De Boer looft AZ-aanwinst: 'Speelde hele goede pot, echt van hem genoten'

    De Boer looft AZ-aanwinst: 'Speelde hele goede pot, echt van hem genoten'

    maandag 17 september 2018 om 17:18

    AZ speelde afgelopen zondag met 1-1 gelijk tegen Feyenoord. Ronald de Boer genoot vooral van het spel van Albert Gudmundsson, die deze zomer de overstap maakte van Eindhoven naar Alkmaar.

    "Gudmundsson speelde een hele goede pot", aldus De Boer in Dit was het Weekend op FOX Sports. "Wat ik het mooie van hem vindt: hij anticipeert, laat zijn man los en voelt gewoon waar de bal gaat komen. (...) Voetballend is hij ook heel goed en heel rustig aan de bal. Ik heb echt van hem genoten."

    De Boer noemt Gudmondsson 'echt een goede aanwinst': "PSV heeft hem laten gaan en PSV heeft natuurlijk heel veel kwaliteiten in de groep. Maar dit is wel een jongen in mijn ogen waar we van gaan genieten. (...) Ik denk dat Van den Brom heeft gezien dat hij veel kwaliteit heeft, maar niet op de buitenkant, maar op het middenveld. Feyenoord had daar heel veel moeite mee, al ging dat de tweede helft wat beter."

    Plaats een reactie

    Janzijnvader +15726
    maandag 17 september 2018 om 17:21
    Bedankt PSV :) wij zijn blij met hem!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:24
    Jullie hadden toch tot voor kort ook een Gudmundsson in de gelederen, familie van?
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +15726
    maandag 17 september 2018 om 18:02
    Ja Johan Berg Gudmundsson. Geen idee of het familie is, die naam zal wel een soort 'De Jong' zijn zoals we in Nederland vaak zien en daar en vaak voorkomen.
    Vind ik leuk
    Multatuli +111
    maandag 17 september 2018 om 18:48
    Nee is geen familie.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:22
    Had toch ook wel zijn minuten gemaakt in het kielzog van Lozano en Bergwijn
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 18:57]
    Vind ik leuk
    lexy88 +1362
    maandag 17 september 2018 om 17:51
    Dat dacht Sam Lammers ook..
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 18:57
    Malen is veel beter en die kan op alle posities voorin.
    Lammers zit prima op zijn plek in Herenveen.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:22
    Is dit nu de Frenkie van AZ?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:23
    Leuke speler.

    Complimentje voor AZ

    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 17:23]
    Vind ik leuk
    Foden +4608
    maandag 17 september 2018 om 17:24
    Frappant dat PSV hem zo makkelijk liet gaan
    Vind ik leuk
    MexicoPSV +8750
    maandag 17 september 2018 om 17:54
    Wij hebben meer pareltjes op die positie.
    Vind ik leuk
    ronnie1100 +996
    maandag 17 september 2018 om 18:57
    Ze wilde vast wat terug doen na Maher en Luckassen
    Vind ik leuk
    Floaz +970
    maandag 17 september 2018 om 17:29
    Psv is gul, respect
    Vind ik leuk
    pos +8790
    maandag 17 september 2018 om 17:32
    PSV is vooral dom geweest denk ik. Maar goed je moet ook weer niet op 1 wedstrijd af gaan. Maar dat hij indruk maakte gisteren is wel duidelijk.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8822
    maandag 17 september 2018 om 17:42
    Bot, Jan-Arie en clasie hadden gisteren ook wel het zelfoplossend vermogen van een schildpad...die jongen kreeg alle vrijheid. 1 had er moeten doorschuiven.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 18:59
    Clasie doorschuiven ?? is een controlerende middenvelder als die doorschuift is het een aanvaller.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8822
    maandag 17 september 2018 om 20:03
    Op 1 vd az middenvelders.
    Vind ik leuk
    Floaz +970
    maandag 17 september 2018 om 18:37
    Ach je kan er maar 11 opstellen hé haha
    Vind ik leuk
    cheeks +3571
    maandag 17 september 2018 om 17:38
    PSV wilde ook verlengen maar je kan een speler van dit niveau het ook niet aan doen om wekelijks KKdivisie te laten spelen omdat Gudmunsson op de posities waar hij kan spelen 2 man voor zich had.
    Vind ik leuk
    pos +8790
    maandag 17 september 2018 om 18:18
    Dat kan. Maar als ik zie dat spelers als Rosario en Dante momenteel kansen krijgen dan had ook Gudmundsson daar best een kans kunnen krijgen lijkt me. Ik vond hem echt heel sterk gisteren.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:03
    Mauro word als een groter talent geacht. Pereiro staat hoger in de pikorde en waarschijnlijk dacht Gudmundsson dat Ramselaar dat ook was.
    Vind ik leuk
    pos +8790
    maandag 17 september 2018 om 20:13
    O ja Mauro is er ook nog. Apart want die heeft nog weinig indruk gemaakt meen ik. Nou talent genoeg inderdaad bij PSV ook maar zoals gezegd vond ik gisteren dat de klasse er vanaf droop.
    Vind ik leuk
    Cookee +10706
    maandag 17 september 2018 om 17:38
    Cocu deed veel goeds, maar als je nu Bommel ziet, die zet wel spelers op de goede plek. Cocu zette Gudmundson elke keer op de vleugel. Onbegrijpelijk dat ze Ramselaar nog haalden terwijl ze deze speler al hadden.
    Gister ook weer die jongen maakt het verschil bij AZ en dan nu Maher ook nog... met dank aan de onkunde bij PSV.
    Hoewel die Guti wel een kanjer is weer. Maar die Gudmundson vind ik minstens zo goed als Frenkie de Jong zo niet beter. Deze jongen beslist wedstrijden en dat zie ik Frenkie nog niet doen.
    Vind ik leuk
    heur es +643
    maandag 17 september 2018 om 17:49
    Tegen Clasie (niet FIT) Kun je je heerlijk uitleven.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1389
    maandag 17 september 2018 om 18:02
    Wij ook dat hij het goed doet!
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +504
    maandag 17 september 2018 om 18:42
    Goeie speler. Gaat AZ nog veel plezier aan beleven.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 18:43]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws