Reiziger begrijpt zomers vertrek uit Amsterdam: Hij was Jong Ajax ontgroeid

Reiziger begrijpt zomers vertrek uit Amsterdam: "Hij was Jong Ajax ontgroeid"

Gepubliceerd: vrijdag 14 september 2018 om 10:29vr 14-09-2018 om 10:29

Jong Ajax-trainer Michael Reiziger vond het leuk om Leon Bergsma, verdediger van Jong AZ, maandag weer te zien. De twee werden vorig seizoen kampioen van de Jupiler League.

Reiziger werkte prettig samen met Bergsma, die aanvoerder was van Jong Ajax. "Ik heb hem gevraagd hoe het met hem gaat en heb hem een lekkere knuffel gegeven", vertelt de Jong Ajax-trainer aan AZ TV. "Ik heb hem veel succes gewenst."

Bergsma verliet Ajax deze zomer voor AZ. Reiziger begrijpt dat volkomen. "Hij was Jong Ajax ontgroeid, hij moest de volgende stap maken. Voor hem is dit de juiste stap. AZ is een club die goed voetbalt. Hij sluit aan bij het eerste, dat is alleen maar goed."

"Hij moet nu gaan vechten voor een vaste basisplaats in AZ 1", stelt Reiziger. Bergsma moet het nu nog doen met een plek in de verdediger van Jong AZ, dat maandag met 1-0 verloor van Jong Ajax. "Met de jaren zal het misschien wel komen."

Plaats een reactie

erekenner +328
vrijdag 14 september 2018 om 10:32
Ik gun het Leon van harte, maar op je 21e de stap maken en dan bij AZ ook in jong terechtkomen... Dat lijkt me geen goed voorteken. Hopelijk voor hem en AZ bewijst hij mijn ongelijk!
Vind ik leuk
2cents +64989
vrijdag 14 september 2018 om 10:39
Bij AZ zit hij bij de selectie. Dat is in ieder geval alweer een stapje vooruit. Al zie ik hem niet snel in de ploeg komen. Zeker niet nu ook Van Rhijn is gebleven die ook centraal wordt gebruikt.

Maar als hij het goed doet dan stel Van de Brom hem wel op. Die schroomt niet “onervaren” jongens op te stellen.
Vind ik leuk
RtdDub +13291
vrijdag 14 september 2018 om 10:49
Zeker omdat de concurrentie nou niet bepaald onoverkomelijk moet zijn voor hem bij AZ.
Vlaar en\of hatsikidee moet te doen zijn om op een gegeven moment.
Vind ik leuk
erekenner +328
vrijdag 14 september 2018 om 10:53
Daar heb je gelijk in. Ik denk alleen dat hij er beter aan gedaan had om nog een stapje lager dan AZ te pakken. Dan had hij meer speelminuten in de Eredivisie kunnen maken en daarmee hopelijk zijn ontwikkeling stimuleren.
Vind ik leuk
2cents +64989
vrijdag 14 september 2018 om 10:58
Dat denk ik ook wel. Maar Vlaar wordt een dagje ouder dus daar komt binnenkort een plek vrij. Ik neem aan dat hij daarop aast.

Zwolle was echter ook in de markt volgens mij en dat had direct wat op kunnen leveren onder Schip.
Vind ik leuk
erekenner +328
vrijdag 14 september 2018 om 11:01
Zwolle was dan m.i. een betere keuze geweest inderdaad.
Vind ik leuk
zwollie +9951
vrijdag 14 september 2018 om 14:28
Klopt pec was ook met bezig.
Vind ik leuk
RebelVox +12631
vrijdag 14 september 2018 om 12:38
Bij AZ hanteren ze hetzelfde als bij Ajax.
Even een jaartje wennen in jong AZ en dan de stap maken.

Hadden wij dat toen niet met een super talent uit Groningen?
Vind ik leuk
RtdDub +13291
vrijdag 14 september 2018 om 12:45
AZ doet dat meestal met de Scandinaviers.
Laten ze lekker de competitie afmaken in het eigen land, dan in januari naar Nederland halen en dan aan het eind van het seizoen een paar potjes laten meedoen om ze vervolgens in het nieuwe seizoen echt te gaan gebruiken.
Vind ik leuk
Mari +13689
vrijdag 14 september 2018 om 10:35
Netjes Reiziger!
Vind ik leuk
Midden-Noord +95381
vrijdag 14 september 2018 om 10:40
Lees net dat Mari van der Ven actief is op VP. Dat ben jij dus. :)
Vind ik leuk
Iefmeister +7877
vrijdag 14 september 2018 om 10:43
Een lekkere knuffel
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6308
vrijdag 14 september 2018 om 10:44
'Met de jaren zal het misschien wel komen'....
Dat klinkt niet bijster positief.
Gaat jaren duren, en dan nog maar een misschien?

Ik dacht nog: zal wel niet goed zijn weergegeven. Filmpje gekeken. Hij zegt het echt, en ook nog met een zuchtje :)
Vind ik leuk
Zultkop +6771
vrijdag 14 september 2018 om 10:45
Lekkere knuffel....?
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6308
vrijdag 14 september 2018 om 10:50
Brasa
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 10:54
haha hij was Jong Ajax ontgroeid... Maar speelt nu bij Jong AZ. Klasse pik!
Vind ik leuk
wattenstaafje +24186
vrijdag 14 september 2018 om 11:05
"Met de jaren..."
Vind ik leuk
Arbee +2617
vrijdag 14 september 2018 om 11:13
Iets klopt hier niet. Een speler die Jong Ajax ontgroeid is gaat namelijk niet naar Jong AZ.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 11:35
Hoe kan die nog niet basis Staan in plaats van vlaar🤣🤣🤣
Vlaar had vorig jaar al moeten stoppen🙈
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 11:52
Ik krijg de indruk dat alle jonge spelers Ajax zijn ontgroeit. Ze zijn allemaal rijp voor Barcelona of Real. Althans dat denken ze
Vind ik leuk
zwollie +9951
vrijdag 14 september 2018 om 14:26
En nu speelt hij in jong az, had beter naar eeen andere club kunnen gaan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws