'Toekomstig doelman Oranje' blij met compliment Verbeek: 'Mooi als hij dat zegt'

    'Toekomstig doelman Oranje' blij met compliment Verbeek: 'Mooi als hij dat zegt'

    zaterdag 18 augustus 2018 om 07:28

    Kjell Scherpen staat na zijn indrukwekkende entree in de Eredivisie volop in de spotlights. De achttienjarige doelman van FC Emmen wordt onder meer platgebeld door zaakwaarnemers.

    Scherpen kon in het begin van de week de 'lol' er nog wel van inzien, maar inmiddels is dat veranderd. "Bij de tiende vond ik het wel genoeg. Maar ik ben netjes gebleven, heb ze allemaal keurig een bericht gestuurd dat ik een prima zaakwaarnemer heb (Edwin Olde Riekerink, red.)", vertelt de boomlange keeper aan RTV Drenthe.

    Journalisten en analisten waren lovend over het optreden van Scherpen. "De complimenten van Gertjan Verbeek waren het meest bijzonder." De oud-coach van onder meer Feyenoord, sc Heerenveen en Heracles Almelo zei bij FOX Sports dat hij in Scherpen de toekomstige doelman van Oranje ziet. "Om die woorden moest ik wel glimlachen. Mooi als zo iemand dat zegt. Het geeft me nog meer motivatie om het waar te laten maken."

    De Drent heeft naast Oranje nog een andere droom. "Ik ben al heel lang fan van Feyenoord. Nu ik mijn eerste doel, keepen in de hoofmacht van FC Emmen, heb bereikt ga ik vol voor de tweede mijlpaal: vaste doelman van Feyenoord worden. Of ik de kwaliteiten heb? Ja, dat denk ik wel. Nu is het aan mij om het waar te maken."

    Plaats een reactie

    zaterdag 18 augustus 2018 om 07:37
    En het leek mij zon leuke vent, uit schoonebeek hier. Maar verpest het met zijn clubvoorkeur
    Vind ik leuk
    Sigma +2818
    zaterdag 18 augustus 2018 om 07:43
    Met zijn clubvoorkeur zal hij niet in oranje komen ben ik bang...
    Vind ik leuk
    Koeroe +12628
    zaterdag 18 augustus 2018 om 07:44
    Koeman heeft dezelfde voorkeur:)
    Vind ik leuk
    LIO7 +1097
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:07
    Daar gaan we weer... ieder talent moet naar het Nederlands elftal. Ze mogen het hotel in Zeist wel alvast gaan uitbreiden!
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1699
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:49
    Een leuke redding en we hebben weer een tobtalent volgens de krantenverkopende media. Wellicht moeten we het orakel eens raadplegen? Of hebben ze daar alweer sushi van gemaakt👎
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3275
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:59
    Er is in het verleden een talentvolle keeper meer vanuit Emmen naar een topclub gegaan, omdat hij het zo goed deed.
    Is uiteindelijk nooit verder gekomen.
    Een zwaluw maakt nog geen zomer.
    Vind ik leuk
    FCE1925 +211
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:38
    Je bedoelt Ten Rouwelaar, maar wat dacht je van Jan van Beveren?
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3275
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:22
    Oh kwam die ook van Emmen, dat wist ik niet.
    Dat was wel een geweldenaar in die tijd dat hij keepte. Nou dan laat hem maar de van beveren van deze tijd worden. Het is hem gegund.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26624
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:01
    Ambitieus en Feyenoord is een haalbaar doel. Maakte een goede eerste indruk!
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1938
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:03
    1 wedstrijd in de basis vqn emmen en iedereen gaat al los.. Laat hem nou eerst is een seizoen vol keepen. Andere kant is dat eerste keeper bij feijenoord in deze fase wel haalbaar moet zijn 😆
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 09:04]
    Vind ik leuk
    Kuip +8067
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:21
    Enfin, na al dat domme gelul hierboven over NEC, Vitesse en soms ook nog Emmen, nu even over waar het om gaat in dit topic, namelijk de keeper van Emmen.
    Deze jongen is, hoorde, ik 2.01 m lang. Kijk, daar hebben we wat aan. Ik heb hem nooit zien keepen, maar alleen het postuur en de uitstraling zijn al heel belangrijk voor een keeper. Ik ga hem zeker volgen. Het zal me niet verbazen dat de woorden van Verbeek uitkomen. Succes Kjell.
    Vind ik leuk
    Emmenaar +658
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:44
    Deze woorden komen ook niet helemaal uit de lucht vallen, hè. Deze jongen zit al jaren regelmatig bij Nederlandse jeugdselecties. En dat als speler van Emmen. Dan kom je toch minder snel in beeld dan wanneer je voor een Ajax of Feyenoord speelt. Hij heeft nog van alles te bewijzen én te verbeteren, maar dat hij talentvol is, is zeker en niet gebaseerd op één wedstrijdje.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:25
    Ah, een Emmenaar. Dat was me een zoektocht bij dit topic, speld in een hooiberg met veel giftig gekrakeel.
    Wil je ons iets meer vertellen over jullie jonge keeper. In diverse jeugdelftallen? Welke, met welke andere keepers. Speelt hij al van jongs af aan bij Emmen? Altijd keepertje?
    Vind ik leuk
    FCE1925 +211
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:47
    Hier in een leuk interview met Kjell.

    https://www.rtvdrenthe.nl/tv/programma/32/Rood-Wit-TV/aflevering/36369

    Verder keept ie al van jongs af aan. Hij is tweebenig, en is rustig aan de bal. Heeft meegedaan met in ieder geval oranje onder 18 en onder 17. Hij traint momenteel met 2 ervaren keepers bij FC Emmen (van der Vlag en Telgenkamp) die hem nog wel wat kneepjes bij kunnen brengen.

    En zoals Emmenaar ook al zegt, hij moet het nog wel laten zien. Maar hij heeft talent dat is wat buiten kijf staat.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:53
    Dankjewel, FCE1925. Inderdaad een leuk interview. Rustige, bezonnen jongen. Laten we hopen dat hij die eigenschappen benut om dit seizoen in de ED groeien naar een volwassen keeper.
    Vind ik leuk
    ritje +215
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:52
    hallo de keeper van Emmen Moet om de meeste kans te maken? Naar AJAX of PSV. mvg ritje
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 10:04
    Toch prachtig , dat je nog steeds liefhebber van Feyenoord bent. Wie weet, sta je straks echt op doel en is Feyenoord weer een topteam .
    Het legioen hoort toch naar een topteam te kijken . Een team dat wil werken en karakter heeft.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +32028
    zaterdag 18 augustus 2018 om 10:54
    Waarom het dan in godsnaam weer over NEC moet gaan mag joost weten.

    Wel een redelijke keeper.
    Vind ik leuk
    Marco S +4787
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:10
    Gert Jan was ooit ook de toekomstig top trainer van Twente.. zie het resultaat dus voordat je jezelf als Feyenoord keeper gaat zien mischien eerst even concentreren op fc Bartje
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2468
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:47
    Die jongen is al vroeg verpest.. zouden z'n ouders iets verkeerd hebben gedaan tijdens de opvoeding dat hij voor feyenoord is?
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6227
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:48
    niet al te slim om dat nu al te zeggen dat je droom is om bij feyenoord te keepen

    je kan beter zeggen bij de top 3. dan laat je alle kansen open

    wat als hij een super seizoen keept. Onana Wordt verkocht na dit seizoen. en Ajax wil hem halen

    wat doet hij dan????
    Vind ik leuk
    Lady Sam +145
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:55
    Hij is fan van Feyenoord ,dan zit je niet op Ajax te wachten toch....
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:50
    Goeie keeper gaat punten pakken voor Emmen
    Vind ik leuk
    Lady Sam +145
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:52
    Nou dan kan je Vermeer verkopen en hem als reserve erbij nemen toch....
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1522
    zondag 19 augustus 2018 om 12:34
    Mag dat wel zulke dromen. Maar Feyenoord heeft een waardeloze scouting en hebben al 5 Keepers geloof ik.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws