Update: Toch geen rentree voor Dolberg: nieuwe klachten houden spits aan kant

Update: Toch geen rentree voor Dolberg: nieuwe klachten houden spits aan kant

Gepubliceerd: maandag 17 september 2018 om 17:43ma 17-09-2018 om 17:43

Niet alleen Kasper Dolberg maakt maandagavond bij Jong Ajax zijn eerste minuten na maanden blessureleed. Vaclav Cerny staat óók voor zijn rentree.

"Daar ben ik heel blij mee", vertelt Ten Hag aan Ajax TV. "Vaclav en Kasper hebben lange tijd niet gespeeld. Vaclav zelfs heel lang niet. Kasper ook heel lang niet, maar tussendoor had het er een paar de schijn van dat hij terug zou komen. Het is ontzettend goed voor het team dat ze terug gaan keren en de volgende stap zetten in het revalidatietraject."

Dolberg speelde dit seizoen nog geen minuut, terwijl Cerny bijna een jaar geleden een zware knieblessure opliep. Ten Hag heeft wel een idee hoe zwaar de afgelopen periode is geweest voor de jonge aanvallers. "Dat is vreselijk. Als je als jonge speler heel lang moet toekijken, is dat ontzettend vervelend, teleurstellend en frustrerend."

Het is nog niet bekend of Dolberg en Cerny snel weer inzetbaar zijn voor Ajax. Ten Hag wil eerst afwachten hoe de twee reageren op hun minuten bij Jong Ajax. "Ze kijken er naar uit om weer te spelen. Die wedstrijdervaring hebben ze nodig, want hun uiteindelijke doel is om weer in de Arena te spelen."

Update 17:43 uur: Kasper Dolberg zal maandagavond toch niet zijn rentree maken bij Jong Ajax. De Deense spits kampt met klachten in de knieholte.

Plaats een reactie

Donnygo +4099
maandag 17 september 2018 om 15:55
Goed nieuws hopelijk krijgen ze geen terug val, en weg is de hoop.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 18:02]
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 17:46
En hier is het antwoord op je stelling...
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 17:50
Aaaaaaand it's gone
Vind ik leuk
Leedz +7501
maandag 17 september 2018 om 15:55
Top!

Als Cerny zijn oude niveau haalt is hij zeker een welkome versterking (al dan niet voor de bank)

en over Dolberg in vorm hoef ik uiteraard niet zoveel over te zeggen
[Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 15:56]
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19093
maandag 17 september 2018 om 15:57
Top nieuws. Ik ging sowieso al kijken vanavond, maar dit maakt het wel wat leuker.
Vind ik leuk
John040 +2505
maandag 17 september 2018 om 17:52
Jammer dat hij niet fit is. Toch ook een speler die Alves kan heten 1 goed seizoen de rest is onbekend.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19093
maandag 17 september 2018 om 17:55
Je kunt Dolberg nog niet afschrijven. Naast zijn blessure is hij afgelopen seizoen opgezadeld geweest met Kluivert en Younes. Geen van beide heeft hem ooit een bruikbare bal gegeven.
Vind ik leuk
Karakter1 +1325
maandag 17 september 2018 om 15:59
Ik tel de minuten af totdat Dolberg weer bij Ajax 1 speelt en hopelijk zijn oude vorm daar etaleert. De balbehandeling is bijna erotisch en de koele persoonlijkheid zorgt ervoor dat ik bijna weer kalverliefde waarneem.
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 16:00
Effe serieus?
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 16:02
Voor de rest alles goed? Misschien tijd voor je pilletje?
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19093
maandag 17 september 2018 om 16:26
Say wut?
Vind ik leuk
mcmodd +26199
maandag 17 september 2018 om 16:30
Heb je het nu echt over voetbal Karakter 1?
Vind ik leuk
Karakter1 +1325
maandag 17 september 2018 om 16:46
Welnee. Natuurlijk vind ik Dolberg een fantastisch talent, maar af en toe even zulke berichten erdoorheen gooien heb ik echt nodig tussen al die nutteloze ajax-psv discussies op deze site. Vergeef het me;-)
Vind ik leuk
mcmodd +26199
maandag 17 september 2018 om 16:54
Direct, ik voel met je mee.
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 17:50
erotisch, dan kijk ik wel ergens anders naar als ik dat wil zien , hij was zeer goed onder peter bosh , toen kwam er de klad in , en was hij bagger .
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 17:54
Karakter : dat je gay bent vind ik prima ,maar ga met je kalverliefde naar die overschatte en hopeloos uit vorm zijnde dolberg hier niet te koop lopen aub.

Daar zijn andere sites voor!.
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 16:02
En dan nog te bedenken dat we Bandé ook nog hebben. Hebben we nog niks van gezien (geblesseerd). Ben benieuwd wat hij in dit Ajax kan laten zien, leuk om straks weer meer mogelijkheden te hebben in de aanval, dat houd de spelers scherp.
Vind ik leuk
mcmodd +26199
maandag 17 september 2018 om 16:32
Er zullen er een paar op de bank of tribune moeten zitten. Iets slechter voor de scherpte.
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 16:03
Wat gaat er eigenlijk met Sinkgraven gebeuren als hij terugkeert?
Neem niet aan dat hij de back-up van Tagliafico word, nog maar te zwijgen over een plek op het middenveld.
Vind ik leuk
Foden +4562
maandag 17 september 2018 om 16:06
Wordt de backup van Tagliafico en is eventueel een optie op het middenveld
Vind ik leuk
Echt? +5277
maandag 17 september 2018 om 16:07
Kan hij niet op de plek van Daley Blind spelen?
Vind ik leuk
Come on Utreg +29125
maandag 17 september 2018 om 17:20
En Blind dan? Bankie?
Vind ik leuk
Echt? +5277
maandag 17 september 2018 om 18:38
Ja, of naar Utrecht, Dickie vind hem wel leuk volgens mij
Vind ik leuk
Come on Utreg +29125
maandag 17 september 2018 om 20:10
Transfersom aan de hoge kant ;-)
Vind ik leuk
2cents +60155
maandag 17 september 2018 om 16:07
Wat neem je dan wel aan?

Wat Mazraoui laat zien op rechts, deed Sinkgraven al op links. Prima tegen tegenstanders waartegen Ajax heel veel aan de bal is. Verdedigend is hij minder, maar dat zie ik bij backs van veel ploegen terug tegenwoordig.

Buiten dat, hij wordt geen basis maar geeft wel weer extra opties. En verkoop of verhuur kan pas weer in de winter, als hij dan überhaupt al fit is.
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 16:17
Ja dat snap ik ook wel.
Ik vind Daley in potentie een hele goeie middenvelder, en zou het zonde vinden om zijn identiteit misbruikt te zien worden door hem op de back positie te posteren.
Maar als het betekent dat met een fitte Daley, in geval van nood Blind gewoon naast de Ligt kan blijven spelen, zonder dat Frenkie weer centraal komt te spelen heet ik hem van harte welkom!
Vind ik leuk
2cents +60155
maandag 17 september 2018 om 16:24
Ik vond Sinkgraven het best goed doen als back. Zelf kreeg hij er ook plezier in nadat hij in eerste instantie niet zo happig was. Hij kwam namelijk heel veel aan de bal en kon gewoon mee naar voren.

Jammer dat hij niet langere tijd fit bleef. Dat blijft een probleem bij hem.
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 16:33
Niet alle wedstrijden waren top maar dat hoeft ook niet als je op een plek speelt die je niet gewend bent.
Dat was Mazraoui overigens ook niet in de eerste wedstrijden, maar die word elke week ook beter en beter.
Maar daar zit het hem dan in juist: ‘wedstrijdritme’.
Nico blijft onze nummer 1 en dus is het maar te hopen dat Daley genoeg weerstand word geboden in de KKD.

Vind ik leuk
2cents +60155
maandag 17 september 2018 om 16:37
Is hij nog niet te oud om voor Jong in de KKD te mogen spelen?

Tagliafico wordt onhoudbaar vrees ik. Dus een fitte Sinkgraven kan hopelijk strijden met Bakker om die plek.

Al hoop ik dat Tagliafico nog een tijdje blijft natuurlijk.
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 16:42
+1 😅
Jemig wat vliegt de tijd voorbij, hey!
Vind ik leuk
|Ajax| +1291
maandag 17 september 2018 om 16:12
Ik ook.
Vind ik leuk
Voetbal.com +1000
maandag 17 september 2018 om 16:22
In de Arena? In de Cruijf godentempel is het toch Ten Hag.
Vind ik leuk
jari11 +2409
maandag 17 september 2018 om 16:42
Iedereen praat zo vol lof over Dolberg. Ik vind het wel meevallen, het lijkt alsof hij er allemaal geen zin in heeft. Tuurlijk hij heeft 1 jaar goed jaar gehad in het jaar van Bosz. Daarna was hij zeer zeer matig, ik moet het nog maar zien. Anders gewoon KJH het vertrouwen geven.
Vind ik leuk
El Cazador +8683
maandag 17 september 2018 om 16:48
We hebben iedereen nodig voor een suc6 jaar bij Ajax.
Vind ik leuk
chuckie88 +2486
maandag 17 september 2018 om 16:51
Zijn er bij... zin in
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 17:31
Yes! Mijn 2 favo spelers van Ajax zijn weer terug!
Vind ik leuk
Niels92 +33907
maandag 17 september 2018 om 17:49
Dus niet :(
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 18:25
Dit meen je niet... Echt sneu voor Dolberg!
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 17:41
Cerny daar heb ik nog nacht merrie,s van als ik aan de wetstrijd tegen de graafschap voor mijn ogen haal , de bal voor het inschieten en het kampioenschap was binnen , nee hoor cerny dacht laat ik hem recht omhoog schoppen .
Deze spelers komt veel tekort , ik hop dat ik ongelijk krijg , we gaan het zien
[Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 17:41]
Vind ik leuk
Niels92 +33907
maandag 17 september 2018 om 17:47
Daar gaan we weer :(
Vind ik leuk
John040 +2505
maandag 17 september 2018 om 17:49
Ja dat komt als je er teveel van verwacht na zo een lange periode. PSV heeft het met Romero.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19093
maandag 17 september 2018 om 17:49
HOUDT HET DAN NOOIT OP?


AAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHH

Ik had hem nog wel basis gezet zondag...
Vind ik leuk
rexxo +6743
maandag 17 september 2018 om 17:56
Die gaat lekker, stapmaatje van Sinkgraven?
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 17:57
Het schiet niet op
Vind ik leuk
G.Kopf +4390
maandag 17 september 2018 om 17:57
Het is toch wel erg sneu aan het worden zo voor die jongen.
Hoop dat ie snel weer op het veld staat te ballen.
Vind ik leuk
rober2704 +818
maandag 17 september 2018 om 17:59
Dolberg gaat zo langzamerhand een kopie worden van Romero bij PSV.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23652
maandag 17 september 2018 om 18:00
Balen weer ...
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 18:02
Zo niet verwacht. Dit is wel gunstig. Het wordt nooit meer iets met Dolberg.
Vind ik leuk
Jeroen77 +537
maandag 17 september 2018 om 18:06
Glas is nog sterker. Dus de man van glas gaat niet op.
Vind ik leuk
Foebele +53581
maandag 17 september 2018 om 18:12
Tjonge jonge, die gozert kan beter tot de winterstop in bed blijven liggen want hij blijft maar kwakkelen met blessures.
Vind ik leuk
Tfoe +3898
maandag 17 september 2018 om 18:17
Gaat nooit meer goed terugkomen,mark my words....
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
maandag 17 september 2018 om 18:12
Dat is het einde.
Vind ik leuk
RR12 +660
maandag 17 september 2018 om 18:14
Er zijn jongens zat die op die manier nooit meer iets hebben kunnen presteren. Hoop t niet voor die gast maar gaat wel die kant op.
Vind ik leuk
renemar +736
maandag 17 september 2018 om 18:15
or hem maar het betekent dat je niet meer op hem moet rekenen. Zou hij op enig moment blessurevrij worden is dat meegenomen. Nu al kijken naar nieuwe spits voor de tweede seizoenshelft. Sierhuis is geen optie en Huntelaar gaat geen 40 wedstrijden spelen. En als die ook nog geblesseerd raakt heb je een gigantisch probleem.
Vind ik leuk
Tfoe +3898
maandag 17 september 2018 om 18:16
Juist.
Ze zullen ook zeker op zoek gaan naar een centrumspits.
Vind ik leuk
Tfoe +3898
maandag 17 september 2018 om 18:15
Die jongen moet wat anders gaan doen.
Valt zowat uit elkaar.
Dit is niet normaal,echt niet.
Hier kan Ajax dus niets meer mee.
Vind ik leuk
Chielus +133
maandag 17 september 2018 om 18:19
Denk je dat hij eindelijk terug is krijgen we dit weer. Die jongen heeft toch te veel klachten telkens, zonde
Vind ik leuk
N.E.C. +777
maandag 17 september 2018 om 18:23
Dan zal hij wel weer fit zijn als wij er tegen mogen
Vind ik leuk
Smithsonian +41536
maandag 17 september 2018 om 18:30
Zou zonde zijn als dolberg kapot gaat aan blessures.
Vind ik leuk
Gerwin Vink +1959
maandag 17 september 2018 om 18:31
Verkoop Dolberg aub !
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1712
maandag 17 september 2018 om 18:32
Dolberg; de man van Papier Mache
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 18:35
Heb het idee ,dat dolberg niet meer op zijn niveau komt ,als 2 jaar terug
Vind ik leuk
Frietbakker +5599
maandag 17 september 2018 om 18:42
dat wordt niks meer met dolberg
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 19:21
Nu weer zijn knieholte...vrees voor zijn toekomst door die kwetsbaarheid
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 19:23
Het is net Bergwijn, hij wil niet in de beloften spelen😂😂
Vind ik leuk
Korm +39585
maandag 17 september 2018 om 20:28
Romero 2.0?
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1576
maandag 17 september 2018 om 20:35
Dolberg is onze man van glas!
Voor zijn blessure speelde hij ook als een natte krant, ik hoop dat het ooit nog iets wordt.
Het bod van 40 miljoen hadden we moeten accepteren, en een nieuwe spits halen. Of Sierhuis moet er klaar voor zijn?
Vind ik leuk
ajaxdev +595
maandag 17 september 2018 om 20:36
Die Dolberg is weer geblesseerd maar nu aan de knieholte. komt geen eind aan voor die jongen. wat een pech allemaal voor hem. sterkte en hopen dat hij er snel weer bij kan zijn
Vind ik leuk
Jordtt +1430
maandag 17 september 2018 om 21:38
Balen, hopelijk niet te erge terugval ofzo en is het gewoon voorzichtigheid.

Trouwens, dat Jong Ajax heeft talentvolle keeper hoor, ik zie de opvolger van Onana al eraan komen... Ben ook wel fan van Danilo (toch? Die spits :P)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws