Ajax moet oppassen voor smaakmaker: 'Heeft alles in huis om Europese top te halen'

    Ajax moet oppassen voor smaakmaker: 'Heeft alles in huis om Europese top te halen'

    woensdag 22 augustus 2018 om 08:38

    Ajax wacht een zware opdracht tegen Dinamo Kiev en moet vooral oppassen voor de 20-jarige Viktor Tsigankov. Hij is de smaakmaker van de Oekraïners.

    Dat vertelt voetbalcommentator en tv-presentator Viktor Vatsko. "Hij heeft alles in huis om de Europese top te halen", stelt hij tegenover de NOS. "Zijn ster is rijzende. Hij is nu al reserve-aanvoerder, dat zegt wel genoeg. Viktor kan bijna alles. Goals maken, voorbereiden, maar ook defensief in zijn taak spelen. Iedereen hoopt hier dat hij in de voetsporen kan treden van grote spelers als Andrej Sjevtsjenko."

    In Oekraïne wordt Tsigankov vaak vergeleken met Andriy Jarmolenko, die een jaar geleden van Dinamo Kiev naar Borussia Dortmund ging. "Maar dat is niet terecht. Het zijn twee verschillende types. Jarmolenko heeft bijvoorbeeld niet de snelheid van Tsigankov en wil de bal het liefst in de voet hebben."

    Volgens Vatsko wacht Ajax een 'defensieve tegenstander, die op de counter wil toeslaan'. "Dinamo Kiev is weliswaar de underdog, maar ze spelen heel gedisciplineerd en georganiseerd. Het zal voor Ajax lastig worden om te scoren", stelt hij.

    Poll

    Gaan PSV en Ajax de Champions League halen?

    (10441 stemmen)

    Plaats een reactie

    danny1974 +1755
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:42
    Zal mij benieuwen..zonder diepgang en vorm proberen van deze betonvoetballers te winnen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 08:44]
    Vind ik leuk
    Dezeun +5050
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:48
    Moet te doen zijn succes ajax
    2-0 zou mooi zijn
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:58
    Het risico is inderdaad aanwezig en dat Neres niet speelt maakt het niet makkelijker.
    Echter, Ajax speelt bijna altijd beter tegen sterkere tegenstanders dan tegen zwakkere. Bovendien hebben we gisteren gezien dat een ploeg die van tevoren ook van betonvoetbal werd beticht nogal stevig uit de startblokken kwam. We hebben allemaal geen glazen bol. Dat blijkt telkens weer.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1755
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:01
    Jij denkt toch niet dat Kiev ook maar iets gaat ondernemen, in de organisatie blijven voetballen en in de omschakeling proberen toe te slaan
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:07
    Dat zeiden een hoop kenners gisteren ook over BATE Borisov. Ik beweer niet dat Kiev niet compact speelt en in de omschakeling sterk is. Maar dat ze dat hebben gedaan weten we pas na de wedstrijd. Laten we het zo zeggen, ik ben iets minder zeker van de uitkomst en de reden daarvoor dan jij.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10783
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:14
    Valt wel mee.. Tadic en Ziyech kunnen ook uitstekend uit de voeten op de zijkanten.

    Iets zegt mij dat je vurig hoopt dat Ajax vanavond verliest en je daar ook je voldoening uit kan halen. Wat bijzonder sneu is overigens. Het is mede aan figuren als jij te danken dat er nu al jaren geen uitsupporters aanwezig zijn bij klassiekers.

    Laat mij raden , jij bent ook zo'n figuur die Hamas Hamas staat te roepen wanneer de spelersbus van Ajax arriveert?
    Vind ik leuk
    danny1974 +1755
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:17
    Ik beledig geen mensen en vooral geen bevolkingsgroepen ik geef enkel mijn summiere mening. Daarbij constateer ik een vorm van borderline en zelfoverschatting in de tweede voetbalhoofdstad van Nederland.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10783
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:20
    Als ik jou was zou ik de hand eerder in eigen boezem steken.. Je eigen optreden op deze website is absoluut misselijkmakend te noemen. Je laat geen mogelijkheid onbenut om je Ajax haat te kunnen ventileren. Zelfs in topics die niets met Ajax van doen hebben begin jij nog te provoceren. Waar komt die intens sneue haat vandaan? Ik zou me als ik jou was maar meer op mijn eigen clubje richten. Jullie dreigen een rampseizoen tegemoet te gaan.
    Vind ik leuk
    Jajem +468
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:49
    Ik wil zo graag wat zeggen maar het mag niet.
    Vind ik leuk
    Bontscoach +366
    woensdag 22 augustus 2018 om 11:00
    Sowieso is Kiev gewoon een hele lastige tegenstander. Qua niveau ontloopt het elkaar nauwelijks, dus ik hoop dat het Ajax meezit en vanavond met minstens 2 goals verschil wint.
    Vind ik leuk
    stratumseind +170974
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:47
    Eerste pot uit spelen is altijd gunstiger. Kiev zal niks gaan ondernemen zolang de brilstand op het bord staat.
    Vind ik leuk
    ficusje +2161
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:49
    Als je thuis maar geen tegen goal krijgt,is er altijd een kans.
    Vind ik leuk
    repeP +1168
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:48
    PSV werd gisteravond over het dode punt heen geholpen door die pingel. Zoiets onvoorziens kan zo maar gebeuren in een wedstrijd. Dat maakt voetbal kijken altijd wel zo leuk.

    Wie weet wat Ajax gaat doen. Misschien gaat er ook in die wedstrijd wel iets gebeuren waar menigeen zich over zal verbazen.
    Vind ik leuk
    Muscles +812
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:50
    Marc, wat onrust veroorzaken door een goed bod op die vent te doen. Matthijs, sloop die spits
    Vind ik leuk
    RedNas +3459
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:50
    Ongelofelijk, 20 jaar en dan al reserve-aanvoerder! Dat kennen we niet in Nederland.

    of..
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:51
    Borisov is een lichtere tegenstander dan Dyn. Kiev maar als Ajax de nul kan houden, al is maar een gelijkspel of misschien 1-tje scoren dan kan t makkelijk
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:52
    Ajax heeft vanavond een makkie, één keer de Ligt en één keer Tadic. 2 - 1
    Vind ik leuk
    Blcity +53
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:57
    Lijkt me best frustrerend georgie om week in week uit maar weer teleurgesteld te worden
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:11
    Teleurstellingen horen bij het leven, vriend...
    Vind ik leuk
    Blcity +53
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:51
    Zeker waar gap
    Vind ik leuk
    Ouwebok66 +80
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:52
    Het publiek staat achter Ajax en de focus is er zeker het word 3-1
    Vind ik leuk
    Summit +572
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:52
    Als de efficiëntie van Ajax wat omhoog gaat, kan je makkelijk winnen met 5 doelpunten gescoord. Ik ga voor 2-0 of 3-1 winst voor Ajax. Makkelijk zal het zeker niet worden
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:54
    Dynamo Kiev is weliswaar de underdog ????
    Hoezo ?
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 12:09
    Onzin inderdaad, staan op plek 21 in de uefa lijst. Wordt heel zwaar, maar zeker niet onmogelijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:55
    Ik denk dat Ajax het over 2 wedstrijden niet gaat redden tegen Kiev, is een sterk verbeterde versie van Bate Borisov. Veel lengte, dynamiek, fysiek. Daar zijn jonkies van Ajax niet tegen bestand. Middenveld met De Jong, schöne en vd Beek is te licht, traag en fysiek zwak.
    Vind ik leuk
    Sigma +2757
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:09
    Kijk jij bent tenminste eerlijk....en zeg precies zoals het is......Alleen in tegenstelling van jou, denk ik dat Ajax het wel gaat redden met hangen en wurgen...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 09:11]
    Vind ik leuk
    129 +1013
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:25
    Ben bang dat je gelijk hebt. Niet om Dinamo Kiev, daar moet Ajax best tegen kunnen sparren. Maar wel om Ten Hag. Die man snapt er helemaal geen reet van.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1180
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:09
    Hoe vaak heb je kiev zien spelen ?
    Vind ik leuk
    Leedz +7033
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:18
    Moest echt 4x nadenken wie Sjevtsjenko was ken hem alleen als Shevchenko...

    Maar als hij hiermee vergeleken wordt moeten Ajax zeker oppassen wat een sluipmoordenaar was dat
    Vind ik leuk
    Neus +265
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:25
    Ajax moet oppassen voor smaakmaker....

    Kiev zal ook op moeten passen voor een aantal smaakmakers...
    Vind ik leuk
    Staaijman74 +1052
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:45
    Met tadic en zyech op de vleugels en donny achter huntelaar speelt ajax misschien wel in de sterkste opstelling vanavond. Dynamo trekt zich terug dus heb je minder aan Neres deze pot. Mocht ajax een goed resultaat neerzetten, dan ga je neres in de uitwedstrijd wel missen misschien.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13596
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:19
    "maar ook defensief in zijn taak spelen"

    Wat is er tegenwoordig mis met gewoon zeggen: Hij verdedigt lekker mee?
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +704
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:26
    Zal mij benieuwen..zonder diepgang en vorm proberen van deze betonvoetballers te winnen.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 11:58
    Veel reacties over die jongen Tsigankov lees is hier... Ik hoopte iets meer te weten te komen over dit talent, maar het lijkt hier wel een slachtveld tussen Ajax- en Feyenoordsupporters. Ben blij als de schoolbel weer klinkt, dan mogen jullie je weer druk maken bij het poten in de grote pauze...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws