Update: Overmars bevestigt Siem de Jong-onderhandelingen: We zijn in gesprek

    Update: Overmars bevestigt Siem de Jong-onderhandelingen: "We zijn in gesprek"

    maandag 20 augustus 2018 om 07:20

    Siem de Jong gaat Ajax verlaten. De overbodige routinier vertrekt naar alle waarschijnlijk naar Sydney FC, een Australische club. Het gaat om een huurconstructie.

    Dat meldt het Algemeen Dagblad zondagavond. Ajax en Sydney praten momenteel over een huurtransfer, maar die is nog niet rond. De Jong (29) keerde vorig jaar terug in Amsterdam, maar zijn rentree werd een grote teleurstelling. Hij wist onder zowel Marcel Keizer als Erik ten Hag geen basisplaats af te dwingen. 

    Nadat hij dit seizoen begon met een beenblessure, kwam hij niet meer in de wedstrijdselectie van Ten Hag terecht. Ook tegen VVV-Venlo (zaterdagavond) zat hij niet eens op de bank.

    De Jong vertrok in 2014 bij Ajax, nadat hij vier keer kampioen werd met de club. Hij verruilde de Eredivisie voor de Premier League, waar hij voor Newcastle United ging spelen. Na twee seizoenen in Engeland maakte hij de huurtransfer naar PSV. Vorig jaar kwam hij terug bij Ajax.

    Update 20.8 07.20 uur: Ajax bevestigt tegenover De Telegraaf dat de club met Sydney FC in gesprek is over huurtransfer van Siem de Jong. "We zijn in gesprek", zegt directeur spelersbeleid Marc Overmars tegenover de ochtendkrant. Duidelijk is niet wat de status is.

    Plaats een reactie

    Mike123 +437
    zondag 19 augustus 2018 om 20:13
    Spannend
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:17
    Mooi stad, mooie uitdaging. En bovendien een stap hogerop.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:20
    Hahaha hijs goed.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:38
    Tuurlijk vind jij hem goed...
    Vind ik leuk
    Itsese +4927
    zondag 19 augustus 2018 om 20:52
    Hahah verhuren:p die krijg je niet meer kwijt;) de euro’s gaan gewoon door de wc bij Ajax, en dan speel je gelijk tegen Heracles, en een zeer spannende wedstrijd tegen VVV! 👍👍👍 ik vindt het mooi
    Vind ik leuk
    Pimman +5027
    zondag 19 augustus 2018 om 21:30
    Nou he was spannend hoor! Weet je wat nóg spannender was..tegen pas gepromoveerd Fortuna! Hahaa! ;)
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 22:42
    Ja echt he die gasten hebben zo'n grote muil en dan de grootste moeite hebben met Fortuna, Hou je dan stil aub
    Vind ik leuk
    Itsese +4927
    zondag 19 augustus 2018 om 23:57
    Typisch weer zo’n reactie he:p je doet echt Fortuna gewoon tekort.
    Vind ik leuk
    Feeltje +64
    maandag 20 augustus 2018 om 16:19
    als ik het zo zie speelt Ajax na Competitie
    Grapje;')
    Maar serieus .. zieke begroting en dan gelijk spelen en net winnen mag van mij wel iets beter;O
    Vind ik leuk
    Fc hamkel +1294
    zondag 19 augustus 2018 om 23:32
    Klopt waarbij psv het op eigen kracht doet om er voorbij te gaan en waar Ajax een beslissing van de scheids nodig heeft om de wedstrijd over de streep te trekken inderdaad hahaa!
    Vind ik leuk
    Pimman +5027
    zondag 19 augustus 2018 om 23:33
    Beslissingen van de scheids omdat VVV zo dom is om overtredingen te maken hahaa!
    Vind ik leuk
    Fc hamkel +1294
    zondag 19 augustus 2018 om 23:38
    Beslissingen van de scheids in het voordeel van Ajax hahaa! Als je de var gebruikt en als scheidsrechter een wedstrijd fluit doet het dan goed en eerlijk of gewoon niet als je het niet kunt.
    Vind ik leuk
    Pimman +5027
    zondag 19 augustus 2018 om 23:43
    Beslissingen omdat het gewoonweg overtredingen zijn die volgens de spelregels bestraft worden..Gelukkig gerechtigheid door de VAR omdat die blinde Kevin Blom het niet direct zag Hahaha!
    Vind ik leuk
    Fc hamkel +1294
    zondag 19 augustus 2018 om 23:45
    Titelkandidaat nummer 1 wuhahahahahha!
    Vind ik leuk
    Pimman +5027
    zondag 19 augustus 2018 om 23:47
    En nu? Wuhahahaha?! Hahaaahaaaaahaaaa!!!!
    Vind ik leuk
    Fc hamkel +1294
    zondag 19 augustus 2018 om 23:52
    In jou geval met de hoop die je had eerder mimimimimii! janken met de pet op!
    Vind ik leuk
    Pimman +5027
    maandag 20 augustus 2018 om 00:03
    Ik had een serieus antwoord verwacht ipv Titelkandidaat nummer 1 wuhahahaa en Janken met de pet op! In dat laatste geval zéker Janken met de pet op met jou! Én om in jouw stijl af te sluiten....Wuhahahaaa! ;)
    Vind ik leuk
    Fc hamkel +1294
    maandag 20 augustus 2018 om 06:34
    Ik had van jou ook een serieus antwoord verwacht met je tegen een pas gepromoveerd Fortuna. Je speelt uit tegen een ploegje waar nog niemand tegen gespeeld heeft pas de tweede wedstrijd. Dus altijd opletten hoe is daar de ambiance hoe spelen ze. Je wint de wedstrijd geheel op eigen kracht en om in jou termen te blijven hun goal had zowiezo niet mogen tellen want dat was enen zuivere overtreding vooraf op Luuk.
    En ik zou eerder jou club uitlachen die 2 wedstrijden met de grootste moeite om weten te zetten in wat puntjes terwijl iedereen daar de wereld van verwacht. Dus om in een andere stijl te eindingen heel veel succes dit seizoen want dat zul je wel echt nodig hebben!
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 06:35]
    Vind ik leuk
    Pimman +5027
    maandag 20 augustus 2018 om 07:36
    Je gaat helemáál aan het onderwe
    Vind ik leuk
    Bullet +3178
    maandag 20 augustus 2018 om 07:41
    Met alle respect, maar als PSV en Ajax de CL in willen, moeten ze niet met smoesjes aankomen zoals jij hierboven doet.
    Vind ik leuk
    Fc hamkel +1294
    maandag 20 augustus 2018 om 08:06
    Wat voor smoesjes? Wat zeg ik op eigen kracht gewonnen toch?. Ondanks wat voor beslissing er ook gemaakt is.
    Vind ik leuk
    Bullet +3178
    maandag 20 augustus 2018 om 13:04
    Met smoesjes doelde ik op wat jij over Fortuna zei. Je moet als PSV zijnde gewoon makkelijk winnen. En dat geldt ook voor Ajax hoor.
    Vind ik leuk
    Fc hamkel +1294
    maandag 20 augustus 2018 om 13:18
    Ja oké daar ben ik het zeker mee eens alleen je wint hem ook zelf dat bedoel ik. Op eigen kracht zonder een beslissing van de var of scheids.
    Vind ik leuk
    Pimman +5027
    maandag 20 augustus 2018 om 07:58
    Je gaat helemáál aan mijn reactie voorbij! Jij schrijft dat Ajax niét op eigen kracht heeft gewonnen. Ik heb geschreven van wél. De VAR die in overeenstemming met alle eredivisieclubs dit jaar zijn intrede doet heeft vastgesteld dat het doelpunt van VVV terecht werd afgekeurd ivm vasthouden Tagliafigo. Ajax kreeg terecht een penalty omdat Huntelaar werd getorpedeerd. Blom heeft beide keren het niet direct gezien. Dáárom is de VAR zo goed anders was Ajax 2 x onterecht benadeeld. Nu bekijken meerdere scheidsrechters vanuit allerlei posities de situaties. Oftewel wat de scheidsrechter op het veld mist (zíjn fout!) wordt gecorrigeerd. Daar hebben alle clubs baat bij. De ene keer krijg je een situatie mee, de andere keer tegen. Oftewel Ajax heeft op eigen kracht(!) de wedstrijd gewonnen! En ga er alsjeblieft geen andere dingen bij halen met je zal de punten etc wel nodig hebben en al die andere onzin ..dat zijn onzinnige randzaken die moet je niet gebruiken, interesseert me óók niets! Het ging in dit specifieke geval om op eigen kracht winnen. Dat heb ik nu uitgelegd en ik laat het hierbij omdat ik een hekel heb aan dat kinderachtige emotionele "geschreeuw" wat kant noch wal raakt en óók vol Nederlandse taalfouten. Fijne dag verder!
    Vind ik leuk
    Fc hamkel +1294
    maandag 20 augustus 2018 om 08:10
    Blijkbaar ben jij heel kinderachtig! Dat je taalfouten en dat soort dingen erbij haalt. Misschien voel je, je verheven tot de rest ofzo maar als dat jou manier is van omgaan met mensen door toch nog een steek onder water te geven over taalfouten dan ben je echt een grote 0. Succes verder en dit geval geen fijne dag gewenst!
    Vind ik leuk
    Pimman +5027
    maandag 20 augustus 2018 om 09:14
    Het is de combinatie van domme antwoorden, randzaken erbij halen en de taalfouten die mij een beeld over jou geven waardoor ik uiteindelijk de conclusie trek dat een normaal 'gesprek' met jou over een bepaald onderwerp niet mogelijk is. Ik voel me totaal niet verheven boven iemand, ik constateer alleen maar. En daar past je laatste zin ; 'in dit geval geen fijne dag' exact bij. Waar ik mij niet boven jou verheven voel en jou gewoon een fijne dag wens, doe jij het tegenovergestelde.. ik bedoel maar.
    Vind ik leuk
    Fc hamkel +1294
    maandag 20 augustus 2018 om 10:48
    Dat vind ik ook heel erg jammer!
    Ik had je het liefst gewoon face 2 face gesproken dat was een stuk makkelijker geweest dan achter een telefoon of computer.
    Vind ik leuk
    Pimman +5027
    maandag 20 augustus 2018 om 11:09
    Helemaal mee eens!
    Vind ik leuk
    Creeperd007 +1020
    maandag 20 augustus 2018 om 11:07
    Als je niet kan spellen schrijf dan ook geen berichten, want volgens jou kan Blom niet fluiten, dus moet hij stoppen. Stop jij dan alsjeblieft ook met berichten plaatsen. Alvast bedankt!
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    maandag 20 augustus 2018 om 08:39
    Wat een verhaal.

    Zowel PSV als Ajax hadden het lastig, maar wonnen beiden terecht. Uitlachen zou vreemd zijn.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    maandag 20 augustus 2018 om 08:36
    Ajax is benadeeld.

    De var werkte niet bij het rode kaart moment. Voor de rest gerechtigheid waar veel piepkuikens blijkbaar moeite mee hebben..
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 10:41
    Ja als de scheids gewoon gefloten had was die beslissing ook niet nodig van de var man man.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 21:32
    "vind" domme boer. Blijft mooi om jullie frustratie te zien om ons vermogen
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 21:32]
    Vind ik leuk
    DrDeef +2091
    zondag 19 augustus 2018 om 21:40
    Gelukkig druipt hier de frustratie niet vanaf. :P
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 21:52
    Geen conclusies trekken, ben je kennelijk te dom voor
    Vind ik leuk
    DrDeef +2091
    zondag 19 augustus 2018 om 21:56
    Ik dacht te lezen dat je een gefrustreerde idioot was aan je vorige reactie te lezen, na deze weet ik het zeker.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 22:49
    Je moet ook niet denken, want dan gaat het fout zoals nu dus blijkt. En helaas trek je weer ongegronde conclusies. Dat is op zich niet verrassend want als je te dom bent om logisch na te denken, gaat het natuurlijk helemaal fout als je een mening wil vormen.
    Vind ik leuk
    DrDeef +2091
    zondag 19 augustus 2018 om 23:10
    Ik ben meer vergeten dan jij überhaupt weet.
    Vind ik leuk
    Iggy +3835
    maandag 20 augustus 2018 om 00:29
    Je haat jegens Ajax is beduidend groter dan de liefde voor je eigen clubje.
    Vind ik leuk
    Itsese +4927
    maandag 20 augustus 2018 om 01:29
    Absoluut geen haat, gewoon wederzijdse liefde;) Haat is er genoeg op de wereld. Gelukkig doen we het liefdevol met een postje.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 01:31]
    Vind ik leuk
    Bullet +3178
    maandag 20 augustus 2018 om 07:38
    Ik vindt???? Neem ik je tekst ineens niet meer serieus :)
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +1903
    maandag 20 augustus 2018 om 10:57
    Off topic: de liefhebber weet jij voor hoeveel Ajax Siem de jong heeft gehaald?
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:45
    Hij is voor 9 miljoen verkocht door Ajax en voor 2 miljoen weer teruggehaald. Heeft natuurlijk wel het maximale salaris en misschien nog wat tekengeld...
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +1903
    maandag 20 augustus 2018 om 15:06
    Oké thanks!
    Vind ik leuk
    pim4ever +1034
    maandag 20 augustus 2018 om 07:16
    Hoe kan het toch dat altijd bij een Ajax onderwerp er zoveel Brabantse kinderen en ander inteelt helemaal los gaan..
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    maandag 20 augustus 2018 om 08:45
    De Brabo's hebben nu eenmaal een lange traditie met kleine zwarte kuikens.
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6796
    zondag 19 augustus 2018 om 20:20
    De Jong...., Frenkie?
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12832
    zondag 19 augustus 2018 om 20:24
    Een "stap" hogerop?

    Oooeeeeiiii, me lies, me lies
    Au Au Au
    Vind ik leuk
    Snapje? +7055
    zondag 19 augustus 2018 om 20:29
    Het ga je goed Siem... bedankt voor de titels!
    Vind ik leuk
    danny1974 +1755
    maandag 20 augustus 2018 om 07:13
    Speelt hij al zo lang bij Ajax dan moet hij een monument zijn...
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:28
    T.o.v. zijn vorige werkgever PSV zeg maar gerust reuzenstap.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:33
    Ochjee frustiefopneus is in tha house.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:33
    Ja dat krijg je als je domme opmerkingen maakt :-).
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 20:34]
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:36
    Dan maak je nog een dommere als reactie...tja wat 4 jaar frustratie al niet met je doet. Beetje humor schiet bij jou al verkeerd...
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:37
    Nee hoor ik heb "hard" om je reactie gelachen. Is zo'n lekker inkoppertje.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1323
    zondag 19 augustus 2018 om 20:59
    Nooit een frustratie richting Brabant, al wordt dat clubje de komende jaren nog kampioen, het blijft een clubje uit het land van Ajax.
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 21:03]
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 21:27
    @mokum oei u bent écht gefrustreerd na 4 jaar niks. We hadden pas nog een heerlijk kampioensfeest in de voetbalhoofdstad Eindhoven. Jouw clubje laatste 4 jaar lekker alles onder controle?
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1323
    zondag 19 augustus 2018 om 21:29
    HAHAHAHAHAAHHAHAHHAHA.
    Vind ik leuk
    Pimman +5027
    zondag 19 augustus 2018 om 21:34
    Mokum laat maar lullen hoor! Trouwens, weet jij het verschil tussen 2 en 3 sterren op het shirt? ** of *** ;)
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:42
    Zegt de domme.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:44
    Beetje opbouwende feedback graag, hier kan ik niets mee.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 21:37
    Opbouwende feedback? Laat mij niet lachen. Ga een leven zoeken, neem een vriend of vriendin en flikker hier op.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 21:38
    Ik zou zeggen geef het goede voorbeeld.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 17:58
    Hou eens gewoon op met je getreiter hier. Elkaars club met een knipoog in de zeik nemen vind ik prima. Maar jij bent hier aan het etteren. Wie uitdeelt moet kunnen incasseren.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 19:11
    Je stelt je enorm aan, je zit hier niet op een of ander wetenschappelijk forum. Ga lekker stripboeken lezen.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    maandag 20 augustus 2018 om 08:47
    Verfijnde reactie, Kickie...
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 17:56
    Je neemt het toch niet op voor die droeftoet met zijn gezuig hier altijd?
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:37
    Hij is weer geweldig flopneus. Wat een obsessie heb je Lampje.
    Hebben ze je in de gemeentegrond in Eindhoven begraven?
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:40
    Applaus hoeft niet hoor. Lampje?
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:46
    Jij bent geen licht, je hebt een lampje nodig.
    Je bent ook geen supporter, support = ondersteunen.
    Jij bent wel geobsedeerd, triest leven, waarin een lichtpuntje misschien verhelderdend werkt.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:55
    Beetje ongefundeerde conclusie maar ja Eindhoven daar zal ongetwijfeld jouw obsessie voor lampjes, licht e.d. wel vandaan komen of hebben we hier te maken met een echte Rotterdammer?
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 20:55]
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:55
    @dekrommezelfinzunnattedroom Obsessie? Neu ik heb geen 18 jaar frustratie erop zitten.
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 21:20]
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 22:50
    @PSV-landskampioen: ik ook niet, psv, en ik heb ook geen natte droom of obsessie. ik refereerde aan de 40 fopneuzen.
    Ik heb volgens mij ook niet op jou gereageerd maar op dat jochie.
    Vind ik leuk
    mesterspsv +551
    zondag 19 augustus 2018 om 21:47
    Jij bent het NEUSJE van de zalm koekerd 😂
    Vind ik leuk
    OostVer +103
    zondag 19 augustus 2018 om 20:42
    Niet elke club die beter is dan feyenoord is ook een stapje hogerop voor een ajacied.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10911
    zondag 19 augustus 2018 om 20:55
    Op welk niveau zit jouw club dan wel niet?
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +2210
    zondag 19 augustus 2018 om 21:21
    Het is toch Down Under? Hoe kan ie dan een stap omhoog doen. ;)
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5355
    zondag 19 augustus 2018 om 21:30
    Een stap omhoog down under.
    Vind ik leuk
    pietprecies +6142
    zondag 19 augustus 2018 om 21:34
    Als je de aarde op zn kop zou zetten is het idd een stap hogerop
    Vind ik leuk
    035 +5853
    zondag 19 augustus 2018 om 23:26
    Dan donder je toch naar beneden? :-)
    Vind ik leuk
    mesterspsv +551
    zondag 19 augustus 2018 om 21:42
    Hogerop?? Eerder down under 😂
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3957
    zondag 19 augustus 2018 om 20:19
    Naja, spannend. Had totaal geen toevoeging bij Ajax. Vooral nu het middenveld zo overloopt.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:20
    Goede move voor Siem
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:27
    Oef...Was ff bang dat het frenkie was!
    Vind ik leuk
    Rodajc +14648
    zondag 19 augustus 2018 om 22:12
    Pffff wat hebben Ajax en de Jong (zijn carrière) hier nou aan... tuurlijk geweldig om een jaar in Sydney te wonen maar voor zijn carrière slaat dit nergens op.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:13
    Prima voetballer maar heeft de kans niet meer gekregen in het eerste
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 20:44]
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    zondag 19 augustus 2018 om 20:16
    Wat respectloos naar die jongen toe. Echt erg!
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:18
    Precies JustH, ik vergeet nooit meer de kampioenswedstrijd tegen FC Twente.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:20
    Ik vergeet de goal tegen Ajax van vorig seizoen ook niet meer zo gauw!
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3273
    zondag 19 augustus 2018 om 20:24
    Was het seizoen daarvoor. Was je toch nog wat vergeten
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:28
    Touché!
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3273
    zondag 19 augustus 2018 om 20:28
    Haha ;)
    Vind ik leuk
    Adje80 +8478
    zondag 19 augustus 2018 om 20:20
    Mijn respect voor siem de Jong is ook weg sinds hij voor psv heeft gespeeld
    Een "echte" ajax aanvoerder gaat niet naar psv
    Verder lijkt het me een goeie gast maar geen echte ajacied van mij mag ie weg
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 20:21]
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    zondag 19 augustus 2018 om 20:23
    Meen je dat nou serieus.
    Jij vergeet denk ik, dat het gewoon werknemers zijn.
    Die denken aan hun werk, in tegenstelling tot supporters.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8478
    zondag 19 augustus 2018 om 20:35
    Ja dat is jouw mening..ik vind het niet kunnen dat een aanvoerder van ajax bij de grootste concurrent gaat spelen..dat is mijn mening
    Vind ik leuk
    buddha +8875
    zondag 19 augustus 2018 om 20:41
    dan ben je gewoon zielig. niets meer en niets minder.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8478
    zondag 19 augustus 2018 om 20:46
    Bedankt 🤣😂👍
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    zondag 19 augustus 2018 om 22:38
    Je heb gelijk, iemand die bij AH werkt mag niet bij Dirk v/d Broek gaan werken, omdat het de concurrent is, en omdat Adje80 het daar niet mee eens is. Denk is volwassen en niet als een supportertje van een club.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:55
    Dus cruijff was ook geen echte Ajacied....
    Vind ik leuk
    Adje80 +8478
    zondag 19 augustus 2018 om 21:10
    Die had een reden lag overhoop met het bestuur
    Vind ik leuk
    DrDeef +2091
    zondag 19 augustus 2018 om 21:48
    En Siem had ook een reden. Speeltijd. Zichzelf eerst bij Ajax aangeboden, die hapten niet toe. PSV wel. Zijn goed recht er te gaan ballen. Moet hij dan zijn carrière nog verder verneuken op de bank bij dat troosteloze Newcastle? Heeft in z'n eerste periode heel veel belangrijke goals gemaakt voor je club. En dan draag je het hem zo na dat hij bij PSV is gaan ballen terwijl Ajax hem zelf niet wilde.
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 21:49]
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 21:50
    De Jong had ook een reden. Speelde niet en ajax had toen geen interesse
    Vind ik leuk
    Adje80 +8478
    zondag 19 augustus 2018 om 22:11
    Kan me niet voorstellen dat er geen andere clubs zijn die hem wilden hebben
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 22:21
    Ik wel
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    zondag 19 augustus 2018 om 22:40
    En Siem had de reden dat hij een andere club zocht.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 21:08
    Maar wat moest Siem dan doen. Ajax en andere clubs hadden geen interesse op dat moment in hem. Bij zijn toenmalige club kwam hij niet aan spelen toe en PSV gaf hem de kans op speeltijd. En ook nog eens de kans om samen met Luuk te spelen. Hij heeft ook nooit een verkeerd woord gezegd over Ajax. Wees trots op wat hij voor Ajax betekent heeft.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1796
    zondag 19 augustus 2018 om 22:21
    Beetje jammer deze reactie Adje. Punt 1. Vergeet niet wat Ajax allemaal aan deze jongen te danken heeft gehad.
    Punt 2. Zijn eerste keus was om vanuit Engeland terug te gaan naar Ajax, maar Ajax heeft daar zelf geen gehoor aan gegeven.
    Punt 3. Hij heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij graag nog eens met zijn broer samen wilde spelen.
    Punt 4. Dan vind je onze JC zeker ook geen “echte Ajacied? Aangezien hij naar Feyenoord ging?

    Beste Siem, het is m deze periode niet meer geworden bij “jouw” Ajax, bedankt voor alle belangrijke goals en titels, het ga je goed en ik wens je het allerbeste Down Under.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8478
    zondag 19 augustus 2018 om 22:40
    Mag ik een eigen mening hebben?
    Vind ik leuk
    035 +5853
    zondag 19 augustus 2018 om 23:31
    Uiteraard, het gaat er vaak alleen om hoe je die verwoord.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1796
    maandag 20 augustus 2018 om 11:50
    Tuurlijk mag je je eigen mening hebben, maar anderen mogen dan ook hun mening geven over hoe kortzichtig jouw mening is toch?
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 22:53
    Zo is dat en zo hoort dat.
    Neuzekneus is in reactie nu een grote reus.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3810
    zondag 19 augustus 2018 om 20:31
    Sommigen hier hebben totaal geen niveau JustH.
    Niet op reageren weet je nog?😏
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:17
    Nep supporter
    Vind ik leuk
    Adje80 +8478
    maandag 20 augustus 2018 om 11:54
    Omdat ik een andere mening heb ben ik een nep supporter? Ik ben al 30 jaar trouwe ajax supporter.. Door dit te zeggen ben je zelf een triest figuurtje
    Vind ik leuk
    3Bier +9585
    zondag 19 augustus 2018 om 20:19
    Weinig respect heb jij voor deze voorbeeldprof. Heeft Ajax de 3e ster gegeven. Is natuurlijk niet de beste speler maar met zal nooit zeuren en haalt het beste uit zijn carrière. Helaas constant geblesseerd.
    Elke Ajacied zal hem nooit vergeten.
    Vind ik leuk
    Mr bien +2735
    zondag 19 augustus 2018 om 20:13
    Jammer voor Ajax dat hij niet kon brengen wat hij in zijn 1e periode bracht
    Vind ik leuk
    Spiegel +10055
    zondag 19 augustus 2018 om 20:14
    Prima oplossing lijkt me. Ajax heeft genoeg betere spelers en Siem kan nog een geweldig avontuur aan gaan.

    Over een paar jaar terug komen en lekker in de jeugd gaan werken.

    Kan voetballend in Australië zeker nog wel 3 jaar mee.
    Vind ik leuk
    phritzzz +2971
    zondag 19 augustus 2018 om 20:14
    Zat er aan te komen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1461
    zondag 19 augustus 2018 om 20:14
    Fantastisch voor een sper in de bloei van zijn carriere... Man man waar is het toch mis gegaan?
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1550
    zondag 19 augustus 2018 om 20:16
    Bloei van z'n carrière? Je hebt blijkbaar de afgelopen 5 jaar gemist?
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:18
    WilcoS64 hij bedoelt het ook echt serieus....
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1550
    zondag 19 augustus 2018 om 20:19
    Beetje gek
    Vind ik leuk
    Raak +223
    zondag 19 augustus 2018 om 20:14
    Gelukkig! Ik wens hem het aller beste bij een andere club.
    Ten Hag zal met zijn handen in het haar zitten door zijn vertrek.
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 20:16]
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3273
    zondag 19 augustus 2018 om 20:25
    Misschien wel, als hij haar had ;)
    Vind ik leuk
    karnisse +169
    zondag 19 augustus 2018 om 20:15
    Blijft een legende
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1550
    zondag 19 augustus 2018 om 20:15
    Verder weg maar niet! Nou, succes daar, schijnt een ruwe, fysieke competitie te zijn, echt iets voor Siem.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:15
    Goeie oplossing!
    Geen plek bij ajax, hopen dat hij daar aan voetballen toekomt.
    Vind ik leuk
    klick +895
    zondag 19 augustus 2018 om 20:16
    Carrière weg in 3 - 2 - 1
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1550
    zondag 19 augustus 2018 om 20:17
    Als je in Nederland al niet meer aan de bak komt dan is dit toch prima?
    Vind ik leuk
    klick +895
    zondag 19 augustus 2018 om 20:21
    Snap er niks van van zon goeie voetballer en nu niks meer.
    Vind ik leuk
    burgos +11
    zondag 19 augustus 2018 om 20:17
    Geweldige gozer, hebben we veel aan gehad.
    Ga je goed Siem.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:17
    Joepie!
    Vind ik leuk
    NvC +4238
    zondag 19 augustus 2018 om 20:17
    Hij is nog veel de jong om af te bouwen
    Vind ik leuk
    Nbl +527
    zondag 19 augustus 2018 om 20:17
    Succes in Australië Siem . Toch veel betekend voor Ajax wordt nu uitgekotst door iedereen .vindt dat niet terecht beetje meer respect voor hem is wel op zijn plaats.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    zondag 19 augustus 2018 om 20:18
    Ik hoop dat ze daar een stevige behandeltafel hebben
    Vind ik leuk
    Niels92 +27110
    zondag 19 augustus 2018 om 20:19
    Mooi zo :) Gaat bij Ajax toch geen kans meer krijgen, heeft Ajax veel gegeven, mooiste moment was de derde ster. Ajax had Siem nooit terug moeten halen!

    Succes gewenst in Australië :)
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 20:20]
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:19
    Jammer had hem liever bij een andere nederlandse club gezien.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9551
    zondag 19 augustus 2018 om 20:21
    Ik vind het wel knap, bij Ajax geen basisplaats en dan wel 4 niveau's hoger gaan spelen.
    Vind ik leuk
    Schaar +1532
    zondag 19 augustus 2018 om 21:13
    Je hebt het er maar druk mee. Onderhand begint het wel triest te worden die afgunst.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9551
    zondag 19 augustus 2018 om 21:16
    Ik zou de 2de zin eruit knippen.
    Vind ik leuk
    Schaar +1532
    zondag 19 augustus 2018 om 21:18
    Zielig.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3471
    zondag 19 augustus 2018 om 20:22
    Siem Klaplong is nooit meer op het oude niveau gekomen.
    Vind ik leuk
    035 +5853
    zondag 19 augustus 2018 om 23:36
    Zeker trots op deze opmerking?
    Vind ik leuk
    Riszh +250
    zondag 19 augustus 2018 om 20:23
    Strikje omheen
    Vind ik leuk
    stratumseind +171216
    zondag 19 augustus 2018 om 20:23
    Dan word je maandenlang gek gemaakt over de geruchten barca de jong word het gewoon australie........
    Vind ik leuk
    Tfoe +3810
    zondag 19 augustus 2018 om 20:34
    😶
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17788
    zondag 19 augustus 2018 om 20:24
    Leuk voor hem, daar kan hij nog wel een paar jaartjes mee.
    Vind ik leuk
    La Foca +198
    zondag 19 augustus 2018 om 20:26
    Op zijn 29e en het beste is er al vanaf. Hopelijk houdt zijn broer het langer vol
    Vind ik leuk
    Jajem +468
    zondag 19 augustus 2018 om 20:27
    15-05-2011 bedankt Siem! Ik gun het je!
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3273
    zondag 19 augustus 2018 om 20:27
    Ik gun hem het allerbeste. Is gewoon niet goed genoeg meer voor Ajax, maar is mede verantwoordelijk voor de laatste 4 titels. Ondanks zijn jaartje bij PSV (waarin hij ook nog eens tegen ons scoorde..) blijft het een echte Ajacied. Hopelijk kan hij ergens nog een beetje cashen en keert hij later nog terug als trainer ofiets bij Ajax
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:28
    Aardige jongen, maar komt nu echt ve te kort voor Ajax. Prima voor Heracles, PEC en Groningen, maar komt voor Ajax echt te kort.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6606
    zondag 19 augustus 2018 om 20:28
    Leuk ventje die Siem, niks mis mee.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6668
    zondag 19 augustus 2018 om 20:33
    Hopelijk komt het rond voor de drie partijen. Ik gun het Siem meer dan van harte. Sydney is een mooie stad en het klimaat zal hem goed doen om blessure vrij te blijven. Voordat hij naar PSV ging heeft die eerst heel netjes aan Ajax gevraagd of hij kon terug keren en dat kon toen niet. Dus voor mij is en blijft hij mijn held en 100% ajacied. Suc6 daar, Siem
    Vind ik leuk
    Sil95 +10800
    zondag 19 augustus 2018 om 20:36
    Ik zal Siem altijd erkentelijk blijven voor al die fantastische duels die hij in het Ajax shirt heeft afgewerkt , heeft onze club veel gegeven. Heeft de club na jaren van sportieve ellende de landstitel bezorgd en daarmee een einde gemaakt aan de jarenlange en bittere droogte. Ik zal de wedstrijden tegen FC Twente , Manchester City en Feyenoord niet snel vergeten waarin hij Ajax vaak bij de hand nam. Het doet mij pijn om te zien hoe hij op relatief jonge leeftijd al heel rap minder wordt en aan kwaliteit/fitheid heeft ingeboet. De Jong is helaas geen schim meer van de Siem de Jong die hij was tijdens zijn eerste periode bij de club. Ik wens hem veel succes toe in het verdere van zijn loopbaan. Hopelijk weet hij daar weer zijn (voetbal)geluk te hervinden. Een ding is duidelijk : Siem de Jong zal voor altijd aan de club verbonden blijven en de supporters zullen hem voorgoed in het hart bewaren.
    Vind ik leuk
    BCHT9 +16
    zondag 19 augustus 2018 om 20:38
    Ondanks zijn reserverol bij dit Ajax echt een topper! Een Ajacied in hart en nieren
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    zondag 19 augustus 2018 om 20:42
    Zonde hoe die jongen na die 4 titels nooit meer zijn oude niveau heeft gehaald. Een avontuur in Sydney is alleen maar heel gaaf, geniet er van!
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1421
    zondag 19 augustus 2018 om 20:45
    Een carrière die uitgaat als een nachtkaars.
    Vind ik leuk
    Flipke +1
    zondag 19 augustus 2018 om 20:45
    Waarom betreft het hier een huurconstructie? Verdient Ajax er zo nog wat aan? Anders kunnen ze toch beter definitief afscheid nemen toch?
    Vind ik leuk
    Romario9 +11811
    zondag 19 augustus 2018 om 20:58
    Waarschijnlijk had Ajax liever zijn contract verscheurd, maar dan was Siem z’n Ajax salaris ook kwijt geweest (zal in Australië wel wat lager liggen) en dat wilde ie natuurlijk niet. Bovendien zal het ook niet meevallen om een club te vinden die hem wil kopen. Goeie jongen en ooit een prima speler, maar rolt al jaren van de ene blessure in de andere.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2005
    zondag 19 augustus 2018 om 20:46
    Succes Siem !
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11856
    zondag 19 augustus 2018 om 20:59
    De beste keuze voor Ajax en Siem
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9479
    zondag 19 augustus 2018 om 20:59
    Zijn laatste kampioenschap was bij PSV
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 21:02
    Blij toe... doei
    Vind ik leuk
    plein19 +2315
    zondag 19 augustus 2018 om 21:07
    Beter dan op de bank wegkwijnen. Ik zie Siem niet meer belangrijk worden voor Ajax. Hopelijk is hij blij met de oplossing
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 21:12
    Geweldig land, mooie sportcultuur en geweldige ervaring om Down Under te mogen voetballen!!! Meteen doen Siem...
    Vind ik leuk
    Nummertien +5052
    zondag 19 augustus 2018 om 21:13
    Zou een leuk avontuur voor hem zijn!
    We gunnen je het beste Ajacied!
    Vind ik leuk
    Marco S +4715
    zondag 19 augustus 2018 om 21:15
    Belachelijk.. hij heeft pech met blessures maar dat wist je vantevoren.. gewoon erbij houden. Het is een fantastische prof.
    Vind ik leuk
    Sota +93
    zondag 19 augustus 2018 om 21:19
    Zou de fantast op een Heracles-site toch gelijk krijgen?
    Vind ik leuk
    Storm015 +238
    zondag 19 augustus 2018 om 21:21
    Verliespostje van ca. 3 miljoen. Daar zullen de aandeelhouders van de warmste klup van NL niet blij mee zijn
    Vind ik leuk
    Muscles +815
    zondag 19 augustus 2018 om 21:27
    Siem, bedankt voor dat magische moment dat de derde ⭐️⭐️⭐️ bracht.......het ga je goed 💫
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 21:29
    Volstrekt overschatte voetballer, zoals er wel meer zijn bij Ajax. Typisch product van de mislukte Nederlandse school.
    Vind ik leuk
    Che57 +0
    zondag 19 augustus 2018 om 21:31
    Hij was goed genoeg voor De Boer en dus goed genoeg voor de middenmoot. Nooit goed genoeg geweest voor de top en zeker niet voor een club als Ajax 2018.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31779
    zondag 19 augustus 2018 om 21:37
    Niet boeiend.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 21:37
    Voor iedereen die hier grapjes maakt over "een stap hogerop".
    Alles buiten Nederland is een stap hogerop!
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 05:08
    Behalve Australië dan.


















    En Amerika, Scandinavië en de zandbak...
    Vind ik leuk
    Tebannet +136
    zondag 19 augustus 2018 om 21:42
    Heeft pech gehad. Deze jonge bezorgde ons wel de 3de ster.
    Vind ik leuk
    BS +1127
    zondag 19 augustus 2018 om 21:43
    Bedankt Ajax, het waren 52 geweldige weken met anderhalve invalbeurt, ik heb ervan genoten, aldus Siem de Jong.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 22:10
    Goede en nette oplossing!
    Vind ik leuk
    stratumseind +171216
    zondag 19 augustus 2018 om 22:10
    Siem zorgde voor extra slagroom op de taart tijdens de mooiste titel ooit behaald op 15 april 2018.
    Vind ik leuk
    Veteraan +22
    zondag 19 augustus 2018 om 22:12
    Niet goed genoeg zag je bij PSV al
    Vind ik leuk
    Het Brein +4123
    zondag 19 augustus 2018 om 22:17
    Hij heeft 1 geweldig seizoen gehad bij Ajax denk ik, iets met doelpunten tegen City en die goal op de laatste speeldag (was dat tegen Twente?)
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 05:06
    Yup!
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 22:25
    Voor hem het beste, en ook voor Ajax. Bedankt nog voor alles. Je bent een held voor ons geweest.
    Vind ik leuk
    Hans Pluym +135
    zondag 19 augustus 2018 om 22:26
    Man man wat word ik moe van die domme reacties tussen Ajax en PSV supporters echt van geen nivo .
    Vind ik leuk
    Jap +0
    zondag 19 augustus 2018 om 22:45
    Dan word hij toch de volgende nederlander daar. Jop van der Linden voetbalt daar nu ook.
    Vind ik leuk
    Spekholz +528
    zondag 19 augustus 2018 om 22:49
    Goede move, voegt niks meer toe helaas bij Ajax..
    Vind ik leuk
    Pvm9 +827
    zondag 19 augustus 2018 om 22:52
    Het ga je goed. Gepiekt op het juiste moment... Toen hij als talent erbij kwam was hij niet goed genoeg en kwam hij kwaliteit te kort. Toen de kwaliteit ver te zoeken was speelde hij zijn beste jaren. Stap hogerop was te hoog gegrepen en door blessures niet meer zijn basisniveau kunnen halen. Hoop dat hij een club vind waar hij minuten kan maken en fit kan blijven. Voor altijd de held van de derde ster.
    Vind ik leuk
    JoeyC +2523
    zondag 19 augustus 2018 om 22:59
    Miskoop gebleken voor Ajax. Toch vreemd dat het na zijn eerste vertrek bij Ajax alleen maar bergafwaarts is gegaan met hem, met een kleine opleving in Eindhoven. Al was dat ook maar minimaal.
    Wel grappig dat uiteindelijk hij de eerste van de broers is die naar de andere kant van wereld gaat om te kunnen voetballen.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 23:21
    Pff wie wie deze loser nog hebben ??..........Fc kangeroe?.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 23:22
    Ik zie nog al die berichten hier van 'fans' en de polls die vonden dat De Jong een verrijking voor Ajax was die ze maar vlug binnen moesten halen....
    Helaas... Triest voor De Jong, zonde van het geïnvesteerde geld, maar iedereen met een klein beetje voetbalverstand had toch kunnen bedenken dat De Jong al lang niet meer de De Jong van toen was...
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 23:27
    4 titels en daarna naar t buitenland haha
    Vind ik leuk
    035 +5853
    zondag 19 augustus 2018 om 23:39
    Wie moet dan de doelpunten maken als KJH geblesseerd is? :-)
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 06:48
    Kaj Sierhuis
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 05:04
    Logisch toch? Veel succes 'Down Under'
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 06:48
    Siem de Jong wie kent hem niet!!!
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 07:23
    Balen dat hi het niveau niet meer haalt
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 07:53
    Veel verder weg kan ook niet. Mooi
    Vind ik leuk
    linkspoot +703
    maandag 20 augustus 2018 om 09:34
    Je kunt 'm beter gelijk verkopen, heb die gozer nooit goed gevonden, echt nooit.
    Vind ik leuk
    repeP +1169
    maandag 20 augustus 2018 om 09:40
    Siem altijd het sympathieke broertje van Luuk gevonden. Was razend populair bij Newcastle ondanks zijn vele blessures daar. Zonde. Zo’n speler gun je niet.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5052
    maandag 20 augustus 2018 om 10:12
    Zelfs een Siem topic 230+ berichten door veel njet Ajacieden, en dan zeggen ze dat er teveel Ajax topics zijn, tjs dat houden jullie zelf in stand haha
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 10:49
    Succes Siem. Je zou nooit een ster worden, maar had je toch veel meer gegund na alle ellende en je zeer nuttige Ajax verleden
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    maandag 20 augustus 2018 om 11:06
    Prachtige stad Sydney, heerlijk volk die Aussies, ik zeg doen Siem en lekker een jaar genieten van je avontuur!
    Vind ik leuk
    Donnygo +2977
    maandag 20 augustus 2018 om 12:17
    Mooie oplossing hij komt aan het spelen en Ajax is verlost van een hoog salaris van een speler die niet bracht wat gehoopt was.
    Vind ik leuk
    Wong Ho +326
    maandag 20 augustus 2018 om 13:22
    leuk avontuur voor hem,gun Ik Hem ook wel (ondanks zijn goal in dienst van psv) ..aan de andere kant ,het kan raar lopen in het voetbal , stel dat Hakim alsnog vertrekt en 1 van de andere middenvelders raakt geblesseerd dan zou je Siem nog goed kunnen gebruiken.Eiting zit nu ook bij het eerste en inprinciepe hebben we nu genoeg middenvelders maar alles kan heel gauw veranderen in het Voetbal.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 19:38
    Lekker terug naar de Graafschap dat is zijn Niveau net als broer Luuk ,allen PSV moet er nog achter komen!
    Vind ik leuk
    Gerro +6689
    maandag 20 augustus 2018 om 23:12
    Tja luuk schoot er zaterdag ook weer een paar naast dat je denkt oke maar goed kennelijk is ie nog altijd beter dan Romero.
    Vind ik leuk
    Gerro +6689
    maandag 20 augustus 2018 om 23:10
    Goeie keus van Siem als ie er dan 1 naast schiet kan ie zeggen hij Sydney.

    Evenwel bedankt voor de mooie jaren en je doelpunten en met name die van in de kampioenswedstrijd tegen twente.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws