Spits maakt er elf in monsterzege bij amateurs: 'Dit sloeg helemaal nergens op'

    Spits maakt er elf in monsterzege bij amateurs: 'Dit sloeg helemaal nergens op'

    Gepubliceerd: maandag 17 september 2018 om 21:43ma 17-09-2018 om 21:43

    Een bijzonder voetbalweekend voor SC Helmondia: de zondag derdeklasser was in de beker met liefst 0-24 te sterk voor tegenstander HVV Helmond, dat uitkomt in de vijfde klasse. Na een 0-7 ruststand besloten nog maar negen spelers van de thuisploeg terug te keren op het veld.

    "Ik had niet echt het gevoel dat er blessures waren, maar we waren wel verbaasd. Tegen mijn team heb ik gezegd dat we moesten blijven tikken. Dat de score dan zo hoog uitvalt, had niemand verwacht", aldus trainder Davy Manders in gesprek met het Eindhovens Dagblad.

    Volgens spits Amos Letwory, goed voor elf (!) doelpunten, was het een aparte middag. "Dit sloeg helemaal nergens op. Voetbal speel je met elf tegen elf, maar na rust stond HVV ineens nog maar met negen spelers op het veld. En gaandeweg de tweede helft waren er zelfs nog maar zeven over. Ze hadden allemaal last van blessures, maar er leek meer aan de hand", vertelt hij aan Omroep Brabant.

    Volgens Letwory liep het onderling erg moeizaam bij de thuisploeg. "Al tijdens de eerste helft wilde een speler van het veld stappen omdat hij het niet meer zag zitten. Ik zeg nog tegen die gast: 'Kom op, blijf staan en doe gewoon je best.' Maar ze boden weinig weerstand. Bij rust stond het al 0-7 en we hadden ook met 0-30 kunnen winnen. HVV moet zich eigenlijk diep schamen voor deze wedstrijd, het was schandalig."

    Plaats een reactie

    maandag 17 september 2018 om 21:48
    Zelfs voor amateur uitslagen beschamend !

    Straftraining en daarna aan t bier !
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6538
    maandag 17 september 2018 om 21:50
    Of andersom...
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 22:08
    Nou PSV bereidt je maar vast voor op zondag
    Vind ik leuk
    Rodajc +15988
    dinsdag 18 september 2018 om 00:29
    Is wel Helmond he, daar zijn ze de schaamte allang voorbij.
    Vind ik leuk
    Bengelino +12356
    maandag 17 september 2018 om 21:49
    Geflatteerd hoorde ik
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6279
    dinsdag 18 september 2018 om 00:21
    scorenbord journalastiek zou ik zeggen
    de kansen verhouding lag echt wel anders
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19385
    maandag 17 september 2018 om 21:51
    Heeft Martin van Geel al een bod uitgebracht?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 22:07
    Ik heb vernomen dat dit de selectie van Feyenoord wordt voor hun komende duel
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19368
    maandag 17 september 2018 om 21:53
    Overmars let je even op, Dolberg lijkt het niet meer aan te kunnen..
    Vind ik leuk
    Verratti +2160
    maandag 17 september 2018 om 22:02
    Zondag derde klasse. Nog absurder dan Jiskefet.
    Vind ik leuk
    Schaar +1533
    maandag 17 september 2018 om 22:36
    Ach ja kan gebeuren, van de week even de koppen bij elkaar en aanstaand weekend weer gaan als de brandweer.
    Vind ik leuk
    broedkip +1795
    maandag 17 september 2018 om 22:39
    Ook wel eens een 33-0 overwinning van een standaard team zien langskomen.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 22:43
    Ach de scheids was partijdig, we hadden 2 helfden de wind tegen, in onze 16 meter lagen minder polletjes dan bij die andere en iedereen was op een bruiloft geweest aldus de mol.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 22:50
    wat is een trainder??
    Vind ik leuk
    SanKev +864
    maandag 17 september 2018 om 23:33
    Voor elke goal die je scoort moet je direct een atje trekken. Zo worden de teams gaandeweg de wedstrijd meer aan elkaar gewaagd en blijft alles mogelijk. Waar is die ideeënbus van de KNVB?
    Vind ik leuk
    Rodajc +15988
    dinsdag 18 september 2018 om 00:31
    Heb ook een keertje met 20-0 verloren, zie het probleem niet. Voor vijfdeklassers is het toch écht maar een spelletje.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws