Sparta heeft eigen Frenkie de Jong: Hij is goed, heel goed

    Sparta heeft eigen Frenkie de Jong: "Hij is goed, heel goed"

    Gepubliceerd: dinsdag 18 september 2018 om 19:12di 18-09-2018 om 19:12

    Bij Sparta is men erg onder de indruk van Halil Dervisoglu. De achttienjarige aanvaller heeft volgens routinier Thomas Verhaar de potentie om wellicht de 'Frenkie de Jong' van Sparta te worden.

    "Hij is goed, heel goed, maar heel jong", vertelt Verhaar bij FC Afkicken. "Hij is echt ongelooflijk talentvol. Ik zie hem dingen doen die ik in de tijd dat ik bij Sparta zit nog niemand heb zien doen. Ook op trainingen."

    Verhaar zegt dat Dervisoglu 'buitencategorie' is en dat hij voor Sparta-begrippen de nieuwe 'Frenkie de Jong' kan worden. "Die potentie heeft hij! Voor ons dan, hè. Dat is anders dan dat hij bij Ajax zou spelen. Voor ons is hij wel buitencategorie, maar wat ik zei: hij is jong en ik heb nog niet heel vaak een jonge spits op seniorenniveau topscorer of heel erg bepalend zien zijn. Dus, ik verwacht dat hij ook de grillen van een jonge speler zal blijven hebben."

    Dervisoglu mocht dit seizoen drie keer zijn opwachting maken in het elftal van Henk Fraser. De achttienjarige Turkse aanvaller maakte tot dusver twee doelpunten voor de Kasteelclub. Vorig seizoen was hij vaste waarde bij Jong Sparta.

    Plaats een reactie

    Ryanaz +2684
    dinsdag 18 september 2018 om 19:14
    Ieder club wilt wel een frenkie ;)

    let the hype continues
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7861
    dinsdag 18 september 2018 om 19:18
    IederE. Wil. Continue
    Vind ik leuk
    Lampenpit +959
    dinsdag 18 september 2018 om 19:35
    Een woord heeft nooit als laatste letter een hoofdletter. Continue is een Engels woord dat niet in een Nederlandse zin past. Daarnaast sluit men af met een punt.

    Laat Ryanaz gewoon in zijn waarde.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 19:35]
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7861
    dinsdag 18 september 2018 om 19:41
    Precies, nog meer fouten dus
    Vind ik leuk
    Lampenpit +959
    dinsdag 18 september 2018 om 19:42
    Je bent er maar druk mee.
    Vind ik leuk
    buddha +9087
    dinsdag 18 september 2018 om 19:52
    zeikert, zeikerd, zijkert, zijkerd, plassert, plasserd. Ga even lekker de docent Nederlands uithangen hier. Is daar geen site voor ofzo?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33302
    dinsdag 18 september 2018 om 19:15
    Weer een toptalent waar Sparta een paar honderd euro voor gaat krijgen. Toch jammer.
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +16139
    dinsdag 18 september 2018 om 19:52
    Kunnen ze toch weer nieuwe limonade kopen voor in de rust.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33302
    dinsdag 18 september 2018 om 19:54
    Ja, maar sneu is het wel. Een van de beste opleidingen van Nederland en er dan niks mee doen.
    Vind ik leuk
    Spartan +7035
    dinsdag 18 september 2018 om 21:00
    Van Drongelen leverde 3,75 miljoen op. Dus valt best mee.

    Vind ik leuk
    #Keizerout +33302
    dinsdag 18 september 2018 om 21:02
    Ja, dat is dan ook de enige zo'n beetje.
    Als je een team van opgeleide spelers van de afgelopen 10 jaar denk ik dat Sparta in Nederland in de top 5 zit.
    Dus dan vind ik een keer 3,75 miljoen eigenlijk vrij weinig.
    Vind ik leuk
    Spartan +7035
    dinsdag 18 september 2018 om 21:03
    Bij het huidige nederlands elftal zitten 4 jeugdspelers van sparta.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33302
    dinsdag 18 september 2018 om 21:06
    Nou, er zijn weinig clubs die dat kunnen zeggen.
    En dat is dan zonder Viergever en Dumfries bijvoorbeeld.
    Ik vind het gewoon zonde. Het is een mooie club en de opleiding zou een garantie voor succes moeten zijn.
    Vind ik leuk
    Spartan +7035
    dinsdag 18 september 2018 om 21:08
    Eens, maar door de nieuwe TD zien we al veranderingen. Dus er is nog hoop.

    Edit; Strootman, Depay, de Roon en Wijnaldum.

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 21:08]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33302
    dinsdag 18 september 2018 om 21:15
    Ik hoop het. Ik vind Sparta een leuke club en het Kasteel een leuke naam voor een stadion.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5612
    woensdag 19 september 2018 om 06:46
    En als ik me niet vergis weer leuk gevangen voor Strootman. Maar ik snap wel wat #Keizerout zegt, Die bedragen staan natuurlijk in geen verhouding tot wat clubs als zeg Utrecht en Heerenveen vangen.
    Vind ik leuk
    Spartan +7035
    woensdag 19 september 2018 om 08:20
    Nee dat is gewoon een feit. Sparta verkocht Dumfries voor 7 ton en een jaar later gaat ie bij Heerenveen weg voor 5,5 miljoen. Kansloos van sparta natuurlijk.

    Die moeten hun huid gewoon duurder verkopen.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5612
    woensdag 19 september 2018 om 17:02
    AZ verkoopt hun spits voor meer dan 20 miljoen en een jaar later schiet onze spits er in een minder team net zoveel in en daar wordt dan na lang onderhandelen pakweg 2,5 miljoen voor betaald. Strootman kwam zelfs eerst niet weg bij Sparta omdat niemand wilde betalen en Utrecht verkoopt hem voor een vermogen.
    Ik vrees dat het altijd zo zal blijven werken en we ons daarbij moeten neerleggen. Maar pijnlijk is het soms wel.
    Vind ik leuk
    Spartan +7035
    donderdag 20 september 2018 om 10:42
    Ja het is een raar mechanisme...
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 19:59
    Misschien zit er zelfs wel een kapsalon voor de hele selectie + technische staf in, zeker als ze wat groepskorting weten te bedingen.
    Vind ik leuk
    Spartan +7035
    dinsdag 18 september 2018 om 20:59
    AZ zal hem nooit kunnen kopen hoor. Turkse topclubs hebben al biedingen gedaan. Dus ff toontje lager.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +3047
    dinsdag 18 september 2018 om 20:03
    Die tijd is gelukkig achter ons.
    Halil gaat ons een hoop opleveren...miits hij zijn potentie weet te vervullen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33302
    dinsdag 18 september 2018 om 20:06
    Nou, dat valt nog te bezien. Hoeveel kregen jullie voor Dumfries? Een paar ton volgens mij. Van Drongelen ging wel voor een leuk bedrag, maar als je gewoon een beetje goed mee zou draaien in de eredivisie, wat met zo'n jeugdopleiding moeiteloos zou moeten kunnen krijg je aanzienlijk meer dan je nu krijgt.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +3047
    dinsdag 18 september 2018 om 21:27
    Klopt...dit is helaas door gebrek een goed management lange tijd een giller geweest bij Sparta.
    Het lijkt er nu op dat met van Stee de juite man op de juiste olek zit....als je na gaat dat hij voor Holst en Dougal ruim 5 ton heeft gevangen....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33302
    dinsdag 18 september 2018 om 21:29
    Haha, nou ik hoop het. Hij heeft bij grotere clubs gewerkt en hoefde daar niet weg, dus het zou goed kunnen.
    Het is gewoon zo jammer, want als je middenmoot eredivisie speelt krijg je gewoon structureel de begroting van je concurrentie binnen voor je jeugdspelers.
    Vind ik leuk
    Spartan +7035
    dinsdag 18 september 2018 om 22:39
    1,2 voor Chabot.
    Vind ik leuk
    Butsbal +14918
    dinsdag 18 september 2018 om 19:43
    Flikker toch op. Is Frenkie de Jong de maatstaf geworden in Nederland ? Laat hem eerst eens wat winnen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 19:44
    Laat hem het eerst maar eens bewijzen in de Eredivisie dan. Ik bedoel vorig jaar had je die Amerikaanse spits bij Telstar. Scoorde aan de lopende band. Zit nu bij Fortuna en bakt er niks meer van
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 23:10
    2 Eredivisie goals in 5 wedstrijden bij promovendus Fortuna staat gelijk aan 'er niks van bakken'?
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 19:53
    Toch nog een soort van Frenkie nws🤪
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 20:06
    Als hij een beetje opvalt speelt hij volgend jaar in Turkije.
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    dinsdag 18 september 2018 om 20:10
    Er kan niemand aan de echte frenkie tippen,Hij heeft er patent op aangevraagd,en niemand mag zich zo noemen.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:51
    Toekomstige spits voor Feyenoord
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws