Drenthe over terugkeer naar Feyenoord: 'Niets is ondenkbaar, weet je'

    Drenthe over terugkeer naar Feyenoord: 'Niets is ondenkbaar, weet je'

    woensdag 22 augustus 2018 om 08:19

    Voor Royston Drenthe was het een droom die uitkwam toen Sparta hem een contractvoorstel deed. Dat vertelt de oud-Feyenoorder in gesprek met Panorama.

    "Ik weet nog dat mijn moeder mij naar het Sparta-stadion bracht vlak nadat ik had gehoord dat ze me een contract gingen aanbieden. Ik was helemaal emo", aldus Drenthe tegenover Panorama. "Ik zat daar maar in die auto. Mijn moeder zei: Je kijkt er een beetje tegenop, hè? En dat was ook zo. Dan komt het ineens fucking dichtbij, begrijp je?"

    Drenthe stelt dat hij zich weer voelde als een jongetje van zestien, zeventien jaar. "Een kleine jongen. Precies diezelfde spanning. Hoeveel jongens dromen ervan om profvoetballer te worden en worden het nooit? Ik word het twee keer."

    Volgens Drenthe zit er een groot verschil tussen de Drenthe die naar Real Madrid ging en de hedendaagse Drenthe. "De Royston Drenthe die in 2007 bij Real Madrid tekende, was een uitermate goede voetballer. Hij had meer talent dan wie dan ook. Maar hij had geen flauw benul van wat hem te wachten stond, weet je", vertelt hij. "De Royston Drenthe die in 2018 bij Sparta speelt, is op zijn 31ste nog steeds een uitermate goede voetballer, maar hij is ook zelfverzekerd en doelbewust. Hij is hier voor Sparta, voor zichzelf en voor zijn familie en hij speelt voor niets minder dan het kampioenschap."

    En mocht Feyenoord bellen? "Mijn focus ligt fully op Sparta", stelt hij, om eraan toe te voegen: "Niets is ondenkbaar, weet je. De kwaliteit is er nog."

    Poll

    Verwacht jij dat Drenthe het goed gaat doen?

    (6728 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 22 augustus 2018 om 08:23
    zucht
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:25
    Wat dacht je? Ik roep 'zucht' want dan heb ik de first post?
    Vind ik leuk
    Baijiu +1209
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:30
    Wat dacht jij? Ik reageer erop zodat ik er gelukkig pal onder kom te staan?
    Vind ik leuk
    Adje80 +8245
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:33
    Hahaha

    Maar Drenthe kan best mee in dit feyenoord
    Vind ik leuk
    Rondebal +477
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:35
    Weet je
    Vind ik leuk
    Adje80 +8245
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:47
    Ik weet
    Vind ik leuk
    Ajaciedje +38
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:52
    Idd iedereen kan mee in dot Feyenoord zelfs Breuer zal niet de slechtste zijn
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:46
    Mooi hè, PSV met één been al in de CL?
    Vind ik leuk
    Argentario +434
    woensdag 22 augustus 2018 om 14:45
    Het zal waarschijnlijk ook
    Met 1 been erin blijven zoals gewoonlijk ... wankelen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 14:45]
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1533
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:06
    En jij dacht ik doe het ook snel, sta ik toch in de top 3.
    Vind ik leuk
    fr1963 +2845
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:36
    En jij?
    Drenthe kan gewoon goed voetballen. Als hij nu eindelijk volwassen is en fysiek op peil, dan kan hij mee in de subtop in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 11:27
    Anders kan hij altijd nog in Emmen gaan voetballen.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:24
    Zou mij verbazen als-ie terug naar Feyenoord zou gaan...
    Vind ik leuk
    PRICE +33370
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:12
    Dat gaat Feyenoord toch heus niet meer doen Drenthe terug halen.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:13
    Tuurlijk niet...Sparta kampioen maken wordt al een hele klus.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8319
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:26
    Wat een flapdrol.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18953
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:33
    Hehe, ja hoor...
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:35
    prima werklust maar was Aitor soms helemaal kwijt tegen twente. en had eigenlijk rood moeten hebben. maar we zullen zien.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10668
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:36
    Koning Toto..
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:37
    lees de laatste paar posts over maduro enz enz..... tweederangs informatie als deze ...... reactie zucht.... of ik eerste of laatste ben boeit me niet echt, ben ik iets te volwassen voor.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29888
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:37
    Nee roya. Blijf maar lekker bij sparta of excelsior.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:40
    "Hij had meer talent dan wie dan ook."

    Whoahahahahaha
    Vind ik leuk
    Adje80 +8245
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:38
    Hij was echt goed hoor en heeft bij Madrid goede wedstrijden gespeeld..
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 14:13
    "Meer dan wie dan ook"...
    Vind ik leuk
    Adje80 +8245
    woensdag 22 augustus 2018 om 15:11
    Ja je moet lekker alles letterlijk nemen..
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 15:33
    Mwoah...ik ga er toch vanuit dat hij daar zelf zeker van overtuigd is, maar daar ben ik het niet mee eens ;)

    That's it :)
    Vind ik leuk
    Echt? +2088
    woensdag 22 augustus 2018 om 18:09
    Als linksback had hij de voorkeur boven Marcelo, dan kan je wel wat....
    Vind ik leuk
    Patje41 +555
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:40
    Terug bij feijenoord? Maar dan als uitsmijter!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:49
    Nee, hij gaat samen met Lee het 'YNWA' doen. Lee zingt de coupletten en hij rapt het refrein...
    Vind ik leuk
    kerel +1917
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:41
    Heeft gewoon centen nodig.. kapitalen er doorheen gejaagd.. dit is een poging om populair te worden.. let op: komt ook een boek..
    Vind ik leuk
    pos +8683
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:43
    Ik kan helemaal emo worden van dit soort verhalen.
    Vind ik leuk
    repeP +771
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:45
    Heerlijke persoonlijkheid, lekker onbevangen en baldadig.
    Vind ik leuk
    stratumseind +156594
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:49
    Drenthe terug naar Feijenoord....?willen ze in Rotterdam met 3 clubs keuken kampioen worden?
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +448
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:03
    Hoofdschuddend, met een nauwelijks te verhullen flauw lachje om m'n lippen lees ik jouw reactie en bedenk me dat nog niet zo lang geleden er 3 Rotterdamse clubs in de Eredivisie speelde. Als dhr. van der Leegte net zulke eisen aan de voetballers gaat stellen bij Eindhoven als dat hij doet bij NedCar, moet ik nog zien wie de grootste club van Eindhoven is! Jullie hebben de naam lichtstad, maar heldere lichten moet je met een lantaarn zoeken......Uitgezonderd van Bommel want die maakt er nog wat van!
    Vind ik leuk
    stratumseind +156594
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:27
    Maar verder heb je wel een leuk leven jopi?
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +448
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:33
    Je hebt geen idee ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +156594
    woensdag 22 augustus 2018 om 11:52
    Gelukkig het is je gegund
    Vind ik leuk
    Echt? +2088
    woensdag 22 augustus 2018 om 18:11
    Theo Maassen is duidelijk de enige met goede humor daar op het Eindhovense platteland
    Vind ik leuk
    stratumseind +156594
    woensdag 22 augustus 2018 om 18:47
    Echt?
    Vind ik leuk
    Echt? +2088
    woensdag 22 augustus 2018 om 20:27
    Ja
    Vind ik leuk
    stratumseind +156594
    woensdag 22 augustus 2018 om 20:59
    Zo ... het is me wat . Sterkte dan maar
    Vind ik leuk
    Busk +1215
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:51
    Doe gewoon je best bij Sparta. En draag je steentje daar bij aan een goede klassering van die club.
    Drenthe heeft aardig wat aan klasse ingeleverd, maar dat is niet zo verwonderlijk.
    Zijn explosiviteit is er nog steeds. En dat voor iemand die jaren heeft stilgestaan.
    Ik vind het al met al nog steeds leuk om naar te kijken.
    Ik hoop dat het gaat lukken bij Sparta.

    Maar laat Feyenoord effe uit je hoofd.
    Vind ik leuk
    Cookee +9999
    woensdag 22 augustus 2018 om 14:58
    Mmm... ik denk dat deze Drenthe wel wat flair kan toevoegen aan Feijenoord... hij kan ook wel linkermidvelder ipv de vertrekkende Vilhena. Drenthe raakt niet zo snel van slag als hij tegen Trenchin moet spelen.
    Vind ik leuk
    Floaz +971
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:52
    Dus sparta geeft je weer een kans en meteen flirten met je ex
    Vind ik leuk
    heur es +498
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:53
    Feyenoord neemt je wel joh, die hebben toch geen AMBITIE!
    Vind ik leuk
    Echt? +2088
    woensdag 22 augustus 2018 om 18:12
    Pfff, moeten we nu wat zeggen over de ambities van jouw cluppie?!? Die kennen we....
    Vind ik leuk
    Wazzupp +659
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:58
    Wordt zo moe van die gozer
    Vind ik leuk
    Socrates +559
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:07
    Voordat je het weet brengt ie van Geel op een idee. “Terughalen” is zijn favoriete scoutingswijze...
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:07
    Volgens Drenthe zit er een groot verschil tussen de Drenthe die naar Real Madrid ging en de hedendaagse Drenthe.
    Zijn gewicht,zijn goede conditie, zijn fitheid ,zijn spel,zijn bankrekening, enz
    Vind ik leuk
    Hesses +965
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:13
    Voor een juup club als Sparta is Drenthe echt een topper maar voor Feyenoord komt ie te kort...
    Als ie t dit seizoen goed doet misschien komend jaar nog bij n ED middenmoter vitesse..ado...heracles ofzo meer zit er voor Royston niet meer in denk....tenzij onze materiaalman weggaat of de kantinedame
    Vind ik leuk
    Busk +1215
    woensdag 22 augustus 2018 om 11:33
    Juup clubs bestaan niet meer...
    Tegenwoordig zou zoiets een Keuken-Kampioen-Divisie-club heten.

    Of gewoon 1e divisie (klinkt stukken beter).
    Vind ik leuk
    Hesses +965
    woensdag 22 augustus 2018 om 11:57
    Ach als t beessie maar n naampie heb
    Vind ik leuk
    Maronk +271
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:45
    Sparta gaat het niet redden dit seizoen.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:53
    Dat wordt helemaal niks. Zal zeker een blessure gaan krijgen ofzo en dan haakt ie weer af. Het was ooit een leuke linksback die dacht dat hij een nr 10 was. Waardeloze mentaliteit.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:21
    Kom op zeg, van Geel gaat Drenthe toch niet terug halen? Oke, we hebben weinig kwaliteit in de verdediging maar met Drenthe schiet je echt op.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5635
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:30
    1e wedstrijd speelde hij erg goed. Liet fantastische dingen zien.
    Als deze.jongen fit blijft, dan sluit ik ook oranje niet uit.
    Hij is nog maar 31 en heeft alles wat je van een linksback wil.
    Vind ik leuk
    Bati Goal +504
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:33
    Traptechniek van Royston is dodelijk.... gun hem een mooi seizoen bij de Club uit Rotterdam
    Vind ik leuk
    Hesses +965
    woensdag 22 augustus 2018 om 12:00
    " een mooi seizoen bij de Club van Rotterdam"
    Je weet dat hij niet bij Feyenoord speelt toch ?
    Vind ik leuk
    Bati Goal +504
    woensdag 22 augustus 2018 om 16:31
    Feyenoord eindigd op een d is dus voltooid verleden tijd.... leerden we al op de basis school gap
    Vind ik leuk
    Hesses +965
    woensdag 22 augustus 2018 om 21:21
    Is alleen bij werkwoorden...
    Als je t dan denkt beter te weten moet je wel je huiswerk goed maken....gelukkig begint school maandag weer.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:41
    Heel snel benaderen Feyenoord.Zou de beste verdediger worden .Anders zit ie straks weer bij de concurrent. Is al vaker gebeurd met Spartaspelers..
    Vind ik leuk
    El Cazador +5804
    woensdag 22 augustus 2018 om 11:36
    Royston kijk eerst eens in de spiegel voor je "iets" roept!!!
    Wij noemen dat zelfreflexie
    Vind ik leuk
    rinirat +2221
    woensdag 22 augustus 2018 om 11:54
    Nou van geel... haal maar weer op...
    Jullie willen toch iedereen terug zelfs Clasie...
    Vind ik leuk
    danny9874 +1590
    woensdag 22 augustus 2018 om 12:02
    ...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 18:48]
    Vind ik leuk
    Echt? +2088
    woensdag 22 augustus 2018 om 18:15
    Sjaak Swart analyseert beter?
    Vind ik leuk
    danny9874 +1590
    woensdag 22 augustus 2018 om 18:48
    Dat is ook weer waar. :)
    Vind ik leuk
    frankje +9
    woensdag 22 augustus 2018 om 23:22
    Wie weet speel ik ooit in feyenoord 1, niets is ondenkbaar
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Drenthe over terugkeer naar Feyenoord: 'Niets is ondenkbaar, weet je'