Update: Overmars bevestigt Siem de Jong-onderhandelingen: We zijn in gesprek

Update: Overmars bevestigt Siem de Jong-onderhandelingen: "We zijn in gesprek"

Gepubliceerd: maandag 20 augustus 2018 om 07:20ma 20-08-2018 om 07:20

Siem de Jong gaat Ajax verlaten. De overbodige routinier vertrekt naar alle waarschijnlijk naar Sydney FC, een Australische club. Het gaat om een huurconstructie.

Dat meldt het Algemeen Dagblad zondagavond. Ajax en Sydney praten momenteel over een huurtransfer, maar die is nog niet rond. De Jong (29) keerde vorig jaar terug in Amsterdam, maar zijn rentree werd een grote teleurstelling. Hij wist onder zowel Marcel Keizer als Erik ten Hag geen basisplaats af te dwingen. 

Nadat hij dit seizoen begon met een beenblessure, kwam hij niet meer in de wedstrijdselectie van Ten Hag terecht. Ook tegen VVV-Venlo (zaterdagavond) zat hij niet eens op de bank.

De Jong vertrok in 2014 bij Ajax, nadat hij vier keer kampioen werd met de club. Hij verruilde de Eredivisie voor de Premier League, waar hij voor Newcastle United ging spelen. Na twee seizoenen in Engeland maakte hij de huurtransfer naar PSV. Vorig jaar kwam hij terug bij Ajax.

Update 20.8 07.20 uur: Ajax bevestigt tegenover De Telegraaf dat de club met Sydney FC in gesprek is over huurtransfer van Siem de Jong. "We zijn in gesprek", zegt directeur spelersbeleid Marc Overmars tegenover de ochtendkrant. Duidelijk is niet wat de status is.

Plaats een reactie

Mike123 +431
zondag 19 augustus 2018 om 20:13
Spannend
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 20:17
Mooi stad, mooie uitdaging. En bovendien een stap hogerop.
Vind ik leuk
Heer Bommel +6629
zondag 19 augustus 2018 om 20:20
De Jong...., Frenkie?
Vind ik leuk
Ruud40 +12878
zondag 19 augustus 2018 om 20:24
Een "stap" hogerop?

Oooeeeeiiii, me lies, me lies
Au Au Au
Vind ik leuk
Snapje? +7909
zondag 19 augustus 2018 om 20:29
Het ga je goed Siem... bedankt voor de titels!
Vind ik leuk
danny1974 +1727
maandag 20 augustus 2018 om 07:13
Speelt hij al zo lang bij Ajax dan moet hij een monument zijn...
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 20:28
T.o.v. zijn vorige werkgever PSV zeg maar gerust reuzenstap.
Vind ik leuk
mesterspsv +536
zondag 19 augustus 2018 om 21:47
Jij bent het NEUSJE van de zalm koekerd 😂
Vind ik leuk
OostVer +92
zondag 19 augustus 2018 om 20:42
Niet elke club die beter is dan feyenoord is ook een stapje hogerop voor een ajacied.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10548
zondag 19 augustus 2018 om 20:55
Op welk niveau zit jouw club dan wel niet?
Vind ik leuk
Jasperkoos +2318
zondag 19 augustus 2018 om 21:21
Het is toch Down Under? Hoe kan ie dan een stap omhoog doen. ;)
Vind ik leuk
Nightcrawler +5926
zondag 19 augustus 2018 om 21:30
Een stap omhoog down under.
Vind ik leuk
pietprecies +9536
zondag 19 augustus 2018 om 21:34
Als je de aarde op zn kop zou zetten is het idd een stap hogerop
Vind ik leuk
035 +6800
zondag 19 augustus 2018 om 23:26
Dan donder je toch naar beneden? :-)
Vind ik leuk
mesterspsv +536
zondag 19 augustus 2018 om 21:42
Hogerop?? Eerder down under 😂
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 20:27
Oef...Was ff bang dat het frenkie was!
Vind ik leuk
Rodajc +17411
zondag 19 augustus 2018 om 22:12
Pffff wat hebben Ajax en de Jong (zijn carrière) hier nou aan... tuurlijk geweldig om een jaar in Sydney te wonen maar voor zijn carrière slaat dit nergens op.
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 20:13
Prima voetballer maar heeft de kans niet meer gekregen in het eerste
[Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 20:44]
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 20:17
Nep supporter
Vind ik leuk
Adje80 +9611
maandag 20 augustus 2018 om 11:54
Omdat ik een andere mening heb ben ik een nep supporter? Ik ben al 30 jaar trouwe ajax supporter.. Door dit te zeggen ben je zelf een triest figuurtje
Vind ik leuk
3Bier +11607
zondag 19 augustus 2018 om 20:19
Weinig respect heb jij voor deze voorbeeldprof. Heeft Ajax de 3e ster gegeven. Is natuurlijk niet de beste speler maar met zal nooit zeuren en haalt het beste uit zijn carrière. Helaas constant geblesseerd.
Elke Ajacied zal hem nooit vergeten.
Vind ik leuk
Mr bien +4580
zondag 19 augustus 2018 om 20:13
Jammer voor Ajax dat hij niet kon brengen wat hij in zijn 1e periode bracht
Vind ik leuk
Spiegel +10322
zondag 19 augustus 2018 om 20:14
Prima oplossing lijkt me. Ajax heeft genoeg betere spelers en Siem kan nog een geweldig avontuur aan gaan.

Over een paar jaar terug komen en lekker in de jeugd gaan werken.

Kan voetballend in Australië zeker nog wel 3 jaar mee.
Vind ik leuk
phritzzz +3006
zondag 19 augustus 2018 om 20:14
Zat er aan te komen natuurlijk.
Vind ik leuk
Nikos85 +1418
zondag 19 augustus 2018 om 20:14
Fantastisch voor een sper in de bloei van zijn carriere... Man man waar is het toch mis gegaan?
Vind ik leuk
WilcoS64 +2311
zondag 19 augustus 2018 om 20:16
Bloei van z'n carrière? Je hebt blijkbaar de afgelopen 5 jaar gemist?
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 20:18
WilcoS64 hij bedoelt het ook echt serieus....
Vind ik leuk
WilcoS64 +2311
zondag 19 augustus 2018 om 20:19
Beetje gek
Vind ik leuk
Raak +217
zondag 19 augustus 2018 om 20:14
Gelukkig! Ik wens hem het aller beste bij een andere club.
Ten Hag zal met zijn handen in het haar zitten door zijn vertrek.
[Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 20:16]
Vind ik leuk
LarsNL16 +3425
zondag 19 augustus 2018 om 20:25
Misschien wel, als hij haar had ;)
Vind ik leuk
karnisse +326
zondag 19 augustus 2018 om 20:15
Blijft een legende
Vind ik leuk
WilcoS64 +2311
zondag 19 augustus 2018 om 20:15
Verder weg maar niet! Nou, succes daar, schijnt een ruwe, fysieke competitie te zijn, echt iets voor Siem.
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 20:15
Goeie oplossing!
Geen plek bij ajax, hopen dat hij daar aan voetballen toekomt.
Vind ik leuk
klick +1080
zondag 19 augustus 2018 om 20:16
Carrière weg in 3 - 2 - 1
Vind ik leuk
WilcoS64 +2311
zondag 19 augustus 2018 om 20:17
Als je in Nederland al niet meer aan de bak komt dan is dit toch prima?
Vind ik leuk
klick +1080
zondag 19 augustus 2018 om 20:21
Snap er niks van van zon goeie voetballer en nu niks meer.
Vind ik leuk
burgos +13
zondag 19 augustus 2018 om 20:17
Geweldige gozer, hebben we veel aan gehad.
Ga je goed Siem.
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 20:17
Joepie!
Vind ik leuk
NvC +6860
zondag 19 augustus 2018 om 20:17
Hij is nog veel de jong om af te bouwen
Vind ik leuk
Nbl +715
zondag 19 augustus 2018 om 20:17
Succes in Australië Siem . Toch veel betekend voor Ajax wordt nu uitgekotst door iedereen .vindt dat niet terecht beetje meer respect voor hem is wel op zijn plaats.
Vind ik leuk
RtdDub +13434
zondag 19 augustus 2018 om 20:18
Ik hoop dat ze daar een stevige behandeltafel hebben
Vind ik leuk
Niels92 +31450
zondag 19 augustus 2018 om 20:19
Mooi zo :) Gaat bij Ajax toch geen kans meer krijgen, heeft Ajax veel gegeven, mooiste moment was de derde ster. Ajax had Siem nooit terug moeten halen!

Succes gewenst in Australië :)
[Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 20:20]
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 20:19
Jammer had hem liever bij een andere nederlandse club gezien.
Vind ik leuk
Kopstootje +9640
zondag 19 augustus 2018 om 20:21
Ik vind het wel knap, bij Ajax geen basisplaats en dan wel 4 niveau's hoger gaan spelen.
Vind ik leuk
Schaar +1534
zondag 19 augustus 2018 om 21:13
Je hebt het er maar druk mee. Onderhand begint het wel triest te worden die afgunst.
Vind ik leuk
Kopstootje +9640
zondag 19 augustus 2018 om 21:16
Ik zou de 2de zin eruit knippen.
Vind ik leuk
Schaar +1534
zondag 19 augustus 2018 om 21:18
Zielig.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4512
zondag 19 augustus 2018 om 20:22
Siem Klaplong is nooit meer op het oude niveau gekomen.
Vind ik leuk
035 +6800
zondag 19 augustus 2018 om 23:36
Zeker trots op deze opmerking?
Vind ik leuk
Riszh +454
zondag 19 augustus 2018 om 20:23
Strikje omheen
Vind ik leuk
stratumseind +187304
zondag 19 augustus 2018 om 20:23
Dan word je maandenlang gek gemaakt over de geruchten barca de jong word het gewoon australie........
Vind ik leuk
Tfoe +3860
zondag 19 augustus 2018 om 20:34
😶
Vind ik leuk
AllAdIn +20920
zondag 19 augustus 2018 om 20:24
Leuk voor hem, daar kan hij nog wel een paar jaartjes mee.
Vind ik leuk
La Foca +344
zondag 19 augustus 2018 om 20:26
Op zijn 29e en het beste is er al vanaf. Hopelijk houdt zijn broer het langer vol
Vind ik leuk
Jajem +498
zondag 19 augustus 2018 om 20:27
15-05-2011 bedankt Siem! Ik gun het je!
Vind ik leuk
LarsNL16 +3425
zondag 19 augustus 2018 om 20:27
Ik gun hem het allerbeste. Is gewoon niet goed genoeg meer voor Ajax, maar is mede verantwoordelijk voor de laatste 4 titels. Ondanks zijn jaartje bij PSV (waarin hij ook nog eens tegen ons scoorde..) blijft het een echte Ajacied. Hopelijk kan hij ergens nog een beetje cashen en keert hij later nog terug als trainer ofiets bij Ajax
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 20:28
Aardige jongen, maar komt nu echt ve te kort voor Ajax. Prima voor Heracles, PEC en Groningen, maar komt voor Ajax echt te kort.
Vind ik leuk
ihvmmdk +6973
zondag 19 augustus 2018 om 20:28
Leuk ventje die Siem, niks mis mee.
Vind ik leuk
El Cazador +8114
zondag 19 augustus 2018 om 20:33
Hopelijk komt het rond voor de drie partijen. Ik gun het Siem meer dan van harte. Sydney is een mooie stad en het klimaat zal hem goed doen om blessure vrij te blijven. Voordat hij naar PSV ging heeft die eerst heel netjes aan Ajax gevraagd of hij kon terug keren en dat kon toen niet. Dus voor mij is en blijft hij mijn held en 100% ajacied. Suc6 daar, Siem
Vind ik leuk
Sil95 +11673
zondag 19 augustus 2018 om 20:36
Ik zal Siem altijd erkentelijk blijven voor al die fantastische duels die hij in het Ajax shirt heeft afgewerkt , heeft onze club veel gegeven. Heeft de club na jaren van sportieve ellende de landstitel bezorgd en daarmee een einde gemaakt aan de jarenlange en bittere droogte. Ik zal de wedstrijden tegen FC Twente , Manchester City en Feyenoord niet snel vergeten waarin hij Ajax vaak bij de hand nam. Het doet mij pijn om te zien hoe hij op relatief jonge leeftijd al heel rap minder wordt en aan kwaliteit/fitheid heeft ingeboet. De Jong is helaas geen schim meer van de Siem de Jong die hij was tijdens zijn eerste periode bij de club. Ik wens hem veel succes toe in het verdere van zijn loopbaan. Hopelijk weet hij daar weer zijn (voetbal)geluk te hervinden. Een ding is duidelijk : Siem de Jong zal voor altijd aan de club verbonden blijven en de supporters zullen hem voorgoed in het hart bewaren.
Vind ik leuk
BCHT9 +474
zondag 19 augustus 2018 om 20:38
Ondanks zijn reserverol bij dit Ajax echt een topper! Een Ajacied in hart en nieren
Vind ik leuk
Foebele +53739
zondag 19 augustus 2018 om 20:42
Zonde hoe die jongen na die 4 titels nooit meer zijn oude niveau heeft gehaald. Een avontuur in Sydney is alleen maar heel gaaf, geniet er van!
Vind ik leuk
Vinnie J +2020
zondag 19 augustus 2018 om 20:45
Een carrière die uitgaat als een nachtkaars.
Vind ik leuk
Flipke +1
zondag 19 augustus 2018 om 20:45
Waarom betreft het hier een huurconstructie? Verdient Ajax er zo nog wat aan? Anders kunnen ze toch beter definitief afscheid nemen toch?
Vind ik leuk
Romario9 +12673
zondag 19 augustus 2018 om 20:58
Waarschijnlijk had Ajax liever zijn contract verscheurd, maar dan was Siem z’n Ajax salaris ook kwijt geweest (zal in Australië wel wat lager liggen) en dat wilde ie natuurlijk niet. Bovendien zal het ook niet meevallen om een club te vinden die hem wil kopen. Goeie jongen en ooit een prima speler, maar rolt al jaren van de ene blessure in de andere.
Vind ik leuk
Gerwin Vink +1964
zondag 19 augustus 2018 om 20:46
Succes Siem !
Vind ik leuk
Paul1982 +11953
zondag 19 augustus 2018 om 20:59
De beste keuze voor Ajax en Siem
Vind ik leuk
Napolitanos +9752
zondag 19 augustus 2018 om 20:59
Zijn laatste kampioenschap was bij PSV
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1030
zondag 19 augustus 2018 om 21:02
Blij toe... doei
Vind ik leuk
plein19 +2607
zondag 19 augustus 2018 om 21:07
Beter dan op de bank wegkwijnen. Ik zie Siem niet meer belangrijk worden voor Ajax. Hopelijk is hij blij met de oplossing
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 21:12
Geweldig land, mooie sportcultuur en geweldige ervaring om Down Under te mogen voetballen!!! Meteen doen Siem...
Vind ik leuk
Nummertien +4842
zondag 19 augustus 2018 om 21:13
Zou een leuk avontuur voor hem zijn!
We gunnen je het beste Ajacied!
Vind ik leuk
Marco S +6555
zondag 19 augustus 2018 om 21:15
Belachelijk.. hij heeft pech met blessures maar dat wist je vantevoren.. gewoon erbij houden. Het is een fantastische prof.
Vind ik leuk
Sota +94
zondag 19 augustus 2018 om 21:19
Zou de fantast op een Heracles-site toch gelijk krijgen?
Vind ik leuk
Storm015 +278
zondag 19 augustus 2018 om 21:21
Verliespostje van ca. 3 miljoen. Daar zullen de aandeelhouders van de warmste klup van NL niet blij mee zijn
Vind ik leuk
Muscles +1058
zondag 19 augustus 2018 om 21:27
Siem, bedankt voor dat magische moment dat de derde ⭐️⭐️⭐️ bracht.......het ga je goed 💫
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 21:29
Volstrekt overschatte voetballer, zoals er wel meer zijn bij Ajax. Typisch product van de mislukte Nederlandse school.
Vind ik leuk
Che57 +0
zondag 19 augustus 2018 om 21:31
Hij was goed genoeg voor De Boer en dus goed genoeg voor de middenmoot. Nooit goed genoeg geweest voor de top en zeker niet voor een club als Ajax 2018.
Vind ik leuk
Smithsonian +38111
zondag 19 augustus 2018 om 21:37
Niet boeiend.
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 21:37
Voor iedereen die hier grapjes maakt over "een stap hogerop".
Alles buiten Nederland is een stap hogerop!
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 05:08
Behalve Australië dan.


















En Amerika, Scandinavië en de zandbak...
Vind ik leuk
Tebannet +176
zondag 19 augustus 2018 om 21:42
Heeft pech gehad. Deze jonge bezorgde ons wel de 3de ster.
Vind ik leuk
BS +1292
zondag 19 augustus 2018 om 21:43
Bedankt Ajax, het waren 52 geweldige weken met anderhalve invalbeurt, ik heb ervan genoten, aldus Siem de Jong.
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 22:10
Goede en nette oplossing!
Vind ik leuk
stratumseind +187304
zondag 19 augustus 2018 om 22:10
Siem zorgde voor extra slagroom op de taart tijdens de mooiste titel ooit behaald op 15 april 2018.
Vind ik leuk
Veteraan +25
zondag 19 augustus 2018 om 22:12
Niet goed genoeg zag je bij PSV al
Vind ik leuk
Het Brein +4569
zondag 19 augustus 2018 om 22:17
Hij heeft 1 geweldig seizoen gehad bij Ajax denk ik, iets met doelpunten tegen City en die goal op de laatste speeldag (was dat tegen Twente?)
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 05:06
Yup!
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 22:25
Voor hem het beste, en ook voor Ajax. Bedankt nog voor alles. Je bent een held voor ons geweest.
Vind ik leuk
Jap +0
zondag 19 augustus 2018 om 22:45
Dan word hij toch de volgende nederlander daar. Jop van der Linden voetbalt daar nu ook.
Vind ik leuk
Spekholz +540
zondag 19 augustus 2018 om 22:49
Goede move, voegt niks meer toe helaas bij Ajax..
Vind ik leuk
Pvm9 +881
zondag 19 augustus 2018 om 22:52
Het ga je goed. Gepiekt op het juiste moment... Toen hij als talent erbij kwam was hij niet goed genoeg en kwam hij kwaliteit te kort. Toen de kwaliteit ver te zoeken was speelde hij zijn beste jaren. Stap hogerop was te hoog gegrepen en door blessures niet meer zijn basisniveau kunnen halen. Hoop dat hij een club vind waar hij minuten kan maken en fit kan blijven. Voor altijd de held van de derde ster.
Vind ik leuk
JoeyC +3378
zondag 19 augustus 2018 om 22:59
Miskoop gebleken voor Ajax. Toch vreemd dat het na zijn eerste vertrek bij Ajax alleen maar bergafwaarts is gegaan met hem, met een kleine opleving in Eindhoven. Al was dat ook maar minimaal.
Wel grappig dat uiteindelijk hij de eerste van de broers is die naar de andere kant van wereld gaat om te kunnen voetballen.
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 23:21
Pff wie wie deze loser nog hebben ??..........Fc kangeroe?.
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 23:22
Ik zie nog al die berichten hier van 'fans' en de polls die vonden dat De Jong een verrijking voor Ajax was die ze maar vlug binnen moesten halen....
Helaas... Triest voor De Jong, zonde van het geïnvesteerde geld, maar iedereen met een klein beetje voetbalverstand had toch kunnen bedenken dat De Jong al lang niet meer de De Jong van toen was...
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 23:27
4 titels en daarna naar t buitenland haha
Vind ik leuk
035 +6800
zondag 19 augustus 2018 om 23:39
Wie moet dan de doelpunten maken als KJH geblesseerd is? :-)
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 06:48
Kaj Sierhuis
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 05:04
Logisch toch? Veel succes 'Down Under'
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 06:48
Siem de Jong wie kent hem niet!!!
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 07:23
Balen dat hi het niveau niet meer haalt
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 07:53
Veel verder weg kan ook niet. Mooi
Vind ik leuk
linkspoot +697
maandag 20 augustus 2018 om 09:34
Je kunt 'm beter gelijk verkopen, heb die gozer nooit goed gevonden, echt nooit.
Vind ik leuk
repeP +1518
maandag 20 augustus 2018 om 09:40
Siem altijd het sympathieke broertje van Luuk gevonden. Was razend populair bij Newcastle ondanks zijn vele blessures daar. Zonde. Zo’n speler gun je niet.
Vind ik leuk
Nummertien +4842
maandag 20 augustus 2018 om 10:12
Zelfs een Siem topic 230+ berichten door veel njet Ajacieden, en dan zeggen ze dat er teveel Ajax topics zijn, tjs dat houden jullie zelf in stand haha
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 10:49
Succes Siem. Je zou nooit een ster worden, maar had je toch veel meer gegund na alle ellende en je zeer nuttige Ajax verleden
Vind ik leuk
Foebele +53739
maandag 20 augustus 2018 om 11:06
Prachtige stad Sydney, heerlijk volk die Aussies, ik zeg doen Siem en lekker een jaar genieten van je avontuur!
Vind ik leuk
Donnygo +3438
maandag 20 augustus 2018 om 12:17
Mooie oplossing hij komt aan het spelen en Ajax is verlost van een hoog salaris van een speler die niet bracht wat gehoopt was.
Vind ik leuk
Wong Ho +316
maandag 20 augustus 2018 om 13:22
leuk avontuur voor hem,gun Ik Hem ook wel (ondanks zijn goal in dienst van psv) ..aan de andere kant ,het kan raar lopen in het voetbal , stel dat Hakim alsnog vertrekt en 1 van de andere middenvelders raakt geblesseerd dan zou je Siem nog goed kunnen gebruiken.Eiting zit nu ook bij het eerste en inprinciepe hebben we nu genoeg middenvelders maar alles kan heel gauw veranderen in het Voetbal.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 19:38
Lekker terug naar de Graafschap dat is zijn Niveau net als broer Luuk ,allen PSV moet er nog achter komen!
Vind ik leuk
Gerro +7967
maandag 20 augustus 2018 om 23:12
Tja luuk schoot er zaterdag ook weer een paar naast dat je denkt oke maar goed kennelijk is ie nog altijd beter dan Romero.
Vind ik leuk
Gerro +7967
maandag 20 augustus 2018 om 23:10
Goeie keus van Siem als ie er dan 1 naast schiet kan ie zeggen hij Sydney.

Evenwel bedankt voor de mooie jaren en je doelpunten en met name die van in de kampioenswedstrijd tegen twente.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws