'Ik wilde bij PSV blijven, ik kies niet voor het snelle geld. Dat komt vanzelf'

    'Ik wilde bij PSV blijven, ik kies niet voor het snelle geld. Dat komt vanzelf'

    woensdag 19 september 2018 om 07:35

    Hoewel diverse grote clubs afgelopen zomer interesse toonden, wilde Steven Bergwijn bij PSV blijven. De aanvaller, die minstens twintig miljoen euro moet kosten, heeft een duidelijke planning in zijn hoofd.

    Bordeaux wilde Bergwijn overnemen en ook Arsenal, Tottenham en Paris Saint- Germain hebben bij zijn zaakwaarnemers geïnformeerd. "Die aandacht van grote clubs is natuurlijk mooi", zegt Bergwijn in Voetbal International. "En dat het over zulke grote bedragen gaat, geeft vertrouwen. Het betekent dat ik goed bezig ben. Maar ik heb zelf geen seconde getwijfeld."

    "Ik wilde niet weg, ik wilde bij PSV blijven", vervolgt Bergwijn. "Ik kies niet voor het snelle geld. Als ik goed mijn best doe, komt dat vanzelf. Ik wil eerst nog een seizoen heel belangrijk zijn voor PSV. Veel scoren, nog een keer kampioen worden, grote en goede wedstrijden spelen in de Champions League. Ik denk dat dat goed voor me is. Ik kan me bij PSV goed ontwikkelen en ben hier nog niet uitgeleerd."

    Bergwijn verlengde zelfs zijn verbintenis bij PSV. "Dat ze mijn contract hebben opgewaardeerd en verlengd tot 2022 is een mooie beloning voor me. Daar spreekt waardering uit. Maar iedereen weet ook dat het niet de bedoeling is dat ik het uitdien. Ik heb wel een planning in mijn hoofd, maar ik focus me eerst op PSV."

    Poll

    Zie jij Bergwijn bij een Europese topclub eindigen?

    (2219 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 19 september 2018 om 07:40
    Bergwijn is een groot talent maar moet nog wel eventjes rijpen in de eredivisie. En ik denk dat hij daarna nog wel een tussenstap in de subtop nodig heeft maar hij heeft wel de potentie om in de top te komen.
    Dat gezegt is dat wel.op voorwaarde dat hij geen blessure of vormcrisis krijgt.
    Vind ik leuk
    Echt? +3381
    woensdag 19 september 2018 om 07:43
    Wijze woorden ook voor zo'n jonge speler. Als je dat vergelijkt met Kluivertje heb ik voor de toekomst toch meer vertrouwen in hem. Grootste Nederlandse talent in de eredivisie!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:46
    Even een ajax-opmerking ..voor minder dan 60 miljoen gaat hij niet weg.
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2419
    woensdag 19 september 2018 om 07:46
    De ligt en De Jong even over het hoofd gezien?
    Vind ik leuk
    Echt? +3381
    woensdag 19 september 2018 om 07:48
    Nee fce, niet over het hoofd gezien.
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    woensdag 19 september 2018 om 07:49
    Ik denk dat hij bedoeld op de positie van bergwijn. De jong en de ligt zijn inderdaad grotere talenten
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:57
    Eerste verstandige woorden ik vermoed ingefluisterd na zijn stommiteit van 2 weken geleden
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 08:17
    Nee hoor, volledig in lijn met wat hij al zei toen zijn contract tussentijds werd verlengd.
    Vind ik leuk
    N.E.C. +235
    woensdag 19 september 2018 om 07:42
    Goede speler, als je bij PSV zit dan hoor je ook bij de subtop van Europa.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:43
    Ik doe het niet voor het geld..... maar wel met een gouden Rolex van 25K om je contract tekenen....
    Heeft ook geen ambitie voor Oranje zien we nu....
    Vind ik leuk
    Echt? +3381
    woensdag 19 september 2018 om 07:47
    Reactie puur uit jaloezie, die jongen verdient goed en koopt een duur klokkie , nou en? Omdat "de liefhebber" dat niet leuk vindt moet hij een Casio kopen?

    Het gaat erom wat hij op het veld laat zien!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:59
    Kijk die foto maar eens terug van dat tekenmoment.....Beetje onnatuurlijke houding met zijn linkerhand voor het contract. En ze doen het allemaal voor het geld, stuk voor stuk! Of denk jij dat clubliefde hem een jaar bij PSV heeft gehouden?? Tekengeld, salarisverhoging naar 1,2 miljoen en een paar procent bij verkoop....
    Staat nog wel een leuk verhaal op internet van Foppe de Haan en Royston Drenthe toen met Jong Oranje....
    Vind ik leuk
    Polly11 +3868
    woensdag 19 september 2018 om 08:08
    Ook dat laatste stukje Ajacied hopen we de jaar bij hem weg te krijgen, daarna is hij klaar voor de volgende stap
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    woensdag 19 september 2018 om 08:53
    Rare opmerking. Depay was net zo.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3868
    woensdag 19 september 2018 om 15:20
    Das pas bij ManUtd uit de hand gelopen
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    woensdag 19 september 2018 om 15:24
    😂
    Vind ik leuk
    Polly11 +3868
    woensdag 19 september 2018 om 18:37
    Gelukkig zie je er de humor van in. Succes vanavond en tot zondag in Eindhoven
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 09:20
    Helaas...heeft namelijk niks met Ajax te maken...Locadia komt uit Emmen...
    Vind ik leuk
    Polly11 +3868
    woensdag 19 september 2018 om 15:19
    Dat klopt
    Vind ik leuk
    Brabolimbo +696
    woensdag 19 september 2018 om 08:52
    Nou en???? Ik werk ook voor mijn poen, jij niet dan. En als je daar leuke dingen van wil doen, moet hij dat toch zelf weten.
    Vind ik leuk
    benny-boys +1124
    woensdag 19 september 2018 om 10:06
    De Liefhebber
    Had je vroeger ook met een bal moeten spelen
    en dan lid worden van een Voetbalclub.
    Je bent gewoon Jaloers.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 10:34
    Want iedereen die op voetbal zit wordt ook prof..... jaloezie ken ik niet, iig niet op materiaal. Ik kan ook wel zo'n klokkie kopen maar ik vind ze kapot lelijk! Daar ging het ook niet om....
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    woensdag 19 september 2018 om 07:47
    Makkelijk geconcludeerd
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 08:00
    Kan en mag jij vinden. Ik heb het Echt hierboven ook geprobeerd uit te leggen want die was ook nogal teleurgesteld...
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    woensdag 19 september 2018 om 08:12
    ik blijf het makkelijk vinden :)
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 08:18
    Hoeveel procent van jouw inkomen (of zakgeld) geef jij uit aan spulletjes die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt in je leven? Maar waarmee je wel aan je omgeving wilt laten zien hoe goed je het hebt.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 09:31
    Haha, zakgeld....goeie....
    Blijkbaar begrijp je niet wat ik bedoel. Is ook lastig met de huidige generatie.....ik geef mijn kinderen ook zakgeld. Daarnaast kunnen ze met klusjes wat extra verdienen. Dat doe je om ze te leren dat niks vanzelf komt....verder krijgen ze nagenoeg alles wat hun hartje begeert, mits ze er met respect mee omgaan. Hard werken voor je centen, zo ben ik ook opgegroeid, wordt je echt niet minder van! Ik hou zelf ook van mooie spullen maar opzichtig flashen is niet nodig. Deze jochies zijn vanaf hun zestiende al verpest door het grote geld! Locadia die met een glimmend gouden Porsche door Eindje reed....verpest voor het leven....niet alleen hij hoor, voorbeelden genoeg hoe het niet moet! Maar ga niet zo'n kulverhaal ophangen!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 17:28
    Jij hebt er blijkbaar problemen mee dat iemand laat zien dat hij het (financieel) goed heeft. Ik niet.

    Zelf leef ik sober. Ben de tijd van kopen om het kopen wel voorbij. Steeds minder van die rommeltjes in huis en consuminderen. Niet vanwege de financiële noodzaak, maar omdat ik het nut er niet meer van inzie.

    Maar ik gun iedereen zijn eigen pleziertjes. En als je toevallig het talent hebt om in een wereld terecht te komen waarin ook op jonge leeftijd veel verdiend wordt, dan heb ik er geen enkele moeite mee dat ze het aan allerlei 'flashy' dingen besteden.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 17:44
    Ik gun iedereen alles waar hij hard voor heeft gewerkt. Je hoeft echter niet per se raar te gaan doen...de Ligt en Frenkie de Jong zijn toch ook hele normale gasten? Voorbeelden te over van dit soort neppe rappers waar het niet goed mee af loopt....ze hoeven niet allemaal op Balotelli te gaan lijken...beetje normaal doen kan geen kwaad.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 17:45]
    Vind ik leuk
    Always PSV +11314
    woensdag 19 september 2018 om 08:18
    Sjesus man, kun je ook een keer normaal reageren 'Liefhebber'.
    Van mij mag Bergwijn nog wel een paar jaar blijven. Prima speler.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 09:33
    Ik zeg toch ook niet dat hij niet kan voetballen? Maar ik doe het niet voor het geld, hou op met me....! Vraag hem eens wat een brood kost, of waar een gemiddeld gezin aan vaste lasten kwijt is in de maand. Die gastjes hebben geen idee.... hij niet alleen hoor, foute voorbeelden genoeg! Kluivert bijvoorbeeld...
    Vind ik leuk
    Always PSV +11314
    woensdag 19 september 2018 om 09:47
    Hij verdient prima bij PSV, maar in het buitenland kan hij een veelvoud verdienen. Hij gaat voor zijn ontwikkeling en nog niet voor het grote geld, dat is wat hij zegt.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 10:22
    Liefhebber jij snapt het niet. Als hij het wel alleen voor het geld deed zat ie nu echt niet meer in Nederland. Dat staat los van het feit dat ie zelfs met zijn NL salaris blijkbaar een leuk klokkie kan kopen. Of een gouden Porsche.
    Vind ik leuk
    Echt? +3381
    woensdag 19 september 2018 om 12:39
    Wat is nou precies je punt liefhebber? Hij verdient goed en koopt iets voor zichzelf wat hij leuk vind.

    Op het veld geeft hij 100%, hij doet geen gekke dingen en hij blijft nog een tijdje bij PSV om zichzelf verder te ontwikkelen.

    Ik kan daar weinig slechts in ontdekken.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8775
    woensdag 19 september 2018 om 08:49
    25 K is toch niet het grote geld. Er zijn zoveel mensen met een rolex od breitling van boven de 10k niets mis mee
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 09:36
    Is ook niks mis mee. Als dat is wat je wilt is het prima....maar je HOEFT er niet mee te flashen... en ze doen het allemaal voor het geld, degene die uit clubliefde blijven zijn op 1 hand te tellen...
    Vind ik leuk
    FSCeara +8775
    woensdag 19 september 2018 om 12:32
    Dan hoef je aan die hand ook nog maar 1 vinger te hebben.
    Vind ik leuk
    Echt? +3381
    woensdag 19 september 2018 om 12:40
    😴
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 17:30
    Het HOEFT niet, nee. Maar het MAG wel.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2798
    woensdag 19 september 2018 om 09:27
    Wat maakt die rolex nou weer uit ?hij kan het betalen zonder poespas ,zou jij ook wel willen ,zo kapitaal krachtig zijn! Hij kan het missen ,wij niet .so what ? Rare reactie vind ik persoonlijk maat.
    Vind ik leuk
    Maan88 +3632
    woensdag 19 september 2018 om 09:30
    Die horloge kost niet eens 25k, met alle respect. Als je iets roept ken dan aub je feiten!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 09:38
    Die horloge..... oké. Jij was er bij toen hij het kocht? Gaat er ook niet om wat het kost, het gaat er om wat je wilt uitdragen....en ik doe het niet voor het geld, wat een bs!
    Vind ik leuk
    michelhx +3674
    woensdag 19 september 2018 om 12:14
    Wie weet was het een Rolex van de kermis, 4 x 2 euro er in gegooid en grijpen maar, dat zie je toch niet op de foto?
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 15:51
    Ja vast....
    Vind ik leuk
    Mr bien +1303
    woensdag 19 september 2018 om 07:43
    Hahaha nu al last van grootheidswaanzin. Komt veel te kort voor het buitenland.
    Maar dromen mag.
    Vind ik leuk
    frank1971 +2233
    woensdag 19 september 2018 om 08:00
    Waarom?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31578
    woensdag 19 september 2018 om 08:09
    Hoezo tekort?
    Presteert prima bij psv, geselecteerd voor oranje en nog genoeg potentie.
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    woensdag 19 september 2018 om 07:47
    Verstandig van bergwijn!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 08:08
    Subtop zeker maar top club heb ik mijn twijfels over. Maar ik laat me graag verrassen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31578
    woensdag 19 september 2018 om 08:09
    Slimme jongen en een goede speler.

    De absolute top gaat hij niet halen maar een dortmund of zo moet haalbaar zijn.
    Vind ik leuk
    rinirat +2458
    woensdag 19 september 2018 om 09:12
    Ik heb eigenlijk veel te weinig van hem gezien gisteren behalve dat schotje .
    Kon op geen enkele manier op vallen.
    Vind ik leuk
    Maan88 +3632
    woensdag 19 september 2018 om 09:29
    Speelde gister een hele puike partij. Geen angst in zijn spel en deed lekker zijn ding. Speelde beter dan Lozano vond ik.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4355
    woensdag 19 september 2018 om 09:32
    Klopt alleen was dat ook niet heel moeilijk ;)
    Vind ik leuk
    Zultkop +5127
    woensdag 19 september 2018 om 09:33
    Je praat waarschijnlijk veel met Vilhena, verstandig!
    Vind ik leuk
    peinke +2031
    woensdag 19 september 2018 om 10:01
    Applaus, deze ,,Depay'' versie 2.0 kiest niet voor het geld. We zullen zien! Vervelend zichzelf erg overschattend ego-mannetje! Zijn woorden zijn niets waard, let maar op! Bij de eerste-de-beste geïnteresseerde club en het lukt niet direct, zet hij PSV onder druk! Daarna horen we er niet zoveel meer van net als z'n voorgangers Willems en Locadia.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 10:07]
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 10:10
    Laat hem zich eens eerst bewijzen , heeft nog vaak van die wedstrijden dat je hem helemaal niet ziet, dat moet eruit.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 10:44
    Dit soort jongens zijn echt nodig in de eredivisie
    Vind ik leuk
    kwartje50 +907
    donderdag 20 september 2018 om 11:18
    75 miljoen minimaal.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws