Maduro toegevoegd aan staf Jong Oranje: ''Kijk ernaar uit deze stap te maken'

    Maduro toegevoegd aan staf Jong Oranje: ''Kijk ernaar uit deze stap te maken'

    maandag 20 augustus 2018 om 12:20

    Hedwiges Maduro wordt assistent-trainer bij Jong Oranje. Hij gaat bondscoach Erwin van de Looi assisteren.

    Dat heeft de KNVB bekendgemaakt via de officiële kanalen. De 33-jarige voormalig international besloot onlangs zijn actieve carrière te beeindigen. Bij Jong Oranje heeft hij zijn eerste trainersklus te pakken. Maduro heeft bij de KNVB getekend tot het EK van 2019 in Italië. "Ik kijk ernaar uit om deze stap te maken. Ik moet nog veel leren en dat wil ik ook. Als voetballer (bij FC Groningen, red.) had ik al veel voetbaldiscussies met Erwin van de Looi en ik denk dat we elkaar kunnen aanvullen. Het is wel duidelijk dat hij een goede voetbalvisie heeft en een goede coach is", aldus Maduro op de website van OnsOranje.

    “We gaan straks met Jong Oranje met de EK-kwalificatie verder tegen Engeland, een topland. Maar wij zijn ook top", vervolgt hij. "Het besef moet alleen aanwezig zijn dat we van iedereen kunnen winnen. We hebben een talentvolle spelersgroep, maar met alleen talent kom je er niet. Er wordt veel meer gevraagd dan dat en ik hoop daarbij te helpen."

    Als voetballer maakte Maduro zijn profdebuut bij Ajax. Daarna speelde hij voor Valencia, Sevilla, PAOK, FC Groningen en Omonia Nicosia. In totaal kwam Maduro tot achttien interlands voor het grote Oranje. 18 keer droeg hij het shirt van Oranje.

    Plaats een reactie

    RtdDub +13191
    maandag 20 augustus 2018 om 12:26
    Zou wel eens willen weten op basis waarvan dan?

    Van der Looi\Maduro. Je zal de pech maar hebben dat je 19\20 jaar bent en lekker kan voetballen.
    Vind ik leuk
    Tim +4606
    maandag 20 augustus 2018 om 12:32
    Hij wordt klaargestoomd voor het bondscoachschap van Aruba.
    Vind ik leuk
    kees ee +579
    maandag 20 augustus 2018 om 12:49
    laten we dat maar hopen dan !?
    Vind ik leuk
    The Iceman +9146
    maandag 20 augustus 2018 om 12:50
    Met zo’n achternaam kan hij het ook bij Venezuela proberen.
    Vind ik leuk
    Wilex +1153
    maandag 20 augustus 2018 om 12:37
    Want met Art Langeler had je wel spekkoper geweest als je 19 of 20 was?
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:43
    Nee maar middelmaat bij een jong oranje elftal betekend dat ook niet een beetje dat we overal middelmaat blijven?

    Als de jeugd al op laag niveau wordt opgeleid zullen we nooit terug keren waar we ooit waren..
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 12:55]
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    maandag 20 augustus 2018 om 13:07
    Wie wil je er dan neerzetten? Deze jongen heeft bij Ajax en Valencia gespeeld.Dus aan ervaring ligt t niet.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 13:48
    Ervaring Ja, kwaliteit nee.
    Vind ik leuk
    HJR +7554
    maandag 20 augustus 2018 om 13:52
    Hoe weet je dat nu al?
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    maandag 20 augustus 2018 om 14:23
    Ben ik ook benieuwd naar?
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 15:14
    Iemand die zelf middelmaat is moet andere het gaan leren?
    Denk het niet. Al helemaal niet met het charisma van Maduro.
    Vind ik leuk
    HJR +7554
    maandag 20 augustus 2018 om 17:08
    Je hoeft geen topspeler te zijn geweest om een goede trainer te zijn. Genoeg voorbeelden van. En Maduro heeft wel een periode op topniveau gespeeld.
    Vind ik leuk
    HJR +7554
    maandag 20 augustus 2018 om 13:52
    Heeft nog aardig wat interlands gespeeld hoor.

    Je hoeft Seedorf, Van Nistelrooij , Van Bommel en Kluivert niet meer te vragen. Dat soort gasten willen niet meer.

    Zijn niet zoveel andere opties, de ervaren coaches willen niet meer . Je moet het van beginnende hebben zoals Maduro. Op dit moment heb je niet veel andere oud-internationals die dit willen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13191
    maandag 20 augustus 2018 om 13:51
    Want de keus was of Langeler of van de Looi.
    Er was echt geen enkele andere keus dan die 2?
    Vind ik leuk
    HJR +7554
    maandag 20 augustus 2018 om 13:53
    Ik denk dat de keus inderdaad tegenvalt. Veel ervaren trainers willen dit niet meer dus kom je al snel bij zulke trainers. Of een beginnend oud international, maar daar zijn er ook niet veel van. Dirk Kuyt misschien
    Vind ik leuk
    RtdDub +13191
    maandag 20 augustus 2018 om 13:59
    Spoeling zal ongetwijfeld dun zijn. maar ik word zo moe van: Nee, dan die... als verdediging.
    Als ik Van der Looi\Maduro nou niet echt een geweldig iets vind, betekent dat niet automatisch dat ik dat wel van Langeler vind.
    Dus vandaar mijn reactie over "keus"
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 14:44]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    maandag 20 augustus 2018 om 14:03
    Dat de spoeling dun is, komt doordat de KNVB het moeilijk maakt om trainer te worden als je geen bekende naam hebt.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13191
    maandag 20 augustus 2018 om 14:09
    Misschien heb je gelijk.
    Maar ik moet dan altijd denken wat ik las in Roy Keane's biografie over het halen van de "badges".
    Als zelfs hij kan toegeven dat zijn ogen daar flink werden geopend voor wat er allemaal nog even bij komt kijken, moeten ze het ook niet te makkelijk gemaakt gaan worden.
    We hebben al zat Woutersjes en van Bastentjes..... Lui die het verkorte traject hebben gedaan maar uiteindelijk zelfs zichzelf ongeschikt vonden als hoofdtrainer.
    Misschien dat ook maar eens afschaffen.

    Zet de Nederlandse Bielsa, Ricardo Moniz maar lekker bij Jong Oranje neer.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 14:09]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    maandag 20 augustus 2018 om 14:14
    Oh, daar heb je helemaal gelijk in.
    Die cursus moet veel zwaarder zijn. De meeste Nederlandse coaches doen maar wat.
    Alleen kost de cursus coach betaald voetbal geloof ik 20.000 euro? En dan moet je daarvoor ook al wat hebben gedaan.
    Sjaak Polak had het niet liggen. Nou zeg ik niet dat Sjaak Polak de nieuwe Guardiola is, maar er zijn ongetwijfeld talentvolle trainers die niet even 20.000 kunnen missen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13191
    maandag 20 augustus 2018 om 14:22
    Alles kost geld.
    Dat vind ik een matig excuus als er zijn die daarom er niet aan beginnen.
    Een student die een beetje serieuze studie doet, ligt ook krom gedurende de jaren dat hij of zij op een universiteit rond loopt.
    En hoe je het went of keert, dit is toch gewoon hetzelfde

    En met serieuze studie heb ik het uiteraard niet over gender studies op de uva.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    maandag 20 augustus 2018 om 14:28
    Ik weet niet of je DUO kent?
    Je kunt gewoon een klein maandsalaris lenen om alles te betalen en dan heb je nog tijd voor een bijbaan ook. En ze hebben vaak nog geen huis, vrouw, kind.

    In Ijsland heeft iedere trainer op elk niveau een diploma. Dat is best goed voor het niveau.
    Ik denk dat als je het niveau wilt je verhogen je het beste zoveel mogelijk en zo goed mogelijk opgeleide trainers nodig hebt.
    Dat kun je dan denk ik beter goedkoop aanbieden. Of beginnen met terugbetalen als je gaat verdienen.

    Je kunt wel vinden dat ze het moeten kunnen betalen, maar als ze dat niet kunnen schiet dat niet echt op.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 14:28]
    Vind ik leuk
    RtdDub +13191
    maandag 20 augustus 2018 om 14:42
    En of ik DUO ken........

    Ik ben zelf iemand die praktijk belangrijker vind dan theorie.
    Dat iemand als Van Hanegem de schoolbanken in moest is een beetje een drama als je ziet hoe hij in het veld al de boel naar zijn hand zette qua taktiek en overig inzicht.
    Iemand die ongeveer zijn carriere lang een verlengstuk van zijn trainer in het veld is geweest zal. Krol was ook zo iemand.

    Maar zie waar die gasten hun carrière moesten beginnen en zie nou dit.

    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    maandag 20 augustus 2018 om 14:46
    Nou, dat maakt toch nogal een verschil?
    De een heeft veel vaste lasten en kan niet bijlenen en de ander heeft weinig vaste lasten en kan wel bijlenen.

    Ik op zich ook, maar mensen zonder voorkennis de praktijk insturen zorgt ervoor dat ze het wiel eerst opnieuw uit moeten vinden. Ik vind dat persoonlijk vrij zinloos.
    Van Hanegem en Krol, ja, leuk, ontzettend succesvol als trainer ook. Die hadden denk ik op verschillende vlakken iets bij kunnen leren.
    Krol stuurt volgens mij ook bij elke sollicitatie oude foto's mee.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13191
    maandag 20 augustus 2018 om 15:35
    Ze hebben beiden op de verkorte cursus gezeten.
    Over Van Hanegems trainerscarrière word onterecht laatdunkend gedaan.
    1/4 finale/1/2 finale EC2, 3x beker, 1x kampioen in een tijd dat Ajax 2 CL finales speelde.
    Sparta in de eredivisie houden was ook een prestatie van formaat, kijkende wat er een jaar later onder Rijkaard gebeurde.

    Ja...dat avontuur met Schoenmaker bij de chocoprinsen moeten we maar niet te serieus nemen.

    Die 20 ruggen is voor de hele cursus?

    De dertien cursisten van 2017 (van de knvb site getrokken)
    Geert Brusselers
    Adrie Poldervaart
    Peter Reekers
    Jeroen Rijsdijk
    Jurgen Seegers
    Arne Slot
    Koen Stam
    Sjors Ultee
    Peter Uneken
    Fuat Usta
    Erik van der Ven
    Mischa Visser
    Kees van Wonderen

    Als die allemaal €20.000 nog ergens hadden liggen en Polak niet, heeft hij toch iets niet goed gedaan. Want daar staan er zat tussen die ik of niet ken, of waarvan ik nou niet die indruk heb dat die zich binnen hebben gevoetbald.

    Edit:
    “De kansen voor een ex-international of bijvoorbeeld een trainer met een universitaire opleiding hebben we dichterbij elkaar gebracht”, zegt Leon Vlemmings.

    Ach jezus.... Vlemmings. dat verklaart een hoop. Ik zou daar ook geen 20 rood voor over hebben

    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 15:42]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    maandag 20 augustus 2018 om 12:42
    Hij heeft thuis zo'n mooi Oranje shirt hangen. Dan voeg je automatisch iets toe denken ze.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13191
    maandag 20 augustus 2018 om 13:57
    Ik vind dit echt ongelooflijk.

    Jong Oranje is geen plek om eens leuk wat te proberen met een net gestopte ex-prof.

    Ik weet dat het bij het grote oranje op een goed moment een gebruikelijk iets was maar dan stond er wel een een Advocaat, Van Marwijk en Van Gaal voor de groep. gasten die wat bereikt hadden en niet een of andere voormalig keepertje die zijn ploeg zo lekker liet voetballen dat de supporters hem met pek en veren Tilburg hebben uitgejaagd.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    maandag 20 augustus 2018 om 14:02
    Helemaal mee eens.
    Op zich prima dat je stage gaat lopen, maar om direct assistent te zijn terwijl je de ballen verstand hebt van trainen, en de bondscoach ook niet. Ik zie het nut er niet van in.
    Vind ik leuk
    TheWatcher +119
    maandag 20 augustus 2018 om 14:50
    Zegt een fan van een club met keizer als hoofdtrainer
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    maandag 20 augustus 2018 om 14:53
    Nou, dat is al een tijdje geleden en ik was geen voorstander
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 14:53]
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25491
    maandag 20 augustus 2018 om 12:56
    Ja inderdaad, in gods naam waarom zou hij daar aanspraak op maken. Niks bewezen als trainer en ook als speler nou niet echt een unieke carrière gehad.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 13:12
    Hij heeft toch bij Ajax gespeeld? Dat is referentie genoeg voor de KNVB.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    maandag 20 augustus 2018 om 13:51
    Verschrikkelijk toch? Wat doet hij bij FOX ook..
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2884
    maandag 20 augustus 2018 om 20:36
    Ben het helemaal met je eens. Als je dan iemand neemt met weinig tot geen ervaring, dan kun je beter een speler nemen waar die jonge jongens tegen op kijken (zoals Van Persie, Sneijder, Robben na hun carriere) zoals Kuyt. En anders gewoon iemand met ervaring..
    Vind ik leuk
    broedkip +1625
    maandag 20 augustus 2018 om 23:15
    Zou wel eens willen weten welke diploma's hij heeft.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +625
    maandag 20 augustus 2018 om 12:28
    Oud international en met van der Looi samen gewerkt bij Groningen toevallig?
    Vind ik leuk
    RtdDub +13191
    maandag 20 augustus 2018 om 12:34
    Als de huidige samenwerking dan net zo'n succes wordt, kunnen we onze lol op.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +625
    maandag 20 augustus 2018 om 12:37
    HIhi!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16654
    maandag 20 augustus 2018 om 12:28
    Leuk man, dat wordt rellen op de bank straks!
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:31
    Ge-wel-dig.
    Vind ik leuk
    kees ee +579
    maandag 20 augustus 2018 om 12:48
    wie zei dat de amsterdam-zeist connectie niet meer bestond ??
    Vind ik leuk
    The Iceman +9146
    maandag 20 augustus 2018 om 12:52
    Dit is de Groningen-Zeist connectie.
    Vind ik leuk
    0343 +451
    maandag 20 augustus 2018 om 12:59
    Zit een beetje in de "John Heitinga's overschattingshoek"
    Vind ik leuk
    Floaz +970
    maandag 20 augustus 2018 om 15:31
    Ey nog een beetje zonnig in utreg
    Vind ik leuk
    0343 +451
    maandag 20 augustus 2018 om 15:45
    Hey Koplopert... In Utrecht schijnt altijd een zonnetje... soms hangen er wat wolken voor... :-)
    Vind ik leuk
    MM +150
    maandag 20 augustus 2018 om 13:14
    Hoop mensen die hem nog nooit uitgebreid over voetbal hebben horen praten hier. Lijkt me een prima assistent.
    Vind ik leuk
    Grijs +1242
    maandag 20 augustus 2018 om 13:24
    "Het is wel duidelijk dat hij een goede voetbalvisie heeft en een goede coach is", aldus Maduro.

    Zo duidelijk vind ik dat eerlijk gezegd niet...
    Vind ik leuk
    Pimman +3920
    maandag 20 augustus 2018 om 13:26
    Lijkt mij een prima assistent..heeft sowieso op hoog niveau gespeeld...de tijd zal het leren..
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 13:31
    Op basis waarvan krijgt deze flapdrol met een gelijknamige uitstraling dit podium??
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:17
    Wat maakt Maduro een flapdrol en jou niet? Ik ben benieuwd naar jouw onderbouwing.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:42
    Het was een nietszeggende speler met een nietszeggende carriere en met een nietszeggende uitstraling en zonder inhoud die in één week tijd tot analyst en assistent van jong oranje wordt gebombardeerd. Klopp en Mourinho waren ook geen goede voetballers maar hebben wel uitstraling en inhoud.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 14:43]
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 13:43
    Als hij een paar kilo's lichter was, had hij nog meegekund...
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    maandag 20 augustus 2018 om 13:45
    Leuk dat hij deze kans krijgt, hopelijk kan hij zijn ervaring goed overbrengen op die jonge gasten.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:04
    Leuk voor hem. Goed dat hij ook al zo snel na zijn carrière al vlieguren wil maken als coach
    Vind ik leuk
    HansVites +4804
    maandag 20 augustus 2018 om 14:19
    Over Maduro kan je nog weinig zeggen, maar van die Van der Looi weten we wat voor trainer dat is dat hebben we bij Groningen gezien.
    Vind ik leuk
    TheWatcher +119
    maandag 20 augustus 2018 om 14:49
    Voormalig hoofd trainersopleidingen in Duitsland staat nu volgens mij bij Heracles aan t roer. Zoveel wil het dus allemaal niet zeggen. Geef Hedwiges mooi de kans, hij heeft mooie ervaring als speler en kan vast mooie dingen overbrengen op de jeugd
    Vind ik leuk
    Floaz +970