Van Willem II naar Manchester City: 'Willem II mooiste periode uit mijn loopbaan'

Van Willem II naar Manchester City: 'Willem II mooiste periode uit mijn loopbaan'

Gepubliceerd: maandag 20 augustus 2018 om 22:16ma 20-08-2018 om 22:16

Van Willem II naar Manchester City: het klinkt anno 2018 als een onmogelijke transfer, maar in 2004 kon het nog. Geert de Vlieger keepte zich in Tilburg en bij de Belgische nationale ploeg in de kijker bij The Citizens.

De inmiddels 46-jarige analist kijkt met veel voldoening terug op zijn vier seizoenen in dienst van de Tricolores. "Het was de mooiste periode uit mijn loopbaan. Ik was goed in vorm en was een vaste waarde in de nationale ploeg. In Tilburg beleefde ik mijn beste jaren", vertelt De Vlieger aan de clubsite van Willem II.

De Tilburgers zijn hem nog niet vergeten: omdat De Vlieger meer dan honderd officiële wedstrijden voor de club speelde, prijkt zijn naam op de sokkel van het standbeeld van clubicoon Jan van Roessel. "Ik hoorde het van verzorger Henry van Amelsfort. Zelf heb ik het nog niet gezien, maar dat gaat er zeker een keer van komen", aldus de oud-doelman, die laat weten dat hij zich nog steeds 'verbonden' voelt met zijn oude club. "Soms spreek ik nog jongens als Tom Caluwé en Bart Van den Eede en dan hebben we altijd een leuke babbel over vroeger."

Plaats een reactie

SirUltionem +3047
maandag 20 augustus 2018 om 22:26
je zou maar op vakantie gaan naar Tilburg enkel om je naam op een sokkel te zien staan
Vind ik leuk
Romario9 +12673
dinsdag 21 augustus 2018 om 00:36
Vakantie? Als je vanuit België de grens over gaat en je remt te laat ben je Tilburg al voorbij hoor..
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2720
maandag 20 augustus 2018 om 22:32
Leuke degelijke keeper
Vind ik leuk
ruud wubbers +19848
maandag 20 augustus 2018 om 22:33
Toch mooi gewoon 0 wedstrijden gespeeld als 5e keeper van city.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 22:38
Dat zou nu nog makkelijk kunnen, alleen wordt je dan in een of andere City-group geplaatst en zal je nooit aan de bak komen bij het eerste.
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6844
maandag 20 augustus 2018 om 22:42
Zat er zelfs toen Willem 2 nog Champions League speelde. Weet niet of hij toen ook minuten heeft gemaakt.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 22:54
Natuurlijk zijn we Geertje niet vergeten! Een van de beste keepers die Willem II gehad heeft.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 22:55]
Vind ik leuk
benny-boys +1683
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:12
Daarvoor had je er nog een Chris Feijt.
Maar die zullen velen niet kennen.
daar is Willem II Landskampioen mee geworden.

Vind ik leuk
Baosje +67
dinsdag 21 augustus 2018 om 11:48
zeer zeker de beste bevroren Marsen en kogellagers koppende keeper aller tijden !!

een belg met geen uitgesproken mening , gespeeld voor een kleurloze club met ditto achterban
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 16:37
Hahahahahahahahahaha, zeg dan niks. Is je ooit iets aangedaan door iets/iemand van Willem II ofzo?
Vind ik leuk
14forever +8911
maandag 20 augustus 2018 om 23:04
Ja hoor, maar nooit terug geweest, wat een band heb je dan ook......
Vind ik leuk
Vendaron +239
dinsdag 21 augustus 2018 om 00:30
Nooit terug geweest sinds dat beeld er staat wat nu net meer dan een jaar is.
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 01:18
Anno 2018 onmogelijk?

Sandler naar city vanaf PEC Zwolle. Dus ook anno 2018 vindt je dit gewoon nog.
Vind ik leuk
JoefJoef +434
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:08
Geert was toen ik als klein menneke naar Willem II ging, m’n grote idool, geweldig persoon, heb nog zijn gedragen handschoenen liggen, mooi aandenken
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws