Klap voor Vitesse: 'echte versterking' keert met blessure terug naar Chelsea

    Klap voor Vitesse: 'echte versterking' keert met blessure terug naar Chelsea

    vrijdag 14 september 2018 om 11:00

    Een zware tegenvaller voor Vitesse: Charly Musonda heeft een zware knieblessure opgelopen. De Belg, die op de slotdag van de transferperiode overkwam van Chelsea, is maanden uit de roulatie.

    Dat meldt de Gelderlander. Musonda kwam afgelopen zaterdag voor het eerst in actie voor Vitesse, dat oefende tegen Royal Antwerp FC. Dat pakte slecht uit: de 21-jarige aanvaller viel uit, waarna de blessure ernstiger bleek dan aanvankelijk gedacht. Onderzoek in Londen heeft uitgewezen dat de huurling een zware knieblessure heeft opgelopen.

    Musonda leek in eerste instantie een scheenbeenblessure te hebben, maar het probleem blijkt in de knieholte te zitten. Hij meldt zich de komende periode niet bij Vitesse, omdat hij gaat revalideren op het complex van Chelsea. De medische staf van Chelsea spreekt van herstelperiode van 'enkele maanden'.

    Vitesse-trainer Leonid Slutsky baalt van tegenvaller. "We hadden er een echte versterking bij. Dit is voor Charly en Vitesse zeer teleurstellend", aldus Slutsky, die enkele weken geleden ook al Rasmus Thelander zag wegvallen. De Deense verdediger heeft zijn enkel gebroken.

    Plaats een reactie

    Niels92 +26988
    vrijdag 14 september 2018 om 11:07
    Ze krijgen in de winterstop vast wel weer een spelertje aangeboden :)
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11387
    vrijdag 14 september 2018 om 15:43
    Eentje maar ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 11:07
    Weer blessures door oefenduels.
    Lekker bezig.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6702
    vrijdag 14 september 2018 om 11:21
    Het was op kunstgras ook nog eens.
    Daar worden toch veel blessures opgelopen....
    Vind ik leuk
    Rodajc +14607
    vrijdag 14 september 2018 om 12:01
    Net als in de winter op veel natuurvelden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 12:09
    ja maar als je zwakkere knieën hebt , dan is een kunstgrasveld gewoon kut
    die Roel brouwers is bij jullie toch ook gewoon opgehouden omdat zijn knieën niet meer tegen dat kunstgrasveld konden
    Vind ik leuk
    Rodajc +14607
    vrijdag 14 september 2018 om 13:00
    Ik zeg ook niet dat kunstgras beter is. Maar vind het onjuist om kunstgras op alles af te rekenen terwijl ook gras zijn nadelen heeft met bepaalde temperaturen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 13:02
    alles heeft nadelen , daar heb je gelijk in
    maar voetbal hoort wat mij betreft gewoon op gras
    het kunstgras van Roda is wel redelijk goed volgens mij , maar wat VVV en excelsior hebben kan echt niet
    Vind ik leuk
    Rodajc +14607
    vrijdag 14 september 2018 om 16:17
    Klopt, het ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit van beide soort velden. Overall zijn natuurvelden natuurlijk beter en fijner.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 16:28
    als de KNVB dan om onbegrijpelijke reden toch kunstgras wil toestaan , kunnen ze in ieder geval bepaalde eisen stellen lijkt mij
    Vind ik leuk
    Objectief +3089
    vrijdag 14 september 2018 om 12:18
    Alleen op kunstgras is het altijd winter
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6702
    vrijdag 14 september 2018 om 12:23
    Dan moet je in de zomer op natuurvelden oefenen, en in de winter op kunstgras :)
    Vind ik leuk
    soplul +3228
    vrijdag 14 september 2018 om 12:41
    Laat nou veldverwarming verplicht zijn in de eredivisie.....
    Vind ik leuk
    Rodajc +14607
    vrijdag 14 september 2018 om 12:57
    Daar heb ik het niet over, in de winter lijdt natuurgras gewoon met als gevolg veel oneffenheden.
    Vind ik leuk
    soplul +3228
    vrijdag 14 september 2018 om 13:06
    Nou zelfs op ons amateurveld wordt dit gewoon in orde gemaakt gedurende de week.

    Dan kunnen betaald voetbalclubs dat ook wel hoor.
    Neem nou de Kuip (ja dit is natuurlijk een uiterste) maar daar ligt zomer of winter een prima mat.

    En in de winter lijdt het niet meer dan anders.
    Het lijdt alleen wanneer het nat is er het wordt omgeploegd door de voetballers.
    Regen heb je in zomer, herfst en lente ook.
    Oneffenheden zijn niet gebonden aan de winter.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 13:07]
    Vind ik leuk
    Rodajc +14607
    vrijdag 14 september 2018 om 16:16
    Als voorbeelden: De velden van Groningen en Utrecht zijn vrijwel elke winter dramatisch, en dat zijn nou niet de minste clubs qua statuur.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 16:43
    Quick Boy's Katwijk ligt ook een prima grasveld , en als een amateurvereniging dit voor elkaar krijgt , dan moet dit een ED club ook lukken
    die kut KNVB had nooit naar die Jan Smit moeten luisteren
    die heeft nog nooit op een voetbalveld gestaan , maar weet dan toch te vertellen dat kunstgras net zo goed is als gewoon gras , en dat er geen verschil in zit
    fuck it
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 05:46
    Bij de amateurs ja. In de eredivisie zijn de velden ontdooid en afgewaterd, dus gaat jouw argument niet op.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14607
    zaterdag 15 september 2018 om 08:58
    Heb genoeg slechte voorbeelden gezien de afgelopen jaren in de eredivisie. Het gaat niet alleen om al dan niet bevroren velden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 09:40
    Had je nadere uitleg pas na het posten van mijn antwoord gelezen.

    In principe moet elk veld goed bespeelbaar gemaakt/gehouden kunnen worden. Alleen moeten ze niet elke dag 2 selecties er op laten trainen + wekelijks 2 elftallen een wedstrijd laten spelen. Mijn grootste vraagteken is altijd waarom de velden in andere competities er prima bij liggen, terwijl we in Nederland het beste grasklimaat hebben, relatief kleine stadions en relatief rustig programma.

    Maar moet je meegeven dat in januari en februari de velden niet optimaal zijn. Daar tegenover staat trouwens dat in augustus de korrels om je oren springen op de kunstgrasvelden en het bij harde regen een waterbed wordt.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31703
    vrijdag 14 september 2018 om 11:10
    Eeuwig zonde had hem graag in de eredivsie gezien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 11:11
    EDIT VP: Reactie verwijderd.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31703
    vrijdag 14 september 2018 om 11:13
    Jij bent echt een sukkeltje haha.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6702
    vrijdag 14 september 2018 om 11:18
    Niet zo vriendelijk voor hem!
    Hij is toch véél erger dan dat?:)

    Je hebt ze erbij....
    Vind ik leuk
    Mr. O +1008
    vrijdag 14 september 2018 om 11:20
    Hij is inderdaad een sukkel!
    Die hoeven we ook niet meer serieus te nemen hier...
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6702
    vrijdag 14 september 2018 om 11:23
    Tot hij verbetering laat zien....
    Wie weet ziet hij het licht nog eens....
    Vind ik leuk
    Mr. O +1008
    vrijdag 14 september 2018 om 12:10
    Niet hét licht. Hooguit van de badkamer denk ik😉
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    vrijdag 14 september 2018 om 11:24
    Trieste figuren.
    Vind ik leuk
    Kiwi +208
    vrijdag 14 september 2018 om 11:24
    Wat een onzinnige en onnodige reactie..
    Vind ik leuk
    McRobbos +788
    vrijdag 14 september 2018 om 11:40
    kNeusje
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9448
    vrijdag 14 september 2018 om 12:18
    Klein kind dat je der bent
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 12:20]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 11:10
    Zeker een leuke speler voor vitesse
    Zou bij de top 3ook niet misstaan hebben.
    Vind ik leuk
    Kakkerlak +348
    vrijdag 14 september 2018 om 11:28
    Jan Boskamp zn favo speler.....moet wel wat zijn.....zonde man!!!
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10911
    vrijdag 14 september 2018 om 11:30
    Ook zo'n toptalent.21 alweer, nog niks laten zien.Echt een heerlijke club dat Chelsea voor toptalenten.
    Vind ik leuk
    Arbee +2222
    vrijdag 14 september 2018 om 11:35
    Jammer voor die jongen en voor Vitesse. Dit is juist een leeftijd waarop hij veel moet spelen, en Vitesse had hem best goed kunnen gebruiken. Laten we hopen dat hij snel genoeg herstelt om in de winterstop weer terug te keren en op z'n minst nog de tweede seizoenshelft in Arnhem af te werken. Als dat niet lukt, moet Chelsea maar een andere speler sturen. Fabregas of zo.
    Vind ik leuk
    LIO7 +1094
    vrijdag 14 september 2018 om 11:38
    Jammer man. Met pech het seizoen beginnen is nooit goed voor zo’n groep. Een overwinning zou wel helpen! Missshien is Gong weer fit?
    Vind ik leuk
    AhlyFC +518
    vrijdag 14 september 2018 om 12:05
    Ik wist niet dat hij bij Vitesse voetbalde, maar dat was echt wel een topper geweest dit seizoen.
    Vind ik leuk
    VA1 +1838
    vrijdag 14 september 2018 om 13:26
    Niet best. Verlangde naar zijn debuut. Welke positie speelt hij eigenlijk?
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 05:51
    Aanvallend middenveld of als buitenspeler beide kanten
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1416
    vrijdag 14 september 2018 om 14:22
    Geld om te kopen is er zeker niet. En maar roepen dat ze de top 3 gaan aanvallen. Op zich al bijzonder, er zijn maar twee topclubs in Nederland.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 05:53
    Kopen hebben we genoeg gedaan. Nu zit de transfermarkt dicht.

    En als je niet alleen koppen leest, had je geweten dat het niet is geformuleerd als top 3 aanvallen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws