Engelse krant schrijft over 'elegante' De Ligt en Bergwijn: 'Weggestuurd bij Ajax'

    Engelse krant schrijft over 'elegante' De Ligt en Bergwijn: 'Weggestuurd bij Ajax'

    Gepubliceerd: dinsdag 18 september 2018 om 14:13di 18-09-2018 om 14:13

    The Daily Mirror heeft hoge verwachtingen van Steven Bergwijn en Matthijs de Ligt. De vleugelaanvaller van PSV en de captain van Ajax kunnen dit seizoen hoge ogen gooien in de Champions League, denkt de Engelse boulevardkrant. 

    The Daily Mirror fabriceerde een lijstje met daarop negen aanstormende talenten die te bewonderen zijn in het miljardenbal. Naast De Ligt en Bergwijn worden ook Jadon Sancho (Borussia Dortmund), Rodri (Atlético Madrid), Kylian Mbappé (PSG), Weston McKennie (Schalke 04), Gedson Fernandes (Benfica), Tanguy Ndombele (Olympique Lyon) en Goncalo Guedes (Valencia) in de spotlights gezet. 

    Van De Ligt weet men dat hij 'nu al, op negentienjarige leeftijd, basisklant is bij het Nederlands elftal'. 'De Ligt is een elegante verdediger die in het afgelopen jaar fysiek enorm gegroeid is. Barcelona heeft hem op het oog als toekomstig opvolger van Gerard Pique'. 

    Over Bergwijn: 'Op dertienjarige leeftijd werd hij weggestuurd door Ajax. De laatste jaren laat Bergwijn bij PSV zien dat men in Amsterdam een verkeerde inschatting heeft gemaakt. Vorig seizoen scoorde hij acht keer, nu staat de teller al op vier goals in de eerste vijf competitiewedstrijden.'

    PSV begint dinsdagavond aan de groepsfase met een uitwedstrijd tegen FC Barcelona. Ajax ontvangt woensdag AEK Athene in Amsterdam. 

    Plaats een reactie

    Johnny Cash +6533
    dinsdag 18 september 2018 om 14:14
    Mbappe ook in dat rijtje. Verrassend hoor
    Vind ik leuk
    Mo +11797
    dinsdag 18 september 2018 om 14:48
    Mbappe is natuurlijk geen aanstormend talent meer he.
    Vind ik leuk
    COYG +6851
    dinsdag 18 september 2018 om 14:50
    Nee die is er al. Nu al!
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 14:53
    Ik mis Frenkie :)
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29219
    dinsdag 18 september 2018 om 15:03
    kiespijn
    Vind ik leuk
    Always PSV +12545
    dinsdag 18 september 2018 om 15:08
    Heimwee😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 15:23
    Nostalgie.
    Vind ik leuk
    Snapje? +7637
    dinsdag 18 september 2018 om 15:32
    Frenkieeeeee el salvador!
    Vind ik leuk
    Futjebal +2311
    dinsdag 18 september 2018 om 16:00
    Dan moet je hem een appje sturen en ons niet lastig vallen met je liefdesverdriet
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3545
    dinsdag 18 september 2018 om 23:16
    Wie???
    Vind ik leuk
    RtdDub +13550
    dinsdag 18 september 2018 om 16:04
    Het is de Engelse pers.
    ook wel bekend om iemand die een bal 3x kan hoog houden en in het bezit is van een Engels paspoort meteen als World Class te bestempelen en Engeland steevast als favoriet voor EK en\of WK te benoemen.

    Met andere woorden, niet serieus te nemen die lui.
    Ook dit rijtje getuigd weer van een enorme luiheid: welke spelers hadden een goed eerste half jaar in 2018?
    Die gaan we dan naar voren gooien als blikvangers van de CL dit jaar.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 16:04]
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 14:17
    Inderdaad slecht gezien van Ajax, maar goed opgelet door PSV dat ze deze jongen een aantal jaren terug hebben binnen gehaald.
    Vind ik leuk
    SPRKY020 +977
    dinsdag 18 september 2018 om 14:19
    Ze hopen hetzelfde te bereiken met Viergever.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 14:20
    die heeft al vaker gescoord als alle Ajax verdedigers samen .....
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 14:24
    Oja? De ligt tegen heracles en luik?
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 15:09
    oh sorrie
    dan heeft ie net zoveel gescoord als alle Ajax verdedigers samen ...... in minder wedstrijden
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 15:11]
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 16:11
    Alsof een verdediger wordt betaald om doelpunten te maken......
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 17:31
    Bergwijn is weggeGAAN bij Ajax niet weggeSTUURD! Ajax wou hem behouden, maar Bergwijn voelde zich er niet prettig. En hij heeft er veel voor over gehad, want Almere-Amsterdam is heel wat anders dan Almere-Eindhoven
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 09:16
    En de ligt heeft meer gescoord even veel gescoord als jullie verdediging
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 09:22
    Google maar ff welke PSV-ers er dit jaar gescoord hebben , en op welke positie ze spelen , zwetslul
    ik zal je vast een hint geven , Viergever heeft er net zo veel gemaakt als de Ligt , in minder wedstrijden
    een prima aantal voor een cv , ook voor de Ligt
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 11:20
    Ja tegen fucking willem 2 nou dat is moeilijk
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 14:45
    Heeft hij nu nog steeds evenveel gescoord als alle ajax verdedigers?
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 16:26
    och gut , het kleutertje moet ff reageren nu
    toe jij hier aankwam met je stoere domme praatjes , had ik nog gewoon gelijk nietsnut

    en toen was jouw reactie gewoon domme praat van een zielig mannetje
    net als je reactie nu , om je gelijk achteraf te halen
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 16:28
    ??? Ik zeg de waarheid en dan ben ik een kleuter? Goed realisme man. Je kan ook gewoon toegeven dat jij een fout hebt gemaakt, maar dat kan” kleutertje” blijkbaar niet
    Vind ik leuk
    Bhj +1905
    dinsdag 18 september 2018 om 14:26
    Die is ook verantwoordelijk voor meer tegengoals dan alle Ajax verdedigers samen.

    Een verdediger staat er niet om te scoren overigens. Geniet maar lekker van Viergever, zullen wij ook doen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 14:39
    En blind dan;-)
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7989
    dinsdag 18 september 2018 om 14:55
    Voor welk tegendoelpunt is Blind verantwoordelijk? En bij Ajax dan he, niet bij Oranje.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 15:20
    en voor welk tegendoelpunt is Viergever dan verantwoordelijk , piepkuiken shit hoofd
    Vind ik leuk
    Bhj +1905
    woensdag 19 september 2018 om 09:07
    Blind heeft een gouden schoen, 100 wedstrijden PL ervaring. 3e op een WK. Tientalvoudig international.

    Schande dat je die vergelijkt met een Viergever. Viergever mag de veters van Blind strikken.

    Je baseert je waarschijnlijk op dat slappe gelul van een paar kenners en die wedstrijd tegen Frankrijk, maar het grote verschil is Blind kan voetballen, die snapt het spelletje heel erg goed en Viergever niet.

    Beide hebben snelheid te kort, dat dan weer wel. Persoonlijk zie ik Blind overigens ook liever op VM, maar goed op dit moment is hij de beste optie op LCV.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 09:25
    Blind is net als Viergever een matige verdediger , als ze een directe tegenstander hebben
    je hebt toch gezien hoe gemakkelijk de spits van Emmen , Blind ff opzij zette , en daar baseer ik het op
    en daar zullen ook wel voorbeelden van zijn met Viergever
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 15:02
    voor welke tegen goal is Viergever dan verantwoordelijk
    hypocriet volk sommige van die Ajaciedjes
    ze stonden op de banken toen Viergever scoorde tegen Schalke
    maar nu hij voor PSV speelt omdat Ajax zijn contract niet verlengde , kan ie er in een keer niks meer van
    echt nog nooit zo'n triest en zielig volk zoals sommige van jullie gezien
    en of jij daarbij hoort laat ik geheel aan jou over
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +3591
    dinsdag 18 september 2018 om 15:11
    Goal tegen Fortuna bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 15:15
    tuurlijk pikkie
    als de spits scoort , is dat niet altijd de schuld van de verdediger
    anders zou Blind ook verantwoordelijk zijn voor alle goals
    en de Ligt
    maar blijven jullie maar lekker hypocriet piepen over Viergever
    tegen Schalke stonden dezelfde piepuikentjes nog voor hem op de banken
    maar blijven jullie maar lekker huilen
    PSV is er blij mee , en hij heeft geen 20 miljoen gekost
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 15:18]
    Vind ik leuk
    3Bier +10752
    dinsdag 18 september 2018 om 15:23
    Millwall komop. Dat was gewoon zwak van Viergever. En je kan wel zeggen dat iedereen stond te juichen toen hij scoorde tegen Schalke, maar is dat niet logisch?
    Je kan het ook omdraaien. Toen Viergever bij Ajax speelde vonden vele PSV supporters hem een drama. Opeens vinden ze diezelfde Viergever nu een topper!
    Dit is een beetje het niveau van jou eigen reactie. Ik ben beter van jou gewend. Viergever is een redelijke eredivisie speler die voor de top ruimschoots tekort komt maar wel iemand die een ideale 12e man is.
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +3591
    dinsdag 18 september 2018 om 15:34
    Jij stelt een vraag, ik geef antwoord en jij reageert met een heel denigrerend toontje. Jammer.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 15:39
    sorrie
    je hebt gelijk
    Vind ik leuk
    Bhj +1905
    woensdag 19 september 2018 om 09:12
    Nogmaals, ik ben er ook blij mee dat hij bij PSV zit. Waarom? Daar kom je nog wel achter, misschien Zondag al.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 15:25
    Menig ajacied vind het jammer dat hij weg is. Echter op het moment dat hij rancune toont en ajax door het slijk haalt om in een goed straatje te komen bij de calimero supporters club, dan is het inderdaad een lul, en zijn we blij dat hij weg is. Even eerlijk, blind of viergever? Heb ik liever blind, die eerstvoor 17m verkocht werd. Heeft dus gerijpt tegen een zacht prijsje.
    Vind ik leuk
    Bhj +1905
    woensdag 19 september 2018 om 09:17
    Zoek de menige Ajacied. Ik juich het louter toe, sterker nog ik schreeuwde 4 jaar lang in Vak 125 al dat die flapdrol moest optyfen. Samen met Veltman overigens.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 00:21
    Jij noemt jezelf supporter door een eigen speler uit te fluiten, 4 jaar lang? Jij bent geen ajacied gap
    Vind ik leuk
    Bhj +1905
    donderdag 20 september 2018 om 09:19
    Wie ben jij om daarover te oordelen, ik fluit niet uit ik schreeuw uit. Meer dan 25 jaar een seizoenskaart en ik zal je zeggen, in 25 jaar heb ik menig ondermaats presterende speler verrot gescholden en uitgefloten. Dat maakt me juist Ajacied.

    Elke speler die niet goed genoeg is of niet goed genoeg ze best doet en in het veld staat elke week krijgt kritiek naar ze harses, simpel zat. Dat deed ik als 14 jarig jochie in Vak G al en nu nog steeds

    Het is jammer dat de meeste import figuren van de nieuwe generatie dat niet kunnen begrijpen en er niet in mee gaat. Al dat el positivo gelul en die feel good liedjes vind ik tot daar aan toe, maar mij geen Ajacied noemen. Schei uit man, wie ben jij dan. Met je bek achter het internet
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 09:44
    Ik heb nogal een snaartje geraakt, zie ik. Ook zeker bij ziyech lopen fluiten hé?
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +2014
    dinsdag 18 september 2018 om 17:34
    Pfoe ik schrok ff milwall. Gelukkig zei je sommige 😁😁
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 20:44
    Heb je een openhaard,kan dan brandhout er in.
    Vind ik leuk
    Bhj +1905
    woensdag 19 september 2018 om 09:11
    Niks hypocriet, ik moest de man de afgelopen 4 jaar bij Ajax ook al niet en dat heb ik meer dan duidelijk gemaakt hoor, ook Veltman moet ik niet.

    Mensen die niet goed genoeg zijn, moeten gewoon plaatsmaken. Viergever stond bovenaan het lijstje.

    Over hypocriet gesproken, schelden op Viergever in een Ajax shirt en hem nu aan alle kanten de hemel in praten en verdedigen, dat is niet hypocriet?

    Over triest gesproken, ga lekker uithuilen over je pak rammel en houd verder je waffel man droeftoeter.

    Hij kon er niks van toen hij bij Ajax kwam, hij kon er nog net zo weinig van toen hij weg ging en hij kan er nog altijd net zo weinig van bij PSV.

    Het feit dat er in 4 jaar geen andere meer aantrekkelijkere club dan PSV is gekomen om Viergever iets te bieden zegt toch al genoeg of niet dan?

    Blijf jij lekker een blind paard, prima.
    Vind ik leuk
    Leeds United +1105
    dinsdag 18 september 2018 om 14:28
    Is trouwens wel de eerste keer dat PSV een verdediger overneemt van Ajax. Nu maar hopen dat het goed gaat voor PSV. Andersom ging het wel vaak goed (Ooijer, Stam)
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41864
    dinsdag 18 september 2018 om 14:33
    Ronald Koeman...
    Vind ik leuk
    Nummertien +5030
    dinsdag 18 september 2018 om 14:39
    Die was toen middenvelder, Koeman scoorde toen in 3jaar Psv 51 goals.. Reiziger heeft er ook nog gespeeld. Verder veel middenvelders, Frank Arnesen, Vink, Wouters enz
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 14:41]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41864
    dinsdag 18 september 2018 om 14:41
    Koeman speelde bij Ajax al geregeld als Libero verdediger. Zo ook bij PSV.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5030
    dinsdag 18 september 2018 om 14:44
    Ja klopt, ff weer in de opstellingen gedoken. 51 goals in 3 jaar vanuit zijn rol, ja het was een topper!;)
    Vind ik leuk
    Leeds United +1105
    dinsdag 18 september 2018 om 14:45
    Arie, Ik had Koeman ook als middenvelder op mijn netvlies staan maar ik denk dat je gelijk hebt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 14:47]
    Vind ik leuk
    Leeds United +1105
    dinsdag 18 september 2018 om 14:49
    Lerby niet te vergeten, en wat dacht je van Vanenburg. Toen stelden Nederlandse clubs echt wel veel voor in Europa....
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 15:03
    bij PSV was ie samen met Nielsen het centrale verdedigers duo
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 20:42
    Blijf maar lekker dromen Barcelona-Pisvee 4-0,ja,ja.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 14:24
    Vanavond zal Nick de winnende maken in Camp Nou ;)
    Vind ik leuk
    Bhj +1905
    dinsdag 18 september 2018 om 14:26
    Dan wel in eigen doel denk ik toch.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 14:28
    Die kans zit er dik in ja! Maar we zullen zien.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6195
    dinsdag 18 september 2018 om 15:21
    Misschien tijd dat jij verschoont gaat worden. Reageer anders niet. Nick scoort de winnende voor PSV en niks anders.
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1510
    dinsdag 18 september 2018 om 14:35
    Laten we het hopen!
    Gun het hem wel en zou goed voor het Nederlands voetbal zijn maar ben bang dat het eerder een ere-goal zal zijn
    Vind ik leuk
    SPRKY020 +977
    dinsdag 18 september 2018 om 14:48
    Dat zou ik hem niet eens misgunnen haha
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 20:45
    Ha,ha.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 14:30
    dit is toch complete bullshit? Maakte hij deze overstap niet ten tijde van bazoer die de omgekeerde weg bewandelde? Had toch niks te maken met ajax die hem niet wilde behouden, maar met vergwijn die gewoon voor psv koos.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 15:15
    Ja Bergwijn koos voor PSV omdat er geen toekomstperspectief meer voor hem was bij Ajax.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 14:47
    PSV pakt alles wat Ajax niet meer wil als het maar niks kost.
    Vind ik leuk
    14forever +8723
    dinsdag 18 september 2018 om 15:50
    Hoezo slecht gezien, wie zegt dat hij dezelfde speler was geworden. Misschien deed het weg sturen, het kwartje vallen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15774
    dinsdag 18 september 2018 om 16:18
    Vind het niet perse slecht gezien, hij past met zijn kwaliteiten gewoon minder bij Ajax en meer bij PSV. Het zou daarom zomaar kunnen dat hij helemaal niet zo goed geworden was bij Ajax als nu bij PSV.
    Vind ik leuk
    aaaaa +22
    dinsdag 18 september 2018 om 14:19
    Stevie!
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2231
    dinsdag 18 september 2018 om 14:21
    WAT? Geen Frenkie?! Een schande!
    Hoe kan je over talenten in de Champions league praten en dan Frenkie vergeten??


    Maargoed even serieus, het is natuurlijk mooi dat er 2 Nederlandse spelers worden genoemd in zo'n rijtje.

    Ik dacht alleen dat Bergwijn zelf was weggegaan bij Ajax en niet weg was gestuurd, kan ik mis hebben natuurlijk...
    Vind ik leuk
    Leeuw +6195
    dinsdag 18 september 2018 om 14:24
    Frenkie who?
    Vind ik leuk
    Bhj +1905
    dinsdag 18 september 2018 om 14:27
    Frenkie die zondag het halve middenveld van PSV hondsdol zal draaien, die Frenkie
    Vind ik leuk
    Leeuw +6195
    dinsdag 18 september 2018 om 15:09
    Vanavond eerst genieten en we hebben het later wel over die andere wedstrijd met het beursgenoteerde bedrijf.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 20:00
    Ze gaan met 0 punten uit Barcelona.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 15:30
    Hondsdol is weer wat anders. Dan moet je een prik gaan halen. Ik vermoed dat jij horendol bedoelt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 14:24
    Tjarco,
    Wie is Frenkie?
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 19:59
    Blijf maar naar waterpolo kijken!
    Vind ik leuk
    Leeds United +1105
    dinsdag 18 september 2018 om 14:30
    Grappig, geen Lozano of Neres
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 14:48
    waarschijnlijk gaat dit om spelers jonger dan 21 jaar.
    Vind ik leuk
    Leeds United +1105
    dinsdag 18 september 2018 om 15:00
    Neres is 21 (maar niet jonger dan).
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 15:01]
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 15:03
    Als er een lijstje met 9 aanstormende talenten wordt gepresenteerd, kunnen hier slecht 4 spelers uit de Eredivisie/Nederlanders in staan lijkt me.. beetje te veel van het goede.
    Vind ik leuk
    Foebele +54772
    dinsdag 18 september 2018 om 14:30
    Geen eens Frenkie?
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 14:45
    Ze hebben het over veel scorende spelers en dat doet frenkie niet;-)
    Vind ik leuk
    RW1913 +2595
    dinsdag 18 september 2018 om 15:12
    Moeilijk lezen voor die gasten.
    Vind ik leuk
    Foebele +54772
    dinsdag 18 september 2018 om 15:29
    De Ligt wel dan?
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 15:31
    Ja die heeft al paar belangrijke goals gemaakt voor ajax.
    Vind ik leuk
    Aspers +562
    dinsdag 18 september 2018 om 14:32
    Vond Bergwijn afgelopen weekend echt zeer matig. Loopt constant met bal en al zich vast op tegenstanders en probeert telkens van veraf te scoren. Ik twijfel of hij het haalt, van dit soort spelertjes zijn er heel veel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 14:51
    Hij was ook net terug van een blessure,daarom was ie wat minder;-)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 14:53]
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1030
    dinsdag 18 september 2018 om 14:41
    Frenkie is geen talent meer, Frenkie is al een topper met enorm veel praktijkbagage in vele vele topduels!

    Daarom staat Frenkie niet in deze lijst...

    Frenkie Frenkie!
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 15:50
    ach ja psv moet ook wat hebben!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 19:55
    Ajax,heeft goed gekozen,als je als 13 jarige geen mentaliteit hebt,dat heeft hij nog niet heeft jong oranje laten zakken,nooit meer selecteren,mentaliteit nog steeds rot.
    Vind ik leuk
    DeJood +0
    zaterdag 22 september 2018 om 02:47
    Kanker bergwijn en kanker malen. Dat allebei hun nsb moeders dood gaan aan kanker.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws