FIFA-rating Cruijff roept vragen op: 'Dichter tegen Pelé en Maradona verwacht'

FIFA-rating Cruijff roept vragen op: 'Dichter tegen Pelé en Maradona verwacht'

Gepubliceerd: vrijdag 14 september 2018 om 08:50vr 14-09-2018 om 08:50

In de nieuwste editie van FIFA is ook Johan Cruijff vrij te spelen in de Ultimate Team-modus. World of Cruijff besloot onlangs toe te staan dat Cruijff in het spel zou worden verwerkt. Erg tevreden met de stats van de grootste voetballer van Nederland zijn ze echter niet.

Dat stelt Carol Thate, die sinds 2016 directeur is van de World of Cruijff, tegenover Voetbal International. "Die rating is een hot item geworden. Ook wij vinden de rating lager dan wij hadden verwacht. Wij dachten dat Johan dichter tegen Pelé en Maradona zou zitten", aldus Thate. In Ultimate Team zijn drie versies van Cruijff te vinden. Bij de beste versie heeft Cruijff een rating van 94. Pelé (98) en Maradona (97) zitten hoger.

Volgens Thate had World of Cruijff daar geen invloed op. "Het voetbal van Cruijff moet nauwkeurig worden vertegenwoordigd. Dus dat benadruk je, en vervolgens geef je de kenmerken van Johan Cruijff weer. Cruijff Football weet alles van die voetbalvisie. Zij zijn daar nauw bij betrokken geweest. Maar ja, je kunt dat bij de makers van het spel niet van tevoren vastleggen. Op de rating hebben wij geen invloed."

Stiekem hoopt Thate dat er nog wat wordt gedaan aan de rating van Cruijff. "De maker wordt nu door veel mensen over die rating aangesproken. Ik weet niet of ze het zullen aanpassen, maar Johan verdient het goed te worden vertegenwoordigd."

 
 
 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

All of Johan’s ICON cards in FIFA 19 have been revealed! 🎮⚽️ #CruyffLegacy

Een bericht gedeeld door Johan Cruyff (@johancruyff) op

Plaats een reactie

Bontscoach +445
vrijdag 14 september 2018 om 08:53
Durf het bijna niet te vragen, maar hoe dicht zit Frenkie de Jong tegen Pele aan?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 16:45]
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 08:55
Frenkie heeft fluctuerende bonuspunten. Van 99 tot 113.
Vind ik leuk
DEWEE +2624
vrijdag 14 september 2018 om 08:58
Zet de namen eens in een andere volgorde aub. De Jong is de eerste die de 150 gaan passeren met gemak.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 08:58]
Vind ik leuk
HanV +5114
vrijdag 14 september 2018 om 10:28
Het zou maar kunnen, ik weet er bijna niks van dus dan ga je denken dat het op een schaal van 1 t/m 100 is. Schieten, passen, dribbelen, verdedigen, fysiek. Wat is PAC? Zal wel belangrijk zijn omdat het als eerste onderdeel genoemd wordt. Dribbelen maar 94?
Vind ik leuk
"Mimi" +23699
vrijdag 14 september 2018 om 10:54
Alles van 1 tot 99 :)
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 12:50
Pac= pace. Versnelling en topsnelheid
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 09:01
97 !
Vind ik leuk
Castromann +8470
vrijdag 14 september 2018 om 09:34
Ben eerder "benieuwd" of ze Daley Blind überhaupt een rating hebben gegeven.
Nou vooruit 3puntjes voor zijn vreemd kapsel.
Vind ik leuk
Mari +11776
vrijdag 14 september 2018 om 10:08
Origineel
Vind ik leuk
Zultkop +6369
vrijdag 14 september 2018 om 11:39
Voor een vreemd kapsel is Babel de winnaar....
Vind ik leuk
Bossie020 +5915
vrijdag 14 september 2018 om 09:54
Frenkie staat op 4, tussen Cruijff en Ard van Peppen.
Vind ik leuk
Mari +11776
vrijdag 14 september 2018 om 10:07
Een beetje dom meneer of mevrouwtje de bont.
Of wil je gewoon een beetje popie jopie zijn?
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 13:45
Pis bijna in mijn broek. :):):):)
Vind ik leuk
zaterdag 15 september 2018 om 06:56
Als Frenkie dadelijk bij Barcelona speelt heet het spel Fifa Frenkie. 1 punt hoger dan Pele.
Vind ik leuk
j-roen11 +1987
vrijdag 14 september 2018 om 08:54
Waar hebben we het over hè....
Vind ik leuk
Unknown007 +2147
vrijdag 14 september 2018 om 10:30
We hebben het over een van de meest gespeelde games van het jaar...

Dus dat er over de ratings van spelers wordt gediscussieerd lijkt mij vrij logisch. Er zijn ook elk jaar voetballers die klagen bij EA over de ratings die zij hebben gekregen. Dan hoef je echt niet alleen maar aan de Pogba's van deze wereld te denken, maar ook een Kroos heeft geklaagd over zijn in game stats (een van de langzaamste spelers in de game).

Van mij had Johan ook gewoon een 96-97 rating mogen krijgen voor wat hij betekend heeft voor het voetbal. Aan de andere kant, zoals door andere mensen ook al wordt aangegeven, zegt het cijfer op de kaart meestal minder als de in-game stats.

zo zijn er spelers van 82 die beter zijn als spelers van 88-90.
Vind ik leuk
chicken +14014
vrijdag 14 september 2018 om 11:19
Precies...sommige zitten tussen elke bal. Anderen dribbelen goed terwijl dat door stats eigelijk niet zou kunnen...
Vind ik leuk
ReneAjax +8602
vrijdag 14 september 2018 om 11:36
Lijkt mij niets mis met een rating van 94 voor Cruijff.
Ik vind Maradona met 97 wel erg hoog die had wel op 95 gemogen.
Hij staat nu veel te dicht op Pele met 98.
Ben wel benieuwd naar de rating van de nieuwere sterren, Ronaldo, Ronaldo, Ronaldinho, Messi, Ibrahimovic, Neymar etc...
Vind ik leuk
Unknown007 +2147
vrijdag 14 september 2018 om 16:56
top 100 is al bekend gemaakt.

Ronaldo 94
Messi 94
Neymar 92
Ibra 85-87 meen ik
Vind ik leuk
j-roen11 +1987
vrijdag 14 september 2018 om 15:10
Ieder zijn ding dan maar 😉
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 08:54
Het is toch wat ... de rating van een robotmannetje, wat Cruyff zelf helemaal niet wilde zijn. En Ronaldo 143?
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 08:54
Ik had ook meer verwacht 96 of 97
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 09:05
Waar kunnen we ons beklag doen?

Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 09:07
je zou toch denken dat mensen belangrijkere dingen te doen hebben in het leven , dan klagen over de rating in een computerspel ...
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 09:49
Kijk, ik speel het zelf ook en het is meer dan een spel. Ik verdien er ook geld mee. Makkelijk werk is er niet. De spanning. Alle nieuwe spelers elk jaar, zoals Ballack Rivaldo eusebio enzovoort. Het is meer dan een simpel spel zoals ganzenbord.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 09:59
ik speel het zelf niet en vind het zonde van mijn tijd
maar ik ga mensen zeker niet veroordelen die het wel spelen , of roepen dat het een simpel spel is
maar ik vind het wel te ver gaan dat een huppelkutje van de Cruijff foundation zich druk gaat maken over de rating van Johan in een computerspel
ze heeft toch wel iets beters te doen hoop ik
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 10:10
Laten we het over voetbal hebben, wat zijn je verwachtingen van dit weekend?
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 10:36
ik verwacht dat Ajax wel gaat winnen , Ajax is lekker in vorm en spelen goed voetbal
dan mag fc Groningen geen probleem zijn
PSV heeft het de laatste jaren altijd moeilijk tegen ADO
op papier mag het ook geen probleem zijn , maar het kan ook gewoon een verassende uitslag worden , waarbij PSV punten verspeeld
Feyenoord ook een lastige uitwedstrijd , en gezien de vorm van Feyenoord kunnen ze die zomaar verliezen
en jouw verwachtingen ??
Vind ik leuk
Quareck +7454
vrijdag 14 september 2018 om 09:17
Mijn dag is verpest!
Vind ik leuk
Leedz +7460
vrijdag 14 september 2018 om 09:23
Gaan we ons hier echt over druk maken?

Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 09:33
ja , ik heb ook een klacht ingedient bij EA sports dat Jorrit Hendrix niet dezelfde rating heeft als Christiano Ronaldo en Messi ...
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 09:32
Sterker nog, die rating had hoger dan die van Pele en Maradona moeten zijn!
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 09:36
dat weet ik niet hoor
Cruijff was heel goed , maar mijn vader en opa vonden van Hanegem dus beter als Cruijff
ook hebben Pele en Maradona hun land wereldkampioen gemaakt , eigenlijk in hun eentje
ik heb ook geen flauw idee waar ze naar kijken met die rating
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 09:49
Hahaha ik ook niet, en wat je zegt klopt mbt Pele en Maradona. Maar Cruijff heeft in zijn eentje veel meer invloed gehad op het spel zelf. Weet je het is mijn mening en iedereen mag daar een andere mening voor hebben hoor hahaha! Het blijft subjectief.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 09:54
hahahaha , ik vind Hendrix van mijn club de beste ooit , ik ben nu heel benieuwt hoeveel er een andere mening hebben ;-)
ik in 72 geboren en heb hem te weinig zien spelen om te zeggen of ie de beste was of niet
Maradona heb ik veel vaker zien spelen en bewuster meegemaakt , en die vond ik echt goed
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 11:10
Ik ben van 73 en ik vond Maradona wel goed maar ik ben nooit echt fan van hem geweest... die handsbal en dat coke gebruik heeft mij nooit fan van hem laten zijn. Ik was altijd fan van Frank Rijkaard vroeger en later bij FC Utrecht ben ik op spelers gaan letten zoals David diTomasso, Jacob Mulenga, Stefaan Tanghe Enzo... en nog wel meer hoor hahaha!
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 11:37
ja iedereen heeft het over die handsbal , maar hij heeft echt wel wat laten zien op dat WK
die andere goal tegen Engeland , de beroemde solo was echt wel mooi
ook in de halve finale tegen België scoorde ie 2 keer
het mooie van Maradona vind ik dat ie van achterbuurt jongen een van de beste voetballers ooit is geworden
en dat ie uit een achterbuurt komt zie je nog steeds wel ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 13:42
Dat Maradona goed kon voetballen staat natuurlijk buiten alle discussie maar ja ik ben niet echt fan van hem, nooit geweest ook maar gelukkig is het maar goed dat iedereen dat voor zichzelf mag bepalen hahaha. Ja dat kan je zeker nog wel zien hahaha
Vind ik leuk
Bontscoach +445
vrijdag 14 september 2018 om 10:35
Cruijff had een interessante kijk op het voetbal. Die andere 2 zijn wat eenvoudiger van geest.

Maradona had een team van coke dealers om zich heen, en Pele had natuurlijk wel gewoon een geweldig team met Brazilie.

Cruijff heeft ook langer beter gepresteerd en in meerdere landen/teams successen gehaald. Pele heeft zich nooit gemeten met de groten in Europa. Maradona was na een jaartje of 2 opgebrand en haalde bijna geen prijzen.

De Ronaldo's en Messi zijn wat dat betreft veel succesvoller. Die haalden naast titels met hun land (EK & OS) ook enorm veel prijzen met de club.

En speelden niet tegen backs die in de rust een peukie opstaken. Vergelijken is dan ook onmogeljik.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 10:37]
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 10:40
Maradonna 2 wk finales met een team vol coke dealers, waarvan 1 gewonnen , 2 keer kampioen met Napoli geloof ik en de UEFA cup gewonnen
dus zo slecht was ie nou ook weer niet
en Messi heeft nog nooit een titel met zijn land gehaald
geen WK en geen zuid Amerikaans kampioenschap
Ronaldo slechts een EK , met hun club wel succesvoller natuurlijk
Vind ik leuk
Zultkop +6369
vrijdag 14 september 2018 om 11:45
Ik ben benieuwd of ze in die ratings ook meenemen hoe de ouderen als cruyff, maradonna en pele het in het hedendaagse zouden doen. Het spelletje is door de jaren heen wel wat veranderd.
Vind ik leuk
ReneAjax +8602
vrijdag 14 september 2018 om 11:48
Cruijff, Maradona en Pele zijn nog steeds de top 3.
Je zou Messi, Ronaldo en Modric moeten kruisen en dan heb je Cruijff.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 11:50
ja juist , en tegenwoordig word er ook meer aan het lichaam gedaan waardoor spelers fitter zijn
ze waren op hun moment de beste van de wereld , net zoals Ronaldo en Messi nu
dus zouden ze ongeveer dezelfde ratings als Messi en Ronaldo moeten hebben vind ik
Vind ik leuk
ReneAjax +8602
vrijdag 14 september 2018 om 11:45
Als jouw vader en opa Van Hanegem beter vonden dan Cruijff, dan zijn ze niet objectief, kijken waarschijnlijk met een Feyenoord-bril op.
En dan nog... 1982 zeker vergeten ? Hoe Cruijff in z'n eentje Feyenoord landskampioen maakt en de KNVB beker wint ?
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 11:53
mijn vader is voor PSV en mijn opa voor fc Eindhoven
dus helemaal geen Feyenoord bril
en wie denk jij dat jij bent om hier te roepen dat mijn vader en opa geen eigen mening mogen hebben , en van Hanegem niet de beste mogen vinden
die zijn objectiever als jij , omdat ze niet voor Ajax of Feyenoord zijn
eikel !!!
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 09:52
Waarom hij heeft ons geen wereldkampioen gemaakt.
Vind ik leuk
Multatuli +143
vrijdag 14 september 2018 om 09:59
Wat is de rating van George Best ?
Vind ik leuk
ReneAjax +8602
vrijdag 14 september 2018 om 11:41
Niet best.
Vind ik leuk
Multatuli +143
vrijdag 14 september 2018 om 13:35
Volgens mij ken jij George Best niet...
Vind ik leuk
ReneAjax +8602
zaterdag 15 september 2018 om 03:02
Ik heb hem nooit zien spelen, dat klopt.
Ik zat in die tijd meer bij Ajax, ik hield me toen niet zo bezig met Manchester.
Best werd vooral beroemd of berucht omdat ie dronken was en als een gek er op los leefde.
Vind ik leuk
Multatuli +143
zaterdag 15 september 2018 om 18:49
@Reneajax
En daarmee ga je volledig voorbij aan zijn voetbalkwaliteiten. George was qua voetbal beter dan Cruijff en Frenkie de Jong. Qua voetbal skills was hij vergelijkbaar met Messi, Garrincha en Maradonna. Als hij ajacied was geweest hadden jullie hem zeker heilig verklaard. Ik zou zeggen kijk wat filmpjes op youtube en geniet :)
Vind ik leuk
ReneAjax +8602
zondag 16 september 2018 om 21:41
Vergelijkbaar met Messi en beter dan Cruijff ?
Dan hoef ik jou niet serieus te nemen.
Cruijff is sowieso beter geweest dan Messi.
Vind ik leuk
Multatuli +143
maandag 17 september 2018 om 18:52
Cruijff beter dan Messi?
Hahahaha, ok jou hoef ik al helemaal niet serieus te nemen :)
Fijne dag verder.
Vind ik leuk
zaterdag 15 september 2018 om 07:14
Vergeef het hem...
Vind ik leuk
zaterdag 15 september 2018 om 06:48
George Best staat één punt lager dan Cruijff op '93'. Tja, hij speelde voor Noord-Ierland en niet voor Engeland.
Best had meer talent dan Cruijff, meer skills, maar Cruijff werkte harder dan Best. George maakte de verkeerde keuzes, maar in zijn beste jaren was hij onnavolgbaar. Best speelde in een zwaardere competitie waar tegenstanders onder het veld schoppen normaal was.
Cruijff was een leider, George minder. Cruijff was een completere voetballer, Best balvaardiger. Cruijff werd pas later een aardige man. In de jaren '70 verzamelde hij zijn maatjes om zich heen bij het nationale team wat Best niet deed bij zijn nationaal elftal.
Dat Maradonna hoger staat dan Cruijff en Best is omdat er in de Maradonna-tijdperk meer media was, gehypter werd en hij ook wereldkampioen werd. Maar is het nu echt belangrijker wie beter was? Ieder zijn voorkeur, ieder zijn favoriet. Voor mij Best, voor een ander Cruijff, lekker belangrijk.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 15 september 2018 om 07:14]
Vind ik leuk
hoebie60 +198
vrijdag 14 september 2018 om 10:00
Een van de weinige spelers die voetbal heeft verandert, kunnen die andere 2 niet zeggen
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 10:49
Ha ha ha ha hahahahahaha oranje bril op? Wij in Nederland verheerlijken Cruijff zo extreem. De man was geniaal. Een voetballer zoals je niet veel ziet. Maar in geen enkel opzicht groter dan Maradonna en Pele. De gemiddelde buitenlander zal deze 2 9/10 keer boven Cruijff plaatsen. Maar wij in Nederland zijn in de veronderstelling dat de hele voetbalwereld om Cruijff draaide.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 10:50]
Vind ik leuk
Jarinr10 +10538
vrijdag 14 september 2018 om 11:13
Cruijff was echt groot hoor! Niet voor niets uitgeroepen tot Europees voetballer van de eeuw.Barca was nooit de club geworden zonder hem.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 12:44
En waar kwamen Maradonna en Pele vandaan? Juist. Niet uit Europa.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10538
vrijdag 14 september 2018 om 13:06
Klopt maar nr 3 is toch ook geweldig?
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 10:47
Dit gaat de familie Cruijff niet leuk vinden... Die hadden ingezet op een naamswijziging van FIFA 19 naar CRUIJFF 19 en krijgen dit. Stank voor dank.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5164
vrijdag 14 september 2018 om 11:56
De familie maakt zich wel belachelijk als ze druk om maken de fucking FIFA rating...wat een kleinzerige types zeg...
Vind ik leuk
Sideburnn +3208