Groep F: Lyon stunt met ijzersterke Memphis tegen Manchester City

    Groep F: Lyon stunt met ijzersterke Memphis tegen Manchester City

    woensdag 19 september 2018 om 22:59

    Olympique Lyon heeft met een goede Memphis Depay gewonnen van Manchester City. In het Etihad Stadium werd het zéér verrassend 1-2 in het voordeel van de Fransen.

    Manchester City was in de eerste helft tegen Lyon all over the place en keek na 26 minuten tegen een achterstand aan. Maxwel Cornet ontsnapte aan de aandacht van de verdediging en tekende voor de openingstreffer. Daarmee was het nog niet gedaan. Op slag van rust maakte Nabil Fekir er zelfs 0-2 van. Hij strafte op aangeven van Memphis geklungel in de City-defensie af en rondde ijzersterk af.

    In de tweede helft ging Manchester City - ongetwijfeld na een donderspeech van assistent-trainer Mikel Arteta - nadrukkelijk op zoek naar doelpunten. Dat lukte, want Bernardo Silva maakte er na 67 minuten 1-2 van. Tussendoor had Memphis veel pech met een schot op de paal. Lyon gaf de voorsprong echter niet meer uit handen en begint de Champions League-campagne met een grote stunt.

    Shakhtar Donetsk - Hoffenheim
    In Oekraïne bleef het gelijk tussen Shakhtar Donetsk en Hoffenheim. De Duitsers kwamen op voorsprong door een knappe goal van Florian Grillitsch, die scoorde met een leep stiftje. Het antwoord van Shakhtar bleef niet lang uit. Ismaily, nota bene een linksback, maakte een lange rush en rondde af met buitenkantje links, buiten het bereik van de Hoffenheim-doelman.

    Kort voor rust kwam Hoffenheim voor de tweede keer op voorsprong. Havard Nordtveit zorgde koppend voor de 1-2. Maar opnieuw kon de Bundesliga-club het verschil niet vasthouden: Maycon Barberan tekende tien minuten voor tijd voor de eindstand: 2-2. Shakhtar Donetsk en Hoffenheim zijn nu de nummers twee en drie in groep F, terwijl Lyon aan de leiding gaat. Manchester City is hekkensluiter.

    Plaats een reactie

    woensdag 19 september 2018 om 23:04
    Daar is ie dan! De verassing van deze speelronde...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 23:04]
    Vind ik leuk
    Killshot +163
    woensdag 19 september 2018 om 23:06
    Dat United wint?
    Vind ik leuk
    Verratti +1991
    woensdag 19 september 2018 om 23:08
    Nou ja, je moet de Franse competitie niet onderschatten. Met betrekking tot het fysieke doen ze voor City niet onder. Natuurlijk heeft City meer kwaliteit, maar met vechtlust kun je een eind komen. Uit gewonnen van City is een goede prestatie.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8328
    woensdag 19 september 2018 om 23:21
    Memphis heeft grote stappen gemaakt. Hij moet lekker naar een Liverpool gaan of Tottenham Hotspur volgend seizoen.

    Heeft er goed aan gedaan dit seizoen bij Lyon te blijven!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 23:21]
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:24
    Ik zou hem graag bij Arsenal willen zien.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8328
    woensdag 19 september 2018 om 23:28
    Jaa! Ook een hele leuke voor Depay, idd.
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    woensdag 19 september 2018 om 23:06
    Wat een flater in de verdediging van die Delph...
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1141
    woensdag 19 september 2018 om 23:07
    Tete op de bank, Justin op de tribune daaaaaaaaaaag!
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4354
    woensdag 19 september 2018 om 23:14
    Jij alleen thuis zielig achter je laptoppie
    Vind ik leuk
    Mr. O +1025
    woensdag 19 september 2018 om 23:43
    Zielig he, van die mensen die afgunst hebben voor spelers die bij de rivaal hebben gespeeld (of bij ajax in het algemeen).

    Dan heb je echt een ontwikkeling gehad van een zandkorrel
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4354
    donderdag 20 september 2018 om 07:21
    Haha ja zijn allemaal van die misgunners joh. Die genieten hier echt van. Zielige figuren
    Vind ik leuk
    Radya .G . +1152
    woensdag 19 september 2018 om 23:51
    En waar is jouw vrouw?
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:22
    Je vergeet dat Cilissen ook op de bank zat. Maar de coach beslist en zal er ongetwijfeld goede redenen voor hebben. Dat geldt dus ook voor Koeman.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 23:23]
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:27
    Tete ook tribune volgens mij.
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    woensdag 19 september 2018 om 23:37
    Volgens mij ook.
    Vind ik leuk
    JWK +390
    donderdag 20 september 2018 om 05:24
    Yep, weer een paar talenten om zeep geholpen in het buitenland!
    Vind ik leuk
    Te ligt +281
    donderdag 20 september 2018 om 12:45
    Ja want ze zijn al dood of met pensioen... Pfffff....
    Vind ik leuk
    JWK +390
    donderdag 20 september 2018 om 14:50
    Ze spelen niet en dat werkt door op hun ontwikkeling, dat bedoel ik.
    En ook het Nederlands elftal heeft er geen baat bij als de talenten niet speeltijd op doen.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4354
    woensdag 19 september 2018 om 23:13
    .
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 23:13]
    Vind ik leuk
    TheMariner +3511
    woensdag 19 september 2018 om 23:18
    City is nou eenmaal geen Liverpool. ;-)
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1955
    woensdag 19 september 2018 om 23:32
    Zo is dat. Zonder De Bruyne al min. 20% minder. Kan niet wachten op 7 oktober ;-) YNWA
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:20
    Depay is niet alleen de grote vedette van Oranje en Lyon, maar begint nu ook internationaal serieus naam te maken!😃😃
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8328
    woensdag 19 september 2018 om 23:22
    Liverpool of Tottenham volgend seizoen?

    ...Arsenal?

    Wat zou het beste voor hem zijn?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 23:22]
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:25
    Arsenal, zowel Bergkamp als van Persie hebben zich daar goed kunnen ontplooien.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:26
    Ik zou Liverpool wel heel erg mooi vinden, samen met Salah een niet te stoppen aanval gaan vormen, geweldig.
    Ik ben echt een Depay fan;)
    Waar zie jij hem het liefst spelen?
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8328
    woensdag 19 september 2018 om 23:29
    Liverpool of Arsenal.

    Arsenal is een nieuwe weg ingeslagen en Depay is jong, gaat nog jaren mee. Hij zou er goed passen.

    Wat Liverpool betreft, jij zegt het! Samen met Salah een dodelijke aanval! Een genot voor het oog!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:31
    Altijd leuk om met jou over voetbal te praten, je hebt er kijk op met een lekker vleugje sarcasme en humor erbij, daar hou ik van;)
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8328
    woensdag 19 september 2018 om 23:36
    Haha.. insgelijk maat 👍
    Vind ik leuk
    John Garp +1317
    donderdag 20 september 2018 om 00:30
    Beetje klef dit. Maar veel plezier met zijn tweetjes, jongens!
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 15:40
    Dank je wel John, je bent altijd welkom voor een triootje!;))
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 07:12
    And now kiss!
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    woensdag 19 september 2018 om 23:32
    Hij is ook nog eens op meerdere posities voorin inzetbaar, nog een pluspunt
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3008
    woensdag 19 september 2018 om 23:45
    Liverpool is denk ik geen optie voor hem. Wie moet hij vervangen voorin? En vergeet niet dat hij een verleden heeft bij Man United. Hij zal dan echt heel veel moeten laten zien om geaccepteerd te worden door alle supporters. Daarnaast heeft Memphis Liverpool ooit al een keer afgewezen voor Manchester United..
    Vind ik leuk
    City boy +393
    woensdag 19 september 2018 om 23:38
    Wat was city vreselijk vandaag zeg geen enkele pass kwam aan en als hij aankwam was hij zo weg

    Als city zich hier niet uit worsteld Wordt liverpool kampioen dit jaar
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 23:41]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31578
    donderdag 20 september 2018 om 07:03
    Iedereen gunt het liverpool, city niet
    Vind ik leuk
    City boy +393
    donderdag 20 september 2018 om 22:50
    Bedankt voor je bijdrage
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 12:13
    Nee lyon hield ze als vroeg onder druk, city speelde gewoon om te winnen, sané en Sergio moesten er zelfs komen.
    Dat zegt al genoeg dat we ze goed onder bedwang hielden tot de 67e minuut omdat sané erbij betrokken was.
    Ze gaven alles op het einde, maar lyon parkeerde de bus goed.
    Vind ik leuk
    Foebele +55150
    donderdag 20 september 2018 om 00:12
    Heb de samenvatting gezien, Depay 1 keer in actie gezien, een schot op de paal. Die jongen moet het nu eindelijk eens op dit niveau gaan laten zien, want ook in Oranje was het tijdens een oefenduel raak, maar niet in de Nations Cup.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31578
    donderdag 20 september 2018 om 07:02
    Psg en city onderuit, mooi zo.

    Neppe clubs.
    Vind ik leuk
    Truth +3019
    donderdag 20 september 2018 om 07:42
    Van een stunt gesproken ...zo zie je maar in voetbal is alles mogelijk en hoe lyrisch ze ook zijn in engeland over city ...europees is toch nog altijd iets anders !
    Vind ik leuk
    NumbTen +110
    donderdag 20 september 2018 om 09:58
    Ijzersterke memphis. Heb 90 min gekeken en bij lyon was ie echt de slechtste. Constant balverlies en slechte aannames.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 12:07
    Ik had geld kunnen winnen, had namelijk voorspelt dat het 2-1 voor ons zou zijn.
    Zuur.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws