Update: Toch geen rentree voor Dolberg: nieuwe klachten houden spits aan kant

    Update: Toch geen rentree voor Dolberg: nieuwe klachten houden spits aan kant

    maandag 17 september 2018 om 17:43

    Niet alleen Kasper Dolberg maakt maandagavond bij Jong Ajax zijn eerste minuten na maanden blessureleed. Vaclav Cerny staat óók voor zijn rentree.

    "Daar ben ik heel blij mee", vertelt Ten Hag aan Ajax TV. "Vaclav en Kasper hebben lange tijd niet gespeeld. Vaclav zelfs heel lang niet. Kasper ook heel lang niet, maar tussendoor had het er een paar de schijn van dat hij terug zou komen. Het is ontzettend goed voor het team dat ze terug gaan keren en de volgende stap zetten in het revalidatietraject."

    Dolberg speelde dit seizoen nog geen minuut, terwijl Cerny bijna een jaar geleden een zware knieblessure opliep. Ten Hag heeft wel een idee hoe zwaar de afgelopen periode is geweest voor de jonge aanvallers. "Dat is vreselijk. Als je als jonge speler heel lang moet toekijken, is dat ontzettend vervelend, teleurstellend en frustrerend."

    Het is nog niet bekend of Dolberg en Cerny snel weer inzetbaar zijn voor Ajax. Ten Hag wil eerst afwachten hoe de twee reageren op hun minuten bij Jong Ajax. "Ze kijken er naar uit om weer te spelen. Die wedstrijdervaring hebben ze nodig, want hun uiteindelijke doel is om weer in de Arena te spelen."

    Update 17:43 uur: Kasper Dolberg zal maandagavond toch niet zijn rentree maken bij Jong Ajax. De Deense spits kampt met klachten in de knieholte.

    Plaats een reactie

    Donnygo +3013
    maandag 17 september 2018 om 15:55
    Goed nieuws hopelijk krijgen ze geen terug val, en weg is de hoop.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 18:02]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:46
    En hier is het antwoord op je stelling...
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:50
    Aaaaaaand it's gone
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:53
    Je kan ook nooit ergens op hopen he.... dit begint gevalletje romero te worden. Toch jammer.
    Vind ik leuk
    murmur27 +1569
    maandag 17 september 2018 om 18:30
    Heeft max.Romero zoveel blessure leed dan? ik was jaloers toen PSV deze speler aantrok maar sindsdien heel weinig meer van gehoord.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 18:53
    Hij kwam binnen met een blessure, waarvan hij hersteld is en nu heeft hij weer een lichte blessure. Dat wisten ze bij PSV overigens, hebben ze bewust geen risico mee genomen.

    Romero's tijd komt nog wel, maar laten we het aub rustig opbouwen met die jongen. Het is nog veel te vroeg om hem af te schrijven.

    Zelfde geld voor Dolberg, erg jammer van z'n nieuwe blessure, maar stel dat hij over 1 a 2 maanden volledig fit is en een jaar lang zonder blessures blijft zou het zo maar kunnen zijn dat hij z'n niveau weer op pakt :).
    Vind ik leuk
    James655 +882
    maandag 17 september 2018 om 21:00
    Je praat over één a twee maanden. Wat mogen we in godsnaam nog verwachten van Dolberg? Volgens mij is het gebeurd. Knie van Van Basten. Drama.
    Vind ik leuk
    Leedz +6840
    maandag 17 september 2018 om 15:55
    Top!

    Als Cerny zijn oude niveau haalt is hij zeker een welkome versterking (al dan niet voor de bank)

    en over Dolberg in vorm hoef ik uiteraard niet zoveel over te zeggen
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 15:56]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 17 september 2018 om 15:57
    Top nieuws. Ik ging sowieso al kijken vanavond, maar dit maakt het wel wat leuker.
    Vind ik leuk
    John040 +2346
    maandag 17 september 2018 om 17:52
    Jammer dat hij niet fit is. Toch ook een speler die Alves kan heten 1 goed seizoen de rest is onbekend.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 17 september 2018 om 17:55
    Je kunt Dolberg nog niet afschrijven. Naast zijn blessure is hij afgelopen seizoen opgezadeld geweest met Kluivert en Younes. Geen van beide heeft hem ooit een bruikbare bal gegeven.
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1340
    maandag 17 september 2018 om 15:59
    Ik tel de minuten af totdat Dolberg weer bij Ajax 1 speelt en hopelijk zijn oude vorm daar etaleert. De balbehandeling is bijna erotisch en de koele persoonlijkheid zorgt ervoor dat ik bijna weer kalverliefde waarneem.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 16:00
    Effe serieus?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 16:02
    Voor de rest alles goed? Misschien tijd voor je pilletje?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 17 september 2018 om 16:26
    Say wut?
    Vind ik leuk
    mcmodd +23591
    maandag 17 september 2018 om 16:30
    Heb je het nu echt over voetbal Karakter 1?
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1340
    maandag 17 september 2018 om 16:46
    Welnee. Natuurlijk vind ik Dolberg een fantastisch talent, maar af en toe even zulke berichten erdoorheen gooien heb ik echt nodig tussen al die nutteloze ajax-psv discussies op deze site. Vergeef het me;-)
    Vind ik leuk
    mcmodd +23591
    maandag 17 september 2018 om 16:54
    Direct, ik voel met je mee.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:50
    erotisch, dan kijk ik wel ergens anders naar als ik dat wil zien , hij was zeer goed onder peter bosh , toen kwam er de klad in , en was hij bagger .
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:54
    Karakter : dat je gay bent vind ik prima ,maar ga met je kalverliefde naar die overschatte en hopeloos uit vorm zijnde dolberg hier niet te koop lopen aub.

    Daar zijn andere sites voor!.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 16:02
    En dan nog te bedenken dat we Bandé ook nog hebben. Hebben we nog niks van gezien (geblesseerd). Ben benieuwd wat hij in dit Ajax kan laten zien, leuk om straks weer meer mogelijkheden te hebben in de aanval, dat houd de spelers scherp.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23591
    maandag 17 september 2018 om 16:32
    Er zullen er een paar op de bank of tribune moeten zitten. Iets slechter voor de scherpte.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 16:03
    Wat gaat er eigenlijk met Sinkgraven gebeuren als hij terugkeert?
    Neem niet aan dat hij de back-up van Tagliafico word, nog maar te zwijgen over een plek op het middenveld.
    Vind ik leuk
    Foden +4561
    maandag 17 september 2018 om 16:06
    Wordt de backup van Tagliafico en is eventueel een optie op het middenveld
    Vind ik leuk
    Echt? +3335
    maandag 17 september 2018 om 16:07
    Kan hij niet op de plek van Daley Blind spelen?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26311
    maandag 17 september 2018 om 17:20
    En Blind dan? Bankie?
    Vind ik leuk
    Echt? +3335
    maandag 17 september 2018 om 18:38
    Ja, of naar Utrecht, Dickie vind hem wel leuk volgens mij
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26311
    maandag 17 september 2018 om 20:10
    Transfersom aan de hoge kant ;-)
    Vind ik leuk
    2cents +54950
    maandag 17 september 2018 om 16:07
    Wat neem je dan wel aan?

    Wat Mazraoui laat zien op rechts, deed Sinkgraven al op links. Prima tegen tegenstanders waartegen Ajax heel veel aan de bal is. Verdedigend is hij minder, maar dat zie ik bij backs van veel ploegen terug tegenwoordig.

    Buiten dat, hij wordt geen basis maar geeft wel weer extra opties. En verkoop of verhuur kan pas weer in de winter, als hij dan überhaupt al fit is.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 16:17
    Ja dat snap ik ook wel.
    Ik vind Daley in potentie een hele goeie middenvelder, en zou het zonde vinden om zijn identiteit misbruikt te zien worden door hem op de back positie te posteren.
    Maar als het betekent dat met een fitte Daley, in geval van nood Blind gewoon naast de Ligt kan blijven spelen, zonder dat Frenkie weer centraal komt te spelen heet ik hem van harte welkom!
    Vind ik leuk
    2cents +54950
    maandag 17 september 2018 om 16:24
    Ik vond Sinkgraven het best goed doen als back. Zelf kreeg hij er ook plezier in nadat hij in eerste instantie niet zo happig was. Hij kwam namelijk heel veel aan de bal en kon gewoon mee naar voren.

    Jammer dat hij niet langere tijd fit bleef. Dat blijft een probleem bij hem.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 16:33
    Niet alle wedstrijden waren top maar dat hoeft ook niet als je op een plek speelt die je niet gewend bent.
    Dat was Mazraoui overigens ook niet in de eerste wedstrijden, maar die word elke week ook beter en beter.
    Maar daar zit het hem dan in juist: ‘wedstrijdritme’.
    Nico blijft onze nummer 1 en dus is het maar te hopen dat Daley genoeg weerstand word geboden in de KKD.

    Vind ik leuk
    2cents +54950
    maandag 17 september 2018 om 16:37
    Is hij nog niet te oud om voor Jong in de KKD te mogen spelen?

    Tagliafico wordt onhoudbaar vrees ik. Dus een fitte Sinkgraven kan hopelijk strijden met Bakker om die plek.

    Al hoop ik dat Tagliafico nog een tijdje blijft natuurlijk.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 16:42
    +1 😅
    Jemig wat vliegt de tijd voorbij, hey!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 16:07
    De vliegende start van de pseudo-androgyne slagroomballerina Kasper Dolberg bracht de hormonenhuishouding van menig primeurfanboy danig van slag; alsof verliefde bakvisjes op VP collectief in katzwijm vielen voor zijn/haar evenbeeld van een boysband-lid.

    Wellicht kan nu gedurende zijn/haar rentree geleidelijk aan geestelijk afscheid genomen worden van onthechtingsverschijnselen.
    Vind ik leuk
    guusje +1121
    maandag 17 september 2018 om 16:23
    Ach joh, ouwe Duitser, het is beter verminkt de poorten der Hemelen te betreden dan naar buiten geworpen te worden, daar waar geween is en tandengeknars.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 16:57
    Kein Nebel umschwebt uns, und schleicht er sich ein, Ein Strahl und ein Lüftchen: die Insel ist rein!
    Vind ik leuk
    Tfoe +3722
    maandag 17 september 2018 om 18:20
    🤡
    Vind ik leuk
    guusje +1121
    dinsdag 18 september 2018 om 09:27
    Ha, een Goethe-kenner. moet alleen je naam even aanpassen in Schwaller. Of is dit bewust, die "schwalbe"?
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 10:25
    Ik verstoutte mij een pun op René Adolphe Schwaller de Lubicz; met instemming en welnemen.

    Schönen Tag gewünscht!
    Vind ik leuk
    |Ajax| +1263
    maandag 17 september 2018 om 16:12
    Ik ook.
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1091
    maandag 17 september 2018 om 16:22
    In de Arena? In de Cruijf godentempel is het toch Ten Hag.
    Vind ik leuk
    jari11 +563
    maandag 17 september 2018 om 16:42
    Iedereen praat zo vol lof over Dolberg. Ik vind het wel meevallen, het lijkt alsof hij er allemaal geen zin in heeft. Tuurlijk hij heeft 1 jaar goed jaar gehad in het jaar van Bosz. Daarna was hij zeer zeer matig, ik moet het nog maar zien. Anders gewoon KJH het vertrouwen geven.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6093
    maandag 17 september 2018 om 16:48
    We hebben iedereen nodig voor een suc6 jaar bij Ajax.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1903
    maandag 17 september 2018 om 16:51
    Zijn er bij... zin in
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:31
    Yes! Mijn 2 favo spelers van Ajax zijn weer terug!
    Vind ik leuk
    Niels92 +24505
    maandag 17 september 2018 om 17:49
    Dus niet :(
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 18:25
    Dit meen je niet... Echt sneu voor Dolberg!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:41
    Cerny daar heb ik nog nacht merrie,s van als ik aan de wetstrijd tegen de graafschap voor mijn ogen haal , de bal voor het inschieten en het kampioenschap was binnen , nee hoor cerny dacht laat ik hem recht omhoog schoppen .
    Deze spelers komt veel tekort , ik hop dat ik ongelijk krijg , we gaan het zien
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 17:41]
    Vind ik leuk
    Niels92 +24505
    maandag 17 september 2018 om 17:47
    Daar gaan we weer :(
    Vind ik leuk
    John040 +2346
    maandag 17 september 2018 om 17:49
    Ja dat komt als je er teveel van verwacht na zo een lange periode. PSV heeft het met Romero.
    Vind ik leuk
    13 +13128
    maandag 17 september 2018 om 17:55
    Komt die inmiddels aan spelen toe bij Jong PSV of nog steeds niet?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 18:05
    Had onlangs voor de derde keer geloof ik een terugval tijdens het trainen. Is individueel aan het trainen. Hoop dat Nederland binnen nu en 3/4 weken met hem mag kennis maken.
    Vind ik leuk
    13 +13128
    maandag 17 september 2018 om 18:08
    Oké, vervelend zeg dat het zo lang duurt. Zal dan nog wel een tijdje voorzichtig mee moeten worden omgesprongen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 18:08]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 17 september 2018 om 17:49
    HOUDT HET DAN NOOIT OP?


    AAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHH

    Ik had hem nog wel basis gezet zondag...
    Vind ik leuk
    rexxo +809
    maandag 17 september 2018 om 17:56
    Die gaat lekker, stapmaatje van Sinkgraven?
    Vind ik leuk
    13 +13128
    maandag 17 september 2018 om 17:59
    Zou Dolberg nou achteraf gezien te vroeg te veel belast zijn? Schijnt in de jeugd ook al slepende blessure(s) gehad te hebben toch? En zou toen rustig in het eerste gebracht worden, maar eigenlijk ging hij als een komeet en speelde hij wel erg veel wedstrijden zijn eerste seizoen.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:57
    Het schiet niet op
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1686
    maandag 17 september 2018 om 17:57
    Het is toch wel erg sneu aan het worden zo voor die jongen.
    Hoop dat ie snel weer op het veld staat te ballen.
    Vind ik leuk
    13 +13128
    maandag 17 september 2018 om 18:11
    Maakt niet uit voor welke club iemand speelt, vind dat langdurige blessuregedoe altijd sneu. Plus dat je bij Dolberg en Sinkgraven je inmiddels wel afvraagt of het nog goed komt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 18:12]
    Vind ik leuk
    rober2704 +805
    maandag 17 september 2018 om 17:59
    Dolberg gaat zo langzamerhand een kopie worden van Romero bij PSV.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20786
    maandag 17 september 2018 om 18:00
    Balen weer ...
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 18:02
    Zo niet verwacht. Dit is wel gunstig. Het wordt nooit meer iets met Dolberg.
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +553
    maandag 17 september 2018 om 18:06
    Glas is nog sterker. Dus de man van glas gaat niet op.
    Vind ik leuk
    Foebele +55089
    maandag 17 september 2018 om 18:12
    Tjonge jonge, die gozert kan beter tot de winterstop in bed blijven liggen want hij blijft maar kwakkelen met blessures.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3722
    maandag 17 september 2018 om 18:17
    Gaat nooit meer goed terugkomen,mark my words....
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1296
    maandag 17 september 2018 om 18:12
    Dat is het einde.
    Vind ik leuk
    RR12 +476
    maandag 17 september 2018 om 18:14
    Er zijn jongens zat die op die manier nooit meer iets hebben kunnen presteren. Hoop t niet voor die gast maar gaat wel die kant op.
    Vind ik leuk
    renemar +518
    maandag 17 september 2018 om 18:15
    or hem maar het betekent dat je niet meer op hem moet rekenen. Zou hij op enig moment blessurevrij worden is dat meegenomen. Nu al kijken naar nieuwe spits voor de tweede seizoenshelft. Sierhuis is geen optie en Huntelaar gaat geen 40 wedstrijden spelen. En als die ook nog geblesseerd raakt heb je een gigantisch probleem.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3722
    maandag 17 september 2018 om 18:16
    Juist.
    Ze zullen ook zeker op zoek gaan naar een centrumspits.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3722
    maandag 17 september 2018 om 18:15
    Die jongen moet wat anders gaan doen.
    Valt zowat uit elkaar.
    Dit is niet normaal,echt niet.
    Hier kan Ajax dus niets meer mee.
    Vind ik leuk
    Chielus +126
    maandag 17 september 2018 om 18:19
    Denk je dat hij eindelijk terug is krijgen we dit weer. Die jongen heeft toch te veel klachten telkens, zonde
    Vind ik leuk
    N.E.C. +234
    maandag 17 september 2018 om 18:23
    Dan zal hij wel weer fit zijn als wij er tegen mogen
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31515
    maandag 17 september 2018 om 18:30
    Zou zonde zijn als dolberg kapot gaat aan blessures.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    maandag 17 september 2018 om 18:31
    Verkoop Dolberg aub !
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 18:32
    Dolberg; de man van Papier Mache
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 18:35
    Heb het idee ,dat dolberg niet meer op zijn niveau komt ,als 2 jaar terug
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5364
    maandag 17 september 2018 om 18:42
    dat wordt niks meer met dolberg
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:21
    Nu weer zijn knieholte...vrees voor zijn toekomst door die kwetsbaarheid
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:23
    Het is net Bergwijn, hij wil niet in de beloften spelen😂😂
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    maandag 17 september 2018 om 20:28
    Romero 2.0?
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1140
    maandag 17 september 2018 om 20:35
    Dolberg is onze man van glas!
    Voor zijn blessure speelde hij ook als een natte krant, ik hoop dat het ooit nog iets wordt.
    Het bod van 40 miljoen hadden we moeten accepteren, en een nieuwe spits halen. Of Sierhuis moet er klaar voor zijn?
    Vind ik leuk
    ajaxdev +466
    maandag 17 september 2018 om 20:36
    Die Dolberg is weer geblesseerd maar nu aan de knieholte. komt geen eind aan voor die jongen. wat een pech allemaal voor hem. sterkte en hopen dat hij er snel weer bij kan zijn
    Vind ik leuk
    Jordtt +1111
    maandag 17 september 2018 om 21:38
    Balen, hopelijk niet te erge terugval ofzo en is het gewoon voorzichtigheid.

    Trouwens, dat Jong Ajax heeft talentvolle keeper hoor, ik zie de opvolger van Onana al eraan komen... Ben ook wel fan van Danilo (toch? Die spits :P)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: Toch geen rentree voor Dolberg: nieuwe klachten houden spits aan kant