Groningen weigert bod op Doan: 'Bij dat soort bedragen ga ik hyperventileren'

Groningen weigert bod op Doan: 'Bij dat soort bedragen ga ik hyperventileren'

Gepubliceerd: woensdag 22 augustus 2018 om 15:20wo 22-08-2018 om 15:20

Het Russische CSKA Moskou heeft onlangs biedingen gedaan op Ritsu Doan. FC Groningen heeft echter besloten om hem niet te laten gaan.

De Japanner, die afgelopen zomer definitief door FC Groningen werd overgenomen van het Japanse Gamba Osaka, mocht van Groningen niet weg. "We hadden een enorm rendement op Doan kunnen verdienen, maar we laten hem niet gaan", aldus algemeen directeur Hans Nijland tegen RTV Noord.

Volgens Nijland is Doan 'één van de grotere talenten van Nederland' en hij ziet het als een compliment dat een grote club interesse heeft getoond. "De belangstelling van CSKA heeft geleid tot een concrete bieding", bevestigt hij. Hoeveel CSKA heeft geboden wil Nijland niet zeggen, maar hij stelt dat het bod niet in de buurt kwam van tien miljoen euro. "Bij dat soort bedragen begin ik lichtelijk te hyperventileren, maar ik kan oprecht zeggen dat het niet zo'n groot bedrag was."

De transfermarkt is nog niet gesloten en dus zou het alsnog tot een overgang kunnen komen. "Het zou wel heel bijzonder zijn als je een speler die je net definitief hebt vastgelegd, dezelfde transferperiode nog weg gaat. Ik schat ook in dat het nu definitief van de baan is", aldus Nijland. Doan zou hebben aangegeven zich volledig op FC Groningen en het nationale elftal te willen richten.

Plaats een reactie

El Lobo +2155
woensdag 22 augustus 2018 om 15:24
Mooi doan! Hans
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 15:26
Leuke woordgrap, plus 1.
Vind ik leuk
Hupfean +5134
woensdag 22 augustus 2018 om 15:59
1 maar?
Vind ik leuk
Dedan002 +2950
woensdag 22 augustus 2018 om 15:25
Kan dat eigenlijk wel? Een speler nog dezelfde transferperiode kopen en weer verkopen? Zou niet moeten kunnen vind ik.
Vind ik leuk
Strijp +13989
woensdag 22 augustus 2018 om 15:27
Ja hoor, gebeurd geregeld in de PL.
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 15:41
Geregeld nog wel, haha.
Vind ik leuk
mcmodd +26128
woensdag 22 augustus 2018 om 15:28
Hij werd al gehuurd, maar dit is een interessante vraag. Misschien kan de redactie van VP dit eens uitzoeken? Ik heb het daar nu te warm voor, eigenlijk ook even geen zin in.
Edit: kopen in januari en verkopen in juli kan ook, ik denk dat een speler, gekocht in januari en verkocht in juli, niet in december opnieuw kan worden verkocht aan een derde club. Dus ja, 2 maximaal?
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 15:33]
Vind ik leuk
mortagon +1234
woensdag 22 augustus 2018 om 15:52
Geloof inderdaad dat een speler maar voor 2 clubs mag spelen in een jaar of halfjaar. Was toen een aantal jaar geleden een speler van real Zaragoza (ik meen te herinneren ayala) die drie clubs in een jaar had maar die had er voor 1 nooit gespeeld;)
Vind ik leuk
mcmodd +26128
woensdag 22 augustus 2018 om 16:07
Heel vaag kan ik me die situatie nog herinneren, volgens mij kwam de uiteindelijke beslissing dat dit mocht na een uitspraak van een rechter, klopt dat?
Vind ik leuk
mortagon +1234
woensdag 22 augustus 2018 om 17:23
Weet ik niet cker
Vind ik leuk
Hakbal +1051
woensdag 22 augustus 2018 om 16:33
Armenteros mocht ook niet naar utrecht afgelopen jaar
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
woensdag 22 augustus 2018 om 16:45
Ging om huur en dan mag je maar voor twee clubs uitkomen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 16:46]
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 18:19
volgens mij had ie dan ook daadwerkelijk een wedstrijd moeten spelen voor Gamba Osaka en voor Groningen
dan had het niet gemogen , nu zou het wel mogen omdat ie alleen voor Groningen is uitgekomen
Vind ik leuk
FCG1971 +4511
woensdag 22 augustus 2018 om 17:36
Lijkt me geen probleem. Zie Rai Vloet die tekende bij Chiasso dat hem direct verhuurd via een voordelige belastingconstructie aan Frosinone. Vloet weet waarschijnlijk niet eens waar Chiasso ligt. Kan dus allemaal.
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 20:52
Zwitserland?
Vind ik leuk
FCG1971 +4511
donderdag 23 augustus 2018 om 10:23
Jij mag nooit meer raden.
Vind ik leuk
MojoRisin +14612
woensdag 22 augustus 2018 om 15:32
Nee, een speler mag niet 2x in 1 seizoen verkocht worden.. Maar dat kunnen ze omzeilen met een huurconstructie..
Vind ik leuk
mortagon +1234
woensdag 22 augustus 2018 om 15:54
Mag wel je mag er alleen maar voor 2 clubs spelen dus als je voor die 2e of 1e club nog nooit gespeeld hebt zou het kunnen. Zie comment hierboven
Vind ik leuk
MojoRisin +14612
woensdag 22 augustus 2018 om 16:03
Vroeger wel, nu niet meer, de regels zijn aangescherpt..
Vind ik leuk
Hakbal +1051
woensdag 22 augustus 2018 om 16:35
Ne hoor. Krijg je gevalletje armenteros. Heracles en dan italie en utrecht in 1 jaar mag niet
Vind ik leuk
RtdDub +13423
woensdag 22 augustus 2018 om 15:49
Er is inderdaad een beperkt aantal transfers mogelijk in 1 jaar.
Maar hij zat al bij Groningen, is niet terug geweest bij Gamba, ze hebben alleen de optie in de huurovereenkomst uitgevoerd.
Dus zou een transfer naar Rusland zijn enige transfer zijn deze zomer.
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 15:50]
Vind ik leuk
Donnygo +4076
woensdag 22 augustus 2018 om 15:25
Bij 10 mln zou ik hem wel verkopen meer rendament als 8 mln in 2 maand kun je niet krijgen.
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 15:30
10 miljoen voor een speler van Groningen? Denk het niet.
Vind ik leuk
mcmodd +26128
woensdag 22 augustus 2018 om 15:35
Dat kan makkelijk de toekomst worden voor FC Groningen. Luiz Suarez de tweede kan weer opstaan, zeg maar.
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 15:43
Ja dat zou kunnen, maar niet voor 10 miljoen. Groningen is een ploeg die onderin meedraait. Die kunnen niet dusdanig hoge bedragen vragen. Als voorbeeld, PEC krijgt nog geen 3 miljoen voor Thomas of Sandler. Mocht Doan bij AZ/Vitesse/Utrecht spelen, dan kan hij inderdaad voor ca. 10 miljoen vertrekken. Maar bij groningen niet.
Vind ik leuk
tikkitrug +840
woensdag 22 augustus 2018 om 15:46
Alsof utrecht zoveel beter is....
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 15:52
Correct

Vorig seizoen 5e... Groningen? 12e vorig jaar, dit jaar denk ik gewoon degradatiekandidaat. Kutselectie.
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 15:52]
Vind ik leuk
tikkitrug +840
woensdag 22 augustus 2018 om 16:05
Haha als je alleen naar vorig jaar kijkt heb je helemaal gelijk. Dan snap je het wel.
Vind ik leuk
Martinus69 +5427
woensdag 22 augustus 2018 om 16:34
Allemachtig.... wat een opportunistisch redeneren. Groningen heeft het vele jaren beter gedaan dan Utrecht maar is ineens minder omdat Utrecht (tijdelijk) een persoonlijke geldschieter heeft? Lachwekkend. Groningen en Heerenveen houden tenminste zelf hun broek op (nog). Dat betekend een minder hoog salarisplafond maar ze zijn gezond en hebben veel talent rondlopen. Dwingt in mijn ogen meer respect af.
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 17:01
Zal best, maar die investeerder heeft wel een redelijke selectie neergezet. Dat kunnen we van Groningen niet zeggen. Is gewoon zeer, zeer matig. En dat talent valt ook allemaal wel mee. Er loopt meer talent bij Heerenveen dan bij Groningen.
Vind ik leuk
Bosmeister +845
woensdag 22 augustus 2018 om 17:07
-proest!-
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 19:37
Jij bent niet goed snik, meer talent bij heerenveen dan groningen? haha noem er eens een aantal? Hier hebben we Doan, Reis, Vdlooi, Absalem, Breij. Allemaal jonge talentjes die langzamerhand uitgroeien tot goeie spelers. Het enige nadeel wat wij nu hebben is dat er geen ervaren leider in het veld loopt die de jonge jongens kan aansturen. ;) Das het enige punt.
Vind ik leuk
mcmodd +26128
woensdag 22 augustus 2018 om 16:04
Ja, misschien heb je gelijk. Maar dat onderin meedoen, daar wil FC Groningen toch niet aan meedoen (net als al die anderen).
Vind ik leuk
tikkitrug +840
woensdag 22 augustus 2018 om 16:12
Tuurlijk was het vorig jaar kut en starten ze nu ook belabberd. Omdat Utrecht nu beter speelt betekent het niet dat ze miljoenen meer kunnen vragen.
AZ steekt er bovenuit, maar clubs als groningen, utrecht, heerenveen, zwolle, vitesse zullen goede jaren met mindere afwisselen.
Vind ik leuk
Martinus69 +5427
woensdag 22 augustus 2018 om 16:36
Eens maar Groningen heeft ook wel de selectie om gewoon voor de PO te spelen. Het draait nog niet en we zijn nog maar 2 wedstrijden onderweg ....
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 17:00
PO? Ik denk oprecht dat Groningen dit jaar kans maakt om te degraderen. Oprecht, ik heb niks tegen Groningen, maar ze hebben zo'n waardeloze kut selectie. Er is niks benoemenswaardigs aangetrokken en de beste speler is vertrokken. Daarnaast zijn ze nog steeds niet van een lastpak als Mahi af, die sinds die 2 keer met een transfer in verband gebracht werd, geen knikker meer geraakt heeft.

Ik denk dat het een heel zwaar seizoen wordt voor Groningen.
Vind ik leuk
Bosmeister +845
woensdag 22 augustus 2018 om 17:12
Wat een flauwekul, Mahi is gewoon een hele goede voetballer. En als jij denkt dat Iddrissi of Linssen onze beste speler was dan onderschat je met name Doan en Padt nogal. Let maar op, dit team gaat draaien en zeer zeker de play-offs halen.
Vind ik leuk
tikkitrug +840
woensdag 22 augustus 2018 om 17:13
Gaat zeker niet makkelijk worden, maar op tijd veilig spelen moet lukken. Ben benieuwd wat cassierra gaat laten zien als hij fit is.
Vind ik leuk
FCG1971 +4511
woensdag 22 augustus 2018 om 17:40
Marcus Berg voor 10 mln naar HSV, Suarez voor 8,5 mln naar Ajax. Bedragen die je kunt vragen hebben te maken met het salaris van de speler en hoelang het contract nog doorloopt.
Vind ik leuk
Technoboy +30
woensdag 22 augustus 2018 om 18:11
Wat is dit voor lariekoek, ben je Berg vergeten die voor 11 mio naar HSV ging, ben je Honda vergeten die voor ettelijke miljoenen van VVV naar Rusland ging.. Het is gewoon een kwestie van wat wil een gek ervoor betalen..
Vind ik leuk
Tim +4918
woensdag 22 augustus 2018 om 15:31
Wat heb jij nou aan meer rendament als, als je ook meer rendement dan kunt krijgen.
Vind ik leuk
SimonSays +6892
woensdag 22 augustus 2018 om 16:29
Als iemand Als heet, dan kun je meer rendement krijgen dan Als.
Vind ik leuk
tikkitrug +840
woensdag 22 augustus 2018 om 15:32
Een van de weinige lichtpuntjes in de ploeg. Hoop dat ie blijft!
Vind ik leuk
tikkietoe +5932
woensdag 22 augustus 2018 om 15:34
Goed dat Nijland pas bij de echte bedragen aan een transfer gaat denken. Alleen voor de absolute hoofdprijs kun je het maken om je sterspeler voor het betalend publiek weg te doen. De aanhang is weinig verwend tot nu toe.
Vind ik leuk
Mar68 +8
woensdag 22 augustus 2018 om 15:34
Zou hem verkopen bij 15 miljoen ze hebben geld zat die russen
Vind ik leuk
Mionel Lessi +2985
woensdag 22 augustus 2018 om 15:44
Jij hebt er echt verstand van.
Vind ik leuk
ELD070 +989
woensdag 22 augustus 2018 om 15:37
Hopen dat hij het tij kan keren voor Grun, ze zijn niet goed begonnen maar denk dat het helemaal goed gaat komen met Groningen. Doet toch pijn om mijn twee favoriete ploegjes onderaan de ranglijst te zien bungelen.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11635
woensdag 22 augustus 2018 om 16:08
Als toornstra weg weg zou gaan zou hij mooi bij Feyenoord passen.
De nieuwe Shinji Ono
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 16:11]
Vind ik leuk
Smithsonian +41477
woensdag 22 augustus 2018 om 16:10
Slim.

Ga naar ajax feyenoord of psv.
Vind ik leuk
SCH Fan +200
woensdag 22 augustus 2018 om 16:13
Als ie weg is is Groningen niks meer
Vind ik leuk
schfan1920 +6113
woensdag 22 augustus 2018 om 16:14
Valt nu, met hem voorlopig ook niet mee.
Vind ik leuk
Martinus69 +5427
woensdag 22 augustus 2018 om 16:37
?
In mijn ogen een betere selectie dan Heerenveen. Ik kom geregeld in het ALS en heb geenszins de indruk dat daar een betere selectie rondlooopt dan in de Euroborg.
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 16:38]
Vind ik leuk
SCH Fan +200
woensdag 22 augustus 2018 om 21:48
Laten ze in ieder geval niet zien
Vind ik leuk
Martinus69 +5427
donderdag 23 augustus 2018 om 15:56
Eens. Het draait voor geen meter. Aan de andere kant is geen ploeg zo effectief als Heerenveen; de eerste 4 doelpogingen in 2 wedstrijden leverden 4 doelpunten op. (heeft AD een stukje aan gewijd) Briljant gedaan. Als ze dat volhouden krijgen we een verassende kampioen. Zou voor mij mogen trouwens.
Vind ik leuk
FCG1971 +4511
woensdag 22 augustus 2018 om 17:44
Want jij denkt dat er geen vervanger voor een dergelijke speler komt? Dan hoef ik jou niet serieus te nemen.
Vind ik leuk
SCH Fan +200
woensdag 22 augustus 2018 om 21:51
Nou die zal niet beter zijn dan Doan want dat vind ik het enige lichtpuntje van Groningen
Vind ik leuk
FCG1971 +4511
donderdag 23 augustus 2018 om 10:21
Joh, ga lekker stewards klieren.
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 16:13
Goede beslissing
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 17:02
Doan moet bijven.
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 17:16
Doan is een hele goede voetballer. Alleen zijn probleem is dat ie in het dienst van het elftal speelt. Wat op zich een goede zaak is, maar niet als je met afstand de beste speler bent. Dan moet het elftal in jouw dienst spelen. Ik zou hem ook graag in een centrale positie zien, niet hangend aan de zijkant.
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 17:16]
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 17:31
4,5 miljoen was wat CSKA heeft geboden
Vind ik leuk
El Cazador +8671
woensdag 22 augustus 2018 om 17:44
Nijland weet ook dat Groningen het geld heel goed kan gebruiken, maar bij verkoop lonkt de KKD en daaruit komen kost meer!!
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 17:52
Laat Nijland nu eerst eens goed nadenken hoe alle ellende rond onze FC tot stand is gekomen en dan zijn conclusies trekken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 17:53]
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 18:09
Strik erom en een postzegel op zijn kont zou ik zeggen.... :D
Vind ik leuk
Realist1892 +1185
woensdag 22 augustus 2018 om 23:05
Waarom een strik erom heen.
De bedrag van 10 milj.kwam het verre van na niet.
Vind ik leuk
Realist1892 +1185
woensdag 22 augustus 2018 om 23:03
Goed zo Hans,laat je niet kennen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws