PSV-aanvaller kijkt uit naar topper tegen Ajax: 'Ze zullen ongetwijfeld goed zijn'

    PSV-aanvaller kijkt uit naar topper tegen Ajax: 'Ze zullen ongetwijfeld goed zijn'

    Gepubliceerd: woensdag 19 september 2018 om 11:30wo 19-09-2018 om 11:30

    Aankomende zondag staat in Eindhoven de topper tussen PSV en Ajax op het programma. Voor Steven Bergwijn betekent het een wedstrijd tegen de ploeg waar hij in de jeugd voor speelde.

    De aanvaller stelt daar zelf niet zo mee bezig te zijn. "Dat is al zo lang geleden. (...) Ik heb ook geen spannend gevoel of zo, en het is ook niet zo dat ik die club haat. Ik heb er gevoetbald, meer niet. Die emoties spelen allemaal niet meer", aldus Bergwijn hij tegenover Voetbal International.

    Vorig seizoen slaagde Bergwijn er al in tegen de Amsterdammers te scoren. "Scoren in de kampioenswedstrijd tegen Ajax was wel heel bijzonder", lacht hij. "Vroeger speelden we die wedstrijd op de veldjes na. Ik was van Ajax naar PSV gegaan. Ik was dus PSV en scoorde in de kampioenswedstrijd. Dat het dan later exact zo uitkomt, is natuurlijk speciaal. Helemaal omdat we de titel pakten."

    Bergwijn verwacht dat titelconcurrent Ajax met revanchegevoelens afreist naar het Phillips stadion. Wie er favoriet is, interesseert Bergwijn niet. "Dat is allemaal gepraat. Je moet het op het veld laten zien. Daar ben ik mee bezig. Ik kijk eigenlijk helemaal nooit naar de tegenstander en welke spelers ze hebben gehaald. Ze zullen ongetwijfeld goed zijn, anders spelen ze niet bij Ajax."

    Poll

    Zie jij Bergwijn bij een Europese topclub eindigen?

    (2219 stemmen)

    Plaats een reactie

    Janzijnvader +16139
    woensdag 19 september 2018 om 11:32
    Frank de Boer zou zeggen: Ik ken PSV niet zo goed maar ik verwacht dat we met 3-0 winnen.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9745
    woensdag 19 september 2018 om 11:42
    Jan zou zeggen, ik ken mijn vader niet maar ik verwacht dat hij al wel weer 3 halve liters op heeft
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 11:42]
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 11:43
    3 halve liters nog maar? Kom op het is bijna 12 uur, doortanken!
    Vind ik leuk
    Youri99 +9745
    woensdag 19 september 2018 om 12:15
    Hij haalt tot 5 uur snachts door en staat doorgaans pas om 11:30 op.
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +16139
    woensdag 19 september 2018 om 13:50
    Super goede reacties zeg.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9745
    woensdag 19 september 2018 om 14:10
    Bedankt
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 15:20
    Wij trachten het niveau te bewerkstelligen dat in zijn algemeenheid op deze virtuele ontmoetingsplaats wordt gehandhaaft. U probeert met uw sarcastische quasi-narcistische opmerking uzelf op een voetstuk te plaatsen terwijl u onderdeel bent van het probleem. Verder een fijne avond gewenst
    Vind ik leuk
    Biekwik +1
    woensdag 19 september 2018 om 15:29
    Handhaafd en beschaafdt
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 15:30]
    Vind ik leuk
    Zultkop +5710
    woensdag 19 september 2018 om 11:54
    Dat zou zijn gevoel zeker zeggen.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19262
    woensdag 19 september 2018 om 11:32
    Goede speler, en volgens mij haten spelers geen andere clubs.
    Dat doen sommige sneue supporters wel..
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6758
    woensdag 19 september 2018 om 11:33
    1-2 ajax. Ziyech en huntelaar
    Vind ik leuk
    Korm +37638
    woensdag 19 september 2018 om 11:36
    2-1, bergwijn en pereiro
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 11:37]
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1835
    woensdag 19 september 2018 om 11:41
    Zo kunnen we nog wel even door blijven gaan.... Ik hoop op een mooie wedstrijd... in mijn ogen is er geen uitgesproken favoriet alhoewel PSV het thuisvoordeel heeft...

    Persoonlijk hoop ik op een overwinning voor Ajax :-)
    Vind ik leuk
    Korm +37638
    woensdag 19 september 2018 om 11:47
    Deel je mening geheel, daarom denk ik ook 2-1 vanwege de thuisvoordeel. Ajax en PSV zijn voor mij tot nu toe gelijkwaardig. Nu een serieuze test voor beide om te zien waar ze staan.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2264
    woensdag 19 september 2018 om 11:50
    Dus je gaat er nu al vanuit dat PSV een strafschop krijgt? (Doelpunt pereiro) Ik wist wel dat die scheids altijd omgekocht werd door PSV!

    (Is een grapje, niet te serieus nemen ;) )
    Vind ik leuk
    Korm +37638
    woensdag 19 september 2018 om 11:54
    hahaha dat denk ik inderdaad.
    Blind maakt de overtreding omdat hij het niet kan bijbenen.

    (Is een grapje, niet te serieus nemen ;) )
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 12:01]
    Vind ik leuk
    129 +999
    woensdag 19 september 2018 om 11:33
    Zin in zondag. Gaat een kraker worden. Hopelijk zijn beide teams beter aan elkaar gewaagd dan vorig seizoen. Hopelijk kiest Ten Hag nu wel een logische tactiek.
    Vind ik leuk
    Korm +37638
    woensdag 19 september 2018 om 11:35
    ik hoop dan weer wel op dezelfde uitslag ;)
    Vind ik leuk
    129 +999
    woensdag 19 september 2018 om 11:38
    Get a life.
    Vind ik leuk
    Korm +37638
    woensdag 19 september 2018 om 11:39
    hoezo? mag ik toch hopen?
    niks verkeerds aan :)
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7968
    woensdag 19 september 2018 om 11:39
    Als in december? ;-)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 11:39]
    Vind ik leuk
    Korm +37638
    woensdag 19 september 2018 om 11:45
    nee dezelfde uitslag als de thuis wedstrijd want die spelen we weer... je grap is dan ook niet goed hahaha
    Vind ik leuk
    michelhx +3797
    woensdag 19 september 2018 om 11:46
    Toen was het ook 3-0 dus dat is inderdaad een prima uitslag. :)
    Vind ik leuk
    Tfoe +3866
    woensdag 19 september 2018 om 12:14
    Toen was het een beetje chaos nog.Nu is alles beter op zijn plek.
    Vind ik leuk
    Couto76 +630
    woensdag 19 september 2018 om 11:33
    Geweldige speler, geen maniertjes, gaan we nog heel veel plezier aan beleven bij Oranje!
    Vind ik leuk
    Korm +37638
    woensdag 19 september 2018 om 11:35
    tja op dat moment was je minder dan andere, zo gaat het in de jeugdopleiding. mooi dat zo'n jongen het wel redt
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 12:16
    Hoe kom je erbij. Was de grootste talent van de jeugdopleiding van ajax.
    Vind ik leuk
    Korm +37638
    woensdag 19 september 2018 om 12:33
    hij is met een rede weggestuurd toch?
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 12:36
    Hij was zelf weggegaan. Waarom precies, durf ik niet te zeggen.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 12:46
    Niet teveel roepen, Korm, zondag om 18.45 uur lachen we ons de ballen uit onze broek...
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3412
    woensdag 19 september 2018 om 11:36
    3-1
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7968
    woensdag 19 september 2018 om 11:40
    1-4
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3412
    woensdag 19 september 2018 om 11:51
    Wint AEK zoveel vanavond?
    Vind ik leuk
    Christiano +1084
    woensdag 19 september 2018 om 11:42
    Ik ben benieuwd wat het zondag wordt.
    Ik schat PSV als team toch net iets stabieler in en voorspel 2-1 voor PSV.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6193
    woensdag 19 september 2018 om 11:44
    Mooie reacties van Bergwijn. Lekker normaal doen en werken voor je geld. Prestreren tegen de concurrent en een slag slaan.
    Vind ik leuk
    michelhx +3797
    woensdag 19 september 2018 om 11:45
    Wordt een mooi potje! Ajax zal inderdaad wel wat revanchegevoelens hebben na vorig jaar. PSV wil voor eigen publiek de deceptie van gisteren wegspoelen. Dus ik verwacht een doelpuntrijke wedstrijd waarin PSV uiteindelijk aan het langste eind trekt: 3-2.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5710
    woensdag 19 september 2018 om 11:57
    Ik dacht ookal aan 3-2. PSV wint weer op zijn duits in de laatste minuut en Bindje scoort een eigen doelpunt.
    Vind ik leuk
    whiskey33 +312
    woensdag 19 september 2018 om 12:00
    Voor de spanning in eredivisie is het het best als ajax wint, wint PSV dan staan we sowieso tot winterstop bovenaan.
    PSV-Ajax 3-0 (net als in kampioenswedstrijd)
    1x Viergever, 1x Bergwijn, 1x Rosario :)

    Blind moet wel spelen :) dan wordt het lachen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 12:01]
    Vind ik leuk
    Bhj +1907
    woensdag 19 september 2018 om 12:23
    Jij heb ook geen voorkeur voor club hè?

    Je komt ook verder helemaal niet arrogant over, met teksten als het wordt 3-0. Als PSV wint staan "we" sowieso tot de winterstop bovenaan.

    Allemaal arrogante praatjes, tenminste als "wij" dergelijke teksten hebben.

    Laat ze zondag, Neres, Ziyech en Tadic maar goed in de gaten houden, dan maakt Huntelaar ze wel af en anders andersom.

    We zien wel wat er gebeurd.Zondag kwart voor 5 en niet gaan huilen hè.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 12:37]
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 12:31
    Ja jongen! Groningen az om half 3! Niet huilen he.
    Vind ik leuk
    Bhj +1907
    woensdag 19 september 2018 om 12:36
    hahaha kwart voor 5 bedoel ik natuurlijk. Geeft niet, ik zit hoe dan ook op tijd klaar.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 12:40
    1 ding is zeker. Als je om half 3 al klaar zit, ben je ruim op tijd ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 12:07
    Bergwijn een leuke voetballer,maar Ajax gaat winnen!
    Vind ik leuk
    Amnesia +121
    woensdag 19 september 2018 om 13:00
    Wat een steun vanuit 010! Word gewaardeerd!
    Vind ik leuk
    Korm +37638
    woensdag 19 september 2018 om 13:37
    ja anders is PSV helemaal niet meer in te halen ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 12:09
    Absoluut niet!
    Vind ik leuk
    Tfoe +3866
    woensdag 19 september 2018 om 12:11
    Ik denk 1-1
    Vind ik leuk
    Bhj +1907
    woensdag 19 september 2018 om 12:15
    Speculeren is totaal nutteloos. Ik hoop dat Ajax net zo uithaalt als Barca, maar dat is pure hoop. Wat er gaat gebeuren zullen we moeten gaan zien.
    Vind ik leuk
    Axim +835
    woensdag 19 september 2018 om 13:54
    Ajax heeft geen Messi (gelukkig ;-) )
    Vind ik leuk
    Bhj +1907
    woensdag 19 september 2018 om 16:12
    Men die denkt dat het alleen Messi was waardoor PSV 4-0 pak heeft gehaald, die snapt maar weinig van voetbal in mijn optiek.

    Ook zonder Messi had PSV gewoon 3 of 4-0 verloren hoor.
    Vind ik leuk
    lucie +75
    woensdag 19 september 2018 om 12:25
    4-2
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 12:28
    Mentaal te zwak
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 12:30
    “Ik kijk eigenlijk helemaal nooit naar de tegenstander en welke spelers ze hebben gehaald. ”
    Je mag niet liegen steven. Haal die poster van Ziyech boven je bed vandaan.
    Overigens had ie gister beter wel kunnen kunnen kijken tegen welke spelers die speelde, had ie een hoop van kunnen leren
    .
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34438
    woensdag 19 september 2018 om 13:13
    Doe dat zelf maar.
    Vind ik leuk
    Echt? +4013
    woensdag 19 september 2018 om 12:46
    Gewoon Daley Blind op Bergwijn zetten 🙈
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34438
    woensdag 19 september 2018 om 13:12
    Of een gelijkspel of ajax gaat winnen.
    Vind ik leuk
    Axim +835
    woensdag 19 september 2018 om 13:54
    of psv , die mogelijkheid was je vergeten....
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34438
    woensdag 19 september 2018 om 14:00
    De vorm van de dag gaat het bepalen.
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +493
    woensdag 19 september 2018 om 13:13
    Er is geen favoriet. Helemaal als je naar Eindhoven moet. Moge de beste winnen (hopelijk Ajax). Maar een gelijkspel zou ik al erg blij mee zijn. Aleen hopelijk dat Blind niet van die domme fouten gaat maken net zoals in Oranje.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 13:15]
    Vind ik leuk
    Sunil010 +238
    woensdag 19 september 2018 om 13:19
    2-2 hoop ik.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 13:20]
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2247
    woensdag 19 september 2018 om 13:35
    Bergwijn pfff sneue speler, hij vond jong oranje te min en fake je een blessure bah trouwens deed hij gister mee?
    Vind ik leuk
    Axim +835
    woensdag 19 september 2018 om 13:53
    vreet ze op , maak ze af , knal er een paar in , en loop 3 punten verder uit !!!! Forza PSV !!!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 14:36
    Wat is Europese top? Absolute top is Barcelona, Real Madrid en Bayer München. Soms zitten daar teams bij als Dortmund, PSG en Juventus. Dat lijkt me iets te hoog gegrepen voor hem maar een engelse topclub bijvoorbeeld is zeker haalbaar. Hij is talentvol en beresterk. Er zit ook een goeie kop op. Hij komt er wel., blessures daargelaten.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2017
    woensdag 19 september 2018 om 16:18
    Klasse SB 👍🏻 Gas erop zondag PSV Team Machina go 👍🏻
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws