'Perfecte start' voor Ajax: 'Sensation red and white in de Arena'

    'Perfecte start' voor Ajax: 'Sensation red and white in de Arena'

    Gepubliceerd: donderdag 20 september 2018 om 07:26do 20-09-2018 om 07:26

    Ajax beleefde tegen AEK Athene de perfecte start van de Champions League. Dat concluderen de Nederlandse kranten, die veel aandacht hebben voor Nicolas Tagliafico en Donny van de Beek.

    'Vamos! Ajax is 2,7 miljoen euro en – veel belangrijker nog – drie Champions League-punten rijker', schrijft De Telegraaf. 'Dat uitgerekend Tagliafico Ajax op het juiste spoor zette, was geen toeval. De linksback, bij afwezigheid van Lionel Messi niet voor niets de aanvoerder van het Argentijns elftal, voorziet de Amsterdamse ploeg van het nodige gif. De Zuid-Amerikaan gaat voorop in de strijd en wint ondanks zijn geringe lengte zelfs (bijna) elk kopduel.'

    Ook Donny van de Beek krijgt een pluim. 'Voor de zoveelste keer liet het product van de eigen opleiding zien mentaal ijzersterk te zijn. Het is voor hem te hopen dat zijn vechtlust en klasse door Ten Hag eens op waarde worden geschat.'

    De 3-0 zege is een flinke opsteker. 'Met de zege bewees Ajax het Nederlands voetbal, maar vooral zichzelf een geweldige dienst. De ruime zege was een grote stap naar minimaal de derde plaats in Groep E. Daardoor reizen Ten Hag en zijn spelers met vertrouwen naar Eindhoven voor het duel met PSV zondag. Een meevaller was ook de terugkeer van Kasper Dolberg.'

    Het Algemeen Dagblad rept van een overtuigende thuisploeg. 'Na bijna vier jaar hunkeren naar de Champions League, beleefde Ajax gisteravond de perfecte start van het toernooi. Met Nicolás Tagliafico als uitblinker en symbool van de overtuigende thuisploeg. Ajax worstelt een helft lang tegen een stel taaie Grieken, maar doet uiteindelijk precies wat het moet doen.'

    'Natuurlijk kolkt de Johan Cruijff Arena weer. Inmiddels gewoonte op Europese avonden', aldus het AD, dat zelfs al aan Europese overwintering denkt. 'Een vliegende start die het vooraf voorspelde perspectief in deze poule daadwerkelijk fundament geeft.'

    Ook de Volkskrant roemt de sfeer. 'Wie zegt dat de Johan Cruijff Arena een saai stadion is, moet eens kijken bij Europese duels van Ajax, als het elftal tot in het diepst van zijn vermogens reikt en het publiek danst, zingt en het stadion laat trillen op zijn fundament van beton. Het is dan Sensation red and white in de Arena.'

    'Als het golft bij Ajax, golft het goed, met al dat technische vermogen en talloze positiewisselingen', stelt de Volkskrant, die een kleine kanttekening plaatst. 'Maar soms willen de mannen met spelverdelende kwaliteiten de bal allemaal in de voet, en de vraag blijft of Neres op de positie van schaduwspits werkelijk een goede zet is.'

    Volgens Trouw dwong Ajax respect af. 'Jubel vulde gisteravond al niet voor het eerst in dit prille seizoen de Johan Cruijff Arena, waar Ajax meer toch nog dan in de voorgaande kwalificatiewedstrijden respect afdwong. Bij de opening van de Champions League werd de tegenstander nota bene naar internationale mores langzamerhand gekraakt.'

    Lees meer over:Champions LeagueAjax

    Plaats een reactie

    donderdag 20 september 2018 om 07:30
    3 kranten in 1 artikel ! Dacht al dat elke krant zo zijn eigen topic ging krijgen

    Edit: 5 zelfs
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 07:31]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41614
    donderdag 20 september 2018 om 07:34
    3 punten is de afgelopen jaren meer bijzonder dan een kampioenschap gebleken. Prachtig resultaat en een leuke goede pot.

    Zondag neres gewoon aan de buitenkant en Frenkie gewoon op t middenveld. Dat wordt een geweldige pot met een overduidelijke Amsterdamse favoriet. Wat een selectie.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 07:35]
    Vind ik leuk
    Mo +11765
    donderdag 20 september 2018 om 07:39
    Moet je De Ligt wel terug hebben, anders blijft Frenkie gewoon staan.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 07:53
    Schurs nog niet ver genoeg?? Of Wöber en Blind in het centrum...
    Ik zie Frenkie toch liever op het middenveld. Vond Eiting wel leuk spelen en Shöne was ook niet slecht. Zin in zondag, zo'n debacle als vorig jaar zal het niet worden lijkt me. Op zijn minst een gelijkspel!
    Vind ik leuk
    Korm +37297
    donderdag 20 september 2018 om 08:00
    verlies kan er ook zomaar in zitten hoor, denk echt dat je PSV onderschat
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 08:06
    Soms lijkt het plezier aan het spelletje helemaal naar de achtergrond verdwenen hier op VP.
    Beide ploegen zijn vol gemotiveerd om zich te laten zien. De coaches begrijpen elkaars spelwijze en zullen op eigen kracht en de zwaktes van de tegenstander inzetten. Ik verwacht/hoop op open en strijdvaardige 90 minuten.
    De bal is rond.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 08:07]
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 08:11
    Ik onderschat niemand.... Maar als je belangrijkste verdediger uitvalt en je kunt dit zo oplossen heb je denk ik wel een aardig team! Als jullie Viergever moeten wisselen komt Isimat er in.....
    En iedereen doet natuurlijk weer net of dit AEK niveau Telstar is maar dat valt ook nogal mee hoor. Maar als Ajax er van wint moet het wel een slecht team zijn, net als de vorige 3 tegenstanders...
    We gaan het zien zondag, ik hoop op een mooie pot! Succes maat!
    Vind ik leuk
    Korm +37297
    donderdag 20 september 2018 om 08:34
    nergens hoor je mij zeggen dat AEK niveau telstar is. Wel weet ik dat ook PSV van deze tegenstander had gewonnen.
    van de vorige 3 tegenstanders vond ik sturm erg zwak. Luik en kiev schat ik sowieso lager in de Ajax. Ik ben blij dat ajax er ook in zit maar wat jij nu noemt over ajax dat wordt ook over PSV gedaan en zo blijven we bezig.

    Ik heb ook zin in zondag. Beide ploegen zijn aan elkaar gewaagt. Jij ook succes maat!
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 10:54
    Ik zei ook niet dat jij dat zei maar het wordt wel geroepen... PSV heeft in de eredivisie nog geen tegenstand gehad. PSV is iig vele malen sterker dan vorig jaar! Het wordt spannend...ik hoop wel dat Ajax en PSV beide op volle sterkte zijn. Huntelaar is nog wel op te vangen, eventueel met 2 x een 9,5 zoals gister...de Ligt is wel een gemis al ging het gister aardig...
    Vind ik leuk
    Korm +37297
    donderdag 20 september 2018 om 11:00
    eerste helft zag je inderdaad met frenkie en daley dat ajax een echt CV-er mist. ze kwamen een paar keer goed weg en verloren onnodig duels die echt gewonnen moest worden. ik hoop ook dat ajax op volle sterkte is want als er dan gewonnen wordt door PSV blijven die smoesjes achter wegen ;)
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19096
    donderdag 20 september 2018 om 10:08
    Over zondag valt niks te zeggen, twee ploegen die in vorm zijn.
    Ik hoop op een leuke pot met veel strijd en uiteindelijk Ajax als winnaar.
    Net zoals jij hoopt dat PSV gaat winnen..
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 07:57
    Of gewoon donny op 10 en neres laten invallen, indien nodig..
    Vind ik leuk
    Korm +37297
    donderdag 20 september 2018 om 08:00
    Ben het helemaal met je eens, behalve het laatste. Ik denk niet dat ajax de overduidelijke favoriet is...
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41614
    donderdag 20 september 2018 om 08:01
    Haha ik ook niet nee. PSV in eigen huis verslaan gaan weinig clubs doen. Een gelijkspel zou eigenlijk al een gunstig resultaat voor ajax zijn.
    Vind ik leuk
    Korm +37297
    donderdag 20 september 2018 om 08:03
    eerlijke reactie ;)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 08:03]
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2079
    donderdag 20 september 2018 om 07:39
    Neres op de bank, Donny achter de spits en Ziyech en Tadic op de flanken.
    Vind ik leuk
    Korm +37297
    donderdag 20 september 2018 om 08:01
    dat kan je de kop kosten met de opkomende backs van PSV :)
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2079
    donderdag 20 september 2018 om 08:09
    Dat probleem is er sowieso.. En ik vind Ziyech en Tadic feller in de duels dan Neres. We gaan het zien, want Dumfries en Angelino zullen waarschijnlijk veel ruimtes open laten, wat weer gevaarlijk zal zijn vanwege Tadic, Ziyech en Neres.
    Vind ik leuk
    Korm +37297
    donderdag 20 september 2018 om 08:35
    daarom gaat het een boeiende pot worden. Ik had geen hoge pet op van Angelino maar tegen Barca vond ik het de beste man aan PSV's zijde
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2079
    donderdag 20 september 2018 om 09:18
    Ik durf er ook vrij weinig over te zeggen. Ben blij dat er in Nederland nu twee teams zijn die kwalitatief gezien echt goed in elkaar steken. PSV heeft pech met de loting, maar elke wedstrijd zullen ze er wel voor gaan.
    Vind ik leuk
    Korm +37297
    donderdag 20 september 2018 om 11:04
    helemaal mee eens :)
    Vind ik leuk
    Futre +3118
    donderdag 20 september 2018 om 07:43
    Mooie overwinning.

    Wel triest dat je in de eerste helft alweer de nodige fluitconcerten hoorde. Er zitten toch gewoon best wel veel ontzettende kutsupporters in dat stadion.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +1285
    donderdag 20 september 2018 om 08:04
    Die fluitconcerten waren voor de scheidsrechter, weet waar je over praat als je iets zegt.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 08:05
    Weet die niet joh.
    Ik stond gisteren weer te genieten op Zuid. Europa avondjes zijn altijd sfeervol. Geen vergelijk met de rest.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +1285
    donderdag 20 september 2018 om 08:10
    Ik stond gister ook weer heerlijk te geniete de op Noord. Ja de Europa avondjes zijn echt genieten gewoon, wel jammer maar ook wel weer logisch dat t in de eredivisie een stuk minder is.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13479
    donderdag 20 september 2018 om 08:14
    Ik blijf het zeggen: dat zijn die provincialen, de meelifters, ipv de lokale club te supporteren bewust gekozen voor de meest succesvolle want dan kun je de dag na een zege weer lekker gallen op je werk. Of trollen op VP.
    Gek gemaakt met hun praatjes over de Godenzonen en WZAWZbla-bla, versterkt door de opgeklopte aandacht van de media, moet elke wedstrijd voetbal van een andere planeet gespeeld worden, 3-0 moet de ruststand zijn, anders gaan we fluiten.
    En dat na 45 min tegen een verdedigend ingesteld Grieks ploegje, met maar 1 doel: niet verliezen. Tja, dan is de ruststand wel eens 0-0, toch?
    Vind ik leuk
    Dr. PA +99
    donderdag 20 september 2018 om 08:21
    Prachtig verhaal, slaat alleen nergens op. Er werd helemaal niet gefloten, wordt verzonnen door mensen die niet eens in het stadion zitten. Jij ondersteunt dit met jouw kansloos verhaal.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13479
    donderdag 20 september 2018 om 11:20
    Rustig maar gozert, ik reageerde op Futre, wat ik wel vaker doe. En niet op wat nog onder was gezet. Had het later kunnen aanpassen maar dat vond ik flauw.
    Maar goed, mijn verhaal blijft staan hoor. Ajax is nu eenmaal de nr1, en trekt het hoogste aantal meelopers aan. Logisch.
    En die fluiten wel degelijk snel, als het eens een keertje tegen zit. Of zou je dat in zijn algemeenheid, óók willen tegenspreken?
    Vind ik leuk
    Dr. PA +99
    donderdag 20 september 2018 om 12:25
    Ajax heeft wellicht een kritisch publiek. Maar ik stoor me mateloos aan de beeldvorming van de media waar tv-kijkend publiek klakkeloos in meegaat. Ajax zijn uitfluiters en feyenoord onvoorwaardelijke steun. Nou dat uitfluiten bij ajax valt echt wel mee hoe ik het ervaar. En de keren dat ik in de kuip ben geweest was het 80 minuten muisstil en af en toe s een liedje zingen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13479
    donderdag 20 september 2018 om 13:55
    Het uitfluiten is ook in de Kuip inmiddels gearriveerd. Laat mij raden, successupporters na het kampioenschap? En ja, het is ook wel eens stil. Gelatenheid bij wéér een slappe wedstrijd :-)

    Maar ik heb de afgelopen 4 jaar genoeg fluitconcerten gehoord in de ArenA, dat zijn ook gewoon geconstateerde feiten.Jij hoort ze niet zoveel, omdat jij in het vak met enthousiastelingen zit ;-) En hey, als het 2-0 met de rust staat, valt er niks te fluiten. Het is dus ook niet élke wedstrijd.
    Laten we het dan maar op een gelijkspel houden, PA.

    Overigens lees je overal dat de sfeer tijdens de CL-wedstrijden bij Ajax enorm aan het toenemen is. Ook dat moet je willen lezen en ervaren.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 13:56]
    Vind ik leuk
    Whatevaa +358
    donderdag 20 september 2018 om 08:59
    Vreemde kwibus ben jij joh.slap gelul. Was een fantastisch sfeertje. Niets op aan te merken.
    Vind ik leuk
    Ouwebok66 +80
    donderdag 20 september 2018 om 07:47
    Top Ajax !!!!!
    Vind ik leuk
    Korm +37297
    donderdag 20 september 2018 om 07:59
    Al met al heeft ajax een top avond gehad, eerst helft kon beter maar 3-0 is gewoon een erg goede uitslag!
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 08:04
    Hallo, gisteren genoeg psv tussendoor. Voor de rest is Ajax weer logischerwijs de belangrijkste nieuws leverancier. Grootste club van Nederland hè
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 08:06
    Of je zit in de Poule Des Doods of je zit in de 'met-gemak-naar-de-tweede-plaats'-poule...
    Benfica speelt in een hoog tempo maar technisch te verslaan...
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33619
    donderdag 20 september 2018 om 08:23
    Gun het ze van harte. Ben vooral blij voor het vaderlandse voetbal.

    Heb het gevoel dat ze zondag ook gaan winnen.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1621
    donderdag 20 september 2018 om 08:28
    Goede start

    maar het echte werk komt nu pas.
    Ik ben benieuwd als ze Benfica treffen
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 08:50
    Wees gewoon blij dat we eindelijk weer eens twee teams hebben die bij vlagen prima voetbal op de mat leggen. En gezien de leeftijden kunnen we hier nog jaren van gaan genieten 😁
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1190
    donderdag 20 september 2018 om 09:06
    zondag piepen ze wel anders..., ligt vast weer aan scheidsrechter...
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20415
    donderdag 20 september 2018 om 09:48
    Volgens Luuk de Jong altijd wel, ja!😜

    Kom op, Bruno bello.
    Wat flauw!!!!😩
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 09:14
    90 minuten lang,
    Voor onze club uit Amsterdam!
    Gekkenhuis op de tribune,
    Niemand die ons stoppen kan!!!
    Vind ik leuk
    sundaymanara +1024
    donderdag 20 september 2018 om 09:58
    Maar goed dat er bij Feyenoord niet zo massaal gesprongen en gedanst wordt (is trouwens ook helemaal geen reden voor), anders lazert dat ouwe stadion in elkaar.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws