AZ-sensatie kreeg lucratief aanbod van Arsenal: Dat stond mij minder aan

AZ-sensatie kreeg lucratief aanbod van Arsenal: "Dat stond mij minder aan"

Gepubliceerd: zondag 9 september 2018 om 10:54zo 09-09-2018 om 10:54

AZ-spits Myron Boadu had in 2016 de kans om een lucratief contract te signeren in de Premier League. Arsenal was bereid om heel ver te gaan voor de tiener. Boadu vertelt dat in gesprek met ELF Voetbal. 

De jeugdinternational werd door Arsenal uitgenodigd in Londen. "Het moment dat ik in het vliegtuig stapte, zal ik nooit vergeten. Ik dacht: dit kan weleens een belangrijke dag uit mijn leven worden. Als we ja hadden gezegd, had het verstrekkende gevolgen gehad voor ons gezin. Dan zou een van mijn ouders zijn meegegaan", legt Boadu uit.

Uiteindelijk besloten de aanvaller en zijn zaakwaarnemer José Fortes Rodriguez niet in te gaan op de lokroep van Arsenal. Boadu signeerde in 2017 een driejarig contract bij AZ. "Het was aantrekkelijk om te gaan, dat wel. Maar ik had ook een heel goed aanbod van AZ gekregen."

Om geld ging het niet. "Ik speel hier nu in het eerste. Ik weet niet of dat bij Arsenal ook het geval was geweest. Daar zou ik met jongens van mijn eigen leeftijd spelen. Dat stond mij minder aan."

Boadu (17) is momenteel basisklant in Alkmaar. Dit seizoen scoorde hij drie keer in vier competitieduels. 

Poll

Wordt Boadu een Europese topper?

(1552 stemmen)

Plaats een reactie

stratumseind +195108
zondag 9 september 2018 om 10:58
och jee heeft nederland al weer een sensatie.......
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 11:00
Binnenkort in oranje 😂
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zondag 9 september 2018 om 11:02
dat koeman hem er al niet bijgenomen heeft...straks kiest ie voor ghana en is het land weer in rep en roer
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 11:04
Ik zou zeggen lekker laten gaan maar dan ook lekker daar blijven!
Vind ik leuk
Meneer Smith +3258
woensdag 12 september 2018 om 10:05
Waarom
Vind ik leuk
woensdag 12 september 2018 om 11:26
Als hij voor ze eigen land zou kiezen.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3258
woensdag 12 september 2018 om 13:10
Ok
Vind ik leuk
RDAMREBEL +1119
zondag 9 september 2018 om 11:33
Nee,dan had hij bij die club uit A'dam moeten spelen.Alleen dan krijg je een uitnodiging voor het NL elftal na slechts 4 ED-wedstrijden...........( de Ligt tegen Bulgarije!!)
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 11:38
Ach gossie is het weer Ajax tegen de rest. Zwaar leven hebben jullie zeg
Vind ik leuk
RDAMREBEL +1119
zondag 9 september 2018 om 11:39
Zeg ik iets feitelijks onjuist dan? Lijkt me niet.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 11:44
Nee je hebt helemaal gelijk! De Ligt is daarna nooit meer opgeroepen en daarna nooit meer één goede bal geraakt!
Vind ik leuk
RDAMREBEL +1119
zondag 9 september 2018 om 11:58
Speelt nu echt goed,maar koste ons wel het WK met die 2 ketsers in Bulgarije!! Het was toen gewoon te snel voor hem,na 4 ED wedstrijden al een basisplaats in Oranje.Kan De Ligt niets aan doen,maar die malloot van een Danny Blind.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 12:44
Jij en ik weten allebei beter. Ja het waren fouten van de Ligt. Maar een WK loop je niet mis door één of twee fouten. Het was een collectieve wanprestatie.
Vind ik leuk
RDAMREBEL +1119
zondag 9 september 2018 om 13:55
Dat klopt ook wel,ik chargeer( dat weet ik).Maar als je al die missers op een rij zet:1 ketser Strootman in Zweden-uit(doelpunt!!)2 onterecht doelpunt afgekeurd Dost in Zweden-uit(kost je 2 punten)3 ketser Stekelenburg in Frankrijk-thuis(kost je een punt)4 ongelooflijke winst van Zweden in Frankrijk na blunder Lloris in laatste minuut(2 punten extra voor Zweden)
Als je het zo bekijkt hadden we met een beetje meer geluk 2e geworden in de poule. Alleen had ik ons niet zien winnen van Italie in de play-offs.
Vind ik leuk
Ajax020 +268
zondag 9 september 2018 om 18:11
Gaat het? Misschien iets minder overdrijven en naar alle wedstrijden kijken en die ook 90 minuten lang kijken. Want ja beste knul, zolang duren wedstrijden. Daarbij optellen dat je met mensen en talent te maken hebt. En dan een conclusie trekken waarom we het wk mis hebben gelopen. Succes en ik hoor het wel!
Vind ik leuk
Jarinr10 +10361
zondag 9 september 2018 om 12:31
R'dam second city syndrome.Daarom staat jouw stad en jouw club me niet aan.
Vind ik leuk
RDAMREBEL +1119
zondag 9 september 2018 om 14:04
Gewoon feiten hoor betreffende jouw clubspeler De Ligt. Maar daaron heb ik ook vaak zo'n hekel aan die aanhangers van die club uit de hoofdstad: een beetje dom,ongefundeerd maar iets roepen! Jammer joh!
Vind ik leuk
Jarinr10 +10361
zondag 9 september 2018 om 14:09
Nee, altijd maar met Ajax en Amsterdam bezig zijn.Worden jullie daar nou nooit moe van, of kunnen jullie je eigen stad of club niet waarderen? Iedereen zag toch dat dit een enorm talent was? Ja en dan neem je ern gok, en die pakte verkeerd uit.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 15:45
Dit heeft helemaal niets met ajax en of amsterdam te maken. Het opstellen van de Ligt in die cruciale wedstrijd was gewoon een abnormaal domme fout.
En een gok neem je als je 4-0 voor staat, niet in zon wedstrijd.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10361
zondag 9 september 2018 om 15:47
Er wordt toch echt gezegd hierboven, tekst van Rdamrebel, dat in A'dam moet spelen om naar 4 wedstrijden oogeroepen moet worden.Was ook te vroeg dat oproepen van de Ligt ,maar geeft ool aan dat er niet zoveel keus is.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 15:48]
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 15:58
Feitelijk gezien heeft hij gelijk. Danny Blind selecteerde hem terwijl de Ligt de week er voor nog tegen excelsior(!) een gigantische blooper maakte.. En Wesley Hoedt was gewoon beschikbaar ( Ervaring).
Dat Danny Blind ( mr. Ajax, waarom bondscoach?) dan dergelijke selecties samenstelt is het creëren van dergelijke gevoelens als dat van RDAMREBEL niet meer dan terecht.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10361
zondag 9 september 2018 om 16:00
Oh, en strootman dan selecteren? En Promes? Die beide werkelijk nog nooit een bal heeft geraakt.Oh wee als die bij Ajax hadden gespeeld, dan was t land te klein.Dan kwamen de complottheorieen weer! Waar staat Hoedt nou dan?
[Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 16:05]
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 16:05
Een basisspeler van As Roma of een 17 jarige uit Ajax 1, kan je niet vergelijken.
Kom eens met een goed argument.
Of geef anders gewoon eerlijk toe:
Danny Blind is een coach met een ajax bril , heeft 25x meer selectie opties dan Ijsland en heeft er twee keer op rij voor gezorgd dat we geen eind toernooi hebben gehaald.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10361
zondag 9 september 2018 om 16:06
Het kan me geen reet schelen of iemand basisspeler is bij Roma of niet! Het gaat erom of hij in Oranje presteert! En dat doet hij nooit! En Rdamrebel had t over t nu, dus Koeman! Of is dat ook een Ajax coach?
[Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 16:07]
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 16:14
nehh het ging over Bulgarije... Domste fout in de historie van het Nederlands elftal. Meest rare selectie beleid ooit..
Dat Strootman en Promes matig presteren kun je (nogmaals) niet vergelijken met het selecteren van een 17 jarige Ajax speler uit A1 die niemand kent (alleen via de blooper tegen excelsior).
Koeman is geen Ajax coach, hij gaat namelijk Daily Blind binnenkort buiten de basis laten. Die aankoop van 21 miljoen (en zoon van) die normaal gesproken niet eens in de basis zou staan bij V.V zwaluwe zondag 1ste klasse.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10361
zondag 9 september 2018 om 16:50
Dan lees je niet goed!!!! Het gaat over Boadu.Iemand zegt voor de grap dat hij in Oranje moet.Daarop antwooord iemand 'straks kiest hij voor Ghana'.Waarop Rdamrebel zegt 'Daarvoor moet je in Adam spelen om na 4 wedstrijden geselecteerd te worden'.Dus zijn worden zeggen dat dit nu dus ook geldt.
Vind ik leuk
soksa +1762
zondag 9 september 2018 om 16:17
Strootman en Promes hebben nog nooit een bal hebben geraakt? Zijn bij hun club super belangrijke spelers. Dat je ze dan opstelt in de hoop dat ze dat niveau bij het NL elftal ook halen lijkt me juist heel erg logisch.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 16:19]
Vind ik leuk
Jarinr10 +10361
zondag 9 september 2018 om 16:53
En daar hebben we dus t grote probleem van het NL elftal.We kijken naar namen.Zoveel mogelijk spelers van grote clubs selecteren dan komt t dus goed! Het is 40x niet gelukt met desbetreffende spelers dus we proberen t gewoon nog een keer.Ze spelen toch immers bij de grootste clubs?
Vind ik leuk
soksa +1762
zondag 9 september 2018 om 17:33
Ze spelen bij de grootste clubs... waar ze het bijna wekelijks wel laten zijn. Bovendien hebben we geen ander (goed) alternatief. Wij zijn gren Frankrijk, Spanje, Duitsland wat meerdere toppers heeft. Na de spelers waar wij het nu over hebben komen wat eredivisie talentjes die nog niks gepresteerd hebben, behalve een tiental eredivisie wedstrijdjes achter hun naam hebben staan. Ga je met die spelers spelen gaat het je ook niet lukken en ben je dus niet beter af.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10361
zondag 9 september 2018 om 18:18
Voor Strootman had je ook een keer Hendrix kunnen selecteren.
Vind ik leuk
Ajaciedje +41
zondag 9 september 2018 om 17:28
Volgens mij was hoedt toen gwn geselecteerd maar blind wilde (wat ik logisch vind) een rechtsbenige en een linksbenige centrale verdedigers en niet 2 linksbenige
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 17:39
Logisch!! haha. Het koste ons deelname aan het wk, het punt is dat je
geen 17 jarige voor de leeuwen gooit in zon wedstrijd. Had desnoods Veltman daar neergezet, of van der Heijden van Feyenoord meegenomen ( draaide een top seizoen). Blijft een belachelijke selectie toen ter tijd. Geef het gewoon toe en kom anders met een goed argument.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 17:40]
Vind ik leuk
mcmodd +26972
zondag 9 september 2018 om 15:40
Jarin10, wat is dit voor rare mening? Dit meen je toch niet echt? Rdamrebel geeft zijn mening en nu antwoordt je dit, eigenlijk geef je nergens antwoord op en zeg je dit? Je kunt beter man.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10361
zondag 9 september 2018 om 15:43
Lees ff waar t allrmaal begon.Je moet dus in A'dam spelen om naar 4 wedstrijden opgeroepen te worden.Ik wordt hier een beetje moe van! Al die vermoedelijke complottheorieen
Vind ik leuk
mcmodd +26972
zondag 9 september 2018 om 15:49
Jarin, dat had ik gelezen. Natuurlijk moet die jongen nog groeien en is er nog lang niet. Maar hij doet het nu best goed, is nog stikjong en dat geeft toch ook hoop? En dan is je talent genoeg, dan hoef je inderdaad niet in Amsterdam te spelen om in Oranje te komen. Maar dat neemt echt ook nog wel tijd.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10361
zondag 9 september 2018 om 15:51
Precies, had de Ligt bij PSV of Feyenoord gespeeld was hij ook wel opgeroepen.Het enige wat ik van mensen snap is dat ze hun bedenkingen hebben bij Kluivert ipv Bergwijn.
Vind ik leuk
mcmodd +26972
zondag 9 september 2018 om 15:57
Ja, die heb ik ook. Maar met bedenkingen van ons komen we niet ver, of wel soms?
Vind ik leuk
Jarinr10 +10361
zondag 9 september 2018 om 15:59
Nee, daar heb je gelijk in.
Vind ik leuk
RDAMREBEL +1119
vrijdag 21 september 2018 om 17:35
Nooit, De Ligt werd opgeroepen omdat Blind zijn kwaliteiten kende vanuit zijn "kennis" van De Toekomst. Letterlijk gezegd toendertijd door onze toenmalige bondscoach!
Maar even terzijde Jari,mijn 1e opmerking was deels sarcastisch......dat had je toch wel begrepen?
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 17:58
Waar is die opmerking voor nodig? We hebben gewoon een normaal gesprek dan is dit toch niet nodig?
Vind ik leuk
sphynx +1041
zondag 9 september 2018 om 11:42
jullie is jodenvolk ;)
Vind ik leuk
mcmodd +26972
zondag 9 september 2018 om 15:43
Sphynx, je zult het vast niet weten, maar deze woorden werden tot na de oorlog gebruikt. Het zette het joodse volk volkomen buiten de maatschappij en begon voor de oorlog al. Je weet hoe dat afliep tussen ‘40 en ‘45?
Vind ik leuk
sphynx +1041
maandag 10 september 2018 om 21:50
ik ken de geschiedenis, maar daar mee associeerde ik het totaal niet, plaatste het ook niet in die context.
als ik er iemand mee heb beledigd, bied ik graag mijn excuses aan
Vind ik leuk
mcmodd +26972
dinsdag 11 september 2018 om 09:55
Met Joodse voorouders ben ik behoorlijk op de hoogte van wat er gebeurde, ook met wat de ontwikkelingen waren voor WO2. Zelf in 1948 geboren, dus kreeg de nasleep van die oorlog dagelijks mee. Excuses uiteraard aanvaard.
Vind ik leuk
Kinkladze +157
zondag 9 september 2018 om 12:16
Randdebiel??
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 11:00
In 2016....2 jaar oud nieuws
Vind ik leuk
Counterattack +11754
zondag 9 september 2018 om 11:41
Speelde gisteren in oranje O-19 tegen Tsjechië, scoorde 1 x, goede wedstrijd.
Vind ik leuk
#Keizerout +45592
zondag 9 september 2018 om 11:00
Fortes Rodrigues? Is Myron geen Mino mannetje?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21697
zondag 9 september 2018 om 11:01
Jawel. Jose werkt voor Mino...
[Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 11:01]
Vind ik leuk
#Keizerout +45592
zondag 9 september 2018 om 11:03
ah, dankjewel.
Jammer dat die van ons niet zo verstandig zijn als Boadu.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21697
zondag 9 september 2018 om 11:04
:)... Volgens zijn management is dit echt het grootste talent van de Nederlandse velden. Toekomstig Oranje materiaal.. Ben benieuwd :)
Vind ik leuk
#Keizerout +45592
zondag 9 september 2018 om 11:05
Hij is ook leuk begonnen bij AZ dus ik geloof ze wel.
Al is natuurlijk iedereens talent het grootste talent.
Iedereen heeft ook een kind met een voorsprong, zo werkt dat nou eenmaal :p
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21697
zondag 9 september 2018 om 11:07
Ik denk dat die Brobbey er ook aan gaat komen bij ons. Wat een beest is dat zeg..
Vind ik leuk
#Keizerout +45592
zondag 9 september 2018 om 11:13
Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik weet het nooit zeker met hele sterke jeugdspelers. Of ze zijn in het voordeel door hun lichaam en over een paar jaar is iedereen breed en valt het tegen, of het is een type Lukaku, die gewoon en sterk en goed is.
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6443
zondag 9 september 2018 om 11:17
Klopt.
Ik persoonlijk heb het liefst een wonder-foetus als talent. Als we er daar een paar tientallen van hebben, worden we in 2046 wereldkampioen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45592
zondag 9 september 2018 om 11:24
Je bedoelt het niet, maar ik vind het heel erg klinken als genetische manipulatie, wonder-foetussen :p
Misschien kunnen we alle mannelijke en vrouwelijke internationals dingen laten doneren bij een soort lab. Kunnen we daarmee aan de slag.
Vind ik leuk
Arvin +7472
zondag 9 september 2018 om 12:30
Ja, je lacht maar het kind van Aguero en de dochter van Maradona heeft al een contract sinds z'n geboorte.

Los Colchoneros chairman Enrique Cerezo is convinced football talent is passed down to a new generation by genetics. Seeing as Diego Maradona's daughter Gannina is pregnant with a son from Atlético starlet Sergio "Kun" Agüero, Cerezo intends to sign the youngster soon after birth, claiming that "he'll be our youngest signing ever.
Vind ik leuk
mcmodd +26972
zondag 9 september 2018 om 15:45
Man, dat ga ik vast niet halen, dan ben ik 98. Kan je er niet voor zorgen dat het wat eerder gebeurt? ;-)
Vind ik leuk
Nuance +10723
zondag 9 september 2018 om 12:02
Ja right, net als Brutil Hose destijds, ook zo’n beest. Google hem maar
Vind ik leuk
Come on Utreg +29699
zondag 9 september 2018 om 11:51
Spitsen die makkelijk scoren hebben we wel nodig in Oranje. Dit is wel een talent. Hij is goed begonnen bij AZ en scoort wekelijks. Maar Oranje is nu nog veel te vroeg.
Vind ik leuk
rinirat +3525
zondag 9 september 2018 om 11:01
Beetje moe van ditsoort onzin verhalen
Vind ik leuk
Bossie020 +6086
zondag 9 september 2018 om 11:04
Het is geen onzin. Het is waargebeurd.
Vind ik leuk
Roya +1758
zondag 9 september 2018 om 11:03
Slimme jongen denk dat dit beter is voor zijn carrière maar een Europese topper durf ik me geld niet op in te zetten
Vind ik leuk
Bossie020 +6086
zondag 9 september 2018 om 11:05
Hij is pas 17 he...en net een vol jaar geblesseerd geweest.
Op zijn 15e stond hij al in Jong AZ. Scoorde hij er 6 of 7 in 9 duels.
Vind ik leuk
Roya +1758
zondag 9 september 2018 om 11:12
Daarom duf ik me geld er ook niet op te zetten heb hem nog niet veel aan het werk gezien



Vind ik leuk
Roel b. +8
zondag 9 september 2018 om 11:08
als hij zich blijft ontwikkellen zoals hij nu bezig is. Wel zal hij nog wat sterker moeten worden maar dat weet hij zelf ook wel denk ik.
Vind ik leuk
Bossie020 +6086
zondag 9 september 2018 om 15:51
Ben jij nu sterker dan toen je 17 was?
Vind ik leuk
Mari +12442
zondag 9 september 2018 om 11:27
Er zijn nog verstandige jongens. Goed zo.
Bijkomend voordeel; we zijn verschoond gebleven van weer een jank verhaal van Huilbert
Vind ik leuk
|Ajax| +1317
zondag 9 september 2018 om 11:30
Hij gaat het maken.
Vind ik leuk
Het Brein +4768
zondag 9 september 2018 om 11:48
Ik heb hoop dat hij, Redan en Malen de toekomstige spitsen zijn..
Vind ik leuk
Jc 74 +295
zondag 9 september 2018 om 12:25
Dan vergeet je Zierikzee miss wel het allerbeste talent voor de spits positie
Vind ik leuk
Het Brein +4768
zondag 9 september 2018 om 12:29
Oja, die van Bayern. You are right..
Vind ik leuk
rinirat +3525
zondag 9 september 2018 om 13:24
Gravenbergh
Vind ik leuk
Vinnie J +1974
zondag 9 september 2018 om 12:24
Wat zijn we onze talenten weer aan het ophemelen. Oproepen kan nooit slechter zijn dan de rest
Vind ik leuk
De Hout +2017
zondag 9 september 2018 om 12:57
17 jaar en al heel ver in zijn ontwikkeling als spits. Als ik AZ was zou ik zijn contract al weer openbreken. Nog drie jaar bij AZ in het eerste en dan Premier League. Dat is carrièreplanning.
Vind ik leuk
pos +9733
zondag 9 september 2018 om 13:13
Is pas 17 en nu na een jaar blessureleed gelijk in de basis. Dat is gewoon erg knap maar laten we vooral maar heel rustig kijken hoe hij het doet dit seizoen. Hij heeft wel het juiste karakter in ieder geval.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 13:21
Pfff dit nieuws is al zo vaak geweest. Vorig jaar al meerdere keren op VP gestaan. Kom is met recent nieuws
Vind ik leuk
pinkelman +4363
zondag 9 september 2018 om 14:02
Zijn laatste goal verraadde al zijn klasse.
Lekker elftalletje heeft die Brom als straks ook nog die Stengs terug komt en dan hebben ze ook nog zo'n 30 miljoen in de knip.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 14:04]
Vind ik leuk
repeP +2195
zondag 9 september 2018 om 17:34
Gaat er nu bij elke speler gesteld worden of hij wel of niet een topper gaat worden? En wanneer ben je dat? Als je een concert van De Toppers hebt bezocht?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws