Zuid-Afrikaanse Ajacied: 'Vorige week nog is een van mijn vrienden doodgestoken'

    Zuid-Afrikaanse Ajacied: 'Vorige week nog is een van mijn vrienden doodgestoken'

    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:28

    Leo Thethani en Dean Solomons gaan beginnen aan hun tweede seizoen in de jeugdopleiding van Ajax. De twee Zuid-Afrikanen kwamen een jaar geleden over van zustervereniging Ajax Cape Town.

    Voor Solomons kwam de interesse vanuit Amsterdam als een donderslag bij heldere hemel. "Ik wilde het eerste elftal van Ajax Cape Town halen. Alleen God had een ander plan. Een mooier plan", zo vertelt de negentienjarige verdediger aan Ajax Life, geciteerd door Ajax Showtime. De even oude buitenspeler Thethani vertelt dat hij en Solomons niet tot de grootste talenten in Kaapstad behoorden. "Dean en ik dachten: we moeten keihard werken, anders redden we het niet."

    Thethani is blij dat hij zichzelf in Amsterdam kan ontwikkelen. De vleugelaanvaller is afkomstig uit het township Khayelitsa, waar veel criminaliteit heerst. "Ik werd te veel beïnvloed door vrienden, ging daardoor de verkeerde kant op. Na een paar jaar realiseerde ik me dat ik mijn ouders veel pijn deed." Waar de huidige Ajacied op tijd tot inkeer kwam, liep het voor enkele van zijn vrienden minder goed af. "Sommige van mijn vrienden van toen zitten nu in de gevangenis, vorige week werd er nog een doodgestoken."

    Plaats een reactie

    Bossie020 +5353
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:32
    Klinkt als een spannend jongensboek.

    Is toch verschrikkelijk...
    #VredeOpAarde
    Vind ik leuk
    Adje80 +8478
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:55
    Ja zuid Afrika is een bende, met name in Johannesburg daar worden veel moorden en roofovervallen geoleegd
    Vind ik leuk
    Sanji +945
    woensdag 22 augustus 2018 om 02:29
    Vrede op aarde?
    Dan krijgen we nog meer mensen en groeien we nog sneller. De aarde kan het al niet aan zoals het is.

    We moeten juist hopen op een grote epidemie of grote oorlog. Eigenlijk misschien zelfs een panepidemie of wereldoorlog, dat zou objectief het beste zijn. Maar dat wil natuurlijk niemand, plus het brengt ook veel schade aan de aarde, maar wellicht op lange termijn wel het beste. Noch maar te zwijgen over de enorme technologische en sociale ontwikkeling na elke wereldoorlog
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5353
    woensdag 22 augustus 2018 om 07:21
    Alle mensen met een oneven BSN nummer liquideren?
    Of iedereen met een E in de voornaam.
    Alle entiteiten met een groene tandenborstel kan natuurlijk ook.
    Vind ik leuk
    Sanji +945
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:03
    Persoonlijk zou ik gaan voor iedereen onder een bepaald niveau, capaciteiten of intelligentie.

    Maar als het om willekeur gaat of selectie, dan doet een oorlog of infectie dat wel.
    Vind ik leuk
    derksen +8810
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:34
    Ik hoop voor je dat je andere God heb dan memphniks

    Maar dat zal ik vast weer niet mogen zeggen
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7078
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:39
    God bestaat niet.
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2891
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:47
    😴
    Vind ik leuk
    Rodajc +14607
    dinsdag 21 augustus 2018 om 21:52
    Hoe weet jij dat?
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1416
    dinsdag 21 augustus 2018 om 22:14
    Net als engelen😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:40
    Het denken dat je het niet mag zeggen zou een reden moeten zijn om het voor je te houden.

    Zo ook bij deze reactie.

    Niet dat het me iets doet, maar het slaat gewoon nergens op.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17673
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:43
    Natuurlijk mag je dat zeggen, iedereen zegt weleens iets dat totaal zinloos is..
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:34
    Die Leo ken aardig balle Dean tjah van wat ik tot nu toe gezien heb van hem valt me tegen.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5497
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:37
    Oud Ajax speler Pienaar kwam met soortgelijke verhalen. Hij en zijn familie leefde voornamelijk laag op de grond omdat soms de kogels door het huis vlogen.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10160
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:41
    Serero idem dito. Die heeft ook onder beide ogen littekens van een mes.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 19:43]
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3169
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:14
    Dat wist ik niet
    Vind ik leuk
    The Iceman +10160
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:37
    Ja lijp. Sowieso veel gestoorde dingen meegemaakt toen hij jong was:
    https://nos.nl/artikel/2008234-thulani-serero-van-township-tot-champions-league.html
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3169
    dinsdag 21 augustus 2018 om 22:23
    Gek man !
    Vind ik leuk
    Futre +3110
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:19
    Logisch. Het mes snijdt aan twee kanten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:47
    Ja jongens, dat gebeurt in de getto!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:09
    Zuid Afrika is een groot geweldadig getto.
    Mag ik dit zeggen?
    Ik vind van wel.
    Vind ik leuk
    Rik Bos +5
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:36
    Best wel helaas. Mensen zijn desperaat. Daarbij corruptie en hate speech van bovenaf.zonde van dit mooie land
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5497
    woensdag 22 augustus 2018 om 00:27
    Mag je zeggen maar vermeld er wel bij dat de kloof arm rijk nog steeds gigantisch is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:53
    En dat is de enige oogst na jaren ajax Cape Town?
    Vind ik leuk
    Mass +5344
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:00
    Tsja...ik kwam tijdens een vakantie ook tot de conclusie dat het nooit iets zal worden in afrika. Allemaal eigen baasjes...landen die niet willen samenwerken....De verdeeldheid is te groot om er een geweldig land van te maken. Tevens zijn ze ook nog eens lui...)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 20:01]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:09
    Lijkt Nederland wel.
    Vind ik leuk
    Mass +5344
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:10
    In de verste verte niet...)
    Vind ik leuk
    Marco 128 +38
    dinsdag 21 augustus 2018 om 21:03
    Nee dat zijn de mensen die we binnen halen, die zijn lui en veelal crimineel
    Vind ik leuk
    Marco 128 +38
    dinsdag 21 augustus 2018 om 21:02
    Inderdaad god of allah od welke andere geloofs idioot bestaan niet!!
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1416
    dinsdag 21 augustus 2018 om 22:16
    Wie brengt dan het licht binnen🧙‍
    Vind ik leuk
    Pur Sang +389
    dinsdag 21 augustus 2018 om 23:19
    Leuk dat er weer eens Afrikaanse spelertjes deze kant op komen! Dat is even geleden. De laatst bekende is Serero volgens mij. Welke namen kwamen nog meer van Ajax Cape Town? Steven Pienaar?
    Vind ik leuk
    The Iceman +10160
    woensdag 22 augustus 2018 om 00:19
    Eyong Tarkang Enoh.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:10
    En wat doen we, we halen dat zooitje hierheen.....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws