Belgische doelman: 'Ik kon naar NAC, ze zijn zelfs een wedstrijd komen kijken'

    Belgische doelman: 'Ik kon naar NAC, ze zijn zelfs een wedstrijd komen kijken'

    vrijdag 14 september 2018 om 08:32

    De Belgische doelman Yannick Thoelen kreeg afgelopen zomer een aanbieding van NAC Breda. Tot een overgang kwam het echter niet. De 28-jarige sluitpost staat nog altijd onder contract bij AA Gent.

    In gesprek met Het Belang van Limburg vertelt de doelman over de zware concurrentiestrijd bij AA Gent. Dit seizoen stond de doelman al eens in de basis, maar was hij ook al bankzitter en tribuneklant. Hij had afgelopen zomer naar Nederland kunnen gaan. "Ik had een concrete aanbieding op zak van NAC Breda. De Nederlanders zijn zelfs een wedstrijd van mij in de voorbereiding komen kijken", vertelt hij.

    "Ook Charleroi toonde interesse, maar dat sleepte te lang aan. Het was de bedoeling dat ik definitief werd gehaald, maar AA Gent stemde uiteindelijk niet in. Ik mocht niet weg", vervolgt de goalie. "Ik liep enkele dagen gefrustreerd rond, maar je moet weer verder. AA Gent blijft ten slotte mijn werkgever."

    NAC Breda huurde uiteindelijk de talentvolle Arijanet Muric van Manchester City. Nadat hij vroegtijdig terugkeerde naar Engeland door de blessure van City-doelman Cluadio Bravo, trokken de Bredanaars Benjamin van Leer aan.

    Poll

    Kan NAC dit seizoen in het linkerrijtje eindigen?

    (1470 stemmen)

    Plaats een reactie

    Bontscoach +323
    vrijdag 14 september 2018 om 08:39
    Frenkie de Jong kan ook keepen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 08:41
    En schaatsen?
    Vind ik leuk
    Dani82 +1182
    vrijdag 14 september 2018 om 09:23
    Die is te duur voor nac
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 08:39
    Een Belgische doelman. Doe maar niet.
    Vind ik leuk
    Pec010 +1921
    vrijdag 14 september 2018 om 09:09
    Volgens mij heeft België betere doelmannen dan Nederland dus dat lijkt me een slecht argument.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 09:11
    Dat is niets, met niets vergelijken.

    Ik had hetzelfde over een NLse doelman kunnen zeggen.

    Maar het ligt toch ook wel aan de bal zelf. De dwarrelbal.
    Vind ik leuk
    Robby G +1269
    vrijdag 14 september 2018 om 08:40
    Ja doe nu maar weer een stukje over Frenkie de Jong..
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 09:52
    Wat boeit mij dit nou... Ik wil nieuws over Frenkie!
    Vind ik leuk
    kwartje50 +504
    vrijdag 14 september 2018 om 14:45
    NAC degradatie kandidaat 1.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:29
    't Is jammer maar NAC zal het niet redden dit seizoen,er word vooral een speler gemist waar de goals van verwacht kunnen worden.
    De Keuken Kampioen Divisie is voor de selectie een goede plek om bovenin mee te draaien,dus wanhoop niet bij een degradatie en maak van iedere wedstrijd een prestatie die jullie supporters verwachten.
    Het gehuur maakt het er ook niet makkelijker op,elk team moet op elkaar zijn afgestemd en dat ontbreekt met huurling spelers,jeugd moet je durven in te zetten jeugd met de NAC-opleiding en met hart voor de club:NAC.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Belgische doelman: 'Ik kon naar NAC, ze zijn zelfs een wedstrijd komen kijken'