Gefrustreerde Lammers: Soms stonden we aan de buitenkant te dekken

    Gefrustreerde Lammers: "Soms stonden we aan de buitenkant te dekken"

    maandag 17 september 2018 om 11:19

    SC Heerenveen-spits Sam Lammers scoorde zondagmiddag twee keer tegen Heracles Almelo, maar zag uiteindelijk een 3-5 stand op het scorebord staan. De PSV-huurling baalt van het moeizame seizoen dat de Friezen tot dusver doormaken.

    Hoewel hij inmiddels op drie treffers staat, krijgt Lammers weinig aanvoer naar zijn idee. "Ik denk dat ze me nog meer kunnen gebruiken voor het creëren van kansen", liet hij na de zeperd tegen Heracles weten aan de Leeuwarder Courant. "Ik kan vaker over de grond worden aangespeeld. Maar er ging nog veel meer mis."

    Heerenveen krijgt wel heel makkelijk doelpunten tegen, stelt Lammers vast. "Soms stonden we aan de buitenkant te dekken", stelt Lammers. "Wij staan als team verkeerd. Heracles had soms opeens meer mensen op het middenveld dan wij. Dat is ook een taak voor onze aanvallers en middenvelders." De geboren Tilburger wil de schuld dan ook niet volledig bij de verdediging leggen. "Het is niet aan mij om nu mensen af te gaan vallen. We hebben het met het hele team verkloot."

    Poll

    Gaat Lammers slagen bij Heerenveen?

    (1627 stemmen)

    Plaats een reactie

    Bengelino +11601
    maandag 17 september 2018 om 11:23
    Raar dat hij op een eiland staat, als er 1 lam over de dam is volgen er meer
    Vind ik leuk
    mortagon +1155
    maandag 17 september 2018 om 11:26
    Misschien heb je verkeerd gelezen het gaat over Lammers niet over een lam;)
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25073
    maandag 17 september 2018 om 11:33
    Hij was lam toen hij het las
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 11:35
    1 lam, 2 lammers, logisch toch?!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25073
    maandag 17 september 2018 om 11:50
    Nee d'r is maar 1 lammers, https://www.cafetarialammers.nl/
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 11:50]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 11:51
    Hahahaha
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27989
    maandag 17 september 2018 om 12:56
    Fancy website voor een cafetaria
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 17 september 2018 om 11:26
    In Amsterdam loopt in het weekend iedereen lam over de Dam
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 11:36
    Ach mallenova, jouw belofte aan jouw maatje blijkt nu al te veranderen in een leugen.
    Maar goed, wat is nieuw bij jou?!
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 17 september 2018 om 11:40
    Welke belofte?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 11:45
    Korsakov kerel?
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 17 september 2018 om 11:47
    Nee

    Dus ik vraag je nogmaals: welke belofte?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 11:32
    Het is inderdaad niet best. Al 14 goals tegen in 5 wedstrijden.
    Het is bij vlagen open huis.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 17 september 2018 om 11:34
    Komt goed Henkie.
    Sam Lam maakt er minimaal 18, als je hem goed gebruikt.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 11:36
    Jaarlijks probleem bij Heerenveen!
    Vind ik leuk
    RW1913 +2263
    maandag 17 september 2018 om 11:51
    Ze missen een type als Schaars, maar hun verdediging is onder niveau en hun coach lijkt onervaren. Jammer.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6078
    maandag 17 september 2018 om 11:42
    Als trainer van Heerenveen Jan Olde Riekerink sta je voor lul als spelers hun taak niet nakomen, dan kan je als trainer lullen wat je wilt. Die Dave Bulthuis mag ook weleens wat meer zelfreflexie tonen.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +366
    maandag 17 september 2018 om 11:48
    Ja Lammers, je kon ook naar Heracles, maar je koos voor Heerenveen! Foute keus kerel, nu niet mauwen! Bovendien, ik ben blij dat je niet gekomen bent, want we konden jou alleen maar huren. Daar schiet Heracles aan het eind van de rit geen reet mee op. PSV lacht zich rot als jij er 15 of meer in schiet! Kortom, ik ben als Heraclied blij dat we Dalmau hebben, die is tenminste van onszelf en kunnen we aan verdienen! Aan Lammers niet, ja PSV en jij als je het goed gaat doen!
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 11:49]
    Vind ik leuk
    Broekie +466
    maandag 17 september 2018 om 11:57
    Op kunstgras wil je toch niet voetballen, laat staan iedere trainen. Volgens mij speelde dat ook een rol in zijn keuze.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 11:58]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 12:11
    Dan heeft hij een serieus probleem, net als Heerenveen in dit geval....
    Vind ik leuk
    Humberto01 +366
    maandag 17 september 2018 om 12:13
    Gelul, het gaat er om waar hij zich het best kan ontwikkelen, en je hebt gisteren kunnen zie dat de spelers van Heracles ook op natuurgras kunnen voetballen! Maar nogmaals, zakelijk gezien zijn we blij dat deze huurling niet bij ons speelt. Na een goed seizoen is hij vertrokken en niet meer te houden voor clubs als Heerenveen en Heracles. Slaagt hij niet dan hebben de twee clubs er ook niets aan gehad!
    Vind ik leuk
    RtdDub +13060
    maandag 17 september 2018 om 13:19
    Kijk de resultaten van Heracles in uitwedstrijden over de laatste 5 seizoen even en kom dan nog een keer met je stelling dat ze wel op echt gras uit de voeten kunnen.
    Hier alvast van de laatste 2 seizoenen: https://gyazo.com/814b667ef8cc3683e0cca09d127a77fb
    5 overwinningen in 34 uitwedstrijden (Sparta uit en Roda uit tel ik niet mee... kunstgas)

    Vind ik leuk
    Humberto01 +366
    maandag 17 september 2018 om 13:47
    Wat wil je nu daarmee zeggen? We zijn 5 wedstrijden onderweg en Heracles heeft 4 van de 10 punten op natuurgras gehaald! Er staat nu een andere selectie, andere trainer die de club anders laat voetballen. Ook op natuurgras velden zullen we dit seizoen punten pakken. En welke clubs (van het niveau Heracles en buiten de top 3) halen uit meer punten dan thuis? Niemand, ook de clubs die een natuurgras veld hebben. Mooi deze cijfertjes, maar je hebt er geen reet aan!
    Vind ik leuk
    RtdDub +13060
    maandag 17 september 2018 om 14:15
    "Wat wil je nu daarmee zeggen?"


    https://gyazo.com/7cb7ef41427e33e648f8a29a121f560e

    4 eredivisie seizoenen in 50 jaar. Promotie in 2006 en er nooit meer uitvliegen.
    (Als er ooit een plaatje is wat de competitievervalsing van kunstgras in beeld brengt, hier is tie)

    In zeker de seizoenen waar 13de of lager werd geeindigd, kwam de handhaving door kunstgras, omdat je uit nauwelijks punten haalt.
    Daar doet een goede start in uitwedstrijden dit seizoen, niets aan af.

    Hoe meer ploegen er op kunstgras bij kwamen, hoe veiliger het voor Heracles werd want je ziet het bij zo'n beetje iedere plasticploeg, de handhaving is vooral door thuiswedstrijden want uit wordt geen punt gepakt.

    Heracles heeft uiteraard wel behoorlijk beleid gevoerd in die 10\11 jaar eredivisie, daar kan niks van gezegd worden.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +366
    maandag 17 september 2018 om 14:58
    Een conclusie van lik mijn vestje! Sparta en Roda JC zijn ook gedegradeerd en dat komt zeker niet door kunstgras. Kunstgras clubs hebben een relatief kleine begroting en dan heb je niet de beste spelers en dan verlies je meer uitwedstrijden dan thuis. Verder jou feitenkennis heel beperkt. Het seizoen 2009/2010, 34 punten thuis en 22 uit. Het seizoen 2015/2016 32 punten thuis en 19 uit. Lulkoek over kunstgras, want clubs van het niveau Heracles halen relatief niet zoveel punten uit zoals ik genoemd heb! En daar waren ook veel uitwedstrijden op natuurgras bij, vooral in het seizoen 2009/2010 werden er 21 punten op natuurgras buiten Almelo opgehaald. Er was 1 punt bij Sparta (mogelijk toen ook kunstgras) gehaald. Kortom, het graat never nooit over de ondergrond, maar om goed beleid, goede aankopen, goed handelsgeest (jan Smit) en nuchterheid (geen gekke dingen doen als je geen geld hebt). Dat zijn de pijlers waarmee Heracles succes heeft niet het matje is bepalend geweest de afgelopen 14 jaar eredivisie voetbal in Almelo
    Vind ik leuk
    RtdDub +13060
    maandag 17 september 2018 om 15:13
    Kijk even naar 3 van de 4 eerste seizoenen toen Heracles de enige kunstgras ploeg was en er 5 en 7 punten in uitwedstrijden werden gehaald.
    En vertel me dan nog een keer dat mijn conclusie niet klopt.
    Na die eerste 4 of 5 seizoenen kamen er meerdere kunstgras ploegen die minder waren dan Heracles en werd het dus makkelijker voor Heracles om zich te handhaven.
    Dat er in die 16 jaar ook wel ene keer een seizoen met meer punten uit dan thuis bij zit... ja.... de uitzondering die de regel bevestigt.

    Die kunsttroep moet gewoon het voetbal uit.

    Vind ik leuk
    Humberto01 +366
    maandag 17 september 2018 om 15:40
    De eerste jaren eredivisie was het overleven voor Heracles en dan haal je als kleine club gewoon meer punten thuis dan uit! De echte competitie vervalsing zit hem gewoon in de budget verschillen! De top heeft meer dan 60 miljoen te besteden terwijl de onderkant met slechte 10 moet doen! Dan de TV gelden. De grootsten worden rijker en krijgen bijna 10 miljoen en de kleine clubs nog geen 2! Wat heeft nu invloed op onze competitie dan! Bovendien hebben de grotere clubs allemaal een kunstgrasveld en kunnen ze er ook op trainen om je voor te bereiden op een kunstgras wedstrijd! Ajax, PSV en Feyenoord hebben vaker in Almelo gewonnen dat wij!
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 15:43]
    Vind ik leuk
    shovel +115
    maandag 17 september 2018 om 11:59
    Einde van het seizoen zien we wel weer, denk dat het wel goed gaat komen daar in Friesland, dit is natuurlijk ver onder hun stand, dus zal daar iets moeten gebeuren.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21664
    maandag 17 september 2018 om 12:10
    Dit is het heden en dit is de stand van nu!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 12:21
    Het ''stáat dus niet goed'' En ze hebben nog wel zo'n wereld trainer uit de Ajax school.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1709
    maandag 17 september 2018 om 12:51
    Die Lammers kan er niet zoveel aan doen, legt er twee in maar wat is die trainer aan het doen??.? Wat een aanfluiting dit zeg!
    Vind ik leuk
    RtdDub +13060
    maandag 17 september 2018 om 13:12
    Ga je krijgen als een zichzelf schromelijk overschattende linksback gaat melden dat ie geen linksback meer wil spelen maar centrum verdediger.
    Vind ik leuk
    shovel +115
    maandag 17 september 2018 om 14:37
    denk je niet dat het ook aan de kwaliteit van de spelers ligt.....Streppel werd ook de grond ingeschopt in de forum, nou deze man kan ook niet veel met deze zwakke selectie, er springen misschien 1 of 2 spelers eruit.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Gefrustreerde Lammers: "Soms stonden we aan de buitenkant te dekken"