Hendrix over 'hypocriete' media: 'Volgende week is het ook nog niet gedaan'

    Hendrix over 'hypocriete' media: 'Volgende week is het ook nog niet gedaan'

    woensdag 22 augustus 2018 om 09:04

    Na afloop van de gewonnen Champions League-wedstrijd tegen BATE Borisov weigerde middenvelder Jorrit Hendrix zich rijk te rekenen.

    Hij wilde er daarom niets van weten dat PSV met anderhalf been in de groepsfase van de Champions League staat. "Dat is van de media een beetje hypocriet. Ook vooraf zeiden ze: hier win je maar eventjes. Maar als je naar de statistieken kijkt zie je dat weinig ploegen hier winnen", aldus Hendrix tegenover Omroep Brabant.
    De middenvelder verwacht dan ook nog een pittige return. "Volgende week is het ook nog niet gedaan, zeker niet. We moeten er gewoon alles aan gaan doen volgende week en zeker niet te makkelijk over denken", stelt hij.

    Hendrix was verder blij voor Donyell Malen, die de winnende treffer voor zijn rekening nam. "Dat is heel mooi voor die jongen. Net als Dante afgelopen weekend, nu maakt hij in de laatste minuut de winnende. Dat is voor elke speler nog steeds heel speciaal en voor deze jongens zeker."

    Poll

    Gaat PSV de poulefase van de Champions League halen?

    (4285 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 22 augustus 2018 om 09:07
    Juiste ractie van Jorrit. Niet te vroeg juichen
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:26
    Alleen gaat hij voorbij aan het feit dat 'de media' na afloop best kritisch waren over het spel. Overigens vind ik hem gisteren een van de zwakke schakels, best veel foute keuzes in de opbouw en nogal wat slordige passes op korte afstand met onnodig balverlies tot gevolg. Vooral in het laatste derde van de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    tannat +12503
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:32
    Begrijpelijk dat PSV nerveus begint met zo'n jonge ploeg op het hoogste podium.
    Toen ze hun schroom afgegooid hadden zag je het echte PSV.
    Vind ik leuk
    Leedz +6225
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:57
    Die makkelijk gegeven penalty helpt hen uiteraard in het zadel... mocht dat niet gebeurt zijn zou het waarschijnlijk een gelijk spel zijn geworden of een nipte verlies...

    Bate was teleurstellend en dit moet PSV kunnen klaren mits ze zo slap beginnen als gisteren want wordt het 0-2 in Eindhoven gooien die Wit-Russen alles dicht
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1149
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:31
    Wat een zure reactie. Je kunt er niets over zeggen wat er was gebeurd zonder de penalty. Maar wat maakt het uit, hij gaf hem en het was er ook een. Afgelopen weekend nog vaak gehoord, een lichte overtreding is ook een overtreding. Als die verdediger zijn arm niet had gebruikt had Bergwijn een kans gekregen.

    PSV heeft gewoon veel kansen gekregen en deze uitslag valt daardoor zelfs wat tegen terwijl ik er vooraf voor getekend had.

    Je vond Bate teleurstellend, je hoopte waarschijnlijk wat anders van ze. Het is zo lang geleden dat zij Europees thuis verloren hebben, dit is gewoon een prima resultaat.
    Succes met jouw club vanavond, ik zal na afloop wel een realistische reactie geven in tegenstelling tot jouw reactie.
    Vind ik leuk
    baas t +20
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:47
    hends is hends
    Vind ik leuk
    Just dekler +1459
    woensdag 22 augustus 2018 om 13:10
    😂
    Vind ik leuk
    Leedz +6225
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:51
    Heeft helemaal niks met zuur te maken...

    Ik was ook voor PSV al ben ik voor Ajax en daardoor kan ik wat objectiever kijken naar deze wedstrijd en concluderen dat voor de penalty PSV echt ondermaats was en al 2 en misschien zelf al 3-0 achter had kunnen staan...

    Na die penalty was de geloof erop eens (niet dat zij veel beter gingen voetballen maar de wil om te winnen werd groter) en bij Bate was het geloof opeens helemaal weg...

    En ik hoopte op iets anders zegt ie, omdat wij het niet eens zijn met elkaar moet ik meteen kwade bedoelingen hebben pfff geen aannames doen als je het niet weet...

    Vooraf was Bate gewoon een hele gevaarlijke tegenstander en dat geldt voor elk Nederlandse ploeg, om te zien dat PSV er zo makkelijk 3 maakt en misschien nog wel meer had kunnen en moeten maken ook al miste Bate hun beste speler is wat het teleurstellend voor mij maakt
    Vind ik leuk
    Onderkan +204
    woensdag 22 augustus 2018 om 11:10
    Dat heb je goed gezien. Ben het met je eens. Toch blij dat de 2-3 nog viel. Nu is 1-2 verliezen thuis nog voldoende.
    Vind ik leuk
    Leedz +6225
    woensdag 22 augustus 2018 om 11:14
    Klopt, PSV moet scoren in ieder geval
    Vind ik leuk
    Leeuw +5570
    woensdag 22 augustus 2018 om 15:51
    Over de hele wedstrijd gezien had het 3-5 kunnen worden voor PSV. Ze begonnen heel erg nerveus, maar gelukkig kwam het goed. Hopelijk hebben ze lering uit getrokken want hier kun je niet mee aankomen.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:15
    Absoluut. Van de jonkies in de ploeg begrijp ik het. Bovendien groeiden Bergwijn en Dumfries meer in de wedstrijd. Maar Hendrix is geen jonkie meer en hij zakte in de 2d helft van de wedstrijd in. Hleb had dat overigens direct door en zorgde voor druk op Hendrix en daarmee vaak snel balverlies.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 10:16]
    Vind ik leuk
    michelhx +3538
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:42
    Zo waren er wel meer in mijn ogen: Zoet, Dumfries, Viergever, Bergwijn en De Jong haalde geen voldoende.
    Schwaab en Angelino waren de lichtpuntjes gisteren. De rest een 6.
    Vind ik leuk
    piet potlood +2112
    woensdag 22 augustus 2018 om 17:39
    Ik vind Hendrix en Rosario wel een mooi koppel op het middenveld. Tuurlijk moeten ze nog op elkaar ingespeeld raken en moeten ze nu presteren op CL niveau. waar stonden deze jongens 2 jaar geleden? Ik vond Zoet en Luuk de Jong veel minder presteren, en Dumfries in de 1ste helft liep ook behoorlijk te schutteren.
    Probleem is alleen dat als Dumfries loopt te schutteren dat er iemand met snelheid achter moet staan om dat te corrigeren, Schwaab en Viergever hebben dat allebei niet.
    Vind ik leuk
    Snuck +518
    woensdag 22 augustus 2018 om 11:00
    Hendrix is gewoon een overschatte voetballer. Ramselaar is vele malen beter. Maar op een of andere manier lukt het bij PSV niet.
    Vind ik leuk
    piet potlood +2112
    woensdag 22 augustus 2018 om 17:36
    Snuck, wat betekend dat? totaal onwetend? Tuurlijk is Hendrix vele malen beter dan Ramselaar. Bart is veel meer een speeltuin voetballer dan een controleur.
    Vind ik leuk
    Snuck +518
    woensdag 22 augustus 2018 om 17:50
    Hendrix is gewoon harde werker.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:08
    We zijn wwl dichtbij. 1 goal is al heel veel nu dus dit mogen we niet meer mis laten gaan
    Vind ik leuk
    129 +854
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:10
    Zeurt die nou? Dit is kat in het bakkie. PSV was ruim een uur zoveel sterker, thuis in Eindhoven knaller er overheen.
    Vind ik leuk
    PRICE +33396
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:15
    Thuis gewoon in hoog tempo die Wit Russen kapot spelen.
    Vind ik leuk
    Leeuw +5570
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:15
    Puur realisme. Jorrit zegt niks raars. Lacherig doen over Bate zou stom zijn en dat doet een deel van de Nederlandse media graag. Bate Borisov is ook sterk in uitwedstrijden dus het is nog niet gedaan.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 09:33]
    Vind ik leuk
    mason +1865
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:31
    Ze deden ook lacherig over die club uit slowakije. En daar verloor feyenoord ook dik van. Beetje meer realisme is wel op zijn plaats lijkt mij.
    Vind ik leuk
    Boomwortel +1436
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:16
    Ja, maar je moet het nog wel doen. En als je zo makkelijk 2 goals weggeeft is het zeker nog niet gespeeld.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1857
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:10
    Goede reactie meteen de euforie temperen...kan een bepaalde club (en supporters) nog wat van leren
    [Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 09:11]
    Vind ik leuk
    129 +854
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:14
    Mooi! Prachtige 2-3 overwinning, en dan toch bezig zijn met een andere club. Dan ben je wel een uber frustro. Haha!!
    Vind ik leuk
    Garinsha +4636
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:20
    Blijf jij maar bezig met die bepaalde club en haar supporters.. in een psv topic.. kom je ver me jonge..
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +4755
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:04
    Leuke naam heb je, die maakte toch furore in amerika samen met pele.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7406
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:16
    Als hij de naam Garrincha nu nog goed weet te schrijven wordt het nog eens wat. Hij had beter Pele als favoriet genomen. Is makkekijker te typen...
    Vind ik leuk
    Garinsha +4636
    woensdag 22 augustus 2018 om 12:41
    Niet bijdehand willen overkomen.. want niet omdat je de braziliaanse Garrincha zo spelt wilt dat zeggen dat Garinsha verkeerd gespeld is.. ik heb namelijk een familie lid die Garinsha heet.. ook nog willen bepalen dat het mijn favoriet is..

    Grappige gast.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 12:42]
    Vind ik leuk
    Garinsha +4636
    woensdag 22 augustus 2018 om 12:35
    Van de Vs weet ik niet.. in het Braziliaanse elftal wel.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1530
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:13
    Zeker niet te vroeg juichen. Maar het is een goede uitgangspositie.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +1303
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:14
    Nog een keer volle gas mannen!!! FORZA PSV!!
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:14
    Hij maakt wel gebruik van de zelfde hypocriete media.
    Probeer je aandacht voor volle 100% aan voetbal te geven, want dat heeft hij zeker nodig.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:41
    Weer een beetje een flauwe reactie. Als hij de pers niet te woord staat is het ook niet goed. Als het jou alleen gaat om negatief te reageren, ga dan ergens anders zeuren. Hopelijk heb je na vanavond genoeg andere topics om te reageren.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 12:43
    Ziin er genoeg topics waar ik positief ben. Als jij die niet wilt zien moet je verder scrollen.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 13:17
    Jij moet zelf maar verder trollen.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10456
    woensdag 22 augustus 2018 om 16:58
    Mooi bruggetje Knakensjaak.
    Van scrollen naar trollen, laat je niet dollen.
    Vind ik leuk
    Boomwortel +1436
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:14
    Goede reactie. Want er is nog helemaal niets gewonnen. PSV liep veel te makkelijk tegen 2 tegengoals aan. Met een 2-3 overwinning zul je gewoon nog een wedstrijd flink aan de bak moeten.
    Vind ik leuk
    Leeuw +5570
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:17
    Jammer van die 2-2. Zoet was niet rustig en dat is jammer. Toch prachtig om de 2-3 te maken en de overwinning over de streep trekken.
    Vind ik leuk
    Boomwortel +1436
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:22
    Zoet keepte een slechte wedstrijd. Dat zal toch beter moeten.
    Een bal door het midden weg stompen kan niet op dit niveau.
    PSV geeft gewoon te makkelijk 2 goals weg. Er is dus nog niets beslist.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7406
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:17
    Zoet heeft er ook zeker een paar goed uitgehouden. Die laatste was een misser. In principe klemmen. Maar wanneer je stompt moet die bal naar de zijlijn en ver weg.
    Vind ik leuk
    Leeuw +5570
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:19
    Dat is waar. Hij heeft ook een paar mooie ballen weggehaald. Zie ik ook meer als zijn taak.
    Vind ik leuk
    isnake +2269
    woensdag 22 augustus 2018 om 11:43
    Ik denk dat het te maken had met het feit dat de bal wat harder opsprong dan verwacht (polletje?). Hij wilde vangen, kwam niet er niet helemaal goed uit dus kon alleen nog maar wegstompen op het laatste moment.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:14
    Goed ook voor de punten. Belangrijk om vanavond ook winnend af te sluiten. Dan doe je goede zaken als Nederland zijnde.
    Vind ik leuk
    Leeuw +5570
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:37
    Je kunt zien dat van Bommel deze jongens ook leert om realistisch te zijn en knokken voor iedere millimeter. Het is pas over wanneer de scheids heeft afgefloten. Come on PSV!!
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +311
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:46
    Sportjournalisten en -analisten doen weinig aan feiten en meer aan onderbuikgevoel... en ze praten elkaar na. Trieste gasten, ze zijn lui en je hebt er niks aan.
    Vind ik leuk
    Mari +7758
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:28
    Klopt, ik denk niet lui, wel onwetend.
    Maar feit is wel dat dit ook gelul is van Jorit. Als weinig ploegen daar winnen en PSV wint met speels gemak en het had meer kunnen zijn en Bommel kan vrij uit zijn beste man eruit halen dan zegt dit genoeg. Dan moet je niet zo slap lullen
    Vind ik leuk
    Mari +7758
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:54
    "Ook vooraf zeiden ze: hier win je maar eventjes. Maar als je naar de statistieken kijkt zie je dat weinig ploegen hier winnen",

    Jorrit jongen, dit bewijst toch dat jullie veeel beter zijn dan die gasten.
    Jullie winnen wel en had ook meer kunnen zijn
    Een beetje waakzaam zijn is goed, maar kom nou niet zeggen dat ze echt nog een kans hebben. Ze maken wel even drie goals en jullie geen een. sure
    Vind ik leuk
    Leeuw +5570
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:17
    Dit is voetbal. Kan van alles gebeuren wanneer je speelt tegen een club die snel uitbreekt. Hebben wij gister toch allemaal gezien? Binnen 10 minuten was het raak voor Bate. Achterhoede van PSV heeft gister steken laten vallen en hadden het bijzonder moeilijk.

    PSV begon heel erg zenuwachtig aan de wedstrijd en kwamen niet in hun eigen spel. Naarmate de wedstrijd vorderde ging het beter.
    Vind ik leuk
    JOJO +1709
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:01
    We moeten er volgende week een grote Heksenketel van maken in Eindhoven. Met vuurwerk, fakkels, flink joelen en fluiten. Er een beetje een sfeertje zoals ze zo goed in bijvoorbeeld Turkije kunnen maken. Is het niet om indruk te maken op de tegenstander, dan wel als boost voor ONS PSV. Gas erop!
    Vind ik leuk
    RtdDub +11921
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:10
    Net zoals er misplaatst zelfvertrouwen bestaat, ook wel arrogantie, kan je ook misplaatst nederig doen.

    Je wint met 3-2 bij een ploeg die normaal gesproken vooral wil verdedigen. Zeg gewoon dat je door bent tenzij de wereld andersom gaat draaien.
    Prima resultaat en daar mag je je best naar gedragen
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7406
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:19
    Dat mag hij best denken, maar zeggen niet. En op dit moment past het geen enkele Nederlandse ploeg om makkelijk te denken over welke Europese ploeg dan ook. Kijk anders even naar onze statistieken van de afgelopen jaren...
    Vind ik leuk
    RtdDub +11921
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:23
    Ja... en bij hoeveel van die statistieken van die kwalificaties was de eerste uitwedstrijd gewonnen?

    Kijk, beetje jofel gaan lopen doen als je bij zo'n ploeg met 1 goaltje verschil verliest zo van: "dat maken we thuis wel even goed" is inderdaad niet verstandig. Voorsprong verdedigen kunnen ze vaak wel.

    Maar nu speel je de 2de pot thuis tegen een ploeg die moet komen met deze stand maar daar helemaal geen zin in heeft normaal gesproken.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 10:24]
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:26
    Wat betreft blunders dit seizoen heeft Zoet nog een flinke marge op Onana.

    Hopelijk blijft het bij deze ene. Hendrix speelde tegen Fortuna ook al niet best in de opbouw. Hopelijk is Thomas een geweldenaar want dat hebben we wel nodig daar
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 11:33
    Hij geeft wel een aparte definitie aan hypocriet 😅
    Vind ik leuk
    rinirat +2222
    woensdag 22 augustus 2018 om 11:52
    PSV gewoon goed gedaan goed resultaat.
    Vind ik leuk
    Zomaarwat +203
    woensdag 22 augustus 2018 om 13:38
    Ik denk dat wij weinig te vrezen hebben van Bate Borisov, ook volgende week niet. Zolang je hoog druk zet op die verdediging zie je direct dat ze hier totaal niet mee om kunnen gaan en weer steken zullen laten vallen die onherroepelijk tot minimaal 1 doelpunt voor ons PSV zullen leiden. Dan moet Bate er toch 3 inleggen en dit zie ik echt niet gebeuren in Eindhoven.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Hendrix over 'hypocriete' media: 'Volgende week is het ook nog niet gedaan'