FC Groningen versterkt zich buiten de lijnen na zeperd tegen Willem II

    FC Groningen versterkt zich buiten de lijnen na zeperd tegen Willem II

    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:19

    FC Groningen heeft, een dag na de 0-1 thuisnederlaag tegen Willem II, de komst van Gibril Sankoh aangekondigd. De in Sierra Leone geboren oud-verdediger speelde tussen 2005 en 2010 voor de Noorderlingen en gaat per direct aan de slag in de jeugdopleiding.

    De 35-jarige Sankoh beëindigde aan het begin van het jaar zijn profloopbaan en wordt assistent van oud-ploeggenoot Sander van Gessel bij FC Groningen O17. "Als er een oud-speler van FC Groningen komt die zijn trainerscarrière wil beginnen of vormgeven bij deze club, dan juichen we dat natuurlijk van harte toe. Wij denken de bijdrage van Gibril goed bij te kunnen gebruiken in onze opleiding", vertelt hoofd opleiding Peter Jeltema aan de clubsite.

    Sankoh komt over van amateurclub ACV uit Assen, waar hij als jeugdtrainer zou fungeren. De oud-prof van onder meer Telstar, FC Augsburg en Roda JC zal komend seizoen wél voor het eerste elftal van de Drentse hoofdklasser uitkomen.

    Plaats een reactie

    ihvmmdk +6606
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:21
    Niks mis mee, goed ventje :D
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 14:24]
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:22
    Deze man was een goed duo met Granqvist in tijden dat Groningen nog iets voorstelde op de Nederlandse velden. Dat waren tijden dat ze nog wonnen en elke club zag er tegen op om naar de Euroborg te gaan want daar was Groningen nagenoeg onverslaanbaar.

    Dat was mijn verhaaltje.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:25
    Ok. Nu lichtje uit en gaan slapen dan. Rust zacht 😉
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:29
    Dat wehl een beedje vroek zek. Ich Slaap alteit om halb sieben en in het wiekent slaaf ik alteit om halb zehn, because J'm appelle Axl Rose and I Liebe sleep.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9406
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:29
    Mooie tijden ja. Nevland, Bruno Silva, Suarez. Werd er zelf nog gesproken over al uitbreiden van de Euroborg (of die nu ook genoemd is).
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:31
    Heet nu het Noordlease stadion. Maar Groningen was toen echt goed. Nu lijkt het helemaal nergens meer op, dat vind ik toch jammer want hij was altijd leuk om naar FC Groningen te kijken.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 14:32]
    Vind ik leuk
    91050 +56
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:44
    Naam is inmiddels weer veranderd hè. Hitachi Mobility Capital Stadion :p
    Vind ik leuk
    91050 +56
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:47
    Ohja, Granqvist. Waren inderdaad mooie tijden! Doet me denken aan https://m.youtube.com/watch?v=8GFA7p4ooEc .
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1923
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:52
    Mooi verhaaltje krijg je een like 😂
    Vind ik leuk
    Creeperd007 +1020
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:24
    Ze kunnen beter van Weert uitleggen hoe hij moet scoren.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1494
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:25
    Vanaf de volgende wedstrijd is het Sankoh effect van kracht.
    Vind ik leuk
    Spekholz +528
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:30
    Sankoh,de man die zich zelf een wereldster vond en zich ook zo gedroeg een tijd geleden...
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:44
    Dom gelul. Dit nieuws was de afgelopen week al bekend gemaakt. Komkommertijd dus.
    Vind ik leuk
    91050 +56
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:49
    Toen benaderde FC Sankoh, en zouden ze om tafel gaan. Nu dus officieel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:46
    Sanko kan nog wel mee met het Nivo van FC Groningen. Vooral zijn ervaring kan van waarde zijn. Ik wist het wel mooi buitenkansje toch.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1992
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:48
    Weer eentje van de befaamde Telstar scouting.
    Vind ik leuk
    companen +1359
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:07
    Kan je ook die andere 10 befaamde voetballers noemen van die telstakkers?
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1992
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:10
    Telstakkers, nee daar reageer ik niet op.
    Vind ik leuk
    companen +1359
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:11
    In het verleden jullie befaamde geuzennaam zeker voor jouw tijd.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1992
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:14
    Vast. Doei.
    Vind ik leuk
    companen +1359
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:19
    Grapje man, die jongens uit Beverwijk en Velsen konden daar vroeger wel tegen! Ik kwam er vaak genoeg.
    Hoe staan jullie ervoor dit jaar? Komen er nog veel talenten door dit jaar van de befaamde scouting van Telstar.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1992
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:43
    Oke, excuus in dat geval. Er zijn hier genoeg grappenmakers over Telstar, weinig geld weinig prijzen blabla kontverhalen van prijzenkastsupporters, dat ik wat te snel geiriteerd raak.
    Maar Telstar is goed bezig natuurlijk, oa 3 toptalenten uit de jeugd van AZ en waar ik heel benieuwd naar ben spelers van Club Brugge, Parma, Southampton en Chelsea gehuurd. En nog wat transfervrij talent.
    Staat wel het vertrek van de Boer naar AZ en Platje naar Bali tegenover. En Novakovich, die ik wel heel goed vond alle 3.
    Vind ik leuk
    companen +1359
    zaterdag 18 augustus 2018 om 19:01
    Interessant seizoen voor Telstar met die nieuwe jonge spelers. Linkerrijtje met nacompetitie wordt het dit seizoen. Veel succes.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2644
    maandag 20 augustus 2018 om 16:57
    Prachtige club Telstar. Heerlijke cult club. Hou voor vast aan je eigen cultuur. En die mandjes zijn geweldig. Fijn seizoen toegewenst!
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:51
    Denk dat Groningen dit jaar weer in de grauwe middenmoot eindigt,ik als fanatiek utreg supporter kan heb altijd wel wat sympathie gehaf voor deze club.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26398
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:02
    Tja, Groningen moet iets. Paniekaankoop.
    Vind ik leuk
    91050 +56
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:08
    Buiten de lijnen een paniek'aankoop', waar men Sankoh al voor de wedstrijd van Vitesse had benaderd? Uhm, oké..
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26398
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:13
    Zou op zijn 35e geen vliegende tackels meer inzetten? Te oud, man. Dit schiet toch niet meer op.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:41
    Hij gaat de jeugd trainen. Beter lezen voor je onzin plaatst.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26398
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:27
    *oeps* te snel gelezen. In de jeugdopleiding kan hij minder kwaad dan bij het eerste ;-)
    Vind ik leuk
    Caniggia +883
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:36
    ja net of je daar beter van word,je hebt alleen weer een opvreter meer.En Groningen heeft al geen geld.Dus nog minder geld voor echte versterkingen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:41
    Beter lezen!! Hij gaat de jeugd trainen. Niet zelf spelen.
    Vind ik leuk
    Caniggia +883
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:28
    Waar zeg ik dan dat hij zelf gaat spelen? over beter/begrijpend lezen gesproken.
    Ik zeg alleen dat er weer een opvreter meer komt ,dus minder geld voor versterkingen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:43
    Begrijpend lezen is voor veel mensen moeilijk he. Hij gaat niet zelf spelen hij gaat de jeugd trainen.
    Vind ik leuk
    Cantona +1050
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:21
    Wat weer een kansloos bericht, al ver voor de wedstrijd tegen Willem II was dit bekend.
    Pure stemming makerij
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 17:12
    ik denk dat hij een prima trainer kan worden. is buiten het veld om vrij rustig en ook in de omgang rustig type.
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    zaterdag 18 augustus 2018 om 17:29
    Groningen moet uitkijken dat het geen club wordt wat jaarlijks tegen degradatie moet vechten en dus van stabiele middenmoter ineens ver terug gaat vallen.

    Wat mij betreft ligt het doomscenario op de loer dat ze een keer degraderen.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 06:46
    Valt wel mee hoor, allemaal paniek om niks. 2 rondes verder en ohohoh groningen is ineens degradatiekandidaat. Onzin. Talenten hebben we genoeg, het enige verschil is dat ze allemaal heel jong zijn, En het enige wat groningen moet doen is een ervaren oudere middenvelder halen die ze aan kan sturen en leiding kan geven in het veld. aan een keeper als aanvoerder heb je weinig met zo'n jong team. Verder komt het echt wel goed, en staan we eind dit seizoen gewoon weer in het linkerrijtje. (op vorig seizoen na dan)
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 06:46]
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 13:08
    Fijn dat er nog optimistische supporters zijn maar ben bang dat je er er heel ver naast zit.
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 13:09]
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:59


    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 13:05]
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 13:01
    Laten we het netjes houden zonder namen te noemen ;
    Weg met de staf !!
    Worden al te lang buiten schot gehouden en blijven teren op de successen uit het verleden.

    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 13:03]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws