In het kort: Dortmund overleeft 'Krimi', Liverpool wint, scorende Hateboer aan kop

    In het kort: Dortmund overleeft 'Krimi', Liverpool wint, scorende Hateboer aan kop

    maandag 20 augustus 2018 om 23:27

    Op de redactie van VoetbalPrimeur komen dagelijks honderden nieuwsberichten uit binnen- en buitenland voorbij. We pikken het meest interessante nieuws eruit, andere nieuwsfeiten verzamelen we in de rubriek 'In het kort'.

    Dortmund overleeft 'Pokal-Krimi'
    Borussia Dortmund is op het nippertje ontsnapt aan een bekerblamage. BvB kwam tegen Tweede Bundesliga-club Greuther Fürth laat in de wedstrijd op een 1-0 achterstand dankzij Sebastian Ernst. Axel Witsel hielp zijn nieuwe club pas in minuut 95 (!) langszij met een mooie volley. Marco Reus zorgde in de laatste minuut van de verlenging voor de beslissing met een kiezelhard schot.

    Liverpool behoudt maximale score
    Liverpool is na twee Premier League-wedstrijden nog zonder puntenverlies en zonder tegengoals. The Reds wonnen zaterdagavond bij Crystal Palace. James Milner zette de gasten vlak voor rust uit een penalty op 0-1. Die stand bleef lang op het bord, ook nadat Patrick van Aanholt en co hun ploeggenoot Aaron Wan-Bissaka kwijtraakten met een rode kaart. Sadio Mané maakte er in blessuretijd echter alsnog 0-1 van na een razendsnelle counter.

    Hateboer scoort voor winnend Atalanta
    Hans Hateboer is met Atalanta Bergamo uitstekend aan het Serie A-seizoen begonnen. De rechtsback verzorgde maandagavond de derde treffer tegen promovendus Frosinone. Alejandro Gómez, Mario Pasalic en nogmaals Gómez droegen eveneens bij aan de 4-0 zege voor de nieuwe Serie A-koploper.

    Tegenvallende start voor Atlético Madrid
    Atlético Madrid heeft vijf dagen na het veroveren van de Europese Super Cup punten laten liggen in de seizoensopening tegen Valencia. Los Rojiblancos kwamen voor rust nog wel op voorsprong: Ángel Correa vond het net na een fraaie steekpass van Antoine Griezmann. Na rust legde Rodrigo echter de 1-1 eindstand vast.

    Almere City geeft bijna 0-3 voorsprong weg
    Almere City leek tijdens zijn eerste Keuken Kampioen Divisie-wedstrijd van het seizoen hard op weg naar een eenvoudige zege op Jong AZ. Dankzij Niek Vossebelt, Tim Receveur en Stijn Meijer stonden de gasten uit Flevoland binnen een half uur op 0-3. De Alkmaarse beloften knokten zich echter terug in de wedstrijd. Jelle Duin miste een penalty, maar Tijjani Reijnders en Ferdy Druijf zorgden voor 2-3. De punten ginen echter mee naar Almere.

    Plaats een reactie

    Dezeun +4344
    maandag 20 augustus 2018 om 22:07
    Prima start almere
    Net niet is niet dus winnen
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25485
    maandag 20 augustus 2018 om 22:10
    Tijjani Reinders. Papa of mama was groot fan van Babangida!
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 23:13]
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +3319
    maandag 20 augustus 2018 om 23:12
    Je vergeet fan
    Vind ik leuk
    Niels92 +22896
    maandag 20 augustus 2018 om 22:20
    Mooi voor Almere :)
    Vind ik leuk
    Pimman +2918
    maandag 20 augustus 2018 om 22:40
    City gaat verwacht ik dit seizoen gewoon bovenin meedraaien. Met die mega rijke eigenaar ziet de toekomst er héél goed uit in Almere. Leuk een slapende reus die ontwaakt ;)
    Vind ik leuk
    Niels92 +22896
    maandag 20 augustus 2018 om 22:45
    Het is te hopen, geld heeft de eigenaar van Almere genoeg, die man is miljardair :)
    Vind ik leuk
    Micha EL +946
    maandag 20 augustus 2018 om 22:51
    Wedstrijd niet kunnen zien maar vrienden waren wel aanwezig in alkmaar. Ik begreep dat de scheids een aanfluiting was en heel makkelijk rood en geel gad aan city. Klopt dat?
    Vind ik leuk
    Pimman +2918
    maandag 20 augustus 2018 om 22:53
    Ha ja Niels ik weet het..heb er toevallig tot vorig jaar om de hoek gewoond ;) ..nu andere stad maar ik volg ze daardoor goed. Afgelopen seizoen zaten ze héél dicht tegen promotie aan. Ik verwacht en hoop dat het binnen 3 jaar gaat gebeuren. Stadion uitbreiden/vernieuwen. Er wonen ruim 200.000 mensen in Almere dus kan zomaar aanslaan ..je ziet langzaam al meer supporters komen zelfs bij de uitwedstrijden..gaat goed komen daar ;)
    Vind ik leuk
    Niels92 +22896
    maandag 20 augustus 2018 om 22:58
    Ik geloof wel dat wanneer Almere in de eredivisie zou spelen en het stadion uitgebreid zou worden, dat je zomaar rond de 10.000 supporters bij de thuiswedstrijden zou krijgen, zou mooi zijn als het ooit gaat gebeuren :)
    Vind ik leuk
    Pimman +2918
    maandag 20 augustus 2018 om 23:27
    Zéker..ik heb er wel vertrouwen in ;)
    Vind ik leuk
    Floaz +972
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:07
    Stugge ploeg dat Almere, talenten jong az moeten echt nog een stapje maken. Reijnders was wel goed, vond iemand Weigelt goed spelen, viel niet zo op
    Vind ik leuk
    Pimman +2918
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:15
    Heb alleen wat fragmenten gezien ..Almere toonde in eerste instantie volwassen degelijk. Toch laatste deel wedstrijd nog bijna uit handen gegeven dát moet verbeterd worden. Ondanks 10 man mag je na 0-3 niet zo in de problemen komen. Jong AZ toonde voor die jonge gasten best wel strijdkracht.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2838
    maandag 20 augustus 2018 om 23:09
    Wat ben ik blij dat Liverpool deze wedstijd heeft gewonnen en belangrijker nog ook gewonnen heeft. Bijna elke ploeg heeft op Selhurst park lastig. En Liverpool heeft in het verleden daar al vaker belangrijke punten laten liggen.
    Keita was weer echt een beest, topaankoop! Van Dijk was ook weer enorm belangrijk, is nog steeds zijn prijskaartje meer dan waard.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 23:29]
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +3319
    maandag 20 augustus 2018 om 23:13
    Ik denk dat je blij ben dat liverpool deze wedstrijd gewonnen heeft
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 23:13]
    Vind ik leuk
    Pimman +2918
    maandag 20 augustus 2018 om 23:22
    Ze hebben nu ook veel meer kwaliteit dan een aantal jaren geleden..ze zouden zomaar serieus mee kunnen draaien om het kampioenschap ..zou mooi zijn!
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2838
    maandag 20 augustus 2018 om 23:27
    Ik hoop het en denk ook zeker dat het mogelijk is. Objectief/realistisch gezien denk ik alleen wel dat City weer kampioen gaat worden. Die hebben echt een geweldig team. Als je De Bruyne moet missen en je hebt twee hele goede spelers op de bank en je speelt Huddersfield alsnog zo weg dan zegt dat wel veel.
    Liverpool gaat defensief sowieso nog problemen krijgen omdat er daar te weinig breedte is. Maar het is met Van Dijk is ieder geval wel twee klasse beter geworden. Sinds hij bij Liverpool is heeft Liverpool de minste tegengoals van alle PL clubs tegen gekregen. Helaas wordt hij overal op waarde geschat, maar zijn er in Nederland nog steeds veel mensen die hem ''beperkt'' vinden.
    Vind ik leuk
    Pimman +2918
    maandag 20 augustus 2018 om 23:30
    Mee eens.. City is de topfavoriet. En ja van Dijk is een topaankoop geweest..we zullen moeten afwachten maar als alles meezit kan het!
    Vind ik leuk
    Donnygo +3022
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:33
    Neem aan dat je het stukje van Carragher ook wel gelezen hebt over Van Dijk? Hij wordt echt al gezien als de nieuwe leider en Legend daar in Liverpool.

    Zo niet zul je dit wel een mooi stukje vinden ;)
    http://www.skysports.com/football/news/11095/11478073/virgil-van-dijk-can-achieve-legend-status-at-liverpool-says-jamie-carragher
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 23:23
    Ik snap dat je blij bent, maar 1 keer je verhaal doen is genoeg...
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2838
    maandag 20 augustus 2018 om 23:28
    Hahah, zie ik nu pas. Heb het meteen aangepast. Geen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 23:29]
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:17
    Maakt niet uit hoor was alleen maar plagen. ;)
    Vind ik leuk
    Quaresma +5449
    dinsdag 21 augustus 2018 om 00:15
    Vergeet Milner niet. Dat gaat de eerste speler worden die op zijn 40e de goudenbal wint.
    Vind ik leuk
    Floaz +972
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:08
    Liverpool heeft nieuwe spelers en wijnaldum staat nog vaster in de basis nice
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2838
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:34
    Wijnaldum doet het nu een stuk beter dan vorig seizoen. Heeft ook een goede pre-season gehad. Hij heeft iedereen daarmee verrast. Hij moet dit alleen wel volhouden. Eén slechte wedstrijd en hij zit weer op de bank.
    Vind ik leuk
    TheMariner +3402
    maandag 20 augustus 2018 om 23:10
    Dit soort wedstrijden winnen is prima van the Reds. Was nogal eens anders in het verleden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 02:15
    He Voetbalprimeur hoe kan Liverpool 2x 1-0 maken?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    In het kort: Dortmund overleeft 'Krimi', Liverpool wint, scorende Hateboer aan kop