Gullit: 'Als men daarachter komt, heeft hij geen leven meer'

    Gullit: 'Als men daarachter komt, heeft hij geen leven meer'

    Gepubliceerd: maandag 17 september 2018 om 07:59ma 17-09-2018 om 07:59

    Ruud Gullit is trots op zijn zoon Maxim. Gullit jr. speelt op zeventienjarige leeftijd in de jeugd van AZ en is volgens zijn vader goed bezig. Gullit merkt wel dat zijn zoon graag op eigen benen wil staan en niet wil varen op het succes van zijn vader.

    "Het vervelende is dat als hij ergens voor geselecteerd wordt, mensen zeggen: oh, dat komt zeker door je vader? Dat is wel irritant", zegt Gullit bij Rondo van Ziggo Sport. "Als er een ding is waar je je níet mee moet bemoeien, is het daar wel mee. Als men erachter komt dat je er invloed op hebt, heeft hij geen leven meer."

    Dit weekend speelde Maxim met AZ tegen NAC O19, waar Sydney van Hooijdonk, de zoon van Pierre van Hooijdonk speelt. Ook over hem is Gullit lovend. "Dat was echt heel leuk om te zien. Hij lijkt qua vrije trappen sprekend op z'n vader."

    "Wat ik leuk vind van Sydney is dat je het gevoel hebt dat het een goal is als hij een-tegen-een met de keeper komt te staan. Hij heeft het instinct van een echte spits. Hij heeft een contract nu en traint al met het eerste. Hij komt eraan."

    Plaats een reactie

    MaLoNoWa +6596
    maandag 17 september 2018 om 08:02
    Misschien had je hem dan de naam van zijn moeder moeten laten voeren.

    Bij Maxim Cruijff had ie dit probleem niet gehad...
    Vind ik leuk
    HJR +8232
    maandag 17 september 2018 om 08:10
    Haha inderdaad. 'Cruijff' wekt geen verwachtingen.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    maandag 17 september 2018 om 08:12
    Precies

    De naam Gullit wekt natuurlijk een nog iets grotere verwachting dan de naam Cruijff, maar heel veel scheelt dit natuurlijk ook weer niet...
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 08:16]
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26467
    maandag 17 september 2018 om 10:12
    Hij lijkt precies op zijn vader als ik die foto zo bekijk...
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    maandag 17 september 2018 om 10:13
    Haha!
    Hij heeft gelukkig niet zoveel van zijn moeder nee :)
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:22
    Gullit iis de naam van zijn moeder...
    Van Gullits moeder...
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 14:23]
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    maandag 17 september 2018 om 14:23
    Ja, de naam van zijn vader is Dil, dacht ik...
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:28
    Ja, klopt, dat vond hij niet klinken...
    Gullit is samen met Maradonna mijn eerste helden, Romario en Best mijn grootste...
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    maandag 17 september 2018 om 14:35
    Dat zijn mooie helden!

    René van der Gijp en Ruud Dil,
    Samen kregen ze het Olympisch Stadion stil!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:39
    PSV had al jaren geen titels gewonnen, Ruud en Rene kwamen en de rest is geschiedenis. Kees Ploegsma, Harry van Raay en Ruud Gullit hebben PSV gemaakt wat het nu is!!!
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    maandag 17 september 2018 om 14:46
    En Guus, toch?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:49
    En Guus...
    Vind ik leuk
    Darter 876 +719
    maandag 17 september 2018 om 08:03
    Ja dat is inherent aan een bekende paps...
    Kijk naar Kluivert!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 08:03
    Leuk om te zien! Ben benieuwd
    Vind ik leuk
    Mr bien +3727
    maandag 17 september 2018 om 08:03
    Leuk om te lezen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33619
    maandag 17 september 2018 om 08:25
    Naam kleeft wel aan hem. Zou wel leuk zijn als we weer een gullit krijgen op de vaderlandse veldjes.
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    maandag 17 september 2018 om 08:55
    Als jij er nu voor zorgt, dat Maxim niet net zon omhoog gevallen menneke wordt als die andere zoons van...daar ligt namelijk eerder het probleem. Hebben ze de naam mee en raken ze een keer de knikker goed, moeten ze meteen naar een topploeg.

    Nederig zijn, hard werken, blij zijn met je kans en ze grijpen en niemand gebruikt zijn naam als excuus
    Vind ik leuk
    Metal +2713
    maandag 17 september 2018 om 09:00
    Je kunt het ook omdraaien. In NL wordt continu vergeleken met pa. In Italie heeft hij dat miss niet of minder. Kan hij echt op zijn eigen kwaliteiten worden beoordeeld. Geeft hem misschien wel meer rust.
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    maandag 17 september 2018 om 09:02
    Klopt. Maar vergeleken worden met, zou niet de reden mogen zijn om je anders voor te gaan doen of minder te gaan presteren. Kwaliteit wordt uiteindelijk altijd en overal erkend.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1768
    maandag 17 september 2018 om 08:58
    Dacht dat alleen uit de talentenfabriek van ajax talenten kwamen😂😂😂
    Vind ik leuk
    Sunil010 +230
    maandag 17 september 2018 om 11:24
    Een kruising tussen Cruijff en Gullit... dat belooft wat.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:22
    Maxim is verre van goed, onbegrijpelijk dat AZ hem nam en niets beters in huis heeft op zowel rechtsback als rechts centraal. Werd door de winger van feyenooit helemaal weggetikt. En maar overtredingen maken.
    Vind ik leuk
    repeP +1290
    dinsdag 18 september 2018 om 01:05
    Toch gaaf dat er 'zonen van' voetballen?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws