Engelse krant schrijft over 'elegante' De Ligt en Bergwijn: 'Weggestuurd bij Ajax'

Engelse krant schrijft over 'elegante' De Ligt en Bergwijn: 'Weggestuurd bij Ajax'

Gepubliceerd: dinsdag 18 september 2018 om 14:13di 18-09-2018 om 14:13

The Daily Mirror heeft hoge verwachtingen van Steven Bergwijn en Matthijs de Ligt. De vleugelaanvaller van PSV en de captain van Ajax kunnen dit seizoen hoge ogen gooien in de Champions League, denkt de Engelse boulevardkrant. 

The Daily Mirror fabriceerde een lijstje met daarop negen aanstormende talenten die te bewonderen zijn in het miljardenbal. Naast De Ligt en Bergwijn worden ook Jadon Sancho (Borussia Dortmund), Rodri (Atlético Madrid), Kylian Mbappé (PSG), Weston McKennie (Schalke 04), Gedson Fernandes (Benfica), Tanguy Ndombele (Olympique Lyon) en Goncalo Guedes (Valencia) in de spotlights gezet. 

Van De Ligt weet men dat hij 'nu al, op negentienjarige leeftijd, basisklant is bij het Nederlands elftal'. 'De Ligt is een elegante verdediger die in het afgelopen jaar fysiek enorm gegroeid is. Barcelona heeft hem op het oog als toekomstig opvolger van Gerard Pique'. 

Over Bergwijn: 'Op dertienjarige leeftijd werd hij weggestuurd door Ajax. De laatste jaren laat Bergwijn bij PSV zien dat men in Amsterdam een verkeerde inschatting heeft gemaakt. Vorig seizoen scoorde hij acht keer, nu staat de teller al op vier goals in de eerste vijf competitiewedstrijden.'

PSV begint dinsdagavond aan de groepsfase met een uitwedstrijd tegen FC Barcelona. Ajax ontvangt woensdag AEK Athene in Amsterdam. 

Plaats een reactie

Johnny Cash +8876
dinsdag 18 september 2018 om 14:14
Mbappe ook in dat rijtje. Verrassend hoor
Vind ik leuk
Mo +12362
dinsdag 18 september 2018 om 14:48
Mbappe is natuurlijk geen aanstormend talent meer he.
Vind ik leuk
COYG +7774
dinsdag 18 september 2018 om 14:50
Nee die is er al. Nu al!
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 14:53
Ik mis Frenkie :)
Vind ik leuk
dhrwobo +40993
dinsdag 18 september 2018 om 15:03
kiespijn
Vind ik leuk
Always PSV +16016
dinsdag 18 september 2018 om 15:08
Heimwee😂
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 15:23
Nostalgie.
Vind ik leuk
Snapje? +8075
dinsdag 18 september 2018 om 15:32
Frenkieeeeee el salvador!
Vind ik leuk
Futjebal +2631
dinsdag 18 september 2018 om 16:00
Dan moet je hem een appje sturen en ons niet lastig vallen met je liefdesverdriet
Vind ik leuk
mba4u2c +3593
dinsdag 18 september 2018 om 23:16
Wie???
Vind ik leuk
RtdDub +13423
dinsdag 18 september 2018 om 16:04
Het is de Engelse pers.
ook wel bekend om iemand die een bal 3x kan hoog houden en in het bezit is van een Engels paspoort meteen als World Class te bestempelen en Engeland steevast als favoriet voor EK en\of WK te benoemen.

Met andere woorden, niet serieus te nemen die lui.
Ook dit rijtje getuigd weer van een enorme luiheid: welke spelers hadden een goed eerste half jaar in 2018?
Die gaan we dan naar voren gooien als blikvangers van de CL dit jaar.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 16:04]
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 14:17
Inderdaad slecht gezien van Ajax, maar goed opgelet door PSV dat ze deze jongen een aantal jaren terug hebben binnen gehaald.
Vind ik leuk
SPRKY020 +974
dinsdag 18 september 2018 om 14:19
Ze hopen hetzelfde te bereiken met Viergever.
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 14:20
die heeft al vaker gescoord als alle Ajax verdedigers samen .....
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 14:24
Oja? De ligt tegen heracles en luik?
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 15:09
oh sorrie
dan heeft ie net zoveel gescoord als alle Ajax verdedigers samen ...... in minder wedstrijden
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 15:11]
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 16:11
Alsof een verdediger wordt betaald om doelpunten te maken......
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 17:31
Bergwijn is weggeGAAN bij Ajax niet weggeSTUURD! Ajax wou hem behouden, maar Bergwijn voelde zich er niet prettig. En hij heeft er veel voor over gehad, want Almere-Amsterdam is heel wat anders dan Almere-Eindhoven
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 09:16
En de ligt heeft meer gescoord even veel gescoord als jullie verdediging
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 09:22
Google maar ff welke PSV-ers er dit jaar gescoord hebben , en op welke positie ze spelen , zwetslul
ik zal je vast een hint geven , Viergever heeft er net zo veel gemaakt als de Ligt , in minder wedstrijden
een prima aantal voor een cv , ook voor de Ligt
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 11:20
Ja tegen fucking willem 2 nou dat is moeilijk
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 14:45
Heeft hij nu nog steeds evenveel gescoord als alle ajax verdedigers?
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 16:26
och gut , het kleutertje moet ff reageren nu
toe jij hier aankwam met je stoere domme praatjes , had ik nog gewoon gelijk nietsnut

en toen was jouw reactie gewoon domme praat van een zielig mannetje
net als je reactie nu , om je gelijk achteraf te halen
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 16:28
??? Ik zeg de waarheid en dan ben ik een kleuter? Goed realisme man. Je kan ook gewoon toegeven dat jij een fout hebt gemaakt, maar dat kan” kleutertje” blijkbaar niet
Vind ik leuk
Bhj +2080
dinsdag 18 september 2018 om 14:26
Die is ook verantwoordelijk voor meer tegengoals dan alle Ajax verdedigers samen.

Een verdediger staat er niet om te scoren overigens. Geniet maar lekker van Viergever, zullen wij ook doen.
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 15:02
voor welke tegen goal is Viergever dan verantwoordelijk
hypocriet volk sommige van die Ajaciedjes
ze stonden op de banken toen Viergever scoorde tegen Schalke
maar nu hij voor PSV speelt omdat Ajax zijn contract niet verlengde , kan ie er in een keer niks meer van
echt nog nooit zo'n triest en zielig volk zoals sommige van jullie gezien
en of jij daarbij hoort laat ik geheel aan jou over
Vind ik leuk
Pvdsluis +4089
dinsdag 18 september 2018 om 15:11
Goal tegen Fortuna bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 15:15
tuurlijk pikkie
als de spits scoort , is dat niet altijd de schuld van de verdediger
anders zou Blind ook verantwoordelijk zijn voor alle goals
en de Ligt
maar blijven jullie maar lekker hypocriet piepen over Viergever
tegen Schalke stonden dezelfde piepuikentjes nog voor hem op de banken
maar blijven jullie maar lekker huilen
PSV is er blij mee , en hij heeft geen 20 miljoen gekost
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 15:18]
Vind ik leuk
3Bier +12725
dinsdag 18 september 2018 om 15:23
Millwall komop. Dat was gewoon zwak van Viergever. En je kan wel zeggen dat iedereen stond te juichen toen hij scoorde tegen Schalke, maar is dat niet logisch?
Je kan het ook omdraaien. Toen Viergever bij Ajax speelde vonden vele PSV supporters hem een drama. Opeens vinden ze diezelfde Viergever nu een topper!
Dit is een beetje het niveau van jou eigen reactie. Ik ben beter van jou gewend. Viergever is een redelijke eredivisie speler die voor de top ruimschoots tekort komt maar wel iemand die een ideale 12e man is.
Vind ik leuk
Pvdsluis +4089
dinsdag 18 september 2018 om 15:34
Jij stelt een vraag, ik geef antwoord en jij reageert met een heel denigrerend toontje. Jammer.
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 15:39
sorrie
je hebt gelijk
Vind ik leuk
Bhj +2080
woensdag 19 september 2018 om 09:12
Nogmaals, ik ben er ook blij mee dat hij bij PSV zit. Waarom? Daar kom je nog wel achter, misschien Zondag al.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2266
dinsdag 18 september 2018 om 17:34
Pfoe ik schrok ff milwall. Gelukkig zei je sommige 😁😁
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 20:44
Heb je een openhaard,kan dan brandhout er in.
Vind ik leuk
Bhj +2080
woensdag 19 september 2018 om 09:11
Niks hypocriet, ik moest de man de afgelopen 4 jaar bij Ajax ook al niet en dat heb ik meer dan duidelijk gemaakt hoor, ook Veltman moet ik niet.

Mensen die niet goed genoeg zijn, moeten gewoon plaatsmaken. Viergever stond bovenaan het lijstje.

Over hypocriet gesproken, schelden op Viergever in een Ajax shirt en hem nu aan alle kanten de hemel in praten en verdedigen, dat is niet hypocriet?

Over triest gesproken, ga lekker uithuilen over je pak rammel en houd verder je waffel man droeftoeter.

Hij kon er niks van toen hij bij Ajax kwam, hij kon er nog net zo weinig van toen hij weg ging en hij kan er nog altijd net zo weinig van bij PSV.

Het feit dat er in 4 jaar geen andere meer aantrekkelijkere club dan PSV is gekomen om Viergever iets te bieden zegt toch al genoeg of niet dan?

Blijf jij lekker een blind paard, prima.
Vind ik leuk
Leeds United +1453
dinsdag 18 september 2018 om 14:28
Is trouwens wel de eerste keer dat PSV een verdediger overneemt van Ajax. Nu maar hopen dat het goed gaat voor PSV. Andersom ging het wel vaak goed (Ooijer, Stam)
Vind ik leuk
ArieBombarie +42311
dinsdag 18 september 2018 om 14:33
Ronald Koeman...
Vind ik leuk
Nummertien +4831
dinsdag 18 september 2018 om 14:39
Die was toen middenvelder, Koeman scoorde toen in 3jaar Psv 51 goals.. Reiziger heeft er ook nog gespeeld. Verder veel middenvelders, Frank Arnesen, Vink, Wouters enz
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 14:41]
Vind ik leuk
ArieBombarie +42311
dinsdag 18 september 2018 om 14:41
Koeman speelde bij Ajax al geregeld als Libero verdediger. Zo ook bij PSV.
Vind ik leuk
Nummertien +4831
dinsdag 18 september 2018 om 14:44
Ja klopt, ff weer in de opstellingen gedoken. 51 goals in 3 jaar vanuit zijn rol, ja het was een topper!;)
Vind ik leuk
Leeds United +1453
dinsdag 18 september 2018 om 14:45
Arie, Ik had Koeman ook als middenvelder op mijn netvlies staan maar ik denk dat je gelijk hebt.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 14:47]
Vind ik leuk
Leeds United +1453
dinsdag 18 september 2018 om 14:49
Lerby niet te vergeten, en wat dacht je van Vanenburg. Toen stelden Nederlandse clubs echt wel veel voor in Europa....
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 15:03
bij PSV was ie samen met Nielsen het centrale verdedigers duo
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 20:42
Blijf maar lekker dromen Barcelona-Pisvee 4-0,ja,ja.
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 14:24
Vanavond zal Nick de winnende maken in Camp Nou ;)
Vind ik leuk
Bhj +2080
dinsdag 18 september 2018 om 14:26
Dan wel in eigen doel denk ik toch.
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 14:28
Die kans zit er dik in ja! Maar we zullen zien.
Vind ik leuk
Leeuw +6197
dinsdag 18 september 2018 om 15:21
Misschien tijd dat jij verschoont gaat worden. Reageer anders niet. Nick scoort de winnende voor PSV en niks anders.
Vind ik leuk
Diesel1977 +1520
dinsdag 18 september 2018 om 14:35
Laten we het hopen!
Gun het hem wel en zou goed voor het Nederlands voetbal zijn maar ben bang dat het eerder een ere-goal zal zijn
Vind ik leuk
SPRKY020 +974
dinsdag 18 september 2018 om 14:48
Dat zou ik hem niet eens misgunnen haha
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 20:45
Ha,ha.
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 14:30
dit is toch complete bullshit? Maakte hij deze overstap niet ten tijde van bazoer die de omgekeerde weg bewandelde? Had toch niks te maken met ajax die hem niet wilde behouden, maar met vergwijn die gewoon voor psv koos.
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 15:15
Ja Bergwijn koos voor PSV omdat er geen toekomstperspectief meer voor hem was bij Ajax.
Vind ik leuk
14forever +8995
dinsdag 18 september 2018 om 15:50
Hoezo slecht gezien, wie zegt dat hij dezelfde speler was geworden. Misschien deed het weg sturen, het kwartje vallen.
Vind ik leuk
Rodajc +18173
dinsdag 18 september 2018 om 16:18
Vind het niet perse slecht gezien, hij past met zijn kwaliteiten gewoon minder bij Ajax en meer bij PSV. Het zou daarom zomaar kunnen dat hij helemaal niet zo goed geworden was bij Ajax als nu bij PSV.
Vind ik leuk
aaaaa +25
dinsdag 18 september 2018 om 14:19
Stevie!
Vind ik leuk
Orphen89 +3167
dinsdag 18 september 2018 om 14:21
WAT? Geen Frenkie?! Een schande!
Hoe kan je over talenten in de Champions league praten en dan Frenkie vergeten??


Maargoed even serieus, het is natuurlijk mooi dat er 2 Nederlandse spelers worden genoemd in zo'n rijtje.

Ik dacht alleen dat Bergwijn zelf was weggegaan bij Ajax en niet weg was gestuurd, kan ik mis hebben natuurlijk...
Vind ik leuk
Leeuw +6197
dinsdag 18 september 2018 om 14:24
Frenkie who?
Vind ik leuk
Bhj +2080
dinsdag 18 september 2018 om 14:27
Frenkie die zondag het halve middenveld van PSV hondsdol zal draaien, die Frenkie
Vind ik leuk
Leeuw +6197
dinsdag 18 september 2018 om 15:09
Vanavond eerst genieten en we hebben het later wel over die andere wedstrijd met het beursgenoteerde bedrijf.
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 20:00
Ze gaan met 0 punten uit Barcelona.
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 15:30
Hondsdol is weer wat anders. Dan moet je een prik gaan halen. Ik vermoed dat jij horendol bedoelt.
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 14:24
Tjarco,
Wie is Frenkie?
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 19:59
Blijf maar naar waterpolo kijken!
Vind ik leuk
Leeds United +1453
dinsdag 18 september 2018 om 14:30
Grappig, geen Lozano of Neres
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 14:48
waarschijnlijk gaat dit om spelers jonger dan 21 jaar.
Vind ik leuk
Leeds United +1453
dinsdag 18 september 2018 om 15:00
Neres is 21 (maar niet jonger dan).
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 15:01]
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 15:03
Als er een lijstje met 9 aanstormende talenten wordt gepresenteerd, kunnen hier slecht 4 spelers uit de Eredivisie/Nederlanders in staan lijkt me.. beetje te veel van het goede.
Vind ik leuk
Foebele +53581
dinsdag 18 september 2018 om 14:30
Geen eens Frenkie?
Vind ik leuk
Aspers +575
dinsdag 18 september 2018 om 14:32
Vond Bergwijn afgelopen weekend echt zeer matig. Loopt constant met bal en al zich vast op tegenstanders en probeert telkens van veraf te scoren. Ik twijfel of hij het haalt, van dit soort spelertjes zijn er heel veel.
Vind ik leuk
Voetbal.com +1000
dinsdag 18 september 2018 om 14:41
Frenkie is geen talent meer, Frenkie is al een topper met enorm veel praktijkbagage in vele vele topduels!

Daarom staat Frenkie niet in deze lijst...

Frenkie Frenkie!
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 15:50
ach ja psv moet ook wat hebben!!
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 19:55
Ajax,heeft goed gekozen,als je als 13 jarige geen mentaliteit hebt,dat heeft hij nog niet heeft jong oranje laten zakken,nooit meer selecteren,mentaliteit nog steeds rot.
Vind ik leuk
DeJood +0
zaterdag 22 september 2018 om 02:47
Kanker bergwijn en kanker malen. Dat allebei hun nsb moeders dood gaan aan kanker.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws