Van der Sar: 'Het heeft te lang geduurd, hebben het een paar jaar moeilijk gehad'

    Van der Sar: 'Het heeft te lang geduurd, hebben het een paar jaar moeilijk gehad'

    Gepubliceerd: woensdag 19 september 2018 om 18:28wo 19-09-2018 om 18:28

    Edwin van der Sar is blij dat Ajax weer terug is in de Champions League. De algemeen directeur erkent dat de Amsterdammers de vruchten plukken van het feit dat de selectie snel op orde was.

    "Uiteindelijk is het een competitie waar je dolgraag in wil spelen, waar de grote clubs inzitten. Als Nederland en als Ajax moet je daarbij zijn. Het heeft te lang geduurd dat we hier weer actief zijn", zegt Van der Sar tegen Veronica. "We hebben het een aantal jaar moeilijk gehad. Vorig jaar november hebben we gezegd: het moet gewoon op tijd klaar zijn."

    "Je moet gewoon vier, vijf weken kunnen trainen met het elftal. Dat heeft dit jaar wel uitgewezen", vervolgt de oud-doelman, die duidelijk is over de doelstelling van Ajax. "De doelstelling was de Champions League halen. Dat is afgevinkt. Nu pak je de volgende stap: Europees overwinteren. Is dat plaats twee of drie? Sommige mensen zeggen misschien dat Athene het minste broertje is, dat Benfica en Ajax voor de tweede plaats gaan en Bayern te sterk is. Ik moet het maar zien."

    Van der Sar hoorde al in een vroeg stadium dat Matthijs de Ligt niet zou spelen. "Natuurlijk heb je het liefst al je sterkste spelers, maar dit geeft andere jongens de mogelijkheid om zich te laten gelden. Dat Carel (Eiting, red.) nu start is voor hem fantastisch." Zelf blijft Van der Sar rustig. "Ik ben van nature rustig. En dat zal ik altijd zijn. Natuurlijk kan ik wel eens geïrriteerd of blij zijn, maar ik ben vrij oppervlakkig. Ik vind het belangrijk dat de mensen het naar hun zin hebben."

    Plaats een reactie

    woensdag 19 september 2018 om 18:33
    Kom op met die wedstrijd. Heb er zin in.
    Vind ik leuk
    RW1913 +2598
    woensdag 19 september 2018 om 18:33
    Artikeltje in herhaling VP?
    Vind ik leuk
    Zultkop +5710
    woensdag 19 september 2018 om 18:33
    Niet zo zeuren.met je moeilijk Edwin, als een.club het moeilijk heeft gehad de afgelopen jaren, dan is het Feyenoord wel.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +1391
    woensdag 19 september 2018 om 18:37
    Moeilijk omdat ze eindelijk weer wat konden vieren de laatste jaren? 😂
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19403
    woensdag 19 september 2018 om 18:39
    Hoeveel prijzen (ja tel de beker maar mee) de afgelopen jaren?
    Vind ik leuk
    Wijndalum +570
    woensdag 19 september 2018 om 18:34
    Succes Ajacieden!
    Vind ik leuk
    Foebele +54727
    woensdag 19 september 2018 om 18:38
    Ajax had jaren geleden al mijn adviezen moeten opvolgen en niet pas vorig jaar midden in het seizoen...
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 18:40
    Louis, is that you?
    Vind ik leuk
    Foebele +54727
    woensdag 19 september 2018 om 18:40
    Nee man, Louis is een trainer, geen beleidsmaker..
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11304
    woensdag 19 september 2018 om 18:56
    Nee Aad de Mos in disguise.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19403
    woensdag 19 september 2018 om 18:38
    Je hebt het moeilijk omdat je dat zelf veroorzaakt. Al jaren roepen de fans dat er meer ervaring moet komen en dat de selectie eerder op orde moet zijn. En niet je beste speler op deadline day verkopen.

    Maar na 4 jaar en 4 maanden, november 2018, zijn ze daar zelf achtergekomen. Hoe lang gaat het duren dat ze doorhebben dat ze kampioen moeten worden?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11304
    woensdag 19 september 2018 om 18:57
    Kiezen voor Bergkamp en die gast die het nu zo goed doet bij Groningen, was ook niet handig. Zeker als je de signalen al een half jaar door kreeg.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33366
    woensdag 19 september 2018 om 19:44
    Hahaha, oh ja, Spijkerman zit daar.
    Nou, Buijs krijgt vast fantastisch advies.
    Vind ik leuk
    Mari +10241
    woensdag 19 september 2018 om 18:42
    Nu Ajax en PSV een stuk sterker zijn dan voorheen moet de KNVB een handje helpen door wedstrijden te verplaatsen, zodat beide clubs punten voor Nederland kunnen gaan sprokkelen
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1994
    woensdag 19 september 2018 om 19:23
    Moeilijk komt door het stomme aankoopbeleid ! Psv koopt beter in dan Ajax bij Ajax veel middelmaat gekockt laatste jaren.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws