Spelersrapport: droomavond Tagliafico, alleen Huntelaar ongelukkig bij Ajax

    Spelersrapport: droomavond Tagliafico, alleen Huntelaar ongelukkig bij Ajax

    woensdag 19 september 2018 om 21:00

    Ajax begon woensdagavond ijzersterk aan de Champions League-campagne. In de Johan Cruijff Arena zetten de Amsterdammers AEK Athene met 3-0 opzij. VoetbalPrimeur deelt cijfers uit. 

    André Onana – 6,5: De tegenstand was te matig voor Onana om zijn talenten echt te laten zien tijdens zijn Champions League-debuut. Was verder solide bij de paar corners en voorzetten waar hij wel iets mee moest doen.

    Noussair Mazraoui – 7: Leek wel of de Grieken niet aan tegenstanderscouting doen, want Mazraoui kreeg alle ruimte om op rechts. Daar maakte de Marokkaanse international goed gebruik van.

    Frenkie de Jong – 6: Zijn voetbal werd gemist op het middenveld. Met een teruggetrokken AEK was een opbouwer van achteruit ook niet de grootste noodzaak. Was er wel elke keer om het vuile werk op te knappen.

    Daley Blind – 6: Startte weifelend en spits Ponce maakte het Blind meer dan eens moeilijk. Groeide in de wedstrijd, kwam achterin niet meer zo onder druk te staan en liet zich ook steeds meer in balbezit zien met een paar knappe passjes.

    Nicolás Tagliafico – 9: Een droomavond voor Tagliafico. Kon waarschijnlijk niet geloven dat hij een dikke minuut na rust ineens alle ruimte had om de openingstreffer te maken. Maar dat was niet genoeg voor de linksback, die - al dan niet bewust - de bal geniaal in het net legde voor de 3-0.

    Lasse Schöne – 6,5: Met een zwevende Ziyech, verdedigende De Jong en twijfelende Eiting, kwam de verantwoordelijkheid in de eerste helft bij Schöne te liggen. Dat lukt hem niet en daar is hij de speler ook niet naar. Na de introductie van Van de Beek groeide ook Schöne in de wedstrijd.

    Carel Eiting – 6: Voorzichtig en onopvallend in de eerste helft. Daar zal Erik ten Hag in de rust ook wel wat van gezegd hebben, want daarna liet Eiting zich steeds meer zien in en rond het strafschopgebied van AEK.

    Hakim Ziyech – 7: Haalde misschien niet het duizelingwekkende niveau dat hij bijna wekelijks laat zien in een Ajax-shirt, maar dat kan je moeilijk tegen hem gebruiken. Haalde een ruime voldoende.

    David Neres – 7: Wat een slimme en bekeken assist gaf Neres toen hij Tagliafico direct na rust vrij voor de keeper zette. Was sowieso de hele wedstrijd dreigend en een plaag voor de Griekse defensie.

    Klaas-Jan Huntelaar – 5: Het lukte Huntelaar niet om een vuist te maken tegen de twee Griekse verdedigers, die veel meer moeite hadden met de meer technische Ajacieden. Toen Huntelaar na een uur vervangen moest worden met een blessure, kon Ziyech ook meer naar voren spelen.

    Dusan Tadic – 7: Zocht lang naar manieren om beslissend te zijn, maar onderscheidde zich vooral met zijn technische hoogstandjes. Totdat hij met een puntgave voorzet Donny van de Beek bediende en zo toch een sleutelrol in dit duel speelde. De aanvoerdersband werkte inspirerend.

    Invallers

    Donny van de Beek – 7: Voelde zich getergd om zich te laten zien. Had binnen de kortste keren de bal in het doel liggen, toen was het nog buitenspel. Maar later besliste hij het duel met een fraaie volley door het 2-0 te maken.   

    Kasper Dolberg – x: Viel niet op, maar zal dolblij zijn met zijn eerste minuten voor Ajax sinds mei.

    (Jonas Medhin/VoetbalPrimeur)

    Poll

    Stelling: Wat betreft prijs-kwaliteit verhouding is Tagliafico de beste Ajax-aankoop in de selectie

    (2040 stemmen)

    Plaats een reactie

    Niels92 +24505
    woensdag 19 september 2018 om 21:07
    Dik verdiend ook man of the match :)
    Vind ik leuk
    Arie Haan +1328
    woensdag 19 september 2018 om 21:10
    Heerlijke game Niels!
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23451
    woensdag 19 september 2018 om 21:10
    Dit is echt het beste Ajax sinds jaren. Ben echt benieuwd naar zondag. Psv wil zich revancheren na Barca en Ajax zit in de flow. Kijk ernaar uit. Voor nu...gefeliciteerd Ajax . Zondag hopelijk niet
    Vind ik leuk
    Niels92 +24505
    woensdag 19 september 2018 om 21:11
    Gaat zondag denk ik een erg spannende strijd worden, dat de beste mag winnen :)
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16548
    woensdag 19 september 2018 om 21:14
    Dank gozer, sportieve reactie..
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:19
    Ik kijk enorm uit naar de wedstrijd van zondag. Twee ploegen en twee coaches die aan elkaar gewaagd zijn. Hopen op het beste voetbal dat PSV en Ajax te bieden hebben zodat de supporters van alle kwaliteiten kunnen genieten.
    Vind ik leuk
    danny9874 +2226
    woensdag 19 september 2018 om 21:50
    Kijk, dat zijn tenminste fatsoenlijke en eerlijke reacties! Zondag zal 50/50 worden.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 22:00
    Dit idd. Ik vrees een zéér vervelend schaakpotje.
    Vind ik leuk
    14forever +8509
    woensdag 19 september 2018 om 23:05
    Denk juist dat psv meer in een flow zit en dat Barca een maatje te groot was. Bij Ajax hou ik het gevoel, dat er.nog zoveel meer inzit.
    Vind ik leuk
    Spiegel +9709
    woensdag 19 september 2018 om 21:13
    Gefeliciteerd Niels!
    Vind ik leuk
    Niels92 +24505
    woensdag 19 september 2018 om 21:14
    Thanks gozer :)
    Vind ik leuk
    Berbr +1989
    woensdag 19 september 2018 om 21:17
    Veel te lage cijfers. Je wint met 3-0 in de CL!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20818
    woensdag 19 september 2018 om 21:18
    De cijfers zijn ook gebaseerd op het spel
    .vandaar deze "lage" cijfers natuurlijk :)
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:47
    Ja, want Ajax speelde heeeeel matig 🤨
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20818
    woensdag 19 september 2018 om 21:48
    De eerste helft was wel heel slecht
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:51
    Commentaar van Tadic niet gehoord?
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 22:01
    Hoezo slecht? De ballen vielen niet lekker voor ons, we waren slordig maar gaven geen kans weg.Soms moet je even t moment herkennen dat het niet loopt en moet je zorgen dat je in ieder geval niks weggeeft.Dit deed Ajax goed.2e helft konden we ze dan ook kapot spelen.CL gaat om details, proberen weinig weg te geven en effectief met de kansen omspringen.Daar is Ajax vanavond ruimschoots in geslaagd.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 22:03
    Eens. Kan echt niet zo’n 1e helft. Ik blijf hierbij. Een Benfica had er bv. al twee achter Onana liggen als hun de tegenstander zouden zijn vanavond.
    Tadic kan wel zeggen over kapot spelen, feit is dat Aek de betere kansen kreeg 1e helft en ook. Og eens aardig meevoetbalden. Ik als Ajacied sluit mijn ogen hier niet voor, ik benoem wat goed en slecht was. Het leek ook zeer nonchalant bij Ajax. 2e helft zéér goed herpakt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 22:04]
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 22:40
    Heb je een andere wedstrijd zitten kijken ofzo?
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 22:41
    1e helft vond ik niet goed. Moet iedereen dezelfde mening toegedaan zijn? Niet echt.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 22:44
    Haha nee absoluut niet. Je mag vinden wat je wilt. Het staat alleen zo knullig als je met ongefundeerde uitspraakjes komt. Ajax had vanaf minuut 1 de wedstrijd onder controle. Dan kom jij met benfica aan zetten. Nee die staan ect lekker te ballen tegen bayern nu.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 22:48
    Controle ja, maar Ajax was ook onrustig om te zien. Dat jij dit lullig vindt, laat me ijskoud. Idd, als je zo slordig speelt als 1e helft, dan zou Benfica (om maar een voorbeeld te geven, dat snap je ook wel) daar wel gebruik van maken. Ongefundeerde uitspraken. Veel onnodig balverlies. 2e helft herpakte Ajax zich.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:41
    Hahaha welke kansen heeft aek dan gehad.. Een misschien
    Vind ik leuk
    Voebtal +6600
    woensdag 19 september 2018 om 21:26
    Bijna dezelfde Cijfers als psv gisteren. Hahahahaha
    Vind ik leuk
    Sytz +3301
    woensdag 19 september 2018 om 21:07
    Gefeliciteerd Ajacieden met jullie mooie overwinning. Nu hopen dat er meer puntjes aan komen voor jullie en PSV!
    Vind ik leuk
    Castromann +6916
    woensdag 19 september 2018 om 21:09
    Goede overwinning.
    Al had ik wel meer goals verwacht tegen deze laagvlieger.
    Maar 3punten zijn in de tas.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    woensdag 19 september 2018 om 21:22
    Er zijn ook zoveel teams die met meer als 3-0 winnen in de CL..
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16548
    woensdag 19 september 2018 om 21:43
    Ja Barcelona gisteren.. 😏
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    woensdag 19 september 2018 om 21:59
    Top, zitten we bijna op dat niveau.. ;)
    Vind ik leuk
    14forever +8509
    woensdag 19 september 2018 om 23:07
    Doe je AEK dus erg onderschatten. 12 goals maar tegen gekregen afgelopen seizoen. Een ploeg dat eigenlijk alleen maar kan verdedigen.
    Vind ik leuk
    Foebele +55089
    woensdag 19 september 2018 om 21:08
    Nico geen 10? Kom op man!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:09
    Minimaal een 9.9 Maximaal 10!
    Vind ik leuk
    2cents +54950
    woensdag 19 september 2018 om 21:10
    Enige smetje was die terechte gele kaart. Zo maakt hij straks toch weer onnodig vroeg kans op een schorsing.
    Vind ik leuk
    Foebele +55089
    woensdag 19 september 2018 om 21:14
    He, zei ik niet dat Nico een absolute topper zou worden voor Ajax? ;-)
    Vind ik leuk
    2cents +54950
    woensdag 19 september 2018 om 21:17
    Denk niet dat we het over hem ooit oneens zijn geweest. ;)
    Vind ik leuk
    Foebele +55089
    woensdag 19 september 2018 om 21:22
    Nee, dat zeker niet, ik was alleen direct heel uitgesproken en jij moest het volgens mij eerst nog allemaal zien, nou bij deze dan. ;-)
    Vind ik leuk
    2cents +54950
    woensdag 19 september 2018 om 21:24
    Dit hadden we (ook ik) al veel eerder gezien en gezegd dan vandaag.

    Topper!
    Vind ik leuk
    Foebele +55089
    woensdag 19 september 2018 om 21:27
    Nee, tuurlijk, vandaag was niet de dag dat we het allemaal besefte, die indruk heeft hij maanden geleden al gemaakt.

    Hoop dat we hem volgend jaar ook nog in huis hebben.
    Vind ik leuk
    Johan_D +3504
    woensdag 19 september 2018 om 23:22
    Ajax heeft vandaag de transfersom van Tagliafico al bijna terug verdiend.

    2.5 miljoen voor de overwinning!

    Contract open breken en opwaarderen...
    Vind ik leuk
    Foebele +55089
    woensdag 19 september 2018 om 23:38
    Ja, maar ze moeten wel uitkijken, Blind en Tadic hebben toch een hoofdprijs aan salaris gekregen lijkt me zo en ook Ziyech en Neres hebben al een opwaardering gekregen, zeker die van Ziyech zal ook niet misselijk zijn.

    Het is goed dat het gebeurt, maar als het maar wel binnen de mogelijkheden blijft, dit zijn namelijk niet inbegrootte inkomsten en dus zal je over je jaarlijkse budget heen gaan, wat een risico met zich mee brengt als het sportief tegen gaat vallen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 23:38]
    Vind ik leuk
    Johan_D +3504
    woensdag 19 september 2018 om 23:54
    Er is genoeg geld verzameld door de jaren heen.
    En je beste spelers moet je goed belonen.
    Opwaarderen betekend vaak ook een flinke opbrengst bij verkoop.
    Tagliafico heeft 4mil. gekost als ik me niet vergis.
    Die brengt straks het 5 voudige op.

    Ajax heeft nu een goede mix van jeugd , ervaring en een paar spelers die voor Nederlandse begrippen buitencategorie zijn.

    4 jaar geen prijs winnen en EL spelen levert ook niks op dus soms moet je ook risico durven nemen.

    Het betaald zich uiteindelijk toch terug.
    Vind ik leuk
    Foebele +55089
    woensdag 19 september 2018 om 23:59
    Het kan nu ook zeker, maar ik wil alleen zeggen dat het doel moet zijn om de begroting omhoog te kunnen krijgen zodat je dit soort spelers vanuit de jaarlijkse begroting kunt belonen en dus niet het risico hoeft te nemen door onzekere inkomsten daarvoor te gebruiken.

    Tuurlijk is er geld, maar het moet wel verstandig blijven gebeuren en niet gedacht worden dat er maar nog meer van dit soort aankopen moeten komen, pas als belangrijke spelers vertrekken moet er gekeken worden naar directe versterkingen, nu is het tijd om weer nieuwe de Ligts, Frenkie's, Dolbergjes en dergelijke talenten naar Ajax te halen, dan wel zelf op te leiden.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:10
    Laat Ajax die Ponce maar kopen. Veel potentie in die jongen.
    Vind ik leuk
    chris +374
    woensdag 19 september 2018 om 21:11
    Eiting minimaal een 7... Kom op zeg VP!
    Vind ik leuk
    2cents +54950
    woensdag 19 september 2018 om 21:14
    Blind ook zeker een 7 waard, net als De Jong.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6153
    woensdag 19 september 2018 om 21:12
    Als je de cijfers met gisteren vergelijkt dan klopt er iets niet. PSV krijgt klik en worden allemaal voldoendes gegeven. Ajax speelt tegenstander volkomen van de mat en dan krijgen sommige spelers een magert zesje. FRENKIE was ook verdedigend bijna foutloos. Die hoort ook gewoon een 7 of 8 te krijgen net zoals blind die best wel goed speelde
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19170
    woensdag 19 september 2018 om 21:16
    Verwachtingspatroon is gewoon anders denk ik..
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20818
    woensdag 19 september 2018 om 21:19
    En het spel natuurlijk ook.
    Eerste helft had ajax alleen maar 4en gehad. Prima 2e helft maar dan scoor je uiteindelink niet 11 10en :)
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    woensdag 19 september 2018 om 21:26
    Als je het zo bekijkt had er gisteren dus niemand hoger als een 4 kunnen halen aan Psv kant.
    Een stug team kapot spelen kost tijd, zag je gisteren al en nu weer.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20818
    woensdag 19 september 2018 om 21:27
    Juist wel.PSV speelde ijzersterk tot aan die 2-0(+wissel isimat)
    15 minuten lang een 2 maar 5 kwartieren sterker gespeeld.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +6169
    woensdag 19 september 2018 om 21:31
    Ijzersterk 😂 jullie hadden een paar countertjes toen Barca de bal verspeelde, that's it. Alles ging in wandeltempo bij de Catalanen en als ze ff aanzetten lag ie er gelijk in.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20818
    woensdag 19 september 2018 om 21:32
    En toch waren dat grotere kansen dan die van barca tot de 2-0
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1532
    woensdag 19 september 2018 om 21:54
    Psv heeft zn best gedaan tegen Barca, maar als Messi het op zn heupen krijgt heeft elke “kleinere” ploeg een probleem. Psv moet hier niet te lang in blijven hangen en lekker doorgaan naar de andere wedstrijden in de poule, daar moeten ze het doen. En Barca uit is toch anders, Ajax kreeg in spanje toen ook klop maar thuis wonnen ze met 2-1. Kop op dus.
    Maar ze mogen er wel in blijven hangen tot maandag hoor 😁
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20818
    woensdag 19 september 2018 om 21:56
    Wij hebben laten zien wat we kunnen ondanks de 4 tegengoals. Tham is te pakken
    Inter gaat eeaan

    Maar eerst ajax flink straffie geven ;)
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    woensdag 19 september 2018 om 21:55
    Maar een counterploeg komt van zover dat die ballen (Zoals ook gisteren weer) er niet in gaan en het uiteindelijk vrij duidelijk kansloos is. (Sorry, maar dat is wat een 4-0 aangeeft)
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:42
    Moet je er wel wat mee doen he😂
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20818
    donderdag 20 september 2018 om 11:50
    Dat klopt 😹
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 11:50]
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:16
    Relax, je moet het een beetje met een korreltje zout nemen... geniet gewoon van de resultaten en wind je over dit soort dingen niet op.
    Vind ik leuk
    Artikia +286
    woensdag 19 september 2018 om 21:18
    Ajax speelde tegen AEK en PSV speelde tegen Barca. Dat is de enige reden waarom de cijfers zo dicht bij elkaar liggen. Als beide teams gemiddeld een 6 hebben, dan wint Ajax van AEK (ofwel, volgens verwachting), en verliest PSV van Barca (volgens verwachting).
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13719
    woensdag 19 september 2018 om 21:13
    Huntelaar doet zoveel nuttig werk voorin maar dat zien alleen de echte voetbalkenners met ruim 30 jaar voetbal ervaring.
    Scorebord journalistiek noem ik zoiets.
    Als je scoort verdien je een dikke voldoende, gaten trekken voor de scorende speler is een onvoldoende.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +6169
    woensdag 19 september 2018 om 21:32
    Jij snapt het spelletje!
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39187
    woensdag 19 september 2018 om 21:15
    Blind speelde echt fantastisch. Wat pakte hij een hoop ballen op een geweldige manier.
    Apart dat ie slechts een 6je krijgt.
    Vind ik leuk
    2cents +54950
    woensdag 19 september 2018 om 21:22
    Daarbij ook opbouwend weer erg sterk. Jammer dat Tadic die pass niet de beloning gaf die het verdiende.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39187
    woensdag 19 september 2018 om 21:23
    Absoluut waar. Wel 2x een lullige slechte pass, maar ook 2x een geweldige dieptepass die meer verdiende.
    Vind ik leuk
    3Bier +8653
    woensdag 19 september 2018 om 21:29
    Nou fantastisch? Hij speelde gewoon prima. Had soms iets doortastender kunnen optreden in de duels tegen die Ponce. Maar verder niet in de problemen gekomen. Gewoon een 7'tje.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:15
    Hoop op een gelijkspel van het weekeinde tussen Psv en Ajax, komt Heracles lekker dichtbij. Die hebben de eerste zware wedstrijd pas op 15 december, tegen Psv, thuis, neem ik aan dat ze die winnen. Gaan ze als koploper naar de Kerst.
    Toch mooi?
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19170
    woensdag 19 september 2018 om 21:16
    Super :)!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:18
    Ziyech echt te laag.
    Vind ik leuk
    Ron83 +194
    woensdag 19 september 2018 om 21:29
    Ook hier namens een PSVer gefeliciteerd!
    Dik verdiend! 👏🏻
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:46
    Hele vreemde cijfers! Zijn er teveel om uit te leggen .... de enige die ik toe wil lichten is de Jong. Een 6!?!?! Wat heeft hij verkeerd gedaan? Verdedigend hartstikke goed en nagenoeg geen enkel balverlies! Volgens mij minstens een 6,5 dan wel een 7!!
    Vind ik leuk
    Kuip +7430
    woensdag 19 september 2018 om 21:55
    Huntelaar kan echt niet meer. Ajax kan beter zonder spits spelen. Donny moet er zeker in.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +6169
    woensdag 19 september 2018 om 22:20
    Topscorer van de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:45
    Jij hebt duidelijk geen verstand van voetbal..
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 22:07
    Dit Ajax is écht hét béste Ajax sinds jaren, de complimenten mogen dan nu wel na van der sar en overmars?????
    Vind ik leuk
    BariAFCA +228
    woensdag 19 september 2018 om 22:48
    Mooi ook dat Ajax wederom voor NL coefficienten punten zorgt
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1745
    woensdag 19 september 2018 om 23:33
    Haha echt een puntgave voorzet van Tadic... was gewoon een kut bal die toevallig werd aangeraakt.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:46
    Wat lul je. Tadic zag dat vd beek vrijstond, en gaf de bal op maat. Prima voorzet dus...
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1745
    donderdag 20 september 2018 om 12:06
    Ja, hij zag hem wel misschien maar nooit aangekomen zonder dat ie aangeraakt werd.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 03:55
    Niet Lullen ma POETSEN zondag word 4-0 voor AjaxXx
    Vind ik leuk
    DuWijk +313
    donderdag 20 september 2018 om 14:25
    Schöne mag van mij wel een hoger cijfer...speelde echt een goede pot.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Spelersrapport: droomavond Tagliafico, alleen Huntelaar ongelukkig bij Ajax