Drenthe over terugkeer naar Feyenoord: 'Niets is ondenkbaar, weet je'

Drenthe over terugkeer naar Feyenoord: 'Niets is ondenkbaar, weet je'

Gepubliceerd: woensdag 22 augustus 2018 om 08:19wo 22-08-2018 om 08:19

Voor Royston Drenthe was het een droom die uitkwam toen Sparta hem een contractvoorstel deed. Dat vertelt de oud-Feyenoorder in gesprek met Panorama.

"Ik weet nog dat mijn moeder mij naar het Sparta-stadion bracht vlak nadat ik had gehoord dat ze me een contract gingen aanbieden. Ik was helemaal emo", aldus Drenthe tegenover Panorama. "Ik zat daar maar in die auto. Mijn moeder zei: Je kijkt er een beetje tegenop, hè? En dat was ook zo. Dan komt het ineens fucking dichtbij, begrijp je?"

Drenthe stelt dat hij zich weer voelde als een jongetje van zestien, zeventien jaar. "Een kleine jongen. Precies diezelfde spanning. Hoeveel jongens dromen ervan om profvoetballer te worden en worden het nooit? Ik word het twee keer."

Volgens Drenthe zit er een groot verschil tussen de Drenthe die naar Real Madrid ging en de hedendaagse Drenthe. "De Royston Drenthe die in 2007 bij Real Madrid tekende, was een uitermate goede voetballer. Hij had meer talent dan wie dan ook. Maar hij had geen flauw benul van wat hem te wachten stond, weet je", vertelt hij. "De Royston Drenthe die in 2018 bij Sparta speelt, is op zijn 31ste nog steeds een uitermate goede voetballer, maar hij is ook zelfverzekerd en doelbewust. Hij is hier voor Sparta, voor zichzelf en voor zijn familie en hij speelt voor niets minder dan het kampioenschap."

En mocht Feyenoord bellen? "Mijn focus ligt fully op Sparta", stelt hij, om eraan toe te voegen: "Niets is ondenkbaar, weet je. De kwaliteit is er nog."

Poll

Verwacht jij dat Drenthe het goed gaat doen?

(6733 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 22 augustus 2018 om 08:23
zucht
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 08:25
Wat dacht je? Ik roep 'zucht' want dan heb ik de first post?
Vind ik leuk
Baijiu +1698
woensdag 22 augustus 2018 om 08:30
Wat dacht jij? Ik reageer erop zodat ik er gelukkig pal onder kom te staan?
Vind ik leuk
Adje80 +10534
woensdag 22 augustus 2018 om 08:33
Hahaha

Maar Drenthe kan best mee in dit feyenoord
Vind ik leuk
Rondebal +1124
woensdag 22 augustus 2018 om 08:35
Weet je
Vind ik leuk
Adje80 +10534
woensdag 22 augustus 2018 om 08:47
Ik weet
Vind ik leuk
Ajaciedje +41
woensdag 22 augustus 2018 om 10:52
Idd iedereen kan mee in dot Feyenoord zelfs Breuer zal niet de slechtste zijn
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 08:46
Mooi hè, PSV met één been al in de CL?
Vind ik leuk
Argentario +650
woensdag 22 augustus 2018 om 14:45
Het zal waarschijnlijk ook
Met 1 been erin blijven zoals gewoonlijk ... wankelen
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 14:45]
Vind ik leuk
Red de Kuip +2718
woensdag 22 augustus 2018 om 10:06
En jij dacht ik doe het ook snel, sta ik toch in de top 3.
Vind ik leuk
fr1963 +4759
woensdag 22 augustus 2018 om 10:36
En jij?
Drenthe kan gewoon goed voetballen. Als hij nu eindelijk volwassen is en fysiek op peil, dan kan hij mee in de subtop in de eredivisie.
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 11:27
Anders kan hij altijd nog in Emmen gaan voetballen.
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 08:24
Zou mij verbazen als-ie terug naar Feyenoord zou gaan...
Vind ik leuk
Kopstootje +9347
woensdag 22 augustus 2018 om 08:26
Wat een flapdrol.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23150
woensdag 22 augustus 2018 om 08:33
Hehe, ja hoor...
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 08:35
prima werklust maar was Aitor soms helemaal kwijt tegen twente. en had eigenlijk rood moeten hebben. maar we zullen zien.
Vind ik leuk
Sil95 +12185
woensdag 22 augustus 2018 om 08:36
Koning Toto..
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 08:37
lees de laatste paar posts over maduro enz enz..... tweederangs informatie als deze ...... reactie zucht.... of ik eerste of laatste ben boeit me niet echt, ben ik iets te volwassen voor.
Vind ik leuk
Smithsonian +45338
woensdag 22 augustus 2018 om 08:37
Nee roya. Blijf maar lekker bij sparta of excelsior.
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 08:40
"Hij had meer talent dan wie dan ook."

Whoahahahahaha
Vind ik leuk
Adje80 +10534
woensdag 22 augustus 2018 om 09:38
Hij was echt goed hoor en heeft bij Madrid goede wedstrijden gespeeld..
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 14:13
"Meer dan wie dan ook"...
Vind ik leuk
Adje80 +10534
woensdag 22 augustus 2018 om 15:11
Ja je moet lekker alles letterlijk nemen..
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 15:33
Mwoah...ik ga er toch vanuit dat hij daar zelf zeker van overtuigd is, maar daar ben ik het niet mee eens ;)

That's it :)
Vind ik leuk
Echt? +5214
woensdag 22 augustus 2018 om 18:09
Als linksback had hij de voorkeur boven Marcelo, dan kan je wel wat....
Vind ik leuk
Patje41 +1228
woensdag 22 augustus 2018 om 08:40
Terug bij feijenoord? Maar dan als uitsmijter!!!
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 08:49
Nee, hij gaat samen met Lee het 'YNWA' doen. Lee zingt de coupletten en hij rapt het refrein...
Vind ik leuk
kerel +2565
woensdag 22 augustus 2018 om 08:41
Heeft gewoon centen nodig.. kapitalen er doorheen gejaagd.. dit is een poging om populair te worden.. let op: komt ook een boek..
Vind ik leuk
pos +10045
woensdag 22 augustus 2018 om 08:43
Ik kan helemaal emo worden van dit soort verhalen.
Vind ik leuk
repeP +2286
woensdag 22 augustus 2018 om 08:45
Heerlijke persoonlijkheid, lekker onbevangen en baldadig.
Vind ik leuk
Busk +2145
woensdag 22 augustus 2018 om 08:51
Doe gewoon je best bij Sparta. En draag je steentje daar bij aan een goede klassering van die club.
Drenthe heeft aardig wat aan klasse ingeleverd, maar dat is niet zo verwonderlijk.
Zijn explosiviteit is er nog steeds. En dat voor iemand die jaren heeft stilgestaan.
Ik vind het al met al nog steeds leuk om naar te kijken.
Ik hoop dat het gaat lukken bij Sparta.

Maar laat Feyenoord effe uit je hoofd.
Vind ik leuk
Cookee +13063
woensdag 22 augustus 2018 om 14:58
Mmm... ik denk dat deze Drenthe wel wat flair kan toevoegen aan Feijenoord... hij kan ook wel linkermidvelder ipv de vertrekkende Vilhena. Drenthe raakt niet zo snel van slag als hij tegen Trenchin moet spelen.
Vind ik leuk
Floaz +899
woensdag 22 augustus 2018 om 08:52
Dus sparta geeft je weer een kans en meteen flirten met je ex
Vind ik leuk
heur es +965
woensdag 22 augustus 2018 om 08:53
Feyenoord neemt je wel joh, die hebben toch geen AMBITIE!
Vind ik leuk
Echt? +5214
woensdag 22 augustus 2018 om 18:12
Pfff, moeten we nu wat zeggen over de ambities van jouw cluppie?!? Die kennen we....
Vind ik leuk
Optelsom +825
woensdag 22 augustus 2018 om 08:58
Wordt zo moe van die gozer
Vind ik leuk
Socrates +710
woensdag 22 augustus 2018 om 09:07
Voordat je het weet brengt ie van Geel op een idee. “Terughalen” is zijn favoriete scoutingswijze...
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 09:07
Volgens Drenthe zit er een groot verschil tussen de Drenthe die naar Real Madrid ging en de hedendaagse Drenthe.
Zijn gewicht,zijn goede conditie, zijn fitheid ,zijn spel,zijn bankrekening, enz
Vind ik leuk
Hesses +1287
woensdag 22 augustus 2018 om 09:13
Voor een juup club als Sparta is Drenthe echt een topper maar voor Feyenoord komt ie te kort...
Als ie t dit seizoen goed doet misschien komend jaar nog bij n ED middenmoter vitesse..ado...heracles ofzo meer zit er voor Royston niet meer in denk....tenzij onze materiaalman weggaat of de kantinedame
Vind ik leuk
Busk +2145
woensdag 22 augustus 2018 om 11:33
Juup clubs bestaan niet meer...
Tegenwoordig zou zoiets een Keuken-Kampioen-Divisie-club heten.

Of gewoon 1e divisie (klinkt stukken beter).
Vind ik leuk
Hesses +1287
woensdag 22 augustus 2018 om 11:57
Ach als t beessie maar n naampie heb
Vind ik leuk
Maronk +264
woensdag 22 augustus 2018 om 09:45
Sparta gaat het niet redden dit seizoen.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1421
woensdag 22 augustus 2018 om 09:53
Dat wordt helemaal niks. Zal zeker een blessure gaan krijgen ofzo en dan haakt ie weer af. Het was ooit een leuke linksback die dacht dat hij een nr 10 was. Waardeloze mentaliteit.
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 10:21
Kom op zeg, van Geel gaat Drenthe toch niet terug halen? Oke, we hebben weinig kwaliteit in de verdediging maar met Drenthe schiet je echt op.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7699
woensdag 22 augustus 2018 om 10:30
1e wedstrijd speelde hij erg goed. Liet fantastische dingen zien.
Als deze.jongen fit blijft, dan sluit ik ook oranje niet uit.
Hij is nog maar 31 en heeft alles wat je van een linksback wil.
Vind ik leuk
Bati Goal +468
woensdag 22 augustus 2018 om 10:33
Traptechniek van Royston is dodelijk.... gun hem een mooi seizoen bij de Club uit Rotterdam
Vind ik leuk
Hesses +1287
woensdag 22 augustus 2018 om 12:00
" een mooi seizoen bij de Club van Rotterdam"
Je weet dat hij niet bij Feyenoord speelt toch ?
Vind ik leuk
Bati Goal +468
woensdag 22 augustus 2018 om 16:31
Feyenoord eindigd op een d is dus voltooid verleden tijd.... leerden we al op de basis school gap
Vind ik leuk
Hesses +1287
woensdag 22 augustus 2018 om 21:21
Is alleen bij werkwoorden...
Als je t dan denkt beter te weten moet je wel je huiswerk goed maken....gelukkig begint school maandag weer.
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 10:41
Heel snel benaderen Feyenoord.Zou de beste verdediger worden .Anders zit ie straks weer bij de concurrent. Is al vaker gebeurd met Spartaspelers..
Vind ik leuk
El Cazador +9365
woensdag 22 augustus 2018 om 11:36
Royston kijk eerst eens in de spiegel voor je "iets" roept!!!
Wij noemen dat zelfreflexie
Vind ik leuk
rinirat +4240
woensdag 22 augustus 2018 om 11:54
Nou van geel... haal maar weer op...
Jullie willen toch iedereen terug zelfs Clasie...
Vind ik leuk
frankje +115