Hendrix: 'Voor mijn idee zijn zelfs de ballenjongens van Barça erop getraind'

    Hendrix: 'Voor mijn idee zijn zelfs de ballenjongens van Barça erop getraind'

    Gepubliceerd: woensdag 19 september 2018 om 07:19wo 19-09-2018 om 07:19

    Jorrit Hendrix hield met PSV de schade lang beperkt op bezoek bij FC Barcelona, maar de Eindhovenaren dropen uiteindelijk met een 4-0 nederlaag af. Volgens de middenvelder had er meer ingezeten.

    "Zij zijn zo snel aan de bal, in de omschakeling ligt de ruimte. Dat is hun manier van spelen. Voor mijn idee zijn zelfs de ballenjongens erop getraind dat ze die ballen zo snel mogelijk het veld in gooien", laat Hendrix weten in gesprek met het Eindhovens Dagblad.

    Barça maakte het verschil pas in het laatste kwartier. PSV kwam er daarvoor af en toe gevaarlijk uit. "Tegen zo'n ploeg heb je ook geluk nodig. We stonden goed, hielden het lang vol. Op een gegeven moment worden de ruimtes groter en scoren zij gelijk een paar keer. Dat is ook een kwaliteit."

    Het was vooral Lionel Messi die van de ruimte profiteerde. Hendrix probeerde het hem zo lastig mogelijk te maken. "Het zijn goede spelers waar je tegen speelt. Je kan wel kort zitten, maar ook weer niet te kort. Dan gaan ze je voorbij. Je moet druk houden, ze proberen terug te dringen."

    Plaats een reactie

    Smithsonian +34268
    woensdag 19 september 2018 om 07:24
    Jorrit jij kan daar ook ballenjongen worden. 😂
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:25
    Niet snel genoeg.....
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1414
    woensdag 19 september 2018 om 10:35
    We zullen blind sturen....da's pas een snelle
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 15:50
    Qua handelingssnelheid wel ja! En hujbis iets slimmer in positie kiezen.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1414
    woensdag 19 september 2018 om 20:30
    Je zou Hendriks voor de grap eens moeten volgen tijdens een wedstrijd....hoeveel afvallende ballen hij tussen de linies oppakt
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:33
    En dan heeft hij er gister ook nog zo'n 200 gemist....
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1414
    woensdag 19 september 2018 om 21:15
    Ja joh je hebt helemaal gelijk
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:24
    Hij is nog steeds aan het nagenieten van die actie van Dembélé...😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1414
    woensdag 19 september 2018 om 22:11
    👍
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26610
    woensdag 19 september 2018 om 08:03
    4 - 4 - 2 met guti en zonder luuk had naar mijn smaak de basis moeten zijn. Luuk de Jong deed meer kwaad dan goed met zijn balverlies en houterige aannames. We hadden niks aan hem. Hoop dat Bommel ook even van zijn gedachte kan stappen als je tegen dit soort kalibers speelt. Wel jammer dat je door een onterechte vrije trap, de rust niet met 0-0 haalt. Want Barca had verder ook geen kans gehad.
    Vind ik leuk
    dekrijn +61
    woensdag 19 september 2018 om 08:40
    Psv heeft geen andere spitsen om in top duels de plek van de Jong over te nemen
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26610
    woensdag 19 september 2018 om 09:34
    de Jong komt daarin gewoon 6 klassen tekort. Dus als Romero niet fit is, speel je met 2 spitsen of desnoods Donyell Malen
    Vind ik leuk
    dekrijn +61
    woensdag 19 september 2018 om 10:25
    Wat Wa tik Wa tim wil zeggen Is. . Heeft psv betere opties.. mailen Is in mijn optiek nog wel te jong en onervaren en romer Is niet fit dus blijft er niet veel over als de Jong. . Ik zou zeggen miss rijd voor een goede spits bij psv
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1414
    woensdag 19 september 2018 om 10:34
    Dan Zullen we het maar niet over de Feyenoord spelers hebben.... die zijn zelfs onder gekwalificeerd voor een functie als toiletjuffrouw
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34268
    woensdag 19 september 2018 om 10:46
    Dit is een psv topic.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1414
    woensdag 19 september 2018 om 11:19
    Klopt.... maar af en toe een keer over Feyenoord praten is ook niet mis..... dan lijkt het ook alsof ze nog meedoen😁
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 11:20]
    Vind ik leuk
    Henk3 +847
    woensdag 19 september 2018 om 07:24
    Dit was wel echt de slechtste man op het veld gisteren. Haalde totaal zijn niveau niet.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7602
    woensdag 19 september 2018 om 07:27
    Maar wat is dan zijn niveau? Misschien is dit het wel voor hem, geen schande maar dit is ook op een goede dag voor hem te snel.
    Vind ik leuk
    Pimman +6250
    woensdag 19 september 2018 om 07:32
    Klopt.. na zo'n wedstrijd op het hoogste niveau zie je de tekort komingen. 3 dagen eerder win je nog van Kado Den-Haag met 0-7 nu hard met 4-0 onderuit. Dat heeft alles met kwaliteit te maken!
    Vind ik leuk
    Fc hamkel +1279
    woensdag 19 september 2018 om 08:26
    Het blijft Barça jongens kom op. Je speelt tegen de top van de wereld die zelfs topteams als real Madrid psg juventus etc met een nederlaag naar huis sturen.
    Vind ik leuk
    Pimman +6250
    woensdag 19 september 2018 om 09:17
    Klopt vandaar dat het alles met kwaliteit te maken heeft. Maar Barca stuurt Real en Juve niet zomaar met een nederlaag naar huis en dan zou een 4-0 al een wonder zijn.
    Vind ik leuk
    Echt? +3908
    woensdag 19 september 2018 om 07:38
    Ik vond de Jong ook niet best, kopte een paar keer verdedigend de bal weg maar in de opbouw/counter had PSV niks aan hem
    Vind ik leuk
    MG MG +265
    woensdag 19 september 2018 om 07:58
    Wel opvallend is dat De Jong elk kopduel gewonnen heeft, maar is nooit in die situatie voor de goal gekomen.
    Vind ik leuk
    Bill +831
    woensdag 19 september 2018 om 08:28
    Welke opbouw?
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 19 september 2018 om 07:52
    Isimat was de slechtste, laat dat ff duidelijk zijn 😂
    Vind ik leuk
    Echt? +3908
    woensdag 19 september 2018 om 07:55
    Geen discussie daarover
    Vind ik leuk
    Blindsy +13803
    woensdag 19 september 2018 om 07:26
    Ach, als zo'n ploeg even gas geeft, lopen ze bij je weg.
    Snel vergeten en dit weekend gewoon winnen van Ajax. Niks aan de hand.
    Vind ik leuk
    Bdog +5964
    woensdag 19 september 2018 om 07:27
    Die jongens zullen iig meer balgevoel hebben. Wat was die slecht aan de bal gisteren zeg!
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2234
    woensdag 19 september 2018 om 07:29
    PSV heeft zoch dapper geweert tegen dit Barca. De uitslag is in dat opzicht een beetje scheef.
    Je zag wel duidelijk dat de voorhoede iets te gretig was waardoor ze net te vroeg schoten, een medespeler over het hoofd zagen of net ff te onhandig waren.

    Verdedigend liep het een beetje op het randje. Viergever hield zich met grootse moeite staande en moest gewisseld worden want die stond al op donkergeel. En dan mis je als Nederlandse ploeg toch de kwaliteit op de bank. Isimat ging flink door het ijs in de slotfase.

    Met wat meer kalmte voorin had het er anders uitgezien. Misschien dat ze alsnog verloren hadden maar dan was het geen 4 - 0 geweest.
    Vind ik leuk
    ajaxjj3187 +1103
    woensdag 19 september 2018 om 07:33
    Zodra PSV gevaarlijker was geworden of had gescoord, had barca een stapje extra gedaan. Leek op real Madrid - Ajax van weleer. Misschien thuis een kansje op ene gelijkspel als barca geplaatst is en weinig zin heeft. Succes verder in de CL en tot as weekend!
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2234
    woensdag 19 september 2018 om 07:38
    Oh ik ben voor Ajax hoor. Alleen ben ook voetballiefhebber en Nederlander. Ik had het idee dat Barca sowieso dat stapje extra al deed op zoek naar de 2 - 0 en tot Isimat erin kwam wist PSV ze aardig van zich af te houden.
    Vind ik leuk
    ajaxjj3187 +1103
    woensdag 19 september 2018 om 07:40
    Toevallig, ik ben ook Nederlander en was gister volledig voor PSV. Blijkbaar een ander gevoel aan overgehouden. Hoop dat jouw gevoel waar is, dan zijn we minder ver van dat niveau af als dat ik het gevoel heb!
    Vind ik leuk
    MG MG +265
    woensdag 19 september 2018 om 08:07
    Moet zeggen dat Viergever het helemaal niet slecht deed en weinig fouten maakte. Isimat stapte 2x te snel in en dat is dodelijk. Op het middenveld combineerde Barca naar hartelust maar kwamen er verder niet doorheen en was ook niet echt gevaarlijk. Daarin tegen was PSV wel degelijk enkele malen gevaarlijk en iets meer internationale ervaring en rust bewaren dan kom je nog voor ook. Die vrije trap van Messi was een kadootje.
    De grootste ploegen van Europa zijn hier met grote cijfers al eens ten onder gegaan. Ik vond het wel meevallen.
    Vind ik leuk
    Pimman +6250
    woensdag 19 september 2018 om 07:33
    Dan had het 6-2 geweest ;)
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6590
    woensdag 19 september 2018 om 07:34
    Hier ben ik het mee eens
    De kloof met de absolute top van Europa (en dus de wereld) is groot, heel groot.

    Maar PSV heeft zich kranig verweerd, en deze spelers/groep kan zeker nog stapjes maken.

    Van Bommel stapte zelf toen hij bij Barca ging spelen al na een halve minuut uit de rondo, omdat het hem letterlijk en figuurlijk te snel ging. Hij trainde keihard en werkte eraan.
    Deze PSV-ers gaan bijna allemaal nooit met Barca mee kunnen, maar ze kunnen wel beter worden.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 07:35]
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:30
    Hahahahahah LOSERS!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:41
    Waar slaat die reactie nou op
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2724
    woensdag 19 september 2018 om 07:44
    Volwassen reactie.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 11:06
    'Geeft een post-it.' Schrijf het op, gooi ik het daarna in mn vierkante archief.
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2724
    woensdag 19 september 2018 om 11:16
    En weer zo'n top reactie.. Bravo
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 11:55
    LB
    Vind ik leuk
    mcmodd +24235
    woensdag 19 september 2018 om 07:42
    PSV heeft het naar mijn idee goed gedaan, had een uitstekende focus en mocht lang hopen op een puntje. Uiteindelijk krijgt de zuiverheid van passen, het killersinstinct van Messi en hun ontzettend goede conditie de overhand en wordt er in korte tijd het grote verschil duidelijk.
    Vind ik leuk
    Jozef +39985
    woensdag 19 september 2018 om 07:47
    Als het op conditie mis ging mag PSV zich wat verwijten.

    Het is heel normaal dat kracht afneemt naar het einde toe. Het verschil werd gemaakt door de finesse van de absolute top. Niets om je voor te schamen. Het is helaas de realiteit van vandaag. Boor Ajax zou hetzelfde gelden. Nogmaals, helaas.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:52
    Sorry hoor, maar Messi heeft ongeveer 2 kilometer gelopen in de hele wedstrijd.... Niet alleen Messi was heel goed hoor, Dembele en Rakitic..!! Kat en muis spel....als PSV had gescoord had Barca er nog 2 extra gemaakt.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:59
    Wat was die Hendrix slecht zeg, hebben ze eindelijk een basisspeler uit de eigen jeugd, krijg je dit drama
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 09:13
    PSV heeft een zeer matige jeugdopleiding. Ze zoeken al jaren in het buitenland naar talenten. Nu zitten ze in Mexico. Conclusie: Uit een varkensstal haal je geen talenten maar biggetjes en de jeugdopleiding van PSV is een varkensstal. Niets meer en niets minder.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2484
    woensdag 19 september 2018 om 08:50
    Ze stonden goed, dat is altijd fijn.
    Meestal staan de verliezende ploegen goed, soms heb ik het idee dat dat niet zo belangrijk is.
    Of het word gewoon te vaak gezegd
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 09:06
    Ah, schattig zeg!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 09:08
    Die ballenjongens zijn nog beter dan dat jij bent Hendrix.
    Vind ik leuk
    rinirat +2915
    woensdag 19 september 2018 om 09:16
    Hendrix was ver uit de zwakste speler ,gaat hij het nu vertellen...
    Zwaar onder gesneeuwd gisteren.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 09:27
    Ze hebben natuurlijk verdient verloren. Vooral door individuele klasse van barcelona en een paar fouten die in de eredivisie normaal niet z’on ramp zijn omdat je daar geen messi caliber tegen komt. Hopelijk leren ze er veel van om tegen Inter en Tottenham punten te pakken.
    Ondanks de 4:0 nederlaag van mij een dikke DUIM van mij
    Vind ik leuk
    joppie +224
    woensdag 19 september 2018 om 09:39
    En van Bommel, wij zijn goed op weg naar dat niveau, welke niveau? Dombo, Barca speelde gisteren op 60% misschien nog nog minder een tandje erbie zit al 4 in de mand........
    Vind ik leuk
    heur es +780
    woensdag 19 september 2018 om 09:51
    Hendrix is een Helmond Sport speler.
    PSV komt Europees niet verder met dit soort spelers.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws