Geschrokken Til: Maar ik zag de beelden en dacht: oh god

    Geschrokken Til: "Maar ik zag de beelden en dacht: oh god"

    Gepubliceerd: maandag 17 september 2018 om 08:57ma 17-09-2018 om 08:57

    Weer slaagde AZ er niet in een topwedstrijd te winnen, maar Guus Til blijft strijdbaar. De aanvoerder van AZ ziet geen reden om het over een andere boeg te gooien nu er opnieuw niet van een topclub is gewonnen. Zondag kwam AZ niet verder dan 1-1 tegen Feyenoord.

    "Ik doe hetzelfde als altijd, waarom zou het anders moeten?", vertelt Til aan de NOS. De jonge middenvelder stapte niet met een andere motivatie het veld op, maar had wel een duidelijk doel voor ogen. "Ik had wel het gevoel: we moeten Feyenoord pakken vanwege de bekerfinale." AZ verloor die van Feyenoord in april.

    Nadat AZ op 1-0 was gekomen pakten donkere wolken zich samen boven het AFAS Stadion. Myron Boadu brak zijn enkel en werd per brancard afgevoerd. Het zorgde voor een schok bij de spelers van AZ. "Ik denk dat je in het veld al zag dat we een beetje aangeslagen waren. Dat zou niet moeten, maar het is natuurlijk vreselijk", zegt Til.

    Til dacht eerst dat het om de knie van Boadu ging. "Toen ik hoorde dat het iets anders was, hoopte ik dat het mee zou vallen. Maar ik zag de beelden en dacht: oh god. Het is zo sneu voor zo'n jonge jongen. Dat klinkt misschien gek, want ik ben zelf ook jong", zegt Til (20).

    Plaats een reactie

    riGGY-AFCA +19952
    maandag 17 september 2018 om 08:57
    Heavy
    Vind ik leuk
    rinirat +2900
    maandag 17 september 2018 om 09:00
    Snap dat je als team onder de indruk bent.
    Feyenoord was wel erg zwak.
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    maandag 17 september 2018 om 09:03
    Az heeft, mijn inziens, ook gewoon een behoorlijk jasje uit moeten doen tov afgelopen jaar
    Vind ik leuk
    Floaz +940
    maandag 17 september 2018 om 09:32
    Vorig jaar dik verloren, dit jaar moeten winnen maar gelijk, ik mis die weghorst en ali niet zo, gudmundsson heerlijk gisteren
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    maandag 17 september 2018 om 09:36
    Weghorst en alireza vervangen door die Noor en idrissi, is wel degelijk inleveren van kwaliteit.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:53
    Weghorst vervangen door Johnsen is 18 om 19 goals. Maakt dus niets uit.
    Idrissi speelde vorig jaar al op links en is niet de vervanger van jahanbakshs.
    Jahanbakshs vervangen door Gudmundsson of Stengs is voetballend een verbetering.
    Tel daar boven op dat AZ voor het middenveld dadelijk 2 opties meer heeft: Maher en Vejinovic.
    Daarnaast heeft AZ nu wel voor Idrissi een back up in de persoon van Rotariu.

    Nee, AZ is niet zwakker geworden maar sterker zodra iedereen weer fit en inzetbaar is.
    De kracht van een ploeg wordt bepaald door de bank. Nou die is bij AZ aanzienlijk verbeterd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 20:14]
    Vind ik leuk
    Floaz +940
    maandag 17 september 2018 om 09:22
    Ik weet zeker dat Boadu nog beter terugkomt, megatalent niet opgeven!!!
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 09:22]
    Vind ik leuk
    FR-Marti +271
    maandag 17 september 2018 om 09:41
    Laten we het hopen! Zover laat hij een prima indruk achter.

    Enig idee hoe het met Stengs is? Die kon ik ook wel waarderen voor zijn blessure?
    Vind ik leuk
    Floaz +940
    maandag 17 september 2018 om 10:06
    Duurt nog ff met Stengs, maar ze komen eraan, mooi om te zien...
    Vind ik leuk
    pinkelman +4149
    maandag 17 september 2018 om 10:52
    AZ imponeerde toch best wel, fantastische zet van vd Brom met Koopmeiners als C.V en Idrissi en Boadu als diepe aanvallers waardoor ze met een versterkt middenveld aantraden die ook constant diep gingen met splers als Gudmundsson en Til.
    Helaas kon dit spelletje nadat Boadu geblesseerd werd niet meer optimaal gespeeld worden omdat Johnsen puur een afmaker is.
    Wellicht een optie om Gudmundsson voorin samen met Idrissi te zetten en de rol die Gudmundsson gisteren vervulde door Maher te laten doen zodat ze in dit systeem kunnen blijven spelen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws