Groep F: Lyon stunt met ijzersterke Memphis tegen Manchester City

Groep F: Lyon stunt met ijzersterke Memphis tegen Manchester City

Gepubliceerd: woensdag 19 september 2018 om 22:59wo 19-09-2018 om 22:59

Olympique Lyon heeft met een goede Memphis Depay gewonnen van Manchester City. In het Etihad Stadium werd het zéér verrassend 1-2 in het voordeel van de Fransen.

Manchester City was in de eerste helft tegen Lyon all over the place en keek na 26 minuten tegen een achterstand aan. Maxwel Cornet ontsnapte aan de aandacht van de verdediging en tekende voor de openingstreffer. Daarmee was het nog niet gedaan. Op slag van rust maakte Nabil Fekir er zelfs 0-2 van. Hij strafte op aangeven van Memphis geklungel in de City-defensie af en rondde ijzersterk af.

In de tweede helft ging Manchester City - ongetwijfeld na een donderspeech van assistent-trainer Mikel Arteta - nadrukkelijk op zoek naar doelpunten. Dat lukte, want Bernardo Silva maakte er na 67 minuten 1-2 van. Tussendoor had Memphis veel pech met een schot op de paal. Lyon gaf de voorsprong echter niet meer uit handen en begint de Champions League-campagne met een grote stunt.

Shakhtar Donetsk - Hoffenheim
In Oekraïne bleef het gelijk tussen Shakhtar Donetsk en Hoffenheim. De Duitsers kwamen op voorsprong door een knappe goal van Florian Grillitsch, die scoorde met een leep stiftje. Het antwoord van Shakhtar bleef niet lang uit. Ismaily, nota bene een linksback, maakte een lange rush en rondde af met buitenkantje links, buiten het bereik van de Hoffenheim-doelman.

Kort voor rust kwam Hoffenheim voor de tweede keer op voorsprong. Havard Nordtveit zorgde koppend voor de 1-2. Maar opnieuw kon de Bundesliga-club het verschil niet vasthouden: Maycon Barberan tekende tien minuten voor tijd voor de eindstand: 2-2. Shakhtar Donetsk en Hoffenheim zijn nu de nummers twee en drie in groep F, terwijl Lyon aan de leiding gaat. Manchester City is hekkensluiter.

Plaats een reactie

Leeds United +1453
woensdag 19 september 2018 om 23:04
Daar is ie dan! De verassing van deze speelronde...
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 23:04]
Vind ik leuk
Killshot +158
woensdag 19 september 2018 om 23:06
Dat United wint?
Vind ik leuk
Verratti +2230
woensdag 19 september 2018 om 23:08
Nou ja, je moet de Franse competitie niet onderschatten. Met betrekking tot het fysieke doen ze voor City niet onder. Natuurlijk heeft City meer kwaliteit, maar met vechtlust kun je een eind komen. Uit gewonnen van City is een goede prestatie.
Vind ik leuk
2cents +59182
woensdag 19 september 2018 om 23:06
Wat een flater in de verdediging van die Delph...
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1576
woensdag 19 september 2018 om 23:07
Tete op de bank, Justin op de tribune daaaaaaaaaaag!
Vind ik leuk
Johnny Cash +8776
woensdag 19 september 2018 om 23:14
Jij alleen thuis zielig achter je laptoppie
Vind ik leuk
Mr. O +1501
woensdag 19 september 2018 om 23:43
Zielig he, van die mensen die afgunst hebben voor spelers die bij de rivaal hebben gespeeld (of bij ajax in het algemeen).

Dan heb je echt een ontwikkeling gehad van een zandkorrel
Vind ik leuk
Johnny Cash +8776
donderdag 20 september 2018 om 07:21
Haha ja zijn allemaal van die misgunners joh. Die genieten hier echt van. Zielige figuren
Vind ik leuk
Leeds United +1453
woensdag 19 september 2018 om 23:22
Je vergeet dat Cilissen ook op de bank zat. Maar de coach beslist en zal er ongetwijfeld goede redenen voor hebben. Dat geldt dus ook voor Koeman.
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 23:23]
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 23:27
Tete ook tribune volgens mij.
Vind ik leuk
2cents +59182
woensdag 19 september 2018 om 23:37
Volgens mij ook.
Vind ik leuk
JWK +646
donderdag 20 september 2018 om 05:24
Yep, weer een paar talenten om zeep geholpen in het buitenland!
Vind ik leuk
Te ligt +297
donderdag 20 september 2018 om 12:45
Ja want ze zijn al dood of met pensioen... Pfffff....
Vind ik leuk
JWK +646
donderdag 20 september 2018 om 14:50
Ze spelen niet en dat werkt door op hun ontwikkeling, dat bedoel ik.
En ook het Nederlands elftal heeft er geen baat bij als de talenten niet speeltijd op doen.
Vind ik leuk
Johnny Cash +8776
woensdag 19 september 2018 om 23:13
.
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 23:13]
Vind ik leuk
TheMariner +3928
woensdag 19 september 2018 om 23:18
City is nou eenmaal geen Liverpool. ;-)
Vind ik leuk
Uncle Fester +2319
woensdag 19 september 2018 om 23:32
Zo is dat. Zonder De Bruyne al min. 20% minder. Kan niet wachten op 7 oktober ;-) YNWA
Vind ik leuk
City boy +382
woensdag 19 september 2018 om 23:38
Wat was city vreselijk vandaag zeg geen enkele pass kwam aan en als hij aankwam was hij zo weg

Als city zich hier niet uit worsteld Wordt liverpool kampioen dit jaar
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 23:41]
Vind ik leuk
Smithsonian +41223
donderdag 20 september 2018 om 07:03
Iedereen gunt het liverpool, city niet
Vind ik leuk
City boy +382
donderdag 20 september 2018 om 22:50
Bedankt voor je bijdrage
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 12:13
Nee lyon hield ze als vroeg onder druk, city speelde gewoon om te winnen, sané en Sergio moesten er zelfs komen.
Dat zegt al genoeg dat we ze goed onder bedwang hielden tot de 67e minuut omdat sané erbij betrokken was.
Ze gaven alles op het einde, maar lyon parkeerde de bus goed.
Vind ik leuk
Foebele +53581
donderdag 20 september 2018 om 00:12
Heb de samenvatting gezien, Depay 1 keer in actie gezien, een schot op de paal. Die jongen moet het nu eindelijk eens op dit niveau gaan laten zien, want ook in Oranje was het tijdens een oefenduel raak, maar niet in de Nations Cup.
Vind ik leuk
Smithsonian +41223
donderdag 20 september 2018 om 07:02
Psg en city onderuit, mooi zo.

Neppe clubs.
Vind ik leuk
Truth +3184
donderdag 20 september 2018 om 07:42
Van een stunt gesproken ...zo zie je maar in voetbal is alles mogelijk en hoe lyrisch ze ook zijn in engeland over city ...europees is toch nog altijd iets anders !
Vind ik leuk
NumbTen +226
donderdag 20 september 2018 om 09:58
Ijzersterke memphis. Heb 90 min gekeken en bij lyon was ie echt de slechtste. Constant balverlies en slechte aannames.
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 12:07
Ik had geld kunnen winnen, had namelijk voorspelt dat het 2-1 voor ons zou zijn.
Zuur.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws