Heerenveen-directeur: 'We hadden het anders kunnen doen. Dat klopt helemaal'

    Heerenveen-directeur: 'We hadden het anders kunnen doen. Dat klopt helemaal'

    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:24

    Luuc Eisenga heeft tekst en uitleg gegeven over de rumoerige situatie rond stewards van sc Heerenveen. Er is ophef ontstaan nadat stewards een spandoek hebben verwijderd in het duel met Vitesse.

    In de rust hebben stewards in opdracht van de commandoruimte een spandoek met de tekst 'Rust zacht Pake, vak 27, paal 8' verwijderd. Het spandoek had het doel om een overleden supporter te eren. "Wij hebben navraag gedaan. Wat ik ervan heb begrepen, zijn dit soort spandoeken in het verleden weleens verwijderd. Maar wat mij betreft was het een mooi eerbetoon aan de overleden pake", vertelt Eisenga.

    In het statement van Heerenveen staat dat een steward besloten heeft het spandoek weg te halen, daar waar Eisenga claimt dat de beslissing om het spandoek te verwijderen door de organisatie genomen is. "Een steward is toch ook deel van onze organisatie?", reageert Eisenga. "Mensen doen dingen naar eer en geweten. Maar misschien hadden we in dit geval dingen anders kunnen doen. Dat klopt helemaal."

    De stewards van Heerenveen zijn woest, omdat zij vinden dat de club verkeerde informatie verspreid heeft waardoor zij in een kwaad daglicht zijn gezet. Het duel met Feyenoord van zondag komt mogelijk in gevaar, omdat zij met een boycot dreigen. "Eerst moet de emotie uit de discussie. Vervolgens moeten we een beeld krijgen van wat er daadwerkelijk is gebeurd. We moeten elkaar nu niet de zwartepiet toespelen, maar kijken hoe we zoiets in het vervolg kunnen voorkomen."

    Plaats een reactie

    Tim +4574
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:25
    Botte Friezen, altijd gedonder.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +1109
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:26
    Zinvolle discussie in de media...... handel dit lekker intern af joh.
    Vind ik leuk
    PRICE +32492
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:53
    Intern oplossen,Heerenveen Feyenoord gaat gewoon door
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:26
    En waarom zou je zo'n spandoek weg willen halen?!
    Vind ik leuk
    El Lobo +1887
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:29
    Het kan Friezen en dooien
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18175
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:34
    Oei oei. Zwartepiet toespelen. Sylvana Simons ligt alweer te hyperventileren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:36
    Zwarte Piet is toch die vrolijke kindervriend, dat komt dus wel weer goed
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:46
    Er gaan al geruchten dat ze zich willen afscheiden van Nederland en een eigen staat willen
    Vind ik leuk
    mason +1869
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:00
    Dat gaat niet meer gebeuren. Jullie hebben het gas bij ons uit de grond gestolen nu zitten jullie ook vast aan ons.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:25
    Een eigen staat met de waddeneilanden en een paar zandbanken bedoel je?;)
    Vind ik leuk
    mason +1869
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:59
    Nou weten we het wel voetbalprimeur.
    !ik heb dit verhaal nu al 4 keer in een andere context gelezen. Elke keer doen jullie dit bij heerenveen. Het lijkt wel alsof jullie een hekel hebben aan ons.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:09
    Niet alleen voetbalprimeur hoor. Zijn wel meer plaatsen waar ze een hekel aan jullie hebben
    Vind ik leuk
    mason +1869
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:28
    Ok fijn om te weten.
    Vind ik leuk
    HaagseHaas +1498
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:59
    Piep-piep-hallo, piep-piep-hallo, Calimero
    Piep-piep-hoi, piep-piep-hoi, Calimero
    Piep-piep-hallo, piep-piep-hallo, Calimero
    Op zijn kop draag hij een eierdop
    O-hoi-o-hoi-o-hoi
    Vind ik leuk
    mason +1869
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:44
    Lekker kinderachtig jonguh.
    Maar goed dat niveau zijn we wel gewend uit den haag. Dat is het afvoer putje van de maatschappij in NL/
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 13:47]
    Vind ik leuk
    4everfcu +2341
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:08
    duidelijk verhaal en aangezien stewards maar vuilnis zijn voor clubs mogen die geen beslissingen nemen alles moet in overleg dus je maakt mij niet wijs dat het van een steward kwam.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:24
    Niet zoveel lullen Heerenveen, boter bij de vis nu.
    Geef die 2 knaapjes van die vlag allebei een seizoenskaart voor het leven op de plek waar Pake altijd zat, en zorg er gewoon voor dat zoiets onnozels niet meer voor komt!
    Vind ik leuk
    Marco S +4263
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:34
    Ik vind sowieso dat zo’n spandoek dan in het Friesch moet..
    Vind ik leuk
    HaagseHaas +1498
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:56
    Heerenveen is gewoon een nare club en supporters van die club die dit gedrag verdedigen en goedpraten zijn ook hele nare mensen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 12:56]
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:31
    En zo is het. ADO is echt.
    Vind ik leuk
    Frogger +2
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:58
    Luuc Eisenga maakt er sowieso een bende van, grote puinhoop op de commerciële afdeling, vele ontevreden sponsors. Luuc denk alleen maar aan zich zelf.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Heerenveen-directeur: 'We hadden het anders kunnen doen. Dat klopt helemaal'