Algemeen directeur Arsenal vertrekt: 'Zwaarste beslissing uit mijn leven'

    Algemeen directeur Arsenal vertrekt: 'Zwaarste beslissing uit mijn leven'

    dinsdag 18 september 2018 om 12:02

    Ivan Gazidis (links met rode stropdas) vertrekt bij Arsenal. De bestuursvoorzitter vertrekt naar Italië om aan de slag te gaan bij AC Milan. Volgens de Zuid-Afrikaan was het één van de moeilijkste beslissingen uit zijn leven.

    Gazidis stond sinds 2009 aan het roer bij de club uit Londen, maar heeft een aanbod geaccepteerd van AC Milan. "Ik weet dat velen denken dat dit een vreemd tijdstip is om de club te verlaten, maar ik denk dat het goed is", laat hij in gesprek met het clubkanaal van Arsenal weten.

    Het kostte Gazidis veel moeite om de beslissing te maken. "Het is de zwaarste beslissing van mijn leven. Ik geloof dat  het na tien jaar de juiste tijd is om plaats te maken voor een nieuwe naam. Ik kijk er na zoveel jaar bij Arsenal naar uit om me bij een van ’s werelds andere grote clubs te voegen."

    De taken van Gazidis worden overgenomen door Vinai Venkatesham en Raul Sanllehi, die beiden al in dienst waren van de Londense club als commercieel directeur en hoofd voetbalzaken.

    Plaats een reactie

    dinsdag 18 september 2018 om 12:20
    Allemaal uit de buurt? Zit geen Engelsman meer bij.
    Vind ik leuk
    guusje +1125
    dinsdag 18 september 2018 om 12:23
    ehhh... en Tony Trindade de Vilhena is ook geen Nederlander!?!?!
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 12:30
    Geboren in Maassluis, best Nederlands dus.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5195
    dinsdag 18 september 2018 om 14:24
    Leg dat ff uit aan de gemiddelde Marokkaan....
    Vind ik leuk
    buddha +8777
    dinsdag 18 september 2018 om 12:24
    lijkt mijn wijk wel. woont volgens mij niet 1 Engelsman.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 12:31
    Als je in Hattem woont hoeft dat niet persé vreemd te zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 12:24
    Meest voorspelbare Tweet ooit:

    https://twitter.com/MrDtAFC/status/1041991171915034624

    Lol!
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1706
    dinsdag 18 september 2018 om 12:24
    Nou zoveel goed werk is daar niet gedaan in de periode dat hij daar zat.
    Kan alleen maar beter gaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 12:36
    Dat ben ik niet helemaal niet je eens hoor! Prachtige club, prachtige complex, en prima selectie. Financieel erg gezond ook nog. Als deze kerel het zo slecht gedaan zou hebben dan zou AC Milan vooraan hebben gestaan om hem in dienst te nemen.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1706
    dinsdag 18 september 2018 om 12:39
    Wenger had er al veel eerder uitgemoeten en de selectie had veel beter kunnen zijn, op z’n minst kanshebber op plek 3/4.
    Maar verder ben ik het wel eens met de punten die je noemt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 12:44
    Dat van Wenger ben ik dan wel weer met je eens. Die zat helaas over zijn houdbaarheids datum heen. Anderzijds bewijst Arsenal wel hiermee dat het niet in hun DNA zit om hals over kop rare beslissingen te nemen als het even tegen zit!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 12:45]
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 12:45
    Welk complex heb je het dan over?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8175
    dinsdag 18 september 2018 om 12:53
    Dat complex wat er al lang en breed stond, denk ik? ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 12:56
    Ik dacht, misschien heeft hij ook nog ergens een complex uit de grond gestampt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 12:56
    Ik heb het specifiek over de metamorfose van het Emirates stadion sinds 2009. Hierdoor heeft het een fijn Arsenal gevoel gekregen. Nee Ik heb het zeker niet over London Colney. Dat is wel hoognodig aan vervanging toe.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 13:00
    Ik weet niet in hoeverre hij daar de credits voor verdient, de Arsenal-fans die ik ken waren over het algemeen zeer ontevreden over hem, al zegt dat niet altijd alles; hij zal goede dingen hebben gedaan, maar op bepaalde punten ook zeker gefaald hebben.
    Vind ik leuk
    Cookee +10671
    dinsdag 18 september 2018 om 13:18
    Je hebt Arsenal-fans die dat zijn omdat ze prijzen willen en je hebt er die genieten van het wonderschone voetbal.
    Is maar net welke je spreekt.
    Ik word nog niet blij na het 'wegsnijden' van Arsene.
    Dat iemand deze parel van een mens weg wilde jagen begrijp ik nog niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 13:22
    Dat ben ik wel met je eens... ook al zat hij over de houdbaarheids datum heen. Ik had Wenger graag binnen een andere functie bij de club willen zien.
    Vind ik leuk
    Cookee +10671
    dinsdag 18 september 2018 om 15:25
    Houdbaarheid was niet verlopen vind ik.
    Arsenal kan financieel niet mee met de clubs die daarboven staan. Dus dan moet je niet een prijs eisen.
    Vergeet ook niet dat Wenger jarenlang heel goedkoop inkocht, vaak jonge talenten, we herinneren Bergkamp, Gio, en vele anderen, waarmee hij veel geld bespaardde. Hoeveel spelers vertrokken wel niet naar de clubs met geld, City speelde even met 5 ex-Arsenal mensen.
    Een man genaamd Arsene... hoort kwa naam daar al.

    Is misschien gek van mij, maar al het falen van Arsenal wuifde ik altijd weg omdat ze ZO mooi voetbal speelden. Nu lijkt het nog steeds kwa spelers daarop, maar toch is het anders. Het labiele zit er nog in.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 15:26]
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 13:20
    Ik ben ook niet overal over tevreden. Het belangrijkste is dat hij een stabiele gezonde club achter zich laat. Arsenal kan ermee vooruit. Hoe graag we ook de beste van de beste spelers voor onze club willen hebben, uitgeven wat je niet hebt kan je aan de rand van de afgrond brengen, Leeds United is daar een goed voorbeeld van. Na de halve finale in de Europa League in 2000, speelden ze in 2007 in League One (Derde Divisie). Alleen met goed beleid kan een club zich handhaven. Juist datgene heeft hij goed gedaan.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8175
    dinsdag 18 september 2018 om 13:02
    Stadion is toch in 2006 al opgeleverd? Of heeft er drie jaar later nog een metamorfose plaatsgevonden?
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 13:09
    Jazeker, in het begin was het een mooi stadion maar niet een Arsenal stadion. Vanaf 2009 is het stadion gaandeweg getransformeerd, met respect tot de rijke historie, tot een echt Arsenal stadion.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13215
    dinsdag 18 september 2018 om 12:56
    Want AC Milan is een baken van fantastisch bestuur en beleid de afgelopen jaren?

    Vind ik leuk
    Cookee +10671
    dinsdag 18 september 2018 om 13:15
    En blijkbaar hebben ze in Milaan niet iemand die een goede voetballer kan herkennen... bizar dat TD's ook al getransfereerd worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 13:18
    Dit is allesbehalve een technisch directeur, dan ben je pas echt in de aap gelogeerd als je hem die functie geeft.
    Vind ik leuk
    Cookee +10671
    dinsdag 18 september 2018 om 15:18
    Ok, vergeef me mijn 'mishap', gelukkig maar... maar transfers van NIET-voetballers blijf ik raar vinden... Brands naar Everton bijvoorbeeld, net of in Liverpool niemand rondloopt met kijk op voetbal.

    Ik zit nog te wachten tot topclubs publiek willen aankopen, ik ben beschikbaar Sara. :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 15:22
    Snap wel wat je bedoelt, maar soms kan het ook wel eens goed zijn om iemand met een hele frisse blik en een ander netwerk binnen te halen. Natuurlijk zijn er ook wel Engelsen die Director of Football bij Everton kunnen zijn, maar vooralsnog heeft het aantrekken van Brands ook best aardig uitgepakt, in de zin dat er uiteindelijk best veel en goede spelers zijn gehaald.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 15:31
    Maar nog geen stijgende lijn. Westham was bijvoorbeeld afgelopen weekend een maatje te groot.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 15:35
    Dat moeten we denk ik wel los van elkaar zien, er zijn onder Brands prima versterkingen gehaald, zoals bijv. Richarlison die erg op dreef was, maar het helpt dan niet mee dat hij de afgelopen 2 wedstrijden geschorst was.. Uiteindelijk moeten de technische staf en de spelers het doen, maar op zijn eerste transfer window valt wat mij betreft weinig aan te merken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 15:42
    Dat ben ik wel met je eens. Het is ook erg lastig als 2de club in Liverpool. Er is daardoor concurrentie op de (locale) sponsordeals. Concurrentie op alles eigenlijk zoals toeschouwers en televisie. Daarbij is de populatie van Liverpool niet vergelijkbaar met Manchester. Dat juist nu Liverpool eindelijk goed begint te draaien helpt ook niet echt. Gezien deze omstandigheden heeft Brands het best goed gedaan dit jaar.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 15:44]
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 15:49
    Dat is zeker zo, maar qua financiele mogelijkheden hebben ze niet echt te klagen nu ze ook een Iraanse miljardair als eigenaar hebben, ik bedoel ze hebben toch bijna voor 100 miljoen pond ingekocht en Zouma gehuurd voor 7 miljoen pond en kunnen ook flinke salarissen betalen.. Er zal de komende jaren toch echt gepresteerd moeten gaan worden daar.
    Vind ik leuk
    Cookee +10671
    dinsdag 18 september 2018 om 16:14
    Denk je dat er veel concurrentie op sponsorgebied is? Het lijkt mij dat velen van geboorte af al een bepaalde kleur meekregen? Dat geldt toch ook voor sponsors?

    De Beatles hebben nooit uitgesproken wat hun voorkeur was wel? Dat geeft al aan hoe glad dat ijs is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 16:20
    Ik denk dat kleur dat je bij de geboorte mee krijgt meer iets is uit her verleden. Ik kan me uit mijn London tijd herinneren dat er gezinnen waren met zowel Millwall als West Ham supporters en gezinnen met Tottenham en Arsenal supporters. Dat zal in Liverpool niet anders zijn.
    Vind ik leuk
    Cookee +10671
    dinsdag 18 september 2018 om 16:55
    Pff, das geen lolletje. Werkt echt leuker als iedereen van 1 club houdt.
    Vind ik leuk
    Cookee +10671
    dinsdag 18 september 2018 om 16:12
    Ja, hij schijnt goed werk te doen. Maar toch... een eigen man op die plek die kent de cultuur, die kent de omgeving, spreekt de taal, dat verdient mijn voorkeur. Ik bedoel maar, een Evertonian die hangt niet zo snel rode kerstversiering in een kerstboom. :))
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 16:16
    Een echte Evertonian zal nooit aardbeienjam op brood of beschuit doen. ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 16:35
    Ik vind hem leuk!
    Vind ik leuk
    Cookee +10671
    dinsdag 18 september 2018 om 16:59
    Haha, maar helaas is blauw brood-beleg, als dat kaas is geweest meestal rijp voor het afval.
    Dus is een Evertonian dan te herkennen doordat hij Cerial-eter is?
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 13:31
    Niet dus ... zien ze zelf ook wel in. Vandaar de move.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +905
    dinsdag 18 september 2018 om 13:55
    Wie??? niet zo jammer, nooit geen prijs gepakt.
    Vind ik leuk
    Radya .G . +1152
    dinsdag 18 september 2018 om 15:31
    Die rechter heeft ook een rooie stropdas vp.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws