Ten Hag hekelt 'onzin' over Ajacied: Niet vergeten: hij werd derde op het WK

    Ten Hag hekelt 'onzin' over Ajacied: "Niet vergeten: hij werd derde op het WK"

    vrijdag 14 september 2018 om 13:30

    Erik ten Hag is het niet eens met de kritiek op Daley Blind. De Ajax-verdediger kreeg in de media de wind van voren na twee matige optredens bij het Nederlands elftal.

    "Het Nederlands elftal ligt altijd onder een vergrootglas, dat is logisch. Maar Daley kan ermee omgaan", begint Ten Hag op de persconferentie voor FC Groningen-thuis. "Met het grootste gedeelte van de kritiek ben ik het niet eens. Wat er links en rechts gechargeerd naar boven komt, is onzin natuurlijk."

    "Daley heeft dit seizoen al veel goede wedstrijden gespeeld. Hij verdient meer respect na alles wat hij heeft gedaan bij Manchester United en bij Oranje. Laten we niet vergeten: hij werd derde op het WK. Het slaat nergens op wat zogenaamde kenners, experts uitkramen."

    Ten Hag zag dat Blind bij Oranje werd gebruikt als linksback, terwijl hij bij Ajax in het centrum staat. "Dat is zijn beste positie en daar zullen we hem bij Ajax zoveel mogelijk gebruiken. Hij heeft dit seizoen ook al laten zien dat hij als linksback kan functioneren. Je wordt niet derde van de wereld als je niet kunt verdedigen."

    Plaats een reactie

    Spartan +6859
    vrijdag 14 september 2018 om 13:31
    Maar wat heeft dit met Frenkie de Jong te maken?
    Vind ik leuk
    Swout +764
    vrijdag 14 september 2018 om 14:03
    Ten Hag heeft gewoon een punt. Ajax heeft met Blind goud in handen. Groepsfase CL is al binnen, mede dankzij ijzersterke optredens van Blind. Dat het bij Oranje iets minder gaat dan dat we gewend zijn van Blind kan gebeuren. Bewaar je goede wedstrijden maar voor Ajax!
    Wij zijn Ajax, wij zijn de beste!!!
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 14:21
    Wahahahaha..... Wat een ophef over die waardeloze voetballer van een Blind!! Hij is terecht veroordeeld dat hij slecht speelde en het wordt alleen maar slechter ook met Blind! Het is nooit een goede speler geweest en het wordt een beetje gecamoufleerd door goede spelers om hem heen. En dan val het niet zo op dat hij totaal op alle fronten tekort kom!!
    Bij Ajax staat hij naast de Ligt en daardoor val het niet zo op! Zometeen bij CL wedstrijden, dan valt hij wederom door de mand!!
    Vind ik leuk
    Castromann +7379
    vrijdag 14 september 2018 om 14:26
    Ten Hag kan natuurlijk niet zeggen als hij net Daley Blind heeft gekocht voor 20milj ...dat hij er geen klote van kan....
    Maar als hij objectief is zal hij ook moeten concluderen dat Blind ongelofelijk ruk was en is in het ned elftal.
    Bij ajax valt het minder op ..omdat zij nog niet echt getest zijn # eredivisie # laagvliegers europees.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 14:35
    En dat klopt helemaal😜
    Vind ik leuk
    Markieee +996
    vrijdag 14 september 2018 om 14:51
    Kiev is beter dan iedere tegenstander in de eredivisie, ook dan PSV. Dus vindt ik toch een aardige test. En als je het daar niet mee eens bent, is 4 jaar PL, waarvan 3 nagenoeg als basisspeler en in één de Europa League gewonnen, volgens jou ook geen test......??
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 14:53]
    Vind ik leuk
    PSVnh +136
    vrijdag 14 september 2018 om 15:24
    Kijken of je Kiev nog steeds beter vindt dan PSV als jullie de 23e pakkie hebben gehad, hahaha
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 15:45
    Als Blind niet speelt dan geef ik Ajax een kans, maar als hij wel speelt dan wordt hij helemaal zoek gelopen door Lozano
    Vind ik leuk
    Markieee +996
    vrijdag 14 september 2018 om 19:03
    Gelukkig staat ie op luuk de jong....
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 19:17
    Blind zal veel kopduels winnen dan😂😂
    Vind ik leuk
    035 +5871
    vrijdag 14 september 2018 om 20:23
    Speelt Lozano dan op rechts? Of roep jij maar wat?
    Vind ik leuk
    Degraaf +17703
    vrijdag 14 september 2018 om 15:44
    Laat ze toch lullen Markieee, wij zijn blij met Blind. De meeste haatreacties komen vanuit een kamp die het met Viergever moeten doen. Dat wordt in de CL nog wel lachen voor ons.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 16:01
    Vind viergever beter dan Blind zelfs alle verdedigers in de ED
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1218
    vrijdag 14 september 2018 om 21:18
    Triest, en dan Viergever ook nog als viergever zitten tikken.
    Wees blij dat jullie nog tweede keus kunnen kopen, meer wordt het niet.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 21:19]
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1218
    vrijdag 14 september 2018 om 21:19
    Triest, en dan Viergever ook nog als viergever zitten tikken.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 21:28
    Ikke niet begrijpen Bertus rukkie😂😂
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 21:29
    Geweldige naam heb je Bertus rukkie!! Ik val van de bank van het lachu!! Echt supe👍👍
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 21:30]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:48
    Niet huilen eh als je verliest de 23e. Maar je logica is weer ziekelijk. Dus heracles is even goed als Kiev? Zij speelden ook gelijk. Net als Kiev. Dus heracles is ook beter dan PSV? Kruip terug onder je steen please.
    Vind ik leuk
    Markieee +996
    vrijdag 14 september 2018 om 17:53
    Ik ben nergens begonnen over het vergelijken van scores. Kiev is tweede geworden in competitie die toch flink wat hoget aangeschreven is dan de eredivisie en, belangrijker, ik heb Kiev twee keer tegen Ajax gezien dit seizoen en die waren kwaliteit minstens het niveau van PSV.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 17:54]
    Vind ik leuk
    Castromann +7379
    vrijdag 14 september 2018 om 15:51
    Nu even je ajax brilletje af...markieee
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:52]
    Vind ik leuk
    Markieee +996
    vrijdag 14 september 2018 om 17:55
    Maar als je nu zelf objectief bent, welke uitspraak uit mijn stuk klipt niet?
    Vind ik leuk
    Echt? +3817
    vrijdag 14 september 2018 om 15:52
    Kiev zou niet eens kampioen worden in de KK divisie, vergane glorie
    Vind ik leuk
    Markieee +996
    vrijdag 14 september 2018 om 17:50
    Grappig, want ze werden tweede in een betere competitie dan de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Echt? +3817
    vrijdag 14 september 2018 om 21:17
    Ze staan derde in een door oorlog verscheurd land....
    Vind ik leuk
    Swout +764
    vrijdag 14 september 2018 om 15:24
    laagvliegers Europees? ik denk dat jij Feyenoord tegen Trenchin heb zitten kijken xD
    Vind ik leuk
    Echt? +3817
    vrijdag 14 september 2018 om 21:18
    Nope, dat kan ik niet aanzien
    Vind ik leuk
    Markieee +996
    vrijdag 14 september 2018 om 14:49
    "Bij Ajax staat hij naast de Ligt, dus dan valt het niet zo op." Bij oranje staat ie naaste de ligt en van Dijk. Deze uitspraak laat gewoon zien dat je dingen zegt zonder echte gedachte achter. Blind speelde tot nu toe heel solide bij Ajax en ten Hag heeft enorm gelijk dat men wel wat meer respect mag hebben voor zijn prestaties. Hij speelde ongelukkig deze interland periode, maar meer dan dat niet.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 14:56
    Hahahaha...Markieee jij heb ook geen verstand van voetballen. Als linksback staat je toch meer op je man. En centraal achterin sta je met ze tweeen en dan kan je de spits nog overnemen van elkaar!
    En Ajax heeft tot nu toe nog geen top wedstrijden gespeeld. Het is maar ED en niet bijzonder hoog niveau. Wacht maar geduldig af zometeen als de CL wedstrijden er aankomen.
    Vind ik leuk
    Markieee +996
    vrijdag 14 september 2018 om 15:08
    Tja, linksback was ie niet echt. Ik weet dat dat nu steeds zo wordt gezegd, maar als je goed naar Koeman luistert en/of goed hebt gekeken was het een 343 systeem, waarin iedereen een plekje kon opschuiven om een viermans if zelfs vijfmansverdediging te creeeren. Daarbij waren alle fouten van Blind waar iedereen zo om huilt niet in de 1 op 1 duels, dus daar zal het niet mee te maken hebben. Daarbij heeft Blind zich al 3 jaar bewezen op 'hoog' niveau en als je dat niet vindt tellen, omdat het in het verleden is, heeft hij ook al heel goed gespeeld tegen Kiev, dat beter is dan alle tegenstanders in de Eredivisie. Maar wel stijlvol beargumenteerd van je door in je eerste zin je opponent zonder onderbouwing zwart te maken.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:11]
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 15:15
    De tijd gaat het uitwijzen hoe goed de heer Blind is! Maar ik zie het somber in en zeker met de CL wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17703
    vrijdag 14 september 2018 om 15:52
    ROma je gaat toch niet beweren dat jij verstand van voetbal hebt?
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 16:04
    Ja natuurlijk elke Blinde kan zien dat Blind niet kan voetballen
    Vind ik leuk
    Degraaf +17703
    vrijdag 14 september 2018 om 15:51
    Roma lult wel vaker dom en is gewoon een meelopertje ;-)
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 16:04
    Neehoor heb mijn eigen mening😋
    Vind ik leuk
    Basik013 +449
    vrijdag 14 september 2018 om 15:17
    Zo iemand als jou is toch nooit te overtuigen , dus waarom zou hij.
    Al zijn goeie verdedigende acties worden niet onthouden , een foute wel.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 15:23
    Welke goede verdedigende acties dan?? Hij kan helemaal niet verdedigen...
    Vind ik leuk
    Enden +4131
    vrijdag 14 september 2018 om 15:36
    Het slim buitenspel kunnen zetten van een tegenstander. Weten wanneer de laatste lijn op moet schuiven. Goed rugdekking kunnen geven.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 15:42
    Meen je dit nou? Hahahaha!! Nooit gezien
    Vind ik leuk
    Enden +4131
    vrijdag 14 september 2018 om 15:47
    Dacht ik al
    Vind ik leuk
    Degraaf +17703
    vrijdag 14 september 2018 om 15:55
    Nee, dat komt omdat je er geen verstand van hebt!
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 15:56
    Ben blij dat jij dat zeg👍🤣
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 16:06
    Jij ben toch Volkert van de graaf?? De meest gehate persoon van Nederland! Zie je wel jij heb geen verstand van voetbal, maar jij ben een mileu activist🤣
    Vind ik leuk
    Degraaf +17703
    vrijdag 14 september 2018 om 17:24
    Veel dommer kan je ze niet maken hahaha, zie je wel dat je beperkt bent in jouw uitlatingen en denkwijze van een 8 jarige. Bovendien heet ik niet van de Graaf, maar Degraaf, lezen kan je ook al niet, dus 8 jaar is nog te hoog gegrepen voor je.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 17:27]
    Vind ik leuk
    Swout +764
    vrijdag 14 september 2018 om 17:27
    Dat kan je ook niet zien op teletekst
    Vind ik leuk
    Markieee +996
    vrijdag 14 september 2018 om 17:58
    Ff kiev uit terugkijken, is vrij kort geleden, dus moet je wel lukken. Daar doet Blind precies die dingen die Enden net heeft genoemd.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 18:01
    Hahahaha... Kiev is niet meer zoals vroeger! Nu kan je het vergelijk met rechter rijtje ED.💪
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 09:19
    AS ROMA met kluivert dat wordt achtste in de competitie

    Europees vroeg eruit
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    zaterdag 15 september 2018 om 11:11
    Zou zo maar kunnen👍👍
    En Ajax weer geen prijzen dit seizoen😜
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 09:16
    Wahahaha

    Let op wij zijn ajax wij zijn de beste

    Blind kan zijn middelvinger opsteken naar josé mourinho

    Want wij winnen de champions league
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    zaterdag 15 september 2018 om 11:10
    Hahaha... wat een vertrouwen zeg!! Ik wil een weddenschap met je doen dat Ajax het niet haalt😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 14:36
    Goud in handen is misschien ietwat overdreven
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3422
    vrijdag 14 september 2018 om 15:03
    Jezus, goud in handen hahahaha
    Vind ik leuk
    michelhx +3699
    vrijdag 14 september 2018 om 15:31
    Nou ja, goud in handen? Jij denkt dat Blind over 2 jaar nog doorverkocht gaat worden voor 50 miljoen euro?

    De kritiek op Blind is ook wel zwaar overtrokken, maar een sterke beurt heeft hij bij het NL elftal ook niet gemaakt natuurlijk. Maar zo zijn er meer internationals op te noemen die bij hun club wél goed spelen en bij het NL elftal niet thuis geven, Strootman voorop.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17703
    vrijdag 14 september 2018 om 17:30
    Dat hoeft ook niet, in een ander topic heeft de Ligt aangegeven dat hij dit jaar bij Ajax blijft, omdat Blind en Tadic bij Ajax tekende. In dat context gezien is hij wel goud voor Ajax.
    Vind ik leuk
    ELD070 +832
    vrijdag 14 september 2018 om 14:33
    We get it, er wordt veel over de Jong gepost. Grap is inmiddels wel een beetje klaar.
    Vind ik leuk
    Mass +5378
    vrijdag 14 september 2018 om 13:34
    Hij werd derde...alweer 4 jaar geleden. Het beste is er af
    Vind ik leuk
    El Cazador +6833
    vrijdag 14 september 2018 om 13:35
    Ik hoor je na volgende week wel weer!!!!
    Vind ik leuk
    Mass +5378
    vrijdag 14 september 2018 om 13:38
    Als het gat 5 punten is bedoel je?
    Vind ik leuk
    El Cazador +6833
    vrijdag 14 september 2018 om 15:44
    Het mooie is dat je deze opendeur naar je eigen voorkeur vertaald maar ik moet je teleurstellen, gaat niet gebeuren. Spreek je na volgende week wel weer. O ene nie huilen he
    Vind ik leuk
    Markieee +996
    vrijdag 14 september 2018 om 18:02
    Kan volgens mij max 4 worden;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 13:43
    hij heeft wel een punt dat prestatie's van 4 jaar geleden geen enkele garantie geven voor dit seizoen
    ik vond ten Hag echt een stuk beter overkomen in de pers , dit seizoen
    maar deze uitspraak slaat nergens op
    Vind ik leuk
    Mass +5378
    vrijdag 14 september 2018 om 13:44
    Hij hakkelde idd net iets minder...maar het sloeg als een tang op een varken...)
    Vind ik leuk
    2cents +56803
    vrijdag 14 september 2018 om 14:01
    Ten Hag heeft gewoon gelijk hoor, de kritiek is compleet doorgeschoten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 14:14
    ja maar om de Blind van nu te vergelijken met de Blind van 2014 op het WK is totale nonsens
    Oranje speelde toen ook in een 5-3-2 systeem , dus dat ie daarin goed rendeerde wil helemaal niet zeggen dat ie nu ook goed is
    en kritiek hoort er gewoon bij , als goed betaalde voetballer
    de enige manier om die kritiek te stoppen is goed spelen
    Vind ik leuk
    2cents +56803
    vrijdag 14 september 2018 om 14:42
    Niemand, ook Ten Hag niet, vindt dat kritiek er niet bij hoort.

    Ten Hag begin juist te zeggen dat Blind met al zijn ervaring dat wel kan hebben.

    Wat doorgeschoten is is het “Blind kan niet verdedigen”.

    Dat is echt onzin. En Ten Hag heeft gelijk dat hij dat ook als antwoord gaf op de gestelde vraag.

    Hij zei ook dat Blind ook bij Ajax alweer het tegendeel heeft laten zien. Tegen Kiev ook nog deels als linksback.

    En Blind is inderdaad niet meer de Blind van 2014. Hij is een stuk meer ervaren...
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 14:47
    ik vind Blind verdedigend ook niet zo sterk eerlijk gezegd
    tenminste niet als ie een duel aan moet gaan tegen een directe tegenstander
    in een vrije rol is ie wel goed
    maar Mbape liep bij de eerste goal gewoon ff weg van hem , maar dat kan nog gebeuren , dat is 1 van de beste op het moment
    maar de spits van Emmen zette Blind in de thuiswedstrijd opzij alsof het een jonge jufrouw was
    maar naast de Ligt reneert Blind prima
    Vind ik leuk
    Mass +5378
    vrijdag 14 september 2018 om 14:53
    Maar toch is hij een stuk meer ervaren ...))
    Vind ik leuk
    2cents +56803
    vrijdag 14 september 2018 om 15:04
    Probeer je een onderonsje te hebben? Dat gaat niet op een open forum...
    Vind ik leuk
    2cents +56803
    vrijdag 14 september 2018 om 14:55
    Dit geeft alweer een veel genuanceerder beeld vind je niet?

    Dat is precies wat Ten Hag bedoelt. Hij zei ook dat hij het niet met alle kritiek eens was op Blind. En dus wel met een deel ervan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:31
    maar ik heb toch ook nergens gezegd dat ik Blind een slechte voetballer vind ???
    ik vind het raar dat ten Hag het WK van 2014 als voorbeeld neemt , waarbij Blind in een heel ander systeem speelt als nu , om de kritiek op Blind te pareren
    Vind ik leuk
    2cents +56803
    vrijdag 14 september 2018 om 16:01
    Ten Hag had dat nog best aardig op zijn netvlies staan als je die gegevens van destijds doorkijkt.

    Tweede helft tegen Australië stond hij linksback in een 4 mans defensie.

    De 2 daarop volgende wedstrijden stond hij links centraal met Kuyt naast zich in de rol die Babel nu had.

    Het zijn nuance verschillen maar die linker verdedigende zone was destijds ook voor Blind.

    Uiteindelijk was hij vast onderdeel van de verdediging die 3e werd en dát is exact waar Ten Hag het over had.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3609
    vrijdag 14 september 2018 om 21:05
    Hallo, lees dat nou nog eens; Mbape loopt bij iemand weg. Ik heb het gevoel dat dit inderdaad wel vaker gebeurd en niet alleen bij Blind. De actie waardoor hij nu verkeerd stond vond ik trouwens nog best een verzachtende omstandigheid. (Zal mijn club-bril wel zijn)
    Kritiek heeft hij verdient want dit waren geen sterke optredens, punt is tot hij ver ga je daar in zonder door te slaan. (Niet te zeggen dat jij in deze doorslaat)
    Vind ik leuk
    Babelagtig +562
    vrijdag 14 september 2018 om 14:45
    Iedereen zou ook blind kunnen complimenteren. Hij gaat er toch maar iedere keer weer staan in oranje . Ondanks de bak stront die hij telkens over zich heen krijgt van half nederland. Hij is geen linksback en toch is hij volgens de laatste 5!!! Bondscoaches de beste keus voor die positie. Hij voert gewoon zijn taken uit en dient zijn land...ik kan me nog een opvliegerig krullebolletje herrineren die zich niet meer beschikbaar stelde omdat hij het niet eens was met de trainer...nee geef mij dan maar daley blind
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 14:54
    Hebben we over het het zelfde opvliegerig krullenbolletje. Die onder de ogen van de toenmalige bondscoach een hattrick maakte in de arena. En daarmee het ongelijk van die pannenkoek direct aantoonde.
    Vind ik leuk
    Babelagtig +562
    vrijdag 14 september 2018 om 14:58
    Dat heeft er toch nul komma nul mee te maken?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:07
    Dacht al wat raar dat jij hier over begint in een topic over Blind. Om vervolgens als er iemand reageert de vermoorde onschuld te spelen.
    Dan ben je toch echt een droeftoeter.
    Vind ik leuk
    Babelagtig +562
    vrijdag 14 september 2018 om 15:16
    Nou nou wat een taal meteen...dat van bommel een hatrick scoort bij psv heeft toch niks te maken met zijn weigering om voor oranje uit te komen ? Ik snap best dat dat voor jou een hoogtepunt in je leven was
    ..maar ol dit moment gewoon niet relevant
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:27
    triest dat je nu van Bommel erbij moet gaan betrekken
    beginnen te piepen als mensen kritiek hebben op Blind , maar dan wel van Bommel erbij gaan halen omdat het een PSV -er was zo'n 18 jaar geleden
    je had als je dan perce zo'n vergelijking wil maken , Drost als voorbeeld kunnen nemen
    die heeft afgelopen jaar bedankt
    maar zo'n zieligerd als jij moet perce een PSV-er als voorbeeld noemen natuurlijk
    triest figuur
    Vind ik leuk
    Babelagtig +562
    vrijdag 14 september 2018 om 15:36
    Een zieligerd als ik?? Ken je mij? Nee ...ik haal van bommel erbij omdat hij zin zieligerd was die niet tegen kritiek kan en zich daarom niet meer beschikbaar stelde en deze zieligerd word door al die sneue psvers die hier blind als strond behandelen als held gezien...vandaar mijn vergelijking met van bommel. Maar jullie sneue zielige ' kijk ons eens gemoedelijk zijn ' treurige lampjes zien dat weer niet in en moeten meteen gaan schelden. ..maar goed..zoals je ziet ken ik ook enkele bijvoegelijke naamwoorden en pas ik me heel gemakkelijk aan...
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:40
    jij reageerd op mij pannekoek
    en waar heb ik precies gezegd dat ik Blind slecht vind dan sneuneus
    als je dan een grote bek wil hebben , dan ga jij maar lekker reageren tegen de PSV-ers die Blind ook daadwerkelijk als stront behandelen
    maar niet tegen mij kneus , want als je mijn reactie's leest , zeg ik dat ik Blind een goede voetballer vind sukkeltje
    het feit dat jij PSV-ers lampjes noemt bewijst al dat jij een trieste , zielige rioolrat zonder niveau bent
    Vind ik leuk
    Babelagtig +562
    vrijdag 14 september 2018 om 15:49
    Waar zegik dat jij dat zegt ..flensje.
    Ik reageer op jou omdat jij zegt dat jij het deels eens bent met de kritiek vn je mede lampekap. En mijn mening onderbouw ik met een vergelijking..ik krijg daarna 2 psvers over me heen die gelijk beginnen te schelden. Jij was er 1 van. En je laat je hier weer van je slechtste kant zien.. als je niet tegen kritiek kunt moet je niet op een openbaar forum reageren. Je had ook gewoon inhoudelijk kunnen reageren zonder mij voor van alles en nog wat uit te maken. Dan kun je met mij best leuk over voetbal discussieren
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:58
    jij begint in je eerste reactie op mij al over van Bommel , en later zeg je dat je van Bommel erbij haalt omdat PSV-ers ook altijd kritiek op Blind zijn
    dus dat klopt al niet
    want ik heb Blind nergens als stront behandeld , zelfs niet eens een slechte voetballer genoemd , vond hem alleen de laatste 2 interlands slecht
    dus dan moet je lekker tegen iemand anders over van Bommel beginnen
    zeker als je mij lampekap denkt te gaan noemen
    want dan kan ik jou ook wel ff gaan noemen zoals de meeste mensen hier Ajacieden noemen hoor
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:58]
    Vind ik leuk
    Babelagtig +562
    vrijdag 14 september 2018 om 16:06
    Lees nou gewoon ff terug ..bedaar en kom tot de conclusie dat ik jou nergens van beticht..niet uitscheld en me gewoon meng in de duscussie. Na een aanval op mij persoonlijk kwam het woord lampje er pas aan te pad
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 16:12
    ok sorrie
    dan begin ik ff overnieuw
    ik vind Blind echt een prima voetballer m alleen de laatste 2 interlands was ie wat minder
    en ik begrijp de vergelijking van Blind nu , met het WK van 2014 niet zo , omdat Oranje toen in een 5-3-2 systeem speelde
    maar Blind in een vrije rol zonder directe tegenstander is echt niks mis mee
    Vind ik leuk
    Babelagtig +562
    vrijdag 14 september 2018 om 16:15
    Ja da zidde gij net ook al😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 16:18
    bijna goed , de zidde gij net ok al , zou perfect geweest zijn , ;-)
    Vind ik leuk
    Markieee +996
    vrijdag 14 september 2018 om 14:58
    Ten Hag vergelijkt Blind ook niet met de Blind van 2014. Hij geeft alleen aan dat mensen na zijn prestaties onder andere op het WK, wel wat voorzichtiger mogen zijn in hun uitspraken zoals 'hij kan niet verdedigen'. Daarbij noemt hij ook gewoon de solide prestatie die Blind tot nu in de voorrondes heeft afgelegd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:14
    4 jaar geleden kreeg Blind ook al regelmatig kritiek. Het is een beetje net als bij Veltman(waar ik overigens nooit fan van ben geweest), zelfs als hij het redelijk tot goed doet zal hij kritiek krijgen, omdat hij eenmaal die naam heeft en het makkelijk is om te zeggen weer die Blind, of weer die Veltman. Blind is misschien geen absolute topper, maar is zeker van toegevoegde waarde voor Ajax of elke andere eredivisie club. Ik vind hem tot nu toe vrij constant presteren en hij is zeer rustig aan de bal.
    Vind ik leuk
    Bill +785
    vrijdag 14 september 2018 om 14:16
    Ach het lult elkaar allemaal maar na. En dan zo’n kromme die weer een glas azijn op had. Kijk lekker naar je eigen cluppie denk ik dan. JC zat toch ook geen spelers ik de krant af te branden. Het tekent het verschil in intellect tussen wijlen JC en de kromme wel.
    Ze mochten willen dat ze blind hadden daar in die armoedige selectie van feijenoord.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 14:24
    Zelfs de hele achterhoede is beter dan Blind bij Feyenoord! Zelfs Botteghin is sneller als Blind!!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 14:24]
    Vind ik leuk
    2cents +56803
    vrijdag 14 september 2018 om 14:43
    😂🤣😂
    Vind ik leuk
    Geenclubhaat +1073
    vrijdag 14 september 2018 om 14:59
    Ja en is ook vaak bijna opgeroepen voor het Braziaanse elftal zeker?
    Vind ik leuk
    Markieee +996
    vrijdag 14 september 2018 om 14:59
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂ik ben het meestal niet met je eens, maar humor heb je wel.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:00]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:45
    heb jij er ooit aan gedacht om met een psychiater te gaan praten voor je Daley Blind syndroom .....
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 15:49
    Kan het ook bij jouw dan en ben jij een neutrale toeschouwer? Want Ajax supporters kennen slecht tegen de waarheid
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:51
    ja maar om het nou altijd over Blind te gaan hebben , is best triest ofniet
    en je moet maar ff de VP regels nalezen
    Ajacieden mogen op iedereen kritiek hebben , maar de rest mag absoluut geen kritiek hebben op Ajacieden
    dat is regel nummer 1 hier
    Vind ik leuk
    Degraaf +17703
    vrijdag 14 september 2018 om 16:03
    *kennen m/z kunnen ;-) en het moet jou ipv jouw zijn. Wat een triest figuur ben je, ook niet zo heel slim blijkt nu.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 16:13]
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 16:08
    Ben blij dat jij er ben om mij te verbeteren Volkert van der Graaf👍😜
    Vind ik leuk
    Degraaf +17703
    vrijdag 14 september 2018 om 16:01
    Hahaha en toch heeft Ajax de minste tegendoelpunten tot nu toe, PSV heeft zelfs 3x zoveel, dus zijn die 3x zo zwak?
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 16:07
    Wie staat er eerste dan?🙈🤣
    Vind ik leuk
    Degraaf +17703
    vrijdag 14 september 2018 om 16:14
    Is de competitie al voorbij, het kan na het weekend wel andersom zijn slimmerd!
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 16:29
    Bedankt voor het complimet en slim ben ik zeker... Ajax wordt geen kampioen mede door Blind
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 16:36
    net zoals dat het dus na het weekend andersom kan zijn met het aantal tegendoelpunten
    als jij Roma dom vind dan ben jij nog veel dommer
    je zit hem nu te verbeteren dat de competitie niet voorbij is , maar je doet hierboven hetzelfde als hij
    iets roepen terwijl de competitie nog niet voorbij is
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 16:31
    gefeliciteerd pik , dat je er maar heel gelukkig mee word
    maar jouw kinderhandje zal wel vlug gevuld zijn
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 16:32]
    Vind ik leuk
    Geenclubhaat +1073
    vrijdag 14 september 2018 om 14:41
    Zo mooi om bevestigd te hebben. Al die anti-Blind mensen baseren hun mening op niks en als ie een keer een foutje maakt.

    Door pure statistieken (dus feiten! En geen mening) staat ie gewoon in het eredivisie elftal vd maand augustus (ja 2018). Overigens samen met De Ligt en Ziyech. En zeer terecht Van Persie (als speler vd maand)
    Wellicht een overweging waard voor sommige om eens objectief naar hem te kijken ipv bevooroordeeld
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 14:47]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9634
    vrijdag 14 september 2018 om 14:03
    Amen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30420
    vrijdag 14 september 2018 om 14:05
    Ik vind het best een goede redenering.
    Als je niet kunt voetballen haal je geen derde plek op een WK.
    Dus als je die gehaald hebt zegt dat wel iets over je kwaliteiten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 14:11
    je haalt een derde plek of een finale niet alleen , maar met een team
    ook speelde Oranje daar 5-3-2 , een heel ander systeem als dat ie nu speelt
    dat je goedv was in het 5-3-2 systeem van van Gaal , betekent niet dat je nu ook goed bent
    zonder daarmee te willen zeggen dat Blind er niks van kan
    al vond ik hem de laatste 2 interlands niet best
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30420
    vrijdag 14 september 2018 om 14:22
    Dat klopt. Ik zeg ook niet 'Ajax heeft Blind, dus nu winnen ze alles.'
    Alleen om die 3e plek te halen moet iedereen wel een bepaald niveau hebben.
    Als je echt kut was had het team geen 3e kunnen worden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 14:26
    ook een ander systeem Keizerout
    met 5 verdedigers word verdedigen ook een stuk makkelijker
    de kritiek is misschien overtrokken , maar ik denk niet dat Blind het verschil tussen wel of geen kampioen met Ajax is
    spelers als Tadic , Ziyech , de Ligt en de Jong gaan Ajax evt kampioen maken
    maar Blind van 20 miljoen gaat het verschil echt niet maken voor Ajax
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30420
    vrijdag 14 september 2018 om 14:32
    Dat klopt, maar dan nog heb je een minimaal niveau nodig. Bij 5-3-2 op de counter moet je ook meer verdedigen dan bij 4-3-3 met veel balbezit.

    Ik denk dat een speler nooit het verschil maakt tussen wel of geen kampioen. Als je Ziyech, Tadic en De Ligt hebt en je hebt ergens anders een zwakke plek word je misschien nog geen kampioen.
    Het niveau moest omhoog, de gemiddelde leeftijd ook en dan heb je aan Blind volgens mij een prima speler.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 14:35
    inderdaad een prima speler
    niks meer en zeker niks minder , en dat is toch goed
    hij doet zijn werk naar behoren , en met de Ligt naast hem heeft Ajax verdedigend weinig problemen
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30420
    vrijdag 14 september 2018 om 14:48
    Ja, niemand beweert dat Ajax een wereldster heeft gehaald. Alleen dat hij er niks van zou kunnen is het andere uiterste en slaat net zo min ergens op.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 14:50
    dat ben ik dan wel helemaal met je eens
    als ie er niks van zou kunnen , had ie ook niet 4 jaar voor United gespeeld
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30420
    vrijdag 14 september 2018 om 14:50
    Welkom aan de kant van Keizerout en Ten Hag :p
    Vind ik leuk
    Mass +5378
    vrijdag 14 september 2018 om 15:11
    Dan houden we het erop dat hij het allemaal wel ziet, maar dat zijn lijf hem in de steek laat...)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30420
    vrijdag 14 september 2018 om 15:12
    Of dat jouw ogen jou in de steek laten
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4148
    vrijdag 14 september 2018 om 14:13
    Waarom halen we Tim Krul dan niet terug in het Nederlands elftal?
    Dankzij hem zijn we derde geworden op dat zelfde WK!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30420
    vrijdag 14 september 2018 om 14:23
    Omdat die zwaar geblesseerd raakte en daarna zijn niveau niet meer haalde. Is Blind zwaar geblesseerd geweest? Nee? Oke, dan is het een slechte vergelijking.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 14:41
    Derde plek kwam niet door Blind op de WK. Vond hem vrij onzichtbaar spelen toen en Robben speelde geweldig en de Vrij werd uit geroepen als beste verdediger, maar Blind vond ik toen ook al niks..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30420
    vrijdag 14 september 2018 om 14:47
    Dat zegt ook niemand. Alleen als je achterin iemand hebt die niet kan verdedigen word je geen 3e.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3286
    vrijdag 14 september 2018 om 14:50
    Misschien waren we met een betere voetballer ipv Blind wel eerste op het WK geworden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30420
    vrijdag 14 september 2018 om 14:51
    Dat is heel goed mogelijk. Alleen kun je dat voor vrijwel elke positie in het elftal zeggen met uitzondering van die van Robben. Dus ja, je hebt gelijk, maar wel op een open deurachtige manier.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3286
    vrijdag 14 september 2018 om 15:01
    Klopt, is maar is mijn inziens hetzelfde als beweren dat Blind een goede speler is omdat in een team zat dat 3e werd op het WK. Ieder team heeft zwakkere voetballers.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:02]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30420
    vrijdag 14 september 2018 om 15:02
    Dat kan, maar het is een totaal andere redenering dus dat ben ik niet met je eens.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3609
    vrijdag 14 september 2018 om 20:58
    Als je het alleen gebruikt om aan te geven dat hij heus wel iets kan (of in ieder geval heeft gekund) is het als tegen argument naar de mensen die roepen dat hij niets is en nooit geweest is ook (zo'n as Roma hierboven even als voorbeeld) echt niet zo heel gek. Hij heeft trouwens ook wel wat zaken die actueler zijn genoemd. Je bent wel hard voor hem, zeker wetende dat dit nou eenmaal niet zijn sterkste punt is. (Of ooit gaat worden ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 13:38
    Inderdaad. Met deze redenatie kan je Maradonna ook wel weer in de spits zetten.
    Vind ik leuk
    Eendracht +16191
    vrijdag 14 september 2018 om 13:46
    Vd vaart weer oproepen..
    Drenthe werd Europees jeugdkampioen, Stef Nijland (ja, wie?) Ook...
    Gewoon allemaal toppers..
    Vind ik leuk
    2cents +56803
    vrijdag 14 september 2018 om 14:00
    Stef Nijland werd Europees jeugdkampioen? Volgens zijn biografie?
    Vind ik leuk
    Eendracht +16191
    vrijdag 14 september 2018 om 18:04
    Bij 015 of 016 geloof ik...
    Zou het ook gewoon maar mis kunnen hebben natuurlijk.
    Ging mij meer over het albekende:
    "Resultaten uit het verleden....."

    In geval Blind:
    Voor de eredivisie is het zeker voldoende op dit moment.
    In Oranje was het niet goed genoeg.
    Ieder die anders beweert zou ook tevreden moeten zijn als Zoet in Nederlands elftal komt te staan.
    Als Blind 2-3 flinke fouten in 1 helft mag maken, moet er niet gezeurd worden als Zoetje 1-2 foutjes op een hele wedstrijd maakt toch?
    (Geldt andersom evengoed natuurlijk..)
    Vind ik leuk
    2cents +56803
    vrijdag 14 september 2018 om 18:19
    Zoet heeft hier weinig mee te maken. Net als Nijland, die heeft nog nooit wat gewonnen en dus ook geen resultaten in zijn verleden om mee te nemen. ;)

    Blind speelde slecht tegen Peru en een helft tegen Frankrijk. De tweede helft was er weinig mis met zijn spel.

    En anders dan bij Zoet is er bij Blind blijkbaar geen betere. Daar verbaast iedereen zich over maar niemand komt met een duidelijk beter alternatief.

    Maakt mij verder weinig uit hoor. Blind doet het goed bij Ajax. Nationaal én internationaal. Een échte versterking tot nu toe.

    En Koeman, de jarenlang gedroomde Bondscoach (waarom weet niemand inmiddels meer, ik heb het al nooit gesnapt), ziet het nu hetzelfde als al zijn voorgangers in de afgelopen jaren. Blind is blijkbaar beter dan men denkt. Of de alternatieven nog slechter. Geen idee.

    Vind ik leuk
    Eendracht +16191
    vrijdag 14 september 2018 om 19:39
    Pieters, v Aanholt, Willems....
    Niemand is beter dan Blind??
    Vind ik leuk
    2cents +56803
    vrijdag 14 september 2018 om 20:01
    Blijkbaar niet. Koeman is toch niet gek?
    Vind ik leuk
    Eendracht +16191
    vrijdag 14 september 2018 om 20:38
    Nee, blind...
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6697
    vrijdag 14 september 2018 om 13:44
    Ten Hag werd vorig jaar tweede in de ED.
    Dat maakt hem nog niet per definitie een goede trainer!)

    Maar logisch, hij komt voor zijn pupil op, zo hoort het!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 14:13]
    Vind ik leuk
    Spartan +6859
    vrijdag 14 september 2018 om 13:45
    Werd hij 3e of het Nederlands elftal, dankzij een fantastische Robben?
    Vind ik leuk
    Mass +5378
    vrijdag 14 september 2018 om 13:46
    Ondanks dat hij erbij was werden we derde...)
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 13:56
    wedstrijd tegen spanje gekeken en gejuicht? Daarnaast heeft blind 2 jaar geleden nog de europa league gewonnen. Je bent een poeplap.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9634
    vrijdag 14 september 2018 om 14:04
    Prachtig.

    Die haat.
    Vind ik leuk
    Mass +5378
    vrijdag 14 september 2018 om 14:22
    Poeplap....Hahaha, jij bent grappig joh...
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +3268
    vrijdag 14 september 2018 om 14:02
    Niet helemaal, toen Nederland tegen Brazilië speelde scoorde van persie in de 3de min een penalty blind in de 19de minuut de 0-2 & Wijnaldum in de 91ste min de 0-3.
    Ergens is het wel mede dankzij blind dat we 3de werden.
    Maar goed ergens tussen toen en nu is er iets mis gegaan.
    Hij heeft zich niet echt meer ontwikkeld daarna helaas.
    Vind ik leuk
    Guust +5706
    vrijdag 14 september 2018 om 13:53
    Dan kunnen alle Spanjaarden en Duitsers niet meer voetballen.
    Vind ik leuk
    ELD070 +832
    vrijdag 14 september 2018 om 14:34
    In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst....
    Vind ik leuk
    El Cazador +6833
    vrijdag 14 september 2018 om 13:34
    Zie niet in waarom Erik ten Hag in dienst van Ajax zich moet bemoeien met het Nederlands elftal. Hou het lekker bij je eigen team en zie maar eens te winnen in de CL
    Vind ik leuk
    Garrie +3776
    vrijdag 14 september 2018 om 13:37
    Blablablabla
    Vind ik leuk
    ppdf +1186
    vrijdag 14 september 2018 om 13:39
    Is.toch een speler van zijn eigen team. Als daar vragen over komen mag hij er wel over antwoorden lijkt me.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5429
    vrijdag 14 september 2018 om 13:35
    tis op zich best schattig van ten hag dat hij zijn pupilletje in bescherming neemt, ben alleen bang dat dit de mening over Blindje jr bij een groot aantal mensen niet zal doen veranderen.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10694
    vrijdag 14 september 2018 om 13:41
    Denk ook niet dat dat het doel van Ten Hag is, eerder het vertrouwen van zn speler winnen/versterken.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5429
    vrijdag 14 september 2018 om 13:45
    Zou kunnen, Blind is een routinier, geen idee of zoiets extra vertrouwen bij hem geeft.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10694
    vrijdag 14 september 2018 om 13:47
    Blind is in eerste instantie een mens. Vrijwel iedereen kan het waarderen als de baas z’n vertrouwen in hem uitspreekt en kritiek van buitenaf probeert te weerleggen. Het getuigt ook van loyaliteit.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 13:48]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30420
    vrijdag 14 september 2018 om 14:24
    Goede opmerking
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30420
    vrijdag 14 september 2018 om 13:35
    Pak ze Erik
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5705
    vrijdag 14 september 2018 om 13:36
    Het is een complete hetze tegen blind ontstaan dat vooral uit de hoek van de concurrentie kwam maar het meest huichelachtige vind ik wel dat sommige nepsupporters van Ajax er in meegingen. Met dit soort lui heb je geen vijanden meer nodig, dat is de zelfde groep die ook Ziyech uitfloten.
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +549
    vrijdag 14 september 2018 om 13:39
    Complete hetze? Kwamen ze hem halen met hooivorken in hun handen? En hebben ze hem daarna met pek en veren het dorpje aan het ij uit gezet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 13:45
    hij is international van Oranje en profvoetballer
    als je dan niet tegen kritiek kunt van het publiek dan moet je ergens in een magazijn gaan werken
    de laatste 2 interlands was ie gewoon slecht , en dan krijg je kritiek
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 14:27
    Een echte voetbalkenner ziet dat Blind geen goede speler is.. En komt echt op alle punten tekort
    Vind ik leuk
    Kakkerlak +348
    vrijdag 14 september 2018 om 13:36
    Wie neemt deze man serieus. elke jan Doedel word met die selectie kampioen en hij neemt zichzelf zooooooooooo serieus....zwerfpaal.
    Vind ik leuk
    3Bier +9822
    vrijdag 14 september 2018 om 13:37
    Joh laat lekker lullen.
    De Jong was maar een hype.
    Blind kan er niks van.
    Dolberg kan er niks meer van.
    De Ligt werd helemaal afgemaakt.

    Sommigen kunnen nou eenmaal hun afgunst niet verbergen waardoor ze een speler niet objectief kunnen beoordelen.
    Vind ik leuk
    Korm +36755
    vrijdag 14 september 2018 om 13:42
    Volgens mij was men uitermate tevrede over de reeks van de ligt en de jong de afgelopen wedstrijden.

    Dat men kritisch naar de ligt was in zijn eerste optredens is logisch want hij kon het nog niet aan
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 13:43]
    Vind ik leuk
    3Bier +9822
    vrijdag 14 september 2018 om 13:51
    Het gaat er om dat sommige spelers zich geen foutje kunnen veroorloven omdat dan meteen iedereen er boven op duikt. De Ligt speelde in zijn begin interlands inderdaad niet goed maar hij werd meteen afgemaakt hier. Alsof hij er niks van kon. Terwijl de potentie er toen al vanaf spatte. Maar dat willen de critici helemaal niet zien. Diezelfde critici zie je hier niet meer. (totdat hij een foutje maakt)
    Net zoals Blind nu. Hij speelde niet goed, dat kan iedereen zien, maar dan wordt er gedaan alsof hij helemaal niks meer kan. Die jongen heeft veel gespeeld onder van Gaal en Mourinho en speelde tot nu toe gewoon prima bij Ajax. 2 slechte wedstrijden en de messen worden weer geslepen.
    Stel dat Frenkie tegen Frankrijk iets minder speelde. Dan weet jij wat er hier allemaal geroepen gaat worden.
    Hetzelfde geldt ook voor Depay. Speelt hij een mindere wedstrijd dan zit ook iedereen al klaar in de startblokken om hem af te maken.
    Het is allemaal heel opportunistisch. Kritiek is prima, iemand helemaal afmaken slaat nergens op. Dat is gewoon afgunst.
    Vind ik leuk
    Korm +36755
    vrijdag 14 september 2018 om 13:53
    Daar ben ik het zeker mee eens :)
    goed verwoord en onderbouwt!

    ik ga ook niet mee in deze hijsa, helaas zullen mensen op deze site vaak elke strohalm pakken om een club helemaal af te zeiken.
    Het ergste is nog dat het allemaal mag van VP!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 13:55]
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12847
    vrijdag 14 september 2018 om 13:44
    Is gewoon de Ajax-haat, trieste figuren..
    Vind ik leuk
    Zultkop +5429
    vrijdag 14 september 2018 om 13:47
    Nou haat is wat overdreven. Vele ajax fans roepen dat ajax de beste is. Dat mag, maar dan kan je soms wat dingetjes terugkrijgen.
    Vind ik leuk
    3Bier +9822
    vrijdag 14 september 2018 om 13:53
    Tuurlijk kan je dat verwachten maar dat je mening over een speler daar door beïnvloed wordt slaat natuurlijk nergens op.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5429
    vrijdag 14 september 2018 om 14:05
    meningen worden altijd ergens door veroorzaakt en versterkt. Nou vind ik wel dat we er met ons allen soms wat in doorschieten. Of het nu over speler A van Ajax gaat, speler B van PSV of speler C van Feyenoord, ze krijgen haast allemaal wel eens de strontkar* over zich heen.


    (*daarmee bedoel ik niet die platte kar uit Eindhoven).
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 14:06]
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 14:28
    Ajax kan niet tegen kritiek! Zielig hoor
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 14:28]
    Vind ik leuk
    JWK +424
    vrijdag 14 september 2018 om 13:49
    Ja precies!
    Niemand kan er meer wat van bij AJAX.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 13:38
    dat was in 2014 Erik , toen was Ron Vlaar ook nog gewoon een goede verdediger die in Oranje stond ....
    Vind ik leuk
    The Iceman +10694
    vrijdag 14 september 2018 om 13:42
    Klopt, maar in 2017 won Blind nog de Europa League. Ook wat waard.
    Vind ik leuk
    Korm +36755
    vrijdag 14 september 2018 om 13:43
    dat maakt hem nog geen goede speler, een prijs win je met het team..
    of maakte Blind Man utd in zijn eentje aan de titel zoals Ronaldo en messi wel doen voor hun club?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 13:44]
    Vind ik leuk
    The Iceman +10694
    vrijdag 14 september 2018 om 13:50
    Nee, dat zeg ik niet. Dat zegt Ten Hag ook niet.
    Vind ik leuk
    Korm +36755
    vrijdag 14 september 2018 om 13:52
    nee maar wat vind je het wel waard dan?
    Vind ik leuk
    The Iceman +10694
    vrijdag 14 september 2018 om 13:54
    Ik reageer op een opmerking die de prestatie van het WK relativeert omdat die al 4 jaar geleden is. Daar zette ik tegenover dat Blind vorig jaar nog een prijs heeft gewonnen. Meer is het niet.
    Vind ik leuk
    Korm +36755
    vrijdag 14 september 2018 om 13:57
    het zegt ook inderdaad niets... maar mooie aanvulling hoor ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 13:50
    de laatste 2 interlands was het nog net geen drama , en nu telt toch
    niet prestaties van 2 jaar geleden
    hij heeft best wel slecht gespeeld tegen Peru en Frankrijk , en dan krijg je als goedbetaalde prof , kritiek
    je kunt niet heel je carriëre teren op een goed WK en een EL finale
    de enige manier om de kritiek te laten verdwijnen is goed spelen
    Vind ik leuk
    Korm +36755
    vrijdag 14 september 2018 om 13:52
    ben het geheel met je eens!
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 14:31
    Goed spelen kan Blind niet en zal ook nooit gebeuren! Als je hem zo zie op de foto, dan is het gewoon doetje en elke spits lach hem uit! Het lijk eigenlijk zo’n klein aapje met die baard😂😂
    Vind ik leuk
    The Iceman +10694
    vrijdag 14 september 2018 om 13:56
    Klopt, maar dat is toch niet wat Ten Hag zegt? Dat VP kiest om Ten Hag’s opmerking over het WK in de titel te zetten betekent niet dat dat het hele argument was.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:34
    Niks mis mee, ouwe pik.
    Vind ik leuk
    Geenclubhaat +1073
    vrijdag 14 september 2018 om 15:47
    edit: verwijderd
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:48]
    Vind ik leuk
    Chielus +131
    vrijdag 14 september 2018 om 13:38
    Haha hij werd derde op het wk, zijn er zoveel en zijn ook weinig meer nu: Clasie, Verhaegh, Fer
    Vind ik leuk
    Zultkop +5429
    vrijdag 14 september 2018 om 13:49
    Dat je nou Clasie en Fer eruit ligt, dat vind ik dan weer jammer.
    Vind ik leuk
    Chielus +131
    vrijdag 14 september 2018 om 13:52
    Fer vind ik persoonlijk ook erg jammer, had hem zeker graag vaker in Oranje gezien. Net als Krul. Maar ze hebben te erge tegenslagen gehad.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12847
    vrijdag 14 september 2018 om 13:38
    Speelt bij Ajax gewoon goed.. En tegen Frankrijk ook behoorlijk hoor tegenover de mega-snelle Mbappe.. Ja, dat Promes die bal zo dom terug kopt kan hij ook niks aan doen..
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 13:41
    Volgens mij gaat hij hier nogal hard in en pakt ie daarmee ook Willem v Hanegem mee. Als je het dan toch over respect wil hebben....

    Er zijn andere manieren om je spelers in bescherming te nemen.
    Vind ik leuk
    Korm +36755
    vrijdag 14 september 2018 om 13:41
    jeetje wat een onzin verteld die man, laten we het elftal van 88 opstelklen want ja die zijn toch maar kampioen geweest...

    Ten hag moet duidelijk weten dat het resultaten uit het verleden geen garanties zijn voor de toekomst.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 13:42
    Blind is geen verdediger maar een middenvelder , hij kan het wel ,maar dat hij fouten maakt is dan normaal .
    Dat is nu het nadeel dat je op een paar plekken inzetbaar bent
    Vind ik leuk
    Zultkop +5429
    vrijdag 14 september 2018 om 13:54
    Dat is dan de grote fout van al die trainers die hem op die positie neerkwakken. Misschien normaal dat ie dan fouten maakt, maar hij speelt de laatste jaren meer in de verdediging dan op zijn favo positie, Blind moet misschien wat mondiger worden en aangeven dat hij daar eigenlijk niet meer wil spelen omdat dat niet zijn beste positie is.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 17:59
    juist
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2728
    vrijdag 14 september 2018 om 14:32
    Blind is ook geen middenvelder en ook geen laatste man of linksback.. Het zou een goede mascotte zijn voor Ajax
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1040
    vrijdag 14 september 2018 om 13:42
    Ten hag zet blind jr dus zeker elke wedstrijd in de basis, dat is goed nieuws.
    Vind ik leuk
    Miatz +66
    vrijdag 14 september 2018 om 13:44
    Goed dat een speler wordt beschermd door zijn coach, maar Erik slaat de plank hier mis.

    - Daley werd inderdaad 3e op een WK, maar dat was een teameffort.
    - Binnen dat team heeft Daley gespeeld (2 assists in de openingswedstrijd en 1 doelpunt) en heeft hij zijn aandeel gehad.
    - Dit doet echter niets af aan zijn optredens van de afgelopen interland periode. Iets met gedane zaken uit het verleden....

    Op naar de volgende wedstrijd en maar laten zien dat men gelijk/ongelijk heeft. Elke wedstrijd weer opnieuw en vooral bezig zijn met jezelf (om elk keer het maximum uit jezelf te halen).
    Vind ik leuk
    Staaijman74 +1096
    vrijdag 14 september 2018 om 13:47
    Ik ben t dit keer niet eens met ten hag inzake de positie waar blind het beste rendeert. Hij roept enerzijds dat we hier te maken hebben met een speler die derde is geworden op t wk en anderzijds dat blind centraal links het beste rendeert.

    Blind speelde dat wk in een 5-3-2 systeem aan de linkerkant van de verdediging waardoor hij meestal tegen de aanvallende rechtermiddenvelder van de tegenpartij kwam te spelen.

    En dan zit blind naar mijn mening het meest in zijn kracht. Blind is in mijn ogen geen pure mandekker maar voor een middenvelder heeft hij wel meer dan voldoende verdedigende kwaliteiten.

    Daarnaast verliest hij weinig de bal, is hij positioneel erg sterk en heeft hij een fantastische passing en voorzet. Hij is weliswaar traag maar met zijn trap hoeft hij niemand te passeren voor die gouden voorzet. Hij swingt em er gewoon omheen.

    Gek genoeg ziet ten hag dat anders
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 13:50]
    Vind ik leuk
    rexxo +1377
    vrijdag 14 september 2018 om 13:49
    In Oranje niet meer opstellen als LB, discussie gesloten.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 14:28]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 13:53
    Goed gesproken,laat al die zogenaamde “experts” eens ophouden en naar hun eigenprestaties kijken.
    Vind ik leuk
    aartstyle +1286
    vrijdag 14 september 2018 om 13:54
    Edson braafheid stond in de WK finale in 2010....

    En was helemaal niet zenuwachtig wat een controle: https://www.youtube.com/watch?v=-raDFmTX0tU
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 13:55]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 13:58
    Gaaaaap, dat gezeur over onze Blind, lekker laten lullen🤪
    Vind ik leuk
    Pinda +78
    vrijdag 14 september 2018 om 13:59
    Tete terug halen das een aanwinst voor ajax
    Vind ik leuk
    Romario9 +11841
    vrijdag 14 september 2018 om 17:11
    Ajax heeft ook maar 5 rechtsbacks dus ze kunnen idd wel een extra gebruiken.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5705
    vrijdag 14 september 2018 om 14:01
    Mijn meetpunten zijn dat Blind voor Ajax schitterende wedstrijden heeft gespeeld en als hij niet meer opgeroepen word voor het NL elftal, dat zal mij een rotzorg zijn dan roepen ze Willems (grinnik) maar weer op.
    Vind ik leuk
    Bullshit +1418
    vrijdag 14 september 2018 om 14:03
    Volgens mij werden ze derde ondanks Blind.
    Of vergis ik me dat er buiten Blind nog 10 spelers op het veld stonden?
    Ten Hag praat weer onzin, we hebben allemaal kunnen zien dat Blind het niveau niet meer kan bijbenen.
    Als je op zo'n leeftijd nog aan de verkeerde kant staat te dekken en je zo laat afbluffen bij een kopbal zegt dat toch genoeg.
    Vind ik leuk
    R94 +2019
    vrijdag 14 september 2018 om 14:09
    En hij kwalificeerde zich niet voor het EK en WK. Zo kunnen we nog wel effe door gaan Shaggie.
    Vind ik leuk
    windforce11 +1997
    vrijdag 14 september 2018 om 14:11
    Als je trainer je uit de wind moet houden en zeggen dat je wel geweldig bent terwijl dat niet zo is gaat het niet goed met je....
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40981
    vrijdag 14 september 2018 om 14:16
    "Je wordt niet derde van de wereld als je niet kunt verdedigen."

    En daarmee is inderdaad iedere mond direct gesnoerd.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1699
    vrijdag 14 september 2018 om 14:17
    Och ten hag heeft nog nooit ergens iets gepresteerd, ook hier gaat t hem niet lukken.
    Vind ik leuk
    Floris5 +120
    vrijdag 14 september 2018 om 14:18
    Heey kale, het gaat niet over wat hij allemaal in het verleden heeft gedaan maar over wat hij NU nog kan. En dan ziet iedere gek dat hij te langzaam aan het worden is, zowel in snelheid als in handelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 14:21
    De beste stuurlui staan aan wal
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 14:25
    Van gaal was bij zijn aanstelling ook niet goed genoeg voor Ajax kijk hoe groot hij is
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 14:46
    Daley is wel vaker massaal uitgefloten in de Arena, door het Ajax publiek. Dus tegen kritiek kan hij wel.
    Vind ik leuk
    Bizzy +21047
    vrijdag 14 september 2018 om 15:31
    Ziyech weet er alles van. Triest man om je eigen spelers uit te fluiten.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:59]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 14:52
    Soms is het verschil van Oranje met club eentje van dag en nacht. Kijk maar naar Strootman en Wijnaldum. Die in Oranje ook nauwelijks uit de verf komen. Daley Blind heeft voor Ajax inderdaad puike wedstrijden gespeeld maar ook voor hem geldt dat wanneer hij het Oranje-shirt aantrekt plots vergeet te voetballen.
    Toch ben ik geen Blind-pleiter wanneer het op het Nederlands elftal aankomt. Op zijn posities in het veld zijn er gewoon betere spelers die wij kunnen selecteren. Verdedigend kun je denken aan de Vrij, van Aanholt, Kongolo of Aké. En op het middenveld heeft Blind al helemaal niks te zeggen met de Jong, van de Beek, Pröpper, Strootman en Vilhena als concurrenten.
    Ten Hag kan wel als argument aanwenden dat Blind derde is geworden op het WK. Maar die prestatie komt voor een leeuwendeel op het conto van LVG's tactiek en Robbens bloedvorm. Daarna kwam hij via diezelfde LVG Old Trafford binnen (vriendendienst voor papa?).
    Maar in de topjaren van je carrière terugkeren naar de club waar je begonnen bent getuigd niet van ontwikkeling of kwaliteit. Niemand schijnt daar aandacht aan te geven...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 14:52]
    Vind ik leuk
    Zomaarwat +215
    vrijdag 14 september 2018 om 15:01
    Dank je Ten Hag. Nu geloof ik echt wel dat Blind super goed is!
    Vind ik leuk
    De fries +868
    vrijdag 14 september 2018 om 15:23
    Brandjes blussen, pappen en nathouden ... heerlijk het seizoen is voor Ajax begonnen ; 23 -9 lekker ...
    Vind ik leuk
    Smithsonian +32028
    vrijdag 14 september 2018 om 15:24
    3de op het wk?
    Pik dat was in 2014.

    Bijna 2019 nu.

    Daley is prima voor ajax maar te traag voor het absolute topniveau.
    Vind ik leuk
    rinirat +2683
    vrijdag 14 september 2018 om 15:24
    Kun je nagaan,toen al goed!
    Vind ik leuk
    rinirat +2683
    vrijdag 14 september 2018 om 15:24
    Hij heeft volkomen gelijk,Daley doet het prima in het centrum,het is geen supersnelle back maar hij is slim genoeg.
    Vind ik leuk
    Bizzy +21047
    vrijdag 14 september 2018 om 15:30
    Daley Blind wordt bij de gratie geselecteerd alleen omdat zijn vader een balletje kon trappen. Echt geen oranje waardige speler. Waarschijnlijk heeft Ajax hem gehaald omdat zijn vader dat wilde. Voor zo'n voetballer ga je geen 16 mil op tafel leggen.Het is dezelfde laken en pak als Jordi Cruyff. Dat was namelijk ook geen hoogvlieger.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:40
    Zogenaamde kenners??? Willem van Hanegem sukkel, daar mag jij en Daley zijn veters nog niet van vast maken. Hii is goed genoeg voor de Nederlandse competitie maar internationaal komt hij gewoon te kort en dat mag gezegd worden
    Vind ik leuk
    whiskey33 +251
    vrijdag 14 september 2018 om 15:42
    hoop dat ie tegen psv in verdediging staat.... dan laten we hem alle hoeken van veld zien
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21622
    vrijdag 14 september 2018 om 15:46
    Eens
    Vind ik leuk
    Peterfc +1764
    vrijdag 14 september 2018 om 15:53
    Blind werd derde dat is echt onzin, Clasie werd ook derde zeker?
    Blind werd geen derde, het team werd derde en dat kwam voor 90 % door Robben.
    In dat elftal speelde ook Vlaar en Martins Indi in de verdediging.
    Ik neem toch aan dat Ten Hag niet vindt dat Vlaar en Martins Indi toppers zijn waar je geen kritiek op mag hebben omdat ze derde zijn geworden.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4160
    vrijdag 14 september 2018 om 16:40
    Maakt die volgende week in de topper tegen PSV een cruciale fout gaat ook Ten Hag twijfelen. Blind is zeker niet de topper die is binnen gehaald.
    Vind ik leuk
    Geenclubhaat +1073
    vrijdag 14 september 2018 om 18:15
    Héé pikkenman!
    Blind is niet als topper binnengehaald, dat zn transferbedrag zo hoog was zegt meer iets over de onderhandelingskwaliteiten van ManU. Maar is niet binnengehaald als topper.

    En ja, omdat Pikkenman het zegt gaat TenHag twijfelen bij een fout van Blind. Slaap lekker
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 18:16]
    Vind ik leuk
    Romario9 +11841
    vrijdag 14 september 2018 om 17:02
    Ten Hag praat weer eens onzin.

    We mogen niet zeggen dat een speler slecht speelt als ie slecht speelt, omdat ie 4 jaar geleden 3e is geworden op het WK.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws