Ten Hag ziet geen verandering bij Oranje-debutant: 'Focus op volgende uitdaging'

    Ten Hag ziet geen verandering bij Oranje-debutant: 'Focus op volgende uitdaging'

    Gepubliceerd: vrijdag 14 september 2018 om 14:33vr 14-09-2018 om 14:33

    De spelers van Ajax zijn met een positief gevoel teruggekeerd van de interlandperiode. Ook Frenkie de Jong, die zijn debuut maakte voor het Nederlands elftal en veel lof kreeg.

    "Ze zijn allemaal goed teruggekomen. Nico (Tagliafico red.) was vrij laat terug, verder denk ik dat iedereen behoorlijk op tijd is teruggekomen en ze genoeg tijd hebben om te herstellen voor de volgende wedstrijd", aldus Ten Hag op de persconferentie waarin hij voortuiblikte op de competitiewedstrijd tegen FC Groningen.

    Volgens de oefenmeester doen de lovende kritieken aan het adres van Frenkie de Jong de middenvelder alleen maar goed. "Ik denk dat het een steun in de rug is, dat het een stimulans is. Dat bedoelde ik ook te zeggen: de interlandperiode is voor heel veel spelers positief geweest. Zo komen ze ook binnen: met heel veel zin, heel veel energie. Ze willen er weer tegenaan. We zijn het seizoen goed begonnen en daar willen we een vervolg aan geven."

    De jonge middenvelder gaat volgens Ten Hag goed om met de lof die hij krijgt. "Hij focust zich op de volgende opdrachten. Er komen hele mooie opgaves voor ons, met een hele mooie reeks van wedstrijden. Dus hij moet klaar zijn voor de volgende uitdaging."

    Plaats een reactie

    vrijdag 14 september 2018 om 14:36
    Prima !
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 14:37]
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1021
    vrijdag 14 september 2018 om 14:38
    Nederlandse hoop in bange dagen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 14:39]
    Vind ik leuk
    Spartan +7029
    vrijdag 14 september 2018 om 14:58
    Ah, gelukkig weer eens een topic over Frenkie!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 14:39
    Toch grappig hoor, zoveel berichten over de toekomstig verdedigende middenvelder van Oranje. Ik bedoel, hij is goed, maar normaal zijn er alleen over spitsen, tienen en buitenspelers zoveel berichten.

    Zegt iets over hoe goed hij is, over hoe graag we hoop willen met Oranje en over hoe laag het niveau van VP is :p
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6323
    vrijdag 14 september 2018 om 14:40
    Ik denk alle 3 tegelijk
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 14:41
    Ik ook :)
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41636
    vrijdag 14 september 2018 om 15:04
    Dennis Schulp. Dat was me dr eentje. Lang niks van gehoord.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:06
    Prachtige carriere met middenmoot Eredivisie, Eerste divisie en Duitse 2/3 klassers ;)
    Vind ik leuk
    3Bier +10704
    vrijdag 14 september 2018 om 14:43
    Het is meer een spelbepaler/verdeler dan een verdedigende middenvelder. Niet de noeste hard werkende middenvelder die ballen afpakt en snel inlevert bij iemand die wel kan voetballen
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 14:45
    Tuurlijk tuurlijk, en het mooie is dat er geen land dan Nederland een voetballer heeft die zo technisch is en zo diep gepositioneerd is. Desalniettemin is er niet vaak een hype over zo'n type speler
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +376
    vrijdag 14 september 2018 om 14:58
    Dat klopt, maar ik heb tijdens Fra-Ned juichend en stuiterend op de bank gekeken naar opbouwwerk van met name Frenkie op eigen helft, hoe goed hij wegdraaide en onder druk balbezit houdt, en dat tegen die toppers van Fra (uiteraard met steun van De Ligt en Van Dijk). Ik heb nog nooit gestuiterd voor acties op eigen helft, tot Frenkie... dus ik snap het wel.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5350
    vrijdag 14 september 2018 om 14:40
    Wat een heerlijke mentaliteit van deze klasse speler.
    Vind ik leuk
    3Bier +10704
    vrijdag 14 september 2018 om 14:41
    De verwachtingen worden wel torenhoog voor deze jongen. Die moet straks elke week een 8 of een 9 halen om nog een beetje waardering te krijgen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 14:53
    Zo zou elke speler dan gewaardeerd moeten worden. Bij de meesten ben je al blij met een zesje.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2783
    vrijdag 14 september 2018 om 14:44
    Frenkie de jong speelde goed en kom met vertrouwen terug, maar Blind zit in zak en as en zijn vertrouwen is diep gezonken.. Het bewijs is geleverd en Blind is niet geschikt voor in de top te spelen of het Nederlands elftal. Eredivisie tegen de middenmoot kan hij redelijk spelen
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    vrijdag 14 september 2018 om 14:59
    Goed verhaal man
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10870
    vrijdag 14 september 2018 om 15:05
    Deze man zit denk ik al een maand lang elke dag Blind te dissen.Blind die meer in z'n carriere heeft gewonnen dan AS Roma.Echt, heb m nog nergens anders over horen praten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 14:46
    Geen dag zonder de Frenkie hype, iets minder mag wel...
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 14:53
    Neerlands hoop in... Maar inderdaad, ik zie hem graag een seizoen de sterren van de hemel spelen eer we hem zo ophemelen
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1774
    vrijdag 14 september 2018 om 14:50
    Zou blind zich de kritiek niet eens aantrekken?
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5350
    vrijdag 14 september 2018 om 15:16
    Wat moet blind met die kritiek dan??

    Als mensen dingen van.hem.verwachten die hij niet kan, wie moet er dan wat doen?

    Lijkt mij dat je met een wat meer realistische blik moet gaan kijken naar Blind ipv te verwachten dat het de sterspeler van ajax of oranje zal zijn.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2783
    vrijdag 14 september 2018 om 15:32
    Blind moet stoppen met voetballen, dat is het beste voor hem en voor iedereen💪
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 14:52
    Ten Hag moet helderziende worden. Hij heeft die gave blijkbaar wel.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5072
    vrijdag 14 september 2018 om 15:09
    opmerkelijk dat Wijnaldum beter ging spelen met De Jong op het middenveld.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2783
    vrijdag 14 september 2018 om 15:21
    Beste Ruud,

    Ik persoonlijk denk dat Blind zijn tijd heeft gehad en ook bij Ajax! Zijn prijs is idd veel te hoog en ook zijn salaris van 3 miljoen per jaar.
    Hij zit gewoon je eigen jeugd in de weg en er zijn veel betere spelers dan hem.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 17:22
    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/702742/-ajax-reserve-bazoer-hoog-op-de-lijst-bij-barcelona-om-te-zorgen-voor-lucht-.html
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1429
    vrijdag 14 september 2018 om 21:24
    Dit is een bericht uit 2016 Santoswalk84.
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1429
    vrijdag 14 september 2018 om 21:23
    Off topic, maar krijgen we nog iets te horen over Sinkgraven, of word dat niks meer?
    Vond het een prima speler.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws