Reiziger begrijpt zomers vertrek uit Amsterdam: Hij was Jong Ajax ontgroeid

    Reiziger begrijpt zomers vertrek uit Amsterdam: "Hij was Jong Ajax ontgroeid"

    vrijdag 14 september 2018 om 10:29

    Jong Ajax-trainer Michael Reiziger vond het leuk om Leon Bergsma, verdediger van Jong AZ, maandag weer te zien. De twee werden vorig seizoen kampioen van de Jupiler League.

    Reiziger werkte prettig samen met Bergsma, die aanvoerder was van Jong Ajax. "Ik heb hem gevraagd hoe het met hem gaat en heb hem een lekkere knuffel gegeven", vertelt de Jong Ajax-trainer aan AZ TV. "Ik heb hem veel succes gewenst."

    Bergsma verliet Ajax deze zomer voor AZ. Reiziger begrijpt dat volkomen. "Hij was Jong Ajax ontgroeid, hij moest de volgende stap maken. Voor hem is dit de juiste stap. AZ is een club die goed voetbalt. Hij sluit aan bij het eerste, dat is alleen maar goed."

    "Hij moet nu gaan vechten voor een vaste basisplaats in AZ 1", stelt Reiziger. Bergsma moet het nu nog doen met een plek in de verdediger van Jong AZ, dat maandag met 1-0 verloor van Jong Ajax. "Met de jaren zal het misschien wel komen."

    Plaats een reactie

    erekenner +262
    vrijdag 14 september 2018 om 10:32
    Ik gun het Leon van harte, maar op je 21e de stap maken en dan bij AZ ook in jong terechtkomen... Dat lijkt me geen goed voorteken. Hopelijk voor hem en AZ bewijst hij mijn ongelijk!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 10:35
    Maandag speelde Bergsma nog tegen jong Ajax, Bergsma speelde niet goed.
    Vind ik leuk
    erekenner +262
    vrijdag 14 september 2018 om 10:52
    Ik heb het gezien. Echter, aanvoerder zijn van de kampioen van vorig jaar in de KKD geeft ook wel aan dat hij (in ieder geval op het gebied van leiderschap) kwaliteiten heeft. Ik schat hem echter niet in als toekomstig international of iets dergelijks. Aan de andere kant, dat had ik bij meer huidige internationals ;)
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3881
    vrijdag 14 september 2018 om 11:40
    Iets te hoog in zijn bol, weinig geduld. De komst van Schuurs zal 'm ook niet lekker hebben gezeten in de wetenschap dat ie en jonger is en talentvoller.
    Vind ik leuk
    heur es +714
    vrijdag 14 september 2018 om 12:47
    Zowel Schuurs als Bergsma niet goed genoeg voor Ajax.
    Vind ik leuk
    Aad300 +56
    vrijdag 14 september 2018 om 12:57
    Ben die Schuurs al helemaal vergeten, hoe doet hij het eigenlijk bij jong ajax? Werd aangesteld alsof het een 2de de ligt was, maar neem aan dat dat zwaar tegenvalt aangezien hij nog totaal niet in beeld is bij het grote ajax.
    Vind ik leuk
    3Bier +9577
    vrijdag 14 september 2018 om 14:28
    Klopt valt tegen. Hij moet veel meer initiatief nemen. Verdedigend ook nog niet heel overtuigend. Maar geef hem de tijd. Als jonge Limburger in Amsterdam is het toch even wennen.
    Vind ik leuk
    2cents +56500
    vrijdag 14 september 2018 om 10:39
    Bij AZ zit hij bij de selectie. Dat is in ieder geval alweer een stapje vooruit. Al zie ik hem niet snel in de ploeg komen. Zeker niet nu ook Van Rhijn is gebleven die ook centraal wordt gebruikt.

    Maar als hij het goed doet dan stel Van de Brom hem wel op. Die schroomt niet “onervaren” jongens op te stellen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    vrijdag 14 september 2018 om 10:49
    Zeker omdat de concurrentie nou niet bepaald onoverkomelijk moet zijn voor hem bij AZ.
    Vlaar en\of hatsikidee moet te doen zijn om op een gegeven moment.
    Vind ik leuk
    erekenner +262
    vrijdag 14 september 2018 om 10:53
    Daar heb je gelijk in. Ik denk alleen dat hij er beter aan gedaan had om nog een stapje lager dan AZ te pakken. Dan had hij meer speelminuten in de Eredivisie kunnen maken en daarmee hopelijk zijn ontwikkeling stimuleren.
    Vind ik leuk
    2cents +56500
    vrijdag 14 september 2018 om 10:58
    Dat denk ik ook wel. Maar Vlaar wordt een dagje ouder dus daar komt binnenkort een plek vrij. Ik neem aan dat hij daarop aast.

    Zwolle was echter ook in de markt volgens mij en dat had direct wat op kunnen leveren onder Schip.
    Vind ik leuk
    erekenner +262
    vrijdag 14 september 2018 om 11:01
    Zwolle was dan m.i. een betere keuze geweest inderdaad.
    Vind ik leuk
    zwollie +7915
    vrijdag 14 september 2018 om 14:28
    Klopt pec was ook met bezig.
    Vind ik leuk
    RebelVox +7982
    vrijdag 14 september 2018 om 12:38
    Bij AZ hanteren ze hetzelfde als bij Ajax.
    Even een jaartje wennen in jong AZ en dan de stap maken.

    Hadden wij dat toen niet met een super talent uit Groningen?
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    vrijdag 14 september 2018 om 12:45
    AZ doet dat meestal met de Scandinaviers.
    Laten ze lekker de competitie afmaken in het eigen land, dan in januari naar Nederland halen en dan aan het eind van het seizoen een paar potjes laten meedoen om ze vervolgens in het nieuwe seizoen echt te gaan gebruiken.
    Vind ik leuk
    Mari +9311
    vrijdag 14 september 2018 om 10:35
    Netjes Reiziger!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89514
    vrijdag 14 september 2018 om 10:40
    Lees net dat Mari van der Ven actief is op VP. Dat ben jij dus. :)
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3240
    vrijdag 14 september 2018 om 10:44
    Haha Mari met z'n lekkere appelwangetjes :).
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 17:36
    Mari zit ook op voetbal.. hij klets er altijd keihard in
    Vind ik leuk
    Kakkerlak +348
    vrijdag 14 september 2018 om 10:38
    Spelen is altijd beter.....beter kiezen voor AZ dan City, United, enz enz enz.en nooit meer spelen.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7902
    vrijdag 14 september 2018 om 10:43
    Een lekkere knuffel
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6702
    vrijdag 14 september 2018 om 10:44
    'Met de jaren zal het misschien wel komen'....
    Dat klinkt niet bijster positief.
    Gaat jaren duren, en dan nog maar een misschien?

    Ik dacht nog: zal wel niet goed zijn weergegeven. Filmpje gekeken. Hij zegt het echt, en ook nog met een zuchtje :)
    Vind ik leuk
    Zultkop +5387
    vrijdag 14 september 2018 om 10:45
    Lekkere knuffel....?
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6702
    vrijdag 14 september 2018 om 10:50
    Brasa
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    vrijdag 14 september 2018 om 10:54
    Ja, weet je niet wat dat is?
    Met een zieke geest, zou je er iets van kunnen denken.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5387
    vrijdag 14 september 2018 om 11:03
    Nou ik vind meer dat hij gewoon uit moet kijken met dat soort 'uitspraken', zeker tegenwoordig, de jongen in kwestie is dan 21+ maar als het een minderjarig iemand betreft, dan heb je de poppen tegenwoordig snel aan het dansen.
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    vrijdag 14 september 2018 om 11:31
    Ja en dat is best wel zorgwekkend.
    Bij normaal gedrag met jongeren zoals stoeien en ravotten, wordt er al wat van gedacht, en daar heb ik wel wat moeite mee.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 10:54
    haha hij was Jong Ajax ontgroeid... Maar speelt nu bij Jong AZ. Klasse pik!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21453
    vrijdag 14 september 2018 om 11:05
    "Met de jaren..."
    Vind ik leuk
    Arbee +2222
    vrijdag 14 september 2018 om 11:13
    Iets klopt hier niet. Een speler die Jong Ajax ontgroeid is gaat namelijk niet naar Jong AZ.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 11:35
    Hoe kan die nog niet basis Staan in plaats van vlaar🤣🤣🤣
    Vlaar had vorig jaar al moeten stoppen🙈
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 11:52
    Ik krijg de indruk dat alle jonge spelers Ajax zijn ontgroeit. Ze zijn allemaal rijp voor Barcelona of Real. Althans dat denken ze
    Vind ik leuk
    zwollie +7915
    vrijdag 14 september 2018 om 14:26
    En nu speelt hij in jong az, had beter naar eeen andere club kunnen gaan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws