:53
    Ben ik met je eens. Fräser had zich beter moeten voorbereiden. Het ging mij erom dat het geen teken van zwakte is om een tactische wissel te doen.
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3437
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:55
    #COTE ❤❤
    Vind ik leuk
    Fan123 +71
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:57
    De scheidsrechter (KNVB) deelt eerste slag uit, maar geen Twente
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:04
    Ik heb gewoon een eredivisie waardige pot voetbal gezien, vol stadion, super sfeertje, miste wel wat maten welke nog even hun centen in het buitenland aan het verteren zijn. Maar ja, 2 ploegen die er voor streden, mooi! Sparta heeft goed ingekocht blijkt. Twente lekker, ziet er goed uit, daar is een team van te smeden. Vanavond meer genoten dan 15 wedstrijden vorig seizoen. Dit zou best wel eens een hele leuke competitie kunnen worden. Alleen hopen dat overal de stadions vol gaan lopen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 23:05]
    Vind ik leuk
    stratumseind +166555
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:20
    alle favorieten voor de titel hebben gewonnen dus op zich geen verrassing
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 01:40
    Goede en degelijke overwinning van Roda.
    Die Mario Engels is wel een speler om in de gaten te houden.
    In de voorbereiding was deze duitser ook al vaak de grote man.
    Ik ben benieuwd in hoe verre hij ons nog positief kan blijven verrassen?!
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5581
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:22
    Super Mario!
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 01:41
    NEC is in ieder geval als het op de praatjes van bepaalde supporters hier aankomt al kampioen.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1378
    zaterdag 18 augustus 2018 om 07:26
    Dat is toch mooi meegenomen voor de lokale FC.

    1ste 3 punten al in de tas
    Vind ik leuk
    Patje41 +639
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:14
    Jong ajax verdiend een compliment omdat het een (bijna volledig) nieuw team is. Van het kampioensteam van vorig seizoen zijn en zo’n 6 of 7 spelers gratis weggegaan naar oa AZ en Utrecht.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:38
    Twente deelde geen tik uit, de scheidsrechter deelde en tik uit.
    Onbegrijpelijk als je dat niet ziet.

    Ook Telstar zwaar gepakt.

    Eagles speelde leuk.

    Cambuur heb ik nog nooit zo onmachtig gezien.. en toch 1 pt.
    Maar de trainers bleven maar zitten wachten op een wonder.
    Na 3 wissels gebeurde er nog niks en dan toch... 2-2.
    Weet niet wat dit nou zegt, zal wel beter moeten.
    Met deze speelwijze krijg je Leeuwarden niet aan de kook.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 13:39]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws