De Boer looft AZ-aanwinst: 'Speelde hele goede pot, echt van hem genoten'

De Boer looft AZ-aanwinst: 'Speelde hele goede pot, echt van hem genoten'

Gepubliceerd: maandag 17 september 2018 om 17:18ma 17-09-2018 om 17:18

AZ speelde afgelopen zondag met 1-1 gelijk tegen Feyenoord. Ronald de Boer genoot vooral van het spel van Albert Gudmundsson, die deze zomer de overstap maakte van Eindhoven naar Alkmaar.

"Gudmundsson speelde een hele goede pot", aldus De Boer in Dit was het Weekend op FOX Sports. "Wat ik het mooie van hem vindt: hij anticipeert, laat zijn man los en voelt gewoon waar de bal gaat komen. (...) Voetballend is hij ook heel goed en heel rustig aan de bal. Ik heb echt van hem genoten."

De Boer noemt Gudmondsson 'echt een goede aanwinst': "PSV heeft hem laten gaan en PSV heeft natuurlijk heel veel kwaliteiten in de groep. Maar dit is wel een jongen in mijn ogen waar we van gaan genieten. (...) Ik denk dat Van den Brom heeft gezien dat hij veel kwaliteit heeft, maar niet op de buitenkant, maar op het middenveld. Feyenoord had daar heel veel moeite mee, al ging dat de tweede helft wat beter."

Plaats een reactie

Janzijnvader +16800
maandag 17 september 2018 om 17:21
Bedankt PSV :) wij zijn blij met hem!
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 17:24
Jullie hadden toch tot voor kort ook een Gudmundsson in de gelederen, familie van?
Vind ik leuk
Janzijnvader +16800
maandag 17 september 2018 om 18:02
Ja Johan Berg Gudmundsson. Geen idee of het familie is, die naam zal wel een soort 'De Jong' zijn zoals we in Nederland vaak zien en daar en vaak voorkomen.
Vind ik leuk
Multatuli +150
maandag 17 september 2018 om 18:48
Nee is geen familie.
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 17:22
Had toch ook wel zijn minuten gemaakt in het kielzog van Lozano en Bergwijn
[Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 18:57]
Vind ik leuk
lexy88 +1553
maandag 17 september 2018 om 17:51
Dat dacht Sam Lammers ook..
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 18:57
Malen is veel beter en die kan op alle posities voorin.
Lammers zit prima op zijn plek in Herenveen.
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 17:22
Is dit nu de Frenkie van AZ?
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 17:23
Leuke speler.

Complimentje voor AZ

[Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 17:23]
Vind ik leuk
Foden +4564
maandag 17 september 2018 om 17:24
Frappant dat PSV hem zo makkelijk liet gaan
Vind ik leuk
ronnie1100 +1102
maandag 17 september 2018 om 18:57
Ze wilde vast wat terug doen na Maher en Luckassen
Vind ik leuk
Floaz +927
maandag 17 september 2018 om 17:29
Psv is gul, respect
Vind ik leuk
pos +9304
maandag 17 september 2018 om 17:32
PSV is vooral dom geweest denk ik. Maar goed je moet ook weer niet op 1 wedstrijd af gaan. Maar dat hij indruk maakte gisteren is wel duidelijk.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9846
maandag 17 september 2018 om 17:42
Bot, Jan-Arie en clasie hadden gisteren ook wel het zelfoplossend vermogen van een schildpad...die jongen kreeg alle vrijheid. 1 had er moeten doorschuiven.
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 18:59
Clasie doorschuiven ?? is een controlerende middenvelder als die doorschuift is het een aanvaller.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9846
maandag 17 september 2018 om 20:03
Op 1 vd az middenvelders.
Vind ik leuk
Floaz +927
maandag 17 september 2018 om 18:37
Ach je kan er maar 11 opstellen hé haha
Vind ik leuk
Cookee +12162
maandag 17 september 2018 om 17:38
Cocu deed veel goeds, maar als je nu Bommel ziet, die zet wel spelers op de goede plek. Cocu zette Gudmundson elke keer op de vleugel. Onbegrijpelijk dat ze Ramselaar nog haalden terwijl ze deze speler al hadden.
Gister ook weer die jongen maakt het verschil bij AZ en dan nu Maher ook nog... met dank aan de onkunde bij PSV.
Hoewel die Guti wel een kanjer is weer. Maar die Gudmundson vind ik minstens zo goed als Frenkie de Jong zo niet beter. Deze jongen beslist wedstrijden en dat zie ik Frenkie nog niet doen.
Vind ik leuk
heur es +861
maandag 17 september 2018 om 17:49
Tegen Clasie (niet FIT) Kun je je heerlijk uitleven.
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
maandag 17 september 2018 om 18:02
Wij ook dat hij het goed doet!
Vind ik leuk
#TenHagOut +488
maandag 17 september 2018 om 18:42
Goeie speler. Gaat AZ nog veel plezier aan beleven.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 18:43]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws