Update: Lovren ontkent meineed-beschuldigingen: 'Jullie zullen niet slagen'

    Update: Lovren ontkent meineed-beschuldigingen: 'Jullie zullen niet slagen'

    Gepubliceerd: donderdag 20 september 2018 om 17:41do 20-09-2018 om 17:41

    Na Luka Modric is ook Dejan Lovren in Kroatië aangeklaagd door het Openbaar Ministerie. De verdediger van Liverpool zou vorig jaar als getuige hebben gelogen tijdens een rechtszaak, melden onder meer Kroatische media.

    Lovren werd gehoord in de zaak tegen zijn oude club Dinamo Zagreb, dat wordt verdacht van belastingontduiking en geldverduistering. In Kroatië staat een gevangenisstraf van zes maanden tot maximaal vijf jaar op meineed. Real Madrid-ster Modric hangt dezelfde straf boven het hoofd.

    De 29-jarige Lovren stond van 2005 tot 2010 onder contract bij Dinamo Zagreb, dat hem tussentijds verhuurde. Inmiddels speelt de Kroatisch international bij Liverpool, waar hij Virgil van Dijk en Joe Gomez voor zich moet dulden in de pikorde.

    Lovren moest vorig jaar bij de rechtbank in Osijek getuigen. Dinamo Zagreb stond destijds onder leiding van Zdravko Mamic, de spil in de corruptiezaak. Hij werd in juni veroordeeld tot een gevangenisstraf van 6,5 jaar. De oud-voorzitter kreeg die straf wegens belastingontduiking en verduistering.

    Update 17.41: Dejan Lovren ontkent alle beschuldigingen aan zijn adres. Het OM in Kroatië heeft hem aangeklaagd wegens meineed in de zaak-Mamic, maar daar is volgens de Liverpool-verdediger geen sprake van. 'Ik heb niets verkeerd gedaan', laat Lovren weten op Instagram. 'Aan iedereen die mijn reputatie en de reputatie van mijn familie wil bezoedelen: jullie zullen daar niet in slagen.'

     
     
     
     
     
    Dit bericht bekijken op Instagram
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    Nakon dolaska s popodnevnog treninga doznao sam kako su mediji u Hrvatskoj, pa potom i u Engleskoj objavili vijest kako je protiv mene podignuta optužnica zbog davanja lažnog iskaza u jednom predmetu u Hrvatskoj. Zvali su me članovi moje obitelji, prijatelji i poznanici koji su mi saopćili isto. Dakle, prije nego što sam uopće vidio ili primio tu optužnicu, i prije nego su istu zaprimili moji odvjetnici, svi mediji su objavili tu vijest. Ovo jednostavno nije fer, nije pravedno, nije niti sportski. Na ovakav način postupati prema meni i mojoj obitelji je krajnje diskriminirajuće i nepravično. Borba koja nije poštena i na koju nisam navikao. No ovim putem želim poručiti svima, ponajprije svojoj obitelji, prijateljima, navijačima u domovini, svom klubu i navijačima mog kluba u Engleskoj kako sam nevin. Nisam počinio nikakvo kazneno djelo. Ponosan sam na svoj život, na svaki svoj korak, na sve ono što smo moja obitelj i ja stvorili. To nitko ne može zaprljati. Nikakvi mediji, zlonamjerni ljudi, ništa. S obzirom da sam sportaš, dobit ću i ovu utakmicu. Dobit ću je u svakom slučaju te tako pokazati tko sam, kako sam živio i kako živim. A živim tako da živim za svoje bližnje, za svoju Domovinu, za svoj klub i za sve moje i naše navijače. Sa indignacijom odbacujem sve optužbe, a svima koji žele narušiti moj ugled i ugled moje obitelji poručujem da neće uspjeti. Dejan Lovren dobit će i ovu bitku. I svaku drugu. Pozdrav svima, hvala na snažnoj podršci.

    Een bericht gedeeld door Dejan Lovren (@dejanlovren06) op

    Plaats een reactie

    MiloZandt +1851
    woensdag 19 september 2018 om 19:49
    Lovren is geblesseerd. Moet nog zien of Gomez blijft staan als hij Lovren weer fit is.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 19:52
    Is in ieder geval goed denkbaar, Gomez doet het over 't algemeen uitstekend en is bovendien een speler die alleen maar beter wordt en nog jaren en jaren mee kan, natuurlijk moet hij nog wel wat elementen verbeteren om een echte topverdediger te worden, maar Lovren valt ook niet in die categorie.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:39
    Hij vond zelf van wel
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:40
    Ja, daar is ook hard om gelachen door velen.. Was waarsch. nog een beetje euforisch en inmiddels wel een beetje tot bezinning gekomen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33302
    woensdag 19 september 2018 om 19:56
    Als Lovren een paar maar moet zitten denk ik wel dat Gomez dat wint.
    Vind ik leuk
    HansVites +5330
    woensdag 19 september 2018 om 20:53
    Ook als die geblesseerd is kan die de bajes in hoor.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 19:52
    Van een finale spelen op t WK, naar tafelvoetballen op de afdeling tijdens recreatie !

    Goed geregeld.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33302
    woensdag 19 september 2018 om 19:59
    als je doet 'met celblok H' kan hij zo in een Telfort reclame.
    Vind ik leuk
    rebelkushh +304
    woensdag 19 september 2018 om 20:07
    Ik vraag me af of ze daar überhaupt tafelvoetbal of tafeltennis op de afdeling hebben staan.
    Misschien kan Modric wat pompen tijdens luchten, kan die wel gebruiken.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90863
    woensdag 19 september 2018 om 19:53
    Gelukkig zijn het voetballers met veel geld. Niks aan de hand, zo gaat dat.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:04
    Hebben ze zoveel geld,en dan nog belasting ontduiken.

    Andere kant : als je veel geld hebt en er word veel van je afgepakt, kan het zijn dat je het oneerlijk vind.

    Hele belastingstelsel klopt ook niks van. Kijk maar nu in Nederland. Rijke worden rijker.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:08
    Lovren wordt niet verdacht van belastingontduiking.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:16
    Dat was ook niet mijn punt. Er zijn al meerdere zaken geweest waarbij belastingontduiking het geval was. Opzettelijk verdedigen “in dit geval wss liegen” is net zo erg. Ik zeg niet dat het zo is,maar als het zo is, is het net zo erg!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:17
    Oh ja, het is al zo vaak voorgekomen in het verleden, ik dacht dat je op Lovren doelde.
    Vind ik leuk
    Foebele +54727
    woensdag 19 september 2018 om 20:12
    Zal wel weer met een sisser aflopen, geld boete en nooit meer jokken he.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:19
    Jij snapt het. Iemand die veel geld hebt komt bijna altijd weg. Het verleden heeft dat vaak genoeg bewezen. (Ook met voetballers)
    Vind ik leuk
    Foebele +54727
    woensdag 19 september 2018 om 20:31
    Zijn vaak ook schijn processen, voor de buhne.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:34
    Steekpenningen. Stel je voor dat ze niet meer mogen voetballen
    Vind ik leuk
    Foebele +54727
    woensdag 19 september 2018 om 20:36
    Hebben net hun vaderland op de kaart gezet op het WK...
    Vind ik leuk
    pietprecies +7772
    donderdag 20 september 2018 om 03:38
    https://youtu.be/lEc32-OU4h0

    Zoiets idd
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 17:57
    Die club is door en door rot zowel het bestuur als een groot gedeelte van de oud spelers. Maffia praktijken met zwartgeld en matchfixing. Gewoon zwaar straffen zowel de club als iedereen die er bij betrokken is geweest.
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +543
    donderdag 20 september 2018 om 18:15
    Het zal me niets verbazen dat ze gedreigd hebben om zijn familie wat aan te doen. Als hij zou praten.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 22:30
    Ze willen de beste verdediger (sarcastisch, van kroatie wel de beste) gewoon in de gevangenis hebben, dat wil je toch niet.


    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws