'Dutch Wonderkid' krijgt groen licht en mag voor Liverpool spelen: Geweldig

    'Dutch Wonderkid' krijgt groen licht en mag voor Liverpool spelen: "Geweldig"

    vrijdag 14 september 2018 om 18:15

    Ki-Jana Hoever heeft groen licht gekregen om uit te komen voor Liverpool. De zestienjarige verdediger maakte in augustus de overstap naar de Premier League, maar had nog niet de juiste papieren. 

    Inmiddels heeft zowel Liverpool als Hoever groen licht gekregen en mag de speler wedstrijden voor The Reds gaan spelen. Hoever zal uitkomen voor Liverpool O18, waar Barry Lewtas de manager is. "Dit is geweldig voor hem", zegt hij tegen The Liverpool Echo, dat hem een 'Dutch Wonderkid' noemt. "Het is een goede jongen. Het zijn allemaal jonge jongens die willen spelen."

    Hoever kreeg vrijdagochtend het nieuws te horen. "Ik sprak hem vanmorgen en hij is hartstikke blij dat hij nu beschikbaar is. Zijn avontuur begint nu. Hij kan nu trainen en zich in het elftal knokken. Het is erg spannend voor ons allemaal."

    Lewtas probeert Hoever te beschrijven. "Hij heeft veel positieve eigenschappen. Ik wil hem niet te veel verkopen. Ajax is een geweldige club en hij komt met hoge verwachtingen binnen. Hij is een international. Ik wil hem niet te veel ophemelen en te veel druk op zijn schouders leggen. Zijn avontuur hier is nog jong. Hij heeft wat tijd nodig om te wennen. Wat ik kan zeggen is dat hij erg goed traint en ik denk dat hij hier erg goed past."

    Plaats een reactie

    Zoonvanmnoma +4886
    vrijdag 14 september 2018 om 18:19
    Nou eens kijken Hoever hij gaat komen.
    Vind ik leuk
    5697956 +3652
    vrijdag 14 september 2018 om 19:03
    Woordgrappen zijn niet leuk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:08
    Cijfertjes ook niet, wat is je punt...
    Vind ik leuk
    Eendracht +15179
    vrijdag 14 september 2018 om 19:38
    Als je cijfertjes niet leuk vindt moet je niet over punten beginnen...
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:39
    Alleen drie punten 😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 21:24
    Woordgrappen zijn een teken van taligheid. Leuk zijn ze als je ze leuk vindt.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 21:26]
    Vind ik leuk
    Piccolo +138
    vrijdag 14 september 2018 om 19:48
    Ik vind het wel grappig lol
    Vind ik leuk
    Bill +588
    vrijdag 14 september 2018 om 18:21
    Lekker via fulham watford brighton el alaves girona en lecce afbouwen bij zeeburgia.
    Een voetnoot meer niet. Een voetnoot.
    Vind ik leuk
    DrJ +1035
    vrijdag 14 september 2018 om 18:26
    Vergeet de verhuurperiode aan Lille niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 18:46
    Ik bespeur weer een deel jaloezie, maar dat is bekend bij ajacieden.
    Vind ik leuk
    Rongone +15
    vrijdag 14 september 2018 om 19:18
    Ik ga lekker stoer doen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:44
    Ok ga je over een koort lopen boven de Grand Canyon??
    Vind ik leuk
    Rongone +15
    zondag 16 september 2018 om 07:58
    🤔🙄
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25330
    vrijdag 14 september 2018 om 20:22
    Je vergeet een goedgevulde bankrekening..
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2787
    vrijdag 14 september 2018 om 18:23
    Ik geef hem niet veel kans als ik eerlijk ben. De linksback positie is momenteel al goed bezet Robertson, die ook nog redelijk jong is. Die wordt dus niet zomaar uit de basis gespeeld. Daarnaast heeft Liverpool in de jeugd nog Lewis rondlopen die ook linksback speelt, en die is al jaren aanvoerder van de jeugdteams waarin hij speelt.

    Maar Liverpool op je CV hebben is altijd goed ;) En wss ook lekker voor je bankrekening.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +3685
    vrijdag 14 september 2018 om 18:29
    Niet veel kans op?
    Basis in de jeugd?

    Of denk je al richting de hoofdmacht?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:11
    Robertson is de vaste linksback van Liverpool, dus dan zal het wel over het eerste gaan.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +3685
    vrijdag 14 september 2018 om 19:19
    Ok.
    Maar Hoever is pas 16.
    Die zou toch over 5 jaar naar hoofdmacht kunnen gaan?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:22
    Zou zeker kunnen, het is i.i.g. nog veel te vroeg om er echt wat over te zeggen, eerst maar eens kijken hoe hij het in U18 doet.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2787
    vrijdag 14 september 2018 om 19:17
    Over het eerste elftal. Dat is natuurlijk iedereen zijn einddoel / droom die in jeugdopleiding van Liverpool speelt. Basis in de jeugd zal nog wel lukken denk ik. In het o18 team is nog wel genoeg plek.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1262
    vrijdag 14 september 2018 om 18:31
    Ja er zal is een trainer zeggen: ik heb echt geen idee waarom deze knakker gehaald is, zit niks in, volkomen talentloos deze prutser.
    Vind ik leuk
    Krav +37
    zaterdag 15 september 2018 om 10:42
    Er Zal = een trainer? Vreemde naam heeft die trainer
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1262
    zaterdag 15 september 2018 om 10:58
    Ja echt hilarisch.
    Ga maar terug naar start jij.
    Vind ik leuk
    Krav +37
    zaterdag 15 september 2018 om 11:04
    Ik ga maar IS terug naar start
    Vind ik leuk
    stratumseind +154426
    vrijdag 14 september 2018 om 18:44
    Wie is frenkie de jong
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:18
    Mijn nichtje. Wat toevallig hè?
    Vind ik leuk
    stratumseind +154426
    vrijdag 14 september 2018 om 19:32
    ach ik kijk nergens meer van op , de wereld is klein
    Vind ik leuk
    Tfoe +2984
    vrijdag 14 september 2018 om 19:32
    Onder de steen.

    Hij leeft onder de steen.
    Hij vraagt zich af waar moet ik heen?
    Zijn VP leven bestaat uit ergernissen.
    Naar de reden hoeven we niet te gissen.
    Hij vraagt zich af waar moet ik heen.
    Door ergernissen terug onder de steen.
    Getergd en geërgerd zeer verfijnd,
    Toch de onverwachte heen,
    Naar stratumseind ......
    Vind ik leuk
    stratumseind +154426
    vrijdag 14 september 2018 om 19:34
    waar blijven de pepernoten?
    Vind ik leuk
    Tfoe +2984
    vrijdag 14 september 2018 om 19:34
    December ...
    Vind ik leuk
    stratumseind +154426
    vrijdag 14 september 2018 om 19:35
    verrek ik dacht zojuist dat het al zover was.........
    Vind ik leuk
    Tfoe +2984
    vrijdag 14 september 2018 om 20:17
    Tja je kunt ze al wel kopen bij de Jumbo.
    Vind ik leuk
    stratumseind +154426
    vrijdag 14 september 2018 om 20:25
    die hebben ze hier niet .... een jumbo dan....
    Vind ik leuk
    Tfoe +2984
    vrijdag 14 september 2018 om 20:26
    Je woont toch bij Stratumseind?
    Vind ik leuk
    stratumseind +154426
    vrijdag 14 september 2018 om 20:29
    hoe kom je daar bij?
    Vind ik leuk
    Tfoe +2984
    vrijdag 14 september 2018 om 20:41
    Je naam?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:45
    Lol, hij woont in het buitenland
    Vind ik leuk
    Tfoe +2984
    vrijdag 14 september 2018 om 20:52
    Daar hebben ze toch ook een Stratumseind?
    Vind ik leuk
    stratumseind +154426
    zaterdag 15 september 2018 om 10:55
    dat ik er 24/7 gast was wil niet zeggen dat ik er woon....
    Vind ik leuk
    Krav +37
    zaterdag 15 september 2018 om 10:44
    Bij de dirk ook al. En de action heeft zelfs al kerstspullen
    Vind ik leuk
    stratumseind +154426
    zaterdag 15 september 2018 om 10:56
    die hebben ze hier ook niet....
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:38
    Schijnt Brands ook gezegd te hebben, wist hij veel...…..
    Vind ik leuk
    rinirat +2159
    vrijdag 14 september 2018 om 18:44
    geld geld geld.... nou tot ziens.
    Vind ik leuk
    Mjblinker +710
    vrijdag 14 september 2018 om 18:46
    Obv van je comments op dit platform denk ik dat je het totaal niet relevant vind of iemand je leuk vind maar dat je vooral wilt weten hoe je mensen het meest kunt irriteren en het is best slim om daar gewoon even naar te vragen hier. Verder kan ik er soms om lachen en soms vind ik het wel erg kinderachtig; je praat ook vaak namens andere mensen, zoals een pastoor dat ook kan doen. Een fijn en vermakelijk weekend toegewenst, al vrees ik het ergste voor ajax tegen groningen...;)
    Vind ik leuk
    Sanuk +3188
    vrijdag 14 september 2018 om 19:06
    Je antwoord op de Turkse Nederlander? Ik wilde ook wat zeggen, maar zijn post is al verdwenen.
    Vind ik leuk
    Mjblinker +710
    vrijdag 14 september 2018 om 20:00
    Inderdaad ! Grt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:10
    Wat een wijven naam voor een jongen. Zielig voor die gast
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31382
    vrijdag 14 september 2018 om 20:02
    Is dat dan een naam joh?! Werkelijk waar... doe dan maar Splinter ;-))
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:44
    Ja hoever konden zijn ouders gaan
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:17
    Een middenveld met Hoehoog, Hoelang en Hoever ...
    Vind ik leuk
    Vak-T +479
    vrijdag 14 september 2018 om 19:33
    Hoezo.....
    Vind ik leuk
    Krav +37
    zaterdag 15 september 2018 om 10:46
    Hoedan?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:39
    Nooit van gehoord en ik ga ook nooit meer iets van hem horen. Doei doei carrière!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31382
    vrijdag 14 september 2018 om 20:02
    Goeie voornaam!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:18
    Hij reist tussen Nederland en Engeland met een Hoevercraft.. Opvolger van Van Dijk al in huis gehaald?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:21
    Weer een talent bij Ajax weggekocht, wanneer worden de clubs in Nederland toch wakker. Zijn er dan in Nederland zo weinig voetbalkenners die deze talenten op hun waarde kunnen inschatten ? Dacht het wel langzamerhand. En dan maar zoeken naar de juiste verdedigers.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1559
    vrijdag 14 september 2018 om 20:31
    Was niet het grootste talent van Ajax hoor!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:36
    Ja joh, hij is al de zoveelste.
    Vind ik leuk
    Krav +37
    zaterdag 15 september 2018 om 10:46
    En wat doe je er dan aan?
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 11:26
    Zoals in het verleden (affaire Blind: eerst Groningen verhuren dan terughalen, ManU en dan terughalen, Vertonghen naar RKC verhuren en dan weer terughalen). Bij Ajax missen ze mensen met lange termijn visie. En nu met Sierhuis, gooi die gast erin als Huntelaar stuntelt, maar niet Sierhuis een paar minuten laten invallen, zo krijgt een voetballerTJE geen zekerheidsgevoel dus geen zelfvertrouwen.

    En wat doe je er dan aan ?
    Antwoord: de halfabakken technische staf verfrissen, betere scouts à la Piet de Visser aantrekken. Veel betere kijk krijgen op de talentjes, geef ze de kans en de beste behouden. Nu is de halve ED volgestopr met Ajaxtalentjes.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 15 september 2018 om 11:30]
    Vind ik leuk
    Krav +37
    zondag 16 september 2018 om 10:44
    Ik bedoel: Hoe behoud je al die jeugdtalenten??!!

    Het is niet meer zoals vroeger! De engelse clubs zwaaien al met bankbiljetten als ze 15 zijn. En lokken hun ouders met overbetaalde dubieuze chauffeursbaantjes naar engeland omdat ze de jeugdspelers nog niet mogen betalen
    [Reactie gewijzigd op zondag 16 september 2018 om 14:24]
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 12:52
    Tja je hebt helemaal gelijk. Het voetbal is helaas geen recreatieve sport meer met clubliefde, maar een gigantisch miljarden bedrijf (Arabieren, Chinezen, Oliegarchen, rijke miljonairs !) geworden waarmee op de eerste plaats status en heel veel geld verdiend moet worden. Nederland moet meegaan met de tijdgeest, mindset veranderen, anders blijven we zitten met een situatie van de laatste 4 jaar, niveau Hongarije, Roemenië, Albanië, Baltische staten en ga zo door. De oplossing is: niet bekrompen en klein denken, maar naar financiële mogelijkheden investeren in die talentjes. Kaf van het koren scheiden en de minder goede (zie Leon Bergsma bij Ajax) vrij laten, maar de besten in de watten leggen.
    Vind ik leuk
    Krav +37
    zondag 16 september 2018 om 14:29
    Daarom vind ik de discussie "topwedstrijden verkopen en spelen in amerika of china" zoals barca nu doet zo interessant.

    Wat als feyenoord dit doet. Dan komt er meer geld binnen. En kunnen ze betere spelers kopen. Maar dan gaat ajax dit ook doen. En uiteindelijk gaat het geld op aan de spelers. Dan wordt je er niet beter op tov je concurrenten. Zeker niet als de andere landen om je heen hetzelfde doen.

    Maar de supporters kunnen fluiten naar hun zondagje stadion bezoeken. Die worden de dupe.

    Ik mag hopen dat dit ook verboden wordt. Thuiswedstrijden speel je thuis. Punt
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 15:20
    Hoop ik ook vurig, maar de wereld draait door en automatismen ook hoor Krav.
    Vind ik leuk
    Muscles +710
    vrijdag 14 september 2018 om 20:55
    Hoe ver komt niet ver want hij zal waarschijnlijk in de vergetelheid geraken op het voetbalkerkhof van megalomane koopclubs met teveel geld.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 08:04
    Over 4 jaar met de Hoevercraft weer naar de keukenkampioen divisie.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 08:21
    Weer een talent voor de tribune. 16?? En hij kan zelfstandig pissen
    Vind ik leuk