Perez verwacht 15 goals en 12 assists van PSV'er: Ongekend hoog moyenne

Perez verwacht 15 goals en 12 assists van PSV'er: "Ongekend hoog moyenne"

Gepubliceerd: maandag 17 september 2018 om 14:29ma 17-09-2018 om 14:29

Steven Bergwijn moet dit seizoen uitkomen op minimaal vijftien doelpunten en twaalf assists. Dat stelt Kenneth Perez, die ziet dat de PSV'er volwassener is geworden.

Bergwijn ligt op het schema van Perez: in de eerste vijf wedstrijden was de aanvaller goed voor vier goals (en nul assists). "Dat is een ongekend hoog moyenne voor hem", aldus de Deense analist bij FOX Sports. "Hij heeft er nu twee seizoenen opzitten en hij is niet één keer in de dubbele cijfers gekomen. Ondanks dat iedereen zei dat het een groot talent is."

Perez heeft een duidelijke doelstelling voor Bergwijn. "Als hij vijftien goals maakt en twaalf assists geeft, dan voldoet hij aan wat hij zou moeten maken in deze Eredivisie en bij een topclub als PSV. Ik vind dat hij in zijn dribbels veel volwassener is geworden, in de zin van: wanneer wel en wanneer niet. Hij creëert zó veel kansen. Hij doet het heel goed."

Poll

Gaat Bergwijn eindigen op minimaal 15 goals en 12 assists?

(1337 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 17 september 2018 om 14:32
Lekker kluivert voorbij gaan
Vind ik leuk
misterTP +347
maandag 17 september 2018 om 14:35
Ja het is interessant om de vergelijking tussen beide keuzes te zien. De een gaat vroeg naar het buitenland en de ander blijft nog een jaar in de eredivisie. Overigens vind ik ze qua spel niet geheel vergelijkbaar. Kluivert iets sneller op de eerste meters en lijkt iets meer trucjes te kunnen. Bergwijn is fysiek sterk en levert veel verdedigende arbeid.
Vind ik leuk
Leedz +7501
maandag 17 september 2018 om 14:39
Kluivert kwam in zijn 2de seizoen al in de dubbele cijfers
[Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 15:08]
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 14:53
Kluivert scoorde afgelopen seizoen alleen maar in onbeduidende wedstrijdjes. Zoals tegen FC Twente, FC Groningen, Excelsior, Willem 2, Sparta en AZ maar toen was PSV al kampioen. In de belangrijke topwedstrijden gaf Kluivertje niet thuis.
Vind ik leuk
Leedz +7501
maandag 17 september 2018 om 14:58
Alsjeblieft zeg pfff....

Dus die dubbele cijfers tellen dan niet? en Bergwijn scoort al zijn doelpunten in toppers?

Gewoon erkennen dat het een feit is dat Kluivert dit al in zijn 2de seizoen heeft gedaan
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 15:10
Bergwijn scoorde afgelopen seizoen inderdaad in de toppers tegen Feyenoord uit alsmede in de kampioenswedstrijd tegen Ajax thuis.
Vind ik leuk
Leedz +7501
maandag 17 september 2018 om 15:57
En tegen de kleintje kon hij het niet opbrengen...

maar als ik jou dus goed begrijp tellen die doelpunten dus als x2 en komt hij nu wel in de dubbele cijfers
Vind ik leuk
Cheat Codes +7732
maandag 17 september 2018 om 16:14
En hoeveel jonger is Kluivert?
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 16:39
19 maandjes. Maar doet er dat iets aan af dat Bergwijn wel scoort in belangrijke wedstrijden en Kluivert niet?
Vind ik leuk
Cheat Codes +7732
maandag 17 september 2018 om 17:07
Natuurlijk niet, maar we vergeten nog wel eens dat Bergwijn alweer 4 jaar bij de selectie van PSV zit en volgende maand wordt ie 21. Nog steeds hartstikke jong natuurlijk, maar van een speler die al 4 jaar bij de eerste selectie zit mag je naar mijn mening meer verwachten in topwedstrijden dan een jongere speler die vorig seizoen pas zijn eerste volledige seizoen op het hoogste niveau speelde. Als je ziet dat die jongere speler dan meer scoort en meer assists geeft, geeft dat wel te denken. Ondanks dat Bergwijn er inderdaad meer scoorde in de topwedstrijden.

Ook vind ik dat Bergwijn de betere keus heeft gemaakt, ik vind Kluivert het grotere talent en vorig jaar waren ze minimaal gelijkwaardig, maar door de keuze van Bergwijn om te blijven kan het natuurlijk straks wel zo zijn dat Bergwijn het verder schopt. Al is Kluivert ook nog erg jong natuurlijk.
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 16:09
Op zn bankrekening?
Vind ik leuk
misterTP +347
maandag 17 september 2018 om 14:34
We gaan het allemaal zien. Voorlopig draait hij sinds de winterstop goed en gaat zijn rendement langzaam maar zeker omhoog. Er kan echter van alles gebeuren, zo zie je maar weer bij Boadu.

Overigens vind ik het zeer mooi om te zien dat Bergwijn verdedigend echt veel doet. Hij heeft veel balveroveringen en schuwt de duels niet.
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
maandag 17 september 2018 om 14:35
Topper in wording
Vind ik leuk
MojoRisin +14639
maandag 17 september 2018 om 14:37
Echt een goede speler inderdaad..
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 14:38
Ik denk tussen de 12 en 15 goals en 8 tot 10 assists. Daarnaast gaat hij menig voetballiefhebber laten genieten van zijn balaannames, dribbels en schijnbewegingen. Steven gaat uitgroeien tot een smaakmaker die ertoe doet, in de grootte van Arjan Robben!!
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 14:52
Niveau Arjen Robben lijkt mij nog erg ver in de glazen bol kijken. Laat onze steven eerst maar eens een top seizoen bij ons draaien.
Vind ik leuk
Foden +4562
maandag 17 september 2018 om 14:42
Eigenlijk niet verwacht na z'n matige eerste seizoenshelft vorig jaar. Maar hij heeft zich stormachtig ontwikkeld
Vind ik leuk
ArieBombarie +42306
maandag 17 september 2018 om 14:45
Dat moyenne kan me gestolen worden. T is vooral zijn dribbel die veel verfijnder is geworden. Voor de gein moet je is bekijken hoe dicht die bal bij zn voet blijft. Leuk om zo'n ontwikkeling te zien bij iemand waarvan ik het niet meer verwachtte.
Vind ik leuk
Cheat Codes +7732
maandag 17 september 2018 om 16:20
Had precies hetzelfde, kijk ook eens hoe hij in de kleine ruimte beweegt ten opzichte van vorig seizoen.

Erg leuke speler.
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 14:45
Daarom zou t mooi zijn als Bergwijn een dikke transfer verdiend als hij er bij PSV er klaar voor is.Dan kan iedereen zien dat t loont om bij een NLse topclub te blijven en te groeien.Het verhaal Kluivert en Roma geloof ik niet in.
Vind ik leuk
Garinsha +5053
maandag 17 september 2018 om 14:49
als je let op perez zie je dat hij iets tegen berwijn heeft..

elk programma waar hij zit vinden vele berwijn ok.. of goed alleen hij heeft altijd een ja maar..

niet elk talent staat er meteen in zijn eerste seizoen.. sommige hebben daar 2 voor nodig.
als dit nu eruit komt wat is daar mis mee en wat voor zin heeft het om steeds terug te kijken.. ja hij zit al 3 jaar bij de selectie.. en nu???
Vind ik leuk
RWA040 +720
maandag 17 september 2018 om 14:56
Het valt me op dat er een stuk minder haat is van de PSV’ers naar de Ajacieden en andersom. Mooi om te zien heren, zo hoort een forum te zijn!
On: ik verwacht dat Bergwijn dat aantal wel gaat halen. Goede keuze geweest om er nog een jaartje Eredivisie aan te plakken. Morgen vlammen tegen Barcelona!
[Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 14:57]
Vind ik leuk
Korm +39587
maandag 17 september 2018 om 14:56
leuk voor Oranje, er komen echt weer leuke speler aan!
Vind ik leuk
Cheat Codes +7732
maandag 17 september 2018 om 16:21
Bergwijn, Frenkie, Kluivert, De Ligt, Stengs, Bijlow.

Inderdaad!
Vind ik leuk
Bizzy +23317
maandag 17 september 2018 om 15:04
Deze pagina werkt niet
www.voetbalprimeur.nl kan dit verzoek momenteel niet verwerken.
HTTP ERROR 500

============================

@VP doe hier iets aan. Het is schrikbarend
Vind ik leuk
John040 +2505
maandag 17 september 2018 om 15:12
Ja maar Perez zelf heeft nog nooit zoveel gehaald was zelf maar middelmatige speler die zelfs nog nooit kampioen was. Hij is nu nog kwaad op PSV dat die hem wegjaagde hahhahaha de loser.
Vind ik leuk
Cheat Codes +7732
maandag 17 september 2018 om 16:21
Volgens mij is hij juist positief over een PSV’er...
Vind ik leuk
John040 +2505
maandag 17 september 2018 om 17:32
Ja maar hij vergelijkt een talent onderhand met de beste ter wereld dat is niet positief maar misselijk makend als hij er 15 intrapt en 10 assists geeft speelt hij volgemd jaar bij Bayern
Vind ik leuk
Cheat Codes +7732
maandag 17 september 2018 om 18:03
Nou, veel mindere cijfers zal ie niet halen denk ik. Lozano had vorig jaar soortgelijke cijfers.
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 15:59
Moet te doen zijn.
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 16:21
Daar hebben ze nog veel plezier van bij jong Oranje....ooh wacht
Vind ik leuk