'Kas Feyenoord leeg: Rotterdammers richten blik noodgedwongen op eigen jeugd'

    'Kas Feyenoord leeg: Rotterdammers richten blik noodgedwongen op eigen jeugd'

    donderdag 13 september 2018 om 07:08

    Het geld bij Feyenoord raakt op en de club verlegt zijn aandacht daarom weer naar de eigen jeugd. De Rotterdammers kochten deze zomer – ondanks de transfers van Sofyan Amrabat en Jean-Paul Boëtius - slechts één speler: de Colombiaan Luis Sinisterra.

    Het Algemeen Dagblad schrijft over de koerswijziging in De Kuip. Toen Feyenoord rond 2010 op zwart zaad zat werd noodgedwongen al eens een blik jeugdspelers opengetrokken. Dat leidde tot de doorbraak van onder meer Stefan de Vrij. De verdediger moest eerst bedelen om een contractje, daarna nog voorrang verlenen aan Bart Schenkeveld en pas nadat stagiair Sigourney Bandjar met een blessure was afgehaakt, kreeg de Oranje-international zijn kans.

    Door de lucratieve transfers van spelers als De Vrij kreeg Feyenoord weer geld te besteden, waardoor de eigen jeugd pas op de plaats moest maken. De aankopen bleken echter lang niet altijd succesvol. 'En dus is het logisch dat het vizier weer nadrukkelijker naar de eigen jeugdopleiding gaat, nadat er vorige zomer nog liefst 26,5 miljoen werd geïnvesteerd in aankopen', schrijft het AD. 'Ruim baan voor de eigen talenten.'

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Plaats een reactie

    Mjblinker +710
    donderdag 13 september 2018 om 07:14
    Prima
    Vind ik leuk
    phritzzz +2507
    donderdag 13 september 2018 om 07:19
    De opbloei van Feyenoord was mi in zijn geheel te wijten aan de eigen jeugd en het geld dat daardoor binnenkwam.
    Vind ik leuk
    RebelVox +6848
    donderdag 13 september 2018 om 10:45
    Ze worden eindelijk wakker in R.dam
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 14:43
    Als ze verder waren gegaan met het opleiden van talentvolle jeugdspelers, waren ze nu financieel en sportief ook veel verder geweest. Het kan volgens mij ook niet liggen aan het talent in Rotterdam en omstreken, want er wonen meer dan genoeg mensen. Waar Ajax en PSV flink aan de weg timmeren, laat Feijenoord het volledig afweten en daar kunnen alleen de beleidsmakers de schuld van krijgen.
    Vind ik leuk
    Zwitserland +4572
    donderdag 13 september 2018 om 07:30
    Lekker man, einde verhaal.
    Vind ik leuk
    Berbr +1634
    donderdag 13 september 2018 om 07:39
    Van Geel heeft al het geld van de CL en transfers er doorheen gejaagd met de koop van meest matige subtoppers. En nu staat er dus een subtopelftal, niveau Vitesse, Heerenveen. Bij Ajax heeft ie het destijds ook al zo slecht gedaan. Ongelofelijk dat die man nog steeds bij zo'n mooie club zit, want dat blijft Feij natuurlijk
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9016
    donderdag 13 september 2018 om 07:50
    Maar de massa richt zijn agressie tegen Gio en niet tegen van Geel.
    Ook het feit dat er weer een ambtenaar als AD werd aangesteld die nog nooit geld heeft verdient maar dat altijd heeft gekregen van de Overheid, maakt niemand zich druk over.
    Typisch volkje daar.......
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5349
    donderdag 13 september 2018 om 08:27
    Er zijn er steeds meer die zoch daar druk over maken, echter nog lang niet de meerderheid
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9016
    donderdag 13 september 2018 om 08:30
    Dat wordt echt tijd....
    Alle narigheid begint altijd bij het Management en dat spreidt zich dan uit over de hele club als een olievlek.
    Kijk maar naar Twente in slechte zin en AZ in goede zin.....
    Vind ik leuk
    cj_fey +4230
    donderdag 13 september 2018 om 13:31
    Een jaar (of 2) geleden werd het management van Ajax verketterd om verschillende redenen, nu lopen ze er (voor het grootste deel) mee weg....
    Waarmee ik niet zeg dat je geen gelijk hebt, maar wel dat het mede afhankelijk van de resultaten is hoe er wordt geoordeeld.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9016
    donderdag 13 september 2018 om 19:25
    Nou, ik denk niet dat er veel mensen razend enthousiast zijn over het management bij Ajax ha ha, maar ja, het gaat beter ( v.d. Sar met name is moeizaam lerende ) en dan houdt men de moed er maar in.....
    Het blijft een feit dat Ajax met een onervaren Directie 4 x niets heeft gewonnen met de meeste poen op de bank, een rechtstreeks gevolg van slecht management.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +2955
    donderdag 13 september 2018 om 09:20
    Ooit was Van Geel nog DE held van Rotterdam! Volgens vele kenners hier beter dan Brands.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 08:59
    Helemaal mee eens. Die ambtenaar kost meega veel geld en weet niet wat winst maken is. Zo slecht beleid om juist die man aan te stellen als Algemeen Directeur.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2910
    donderdag 13 september 2018 om 10:54
    Het feit blijft natuurlijk dat Gio spelers ook niet beter maakt. Spelers die het bij een subtop goed spelen komen allemaal bij Feyenoord niet uit de verf.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9016
    donderdag 13 september 2018 om 19:19
    Het is moeilijk te bepalen, maar; de cijfers spreken toch voor zich ?
    Kijk gewoon naar de laatste 12 jaar en de prijzen die gewonnen zijn.
    Dat zegt veel.
    Ik denk dat Gio het onder de omstandigheden goed doet en de eigen Directie is dan ook zeer lovend, met de beperkte middelen doet Feijenoord het qua prijzen niet slecht.
    Feitelijk is Gio nog maar betrekkelijk kort Trainer en maakt natuurlijk zijn fouten vanwege een bepaalde onervarenheid, ik zie echter geen Trainer rondlopen elders die haalbaar en betaalbaar is en het veel beter zou doen........jij wel ?
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2910
    vrijdag 14 september 2018 om 09:01
    Ik denk dat het afgelopen jaren meer door de ervaren spelers komt dan door v. Bronckhorst. Als ik het spel zie, zie ik geen tactiek of de beleving om een wedstrijd te winnen. Spelers zoals Vejinovic, Bilal, Larsson en Amrabat deden het allemaal prima bij een subtopper en sinds ze bij Feyenoord gevoetbald hebben is het niks meer. Ik zou graag Peter Bosz zien bij Feyenoord.. Aanvallend voetbal en het hele stadion weer achter Feyenoord, lijkt nu wel een dood zooitje dat publiek.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9016
    vrijdag 14 september 2018 om 10:06
    Bosz is een kwakzalver, heeft de grootste praatjes maar heeft nog nooit op ED niveau iets gewonnen.....10 jarige loopbaan !
    Vergelijk dat eens met Gio in 3 jaar ha ha.
    Dat zijn gewoon de feiten.
    Bosz heeft slechts een handvol leuke wedstrijden laten zien in de EL, daar is iedereen ingetrapt, strop voor de domme Duitsers; 8 miljoen.
    Vergeet ook niet dat Bosz het alleen maar redt met dure aankopen, ging pas draaien na de aanschaf Sanchez en Hakim.......maar wint dan nog niks.
    1) Jullie kunnen Bosz niet betalen 2) Jullie kunnen de spelers niet kopen 3 ) Bosz heeft een historie bij Feijenoord, ze waren blij dat hij vertrok.....
    Vind ik leuk
    Bertje 54 +36
    donderdag 13 september 2018 om 10:47
    Ongelooflijk dat deze man majesteit Van Geel er nog zit
    Vind ik leuk
    rexxo +183
    donderdag 13 september 2018 om 14:11
    Amen
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 14:43
    Hebben ze daar al eens een volle kas gehad dan? Ik vraag me daarom ook af wat Van Geel er doorheen heeft gejaagd.....kroketten?
    Vind ik leuk
    Jackhalls +146
    donderdag 13 september 2018 om 08:05
    Prima ? Dat betekent dat 27 miljoen is verdampt en niet 1 speler veel meer waard is geworden. 2 van de aankopen zijn alweer met de staart tussen de benen vertrokken. Slecht beleid en slechte scouts !!!
    Vind ik leuk
    Copr +169
    donderdag 13 september 2018 om 16:20
    Hoezo verdampt?
    van die 27 miljoen is alleen Amrabat met verlies weg.
    Op Boetius is winst gemaakt. Haps, Berghuis, St Juste zijn prima aankopen geweest en zijn echt nog wel iets waard.
    Alleen Larson is een twijfelgeval.
    Vind ik leuk
    Jackhalls +146
    donderdag 13 september 2018 om 17:21
    De winst van boetius komt overeen met het verlies van amrabat. Haps en st juste zijn idd goede aankopen allebei in het nederlands elftal en bepalend ow wacht ff !!!! Berghuis is wel een goede aankoop
    Vind ik leuk
    PRICE +32212
    donderdag 13 september 2018 om 08:13
    Van Geel,liever kwijt dan rijk.
    Vind ik leuk
    Dodito +20
    donderdag 13 september 2018 om 11:15
    Wanbeleid van de 1e orde. Karsdorp, Kongolo, de Vrij etc. toch best wat goeds voortgekomen uit feyenoord. Waarom ga je dan 24 miljoen verkwanselen in plaats van een mix te doen zodat je elk jaar in ieder geval een paar spelers kunt verkopen. Of je nou meer richting PSV model of AJAX model gaat zijn details. Bovendien die 2 clubs hebben steeds meer dezelfde strategie. Dus het is denk voor iedereen nu al wel helder wat de Nederlandse topclubs moeten doen om mee te blijven doen.

    Ik snap er niets van dat feyenoord dat n.b. de eerste om de jeugd centraal te stellen totaal de bal heeft laten vallen....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 11:17]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 14:51
    En met sommige van de fanatiekste en trouwste supporters die de club en het team door dik en dun steunen. Als ze verstandiger met het geld waren omgesprongen, hadden ze ook een team in de KKD kunnen laten meedoen om de talenten aan het betaald voetbal te laten wennen.

    Waar Ajax en PSV echt voormalige topspelers in de organisatie hebben, moet Feijenoord het doen met een modale oud-speler als Van Geel. Deze weet talent niet op waarde te schatten en haalt daarom allemaal spelers naar de club die het topniveau niet aankunnen en daar wringt naar mijn mening dan ook de schoen.
    Vind ik leuk
    Bertje 54 +36
    vrijdag 14 september 2018 om 14:29
    In Rusland is dat kleintje aan de macht bij Feyenoord Martin van Geel
    Vind ik leuk
    Grijs +1243
    donderdag 13 september 2018 om 17:15
    Het is vrij simpel te verklaren als je de club een beetje volgt.

    De jeugdlichting valt erg tegen na de generatie De Vrij, Wijnaldum, Clasie, etc.. naast hef feit dat er erg veel spelers door Engelse clubs zijn uitgepikt, konden spelers als Achabar, Slabbekoorn, Schuurman, Woudenberg, Hamer, El Hankouri niet de stap zetten die de lichting daarvoor wél kon zetten. Dat kunnen ze ook niet bij de clubs waaraan ze worden uitgeleend, wat wijst op niveau te kort.

    Was het dan een domme keuze om niet in te stromen in de KKD? Nee, want Feyenoord heeft nooit echt een keuze gehad. In de zin van; het was niet mogelijk. Op het moment van inschrijven had Feyenoord nauwelijks geld of mogelijkheden een team in zo'n competitie te ondersteunen. Daarnaast hadden ze ook amper een reserve elftal, omdat de meeste jeugdspelers noodgedwongen al bij het eerste elftal speelde. Als ze nu willen instromen dan komen ze 3 of 4 niveautjes lager uit dan de KKD, terwijl er ook al weer een tijdje over hervorming van dit systeem wordt gesproken.

    Nu schijnt er volgens de kenners weer een betere lichting aan te komen, dus kan Feyenoord meer leunen op de jeugd. Dat dit uit armoe gebeurd is, is de draai die het AD er aan geeft. Als dat het geval was, dan had Feyenoord ook niets afgelost van de lening aan de Vrienden van Feyenoord.

    Maar goed, dat er in dit artikel irrelevante en uiterst betwistbare dingen worden bijgehaald als dat De Vrij moest bedelen voor een profcontract en hij Schenkeveld voorrang moest verlenen, zou misschien wel genoeg inzicht moeten geven met welke intenties dit artikel is geschreven.

    Hoe dan ook, ik hoop dat je nu wat meer inzicht hebt in de materie en het meer snapt waarom bepaalde keuzes worden gemaakt.
    Vind ik leuk
    Copr +169
    donderdag 13 september 2018 om 17:27
    Meedoen in de KKD wordt zwaar overschat. De echte toppets slaan die toch over. KKD is een vangnet voor netniet spelers
    Vind ik leuk
    Grijs +1243
    donderdag 13 september 2018 om 18:12
    Ben ik deels met je eens. Het probleem is alleen dat je nu tussen wal en schip valt als je er niet aan meedoet en het is ook erg jammer dat de KNVB daar niet echt een passende oplossing voor heeft.

    Tot de o19-elftallen is het allemaal goed geregeld, maar daarna slaat het nergens meer op. Het is nu; of je doet mee met de voetbalpyramide, of je zoekt het maar lekker uit met je zooitje. Daar zou de KNVB echt eens serieuzer naar moeten kijken. Hierdoor gaat er een hoop niveau verloren.
    Vind ik leuk
    Dodito +20
    donderdag 13 september 2018 om 23:43
    Precies. Die net-niet spelers gingen voorheen naar de zwakkere ED ploegen. Die hadden er dan ook wat aan en ook de spelers: meer weerstand dan in de KKD. Dus in die zin is het plaatsen van jeugdteams in KKD juist nadelig geweest - althans voor de beteren onder hen
    Vind ik leuk
    Copr +169
    donderdag 13 september 2018 om 17:29
    Meedoen in de KKD wordt zwaar overschat. De echte toppeRs slaan die toch over. KKD is een vangnet voor netniet spelers
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:38
    De beste aanwinst van Feyenoord vind ik nog altijd Ayoub
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29498
    donderdag 13 september 2018 om 07:15
    Pijnlijk maar misschien ook wel beter.

    De larssons veijonivics bilals etc. zijn niet goed genoeg.

    En ja azijnpissers zijn er altijd
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38065
    donderdag 13 september 2018 om 08:07
    Dus als jij t zegt is t zo, maar als anderen t zeggen is dat azijnpissen?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29498
    donderdag 13 september 2018 om 08:09
    Heb het dan over de hatelijke reacties die onvermijdelijk zijn hier.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38065
    donderdag 13 september 2018 om 08:11
    Ik zie weinig hatelijke reacties.
    Je kan toch moeilijk ontkennen dat dit echt een enorm wanbeleid bij Feyenoord is.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29498
    donderdag 13 september 2018 om 08:13
    Lees wat feyenoord 2907 geschreven heeft hieronder.

    Helemaal geen wanbeleid
    Vind ik leuk
    Foden +3353
    donderdag 13 september 2018 om 08:59
    Welke haatreacties heb je het over
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 09:00]
    Vind ik leuk
    YC93 +193
    donderdag 13 september 2018 om 10:32
    normaal vind ik je reacties kut, maar nu moet ik je (helaas) gelijk geven
    Vind ik leuk
    Bizzy +20043
    donderdag 13 september 2018 om 09:56
    Je kruipt in de slachttofersrol. Nergens voor nodig kerel.
    Vind ik leuk
    Utca030 +12206
    donderdag 13 september 2018 om 07:17
    Mooi tog eigen jeugd de kans geven.
    Vind ik leuk
    Ramon89 +311
    donderdag 13 september 2018 om 07:53
    Ja, alleen moet dat niet een noodgreep zijn, maar gewoonte.
    Vind ik leuk
    Utca030 +12206
    donderdag 13 september 2018 om 07:55
    Je moet er wel een paar hebben die het nieveau aankunnen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Blac-ca +377
    donderdag 13 september 2018 om 07:18
    Feynoord is gewoon hardleers wat toch heel jammer is voor zo n CLUB.
    Vind ik leuk
    Kuip +6947
    donderdag 13 september 2018 om 07:18
    Al jaren een falend beleid. In Rotterdam is blijkbaar iedereen tevreden, want je hoort er zelden iemand over.vorige zomer 26.5 miljoen geïnvesteerd in aankopen !!!!!!!!!
    Dus aan spelers als Haps, St. Juste, Amrabat, Larsen, Boetius. Pure middelmaat. Spelers die nooit meer gaan opleveren. Lachwekkend gewoon.
    Onder dit bewind zal het weer twintig jaar duren eer Feyenoord weer kampioen wordt. Wanneer komt het nieuwe stadion er? Ook over twintig jaar?
    Vind ik leuk
    McRobbos +322
    donderdag 13 september 2018 om 07:30
    1 oplossing: oprotten vgeel
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8408
    donderdag 13 september 2018 om 07:34
    Ik vind St juste en Haps tot nu toe anders prima aankopen. Verder ben ik ik er echt van overtuigd dat Larsson binnenkort betere zal gaan draaien mits hij meer hulp van zijn medespelers krijgt. Verder vergeet iedereen dat het geld dat je voor boetius en amrabat hebt betaald gewoon weer terug in de kassa is.....kortom ze hebben gewoon 8 mln te besteden. En dit zouden ze moeten investeren in 1 goede aankoop en de rest inderdaad opvullen met jeugd (burger, bouchataoui, kokcu, wehrman, toure, geertruida, bannis). Verder hadden ze wel wat eerder mogen doorselecteren vind ik (bot/vd heijden +vilhena voor een aardig bedrag). Al met al vind ik dat vGeel het redelijk doet.

    Wat betreft het stadion...die gaat er toch echt gewoon komen.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    donderdag 13 september 2018 om 07:55
    Hehe eindelijk een beetje zinnig verhaal. Alleen dat stadion vind ik nog een vaag verhaal, dat wordt vooral erg slecht gecommuniceerd.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8408
    donderdag 13 september 2018 om 08:35
    Heel veel informatie is terug te vinden op de website van Feyenoord city. De stappen die worden gezet in de afgelopen 2 jaar zijn verder heel erg logisch vind ik, maar het is heel moeilijk om best moeilijke materie goed over te kunnen brengen. Zeker wanneer er allerlei partijen moord en brand schreeuwen.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    donderdag 13 september 2018 om 23:22
    Hmm die site is wel een stuk verbeterd sinds mijn laatste bezoek. Toch vind ik dat de communicatie door Feyenoord in de media nogal slecht is....
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38065
    donderdag 13 september 2018 om 08:09
    Je zegt echt heel veel, maar t is allemaal wel heel apart wat je zegt..
    8 miljoen te besteden? Hoe kom je dr überhaupt bij.
    Stadion gaat komen? Waarop baseer je dat.
    Larsson gaat beter worden? Dat geloof je echt na 14 maanden?
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8408
    donderdag 13 september 2018 om 08:33
    Ik heb berekend dat ze nog ongeveer 2 mil over hadden (na vorige transferzomer, opbrengsten cl, transfers deze zomer en kosten accomdatie eerste en jeugd) voor het vertrek van JPB (3.5) en Amrabat (2.5). Tezamen met die transfers heb je dus 8 mln.

    De reden dat het stadion er gaat komen is omdat het denk ik goed is voor de lange termijn van Feyenoord dat het stadion er gaat komen, de business case goed is gekeurd, de gemeente er achter staat (ook in komende vergaderingen), want die wil echt werk maken van Rotterdam-Zuid en men een groot deel vd financiering al gewoon rond is.

    Dat wat betreft Larsson...ja dat geloof ik echt. Larsson heeft vaak gewoon 2 man om hem heen en bijna geen enkele teamgenoot die hem helpt. Dat is anders bij Berghuis waar hij hulp krijgt van Jens, stJuste en vPersie, waardoor hij veel meer ruimte heeft voor een actie of schot.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38065
    donderdag 13 september 2018 om 10:18
    Dat kan je wel berekenen, maar net als Ajax en PSV heeft Feyenoord ook gewoon transferWINST nodig om de begroting mooi op orde te houden. Daarbij horen wij alleen de droge transferbedragen. Uitgekeerde bonussen, doorverkooppercentages en tekengelden worden daar nooit bij vermeld. Jouw rekensommetje kan je dus gerust in de prullenmand gooien.

    Er is helemaal geen groot deel van de financiering rond. Er is zelfs nog helemaal NIKS rond. Das logisch; de plannen zijn ook niet klaar.

    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8408
    donderdag 13 september 2018 om 11:21
    Wat betreft de begroting heb je deels een punt alleen is die bij Feyenoord gewoon al rond voor de transfers. Daarin is geen Europees voetbal in opgenomen en ook geen tranferwinst. Verder ben ik het met je eens wat betreft de tranfergelden maar dan nog kan je een prima speler kopen voor 5 mln. Wat betreft de financiering....er is nog niks getekend maar ing en goldman hebben genoeg investeerders voor de leningen. Die voor het eigen vermogen moeten deels gevonden worden. En Larsson...tja die zal zelf zijn ongelijk moeten bewijzen
    Vind ik leuk
    Wilex +1048
    donderdag 13 september 2018 om 10:38
    Was het maar zo simpel, op en aftreksomme.
    Kijk ze zeggen wel we begroten geen Europees voetbal en spelersverkopen maar daar word stikem natuurlijk al wat voor op ingecalculeerd, zo werkt dat ook bij Ajax en Psv.
    Natuurlijk had Feyenoord op een klappertje gerekend met Jorgensen of Vilhena en die 15 miljoen wat EL deelname oplevert daar kan je als topclub ook gewoon niet missen.
    Als je het dan allebei misvalt dan is het gewoon gatendichten en legt er echt niet nog ergens 2 miljoen wat volgens de berekeningen misschien zo zal moeten zijn.
    Vind ik leuk
    Grijs +1243
    donderdag 13 september 2018 om 17:25
    Nee, dat is niet zo.

    Feyenoord heeft geleerd van haar verleden (bijna failliet) en neemt het risico van een tegenslag niet meer in de begroting. Ze zullen vast plannen hebben liggen voor als het transfergeld of EL-deelnamegeld wél binnenstroomt, maar dat wordt niet begroot. Of je het nou wil geloven of niet.

    Feyenoord hoeft dan ook niet te verkopen, in tegenstelling tot PSV vorig jaar. Als dat wel het geval was geweest dan hadden ze Vilhena deze zomer wel verkocht aan Mainz.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 08:35
    8 miljoen te besteden , omdat het geld van Boeius en Amrabat niet is besteed aan een transfer
    dat legt ie toch heel duidelijk uit
    Larson was bij Heerenveen een goede speler , dus daaruit blijkt dat ie het echt wel kan
    de Kuip gaat of gerenoveerd worden , of er wordt een nieuw stadfion gebouwt , er gaat echt wel iets gebeuren
    de investeerders zijn er al namelijk
    ik denk dat Feyenoordsupporter Blijdorp zijn club meer volgt en er dus meer van weet dan Ajacied Arie
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38065
    donderdag 13 september 2018 om 10:20
    Boetius en Amrabat hebben geen 8 miljoen opgeleverd. Dat legt ie nu net zelf ook nog is uit :-)
    Larsson was bij Heerenveen helemaal niet beter dan hij nu is. Hij speelde enkele potjes leuk. Veel potjes heel mager.
    Dit is het gewoon...

    Wie er meer of minder van weet, maakt mij niet zo veel uit.
    Punt is wel dat er hier gewoon wat dingen worden gepresenteerd, ook door jou, als zijnde feiten. Zelfs als 'leek' kan ik die zaken zo weerleggen.

    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2910
    donderdag 13 september 2018 om 15:25
    Je kan geen discussie aangaan als je ontkent dat Larsson niet beter was bij Heerenveen dan bij Feyenoord.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 07:35
    St. Juste, Berghuis en Haps. Zijn versterkingen. Jij wilt dat blijkbaar niet zien. Alleen een Berghuis kan al een groot deel van dat geinvesteerde transferbedrag terug verdienen.

    Larsson js nog afwachten hoe dat zal lopen. En het bedrag voor Boetius en Amrabat is alweer terig verdiend.

    Je noemt het beleid bij Feyenoord falend? Er is afgelopen zomer ruim 30 miljoen geinvesteerd in een nieuwe trainingscomplex voor alleen het eerste elftal en een nieuw trainingscomplex voor de jeugd. Het laatstegenoemde wordt begin 2019 opgeleverd. Ook heeft Feyenoord ruim 10 procent van de aandelen terug gekocht. Volgens mij geeft dit aan dat Feyenoord over de lange termijn nadenkt.

    Feyenoord gaat in de aankomende jaren ook cashen voor spelers, niet zoals Ajax maar wel hoog genoeg om te investeren in de groep. En gezien de prijzenregen van de afgelopen jaren zie ik voor nu niet in waarom dat anders zal zijn.
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +1330
    donderdag 13 september 2018 om 07:50
    Ik zie in deze selectie geen spelers die op dit moment boven de 20 miljoen moeten opleveren? In de jeugd lopen deze jongens zeker wel hoor maar V Geel heeft ruim 70 aankopen gedaan hoeveel zijn er nou echt geslaagd?
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    donderdag 13 september 2018 om 07:56
    Waarom moeten spelers opeens 20 miljoen opleveren? En wat zegt jou dat die talenten uit de jeugd dat wel opbrengen?
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +1330
    donderdag 13 september 2018 om 08:58
    Wat ik daarmee wil zeggen is dat Feyenoord geen waarde op het veld heeft staan! Bij PSV en Ajax lopen er minstens 4 in de basis die 20 plus op gaan leveren dat heeft Feyenoord niet door al die matige aankopen! En de lichting 019 is uiterst talent vol zulke talenten hebben we de laatste jaren bij Feyenoord niet meer gehad, mochten deze jongens zich zo blijven ontwikkelen hebben hun de potentie dat op te brengen! Geertruida , Kocku , Burger en Toure zijn echt een lust voor het oog!
    Vind ik leuk
    2cents +53824
    donderdag 13 september 2018 om 09:36
    Welke 4 in de PSV basis gaan minimaal 20 miljoen opleveren?
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +1330
    donderdag 13 september 2018 om 10:04
    Bergwijn, Pereiro, Lozano en die laatste verzinnen we der wel bij!!!! Baaadaaa bummm tsssssss luccie de jong!!!
    Vind ik leuk
    2cents +53824
    donderdag 13 september 2018 om 10:08
    Dat bedoel ik.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7146
    donderdag 13 september 2018 om 11:02
    Pereiro gaat echt geen 20 miljoen opleveren als hij één keer in de zes wedstrijden eens leuk speelt en belangrijk is.
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +1330
    donderdag 13 september 2018 om 12:46
    Jawel in de huidige markt levert pereiro 20 plus op! Jullie kregen ook 30 plus voor Milik die niet eens in de basis stond.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7146
    donderdag 13 september 2018 om 13:03
    Ik geloof er niks van, Milik stond ook veel meer in de picture door zijn optreden op het EK. Bovendien was Milik speler van Ajax, wij krijgen voor gelijkwaardige spelers aan die van PSV in 99% van de gevallen er meer voor.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38065
    donderdag 13 september 2018 om 15:02
    Milik was een veel scorende spits van 22.
    Pereiro is een middenvelder(?) van 23 die nergens in opvalt. Niet is assists, niet in goals.

    Dan heeft ie dus 3 dingen tegen.
    1. Het is geen spits, spitsen zijn veel prijziger.
    2. Hij blinkt nergens in uit. Toch belangrijk!
    3. Hij is al ouder dan toen Milik vertrok.

    Dan zou je nog een 4e punt kunnen toevoegen dat Milik het in Europa ook prima deed, evenals in het nationale team. Pereiro vooralsnog niet. Milik wist bijvoorbeeld in 1 seizoen tegen Barca (toen de bom) en Duitsland te scoren voor zijn land.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    donderdag 13 september 2018 om 23:14
    Wat Cheat Codes en Arie zeggen... Plus ook voor Kluivert (toch gezien als een heel groot talent) werd door Ajax ook geen 20mil gevangen. Vooralsnog is er geen enkele reden om aan te nemen dat de namen die jij noemt ook maar in de buurt gaan komen van Kluivert.

    Verder is het makkelijk klagen dat er weinig kwaliteit op het veld staat, uiteindelijk was er ook weinig om uit te geven. Spelers mislukken overal (hoeveel rechtsbacks heeft Ajax al gekocht?) en de noodzaak om de selectie op te vullen met een beperkt budget was groot. Er kwam namelijk de afgelopen jaren erg weinig door uit de jeugd (Woudenberg, Achachbar, Hamer, El Hankouri) wat een toevoeging was. Dan kun je niet net als PSV een Lozano kopen. Dan moet je voor dat geld 2 spelers kopen met minder potentie. Dat er nu iets aan lijkt te komen is natuurlijk geen argument voor de afgelopen paar jaar, want toen waren die spelers gewoon nog niet zover.
    Vind ik leuk
    Grijs +1243
    donderdag 13 september 2018 om 17:56
    Grappig. PSV heeft in heel haar bestaan nog maar 3 uitgaande transfers boven de 20 miljoen gehad en nu zouden er even 4 spelers bijkomen?

    Heel opportunistisch als ik eerlijk mag zijn. Dat is hetzelfde als de 50 miljoen voor Dolberg of 40 miljoen voor Ziyech...
    Er worden alleen dikke bedragen neergelegd voor écht goede spelers. Men was al niet overtuigt genoeg over Ziyech, wat volgens vele de beste speler van de eredivisie is.

    De transfermarkt is inderdaad op hol geslagen. Maar niet zo op hol als wij Nederlanders met onze prijskaartjes. Als een speler 5 goede wedstrijden heeft gespeeld in een seizoen, dan doen we net alsof hij zo goed is, dat hij het hele seizoen zo speelt. Wij proberen 'potentie' te verkopen, maar bijna alle buitenlandse clubs prikken daar doorheen en willen 'kwaliteit'.

    Waarom denk je dat Barcelona niet het geld neerlegt voor De Ligt of De Jong? Ze zijn in potentie goed, maar ze hebben het alleen nog maar in de Nederlandse competitie laten zien. En dat stelt al een paar jaar bar weinig voor. Ze hebben dus nog alles te bewijzen.

    In Nederland blijven we hopen dat alle buitenlandse clubs bakken met geld gooien voor een paar verwende tieners die in een seizoen 5 goede wedstrijden spelen, soms een opvlieging hebben en de rest van het seizoen een zesje of zeventje halen in een tamme competitie. Maar in de werkelijkheid komt dat bod er bijna nooit. En daarnaast; alleen Engelse clubs strooien echt met geld en dat is voornamelijk in grotere competities en binnenland. Ze hebben ook geleerd van Vincent Janssen.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:06
    Ik ben van mening dat een bijvoorbeeld een Berghuis en Jorgensen dat bedrag wel op kunnen leveren. Zo niet dan net onder de twintig miljoen. Wat natuurlijk voor Feyenoord een goed bedrag is.

    welke jeugdspeler zou dit op moeten gaan leveren en op basis van wat?

    Van Geel heeft misschien 70 spelers gehaald maar met een klein deel van deze spelers is een transferbedrag gemoeid.

    Ben jij ook de persoon die verwachtte dat Van Geel in zijn eerste jaar de Lozano's binnen had gehaald?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29498
    donderdag 13 september 2018 om 08:11
    De enige degelijke reactie hier. Mensen lullen hier als kippen zonder kop.
    Vind ik leuk
    Zultkop +4072
    donderdag 13 september 2018 om 10:31
    Het lijkt me een goed idee wanneer dat soort sujetten voortaan hun snaveltjes houden en niet meer met hun hanepoten op enig toetsenbord gaan zitten.
    Vind ik leuk
    Kuip +6947
    donderdag 13 september 2018 om 18:13
    Flikker op met je versterkingen. Tadic bij Ajax is een versterking. Maar Haps kwam in de plaats van Kongolo. Wie is er beter?
    St Juste voor Karsdorp. wie is er beter?
    Berghuis is voor eredivisiebegrippen een leuke voetballer.
    Maar al die aankopen van de laatste seizoenen zijn geen versterkingen maar verzwakkingen. Dit elftal is minder dan het kampioenselftal van twee jaar terug. Dus hoe kun je nu spreken van versterkingen.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 20:31
    Jij hebt er verstand van. Wellicht het spel Football Manager aan de kant schuiven. Ajax en PSV zijn verder om spelers als bijvoorbeeld Tadic en Lozano te halen. Feyenoord kan dat gewoonweg niet. Alleen simpele zielen zoals jij kunnen en willen dit niet geloven.
    Vind ik leuk
    Kuip +6947
    donderdag 13 september 2018 om 22:31
    Domme reactie. Natuurlijk begrijp ik dat Ajax en PSV meer kunnen doen. Het neemt echter niet weg dat je ook met weinig geld betere spelers kunt halen dan Feyenoord gedaan heeft. Blijkbaar heeft Feyenoord geen mensen in dienst die creatief zijn en de juiste spelers kunnen scouten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 07:54
    Domme reactie. Als je simpelweg denkt dat alleen een transfersom een ijzer in het vuur is dan ben je wel heel naief. Spelers als Tadic en Lozano maar ook een Sanchez die kozen voor Ajax en PSV omdat die clubs een grote naam hebben. Daarnaast moeten clubs als PSV en Ajax boven hun salarishuis gaan om dat soort spelers binnen te halen. En vergeet ook de makelaar niet. Zo zijn er nog tig factoren.

    Een speler waarvan jij in de media ziet dat hij 10 miljoen kost, kost in werkelijkheid wel 15 miljoen.

    Aan de scouting is niks mis. Maar Feyenoord kan op dit moment nog niet mee om dat soort spelers binnen te halen.
    Vind ik leuk
    :O +4197
    donderdag 13 september 2018 om 07:36
    Dat is al decennia het aankoopbeleid van Feijenoord. Kopen liever 5 á 6 spelers in hoop dat er een goeie bij zit, dan hetzelfde geld uitgeven voor 1 of 2 goede spelers.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    donderdag 13 september 2018 om 07:50
    Elke club koopt voor dezelfde bedragen spelers die mislukken. Ajax, PSV en Feyenoord.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38065
    donderdag 13 september 2018 om 08:09
    Punt is alleen dat er bij PSV en Ajax ook spelers tussen zitten die van een geweldig niveau zijn...
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    donderdag 13 september 2018 om 08:13
    Dat valt niet te ontkennen. Lozano, Tadic, Neres. Daar heb je dan ook behoorlijk geld voor uitgetrokken.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38065
    donderdag 13 september 2018 om 10:22
    Voor hen wel.
    Maar de spelers Eriksen, Sanchez, Frenkie de Jong, Tagliafico, Pereiro, Arias, Angelino, noem maar op; dat waren niet de spelers van boven de 8 miljoen of zo.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    donderdag 13 september 2018 om 10:26
    Dat klopt. Maar we hadden het volgens mij over "geweldig niveau". Daar schaar ik Eriksen, Sanchez, De Jong en in mindere mate Tagliafico onder. Die anderen niet.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38065
    donderdag 13 september 2018 om 10:34
    Daar heb je gelijk in.
    Maar aankopen als Arias, Pereiro en Angelino waren voor Feyenoord ook wel weer 'geweldig' geweest denk ik zo.

    Anders gezegd; de vijver waaruit Feyenoord kon vissen was altijd voldoende gevuld.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    donderdag 13 september 2018 om 10:39
    Nah, voor Arias had je Karsdorp, nu St. Juste. Angelino = Haps/Malacia. Pereiro heeft 7 miljoen gekost. En ja, een aardige voetballer maar een Toornstra in het kampioensjaar was effectiever.

    Hoe dan ook: de vijver is voor Feyenoord prima gevuld. En daar halen ze best aardige spelers uit: Berghuis, Haps, Jorgensen, St. Juste, Ayoub. Grote probleem is alleen dat met name de jonge aankopen niet veel beter worden. En daar moet men zich primair op focussen. En tuurlijk, je scouting mag beter. Maar zorg eerst dat wat je hebt, ook beter wordt.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38065
    donderdag 13 september 2018 om 10:46
    Ben bang dat je hier echt met een niet juiste bril naar kijkt.
    De aankopen van de afgelopen jaren zouden je elftal beter moeten maken. En dat is simpelweg niet gebeurd.
    Je kan echt heel positief zijn over Haps, maar hij laat het op de beslissende momenten wel gewoon afweten en is verdedigend zo ontzettend matig.

    St Juste en Ayoub noem je, maar hebben echt nog geheel niks laten zien. En dan kan je nog het hele rijtje aankopen noemen van de afgelopen 3 jaar wat gewoon echt mislukt is.
    Dan wijzen naar andere clubs met miskopen is terecht. Punt is alleen dat die clubs naast die mindere aankopen ook echt geweldige aankopen deden uit diezelfde vijver. Een belangrijk en groot verschil.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    donderdag 13 september 2018 om 10:54
    Een zonnebril? ;-)

    Och, van een Berghuis, Jorgensen, Vermeer, Jones, Kuyt en toch ook Haps en Van Persie vind ik dat ze het efltal beter maken. En ook eerder met Janmaat, Pelle en Elia. Allemaal uit dezelfde vijver.

    Alleen Ajax en mindere mate PSV zie ik in diezelfde vijver spelers halen die het elftal echt beter maken. Dan heb je het over Sanchez en Tagliafico. Die stonden er direct en voegden meteen wat toe. Net als Lozano. Maar net als bij St. Juste en Ayoub, moesten Frenkie de Jong en Eriksen zich bij hun komst ook nog ontwikkelen tot een meerwaarde. Dat geldt ook voor Arias, Pereiro en Angelino.

    Het verschil is dat dit laatste bij Ajax en PSV wel gebeurt en bij Feyenoord veel te weinig.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 10:55]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:10
    Daar wordt vaak wel wat meer voor betaald. Zie een Neres, Tadic en Ziyech.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    donderdag 13 september 2018 om 13:45
    Sanchez en Tagliafico volgens mij rond de vijf, zes miljoen.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38065
    donderdag 13 september 2018 om 14:32
    Voor die 3 wel ja.
    Maar ook voor Frenkie de Jong? Dolberg? Of voor Tagliafico, Sanchez, Onana? En voor Arias en Angelino? En Dumfries?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:10
    Geen woord over gelogen. Daar heb je zeker gelijk in. Al heb ik in mindere mate bij Dolberg, Arias en Dumfries niet dat gevoel.


    Maar daar tegenover (een Ajax lijst, PSV lijst noemde iemand anders in een reactie)

    Kan ik ook een ander lijstje zetten:
    Cassiera 5 mil
    Kristensen 5 mil
    Orejuela 3,5 mil
    Labyad 7 mil
    Sinkgraven 8 mil
    Bande 10 mil (in Belgie lachen ze nog hun ballen uit de broek)

    En misschien is het bij de laatst twee genoemde spelers niet fair om in dit rijtje te plaatsen maar een succes is het tot op heden niet.

    Dit zijn toch pak hem beetje 38,5 miljoen euro wat is weggegooid. En dan zie ik misschien nog wat over het hoofd.


    Vind ik leuk
    :O +4197
    donderdag 13 september 2018 om 08:16
    Is dat zo?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    donderdag 13 september 2018 om 08:34
    Bij PSV kan ik zo drie recente miljoenenaankopen noemen die (bijna) afgeschreven zijn ja.
    Vind ik leuk
    :O +4197
    donderdag 13 september 2018 om 08:46
    Over het algemeen kochten PSV en Ajax altijd toppers. Romario Koeman lerby
    Ronaldo Nistelrooy Nillis Kezman Alex Guardado Lozano Gomes en nu weer Guti. Dan vergeet ik er een paar. Feijenoord zal nooit dit soort aankopen dien. Hebben ze 10 mil te besteden dan kopen ze liever 5 spelers van 2 mil en maar hopen dat er een goede bij zit.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    donderdag 13 september 2018 om 09:06
    Nou, niet helemaal eens. Over "het algemeen" kopen Ajax en PSV iets beter in ja. Maar ze kopen "over het algemeen" niet altijd toppers.

    Vorig jaar had Feyenoord voor het eerst sinds jaren weer wat te besteden, ongeveer 26,5 miljoen, om vier posities (Karsdorp, Kuyt, Elia en Kongolo) te vervangen. Daar zitten helaas een paar missers tussen. En ook een paar die nog niet afgeschreven hoeven te worden

    Maar ook een PSV heeft in het verleden een Maher (8 mln.), Ramselaar (3,5), Luckassen (3,5?), Joszefzoon, Isimat, Narsingh en Hiljemark gekocht. Over het algemeen geen toppers. En Romero leuk en aardig, maar die speelt al tien maanden niet.

    En zo heeft elke club z'n dure missers.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 09:07]
    Vind ik leuk
    Grijs +1243
    donderdag 13 september 2018 om 18:05
    Ben het met je eens hoor, maar even voor de facts.

    Als je het bedrag van 26,5 miljoen noemt, dan is het ook zo fair om te benoemen dat je van dat geld ook de gehuurde Berghuis moest vastleggen. Dus dat je eigenlijk 5 spelers moest vervangen van dat geld.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    donderdag 13 september 2018 om 18:19
    Des te knapper. Berghuis, Haps en St Juste zijn wat mij betreft goede aanwinsten.
    Vind ik leuk
    Grijs +1243
    donderdag 13 september 2018 om 18:39
    Klopt. Ik wilde je verhaal ook alleen even aanvullen, omdat het verhaal al te vaak onvolledig en foutief is verteld. Al was het maar een kleinigheidje vergeleken met de andere verhalen.

    In die verhalen doet men alsof het een kwaliteitsinjectie was van 30 miljoen.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:07
    Wanneer je selectie vraagt om meer speler dan 1 of 2 dan wordt het bedrag uitgesmeerd naar meerdere posities. Zo raar is dat niet. Dat gebeurd bij vrijwel alle clubs.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    donderdag 13 september 2018 om 07:49
    Ja, want ook Haps, St. Juste en Larsson zijn al volledig afgeschreven...
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29498
    donderdag 13 september 2018 om 08:13
    St juste en haps zijn prima.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9016
    donderdag 13 september 2018 om 07:54
    Prima, dit soort geluiden hoor ik echter te weinig......waarom ? het is altijd Gio......
    Dat City project moet Feijenoord lekker laten financieren door de gemeente, "geen cent" risico nemen dus.......de Gemeente moet zo nodig, ga je gang gemeente Rotterdam....zou ik zeggen en anders gewoon niet doen.

    Feijenoord moet gewoon de boel of verkopen, of op de AZ toer gaan, is niks mis mee....maar met van Geel en de Jong, ik heb mijn sterke twijfels, dat gaat niet lukken met die twee....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 07:58]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 08:28
    Ik zie Feyenoord wel kampioen worden voordat het nieuwe stadion er staat.







    Dat komt er namelijk niet. Prijs van de raming van bouwkosten is al 15% te laag en daarop moet nu al bezuinigd worden. Helaas hebben die rekenmeesters nog tabellen uit de crisisjaren. Momenteel stijgen de prijzen in de bouw 5-10% per jaar !
    En dat blijft met het gebrek aan personeel nog wel even zo. Tenzij debubbelstraks weer barst. Maar dan is er ook geen investeerder meer die zijn geld er in stopt.
    Vind ik leuk
    Dani82 +1184
    donderdag 13 september 2018 om 09:05
    Verbaasd me toch dat de kas leeg is en er feyenoord city op het programma staat om te bouwen ter waarde van 420 miljoen euro.
    Vind ik leuk
    Copr +169
    donderdag 13 september 2018 om 16:44
    Ik ken best een hoop mensen die een huis hebben gekocht die ook geen 300.000 op hun bankrekening hadden staan.
    Heb wel eens gehoord dat sommige banken een soort lening verstrekken voor het bouwen van iets.
    Weet niet of dit echt waar is of dat dit geruchten zijn.
    Vind ik leuk
    Dani82 +1184
    donderdag 13 september 2018 om 17:50
    Als dat gerucht waar is zou ik eerst eens een lening nemen om een kwaliteitsinjectie te geven in de selectie ipv een mega stadion te bouwen
    Vind ik leuk
    Bizzy +20043
    donderdag 13 september 2018 om 09:58
    Van Geel moet gedumpt worden. Goede crises manager maar geen man met lange termijn visie.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7146
    donderdag 13 september 2018 om 11:03
    Klopt, maar laat het financieel nu net crisis zijn bij Feyenoord ;-)
    Vind ik leuk
    Bizzy +20043
    donderdag 13 september 2018 om 11:31
    Toen van Geel binnen kwam stond de club op de rand van de afgrond.Situatie was dramatisch. Na de re-organisatie had hij plaats moeten maken voor iemand anders. En daar is het fout gegaan.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7146
    donderdag 13 september 2018 om 11:51
    Klopt, maar Feyenoord zit nu ook in een soortgelijke situatie, iets minder dramatisch natuurlijk. Dus vandaar dat ik zeg: laat Van Geel zijn kunstje nog een keer doen en stuur hem dan de laan uit.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20043
    donderdag 13 september 2018 om 13:29
    Anders aan kloppen bij de gemeente Rotterdam. Kan uit ervaring vertellen dat het helpt :)
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7146
    donderdag 13 september 2018 om 13:57
    Haha zelfspot, ik hou er van ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 19:00
    Dat hele nieuwe stadion gaat er niet meer komen , wat ik je brom.
    Het is beter dat dat word gecancelled , want anders zijn we dadelijk weer Failliet.
    De kosten van het nieuwe stadion die begroot was op 444. miljoen euro gaat zorgen dat we nooit meer uit de schulden komen.
    Met dit beleid en deze zwakke resultaten gaan we er niet komen.
    Je zal als zgn topclub toch echt CL moeten spelen en mee moeten doen om de titel , om deze kosten eruit te krijgen.
    En ja , misschien moeten we wel naar een investeerder om uit het dal te komen , want dit gaat zo nog heel lang duren.
    Vind ik leuk
    Barry10 +1393
    donderdag 13 september 2018 om 07:19
    Dat dit 'uit nood' geboren wordt, is echt onbegrijpelijk. Feyenoord heeft het meegemaakt met jeugdspelers die in de tijd van De Vrij doorbraken, dat deze veel geld hebben opgeleverd. Kijk ook even naar Amsterdam en zie daar een aantal jongens uit eigen jeugd die veel geld op gaan leveren. En tel daarbij op dat aankopen van de afgelopen jaren niet renderen, op een enkeling na.

    In de jeugd lopen er nu tal van spelers die in potentie hele goede voetballers zijn. Wehrmann, Kokcu, Lewis, Geertruida, El Bouchataoui, noem maar op. Ben benieuwd hoe Feyenoord er over 2 jaar uit ziet.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 07:28
    Daaruit blijkt wel dat de verkeerde mensen aan het roer zitten. De opleiding werd(vooral ten tijde van Brard) veelvuldig geroemd en geprezen.
    Het achterland van Feyenoord is gigantisch.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 07:36
    Zeker niet mee eens. In de eerste interviews die Jan de Jong gaf, sprak hij al over de focus op de jeugdopleising opnieuw te verhogen. Dat interview is nu al ruim een jaar geleden.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 07:38
    Jan de Jong is er voor het grote geheel. Ik doel meer op de mensen die de technische leiding hebben.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:18
    De jeugdopleiding en het beleid daarop zit wel in het pakket van Jan de Jong. De uitvoering daarvan echter niet. Dat zit bij Van Geel en Co.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:17
    Dat Brard vaak alle complimenten krijgt vind ik niet terecht. De spelers die doorbraken zaten er immers al in de academie voor de komst van Brard.
    het is simpelweg hoe goed je lichting zijn of juist niet. Bij Ajax hebben we een aantal jaar terug kunnen zien dat er weinig echte talenten uit de academie kwam. Nu is dat een periode bij Feyenoord geweest.
    Op het moment komen er zeer leuke talenten aan. Ik hoop dat deze talenten zich gaan excelleren in het eerste van Feyenoord.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:27
    Met Brard waren wel de jaren dat de opleiding in de prijzen viel. Over de kwaliteit van een lichting ben ik met je eens. Alleen moet je ook de kans krijgen en vaak zie je dat er in financieel mindere periodes meer jeugd doorbreekt.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:39
    Eens. Alleen is het in de prijzen vallen voor een goede jeugdopleiding een wassenneus. Heb je eens de criteria gelezen hoe een jeugdopleiding wordt getoetst? Slaat echt nergens op. Als voorbeeld.

    Je verdiend als opleiding één punt wanneer een U19 trainer TC 1 licentie heeft. Maar twee punten wanneer daar een trainer op staat met het diploma Coach Betaald voetbal.
    En zo zijn er nog veel meer beoordelingskriteria.

    Wat zegt dit over de opleiding en over hoe goed deze is? Mijn inziens niks. Feyenoord heeft daar heel slim gebruik van gemaakt. Het is toch een soort PR voor je jeugdopleiding als je in de prijzen valt.

    Houd mij ten goede. Ik zeg zeker niet dat Brard er niks van kan. Maar soms krijgt hij toch iets teveel credits.

    Wel eens dat een club eerder grijpt naar de jeugd wanneer er geen cent te makken is. Maar dat idee heb ik niet bij Feyenoord. Er zijn slechte lichtingen geweest waarbij tussentijds echt wel spelers zijn aangehaakt bij het eerste elftal.
    Ik zeg altijd. Welke jeugdspelers van Feyenoord van de afgelopen vijf jaar hebben het eerste van Feyenoord niet gehaald en zijn ergens anders toppers geworden. Ik kan alleen Vincent Janssen bedenken. Dan is het toch logisch dat Feyenoord op dat moment spelers kocht inplaats van verder te gaan met die jeugdspelers?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 07:28
    Wat ik niet begrijp is dat Feyenoord spelers nooit van absoluut topniveau worden. Zo'n vilhena moet toch het pareltje worden die je voor rond de 30 miljoen moet verkopen in deze huidige markt? Maar om een of andere reden stokt het in de ontwikkeling van Feyenoorders, en wordt het maximaal 7 miljoen.

    Ik ben een ajacied maar hoop van harte dat Feyenoord een topclub blijft. We hebben ze nodig voor de geweldige onderlinge wedstrijden en als concurrentie voor de titel. Maar ik zie dat de komende jaren, misschien wel eeuwen heel somber in. Ajax en PSV worden steeds sterker. Dat stemt mij tevreden. Maar voor Feyenoord vrees ik dat ze heel erg achter de feiten aan moeten lopen.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 09:14
    Lijkt wel of veel spelers stadion vrees hebben in de KUIP
    want de druk is altijd enorm en zeker als je niet allemaal topspelers om je heen hebt zoals bij Ajax en PSV
    Vind ik leuk
    Motley +48
    donderdag 13 september 2018 om 10:50
    Topclub blijft ? Denk dat je beter kunt zeggen hoop.dat ze ooit weer een topclub worden..maar ik ben het met je eens dat psv en ajax alleen maar beter worden en het verschil tussen hen en de rest alleen nog maar groter..helaas draait alles maar om 1 ding namelijk geld. En juist dat ontbreekt bij Feyenoord.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 12:32
    Een topclub zijn ze nog net. 1,5 jaar geleden nog kampioen, bekerwinst en jc schaal. Maar voor dit jaar een verre outsider om überhaupt mee te doen om de titel inderdaad
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 08:14
    Wat je wel vergeet is dat de Feyenoord jeugdspelers nu als een 'zeer talentvolle lichting' gezien worden, mede doordat er geen Jong-Feyenoord is. De A1 van Feyenoord wint zijn potjes en eindigd hoog in de competitie en op basis daarvan worden de spelers beoordeeld. Maar vergeet niet dat concurrentie als Ajax, PSV, AZ, FCU allemaal met 15/16/17 jarigen in de A1 speelt. Bij Feyenoord zijn het in de A1 veelal 17/18/19 jarige jongens. Waar bij de andere clubs de 18/19 jarigen niet meer in de A1 spelen maar bij Jong. Daarom levert het wel een vertekend beeld op en zou ik niet teveel van de Feyenoord jeugdspelers verwachten.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 08:15]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 09:06
    Waarom is er nog steeds geen JONG FEYENOORD?
    Vind ik leuk
    YoungOne +195
    donderdag 13 september 2018 om 09:36
    Grotere onzin is er bijna niet geplaatst hier.... Juist deze maand is er nog een artikel geplaatst dat het zo jammer is dat Jong-Feyenoord niet in de KNVB pyramide zit. Dat ze daarom in de Jong-competitie spelen. Waar haal jij dan vandaan dat t niet bestaat? Bovendien spelen er in O-19 zoals bij bijna elke club (in ieder geval Heerenveen) meerdere spelers van 16 en 17 jaar....
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 09:41
    Tuurlijk ze zijn er, maar ga bij ajax kijken. In de a1 speelt geen 1 18 of 19 jarige speler. Ze zijn stuk voor stuk 15/16. En ja feyenoord heeft onofficieel een jong feyenoord, maar die spelen en niet wekelijks en 0 officiele wedstrijden. Die jongens spelen veelal bij de a1 en als je daar te oud voor bent wordt je verhuurd.
    Vind ik leuk
    YoungOne +195
    donderdag 13 september 2018 om 10:05
    Onzin... Hoezo onofficieel Jong Feyenoord? Hoezo geen officiële wedstrijden? Je bent duidelijk niet op de hoogte...

    En wat betreft die leeftijden, daar klopt al helemaal niks van....
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:21
    Niet helemaal waar. Ik bezoek regelmatig wedstrijden uit de academie van Feyenoord. En in het bijzonder de U19. Bij deze wedstrijden kan je een wedstrijdlijst opvragen welke spelers geselecteerd zijn. Dan zie je ook de spelers van de tegenstander inclusief geboortedatum (overigens dit seizoen niet meer). Dan zag je over het algemeen dat clubs als AZ, PSV en Utrecht spelers opstelde die tweedejaars A-junior waren. Alleen bij Ajax zag je dat niet structureel.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:26
    Oke, dan heb ik mij niet goed verdiept in AZ en Utrecht, maar Ajax speelt inderdaad vrijwel altijd met de jonkies. PSV speelt ook wel met een vrij jonge selectie hoor.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:40
    Niet in de toppers. Die wilt PSV altijd winnen. Neem als voorbeeld de wedstrijd om de beker van afgelopen seizoen Die ging tussen Feyenoord U19 en PSV U19.
    Vind ik leuk
    satesaus +635
    donderdag 13 september 2018 om 07:25
    De headline sluit wederom niet aan op de inhoud! Misschien cursus begtijpend lezen voor de redactie?
    Vind ik leuk
    McRobbos +322
    donderdag 13 september 2018 om 07:31
    Gelukkig hebben we een fantastische jeugdopleidibg. Blijf je daar maar gewoon op focussen net af en toe een gerichte aankoop die dan ook echt een meerwaarde is
    Vind ik leuk
    ajaxfan30 +1277
    donderdag 13 september 2018 om 07:33
    Valt ook tegen hoor zoveel geweldige jeugd breekt daar ook niet door de laatste tijd.
    Vind ik leuk
    McRobbos +322
    donderdag 13 september 2018 om 09:07
    Je bent blijkbaar niet op de hoogte van de lichting die eraan komt ;)
    Vind ik leuk
    ajaxfan30 +1277
    donderdag 13 september 2018 om 11:29
    Eerst zien dan geloven wat ze kunnen
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 07:32
    Blijft een beetje vreemd.
    Ik dacht weet niet zeker dat 10.000 betalende toeschouwers een begroting van 10.000.000 zouden weerspiegelen.
    Feyenoord zou dan een mooie begroting moeten hebben toch?
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5209
    donderdag 13 september 2018 om 07:48
    Feyenoord heeft een begroting van circa 67 miljoen Euro. Bijna net zoveel als Vitesse, AZ en FC Utrecht samen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    donderdag 13 september 2018 om 07:51
    Begroting is iets anders anders dan spelersbudget en liggende gelden.
    Vind ik leuk
    ajaxfan30 +1277
    donderdag 13 september 2018 om 07:33
    Haha van Geel die heeft er een puinhoop van gemaakt daar. Met al zijn aankopen die er op een paar na niets toevoegde aan Fey
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 07:33
    26,5 miljoen aan aankopen? Dat is dan ergens goed fout gegaan, voor wie is dat allemaal betaald.

    Zelf vind ik Feyenoord toch echt een ed waardig elftal hebben alhoewel wellicht toch Vermeer nog 1 jaar onder de lat. Dacht echt dat Bylow top was nadat ze "mijn" PSV hadden verslagen met strafschoppen maar het valt toch tegen. Vind hem ook wat arrogant overkomen maar misschien zie ik dat verkeerd.

    Ik begrijp de investering in een nieuw stadion ook niet, verbeter dan het huidige waar nodig.

    Je wilt eigenlijk een auto met ingebouwde navigatie, touchscreen en dab radio maar hoe vaak gebruik je het voor de meerprijs van 2500 euro tov een Tom Tom of Google Maps. Wat brengt een nieuw stadion van 400 miljoen nu meer dan het huidige. Vergelijking van niks wellicht maar het gaat me om de kernvraag, waarom?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 07:44]
    Vind ik leuk
    Tafkaz +4612
    donderdag 13 september 2018 om 07:47
    Haps - 6 miljoen
    St. Juste - 4,8 miljoen
    Amrabat - 4 miljoen
    Boëtius - 1,5 miljoen
    Berghuis - 6,5 miljoen
    Larsson - 4 miljoen

    Bijlow is een zeer goede maar jonge keeper. JOnge spelers presteren vaak wat grillig. Bijlow werd hier op VP ongeveer alleen verantwoordelijk gehouden voor de tegengoal van Jong Oranje, maar die terugspeelbal had er nooit mogen komen en al helemaal niet zo belabberd.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18092
    donderdag 13 september 2018 om 07:35
    Ze hadden nooit daarvan af moeten stappen. De jeugd had altijd de fundering moeten blijven. Ook daar.
    Vind ik leuk
    McRobbos +322
    donderdag 13 september 2018 om 09:08
    Helemaal mee eens!
    Vind ik leuk
    Suomi71 +916
    donderdag 13 september 2018 om 07:35
    Uitstekend! Ik denk dat de meeste fans hier wel blij mee zijn om de jeugd een kans te geven. Er is nu een prima lichting spelers die moeiteloos mee kunnen draaien en zich kunnen ontwikkelen tot zeer waardevolle en financieel rendabele spelers voor de club. Dit geeft ook een goed signaal af naar de jeugd van de toekomst om langer bij de club te blijven. Kortom goede ontwikkeling.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14887
    donderdag 13 september 2018 om 07:36
    Feyenoord heeft toch al jaren zo'n goede jeugd, waarom dan al je geld spenderen aan aankopen?
    Van Geel faalt dan toch jammerlijk, of is het de bedoeling om steeds verder achterop te raken en sporadisch een titel te winnen?
    Echt zonde dat Feyenoord weer bijna terug bij af is..
    Vind ik leuk
    McRobbos +322
    donderdag 13 september 2018 om 09:08
    Geen idee.. vgeel out!
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11399
    donderdag 13 september 2018 om 07:38
    v Persie die volgend jaar stopt, Clasie weer terug naar zn club.Inkomsten 0 euro.De toekomst ziet er goed uit in R'dam.
    Vind ik leuk
    Tafkaz +4612
    donderdag 13 september 2018 om 07:49
    Clasie loopt einde seizoen uit zn contract bij Southampton, die kon wel eens gratis tekenen bij Feyenoord.

    Of RvP stopt zal denk ik een beetje van huidig seizoen afhangen. Tot nu toe presteert hij prima en kan ie t prima bijbenen. Als dat hele seizoen zo blijft, kon t zomaar zijn dat ie nog n jaar door gaat
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    donderdag 13 september 2018 om 07:51
    Clasie heeft helaas na dit seizoen nog steeds een contract...
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:23
    En in de schaduw van deze twee spelers hebben een aantal toptalenten de mogelijkheid om zich in de luwte te ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 07:38
    Miss is het ook gewoon tijd voor van geel?
    Vind ik leuk
    derksen +8740
    donderdag 13 september 2018 om 07:43
    Vind het niet leuk om te zeggen maar na 35 jaar
    Waarvan 30 jaar gezeik
    Raak ik helemaal klaar met me club
    Het wanbeleid van dat bestuur gaat helemaal nergens over
    Echt zo stad zo supporters achter ban en dan geen fatsoenlijke gezonde club van kunnen maken
    Zelfs bij AZ is gelukt na een compleet faillissement
    Feyenoord schaam jullie je niet?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:32
    Ligt dit aan Feyenoord of aan de achterban? Je zegt het zelf al. 30 jaar gezeik. Waarom staan er bijvoorbeeld nou nooit eens grote havenbaronnen op? Dezelfde mensen spreken wel verwachtingen uit dat Feyenoord ieder jaar mee moet strijden om het kampioenschap en het excelleren op Europees niveau.

    En wat is het wanbeleid dan? Er is afgelopen zomer voor ruim 30 miljoen geïnvesteerd in het terugkopen van aandelen, het bouwen van een nieuw jeugdcomplex en het bouwen van een trainingscomplex van het eerste elftal. Lijkt mij toch een aardige visie m.b.t. het realiseren van een topsportklimaat?

    Of wil je gaan refereren aan dit artikel dat Feyenoord uit nood terugschakelt naar de eigen jeugd?

    Nog geen klein jaar geleden vertelde Jan de Jong dat Feyenoord een aantal speerpunten heeft. Ik durf te stellen dat jij die zonder op te zoeken niet kent. Eén van de speerpunten was het meer betrekken van de jeugdopleiding. Iets wat nu pas klaarblijkelijk op wordt gemerkt door de pers.

    Of wil je wat vertellen over de 26 miljoen euro die is geinvesteerd in spelers? Waarbij een aantal mislukt zijn en een aantal goede aankopen tussen zitten? Inmiddels is het geld voor Boetius en Amrabat alweer terug verdiend. En aankopen als Berghuis, Haps, Larssen en St. Juste kunnen nog heel wat knaken op gaan brengen.

    Strekking van het verhaal is dat er weldegelijk een visie is en dat Feyenoord stappen maakt. Vergelijk Feyenoord alleen niet met Ajax en PSV want die zijn al jaren verder dan Feyenoord. Die kunnen op dit moment grotere stappen maken.
    Vind ik leuk
    Floaz +955
    donderdag 13 september 2018 om 07:45
    Volgens mij moet je ook voor jeugdspelers betalen, ik krijg bijna medelijden
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 07:49
    Zo ging het bij Bayern en Barca ook. Met het grote geld krijgt de eigen jeugd geen kans meer. En als het geld op is, weer wel.

    Omdat men prijzen wil kopen, ipv een beleid te voeren. Met de eigen jeugd, doe je misschien niet elk jaar mee om de prijzen, maar op de lange termijn win je het altijd
    Vind ik leuk
    mcmodd +22698
    donderdag 13 september 2018 om 07:53
    Eind goed, al goed. Krijgt de jeugd de kans en zien wij binnenkort weer mooi talent in de competitie.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25338
    donderdag 13 september 2018 om 07:57
    Van Geel blijft nog altijd buiten schot. Veel transfers waren niet gelukkig. Noodgedwongen maar weer de jeugd inpassen.
    Vind ik leuk
    Jerom +7
    donderdag 13 september 2018 om 08:05
    Het niet meer terug te draaien einde van een ooit machtig voetbalbolwerk.
    Vind ik leuk
    fc roodwit +669
    donderdag 13 september 2018 om 08:08
    Eindelijk,nu nog een trainer die deze talenten een eerlijke kans geeft en beter maakt, Ricardo Moniz bewijst bij Trencin dat die dat al jaren kan.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 08:08
    Van Geel met zijn briljante aankopen altijd, misschien moet hij zich een keer gaan richten op spelers die uitkunnen groeien tot topper. IPV spelers als Ayoub die je over 4 jaar voor 2.1 miljoen verkoopt aan een andere subtopper in het buitenland.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1247
    donderdag 13 september 2018 om 09:24
    Heb je toch 2,1 miljoen verdient.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 11:33
    Een betere scout zou goed zijn voor Feyenoord weinig kosten voor goede aankopen.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 08:10
    Jeugd van Feyenoord komen ook nauwelijks toppers vandaag, als je vergelijkt met Ajax of PSV waar redelijk wat spelers vertrekken en daarna ook succesvol zijn, zijn nagenoeg alle vetrokken spelers van Feyenoord actief bij geen absolute topploegen en/of maken ze het vaak niet(uitzonderingen als De Vrij).
    Vind ik leuk
    Corse996 +1247
    donderdag 13 september 2018 om 09:25
    En wie spelen er vanuit de jeugd van Ajax of PSV in de top? Noem eens wat.

    En dan kun je aankomen met Alderweireld en Vertonghen, maar dat is ook alweer heel lang geleden dat die bij Ajax speelde.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 09:25]
    Vind ik leuk
    Pimman +2931
    donderdag 13 september 2018 om 10:19
    Verdiep je eens in Ajax en PSV dan kan je zelf het antwoord geven..
    Vind ik leuk
    Corse996 +1247
    donderdag 13 september 2018 om 10:59
    Zou niet weten waarom ik me zou moeten verdiepen in Ajax en PSV. Maar blijkbaar is antwoord geven zo moeilijk, dat ik inderdaad het antwoord zelf al kan invullen.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 11:32
    Sanchez, Daley Blind toch 4 jaar bij Man Utd redelijk geslaagd, Milik basis bij napoli(nog niet geslaagd), Traore, en voor PSV Pröpper, Depay, Wijnalbum(Ook Feyenoorder). En nieuwe generatie Ajacieden is in aantoch.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1247
    donderdag 13 september 2018 om 12:27
    Sanchez= geen jeugd.
    Milik= geen jeugd.
    Traore=geen jeugd.
    Propper=geen jeugd.
    Wijnaldum= geen jeugd.

    Dus 1x Blind, 1x Depay. Nou we kunnen de conclusie wel trekken dat de jeugd van PSV en Ajax het stukken beter doet dan die van Feyenoord.
    Kijk als je zou had gezegd, dat Ajax in de breedte meer jeugdspelers die een redelijk niveau halen, zij het in de 1ste divisie, zij het in de eredivisie, dan waren we het wel eens denk ik.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 12:33
    Ja heb je gelijk in!
    Vind ik leuk
    repeP +748
    donderdag 13 september 2018 om 15:12
    Volgens mij kwam ik nog niet zo lang geleden anders een artikel tegen dat in de Premier League bijvoorbeeld spelers van Feyenoord er het beste doen.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:47
    Ja klopt was artikel over meeste minuten in premier league, maar bedoelde dat spelers zoals Alderweireld, Vertongen, Vermealen en Eriksen bij topclub spelen, en bijvoorbeeld Janmaat, Clasie of Fer bij clubs in Engeland die toch geen echte toppers zijn zoals Watfort(nu toevallig 1ste plaats dan).
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 08:11
    Ze hebben wel de beste verzorger voor blessures op het veld!
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +5012
    donderdag 13 september 2018 om 08:15
    Hadden ze Frenkie de Jong maar gehad. Dan waren alle zorgen voorbij.
    Vind ik leuk
    pietprecies +4210
    donderdag 13 september 2018 om 08:16
    Dan kan Van Geel in elk geval geen miskopen meer doen..

    Als je die man een lege portemonnee geeft, dan regelt hij het nog wel eens maar zodra hij meer dan een uitsmijter met kaas te besteden heeft gaat het mis.

    Zijn enige netwerk is z’n vrouw die overal achter hem aan plakt..

    Haalt doorgaans alleen spelers uit NL die iedereen kent of spelers die eerder in de media aan Ajax of PSV werden gelinkt.
    Vind ik leuk
    orion73 +1356
    donderdag 13 september 2018 om 08:21
    Feyenoord beheerst aan- en verkopen nu eenmaal niet. Dat is niet alleen sinds Van Geel de TD is. Feyenoord verloor in de periode 1979-1996 bijv al 19 miljoen gulden op transfers. Dat ‘beleid’ blijft men maar doorzetten. Nagenoeg alleen de jeugd levert iets op maar bijna alle aankopen gaan weer weg onder de aankoopprijs. Feyenoord koopt nu eenmaal graag middelmaat maar dat leidt al 40 jaar nagenoeg nergens toe.
    Vind ik leuk
    Vato75 +2245
    donderdag 13 september 2018 om 08:24
    Precies beetje meer eigen jeugd koop maar nieuwe scouts
    Vind ik leuk
    edje2307 +365
    donderdag 13 september 2018 om 08:26
    van geel is het ergste wat Feyenoord kon overkomen!!!
    Vind ik leuk
    Vinnie J +641
    donderdag 13 september 2018 om 08:51
    Dat ze nog kampioen zijn geworden mag een wonder heten. En waarom een nieuw stadion? Past totaal niet. Wel goed dat er weer naar de jeugd wordt gekeken, beter dan de miskopen. Van geel misschien ook eens opstappen en weer een nieuwe wind?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 08:56
    Echter vrienden waren het. De "vrienden van Feyenoord". Ze hebben hun geld dit jaar opgeeist en ja, nu zitten de club met een lege kas. wat een ondoordachte actie.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:34
    Zonder de vrienden zat je zonder club.
    Vind ik leuk
    repeP +748
    donderdag 13 september 2018 om 15:11
    Zo ligt het volgens mij niet. Feyenoord is weliswaar begonnen met het terugkopen van een gedeelte van de aandelen van de VvF maar heeft daarnaast groots geïnvesteerd in de trainingsfaciliteiten van het eerste én die van de jeugd, heeft veel jeugdspelers gecontracteerd, financiert de kosten voor het voortraject voor het nieuwe stadion, vergroot het eigen vermogen (niet onbelangrijk voor de financiering van het nieuwe stadion), en heeft daarnaast Sinisterra gehaald.

    De kas is ook helemaal niet leeg. Maar die kop klinkt lekker en levert Gouka c.q. het AD clicks op.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 09:01
    Laatste jaar van heel veel spelers en staf,
    2019/2020 helemaal op nieuw beginnen,

    Nieuwe spelers
    Nieuwe trainer
    Nieuwe Technisch Directeur
    Nieuwe Algemeen Directeur
    Nieuw beleid
    en beginnen aan Feyenoord City alleen dan kan je mee met de top!

    Als die trouwe supporters in dat "ouwe" stadion willen blijven ook best
    maar dan wordt het nooit beter en kan het zomaar meer dan 18jaar duren voordat ze weer kampioen worden!
    Vind ik leuk
    RtdDub +11892
    donderdag 13 september 2018 om 09:33
    Er zijn maar heel weinig supporters tegen nieuwbouw of renovatie.
    Het is dat megalomane Feyenoord City waar ze tegen zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 09:01
    een bod van € 20.000.000,- op Jorgensen ging van Geel niet mee akkoord. "Te weinig". Wat een hoogmoed,
    Vind ik leuk
    Chielus +110
    donderdag 13 september 2018 om 09:07
    Roepen ze over zichzelf af. Vilhena wil en kan weg voor een aardig bedrag en mag niet. Zelfde als met jorgensen een tijd terug. Nu kan je daar naar fluiten bij die twee.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 09:10
    Is toch een keuze geweest? Geld is bewust in zaken als trainingscomplexen voor het eerste en de jeugd gestoken. Of het slim is blijkt over een paar jaar wel. Al hadden we gekocht, dan nog had er zeker 40 miljoen tegenaan gemoeten om een elftal als ajax te krjjgen en dat hebben we toch niet. Doe mij dan maar jeugd, wellicht wordt het nog iets en dan is het allemaal winst.
    Vind ik leuk
    Roel Boeli +189
    donderdag 13 september 2018 om 09:15
    Beter. Gewoon lekker prijsjes pakken met eigen jeugd in NL. Geen enkele club in NL stelt iets voor in Europa. Oké leuk incenteel succesje als er een wedstrijd gewonnen wordt maar een prijs pak je nooit. Ook in de eredivisie win je dan 9 vd 10 keer niets. Dit ondanks CL en kapitaal.

    Als supporter gaat het mij om, met eigen jeugd, prijzen te pakken. Eerlijk is eerderlijk. De Europese uitwedstrijden mis ik dit seizoen wel bij ons.

    Eigen volk eerst! 🔴⚪️
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 09:17]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 09:16
    top club onwaardig
    Vind ik leuk
    Roel Boeli +189
    donderdag 13 september 2018 om 09:19
    De 3 topclubs in Nederland hebben juist opleidingsfunctie. De 1 doet het vooral
    met echt eigen jeugd, de ander met gekochte jeugd. Daar zit het verschil
    Vind ik leuk
    Motley +48
    donderdag 13 september 2018 om 11:03
    Klopt psv.ajax en az
    Vind ik leuk
    inimini +2619
    donderdag 13 september 2018 om 09:21
    Dit is van Geel ten voeten uit. Bij elke club waar hij geen cent te makken heeft gaat het goed in het begin. De verwachtingen zijn dan ook laag .

    Zodra er geld in kas komt weet hij zich geen raad en helpt hij het opgebouwde vermogen ook weer eigenhandig om zeep.

    Neem afscheid van deze man nu het nog kan.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23559
    donderdag 13 september 2018 om 09:24
    26,5 miljoen geïnvesteerd? Verkwanseld bedoel je..
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 09:33
    met dank aan mevr,van geel
    Vind ik leuk
    RtdDub +11892
    donderdag 13 september 2018 om 09:29
    Waarom heeft zo'n beetje iedere club "watchers" die net zo goed de perschef (oftewel totaal kritiekloos0 van die club zouden kunnen zijn en heeft Feyenoord die 2 malloten van VI en AD.

    Ik hoef niet eens te gaan zoeken op AD om te weten dat dit Mikos Gouka is.
    Die vind het overigens niet leuk als je op twitter tegen hem zegt dat je haast begrip voor kazim gaat krijgen.
    Vind ik leuk
    Romo +623
    donderdag 13 september 2018 om 09:33
    Wat zeikt iedereen toch over v Geel
    Het enige wat van Geel doet, is gesprekken voeren en het financieel goedkeuren, van het halen van spelers die aangerijkt worden door scouting makelaars en technische staf.

    v Geel houdt juist wijselijk zijn hand op de knip, om de club gezond te houden.

    Men moet eens zeiken over onze trainer, waarbij nieuwe spelers, en talenten uit eigen jeugd geen kans krijgen, en waardoor ze allemaal met onmin vertrekken

    Daarbij ziet het voetbal er niet uit
    En maakt hij werkelijk geen speler beter
    Eerder slechter
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 09:35
    Misschien sparen voor een nieuwe Technisch directeur ?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88893
    donderdag 13 september 2018 om 09:42
    Wat een slecht beleid, die van Geel moeten ze er lekker uit pleuren.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 09:50
    Ze hadden die miljoenen in hun geval beter kunnen stoppen in grote jeugdtalenten van een jaar of 16.
    Dat deed Ajax ook.
    Nu heeft Ajax wel veel geld om bijvoorbeeld een Tadic te halen.
    Maar ze waren slim om bijvoorbeeld 1 of 2 miljoen weg te leggen voor super talenten.
    Jaartje of 2 geduld en hup naar Ajax 1.
    Leveren altijd meer op dan ze hebben gekost.
    En in sommige gevallen dus tientallen miljoenen.

    Feyenoord gaf liever 2 of 3 miljoen uit aan spelers die al over dat punt heen waren en dus kopen ze in feite middelmaat.

    E.e.a. over de gehele linie gezien dan natuurlijk.
    Zowel bij Ajax als Feyenoord is er wel eens een uitzondering.
    Maar zo koop Ajax misschien voor 10 miljoen een talentje of 6 a 7.
    En eind van de rit leveren behalen ze altijd meer winst dan de investering van 10 miljoen.

    Feyenoor moet de focus op lange termijn leggen en niet wanhopig elk seizoen proberen aan te haken bij Ajax en PSV.
    Dat lukt je op deze manier toch niet.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2411
    donderdag 13 september 2018 om 09:56
    Je weet dat Ajax de meeste winst maakt op spelers die we hebben gekocht toch?

    Een goede scouting is de levensader van elke club, (zowel jeugd als semi-jeugd)
    Vind ik leuk
    popiejopie +2411
    donderdag 13 september 2018 om 09:54
    Zo zie je maar weer richten op eigen jeugd is een teken van zwakte!

    Een goed scoutingsapparaat levert veel meer op, kijk maar naar Ajax.
    Vind ik leuk
    Pimman +2931
    donderdag 13 september 2018 om 10:13
    Er gaat vaak niets boven eigen jeugd!
    Vind ik leuk
    popiejopie +2411
    donderdag 13 september 2018 om 14:31
    Jawel, Aankopen. Met eigen jeugd win je de oorlog niet.
    Vind ik leuk
    Arvin +2987
    donderdag 13 september 2018 om 10:14
    Goh, zou dat aan het aan- en verkoopbeleid liggen?
    Vind ik leuk
    ronnieb +483
    donderdag 13 september 2018 om 10:15
    Gaap VP - "geld raakt op"? Er is zoveel geld dat er gehamsterd wordt en VVF worden afbetaald en er een nieuw jeugdkomplex wordt gebouwd en omdat de eigen jeugddie eraan komt zo goed is dat de Cruyff/Bergkamp filosofie wordt aangehouden namelijk dat aankopen beduidend beter moeten zijn dan eigen jeugd.
    Vind ik leuk
    peinke +1989
    donderdag 13 september 2018 om 10:24
    Beetje laat lijkt me! Die zogenaamde potentie had nu al moeten staan trappelen na het kampioenschap. Waar zijn die dan? Nu beginnen met verder ontwikkelen van de jeugdopleiding is veel en veel te laat lijkt me! Er is geen tijd om aan te pikken bij de top en terugkeer naar de subtop in Europa. En dat mag je volgens mij gewoon foute visie en beleid vinden!
    Vind ik leuk
    peinke +1989
    donderdag 13 september 2018 om 10:18
    Had Feyenoord als het de prijs iets had laten zakken en er geen soap van had gemaakt, Jörgensen niet kunnen verkopen in de vorige winterstop aan Newcastle? Volgens mij had Van Geel toen zo'n 15 miljoen kunnen incasseren. Of heb ik dat helemaal fout?
    Komt daar bij dat je je al heel snel laat aftroeven in de EL voorronde en vervolgens het van de hand doen van wat lastige spelers, misschien voor een aardig bedrag, maar toch.
    Verder ben ik benieuwd wat zo'n Van Persie nog opstrijkt, ondanks z'n goede vorm, fitheid e.d. toch niets voor de toekomst en blijft die Berghuis maar rondlopen met z'n ontevreden kop, omdat hij in de afgelopen transferwindow geen transfer heeft kunnen maken. Deze jongen is daar altijd mee bezig en gaat volstrekt ten koste van de verdere ontwikkeling van z'n talent. Inmiddels mag duidelijk zijn dat een Vilhena ook door niemand begeert wordt en ze maar onbehoorlijk blijven omgaan met Vermeer. Aankopen ontwikkelen zich dramatisch en ouwe meuk in de verdediging wordt alsmaar slechter en vertegenwoordigt geen waarde meer. Het lijkt er op dat Feyenoord de afgelopen succesperiode niet goed heeft benut en ik vind het erg jammer dat een club met zoveel potentie en zo'n mooie en grote supportersschare maar blijft klooien over een stadion, wat de club verder moet brengen. Misschien is het tijd voor een flinke reorganisatie om al die blindheid op te heffen. Zal die Gudde toch meer invloed op de club hebben gehad dan hem nu wordt toebedeeld?
    Feyenoord moet op de een of andere manier gaan aanhaken bij de overige topclubs, anders ben ik bang dat het een kloof wordt die op geen enkele wijze meer wordt goedgemaakt!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 10:22]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 10:22
    Jammer dat je als getalenteerde jeugdspeler eerst moet wachten totdat het geld op is
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 10:24
    En door mislopen Europees voetbal dit jaar is situatie er niet beter op geworden dit seizoen
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 10:29
    Van het weekeinde van AZ winnen en de kritiek ebt weer weg. Niets zo opportunistisch als de voetbalwereld.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 10:29
    Werd tijd dat de jeugd meer aandacht krijgt, ze zijn clubspelers en een club kan ze een aantal jaren gebruiken. Dure gekochte spelers, vooral van het buitenland, hebben geen clubhart.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 10:42
    Dat is denk ik voor alle clubs in nederland verstandig. Ajax, Psv, Az, Feyenoord zeker eigen jeugt al dan niet ingekocht gebruiken om misschien door te breken
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 10:52
    Hoe kan de kas bij de 'grootste' club met de 'grootste' aanhang leeg zijn dan ?
    Vind ik leuk
    Ben +84
    donderdag 13 september 2018 om 11:00
    Ik stel voor dat er geen enkele speler meer wordt gekocht. Investeringen alleen maar in jeugd. De geslaagden zo lang mogelijk vasthouden en alleen voor top transfersommen verkopen. Daarmee kun je kampioen van ned e rland worden
    Vind ik leuk
    FrankG +31
    donderdag 13 september 2018 om 11:01
    Vind de reactie wel makkelijk om nu Martin van Geel alle schuld toe te wijzen.
    Spelers als Haps, St. Juste, Tapia, Amrabat, Larsson, van der Heijden, Botteghin, Vejinovic, etc
    Zijn door de meeste mensen (supporters) toch echt als een versterking gezien (incl mijzelf)
    We waren blij dat we dit type speler (potentie om door te groeien) weer konden halen.
    In plaats dat we het allemaal verkeerd gezien hebben, heeft er nu maar eentje het verkeerd ingeschat. Tuurlijk chapeau voor de kenners die nu zeggen "ik zei het toch"
    Met alleen talenten red je het ook niet, het moet een mix zijn.
    Dat heeft de laatste jaren wel bewezen toch, ook de "subtoppers" hebben het kampioenschap en de bekers gevierd.
    Focus op talent helemaal goed, maar we moeten niet doorslaan.
    Vind ik leuk
    Makis +1146
    donderdag 13 september 2018 om 11:17
    Haps en St Juste zijn echt een toevoeging de rest allemaal middelmaat.
    Vind ik leuk
    Patje41 +553
    donderdag 13 september 2018 om 16:04
    En zelfs aan die twee twijfel ik
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 11:08
    Wel geld voor een te duur stadion??
    Vind ik leuk
    Makis +1146
    donderdag 13 september 2018 om 11:15
    Dat ga ik waarschijnlijk niet meer mee maken, kijk hoe lang dit al duurt
    Vind ik leuk
    Ajax0345 +68
    donderdag 13 september 2018 om 11:11
    Zo en nu weer tot de orde van de dag
    Vind ik leuk
    Makis +1146
    donderdag 13 september 2018 om 11:15
    Als er dan daadwerkelijk iets in de jeugd rondloopt had dat los van de financiële situatie al rond moeten lopen en de kans moeten krijgen ipv spelers als Clasie en Boetius terug te halen. Er word pas actie ondernomen als het echt niet anders kan en als er geld is vergeten ze de eigen jeugd.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3008
    donderdag 13 september 2018 om 11:19
    Dit laat toch zien dat meneer Van Geel niet geschikt is bij een club met geld te besteden, toen ze niks hadden deed hij het goed geld kwam en het ging weer achteruit.
    Vind ik leuk
    Cookee +9953
    donderdag 13 september 2018 om 12:18
    Wat heeft Feijenoord een hoop geld uitgegeven aan zinloze aankopen.
    En als dat geld op is dan zoekt men weer eens op Varkenoord.
    Kijk nou voortaan eerst in eigen kring.
    Want eigen jongetjes die staan er elke keer meteen, of dat nou Kongolo of Malacia, Manu of de Vrij is, die falen niet.
    Voorkom dat je geld brengt naar Heerenveen of Almelo, dat moeten topclubs nu toch wel eens snappen hoop ik?
    En DURF... durf ze op te stellen... dat is nog belangrijker.
    Van Geel zoekt de spelers... maar dan moet je nog een staf hebben die lef heeft om ze op te stellen.
    Ik vind het nog steeds jammer dat het toen fout liep met Fred Rutten.
    Vind ik leuk
    rexxo +183
    donderdag 13 september 2018 om 14:31
    Supporters van clubs kunnen slecht tegen (opbouwende) kritiek van supporters van rivalen. Bij Feyenoord lijkt het mij dat ze teveel de nadruk leggen op types zoals Toornstra en Immers. Misschien anders gaan scouten en van Geel wegsturen. Er zijn toch genoeg gelouterde ex spelers met een beter netwerk geschikt als TD? Bijv RVP. Het Nederlandse voetbal heeft baat bij een sterk Feyenoord dat Europees ook goed voor de dag komt.
    Vind ik leuk
    hefbrug38 +509
    donderdag 13 september 2018 om 23:40
    Tegen wie
    Vind ik leuk
    repeP +748
    donderdag 13 september 2018 om 15:06
    Wat een onzin heeft Gouka nu weer in het AD neer weten te plempen.

    Lijkt er op dat hij zelf nog gelooft ook wat hij schrijft. En dat noemt zich een journalist.

    Doe je voorbereidende werk in het vervolg eens beter Gouka! Nu ga je af als een gieter.

    Het geld is niet op bij Feyenoord. Feyenoord heeft aan langere termijninvesteringen gedaan. Maar allicht geven die geen aanleiding voor pakkende titels boven stukjes en dus minder clicks.

    Bah, wat een stompzinnige stemmingmakerij over de rug van Feyenoord heen.
    Vind ik leuk
    hefbrug38 +509
    donderdag 13 september 2018 om 23:38
    Hahaha nee jij snapt het
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 23:38]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:39
    Positief nieuws, jammer dat we er alleen de verkeerde trainer voor hebben
    Maakt geen speler beter is wel gebleken.



    Is te hopen dat zijn contract niet wordt verlengd en er een trainer komt die kan werken met jeugd en spelers beter maakt.
    Vind ik leuk
    Patje41 +553
    donderdag 13 september 2018 om 16:01
    De vrouw van van Geel is niet de enige met een gat in haar hand
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1451
    donderdag 13 september 2018 om 16:09
    Dit Feyenoord is gewoon niet slim. Hadden na kampioenschap de uitgelezen kans om door te selecteren. Maar nee middelmaat gehaald en som ook wat pech maar dat hoort erbij. Wat je de club kwalijk kan nemen is dat ze geen scouting van betekenis hebben . Dat ze een trainer handhaven die niets toevoegt en door toeval prijzen heeft gepakt .En grootheidswaanzin met dat nieuwe stadion. Waarom niet gewoon bouwen en door gaan ? Nee het duurt en duurt en duurt . Bij menig bedrijf zouden de verantwoordelijk al ontslagen zijn. Bedankt voor het uit het rood halen maar daarna veel fout gedaan !!!! Het spel is vaak ook niet om aan te gluren en dan hoor ik een opname die elke keer herhaald word dat het niet meer mag gebeuren . Als je e hr door gaat nu met jeugd dan zou je dus direct doe 2 centrale eruit moeten gooien bv.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 16:43]
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +4707
    donderdag 13 september 2018 om 17:45
    Heb je ook mooi gedaan 26,5 miljoen weggegooid aan transfers....
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 20:57
    hey ik zou wel eens willen weten waar dan het geld allemaal blijft wat dat zou wel erg triest zijn ?????
    Vind ik leuk
    poklane +4686
    donderdag 13 september 2018 om 23:49
    Nieuw trainingscomplex voor het eerste elftal, verbouwing Varkenoord, terugkopen aandelen van de VvF en ik durf bijna wel te wedden dat er alvast een potje word gemaakt voor volgend seizoen om bijvoorbeeld Janmaat te halen.
    Vind ik leuk
    fer65 +231
    donderdag 13 september 2018 om 23:25
    Martin dat had jij verleden jaar moeten doen nu is het te laat ,maar nog bedankt voor de miskopen .
    Vind ik leuk
    fer65 +231
    donderdag 13 september 2018 om 23:30
    Al speelt feijenoord de club dus met Ronaldo met Suares met messie de beste voetballers van de wereld.Als er geen druk van boven af is en de scouting of technis direckteur trainer en staf niet deugd winje nog geen kermis prijs .
    Vind ik leuk
    hefbrug38 +509
    donderdag 13 september 2018 om 23:34
    Dag top 3
    Vind ik leuk
    Ray01 +66
    donderdag 13 september 2018 om 23:41
    Niets mis met de eigen jeugd! Flink motiveren, stimuleren !
    Vind ik leuk
    poklane +4686
    donderdag 13 september 2018 om 23:44
    Als je je eigen talenten de kans wilt geven moet je Gio op straat zetten, het enige wat hij met de jeugd doet is z'n kont ermee afvegen. Talenten krijgen alleen de kans uit nood, zolang een gevestigde naam gewoon fit is krijgt die speler altijd de voorkeur boven een talent.
    Vind ik leuk
    BrandjeXL +473
    vrijdag 14 september 2018 om 11:20
    Zo kennen we onze Mart weer. Geef de man een klein budget en hij wordt a la Ted van Leeuwen heel creatief maar wanneer er geld is dan gaat het mis.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Kas Feyenoord leeg: Rotterdammers richten blik noodgedwongen op eigen jeugd'