De Boer lacht: 'Toen ik landde, werd ik geassocieerd met die club'

    De Boer lacht: 'Toen ik landde, werd ik geassocieerd met die club'

    maandag 20 augustus 2018 om 17:28

    Het Nederlands elftal is in goede handen bij Ronald Koeman, zegt Frank de Boer. De selectie van Oranje bestaat uit een groep talentvolle spelers, die snakken naar succes.

    "Het elftal is in goede handen", zegt De Boer tegen het Poolse Radio Kielce. "Dat we twee grote toernooien op rij hebben gemist kan gebeuren. In 2014 werden we derde van de wereld. Toen ik in Oranje speelde, plaatsten we ons niet voor het WK in Japan en Zuid-Korea, wat in die tijd onmogelijk leek."

    "Laten we er vanuit een ander perspectief naar kijken. Een klein landje als Nederland werd tweede op het WK in 1974, 1978 en 2010. In voetbal is echter alles mogelijk. We waren ook niet op het WK van 1982 en 1986, terwijl we toen een goede groep hadden."

    De Boer heeft respect voor kleinere landen als IJsland en Ierland, die het de laatste jaren international steeds beter doen. "Ik heb veel respect voor IJsland, de revelatie van het EK 2016 en deelnemer van het WK in Rusland. Hoeveel landen zouden in hun schoenen willen staan?"

    De Boer krijgt de vraag of hij ooit weer aan de slag gaat als clubtrainer. "Misschien in november", lacht hij. De Boer werd gelinkt aan Legia Warsaw na zijn aankomst in Polen. "Toen ik in Warschau landde, werd ik geassocieerd met die club. Journalisten vroegen me of ik zou blijven."

    Lees meer over:Nederland

    Plaats een reactie

    maandag 20 augustus 2018 om 17:31
    EK we komen er aan 😂😂
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1399
    maandag 20 augustus 2018 om 17:48
    EK staat voor '' enkel kijken '' ben ik bang voor ons
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 20:08
    En het volgende WK voor Weer Kijken. Whahahah.
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1399
    maandag 20 augustus 2018 om 20:19
    Ja joh aankomende 6 jaar weinig juichen ben ik bang
    Vind ik leuk
    yuuup +9313
    maandag 20 augustus 2018 om 17:50
    Het jaartal laten we nog even open;)
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 18:02
    In 1986 waren we er niet eens bij en in 1988 wonnen we gewoon de finale,
    Nu zijn we er in 2018 ook niet bij geweest maar 2020... :)
    Vind ik leuk
    yuuup +9313
    maandag 20 augustus 2018 om 20:44
    Laat de geschiedenis zich maar herhalen.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 17:34
    ''Misschien in november'' op de stoel van ten hag?
    Vind ik leuk
    J.tee +74
    maandag 20 augustus 2018 om 17:41
    Op de stoel bij fox
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 17:37
    Het had eigenlijk wel grappig geweest, als Frank ... Erwin had geheten. En dat ze dan met zijn vieren uit eten gingen.
    De familie Koeman, met de boertjes.
    Zei Erwin tegen Ronald, biefstukje? Nee, dank je Erwin, doe maar een lekker volkoren broodje met een glas volle melk.

    Maar wie eet nou wat?
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 17:38]
    Vind ik leuk
    J.tee +74
    maandag 20 augustus 2018 om 17:38
    Als je goed leest vroegen de journalisten of hij bleef , niet de club
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 17:39]
    Vind ik leuk
    Arvin +2949
    maandag 20 augustus 2018 om 17:43
    De Boer heeft respect voor kleinere landen als IJsland en Ierland, die het de laatste jaren international steeds beter doen

    Doen jullie het ook international? Pitbull style, mister world wide 😂
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 17:56
    Gewoon lachwekkend aangaande al die clubs die genoemd woorden aan de Boer.
    Vind ik leuk
    Bill +588
    maandag 20 augustus 2018 om 18:03
    Zei je nou lachwekkend?
    Die de Boer heeft zijn leven lang nooit één punt verloren aan jouw cluppie. Niet als speler en niet als trainer. Dus wat is er lachwekkend aan dan?
    Vind ik leuk
    Bill +588
    maandag 20 augustus 2018 om 17:58
    De Boer is nog zo’n trainer die spelers beter maakt. Dat soort types zoeken ze bijna niet meer. Je moet vooral goed met geld kunnen smijten en kunnen janken om versterkingen.
    Vind ik leuk
    Bill +588
    maandag 20 augustus 2018 om 18:22
    Vanaf dag 1 alle spelers nadat hij het overnam van Jol.
    Het laatste jaar was idd minder maar nog werd hij bijna kampioen. Geef de Boer deze huidige groep en hij wordt hoe dan ook kampioen. Hij begrijpt dat je eerst controle nodig hebt om een wedstrijd naar je toe te trekken al is het pas in de 80e minuut.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 18:46
    De boer die lacht als een bier met kiespijn
    Vind ik leuk
    Vinnie J +624
    maandag 20 augustus 2018 om 19:27
    Net als menig ajacied weinig tot geen zelfreflectie op zijn eigen functioneren. Het is ook geen wonder dat menig niet meer voldoet als hij of zij ajax verlaat.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Boer lacht: 'Toen ik landde, werd ik geassocieerd met die club'